Toon posts:

Probleem met dvd branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend dus een dvd brander gekocht. De NEC3500 Hij is er ingezet. Nu wilde ik hem dus testen. Ik deed een dvdtje van een vriend van mij erin. Op de dvd zat geen kopierbeveiliging maar nu gaf hij een vaag error aan. Hij zei cannot copy this disc to a dvd. Hoe kan dit in hemelsnaam ;(

Kan iemand me alsjeblieft helpen met mijn probleem :'(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Paar dingen mis ik in je post:
1) Welke Software gebruk je
2) Was dvd van vriend een DVD-9, en je writable een DVD-5?
3) heb je zelf al gezocht?
4) Wat kreeg je als melding met andere software: Bijvoorbeeld DVD Decrypter ?

Edit: Welkom op GoT Trouwens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 02-11-2004 20:16 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hej sorry ja dat ben ik vergeten te melden.
De software die ik gebruik is nero 6
Mijn dvdtje is geen dvd-rw MAAR EEN DVD-R
Ja ik heb al gezocht anders zou ik het hier niet posten;)
Het enige wat ik gebruikt heb is nero

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:03
probeer dan eens wat andere software of probeer de dvd met gewone data te branden. welk merk dvd's gebruik je?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 1 lege dvd'tje gekocht om te testen die is nu ook naar de knoppen. Dat was een Imation dvd-r 4.7 gb

Jansen wat bedoel je precies (met gewone data te branden?)

En zou het kunnen helpen dat het met pinnacle cd/dvd wel lukt? Ik heb nu helaas geen lege dvd'tjes thuis liggen morgen koop k er weer 1tje

• LinuZZ
  • Laatst online: 18:03
probeer de dvd vol te branden met data van je schijf. (op een rw bijvoorbeeld) of probeer de dvd te kopieren met idd een ander programma. kijk ook hier eens om te zien welke dvd's je het beste kan kopen

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:23:
[..]
En zou het kunnen helpen dat het met pinnacle cd/dvd wel lukt? Ik heb nu helaas geen lege dvd'tjes thuis liggen morgen koop k er weer 1tje
Tip: Koop een RW'tje, als het dan niet helemaal tof gaat, is er niets aan de hand. Ok, een RW-tje is wat duurder, maar als je 10 R-tjes vernaggeld was je met een RW toch goedkoper uit.

Wat ik altijd doe is: Ik maak met DVD Decrypter eerst een image, en dan brand ik die image met DVD Decrypter op een DVD-R (mits het orgineel een DVD-5 is dan).

Disc2Disc copy met DVD's wil niet altijd goed gaan.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Oke bednakt voor de reacties;) Ik zal het morgen proberen.

Nog andere suggesties? Ze zijn van harte welkom:)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat DVD'tje van je vriend een film ofzo is, dan zal het een dual-layer zijn. En dat past niet op een Single layer disk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een familie dvdtje dus ik denk niet dat het een dual layer is

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
Waarschijnlijk ontstaat dit probleem omdat je dvd lezer niet snel genoeg is om 1 op 1 te branden.
Je kan het dvd tje beter eerst op je harde schijf zetten met smartripper ofzoiets dergelijks , en dan vanaf de harde schijf de dvd branden.

Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nec3500 dus waarschijnlijk is ie wel snel genoeg

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik nam aan dat je de dvd 1 op 1 wilde copieren , dus van een dvd-rom speler rechtstreeks naar de NEC3500.
Als dit zo is dan kan het zijn dat de leessnelheid van je dvd-rom speler te laag is om een dvd 1 op 1 te copieren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wilde 1op1 over kopieren. Maar ik weet nu niet of dat het geval is dat mijn dvdrom te traag is. Hoe kan ik daar achter komen?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:26:
Ja ik wilde 1op1 over kopieren. Maar ik weet nu niet of dat het geval is dat mijn dvdrom te traag is. Hoe kan ik daar achter komen?
Kijk hier 'ns:
Start\Programma's\Nero\Nero Toolkit

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zet hier de gegevens die ik zie bij nero toolkit

dvdrom
Cd read speed: 20 X (3528 KB/s)
Dvd read speed: maximum
Spin down Time: 4min

Dvd R (nec3500)
Cd read speed: 48 X (8467 KB/s)
Dvd read speed: daar zie ik niks het is donkergrijs
Spin down time: 32sec

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:26:
Kan ook zijn dat ze beide op dezelfde ide controller zitten, eentje op master en eentje op slave. wil ook nog wel eens problemen geven met 1-1 copieren.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?

• Chrissels
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:37:
Oke ik zet hier de gegevens die ik zie bij nero toolkit

dvdrom
Cd read speed: 20 X (3528 KB/s)
Dvd read speed: maximum
Spin down Time: 4min

Dvd R (nec3500)
Cd read speed: 48 X (8467 KB/s)
Dvd read speed: daar zie ik niks het is donkergrijs
Spin down time: 32sec
Ik doelde meer op 'Nero CD-DVD Speed', daarmee kan je de snelheid testen die je met je DVD-ROM haalt.
Met de 'Nero InfoTool' kan je ook allerlei nuttige informatie naar boven halen, onder het tabblad 'Drive'kan je bijvoorbeeld zien hoe snel je drive is (2x 4x 8x) met lezen en/of met scrhijven, bij 'Configuration' kan je zien hoe de apparaten aan je ide-controllers zijn aangesloten, The-Force gaf al aan dat het problemen kan geven als de lezer en schrijver aan 1 controller (op dezelfde kabel) zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op de secondery IDE
Master: Nec3500 dvdbrander
Slave: mijn dvd rom

Op de primary IDE
Master: ST380023A (wat het is weet ik niet)

• Chrissels
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 07:51:
Op de secondery IDE
Master: Nec3500 dvdbrander
Slave: mijn dvd rom

Op de primary IDE
Master: ST380023A (wat het is weet ik niet)
'ST380023A' is een Seagate harde schijf.

Het is aan te raden je DVD-ROM aan te sluiten als slave op je Primary IDE.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Chrissels schreef op 03 november 2004 @ 10:24:
[...]

'ST380023A' is een Seagate harde schijf.

Het is aan te raden je DVD-ROM aan te sluiten als slave op je Primary IDE.
Welnee joh, die 2 apparaten zullen toch nooit tegelijk aan het werk zijn, dus samen op 1 IDE controller is prima. En welke dan master is maakt ook niet uit.

Voor de TS: Ik kopieer DVD5's meestal met DVD Decrypter:
ISO Read mode (R drukken) om een image te dumpen op je HD (en ondertussen regio beveiliging gelijk weg te halen), daarna ISO Write mode (W drukken) om de image te branden.
Beetje omslachtig misschien voor sommigen, maar deze methode werkt perfect.

DVD9's kopieren is lastiger, ga eerst maar eens experimenteren met gewoon branden.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie hier de link geven waarmee ik meteen de software kan downloaden om eerst een image te maken en dan te branden.

Alvast bedankt;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dvd decrypter nu gedownload en ben een image op mijn harde schijf aan het zetten. Hoe kan ik die nou op een dvdtje branden?

• lier
  • Laatst online: 19:08

lier

MikroTik nerd

Met een brandprogramma als Nero >:)
Misschien is het goed om eens eerst iets te lezen en uit te zoeken !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 19:47
of voor luie mensen, download dvdshrink (dat kun je met google wel vinden) gooi de twee disks erin en druk op backup, geef dan een map aan waar hij tijdelijk bestanden neer mag kwakken en klaar is luie harie.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Bedankt voor het adviseren van dvd encrypter _/-\o_

• Chrissels
QuarK schreef op 03 november 2004 @ 11:12:
[...]

Welnee joh, die 2 apparaten zullen toch nooit tegelijk aan het werk zijn, dus samen op 1 IDE controller is prima. En welke dan master is maakt ook niet uit.
[...]
De TS wilde in eerste instantie disc2disc kopieren, als je alles eerst naar je HDD kopieerd (zoals ik zelf ook altijd doe) maakt het inderdaad weinig uit, tenzij je weleens een kopieerslag wil maken met meerdere DVD's waarbij je tegelijkertijd kopieert naar HDD en aan het branden bent.

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik hem eerst naar harde schijf zet lukt het wel.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
Is je origineel toevallig van het +R formaat dan kan het dus ook lastig zijn om dat on the fly om te zetten naar -R formaat....
Kijk maar eens goed op je "Familie" DVD

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Dit hoort niet in Overige Hardware maar in Opslagmedia & I/O Controllers, move dus OH>OM

Neem eerst die lokale Faq door: OM FAQ / Beleid
want die staat boordevol naslag en tips bij brandproblemen, ideale opstelling etc. Dat het wel goed gaat via de harddisk en niet on-the-fly staat daar ook beschreven onder OM Faq: Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 02:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt k zal ze lezen;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me een tutorial geven van avi naar dvd hoe te converteren met een framerate van 25000 geluid/beeld.

Ik heb op google al verscheidene tutorials gevonden maar die werken niet echt.

Vooral het deel met het geluid wil vaak niet lukken.

Alvast bedankt;)

• Chrissels
Je kan natuurlijk ook even op GoT zoeken.

Bijvoorbeeld:

zoek naar 'avi omzetten'

zoek naar 'avi naar dvd'

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er echt helemaal gek van. Ik krijg het maar niet gedaan het omzetten. Ik bne nu al 2 weken bezig maar het lukt niet. Ik heb al heel veel tutorials gelezen maar nee geen nut. Het gaat heletijd bij tmpgenc mis. Het geluid omzetten gaat goed. Maar dan komt ie bij de video en dan doet ie maar tot 2250 omzetten. En als naam eindigt het met .test terwijl ik daar niet eens omvraag. Hoe kan dat? of doet hij altijd eerst zo'n test file maken en dan het grote bestand omzetten?

Kunnen jullie hier alsjeblieft posten hoe jullie het doen?
Ik heb de volgende programma's al:
Ik heb hier al op het forum rond gezocht maar nee het hielp niet:(
Tmpgenc+
dvd2svcd (vind ik niet fijn)
vobsub
tmpgenc dvd author

Alvast bedankt;)
Pagina: 1