Toon posts:

Mobile Athlon XP op Asus A7N8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om m'n 2500+ barton naar mobile te modden om een paar redenen:

1. De Vcore en Multiplier kunnen vanuit windows (automatisch en handmatig) gewijzigd worden.
2. De VID wordt bij een mobile anders behandeld, de VID wat bij een desktop 1,85V oplevert levert bij een Mobile 2V op, en 1,65 levert 1,6V op.

Nou zijn er enkele dingen die ik me afvraag:

Werkt een mobile uberhaupt op een A7N8X (rev 2.0, 1.007 uber bios)?

Wordt de spanning inderdaad 2V of blijft het gewoon de desktop spanning van 1,85V?

Heeft iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

Moet gewoon werken ja. Ik denk dat het van die vcore niet klopt, anders hadden genoeg users hun axp wel naar een mobile gemod ipv een voltmod te doen.

Verwijderd

Neem hier es een kijkje zou ik zo zeggen.. Mobile zijn stukken hoger over te clocken!! :9~

[rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 4[/rml]

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
1. De Vcore en Multiplier kunnen vanuit windows (automatisch en handmatig) gewijzigd worden.
Volgens mij kun je de multiplier niet veranderen vanuit windows op een Nforce 2 moederbord. Als je een programmatje weet meld het dan ff want ik kan het niet vinden maar zou het wel graag willen weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:04:
Moet gewoon werken ja. Ik denk dat het van die vcore niet klopt, anders hadden genoeg users hun axp wel naar een mobile gemod ipv een voltmod te doen.
Nadeel van een voltmod is dat de spanning niet omlaag kan.
Maargoed, omhoog is belangrijker dan omlaag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:08:
Neem hier es een kijkje zou ik zo zeggen.. Mobile zijn stukken hoger over te clocken!! :9~

[rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 4[/rml]
Het is geen echte mobile, het is een desktop cpu waar ik over een tijdje met geleidende reut op ga kalken zodat'ie als mobile herkend wordt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
dat maakt niets uit mbt de ocbaarheid afaik

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:16:
[...]
Het is geen echte mobile, het is een desktop cpu waar ik over een tijdje met geleidende reut op ga kalken zodat'ie als mobile herkend wordt.
Ja niet dus, wat jij bedoeld is dit topic: [rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Barton mobile's zijn wel degelijk echt mobiles voor socket a, met een lagere Vcore en dus wattage.
Als jij je barton willen modden naar een mobile, dan heb je toch ook 'geleidende reut' nodig? Hoe wou je het anders doen?

Verwijderd

Topicstarter
pyro83 schreef op 31 oktober 2004 @ 23:49:
[...]

Ja niet dus, wat jij bedoeld is dit topic: [rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Barton mobile's zijn wel degelijk echt mobiles voor socket a, met een lagere Vcore en dus wattage.

[...]

Als jij je barton willen modden naar een mobile, dan heb je toch ook 'geleidende reut' nodig? Hoe wou je het anders doen?
Ik geloof dat je me niet helemaal volgt.. nog een keer:

Ik heb een barton (desktop) die ik ga modden naar mobile, en dat barton mobiles echt mobiles zijn snap ik ook wel.

Waar het mij om gaat is dat als de cpu als mobile herkent wordt: de MP en Vcore aangepast kunnen worden zonder reboot, en dat de Vcore eventueel hoger wordt omdat de VID anders werkt bij een mobile cpu.

En mijn vraag is: Wordt die Vcore inderdaad hoger? en werkt het uberhaupt wel icm. de nf2?

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Als je barton 2500+ nu gelockt is zal ie dat ook blijven na het modden op een nforce 2 bord .

Ook je voltage zal je niet hoger krijgen als 1.85 v als je mobo in de bios 1.85 v kan geven .
Wil je hogere voltage's zal je een vmod op je mobo moeten toepassen .

Als je dus een gelockte cpu hebt gaat er niets veranderen na de mod met een nforce 2 bord.

Als je een unlockte 2500+ hebt kan je zo wie zo gewoon in windows je mp en vcore aanpassen zonder te booten , dus vrees ik dat je gewoon een gelockte hebt en het zal moeten doen met de standard multiplier .

[ Voor 24% gewijzigd door Smollys op 01-11-2004 00:46 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08
Smollys schreef op 01 november 2004 @ 00:43:
Als je barton 2500+ nu gelockt is zal ie dat ook blijven na het modden op een nforce 2 bord .

Ook je voltage zal je niet hoger krijgen als 1.85 v als je mobo in de bios 1.85 v kan geven .
Wil je hogere voltage's zal je een vmod op je mobo moeten toepassen .

Als je dus een gelockte cpu hebt gaat er niets veranderen na de mod met een nforce 2 bord.

Als je een unlockte 2500+ hebt kan je zo wie zo gewoon in windows je mp en vcore aanpassen zonder te booten , dus vrees ik dat je gewoon een gelockte hebt en het zal moeten doen met de standard multiplier .
Dat de vcore het zelfde zou blijven zou ik maar niet al te zeker van zijn; ik heb hier bijvoorbeeld een athlon xp 2400+; een duron 1600 en een athlon 1400 liggen; alledrie wel eens in mijn asus a7n8x zitten; de 2400+ kan als max vcore 1.85; de duron 1600 kan als max vcore 1.75 dacht ik en ik dacht dat de 1400 als maximaal 1.9 in kon worden gesteld; met andere woorden het ligt ook aan het type cpu hoe hoog dat de vcore kan komen op dit mobo. Of dat bij een gemodde mobile hoger is dan bij een normale barton durf ik niet te zeggen; maar de kans is er inderdaad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:55:

2. De VID wordt bij een mobile anders behandeld, de VID wat bij een desktop 1,85V oplevert levert bij een Mobile 2V op, en 1,65 levert 1,6V op.

Nou zijn er enkele dingen die ik me afvraag:

Werkt een mobile uberhaupt op een A7N8X (rev 2.0, 1.007 uber bios)?

Wordt de spanning inderdaad 2V of blijft het gewoon de desktop spanning van 1,85V?

Heeft iemand hier een antwoord op?
Maakt niet uit wat voor een cpu het is. Je kunt op een a7n8x maximaal 1.85V krijgen.... Maar een mobile op een a7n8x werkt prima

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Nou wat ik je kan vertellen is dat mijn barton@mobile wel gewoon lekker werkt maar ik moet in windows niet aan de mp of voltage zitten Dat gaat gewoon niet op een nforce 2. dus als je een gelockte cpu hebt bespaar je de moeite

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 01 november 2004 @ 02:02:
Nou wat ik je kan vertellen is dat mijn barton@mobile wel gewoon lekker werkt maar ik moet in windows niet aan de mp of voltage zitten Dat gaat gewoon niet op een nforce 2. dus als je een gelockte cpu hebt bespaar je de moeite
Dus het heeft eigenlijk geen zin om em naar mobile te modden aangezien je de MP en Vcore toch niet zonder reboot kan aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat het in ieder geval wel zou werken.
De VID change werkt waarschijnlijk niet, maar door register E7 te veranderen op de Nforce2 zou je de FID change wel moeten kunnen enablen.

Weet iemand hier welke waarde E7 zou moeten hebben? ik heb gelezen dat bit 4 1 moet zijn, maar ik denk dat bit 1,2,3,5,6,7, en 8 ook een bepaalde waarde moeten hebben.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Weet iemand waar ik een pcr bestand kan vinden voor de nforce2 chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 02 november 2004 @ 23:28:
Weet iemand waar ik een pcr bestand kan vinden voor de nforce2 chipset?
Nergens volgens mij.. :(

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

hoe wil je dan register E7 wijzigen?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:55

Acheron

updatepack.nl

Kijk anders even in het Athlon MP fly on the change topic.
Heb m'n processor tijdje terug ook gemod:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/wcpuid.png

Nu kan ik in Windows de Multiplier aanpassen (minimaal 5). Heb het een tijdje getest als Cool 'n Quiet functie, maar heeft niet echt nut, aangezien de VCore niet on the fly te veranderen valt.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 03 november 2004 @ 00:07:
hoe wil je dan register E7 wijzigen?
met WCPREDIT bijvoorbeeld....

heb je geen pcr file voor nodig, maar een pcr is wel handig om te zien wat wat is.

maar als je ff zoekt op google naar nforce 2 en FID kom je wel tegen E7 het register is wat je moet wijzigen... ik weet alleen nog niet wat de waarde van E7 zou moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op 03 november 2004 @ 00:20:
Nu kan ik in Windows de Multiplier aanpassen (minimaal 5). Heb het een tijdje getest als Cool 'n Quiet functie, maar heeft niet echt nut, aangezien de VCore niet on the fly te veranderen valt.
Maar dat is zeker niet op een nforce2 ?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:55

Acheron

updatepack.nl

Nee, op een VIA KT333 Chipset

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1