[MCE] word de hardware decoder wel gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op GOT is veel te vinden over decoder/encoder icm mce, maar er is geen antwoord op mijn vraag, ook niet op google te vinden.

De cpu wordt echt aardig warm (resultaat lawaai) als ik films afspeel. Nu blijkt dat na even zoeken er geen hardware decoding word gebruikt voor de films. Terwijl er wel een hardware decoder op zou moeten zitten (hauppauge pvr 350)

Zoals iemand hier vermeld :

Tuurlijk, dat is je goed recht, het feit dat de TV-out van de PVR350 niet is ondersteund is omdat dat een TV-out is die aan een MPEG-decoder zit gekoppeld en in MCE wordt *alles* in Direct3D geladen (waarvoor je dus minimaal een 128MB 3D-kaart nodig hebt, voor het real-time renderen van de interface). Ik heb zowel MyHTPC als MythTV als MCE onder de loep gehad en ik blijf bij MCE (alhoewel dat echt niet m'n voorkeur had vantevoren)

Na even zoeken blijkt de tv-out niet te werken van de pvr350 in mce en de decoder alleen te gebruiken op die tv out.

Zijn er kaarten die wel hardware decoder hebben en die wel werken in MCE? dit zou ontzettend veel schelen in cpu warmte?

(zou wel een aardige misser zijn van ms)

Can`t live without the mods

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://hauppage.com/pages/prods_pvrs.html

ik denk dus wel dat dat mogelijk is, kijk maar op bovenstaande link. Hauppage geeft daar duidelijk aan dat je metde WinTV-PVR-150MCE de hardware decoder gebruikt. Je moet dus een speciale MCE kaart hebben van hauppage

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 19:11

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat dan wel vreemd is, want de 150MCE heeft geen hardware decoder aan boord (alleen een hardware encoder).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 13:31
Het antwoord is simpel : Nee er zijn geen hardware decoders die werken onder MCE, enkel de hardware acceleratie van de grafische kaart die je krijgt als je DXVA inschakelt.

Die 150 heeft enkel een encoder (zoals zonoskar al terecht vermeld).

Dit is trouwens echt wel terug te vinden met/op, google/search/ms/hauppauge

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe