Toon posts:

ATI -> COD loopt vast NVIDIA -> COD draait lekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt. Ik heb hier een PC draaien met Call of Duty. Stop ik de "ASUS ATI 9600 XT" videokaart er in dan loopt Call of Duty binnen 10 minuiten vast (scherm bevriest). Stop ik er een "Club3D NVIDIA 5900XT" videokaart in dan loopt call of duty niet vast. Ik kan dus gerust vaststellen dat het probleem dat COD vastloopt 100% aan de ATI kaart ligt, dus niet aan MOBO, voeding, SP2 of iets dergelijks.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- met driver cleaner alle oude drivers verwijderd
- de origineel meegeleverde ATI drivers geinstalleerd
- de laatste ATI catalyst drivers geinstalleerd
- AGP op 4X gezet
- Norton autoprotect uitgeschakeld
- COD op lage resolutie gespeeld (loopt ie ook vast)

Kortom, wat kan ik nu nog doen om COD in combinatie met de ATI 9600XT aan de gang te krijgen. Alle tips zijn welkom.

Edit: in het verleden heeft COD wel goed gedraaid met de ATI kaart, dus de kaart zelf zou in orde moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 21:18 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

misschien driver conflict? of deinstalleer je eerst de nvidia/ati driver voor je de 1e of andere kaart probeert?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 18:39

Defiance

Stubborn Bastard

Hoe vaker je in Windows een videokaart verwisseld, hoe vaker windows het niet leuk vind.

In plaats van de standaard ATi Catalyst te installeren, probeer de DNA-Drivers eens, die hebben een zeer mooie reputatie en kracht.

http://www.dna-drivers.nl

Misschien een stomme vraag maar vast wel de mobo chipset drivers geinstalleerd?

En je hebt toch geen DFI mobo toevallig? Ik lees er namelijk over dat DFI nogal problemen heeft met de 9600 serie videokaarten.

Post ook ff welke mobo je hebt, zou kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Defiance op 30-10-2004 21:31 ]

Verwijderd

ik heb dit ook met mijn 9700 en op mijn 9600 xt heb ik er daarentegen weer geen last van. Mijn oplossing is catalyst 4.9 te installeren of lager.

4.9 = om de 5 minuten ff 10 sec hangen
3.7 = helemaal geen problemen

ik heb dit probleem al naar ati gestuurd, hoop dat ze er wat aan doen

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt nu opgelost. Ik heb +- 20 minuten COD gespeeld en hij loopt niet vast.

Wat ik heb gedaan:
- oude drivers ge-uninstalled
- catalyst 3.10 drivers geinstalleerd
- laatste VIA drivers geinstalleerd

Dit advies stond in het grote Call of Duty topic.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Defiance schreef op 30 oktober 2004 @ 21:29:
In plaats van de standaard ATi Catalyst te installeren, probeer de DNA-Drivers eens, die hebben een zeer mooie reputatie en kracht.

http://www.dna-drivers.nl
Doe is niet :/ Het is al een hele tijd algemeen bekend dat het bagger Drivers zijn !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43

ThunderNet

Flits!

oftewel, je gaf eerst ATi de schuld, maar nu blijkt dat je je chipset drivers niet geinstalleerd hebt.... beetje jammer hoor |:(
Maar blij voor je dat t nu wel werkt :) is wel leuk spel vind ik

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

nero355 schreef op 30 oktober 2004 @ 22:27:
[...]

Doe is niet :/ Het is al een hele tijd algemeen bekend dat het bagger Drivers zijn !!!
Eh? Ik denk niet dat je de DNA drivers bedoeld want die zijn door vaak door zeer goede results als beste gekozen.

Ik denk misschien dat je de Omega drivers bedoelt, die hebben laatste tijd wat driver probleempjes.

Maar ik gebruik ook DNA drivers en ik heb er nooit last van. Draait altijd beter dan de standaard catalysts.

Ik wil best wel anders gelove als je een link ofzo hebt, ben altijd nieuwsgierig naar dit soort dingen, lezen is goed voor je :D

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Defiance schreef op 30 oktober 2004 @ 22:34:
Eh? Ik denk niet dat je de DNA drivers bedoeld want die zijn door vaak door zeer goede results als beste gekozen.

Ik denk misschien dat je de Omega drivers bedoelt, die hebben laatste tijd wat driver probleempjes.

Maar ik gebruik ook DNA drivers en ik heb er nooit last van. Draait altijd beter dan de standaard catalysts.

Ik wil best wel anders gelove als je een link ofzo hebt, ben altijd nieuwsgierig naar dit soort dingen, lezen is goed voor je :D
Ik zou zeggen check Drivers Sectie @ de Meuktracker op de Frontpage ;)

Er is zelfs iemand van ATI geweest die dat ventje van DNA heeft aangesproken dat hij bepaalde dingen niet mocht doen ofzo... weet het niet meer precies.

Trouwens Omega's zijn juist de goeie !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Wat zou ik bij de frontpage - drivers moeten zien?

Ik zie een hoop drivers, inclusief DNA, maar geen gezeur van ATi.

BTW: Als ATi zegt dat het iets niet mag doen dan isset meestal goed hehe.

1 van de Admins op dna-drivers.nl is een persoonlijke vriend van me, hebbet hem gevraagd, hij weet compleet van niks.

En trouwes, van die Omega drivers hebbik alleen maar gezeik gehad, en slechtere performance/beelkwaliteit dan de DNA.

ik blijf wel bij DNA want ik probeer (meestal als ik niet te lui ben) alle releases uit van DNA en Omega, ik blijf blij met DNA :)

Mij kan het zo nooit echt schelen van de paar puntjes verlies in benchmarks enzo, ik wil meer de stabiliteit van de drivers met beste performance hebben, want maak niet uit wat je probeert om sneller te worden, er is ALTIJD wel iemand sneller dan jouw, dus doe ik daar ook geen moeite voor.

Ik ben blij om wel een Hercules 3D Prophet 9800XT Classic te hebben, altijd me maatje geweest :D

(Koos ze voor kwaliteit en 90% van de keer in de top van alle mogelijke kaarten, vaak zelfs snelst (marginaal, maar toch)).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:21:
Probleem lijkt nu opgelost. Ik heb +- 20 minuten COD gespeeld en hij loopt niet vast.

Wat ik heb gedaan:
- oude drivers ge-uninstalled
- catalyst 3.10 drivers geinstalleerd
- laatste VIA drivers geinstalleerd

Dit advies stond in het grote Call of Duty topic.
en de oplossing staat ook hierboven :/ (bekijk mijn bericht)
ThunderNet schreef op 30 oktober 2004 @ 22:28:
oftewel, je gaf eerst ATi de schuld, maar nu blijkt dat je je chipset drivers niet geinstalleerd hebt.... beetje jammer hoor |:(
Maar blij voor je dat t nu wel werkt :) is wel leuk spel vind ik
Als je goed leest heeft hij ook de ati drivers verlaagd naar 3.10. Dit loste bij mij ook het probleem op met mijn radeon 9700. Zowel op mijn asus Pentium 4 als nu ook op mijn MSI K8N Neo 2, had ik het en door een vorige versie van catalyst te installeren was het opgelost. Dus ik weet wel zeker dat het probleem bij ati ligt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 09:24:
[...]

en de oplossing staat ook hierboven :/ (bekijk mijn bericht)

[...]

Als je goed leest heeft hij ook de ati drivers verlaagd naar 3.10. Dit loste bij mij ook het probleem op met mijn radeon 9700. Zowel op mijn asus Pentium 4 als nu ook op mijn MSI K8N Neo 2, had ik het en door een vorige versie van catalyst te installeren was het opgelost. Dus ik weet wel zeker dat het probleem bij ati ligt
Je haalt me de woorden uit de mond. Thundernet trekt wel erg snel conclusies. De vIA drivers waren zeker wel geinstalleerd, alleen heb ik ze nu vervangen door nieuwere. Verder draade nvidia perfect met de oude via drivers. Sinds ik de catalyst heb verlaagd nar 3.10 heb ik geen problemen meer. Het ligt dus nu zeker weten aan ATI.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
ik gebruik de nieuwste omega drivers (gebazeerd op 4.10 beta) en daar werkt CoD weer prima mee. pas geleden ermee het laatste extenion back uitgespeeds zonder problemen. (9700pro)

[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 31-10-2004 11:14 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik had ook steeds problemen met CoD en m'n 9500 Pro, nu het spel gepatched tot de laatste versie en Catalyst 4.10 erop en alles is in orde. (Natuurlijk ook vpu recovery en fastwrites uitgezet)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:43

ThunderNet

Flits!

Nu klonk het misch. beetje bot.. maar op mijn vorige mobo had ik ook via chipset, en dat werkt gewoon niet goed samen met mijn Ati 9800 Pro, ik heb daarom ander mobo gekocht met Intel chipset, en daar totaal geen problemen meer mee.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1