Vreemd probleem firmware linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Sindskort heb ik de WRT54G van linksys. Toen ik ik deze wilde upgraden naar de nieuwe firmware, ging er tijdens het flashen iets mis. Dit deed ik onder de webinterface. Hierna bleef het power lampje knipperen.

Ik heb toen een autoupgrade bestand van linksys opgehaald, en na 2x flashen ging het weer goed. Hierna wilde ik toch een andere firmware erop hebben, dus probeerde ik hem te flashen met de Hyperwrt 1.3 firmware. Net voor het einde brak de flash procedure weer af, en werd de router onbereikbaar. Hierna werd het moeilijker om de router weer terug te flashen, zelf met de originele flash via het TFTP trucje. Hierna de Sveasoft Satori firmware geprobeerd, deze werkte gek genoeg wel 8)7. Hierna heb ik er niets meer aan veranderd.

Omdat ik de router inmiddels naast m'n computer had neer gezet, wilde ik deze weer terug zetten. Toen ik de adapter weer in het stopcontact deed, begon alles weer van voren af aan: Het power ledje ging en bleef weer knipperen.

De originele firmware was 2.02.7, de firmware die ik erover heen wilde doen was 2.04.4. Met alle firmwares (met uizondering de sveasoft & linksys 2.02.7) is het zo dat de procedure er mee ophoudt net voor het einde.

Heeft iemand nog ideeën hiervoor...?

ps. wanneer ik nu de router flash met tftp, geeft hij aan dat de upgrade geslaagd is, alleen het lampje blijft knipperen...

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Het je wel eens geprobeerd om het reset knopje 45 seconden ingedrukt te houden als je de router onder spanning zet. Misschien helpt dit.

Kijk eens op www.paulkramer.nl voor beveiliging van je wireless netwerk. :Y)

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem voorgehad...

Linksys-helpdesk erbij gehaald en ze hebben mij een nieuwe opgestuurd..

Hardware-failure (ook na een flash van de firmware..)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Met de WAP54G treden ook wel eens rare problemen op na dat je hem ooit naar een andere firmware hebt geupgrade.
30 seconden (ongeacht hoe de lampjes knipperen) het resetknopje ingedrukt houden direct als je de stekker weer in het stopcontact doet zal misschien helpen.
Bij mij althans wel. Want als bij mn WAP54G de stroom langere tijd af geweest is heeft ie een IP als 1.10.0.0 ipv bijvoorbeeld 10.0.0.120 en het wachtwoord en andere instellingen kloppen ook niet meer.
Met die lange reset wordt echt alles op de WAP54G weer goed leeg gemaakt muv de nieuwe firmware uiteraard. :P

Ik zou zeggen: probeer het eens op je WRT54G.

Verwijderd

Maakt linksys niet onderscheid tussen amerikaanse en internationale routers? Als ik op de website de link volg naar Nederland en daar de recentste firmware opzoek dan is dat 2.02.7.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 13:23:
Maakt linksys niet onderscheid tussen amerikaanse en internationale routers? Als ik op de website de link volg naar Nederland en daar de recentste firmware opzoek dan is dat 2.02.7.
Ik heb mn upgrade ook gedaan via de webinterface en heb ook die 2.04 versie erop.En zo kom ik idd op de site ook voor NL 2.02 tegen als hoogste versie.

Maar bij mij werkt wel alles en het is geen US apparaat.

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 06-04 12:22
Idd, bij mij werken alle versies van de firmware, US of euro maakt niks uit. Het enige verschil is dat US een paar kanalen mist. (net zoals Frankrijk geloof ik).

301SQN

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Bij de WAP54G moet je daar mee wel erg oppassen, want als je daar de US firmware ipv EU dan gaat het goed mis. :P
Is wel herstelbaar, maar niet makkelijk.
Kan me goed voorstellen dat dit net zo geld voor de WRT54G.
Mocht op de WRT54G voor de EU de US firmware wel goed werken let er dan op of de draadloze europese kanalen 12 en 13 wel beschikbaar zijn.
edit:
Zoals geforceddq dus al aangeeft. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 06-09-2004 15:19 ]

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Ik mis nu idd de kanalen 12 en 3 blijkt. (WRT54G)
Dus heb de US versie erop staan en werkt blijkbaar dus goed want draait al een paar weken nu met deze firmware, upgrade gedaan via de webinterface.

[ Voor 3% gewijzigd door Vm1heA op 06-09-2004 16:11 ]

• Friebo
  • Laatst online: 04-08-2025
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
Ik heb hetzelfde probleem voorgehad...

Linksys-helpdesk erbij gehaald en ze hebben mij een nieuwe opgestuurd..

Hardware-failure (ook na een flash van de firmware..)
Zo erg is het volgens mij niet, heb hem ondertussen alweer draaiende, met de sveasoft firmware. Ga vanavond de stekkers er nog een paar keer uithalen, anders stuur ik linksys een mailtje.

Hoe lang ben ik hem dan ongeveer kwijt voordat ik een nieuwe krijg, mocht het een rma worden...?
mastertje schreef op 06 september 2004 @ 13:03:
Kijk eens op www.paulkramer.nl voor beveiliging van je wireless netwerk. :Y)
Als het goed is istie al beveiligd met WEP-AES :)

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Pagina: 1