Ik heb hier een complete home cinema gekocht (nou reciever, dvd en speakers
). Nu had ik wat kabels nodig en ben ik vanmiddag bij de mediamarkt geweest om die te kopen (BCC in de buurt had alleen monster cable
).
Mijn probleem is nu: ik kan de dvdspeler niet goed aansluiten op de tv.
Het gaat om de pioneer dv-575a. Deze wil ik aansluiten op mn tv (een sony kV36FS76. Deze heeft 4 scart aansluitingen waarvan 2 RGB ondersteunen en 2 S-Video. Nou heeft de dvd speler 4 mogelijkheden om het aan te sluiten op de tv: SCART, S-Video, Component en gewoon VIDEO OUT (gele tulp).
Nu heeft men me aanbevolen om gebruiken te maken omdat die het beste kwaliteit weergeeft
.. Dus heb ik een Component naar SCART kabeltje gekocht (Vivanco Component Video). Nu komt het leuke dus: ik kan geen beeld krijgen op mn tv
. Ik heb nog een S-Video kabeltje gevonden en aangezien de tv vooraan een S-Video ingang heeft heb ik die ff erop gezet en de boel werkte.
Ben ik nu dom geweest om die component->scart te kopen ? Of ligt het gewoon aan bepaalde instellingen ?
Mijn probleem is nu: ik kan de dvdspeler niet goed aansluiten op de tv.
Het gaat om de pioneer dv-575a. Deze wil ik aansluiten op mn tv (een sony kV36FS76. Deze heeft 4 scart aansluitingen waarvan 2 RGB ondersteunen en 2 S-Video. Nou heeft de dvd speler 4 mogelijkheden om het aan te sluiten op de tv: SCART, S-Video, Component en gewoon VIDEO OUT (gele tulp).
Nu heeft men me aanbevolen om gebruiken te maken omdat die het beste kwaliteit weergeeft
Ben ik nu dom geweest om die component->scart te kopen ? Of ligt het gewoon aan bepaalde instellingen ?