Logitech 6.1 PC speakers aansluiten op een versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25206

Topicstarter
ik heb hiero z'n 6.1 PC speaker setje van logitech (x-620), die wil ik aansluiten op mijn versterker (SONY STR-K740P).

uit het setje komen 3 jackplug stekkertjes (die normaal dus de computer in gaan)
1 groene, 1 zwarte en 1 oranje

ik heb van die jack-naar-tulp verloopstukjes gehaald en daar de tulp connectors van afgeknipt, zodat ik de draadjes los in de versterker kan proppen!
net even getest en het groene plugje aangesloten op de front, dat werkte, ik kreeg geluid uit 2 speakertjes!
maar nu de rest nog.... ik heb dus geen idee waar die zwarte + oranje jackplugjes voor zijn en hoe ik ze dus moet aansluiten.
kan iemand mij helpen? ;)

zo ziet de speaker aansluiting van m'n versterker eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.veluwen.demon.nl/versterker.jpg + 1 tulp subwoover aansluiting

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 25206 op 30-10-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39
De speakerset heeft een eigen versterker, je moet 'm dus aansluiten op een lijnuitgang zoals een geluidskaart of de 'tape out' op een versterker. Dit met het draadje dat je zojuist hebt doorgeknipt ;)

Daarnaast is die logitech set bedoeld voor meerkanaals geluid, zoals bijvoorbeeld bij spellen of films. Gebruik dan ook een apparaat wat een meerkanaals uitgang heeft, zoals een degelijke geluidskaart of een dolby digital / dts receiver.
Heb je enkel een 2 kanaals uitgang, zoals de tape out, dan kun je dat geluid nog in tweeën delen zodat je het verdeelt over de twee voorste en twee achterste speakers. Hier komt dan hetzelfde geluid uit. De centerspeaker werkt niet en moet je ook niet gebruiken.

/edit
Ok, ik zie dat die Sony een 5.1 receiver is. Wat je dan moet doen is kijken of er een 5.1 pre-out op zit waar je de speakerset op kunt aansluiten, via een jack-tulp kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door ShittyOldMan op 30-10-2004 21:16 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Als de impedantie van je 6.1 speakers niet te laag is zou je ze ook direct aan je versterker kunnen hangen, alleen moet je je versterker niet al te hard zetten want ze kunnen waarschijnlijk niet zo heel veel vermogen hebben. De sub kun je dan aansluiten met de sub-uitgang. Dat je de rest van de ingangen niet gebruikt zou niet uit moeten maken...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB