Toon posts:

Linksys wireless-g dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik heb vanmiddag net een nieuwe linksys wireless-g router gekocht, nadat de b mij niet goed beviel. Tot mijn verbazing werkt de G serie ook niet perfect ( hapert wat tijdes gamen (ik heb em naast mijn pc staan voor testen)).

Iig, ik d8 zo, laat ik de firmware update er eens bij pakken. Ik downloaden van deze pagina, terwijl ik deze moest hebben.

Ik d8 nog met mijn stomme hoofd, wat een rare extensie. Maar, ik heb em ge-upgrade met het verkeerde bestandje...

Nu knippert het power lampje continu en de rest van de lampjes ook alleen niet zo vaak als het power lampje...

Wat 2 do?!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ai...
Volgens mij ben je bij ons langs geweest op de helpdesk op school met je oude router.
Maar nu maak je zelf de problemen :)

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 08:39
Er is mij eens hetzelfde overkomen. Even denken... ik geloof dat wat je moet doen iets is in deze trend:

Router uitzetten (power eraf)
AP direct met UTP aan een PC aansluiten (niet draadloos, dat lukt uberhaupt niet)
Router aanzetten terwijl je de reset schakelaar (paperclipje erin geloof ik) 20 seconden ingedrukt houdt (dus, reset indrukken en dan power erop)
Dan direct pingen naar de AP
Dan een webbrowser naar de AP verwijzen.

Gravity sucks...

• 1-0-Ed
Nog iets:

Indien je niet mag terug flashen naar een (oudere) goede firmware moet je de webbrowser naar een andere pagina verwijzen die je niet middels de menu's kunt bereiken. Je moet dat adres handmatig intypen... ik zal ff zoeken of ik dat nog kan vinden, het is een menu waar een aantal technische zaken zijn in te stellen waaronder 'oude firmware terugplaatsen toegestaan' aangezet moet worden...

Gravity sucks...

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Bij mijn Linksys draadloze dinges (is trouwens die van 11mbit) zit een programmatje waarmee je vanaf je eigen computer een bios kunt updaten. Dus dan hoef je niet via zo'n website op je router te rommelen. Misschien dat dat uitkomst bied?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 08:54

GekkeR

key = key

mijn wrt54g is ook zovaak dood gegaan , ik gebruik zelf de tftp oplossing.

Router uit (stroom eraf)
Zet een utp kabel direct tussen je pc en de router , ping 192.168.1.1 nonstop.
--edit extra info :
Eigen ip 192.168.1.2-255 zetten anders pakt t niet.
Weet niet zeker meer of je de gateway op 192.168.1.1 moet zetten maar je kan het proberen mocht het niet in 1x werken.
(sub op 255.255.255.0 en dns gewoon leeg laten)
--einde edit
Gebruik een tftp prog die klaar staat de goede firmware direct te plaatsen op een bepaald ip (in dit geval dus 192.168.1.1)
Nog niet executen (router staat nog uit duh :) )

Steek de stekker weer in de router en hij start op.
Wacht tot je in het ping scherm replies krijgt.
Activeer daarna meteen je TFTP prog en hij zal nu de nieuwe firmware uploaden.
Wacht tot hij klaar is.
Router weer uit + aan en tada.. :)

Enige keer waarop dit niet werkt is als je Boot_Wait disabled hebt maar ik neem aan dat je dat niet hebt gedaan (staat ook default aan).

[ Voor 17% gewijzigd door GekkeR op 03-11-2004 19:12 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• 1-0-Ed
Ohw, ik weet het weer:

Als je de AP wilt flashen met een oudere firmware en de melding krijgt dat downgraden niet is toegestaan moet je je webbrowser naar het volgende adres verwijzen:

http://192.168.1.245/fw-conf.asp

(waarbij 192.168.1.245 je AP adres is. 245 is standaard geloof ik)

Zet dan Downgrade Header op disable...

Klaar...

(je kunt nu downgraden)

Worked for me :)

Gravity sucks...

• 1-0-Ed
GekkeR schreef op 03 november 2004 @ 19:08:

Enige keer waarop dit niet werkt is als je Boot_Wait disabled hebt maar ik neem aan dat je dat niet hebt gedaan (staat ook default aan).
Vrees dat de WRT54g een iets ander verhaal is dan de WAP54g, daar heb je zulke instellingen niet... Maar ping verhaal werkt wel :)

Gravity sucks...

• GekkeR

GekkeR

key = key

klopt , maar hij heeft een wrt54g.

En die manier werkte ook toen ik een firmware flashte die mn ethernet kanalen ging disablen.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
terinfo : oneindig pingen :
ping 192.168.0.1 -t
Afsluiten doe je met ctrl+c
Ewald

Verwijderd

Topicstarter
Oke, tot nu toe hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb mijn ip adres ingesteld op 192.168.1.2, subnetmask op 255.255.255.0 en gateway op 192.168.1.1.

Vervolgens gedaan in cmd: ping 192.168.1.1 -t
Stekker in de router en wachten.... Gebeurt echter niks. Vervolgens zelfde verhaal met alleen nu de reset knop ingedrukt. Nogsteeds geen resultaat.

Voor het eventuele upgraden (als ik daar ooit nog aan toe kom), gebruik ik inderdaad het TFTP programmaatje.

In de handleiding staat dit:

14. The firmware upgrade failed, and/or the Power LED is flashing.
The upgrade could have failed for a number of reasons. Follow these steps to upgrade the firmware and/or
make the Power LED stop flashing:
• If the firmware upgrade failed, use the TFTP program (it was downloaded along with the firmware). Open
the pdf that was downloaded along with the firmware and TFTP program, and follow the pdf’s
instructions.
44 Appendix A: Troubleshooting
Common Problems and Solutions
Wireless-G Broadband Router
• Set a static IP address on the PC; refer to “Problem #1, I need to set a static IP address.” Use the following
IP address settings for the computer you are using:
IP Address: 192.168.1.50
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
• Perform the upgrade using the TFTP program or the Router’s web-based utility through its System tab.

Ook dit heb ik geprobeerd, maar ik krijg gewoon geen connectie met dat k*tding. Als ik bij mijn netwerkomgeving kijk dan zie ik dat ie om de +/- 2 seconden een netwerkadres te verkrijgen, dit mislukt en de verbinding is verbroken. Vervolgens probeerd ie weer een netwerkadres te verkrijgen, etc...

Iemand nog een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Triple-D schreef op 03 november 2004 @ 18:53:
Ai...
Volgens mij ben je bij ons langs geweest op de helpdesk op school met je oude router.
Maar nu maak je zelf de problemen :)
Volgens mij vergis je mij met iemand anders....

• GekkeR

GekkeR

key = key

Hij probeert een netwerk adres te verkrijgen maar je zegt dat je zelf een ip+sub+gate al hebt ingesteld ?

Of bedoel je de wireless verbinding ?

Router direct met utp(netwerk kabel) aansluiten op je pc (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Je eigen verbinding dus instellen met het goede ip+sub+gate.

Heb je dat echter al gedaan en krijg je geen ping replies tijdens een stroom eraf/erop actie op de router , dan ben ik bang dat je met een probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
GekkeR schreef op 03 november 2004 @ 19:40:
Hij probeert een netwerk adres te verkrijgen maar je zegt dat je zelf een ip+sub+gate al hebt ingesteld ?

Of bedoel je de wireless verbinding ?

Router direct met utp(netwerk kabel) aansluiten op je pc (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Je eigen verbinding dus instellen met het goede ip+sub+gate.

Heb je dat echter al gedaan en krijg je geen ping replies tijdens een stroom eraf/erop actie op de router , dan ben ik bang dat je met een probleem zit.
Ik heb alles handmatig ingeschakeld, alleen hij wil geen connectie maken. Als ik bij netwerverbindingen kijk, veranderd de status bij de verbinding continu in : "Ingeschakeld" naar "Netwerkkabel is niet aangesloten", "Ingeschakeld", etc...
Er zit ongeveer 2 seconden tussen. Als ik in cmd kijk zie ik dat ie dan een timeout geeft, ip doelhost niet bereikbaar...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 19:53 ]

• Friebo
  • Laatst online: 04-08-2025
heb zoiets ook gehad nog steeds trouwens...
klik

Wat ik toen heb gedaan is dus oneindig pingen naar de router, en dan net zolang met de stroom/reset rommelen totdat ik weer een respons kreeg, dan met het tftp programma diverse keren het goede firmware bestand uploaden (mag niet groter zijn dan iets van 3,1 mb) Wacht, als je contact en geflasht hebt eerst eventjes een minuut, en kijk dan of het lampje nog steeds knippert, doet dat het ook, begin dan weer opnieuw.

Misschien een tip, de amerkiaanse firmware werkt bij mij wel goed, meestal moet ik deze een keer of 3 naar de router uploaden. De Europese is veel moeilijker om te uploaden.. ( ik krijg bij 98% een fout) Dit kan misschien ook bij jou het geval zijn.

Kortom..bij mij was het dus de truc om deze procedure diverse keren achterelkaar te proberen.. (Ik ga hem proberen te rma'en)

[ Voor 3% gewijzigd door Friebo op 03-11-2004 20:24 ]

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 19:34:
[...]

Volgens mij vergis je mij met iemand anders....
Mijn excuses.
Heel teovallig kwam er gister iemand bij me langs die vroeg of ik wist wat er met zijn b variant kon zijn, en besloot later misschien toch maar de g te kopen.

Aangezien je ook nog uit leeuwarden komt was voor mij 1+1 2. Maar goed, afleren te snel conclusies te trekken ;)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

*schop

Ik heb nu een zelfde soort probleem , andere firmware erop gezet (wel het goeie typ trouwens). Geheugen leeg gemaakt zoals het staat op deze site: http://voidmain.is-a-geek.net:81/redhat/wrt54g_revival.html wat allemaal gelukt is (of dat denk ik iig...)
Alleen weet ik niet welk tftp proggie ik moet gebruiken :D

Edit:
ik heb een linksys WRT54G

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 07-11-2004 20:42 ]

• 996
  • Laatst online: 04-05 18:55

996

Sorry voor de kick, heb hetzelfde probleem als de topicstarter.
Heb al geprobeerd het bestand "WRT54G_1.30.7_US_code.exe" de router weer van werkende firmware te voorzien. Dit lukt niet: het bestand wordt naar de router toegstuurd en weggeschreven maar de voortgangsbalk bereikt 100% en blijft dan oneindig lang hangen :( M.a.w. het werkt nog steeds niet.

Ik lees hier dat er een manier is om via TFTP firmware naar de router te sturen. Kan iemand mij uitleggen welk commando ik dan precies in de DOS-prompt moet ingeven ? Het gedeelte met oneindig laten pingen lukt me wel maar ik typ het TFTP commando blijkbaar verkeerd in. Wie helpt met op weg ? Stel ik heb de firmware direct op de C-schijf en hernoemd naar 12.bin
Ik probeer dan het volgende commando "tftp -i 192.168.1.1 c:\12.bin"
Blijkbaar is dat niet goed ?!
Of moet ik een speciaal TFTP programma hebben ?

• brute51
996 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:23:
Sorry voor de kick, heb hetzelfde probleem als de topicstarter.
Heb al geprobeerd het bestand "WRT54G_1.30.7_US_code.exe" de router weer van werkende firmware te voorzien. Dit lukt niet: het bestand wordt naar de router toegstuurd en weggeschreven maar de voortgangsbalk bereikt 100% en blijft dan oneindig lang hangen :( M.a.w. het werkt nog steeds niet.

Ik lees hier dat er een manier is om via TFTP firmware naar de router te sturen. Kan iemand mij uitleggen welk commando ik dan precies in de DOS-prompt moet ingeven ? Het gedeelte met oneindig laten pingen lukt me wel maar ik typ het TFTP commando blijkbaar verkeerd in. Wie helpt met op weg ? Stel ik heb de firmware direct op de C-schijf en hernoemd naar 12.bin
Ik probeer dan het volgende commando "tftp -i 192.168.1.1 c:\12.bin"
Blijkbaar is dat niet goed ?!
Of moet ik een speciaal TFTP programma hebben ?
Dat is een apart programma, geen DOS commando. Je kan het wel downloaden van de Linksys site denk ik. Ik heb het zelf ook wel is gebruikt en toen heb ik het volgens mij van internet gedownload. Maar het zal ook wel staan op de CD-ROM die bij je AP hoort.

• 996

996

Jij kunt het mij niet toevallig mailen ? Zou je zeer dankbaar zijn ;)
Op de cd kan ik het niet vinden. Met Google zo snel ook nog niet en ook niet op de site van Linksys.
FTP gedeelte van linksys kom ik niet op ? (ftp.linksys.com/pub/)

• brute51
996 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:59:
Jij kunt het mij niet toevallig mailen ? Zou je zeer dankbaar zijn ;)
Op de cd kan ik het niet vinden. Met Google zo snel ook nog niet en ook niet op de site van Linksys.
FTP gedeelte van linksys kom ik niet op ? (ftp.linksys.com/pub/)
Kijk is op ftp://ftp.linksys.com/pub/network/ (doet het bij mij wel nu), daar staat het bestand tftp.exe in. Probeer die is... en als dat niet werkt staat er misschien voor jouw model een versie van tftp.

[ Voor 3% gewijzigd door brute51 op 14-07-2005 17:22 ]

• 996

996

Klopt, nu werkt de ftp site van linksys wel. Heb inmiddels een nieuwe firmware erop gezet:
"openwrt-g-freifunk-0.6.8-en" inderdaad met behulp van het tftp proggie. Ik weet alleen niet hoe ik nu weer linksys firmware erop krijg. Deze openwrt-freifunk is zeer beperkt en ik kan er verder weinig mee. Ook kan ik niet in het gedeelte komen waar je firmware kunt lade. Blijkbaar zit er een wachtwoord op deze firmware en ik weet niet welke gebruikersnaam / wachtwoord combinatie ik moet gebruiken..... :( Heb al veel combinaties geprobeerd maar helaas.

Iemand suggesties ?

EDIT :) :) :)
Hiep hiep hoera! Het is gelukt! :*) En zoals het een tweaker betaamt: na uren lang pielen en in het holst van de nacht.
Door met het programma TFTP de firma "openwrt-g-freifunk-0.6.8-en" erin te zetten. Had inmiddels het standaard wachtwoord opgezocht. Kwam toen wel in het admin-gedeelte. Vervolgens nieuwe linksys firmware kunnen installeren !
Dank voor de hulp/tips.
Nu alleen nog zorgen dat ik de provisioning.upc.nl een keer met succes doorloop. Dat lukt nog niet echt. Server niet bereikbaar of zo ?

EDIT 2 :) :) :)
Eindelijk alles weer online. 't Heeft wat tijd gekost maar al doende leert men. Zojuist ook nog een mailtje gehad van linksys met het tftp programma. Mosterd na de maaltijd dus. Maar toch netjes dat ze een beetje moeite voor je doen.

Tip: probeer nooit firmware te uploaden via de draadloze verbinding. Heb dat inmiddels zo'n 10 keer gedaan en vaak gaat het wel goed maar de laatste keer ging het dus fout. Heeft me ca. 2 dagen gekost om e.e.a. weer werkend te krijgen! Voortaan dus via het draadje.

[ Voor 56% gewijzigd door 996 op 11-03-2006 21:15 ]

Pagina: 1