Toon posts:

Netgear RP114 router drops connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje (2 maanden oid) heb ik het volgende probleem; de router verliest zijn connectie met het internet. Hierbij komt er in de errorlog dan deze melding te staan:

43 Mon Oct 25 13:57:17 2004 PP08 INFO pptpTnlRxMain: read() failed; errno =0 8196
46 Mon Oct 25 13:57:52 2004 PP0a INFO ppp_ready: ch:313f68, iface:3854b4

De router bouwt de connectie direct weer op dus voor gewoon internet/mail is het niet zo'n probleem, maar:

Ik draai een http, ftp en een counterstrike-server. Vooral bij de laatste 2 is een connection drop nogal lastig. Bij de CS-server staat iedereen zo'n 8 seconden stil of worden er zelf spelers gedropt (soms alle...), bij de ftp wordt een eventuele download gestopt.

Nu liet ik een tijdje de telnet sessie naar de router openstaat (in de log) en toen gebeurde er dit:

...heleboel logregels...

Clear Error Log (y/n):freeing smtpFreeMailBuffer
freeing smtpFreeMailBuffer

Nu weet ik niet zeker of dit iets met het probleem te maken heeft, maar vreemd is het iig wel. (Ik draai overigens geen mailserver).

Op google kan ik hier niets over vinden. "smtpFreeMailBuffer" geeft 0 hits :?, pptpTnlRxMain geeft 1 (niet nuttige) hit... Zo vaak zal dit dus wel niet voorkomen...

- Het netwerk heeft wel goed gewerkt en ik weet niet exact wanneer (en dus mogelijk waardoor) het probleem ontstaan is. Het ligt in een studentenhuis, dus veel wisselende hardware (netwerkkaartjes).

- http en ftp draaien al heel lang, ook in de "goede" tijd, redelijk om aan te nemen dat dat het probleem dus niet is.

- Soms zit er 5 minuten tussen de drops en soms uren.

- Ik had laatst ook een probleem met de server, alleen de http viel er af en toe uit, vervangen van de netwerkkaart verhielp dit. Terwijl de oude kaart verder prima functioneerde. Zie ook: [rml][ Apache2] '10061 connection refused' na paar dagen? *[/rml]

- Wat onderzoek wijst er niet direct op dat dit door de CS-server komt, maar als dat wel zo is, die zou ik wel graag willen blijven draaien. Dus als iemand dit leest die een CS-server draait met de Netgear RP114, gaarne even melden, ook al heb je geen oplossing voor dit probleem, we kunnen dan iig de configuraties vergelijken.

- CS draait ook constant, waarom dan af-en-toe een connection drop?, ik zou het eerder zoeken in een request door een computer met een brakke netwerkkaart, zeker ook gezien de smtpFreeMailBuffer foutmelding (waarvan ik overigens niet zeker weet of het aan dit probleem is gerelateerd).

Aldus, ik hoop dat iemand een idee heeft waar ik het moet zoeken.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Firmware upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik idd al gecheckt, er stond al de nieuwste firmware op.

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd had ik op dit uitermate vage probleem ook geen reactie verwacht, maar toch even een subtiele kick... ;)

iemand?

Ik ben al bezig met het opzetten van een software-router (w2k/winroute/P1-233/256MB), hopelijk brengt dat dan wat duidelijkheid...

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan ik wel afsluiten met dezelfde post als in:
[rml][ Winroute] Counterstrike server achter winroute[/rml]

te weten:

Ok, just to let ya'all know:

Ik heb een andere router gekocht (Linksys WRT54G) en deze heeft het probleem niet. De Netgear kan dus kennelijk niet goed overweg met drukke pptp connecties of de combinatie Netgear/Alcatel was niet lekker oid... Kan ook nog zo zijn dat mijn Netgear gewoon stuk was...

Daarbij: Ik heb 2 mailtjes gestuurd naar Netgear en heb op geen van beiden een antwoord gehad (waren geen zeikmailtjes, gewoon een goed gefundeerde vraag). Dit valt me wel zwaar tegen van Netgear).

Wat mij betreft: case closed (en geen Netgear verder voor Gerwen).

Verwijderd

Hi Gerwin,

Ik heb dezelfde router fp114, vorig jaar is die van mij overleden, ik heb toen de helpdesk gebelt en deze routers zijn end of life (worden niet meer gemaakt) support krijg je inderdaad alleen per mail, hou er rekening mee dat waar je mee mailt een amerikaanse helpdesk is (nederlands zullen ze dus niet begrijpen) maar ik had binnen 24 uur een nieuwe router ( bij airport eindhoven zit een distribitie centrum van Netgear), daar heb ik 'm opgehaalt.

sec6 (linksys is ook een goed merk is namelijk een dochter onderneming van cisco)
en cisco rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus niet zeker of het compleet aan de Netgear ligt of niet, daarom zou ik graag van Netgear zelf willen horen wat die foutmelding betekent...

Ik heb idd naar het Amerikaanse mailadres gemaild, maar alles was netjes in het engels (spreek/schrijf dat nagenoeg evengoed als Nederlands).

Anyway, de Linksys doet het prima en ik heb geen zin en tijd meer om me hier druk over te maken. Als Netgear in de komende dagen niet reageert kunnen ze van mij een niet-zo-aardig mailtje verwachten.
Pagina: 1