Toon posts:

Advies nodig: Welke top-of-the-line vidkaart moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: Geld is geen issue
Ten tweede: Ik kan best een computertje in elkaar bouwen, maar overclocken doe / begin ik niet aan :)

So, ik heb de Tom's HW reviews van zowel de Nvidia GeForce 6800 Ultra (http://www.tomshardware.com/graphic/20040414/index.html) alsmede de ATI Radeon X800XT Platinum Edition (http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040504/index.html)

Ik ben zwaar onder de indruk van beide kaarten maar ik weet simpelweg niet welke ik nou moet komen. Als de één 50 euries duurde is, maakt het me niet uit, ik wil gewoon het beste, NU :)

Het tweede probleem is de diverse fabricanten / mogelijkheden. Ik heb kaarten gezien met PCI Express en AGP. Wat me overigens wel opviel is dat ik geen kaarten met 512 MB tegen kwam, alleen 256.

Tot slot nog even mijn moederbord: Intel Desktop Board D875PBZ (ATX 2.01 compliant I/O Shield) (http://support.intel.com/.../D875PBZ/sb/CS-008952.htm) en de vraag of ik zowieso met bovenstaand moederbord het beste uit de nieuwste graphic cards haal.

Wat ik er ook bij moet zeggen is dat die nVidia GeForce 6800 Ultra ook nog aso-voeding nodig heeft, ik quote:
- "NVIDIA strongly suggests the use of a power supply with a minimum capacity of 480 Watts"
- "systems using the 6800 Ultra will need a PSU with four power cables"
Ik heb op dit moment crappy voeding van 320 watt en zeker geen 2 dedicated kabeltjes vrij voor de GeForce 8600 Ultra, dus als ik die kaart koop moet ik ook een nieuwe voeding kopen, maar nogmaals, geld is het probleem niet, ik wil gewoon het beste wat er NU te verkrijgen is (ik wil begin volgende week wat bestellen)

Wat ik nodig heb? Advies, ik heb ook nog even op tweakers gespit en op tom's hardware guide forums maar kom er echt niet uit!

Verder zou het wel handig zijn als de kaart ergens in nederland te verkrijgen is (check wel via pricewatch), want in shipping costs en invoerheffingen heb ik dan weer effe geen zin :)

Alvast vriendelijk bedankt!!!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:37

d0s

sssst

Ikzelf heb een Radeon x800pro vivo gemod naar een xt en ben zwaar onder de indruk van deze kaart. Verder weet ik dat de Nvidia's enorme stroomvreters zijn dus koop dan meteen een goede voeding erbij :).

Ik heb altijd nvidia gehad (geforce256, geforce3ti200, geforce4ti4200) maar nu ik deze ATI heb wil ik niet meer anders. De TV-out van ATI vind ik ook vele malen beter dan die van nvidia :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik zelf ook altijd nvidia, GeForce2, GeForce3, Geforce4 (en daarvoor nog 3dfx:( shit en RIVA TNT stuff) maar ik heb (blijkbaar) al tijdje geen nieuwe kaart gekocht en met HL2 om de hoek wil ik het beste eruit halen :) en ik wil gewoon de beste kaart die er is hebben! Anyway bedankt voor je mening / input, heb je nog suggesties mbt welke fabrikant etc. of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01

Piggen

Lekker bakkie

Dat maakt niet zoveel uit. Alleen Club3D zou ik niet nemen, die willen nog wel eens brak zijn.

Asus en Sapphire staan wel goed aangeschreven verder.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zat net te spitten naar leveranciers in nederland en de naam 'club 3d' alleen al jaagde me al angst aan. Ik zat nu deze te bekijken (http://www.empc.nl/index.php?page=65&Id=6057) maar ik wacht eerst nog even het weekend af en de replies in deze thread, thx MPmad

Verwijderd

Eigenlijk is het een vraag die je zelf het beste kan beantwoorde. Zoals je al hebt gedaan: Kijk revieuws en kijk dan het verschil in prestatie bij spellen die je zelf veel speelt.

Maar, als ik advies mag geven: ga voor de Ati. Ik heb lange tijd NVidea gehad: TNT2, Geforce 2 MX 400, GeForce 3 Ti200 en een Geforce Ti4600. Nu heb ik een R9700PRO, deze kaart bevalt me prima. En mijn volgende video kaart word ook ZEKER een Radeon!

Wat hier boven word gezegd: neem geen Club3d, kan ik me voorstellen omdat je er veel problemen over hoort. Zelf heb ik er wel een, wat waarschijnlijk ook de laatste van Club 3d is.

De TV-OUT is bij ATI idd. veele malen beter, maar als je heir weinig tot geen gebruik
van maakt zal ik hier vooral niet op letten.

offtopic:
Volgens mij hoord dit topic in het Forum: VIdeo planken & Beeldkanonnen :+ :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 15:47 ]

• d0s

d0s

sssst

Ik heb het merk Sapphire en ik ben over het algemeen zeer tevreden hiermee.
Verder is de performance verschillend per spel, doom3 draait beter op nvidia en als ik de geruchten mag geloven gaat hl2 weer beter draaien met ATI kaarten.

En idd, club3d hoor ik niet veel positiefs over. Ik zou als je een ATI koopt gaan voor ASUS of Sapphire. En ja, wil je verder nog veel gebruik maken van TV-out zou ik ZEKER voor ATI gaan aangezien deze vele malen beter is.

Je zegt dat geld niets uitmaakt maar als je verstandig bent koop je een X800Pro ViVo, deze zijn makkelijke te softmodden naar een XT en zijn vaak enorm hoog te clocken. Ikzelf haal 572/590 ipv de standaard 520/560. Een Pro-ViVo heb je voor 450 euro, dat scheelt wel met de XT kaarten.

Edit: die Sapphire kaart in je link is een nette kaart, krijg je ook nog een lekker softwarepakket bij :)

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 30-10-2004 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx again

En offtopic:
Jah sorry voor verkeerde forum, ik vondt het al vreemd dat er geen forum geweid was aan alleen graphic cards, maar met zo'n benaming voor dat forum, niet gek om eroverheen te kijken als je al 3 uur lang op internet op voornamelijk engelse sites zit te spitten ;) Sorry!!!

• d0s

d0s

sssst

ik zat even te kijken en informatique heeft een speciale aanbieding op het moment:

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=515051

Niet duur vergeleken met andere!

Ook handig om te weten is dat er op deze kaarten een Video in zit. (ViVo)
Het is wel een PCI Express kaart

[ Voor 25% gewijzigd door d0s op 30-10-2004 15:58 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01

Piggen

Lekker bakkie

Hij heeft geen PCI-E ;)
Een X800 XT AGP is de beste oplossing voor hem :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
AV -> VB

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Moet je het wel doen hé :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
haha, ja, lol, vinkje vergeten, bij deze dan ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

hmm heb ik je voor niks aan msn toegevoegd :+
delete dat TR ook maar weer

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Ok nogmaals thx ALL!! Sapphire ATI X800 XT Platinum 256mb VIVO DVI Retail (AGP) it is dan!!!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
of een 6800ultra :P zijn dacht ik ietsjes sneller dan de X800XT PE en iets beter leverbaar dacht ik

ander mobotje met 2x PCI express x16 en dan 2 x 6800GT of 6800ultra in SLI :P bijna 2x zo snel als een enkele kaart ;) maar ook een stuk duurder

De wijzen komen uit het Oosten!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 06:54

Bever!

3

jah als je 1000 euro aan 2 videokaarten wilt uitgeven, en dan ook nog en mobo van 150 e met nforce4 sli mogelijkheid. dan moet je dat doen........ :P
de ati performance in doom3 ligt inmiddels bijna gelijk met een x800xt pe aan een 6800ultra.
verder vind ik dat de ati over het algemeen sneller is zowel qua 3dmarks als in spellen al scheelt het weinig.
ik zelf neem liever een ati, omdat ik na het driver cheating debacle met nvidia en hun hele marketing strategie mn geld niet wil steken in dat bedrijf.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
d0s schreef op 30 oktober 2004 @ 15:50:
Je zegt dat geld niets uitmaakt maar als je verstandig bent koop je een X800Pro ViVo, deze zijn makkelijke te softmodden naar een XT en zijn vaak enorm hoog te clocken. Ikzelf haal 572/590 ipv de standaard 520/560. Een Pro-ViVo heb je voor 450 euro, dat scheelt wel met de XT kaarten.
Dit is wel zo'n vaak voorkomende vreemde opmerking. Je kan idd de x800pro overklocken tot xt PE snelheden. Maaarrrrr.... je kan de xt pe zelf toch ook overklocken, en wel tot snelheden die de x800pro echt niet zal halen.

Verwijderd

hoi met cakie ik kijk hier al meer dan een jaar elke dag mee, en ik had eerst een
amd64 3200+, met een k8vse de luxe moederbord ,met 1024 geheugen, en een ati asus 9800xt. ik wou ook upgraden ,en heb nu net besteld een amd 64 4000+,
en een asus a8v de luxe, socket 939 ,in plaats van 745 .en ik had eerst een ati asus x800xt besteld, maar wachte hier al 2 maanden op. en tot nu toe levertijd onbekent, voor de 5 de keer. en heb nu gekozen voor een geforce 6 xfx6800 ultra.omdat die wel leverbaar is .en omdat ik alle nouja bijna alle reviews erover heb gelezen ,en weinig verschil op de x800xt heeft. alleen hij heeft 3dc niet .ben dan volgende week ook zeer benieuwd hoe het gaat lopen allemaal met de benchmarks en 3dmarks

• d0s

d0s

sssst

UltraR-pc schreef op 30 oktober 2004 @ 18:08:
[...]

Dit is wel zo'n vaak voorkomende vreemde opmerking. Je kan idd de x800pro overklocken tot xt PE snelheden. Maaarrrrr.... je kan de xt pe zelf toch ook overklocken, en wel tot snelheden die de x800pro echt niet zal halen.
Dat lijkt mij vanzelfsprekend dat de XT hoger gaat.
Echter, daar betaal je dan wel 150 euro meer voor.
Pagina: 1