[W2k] Tweede domein controller fout

Pagina: 1
Acties:

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Topicstarter
Net als in dit draadje Tweede domain controller in netwerk krijg ik op mijn tweede domeincontroller de foutmelding:

"The operation failed because: Failed to modify the necessary properties for the machine account VERHAGEN-SRV-2$
"The specified server cannot perform the requested operation. "

Op het moment dat ik dcpromo draai is de tweede server uit het domein, en de delegation rights zijn voor zover ik weet goed ingesteld (administrator group heeft delegation rights en ik log in met administrator).

Ook van de artikelen op support.microsoft.com word ik niet veel wijzer omdat deze vooral ingaan op de delegation rights die volgens mij goedstaan.

Het logbestand van dcpromo is te vinden op:

http://www.sjizo.net/dcpromoui.txt

Ik zou niet meer weten wat ik nu moet ondernemen dus graag zou ik wat tips krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door r0nz0r op 02-11-2004 14:31 ]

Hymns of indigestible suppuration

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 10:59

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 17:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

r0nz0r schreef op 02 november 2004 @ 14:15:
Op het moment dat ik dcpromo draai is de tweede server uit het domein, en de delegation rights zijn voor zover ik weet goed ingesteld (administrator group heeft delegation rights en ik log in met administrator).
De machine waar je DCPromo op draait moet wel lid zijn van het domein ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Question Mark schreef op 02 november 2004 @ 19:25:
[...]

De machine waar je DCPromo op draait moet wel lid zijn van het domein ;)
als je doelt op het feit dat hij member moet zijn in het domain dan is dat niet zo, hij mag gerust kaal geinstalleerd zijn en nog in een werkgroep hangen, zodra als je DC promo draait (en dat weet jij ook ;) vraagt hij wel welk domain je wilt gaan joinen

ik denk persoonlijk dat het ligt aan het ip adres wat gebruikt wordt (145.x.x.x) das geen prive ip adres (DomainControllerAddress : \\145.85.x.x)

tja dat gaat natuurlijk niet werken dan

A wise man's life is based around fuck you