Toon posts:

DVDspeler aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een complete home cinema gekocht (nou reciever, dvd en speakers :+ ). Nu had ik wat kabels nodig en ben ik vanmiddag bij de mediamarkt geweest om die te kopen (BCC in de buurt had alleen monster cable :( ).
Mijn probleem is nu: ik kan de dvdspeler niet goed aansluiten op de tv.
Het gaat om de pioneer dv-575a. Deze wil ik aansluiten op mn tv (een sony kV36FS76. Deze heeft 4 scart aansluitingen waarvan 2 RGB ondersteunen en 2 S-Video. Nou heeft de dvd speler 4 mogelijkheden om het aan te sluiten op de tv: SCART, S-Video, Component en gewoon VIDEO OUT (gele tulp).
Nu heeft men me aanbevolen om gebruiken te maken omdat die het beste kwaliteit weergeeft :? .. Dus heb ik een Component naar SCART kabeltje gekocht (Vivanco Component Video). Nu komt het leuke dus: ik kan geen beeld krijgen op mn tv :S. Ik heb nog een S-Video kabeltje gevonden en aangezien de tv vooraan een S-Video ingang heeft heb ik die ff erop gezet en de boel werkte.
Ben ik nu dom geweest om die component->scart te kopen ? Of ligt het gewoon aan bepaalde instellingen ?

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
Heb je het wel op AV1/2/5 staan?
DVD spelers werken meestal niet zoals een videorecorder op kanaal 0.

[ Voor 53% gewijzigd door Spiller op 30-10-2004 21:51 ]

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
heb alle 4 scart aansluitingen geprobeerd 8)7
maar mijn vraag is dus : zal het werken of heb ik deze kabel voor niks gekocht :/ ?
het gaat trouwens om deze kabel:
http://www.vivanco.com/cm...&mv_arg=12300&own_key=472

Verwijderd

Topicstarter
Spiller schreef op 30 oktober 2004 @ 21:50:
Heb je het wel op AV1/2/5 staan?
DVD spelers werken meestal niet zoals een videorecorder op kanaal 0.
jah dat heb ik ook geprobeerd :).
Op AV5 werkte die S-Video.. De scart doet niks .. op AV1 t/m 5

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
Zit er op de scart misschien een IN/OUT knopje? Ik heb mezelf ook wel is voor de gek gehouden, als ie op de verkeerde stand stond.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
Spiller schreef op 30 oktober 2004 @ 22:01:
Zit er op de scart misschien een IN/OUT knopje? Ik heb mezelf ook wel is voor de gek gehouden, als ie op de verkeerde stand stond.
dat ga ik nou ff uitzoeken... moet in principe lukken denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik kom erachter dat de 2e scart connector "speciaal" voor dvd is (staat DVD ernaast.. staat ook in boekje van tv..). Maar nog steeds geen geluk. Hij geeft gewoon geen beeld als het op component->scart is aangesloten.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:56
Ik kan me niet voorstellen dat de televisie een component-video ingang heeft: deze signalen zijn niet opgenomen in de scart-specificatie, tevens is het niet gangbaar bij televisies dat er een component-video ingang aanwezig is.

Mijns inziens is de gebruikte kabel een verloop van composiet-video en audio naar scart, deze kan dan gebruikt worden om een signaal naar de scart-bus te voeren of ervan op te pikken, tenzij er een omschakel-mogelijkheid opzit.

Kies dus de composiet-video ingang van de scart-bus waarop je de kabel aansluit.

De beste verbinding, lijkt mij, is gebruik maken van een volledig bedraade scart-kabel tussen (de) rgb scart-bussen van dvd-speler en televisie-toestel

[ Voor 5% gewijzigd door ParkOverall op 31-10-2004 00:09 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:18
Je gebruikt de component YCrCb uitgang van je DVD speler en de RGB ingang van je TV. Dat gaat niet samen. Je hebt een normale goede scartkabel nodig, zoals genoemd, volledig bedraad. Stel je DVD speler in op RGB en sluit de scart aan op een van de twee RGB ingangen en als het goed is zou het moeten werken :)
Die vivanco kabel kan weer terug ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Er zijn wel kabels die component naar scart converteren maar die zijn echt heel duur (door de electronica voor het converteren ec. )

Er zijn bijvoorbeeld namelijk kabels voor de nintendo gamecube waarmee je rgb-scart uit de digitale uitgang (=component) kan krijgen maar die kostte iets van €80 en schijnt maar weinig uit te maken dan als je 'm gewoon analoog aansluit (voor de amerikaanse gamecube maakt het wel meer uit omdat daarvan de analoge uitgang geen rgb ondersteunt)

anyway zo'n soort kabel heb je denk ik niet en idd gewoon inruilen voor een gewone scart-kabel (wat is daar nou toch zo mis mee?)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
hmm sorry dat het zo lang duurde om de te reageren..
nou ja geen wonder dat die van monstercable dus zo duur was (104 euro :S).
Dan maar gewoon een scart->scart kopen :).
Pagina: 1