Sinds de laatste windows update valt mijn website regelmatg uit de lucht. Vreemd is dat deze pas na ongeveer 2 dagen off-line gaat en dat de browser dan de mededeling geeft: 10061 connection refused (zowel firefox als IE, zowel extern als LAN).
Aan de router ligt het dus niet want het werkt ook intern niet meer (zelfde foutmelding).
Software:
W2000pro
http: apache 2.0.50 (2.0.48 zelfde probleem)
ftp: guildftp
CS 1.6 server (steam)
Antivir
Zonealarm
Hardware:
P3-800MHZ
256MB SD133
Asus Cusl2
Realtek 10/100
Snel genoeg hiervoor dus… en bovendien een retestabiele machine
Nu heb ik de server ook gedraaid met alles verder uit (geen ftp, geen CS, geen antivir, geen firewall). Zelfde probleem trad toen op na een dag.
Geen virus/adware/spyware te vinden
Dit probleem is (denk ik) ontstaan na de laatste keer dat ik winupdate heb gedraaid, er werden toen 7 dingen gepatchd (geen idee meer welke dat waren natuurlijk).
Voorheen werkte dit volledig stabiel met bovengenoemde software.
De enige oplossing lijkt om de server te rebooten, hij komt dan zonder problemen automatisch weer online, waarna het probleem vanzelf na een of twee dagen weer ontstaat…
Er wordt verder niets anders gedaan op deze machine dan bovengenoemde servertaken, er hangen ook geen beeld/keyboard/muis aan, install is dus nog aardig “vers” hoewel een jaar oud ongeveer.
Mijn enige oplossing is nu nog een reinstall, ik hoop op andere oplossingen.
Site in mijn sig (zit nu op werk en de site is nu uit de lucht).
Niets relevants met search/faq kunnen vinden trouwens
edit: @ modje: SO in topictitel moet SA zijn...
please change
Aan de router ligt het dus niet want het werkt ook intern niet meer (zelfde foutmelding).
Software:
W2000pro
http: apache 2.0.50 (2.0.48 zelfde probleem)
ftp: guildftp
CS 1.6 server (steam)
Antivir
Zonealarm
Hardware:
P3-800MHZ
256MB SD133
Asus Cusl2
Realtek 10/100
Snel genoeg hiervoor dus… en bovendien een retestabiele machine
Nu heb ik de server ook gedraaid met alles verder uit (geen ftp, geen CS, geen antivir, geen firewall). Zelfde probleem trad toen op na een dag.
Geen virus/adware/spyware te vinden
Dit probleem is (denk ik) ontstaan na de laatste keer dat ik winupdate heb gedraaid, er werden toen 7 dingen gepatchd (geen idee meer welke dat waren natuurlijk).
Voorheen werkte dit volledig stabiel met bovengenoemde software.
De enige oplossing lijkt om de server te rebooten, hij komt dan zonder problemen automatisch weer online, waarna het probleem vanzelf na een of twee dagen weer ontstaat…
Er wordt verder niets anders gedaan op deze machine dan bovengenoemde servertaken, er hangen ook geen beeld/keyboard/muis aan, install is dus nog aardig “vers” hoewel een jaar oud ongeveer.
Mijn enige oplossing is nu nog een reinstall, ik hoop op andere oplossingen.
Site in mijn sig (zit nu op werk en de site is nu uit de lucht).
Niets relevants met search/faq kunnen vinden trouwens
edit: @ modje: SO in topictitel moet SA zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 11:15 ]