Welke media player is het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 22:09

CyberJoe

Only visiting this planet

Topicstarter
Ik was met wat mediaplayers aan het spelen en het viel mij op dat er verschil in geluid zat. En nu was ik erg benieuwd wat volgens "ons" de beste mediaplayer is, Ik gebruikte winamp 5 en soms wmp. Maar om eens wat anders dan mp3 te proberen probeerde ik FLAC. Om dit af te kunnen spelen foobar2000 gedownload. Maar dit klonk zwaarder (volgens mij overdreven) wat de bassen betreft en minder detail in het mid/hoog. (speelde bij bijde .wav files)

Ja ik heb ook een computer.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zoiets heet een equalizer |:(

Ik denk trouwens niet dat hier echt een goede oplossing uit zal komen, aangezien iedereen
a) een andere muzieksmaak heeft
b) een ander oor voor muziek heeft (klank etc)
c) andere speakers heeft
d) een andere voorkeur voor software heeft

Zelf gebruik ik Windows Media Player 10, omdat die vast zit icm Windows XP Media Center 2005 :D

[ Voor 86% gewijzigd door spone op 31-10-2004 22:28 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je die afgrijselijke EQ's uitzet klinkt het allemaal hetzelfde :+

Welke is de beste? Vraag: Welke kriteria wil je stellen?

Naar mijn idee: degene met niet te veel toeters en bellen, die zoveel mogelijk formaten kan afstelen op de manier zoals het bedoeld is, en niet met een of ander effect.

[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 31-10-2004 22:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
spone schreef op 31 oktober 2004 @ 22:26:
zoiets heet een equalizer |:(
Was natuurlijk met alle eq settings neutraal

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
deepspace schreef op 31 oktober 2004 @ 22:27:

Zoals het origineel, hoe het op m'n stereo klinkt het liefst. Maar Als een bas teveel aangezet is en de rest minder gedetailleerd dan lijkt het mij minder goed. Toch??

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Voor winamp bestaat ook een FLAC plugin:

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=131643

Voor video gebruik ik zelf VLC: prima alternatief, gratis, OS, en speelt bijna alles. Voor audio blijf ik bij WinAmp, vanwege zijn gemakkelijke interface zonder teveel toeters en bellen. Ben ook tevreden over de geluidsqualiteit trouwens: de equalizer heb ik echt niet nodig. Sowieso ga je bij het gebruik van de equalizer het geluid bewerken, dus daarom heb ik die echt nooit aan.

[ Voor 45% gewijzigd door Minos111 op 31-10-2004 22:33 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Minos111 schreef op 31 oktober 2004 @ 22:30:
Voor video gebruik ik zelf VLC: prima alternatief, gratis, OS, en speelt bijna alles...
De laatste keer dat ik videolan gebruikte was ie best wel instabiel, al een paar versies lang. Voor mij geen videolan meer. Trouwens, ik vind de keuze van de componenten wel een beetje vreemd: een progressbar als volumeregelaar? (tenminste dat van die groen-witte blokjes, zelfde als onderin IE)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Vind zelf Musicmatch Jukebox het prettigst werken. Lijkt ook wat beter te klinken dan WMP maar heb ni vergeleken met andere proggies behalve winamp. Op zich klinkt winamp met plugin wel aardig, maar vind de interface ongelooflijk irritant.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

RealPlayer Plus werkt ook prima icm mp3 files. :) Ik gebruik hem altijd samen met de iQfx3 plugin. Draait als een tierelier, en klinkt prima. Zowel met mijn Audigy 2 ZS Platinum Pro als op mijn huiskamer PC met een Terratec Aureon 7.1 Space.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

deepspace schreef op 31 oktober 2004 @ 22:27:

Naar mijn idee: degene met niet te veel toeters en bellen, die zoveel mogelijk formaten kan afstelen op de manier zoals het bedoeld is, en niet met een of ander effect.
Inderdaad. Dat houdt voor mij in:

Video
Media Player Classic. Snel, simpel & speelt nagenoeg alles.

Realaudio
Misschien speelt Media Player Classic ook wel real audio, maar ik gebruik daarnaast toch Realplayer Alternative, om browser-compatability te creeeren. Die heeft MPC namelijk niet.

Quicktime
Quicktime alternative. Snel, simpel, gratis, zonder banners en andere troep.

Audio
Winamp 2.x. Gratis, snel en doet wat hij moet doen: audio afspelen.

It's easy as that. ;) Overigens valt over smaak niet te twisten. Voor alle computerhardware én software geldt dan ook: er is geen beste!

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 01-11-2004 18:22 ]

Dividend for Starters

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik gebruik Media Player Classic (voor video) en Foobar (voor audio) = dus het beste >:)

Edit: en ik gebruik EAC om naar FLAC en Musepack te rippen

[ Voor 28% gewijzigd door Slogra op 01-11-2004 18:52 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
iTunes voor muziek :)

(is ook zalig ripprogsel :) )

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
av -> sa

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08 19:32
die hard winamp user hier :)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn oren willen niks anders dan foobar2000 en mijn ogen kijken het liefst naar BSplayer....

Op de een of andere manier klinkt foobar "echt" en transparant (in mijn oren dan hè) en verder blijf ik de look en feel van BSplayer het lekkerst vinden (met MacOS X Aqua Style skin) voor video. Ik gebruik btw deze skin voor foobar :9

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

smaken verschillen..winamp licht voor mij lekker in de hand. Zeker nu het een media bibliotheek heeft is het vinden van de song die ik wel makkelijker geworden

There is no place like ::1

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Audio: iTunes, met een iPod is dat gewoon tig keer beter en leuker, alles gewaardeerd, de iPod wordt opgewaardeerd adhv hoevaak ik het heb gespeeld, hoe ik het heb gewaardeerd, etc. Geluid vind ik best redelijk goed. Het slurpt alleen nogal wat geheugen ivm winbar, maar dat is dan maar pech :P. Bovendien importeert het prettig.
Video: WMP, winamp vind ik qua beeld lelijk. (Niet geskind enzo)

DM!

• Wim Leers
  • Laatst online: 22-08 15:44
voor video: VLC met iTunes skin :) _/-\o_

Verwijderd

Ik gebruik zelf winamp 5.05 voor zowel audio als video, ideaal, alles in één. Ik heb de equalizer ingesteld op Full bass & treble, omdat dit voor mijn gevoel helderder klinkt.

Daarnaast is sowieso wel aan te raden, ongeacht welke smaak je hebt, de volgende plugin te gebruiken om de geluidsstroom te decoderen:

http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/

Dit alles in combinatie met ac3filter (audio) en ffdshow (video)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 19:54 ]

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

PromWarMachine schreef op 01 november 2004 @ 18:20:
[...]

Video
Media Player Classic. Snel, simpel & speelt nagenoeg alles.
MPC moet nog steeds "ingestalleerde" codecs gebruiken. VLC hoeft dit niet en lijkt me dus iets "simpeler".

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Aan de andere kant ben je dus beperkt met het gebruik van VLC, immers je moet je aan de meegeleverde codecs houden(Dat zijn er wel heel veel, en zelf ben ik nog niks tegengekomen wat ik er niet mee af kon spelen, maar toch).

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ikzelf gebruik iTunes voor audio. Dit omdat ik de ingebouwde playlist functie makkelijk vind werken en heel erg nuttig vindt. Bij Winamp zat ik altijd met zo'n grote lijst, en bovendien vind ik de knoppen ook wat minder.

Maar over de smaak valt niet te twisten: Ik heb alle media players wel geprobeerd en ze hebben allen goede en minder goede kanten!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 01:19
Compunologist schreef op 01 november 2004 @ 19:07:
Mijn oren willen niks anders dan foobar2000 en mijn ogen kijken het liefst naar BSplayer....

Op de een of andere manier klinkt foobar "echt" en transparant (in mijn oren dan hè) en verder blijf ik de look en feel van BSplayer het lekkerst vinden (met MacOS X Aqua Style skin) voor video. Ik gebruik btw deze skin voor foobar :9
zelfde, alleen gebruik ik qua skin>> http://foobar.nub4life.ne...ledb.php?action=file&id=8

[ Voor 3% gewijzigd door joint_me op 11-11-2004 02:08 ]

Hello fellow humans

Pagina: 1