Het Grote PS2 Topic - Part V

Pagina: 1
Acties:
  • 26.840 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Matched: WinHiip
BpeterB schreef op 30 oktober 2004 @ 14:59:
[...]
concreet: kan ik via mijn laptop => crossover kabel => ps2 HD
mijn spellen overzetten met bijvoorbeeld Winiip.
Netwerkondersteuning is nog niet in ontwikkeling bij WinHiip (getuige de vele getrashte posts en opmerkingen van de moderators op het forum aldaar ;))
De netwerkadapter wordt pas uitgeschakeld als met /me HDLoader/HDAdvance etc wordt geboot op de PS2. Als je dus boot met een ander schijfje kun je dus wel netwerken (alleen moet je dan weer op de PS2 een HDD-driver hebben die NIET de harddisk blokkeert terwijl het netwerk wordt gebruikt). Netwerk/Onlinespellen zijn dus niet onmogelijk zolang je deze maar niet boot middels HDloader/HDadvance. iLink-firewire / USB-link is geen probleem tesamen met HDloader/HDadvance.

Om gelijk herhaling van deze vragen in dit topic te voorkomen:

PS2 Harddisk Tools
HDloaderHDadvance
28bit (max. 128GB)v1 origineelv1 origineel
48bit48bit patch (zelf modden)v2 origineel
/me HDLoader en HDAdvance zijn functioneel hetzelfde. De oude geperste [winkel] versie HDLoader ondersteund 128GB schijfjes, de [zelf] 48bit LBA gemodde versie daarvan ondersteund grotere schijfjes (alleen moet je PS2 dan wel gemod zijn of je moet gebruik maken van de mem-exploit en de benodigde data op je PS2-memorycard zetten middels een Action Replay Max / CodeBreaker / SharkPort / Nport / Xploder4 / Xport etc). Van HDAdvance bestaan 2 geperste [winkel] versies: 1 oude versie HDadvance op basis van de originele HDLoader met hetzelfde limiet van 128GB maximaal en een nieuwe versie HDadvance 2.0 die gebaseerd is op de 48bit LBA patch waarvan zij zelf zeggen dat deze tot 200GB ondersteund (al werken >300GB ook wel).
Er bestaat inmiddels een USB-loader voor gebruik op oa. de PSTwo (welke 2stuks USB 1.1 poorten heeft [max. 1.5MByte/sec (DVD=4x=5,4 MB/sec) en dan vergeten we nog de overhead van USB, ofwel je snelheidsvoordeel wordt behoorlijk teniet gedaan waardoor het bijna 6x trager (1 MB/s) is als de originele DVD]).
Verder werkt niet elk spel met de harddisk en kun je de HDD ook niet gebruiken om je savegames op te slaan ín het spel (Net als bij de Datel Action Replay Evo waarbij je USB sticks kan gebruiken als backupmedium (A), maar ook niet direct kan benaderen ín het spel).
A: Ik heb inmiddels ook de Xiron KMB 876 MP3 USB-stick van de Blokker getest [€ 37,95 voor 128MB, maar hij is er ook in 256MB uitvoering], en die doet het ook op de PS2 (en op de PC zonder drivers onder W2K/XP).
Klik voor Test resultaten en naslag.

Er zijn een aantal simpele manieren om spellen te installeren middels de PC:
  • inbouwen in je PC en op de P-ATA aansluiten
    nadelen: PC en PS2 moet elke keer uit en opengemaakt worden
    voordeel: quick and dirty, goedkoop
  • slede in je PC bouwen (en evt. slede aan je PS2: 1, 2)
    nadeel: PS2 en PC moeten elke keer uit
    voordeel: Geen geklooi met PC uitbouwen
  • Externe [USB/FireWire] behuizing gebruiken (1).
    nadelen: harddisk moet elke keer uit de PS2
    voordeel: PC hoeft niet uit
  • Netwerk (nog in beta stadium 1, 2 en traag [zo'n 600KB/s])
    nadelen: beide apparaten moeten in directe verbinding staan met elkaar en moeten beiden aan staan.
    voordeel: ...
Voordelen van PS2 spellen middels de PC installeren:
  • gaat sneller (PS2 is maar 4XDVD / 24X CD speed waardoor een spel installeren op de PS tot wel 30-40min kan duren terwijl op de PC hetzelfde in minimaal 4 minuten erop gezet kan worden)
  • PS2 laser slijt niet
  • je kan ook imports installeren (dus eindelijk je Japanse games spelen op je EU-NL Playstation2 - je moet dan wel een RGB kabel gebruiken, maar die kun je ook eenvoudig zelf maken. Een aanrader om te gebruiken, vooral bij progressive scan)
  • Jij kan op je gemak spellen installeren en de schijf indelen etc. terwijl de PS2 ondertussen gewoon gebruikt kan worden om te spelen (zonder HD welliswaar, of je moet een extra HD hebben ;)).

[ Voor 216% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 10:07 ]

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 15:02:
Netwerkondersteuning is nog niet in ontwikkeling bij WinHiip (getuige de vele getrashte posts op het forum aldaar ;))
andere progjes?...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 14:47
hiervoor heb je het freeware programmaatje winhiip nodig (googlen :)) windows kan de fat van de ps2 zelf niet zien.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 00:01

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ik vroeg me af als ik mn hdd omzet naar 48bit lba d.m.v. winhiip en het werkt niet met mn gepatchte hdloader, kan ik die 48bit lba weer terug zetten naar default en als dat kanben ik dan mn data kwijt??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:35:
ik vroeg me af als ik mn hdd omzet naar 48bit lba d.m.v. winhiip en het werkt niet met mn gepatchte hdloader, kan ik die 48bit lba weer terug zetten naar default en als dat kanben ik dan mn data kwijt??
Om van 28 > 48 te gaan en visa versa moet je altijd opnieuw formateren, dus ja, je bent alles kwijt tenzij je het eerst backupt op je PC.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik begin me steeds meer te irrteren aan winhiip. Het verkloot vaak mn partitie waardoor het neit meer bereikbaar is en vaak zijn mn games niet eens meer te redden:@..
DIt probleem kwam bij vanaf 1.6.3 .. Laat ff jullie slechte ervaringen met winhiip mag ook wel goede zijn hoor:P

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:38

abeker

...

AzN_cRzY schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:30:
Ik begin me steeds meer te irrteren aan winhiip. Het verkloot vaak mn partitie waardoor het neit meer bereikbaar is en vaak zijn mn games niet eens meer te redden:@..
DIt probleem kwam bij vanaf 1.6.3 .. Laat ff jullie slechte ervaringen met winhiip mag ook wel goede zijn hoor:P
Ik heb ook slechte ervaringen met winhiip... Ik gebruik altijd hdl_dumb, maar toen ik een keer winhiip startte gaf deze aan dat er fouten op de schijf aanwezig waren. Ik dacht *huh* alles werkt perfect er zijn helemaal geen fouten. Kijk ik in de game-list in winhiip, zijn alle games verdwenen :/ In hdl_dumb zag ik ze nog wel staan, alleen kon ik niks meer opstarten in hdloader. Toen heb ik besloten om winhiip nooit meer op te starten en alleen maar hdl_dumb te gebruiken :)

the less one forgets, the less one remembers

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

abeker schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook slechte ervaringen met winhiip... Ik gebruik altijd hdl_dumb, maar toen ik een keer winhiip startte gaf deze aan dat er fouten op de schijf aanwezig waren. Ik dacht *huh* alles werkt perfect er zijn helemaal geen fouten. Kijk ik in de game-list in winhiip, zijn alle games verdwenen :/ In hdl_dumb zag ik ze nog wel staan, alleen kon ik niks meer opstarten in hdloader. Toen heb ik besloten om winhiip nooit meer op te starten en alleen maar hdl_dumb te gebruiken :)
Ik ben tot de conclusie gekomen dat als je spellen van een normale hdd naar je ps2 hdd schrijft VERSIE 1.63 EN VERSIE 1.6.4 bugs bevatten waardoor je hele partitie CORRUPT kan worden.
Je ziet dan in winhiip dat je bad partition hebt:(

Ik gebruik ook hdl_dump 0.7.3 die werkt naar behoren. Nadelen zijn wel je kan geen bhdd to hdd kopieren en je kan niet meerdere spellen naar 1 hdd schrijven, maar voor de rest werkt het super beter dan die kl*te winhiip

Verwijderd

Ik heb absoluut geen problemen met winhiip

keb mijn oude 120gb schijf geformatteerd via winhiip en daarna volgepompt met data.

het enige wat ik ontdekte als een gemis was dat winhiip geen clonecd files aankan.
maar dat kon ik weer oplossen door met clone cd een cue file te maken.

Ik ben nu een beetje aan het rommelen met de ps2 hdd in het netwerk te hangen maar da valt nie mee.
Al diverse tutorial gelezen maar tis me allemaal nog nie helemaal duidelijk.

heeft er iemand een tutorial liggen met bijbehorende progjes ?

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:47:
Ik heb absoluut geen problemen met winhiip

keb mijn oude 120gb schijf geformatteerd via winhiip en daarna volgepompt met data.

het enige wat ik ontdekte als een gemis was dat winhiip geen clonecd files aankan.
maar dat kon ik weer oplossen door met clone cd een cue file te maken.

Ik ben nu een beetje aan het rommelen met de ps2 hdd in het netwerk te hangen maar da valt nie mee.
Al diverse tutorial gelezen maar tis me allemaal nog nie helemaal duidelijk.

heeft er iemand een tutorial liggen met bijbehorende progjes ?
Met een 120GB partitie doet winhiip niet moeilijk, maar laat me nu een 200GB hdd hebben en een gepatchte HDL en orignele HDA. Dan doet winhiip heel vaak moeilijk met die grootte van mn partitie:(

Verwijderd

Pittie schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:11:
mmm en hebben jullie dan allemaal meerdere memory kaarten?
of wissen jullie veel save games?
Want bij mij neem gta sa 2mb in en Killzone nam ook 2mb. Dus toen heb ik die save game er maar vanaf gegooid (ben toch nog niet goed in fps games @ps2)
Ik gebruik zelf 2 stuks 8MB memorycard en een Action Replay Max Evo. Op die manier kan je de savegames die je niet gebruikt of wilt backuppen op een USB stick/HD zetten en/of naar de PC overhevelen. Voordeel is dan gelijk dat je ELF files kan uitvoeren en kan rommelen met je memcards (bijv. om HDloader etc erop te zetten). Genoeg te knutselen dus zonder dat je PS2 omgebouwd hoeft te zijn.

Handige PS2 zut:

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 14:58 ]

Verwijderd

Ik weet dat mijn technische vraag hier eigelijk niet thuis hoort maar ik doe het lekker toch O-)

ik wil HDL dump gaan gebruiken ipv winhiip

nu kan ik 2 versie DL.

windows GUI & windows CLI

wat is GUI & CLI ?? sorry :? maar ik weet het echt niet 8)7

Graphic interface & Command line interface

laat maar ik denk dat ik het weet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 15:33 ]

Verwijderd

ff een vraag over de Replay MAX EVO, kun je hiermee ook gelijk de hd benaderen?
of bijv hdloader op de mc instaleren?.
Je kan met de AR Max software niet direct de harddisk benaderen. Je kunt wel met de Mediaplayer ELF files starten. HDloader (of wat voor exploit/ELF dan ook) op de PS2 memorycard zetten is ook geen enkel probleem, hiervoor kun je bijv. ps2save-builder gebruiken om een MAX save te maken en deze MAX file met de USB stick + ARMax memory manager overzetten (alternatief kun je de Exploit Sender van DiGiTaLeX gebruiken als je geen USB stick hebt). Let er wel op dat alle nodige bestanden op de juiste plek staan (sommige verwachten hun .IRX en andere files op specifieke plekken. In dat geval die files daar zetten of de ELF patchen).
Als je snel wilt installeren via USB dan kun je beter een USB > ATA kabel gebruiken op de PC en deze met bijv. WinHiip installeren.
Capoeirist schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:24:
euss :
Dank, ja ik snapte dat je bepaalde modus soms moet gebruiken, maar ben inderdaad benieuwd naar de technische achtergrond ervan :)
Het duurde even :D maar ik kwam het toevallig tegen:
MODE1:
De leessnelheid van de HD wordt verlaagd zodat deze even traag is als een normale CD/DVD.

MODE2:
DVD9 wordt ondersteund.

MODE3:
De lader wordt uit het geheugen released na booten. Dit om te voorkomen dat er crashes optreden als een spel het geheugen cleared.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 10:18 ]

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 05:07:
[...]
Als je snel wilt installeren via USB dan kun je beter een USB > ATA kabel gebruiken op de PC en deze met bijv. WinHiip installeren.
[...]
Wat voor snelheden haal je hiermee, dit is de enige reden dat ik nog geen HD geinstalleerd heb, aangezien ik geen HD in m'n PC kan hangen.....

Verwijderd

Die HP t280.nl heeft USB 2.0 en FireWire wat prima werkt met WinHiip ;)

Tip voor het snel kunnen aankoppelen: http://www.datapro.net/products/UI-200.html

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 10:54 ]

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probleem lijkt me daarvoor ook het toetsenbord....stunt car racer is nog wel te doen, maar F18 Interceptor of zo wordt moeilijker om met een ps2 controller te spelen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:44:
Die HP t280.nl heeft USB 2.0 en FireWire wat prima werkt met WinHiip ;)

Tip voor het snel kunnen aankoppelen: http://www.datapro.net/products/UI-200.html
Ziet er zeer zeker interessant uit, maar zag dat dit 110Volt was en kon niet zoiets vergelijkbaars in de pricewatch vinden, haal zoiets toch liever in een winkel dan het te bestellen. Maar dan zal ik iets anders moeten verzinnen....externe behuizing ofzo (het wordt dan waarschijnlijk wel weer een stuk duurder naast hloader, netwerkkaart en harddisk)....
In de specs van de PC staat wel: 5 inbouwplaatsen (vrij: 1 x 3,5-inch intern), dus ik ga 'm vanavond maar eens openmaken om te kijken of er nog een extra harddisk in zou passen :)

[ Voor 77% gewijzigd door Walkman op 04-01-2005 14:08 ]

Verwijderd

@euss,

Ik heb gisteravond nog even met mijn usb-stick lopen rommelen

maar ik krijg em niet aan de praat.

Ik heb een aantal .max files in de root staan en die herkend hij niet. ook als ik de bestaande saves van de MC op de usb-stick wil zetten krijg ik een foutmelding.

de usb stick is overigens fat32 geformateerd.
Heb jij nog tips die ik kan proberen of zal ik maar gewoon een maxdrive pen bestellen ?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nog even wat speurwerk gedaan omtrent het gebruiken van AR max icm HD loader.
en ben nog niet veel verder gekomen als dit

dit is een manier zodat de cheatfile in de .iso gebakken wordt en dan op de HDD gezet zodat via hdloader gespeelt kan worden.

http://chevyuk.pwp.blueyonder.co.uk

This will let you use your action replay max with games on the HDD. If you want to use AR Max with every game you will have to mod each game iso. I made this when I wanted to cheat with GTA San Andreas. It took a lot of trial and error but i've sussed it now. what i have done is add the action replay files to my GTA SA image, so action replay loads the GTA files after you select the codes rather than what is in the PS2 DVD Drive. I've tested this with a PAL 39003 V8 Machine, a US Action Replay max and GTA San Andreas US.

You need:

- Action Replay MAX (Legit)
- a hex editor
- CDGenPS2 (download from my website)
- Daemon Tools (if you are using a game iso)(www.daemon-tools.cc)
- ISOBuster (download from my website)
- 6GB HD Space max (PC)

How to do it:
First off you need to use isobuster to rip your action replay files to your pc. insert your ar max cd, open isobuster and select the drive its in. now highlight everything apart from BIG.DAT, BIG2.DAT and DUMMY.zip. right click one of the highlighed files and click extract. extract it to somewhere like C:\ARMAX.

run your hex editor (if you dont have one go to www.download.com and search for hex editor (click the in windows words next to it and change to in downloads)). open your SLUS_xxx.xx / SLES_xxx.xx file that is in C:\ARMAX with the hex editor. Do a search for system.cnf. when it shows you system.cnf (it will usually highlight the word), change it to SYSTE1.CNF. do this 2 more times and your file will be ready. click save in the hex editor file and exit).

next you will have to either insert the game in your PC drive, or if its a saved image use Daemon Tools and load the image. Open CDGenPS2 and drag the files from your game image (load the image to Daemon tools, go to my computer then double click the drive deamon has associated with it). if you are using a CD/DVD simply insert, go to My Computer then double click the drive. now highlight everything in the root APART FROM SYSTEM.CNF and drag it into CDGenPS2. it will take a few seconds then show the files added.

next go back to your drive with your game in and copy SYSTEM.CNF to the desktop. rename it to SYSTE1.CNF then add it to CDGenPS2.
info: remember changing your SLUS / SLES file with the hex editor? now your games SYSTE1.CNF will be read after you select the codes.

now open isobuster, select the drive your game is in or the image you are using and look down where it says LBA and you will see all the files have different numbers next to them. go to CDGenPS2 and change the LBA's for the files in the root folder so they match the original ones. do this by right clicking a file, click the Fix LBA box and change the number accordingly. now do this to every file in the root.

next drag the files from C:\ARMAX into CDGenPS2. now just click IMG on the left of CDGenPS2, choose a file name and location and save it. it took about 10-15 mins for me with a dvd game, but my pc isn't exactly top of the range so speeds will vary. it looks a bit like its chashed because the status bar will go all one colour but it is working.

now put the image on your HD with whatever way you prefere (i used winhiip), make sure you press the DVD tab when installing, and change the boot file to your AR MAX's SLUS_xxx.xx / SLES_xxx.xx file.

If there is no codes for the game you want to use, either enter them manually or update it with the network adapter via the original ar max disc. The codes will be saved on your memory card.

that should be it. if it doesnt work than im sorry. ive only had time to test on GTA SA and it worked ok for me, just make sure you change the LBA's in CDGenPS2 or the game will hang before loading. Also make sure you change the games original SYSTEM.CNF file to SYSTE1.CNF as described.

one more thing, you need a US AR MAX for US games and a PAL AR MAX for PAL games. since the codes are saved on your memory card i found out if you make codes in the US AR MAX, they will be wiped if you run the PAL version and vice versa. I found this out the hard way when all my US San Andreas codes i spent about an hour entering were deleted after running a PAL AR MAX. The only way round this i can think of is using 2 memory cards and write PAL and US on them, copy hdloader so its on both and use one for each type of ar max. i dunno why this happens but it does.

dat betekent dus alle spellen apart behandelen en op de HDD zetten.
Ik zal van het weekend de truc eens proberen met mijn GTA SA en meld me dan weer

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Beste mensen,

Ik heb een playstation met harde schijf , netwerkadapter en hd advance. Nu werkt alles perfect (spellen kopieren en spelen). Het probleem is dat winhiip de mbr van de harde schijf niet herkent terwijl hij wel geformatteerd is met de hd advance. Toen dacht ik dus om gewoon even de harde schijf te formatteren met winhiip (dat kan n.l. ook) . Zo gezegd zo gedaan. Yesl, hij ziet hem. Ik installeer een image, gaat allemaal goed. Ik speel hem , gaat ook goed. Maar dan sluit ik hem weer aan op mijn pc en dan gaat het mis . Hij herkent de mbr niet .

Mijn vraag is dus :
-Kan ik de oude mbr verwijderen, omdat die mischien in de weg zit?
-Waarom herkent winhiip z'n eigen mbr niet meer?

Verwijderd

Waarom herkent winhiip z'n eigen mbr niet meer?
Laat je de game-index weer updaten na het plaatsen van images? Welke versie van WinHiip gebruik je? Welke versie van HDadvance gebruik je? Hoe groot is je harddisk? Gebruik je 48bit LBA?

• 3V3RT
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:50:
[...]
Laat je de game-index weer updaten na het plaatsen van images? Welke versie van WinHiip gebruik je? Welke versie van HDadvance gebruik je? Hoe groot is je harddisk? Gebruik je 48bit LBA?
48bit lba gebruik ik . Versie 1.6.5 heb ik van winhiip. Maar hoe update je de game index?

Dank je wel voor je response

Verwijderd

1.6.5 is iig de laatste versie - met eerdere versies waren wat problemen, vandaar dat mensen wordt aangeraden om een schone start te maken om niet die oude bugs mee te nemen.

Wat betreft die game-index: normale geperste versies van Hdloader / Hdadvance maken die weer opnieuw aan tijdens booten. Er zijn ook patches die dit niet doen (alleen moet je dan booten middels PSX exploit en Hdloader op je memcard zetten).

Je kan de WinHiip auteur eens inlichten over jouw probleem, wellicht dat hij het aan de WinHiip zijde kan oplossen.

• 3V3RT
Bedankt voor je support.

Mischien kloppen de game-indexes niet van de hd advance die ik gebruik . Ik heb een originele. Kan het ook zijn dat, omdat ik de eerst keer mijn hdd liet formatteren door hd advance dat daardoor nog iets is overgebleven?. Want ookal ontkoppel ik de hdd van mijn pc heel even, hij ziet de mbr weer niet na het aansluiten.

Ik ga die knakker van winhiip wel even mailen.

• 3V3RT
Ik heb de maker van winhiip gemaild , maar geen reactie gekregen. Blijkbaar te druk. Over de game-index gesproken . Het zou kunnen dat die niet compatibel is met winhiip omdat winhiip eigenijk gemaakt is voor de Hdloader?. Hopelijk kan je me nog helpen.

Verwijderd

zaterdag 22 januari 2005 13:03 / zondag 23 januari 2005 17:03
Ik heb de maker van winhiip gemaild , maar geen reactie gekregen
Nee, die ligt niet ieder uur hijgend bij zijn mailbox, het is wereldwijd weekend ;)
Het zou kunnen dat die niet compatibel is met winhiip omdat winhiip eigenijk gemaakt is voor de Hdloader?
Aangezien Hdadvance eigenlijk een gemodde Hdloader is kan het ook heel goed dat Hdadvance niet compatible is met zichzelf ;) :+

• 3V3RT
Hoe bedoel je niet compatible met zichzelf? .

Maargoed Hebben meer mensen hier een hd advance, Zo ja hoe zijn hun ervaringen met winhiip / hd advance combinatie?..

Verwijderd

als de je controller op analog staat (ledje brandt) dan moet je toch die joysticks kunnen gebruiken?
Analoog kan ook op de knoppen slaan (want die zijn bij een DualShock 2 controller dan ook analoog ipv digitaal zoals de DualShock 1 controllers). Check of je spel het heeft over buttons of stick movement ;)
Hebben meer mensen hier een hd advance, Zo ja hoe zijn hun ervaringen met winhiip / hd advance combinatie?..
Eigenlijk dezelfde ervaringen als die in dit en het eerder genoemde topic staan: oudere versies (1.6.3 bijv.) hadden wat problemen bij introductie van 48bit LBA/defragmentation met partitie-/gamelist integriteit, maar dat is hier niet meer een probleem. WinHiip is wat dat betreft hier favoriet, al zijn er ook alternatieven (HDL_Dump en FAPLink bijv.).

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
3V3RT schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:51:
Hoe bedoel je niet compatible met zichzelf? .

Maargoed Hebben meer mensen hier een hd advance, Zo ja hoe zijn hun ervaringen met winhiip / hd advance combinatie?..
Ik zou zeggen: lees het topic 8)7

Verwijderd

De harddisk moet in een PS2/Hdloader formaat ingedeeld worden. Hdloader/Hdadvance doen dit automatisch als ze merken dat de schijf nog niet is ingedeeld (gewoon booten met je originele CD/DVD schijfje terwijl de harddisk aangesloten zit, hulp bij (C)omzeilingen hoef je hier niet te verwachten op het forum). Windows zelf begrijpt geen jota van deze partitie-indeling, behalve speciale PC-tools zoals WinHiip, hdldump etc.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 23:34
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:18:
De harddisk moet in een PS2/Hdloader formaat ingedeeld worden. Hdloader/Hdadvance doen dit automatisch als ze merken dat de schijf nog niet is ingedeeld (gewoon booten met je originele CD/DVD schijfje terwijl de harddisk aangesloten zit, hulp bij (C)omzeilingen hoef je hier niet te verwachten op het forum). Windows zelf begrijpt geen jota van deze partitie-indeling, behalve speciale PC-tools zoals WinHiip, hdldump etc.
okej bedankt voor deze uitleg dan ga ik in het weekend maar weer verder rommelen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.