Zon family internetverbinding delen probleem*

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik heb op meerdere fora gekeken maar nergens een antwoord gevonden waar ik iets mee kon. Ik heb twee pc staan, allebei draaien ze op XP pro. Ze staan verbonden met een crossed utp kabel en ik heb een netwerk aangemaakt. Alles werkt perfect behalve het internet delen. De pc die de internetverbinding van de andere pc haalt zegt wel dat er een gatawayverbinding is maar als ik de internet exploror open dan wordt er geen pagina gevonden. Ik ben verbonden op de andere pc met een e-tech usb modem v2. Provider is Zon met een family abbonement (DHCP). Welke instellingen moet ik wijzigen en/of toevoegen?

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57

Tux

Is er op de pc met het USB-modem NAT router software geïnstalleerd? Windows Connection Sharing bijvoorbeeld?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 10:59
Gateway instellingen ingesteld?? Zoek ook eens op google oid... want er is veel info te vinden online!

[ Voor 1% gewijzigd door Yezz op 03-11-2004 18:02 . Reden: typo ]

• sdy
hoe kan ik de gataway instellingen goed zetten?

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 10:59
Op de tweede PC (die dus zelf niet op Internet zit) het 'lokale' ip-nummer van de eerste PC in de netwerkinstellingen bij gateway en DNS invullen...

• sdy
dat heb ik al staan maar dan werkt het nog steeds niet

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

OK, korte kwikstart. :D

1. Zorg ervoor dat op beide PC's de goede netwerkprotocollen draaien. (Conf-scherm, Netwerk) Beide PC's moeten zijn uitgerust met een Microsoft TCP/IP protocol, en de server moet voorzien zijn van een ICS-service (is waarschijnlijk al actief.) De primaire netwerkaanmelding kan je het beste zetten op Client voor Microsoft-netwerken.

2. Draai ff op de client ff de Wizard Internet Verbinding (Confscherm, Internet-opties, Verbinding, Instellen (is een button rechtsbovenaan)), geef bij de Client op dat ie moet verbinden via LAN netwerk.

3. Controleer of je een firewall aan hebt staan op de server. Windhoos XP heeft een ingebouwde firewall, probeer die eerst eens uit te zetten voordat je ermee gaat klooien.

Als je dat allemaal gechecked hebt, en het werkt nog niet, dan moet je je netwerk ff verder debuggen.

Suc6!

//EDIT
DNS service hoef je niet te gebruiken op de Client. IP hoef je volgens mij ook niet op te geven, dat gaat als 't goed is gewoon vanzelf.

[ Voor 9% gewijzigd door pelleke op 03-11-2004 18:30 ]

• sdy
heb ik allemaal al gedaan, werkt nog steeds niet... :(

Verwijderd

Wordt het internet überhaupt wel gedeeld? Draait ICS? Wat voor IP-adressen hebben alle computers? Kun je onderling pingen? Kun je naar internet pingen?

Je geeft echt veel te weinig informatie om iets te kunnen zeggen hierover. Lees Starten van topics in NT *lezen* even door en post wat meer informatie.

• sdy
Het internet is gedeeld.
Draait ISC? Iets meer info, ben er niet zo heel bekend mee, hoe werkt ICS?
De host heeft ip 10.34.9.1
De client heeft ip 10.34.9.2
Ik kan onderling pingen.
Mijn internetverbinding heeft geen vast ip-adres. Als ik klik op de verbinding en dan het ip-adres probeer te pingen vanaf de client krijg ik een time-out.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, zo niet dan zoek ik wel verder, maar ik zou zelf niet weten wat er verder nog bij zou moeten.

• sdy
Is er iemand die nu een antwoord weet? Ben nu al een week bezig, heb nu net mijn geluid aan de praat en alleen het internet werkt nog niet. Please, HELP ME!

Verwijderd

Haai,

Als windoos een internet deelt, dan geeft tie toch automatisch 192.168.0.1 uit?
Heb je de internet verbinding zelf wel gedeeld?

Als alles niet werkt, kan je altijd nog met een proxyservertje gaan werken, kijk eens op www.analogx.com voor die proxy.
Tis lekker klein, en redelijk veel mogelijkheden.

Richard.

• sdy
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:59:

Als windoos een internet deelt, dan geeft tie toch automatisch 192.168.0.1 uit?
Heb je de internet verbinding zelf wel gedeeld?
Waaraan geeft ie dat ip? De host en client heb ik zelf ip toegekent.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ok, je draait dus geen ICS, je draait geen sygate of winproxy etc.
maar je zegt dat internet gedeelt is, hoe dan precies?
Lees dit eerst: FAQ Network Troubleshooting

en doe precies wat er staat (kijk bijvoorbeeld eens bij de uitleg van ICS :) ) , en als het dan niet lukt kom je weer in dit topic en stel je gerichte vragen waaruit blijkt dat je zelf al actief bezig bent om het probleem op te lossen
das toch het minste dat je zelf kunt doen

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• sdy
FUBAR schreef op 04 november 2004 @ 14:23:
Ok, je draait dus geen ICS, je draait geen sygate of winproxy etc.
maar je zegt dat internet gedeelt is, hoe dan precies?
Lees dit eerst: FAQ Network Troubleshooting

en doe precies wat er staat (kijk bijvoorbeeld eens bij de uitleg van ICS :) ) , en als het dan niet lukt kom je weer in dit topic en stel je gerichte vragen waaruit blijkt dat je zelf al actief bezig bent om het probleem op te lossen
das toch het minste dat je zelf kunt doen
Dank je vriendelijk, nu doet m'n netwerk helaal niks meer! Ik heb precies gedaan wat er stond (BTW, ik had dus wel ICS), maar nu heb ik nog steeds geen internetverbinding en de toegang tot mijn pc wordt nu ook gewijgerd! Ik heb norton firewall en ik heb een wizard uitgevoerd zodat de client toegang krijgt. Als je nog eens tips hebt, zeg het dan gewoon en ga niet gelijk zitten schelden. Ik doe dit ook voor het eerst dus ik kan ook niet alles meteen weten...

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Lieverd, ik bedoelde het helemaal niet kwaad en ik zou nooit schelden O-)

Maar als je een probleem hebt met je netwerk luistert het altijd aardig nauw
Als je een protocol mist of je ip-range is verkeerd ingesteld, kan het geheel al niet werken en daarom is het belangrijk dat je duidelijk beschrijft wat je gedaan hebt en wat de eventuele fout(melding) is.

Maarre probeer het volgende eens: haal ICS weg, haal je zelf toegekende ip adressen weg en draai anders eens op beide systemen het programmaatje Sygate, dat is het makkelijkst wat er te krijgen is. (gratis te downloaden)
Kies op je Pc met internet verbinding voor Server bij de installatie, en kies op je andere pc voor cliënt, en dan hoort dit programma alles vanzelf te doen. (waarschijnlijk zal hij ook 192.168.0.1 aan je server toewijzen en 192.168.0.2 aan de cliënt)

Kijk vervolgens bij Internet Explorer bij de tools -- opties -- connecties, naar je lan instellingen en kijk of 'automatic detect settings aanstaat.

Over dit onderwerp is trouwens bijzonder veel te vinden op internet, omdat het populair is om je internet te delen en omdat er best veel problemen bij kunnen komen kijken.
Je staat dus niet bepaald alleen. suc6

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Idd, ICS kan als DHCP functioneren, dat wil zeggen dat hij vanaf de server automatisch de client een IP geeft. En die adressen kun je het beste dus niet zelf instellen, want dan is de kans groter dat het misgaat.

Als ik je een kleine tip mag geven: Zet je firewall ff HELEMAAL uit, dus Norton firewall EN de WinXP firewall, en installeer dan je softwarematige netwerk eens opnieuw. Dus gooi al je netwerkadapters, protocollen, services en clients weg, en draai vervolgens de wizard Netwerk Instellen, of installeer de boel weer met de hand. Weet je zeker dat je een frisse start hebt, en als je dan ICS (Internet connection sharing) opnieuw installeert, en je laat de IP-adressen automatisch toewijzen kan er weinig fout gaan. En als het toch niet lukt kunnen we weer verder denken. Probeer het eerst gewoon eens zonder firewall aan de praat te krijgen.

BTW: GoT is echt niet gemaakt om te schelden. Als je netwerk kapot is helpen we je graag om het op te lossen hoor :) (Als dat niet zo zou zijn, zouden we toch ook niet posten? :D) En dat je het niet helemaal weet is ook niet erg; als iedereen alles zou weten zouden we toch geen GoT nodig hebben?
All for one, and one for all!!! :D

Verwijderd

sdy schreef op 03 november 2004 @ 17:56:
Ik heb op meerdere fora gekeken maar nergens een antwoord gevonden waar ik iets mee kon. Ik heb twee pc staan, allebei draaien ze op XP pro. Ze staan verbonden met een crossed utp kabel en ik heb een netwerk aangemaakt. Alles werkt perfect behalve het internet delen. De pc die de internetverbinding van de andere pc haalt zegt wel dat er een gatawayverbinding is maar als ik de internet exploror open dan wordt er geen pagina gevonden. Ik ben verbonden op de andere pc met een e-tech usb modem v2. Provider is Zon met een family abbonement (DHCP). Welke instellingen moet ik wijzigen en/of toevoegen?
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem. De oorzaak was SP2.

Ik heb SP2 verwijderd, en Xp opnieuw geinstalleerd, maar op de andere PC heb ik nog steeds geen internet.

Ik gebruik Kerio firewall, met gateway mode. Ik heb geprobeerd die uit te zetten, maar dat hielp niet.

HELPPPPP!!!!!!!!!!!!!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
mensen, niet zo roepen, het beste dat je kan doen is je een el-cheapo router kopen van 25€ en je hebt je netwerk zonder al te veel gedoe. : ;)

• sdy
ok, ben even niet in staat geweest om de reply's te checken, maar ik ben er weer. Ik ga maar eens sygate proberen. Ik deel nog wel mee of het werkt!

• sdy
ff een vraagje nog. Als ik sygate zoek met google krijg ik alleen maar firewalls. Is sygate een firewall? En wat moet ik dan doen met norton firewall??

• sdy
laat maar, heb het goede al gevonden, maar het is zeker niet gratis. 40 $ maar liefst...

• sdy
ok, I need some help again. Heeft er iemand een link naar de sygate die ik moet hebben want ik kom er niet meer uit. Dan zijn het ineens firewalls, dan krijg ik weer wat anders 8)7

• sdy
hm, niemand die het weet? Ik ben wel aan het zoeken maar kom er nog steeds niet helemaal uit

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
reply aub geen 5 keer onder jezelf, edit gewoon je bericht :)

Verwijderd

Ik vind het wel mooi geweest. Je repliet zestien keer onder elkaar en doet er nog een verkapt warez-request in notabene een nieuw topic bij.

Wat mij betreft mag je Policy - Network Troubleshooting en http://gathering.tweakers.net/forum/faq doornemen om eens wat meer te lezen over de regels hier op 't forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.