Toon posts:

journalist zoekt.....

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
TRA (trechnology related anger) was rond 2000/2001 een hot item. Tegenwoordig hoor je er niet veel meer van. Toch blijkt uit verschillend onderzoek (zie o.a. AD 17/2/04) dat steeds meer mensen zich bovengemiddeld druk maken als ze achter hun computer zitten.

Voor het tijdschrift Carp ben ik bezig met een artikel over dit onderwerp en ben ik op zoek naar mensen die zich regelmatig opvreten achter het beeldscherm en aggresief worden van hun computer die niet doet wat zij willen. Wat veroorzaakt die aggressie, is het je eigen onkunde/ onwetendhied of ligt het aan de computers? etc.

Ben je Carper (23-37, hoger opgeleid), herken je je hierin en wil je meewerken aan dit artikel laat het me dan weten op *knip*
Twee stellingen voor het forum:

- TRA is het gevolg van onkunde/ onwil van computergebruikers. Een verplichte cursus Word/Internet/etc. voor elke nieuwe werknemer zou eenhoop ellende voorkomen
- TRA is het gevolg van slecht onderhoud van computers, gebruik van verouderde apparatuur en prutsende systeembeheerders

[ Voor 1% gewijzigd door momania op 29-10-2004 14:45 ]

Verwijderd

Euhm, zou eerst even toestimming vragen voor die soort (spam :?) topics...

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-08 08:14

HeepH

Dope Rapper

dat is geen spam, die kerel wil een discussie over tra, en ik vind het een leuke discussie.

persoonlijk kan ik best kwaad worden op een computer,als ik niet kan winnen van mijn favo racegame, maar ook als word crashed als je het net even niet kunt gebruiken (wanneer wel 8)7 ). De ene keer is mijn eigen schuld, de andere keer is het de schuld van de pc. Maar kwaad word ik in ieder geval.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Wat mij vooral opvalt in mijn omgeving/werk is dat mensen zich druk maken over echt kansloze dingen.
9 van de 10x is spyware of een virus de boosdoener.
En tja.. dat kan je dan weer terugspelen op onkunde van de gebruiker.
Ik vind sowiesow dat een verplichte cursus wel een mooie stap is in de goede richting.. maar ik geloof toch dat je eerst de problemen moet krijgen om er zelf ook weer van te leren.

Als je bijv. ziet dat als iemand een keer een virus heeft gehad en daarom z'n pc heeft moeten wegbrengen naar de lokale pc boer dat hij dan helemaal hyper is geworden voor virussen, en volgende keer dus echt wel op zal letten met wat hij doet !

En tja het kan ook wel eens brakke hardware zijn, maar naar mijn idee is dat maar zelde.
Verouderde hardware is wel een veelvoorkomend probleem maar dat is je eigen keuze.
Als de hardware niet meer voldoet aan de eisen dan moet je dat gewoon vervangen, en tja doen ze dat niet dan is of je baas een krent of de nieuwe hardware volgens je collega's niet nodig.
Het is natuurlijk ook een kwestie van de instelling waarmee je achter je computer zit.
Als de mijne vastloopt of andere gekke kuren gaat vertonen dan stoor ik me eraan.
En ga dus niet verder voordat ik erachter ben wat het nou precies is.
Veel mensen laten het allemaal een beetje op ze beloopje gaan, dan wordt het steeds erger en dan krijgt de pc de schuld |:(

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:25:
en ben ik op zoek naar mensen die zich regelmatig opvreten achter het beeldscherm en aggresief worden van hun computer die niet doet wat zij willen.
Die mensen vindt je niet op GoT :D

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

zeg ook niet dat het spam was, vroeg jij of het spam was, (vandaar :?) ..
Maar goed , never mind .. een discussie is altijd leuk.

Hoofd tegen je toetsenboord aanslaan na een defecte videokaart kan ook erg opluchten.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Wat mij heel erg opvalt is het feit dat mensen die zich irriteren aan de computer geen stappen ondernemen om het probleem te verhelpen.

Mijn vriendin irriteert zich aan pop-ups maar installeert geen pop-up blocker of een alternatieve browser maar "leeft" met het probleem.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
HeefStan schreef op 29 oktober 2004 @ 14:33:
dat is geen spam, die kerel wil een discussie over tra, en ik vind het een leuke discussie..
Kan zijn, maar als je je emailadres achterlaat om het buiten dit forum om te regelen, gaat je dat niet lukken ;)
Ik vroeg ook ooit eens de medewerking van een aantal mensen voor een dit interview met betrekking tot mijn opleiding, en ook dat topic werd rap gesloten.....

[ Voor 10% gewijzigd door 0siris op 29-10-2004 14:44 . Reden: toevoeging ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Ik heb laatst gehoord, dat de meeste stress en aggressievieteit komt doordat je je PC behandeld als een 'mens', dus vragen 'waarom doe je dat nou?' :P

Ik zou zeggen, bullshit, maar ik heb het uit best betrouwbare bron, het zal wel zo zijn :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 12:39

momania

iPhone 30! Bam!

Helaas valt dit onder een vorm van werving/spam waar we op GoT niet aan doen.

De discussie op zich is wel aardig maar dan ook weer niks voor Software Algemeen, maar meer iets voor Stuffis Generalis (waar je nog niet in kan.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Helaas houden we niet van dergelijke Werving forums; zoals ook in de Policy is te vinden. Misschien kunnen andere fora je verder helpen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.