Zalman CNPS7700 is uit !

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:23:
Owkee...
ik heb heb de renders af...
ze waren eigelijk al anderhalve week af, maar ben bezig met een nieuw project voor school en dat heeft me flink wat tijd gekost...

het idee over de heatpipe dat ik in het begin had klopte niet helemaal, een heatpipe moet namelijk; Of helemaal rond lopen, Of hij moet uit 1 stuk bestaan die ineens ophoud...
maar dus niet zoals ik het in mn preview had gemaakt (dat was een heatpipe die op een andere pipe uitkwam... )

dus nu de verbeterde versie (en als de koperkleur niet echt koper is! fuck it! die rendertijden duren lang met Vray op mn arme 2000+ :7 )
damn de nieuwe got layout is veel te spacy (qua ruimte tussen de objecten en regels...)

de plaatjes ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet dat de plaatjes niet meer werken, maar ik weet nog wel hoe ze er ongeveer uitzagen.
Heb je het design nou opgestuurt naar Zalman? Ik zag namelijk net deze foto's van CeBit en moest meteen aan jouw ontwerp denken:
http://home.htp-tel.de/wknappe/cebit/DSCN0166.JPG

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 23:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Zo'n blauwe Zalman met leds wordt mijn volgende CPU-koeler!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die deze koeler op een p4p800s-x heeft geplaatst.
ik heb namelijk het idee dat hij dan mijn ddr-ram en lpt poort zal raken..

ik heb al op de zalman interference site gekeken en daar staat mijn moederbord niet bij. En van de afmetingen wordt ik niet echt wijs van omdat ik geen liniaal oid heb :'(

systeem info:
Atlas 702T1-B (kast)
Celeron D 320 (CPU)
P4P800S-X (MoBo)
VS512MB400 (DDR)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sjah schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:46:
Ik wil me verder nergens mee bemoeien hoor, maar is er niemand die de retail p4 koeler stil genoeg vindt? Mijn pc is ook getuned op stilte, maar de p4 koeler is er nog, koelt goed en is stil op die 2200 waarop die draait dankzij Asus Qfan (mobo-feature). Soms gaat die in games naar 3100, maar dat is in games, daar staat het gamegeluid toch al het een en ander te overstemmen. Had gister met speedfan de koeler naar 1500 gedwongen en hoorde geen verschil. Ik heb het wel over de boxed koeler die met een p4 1.8A meekwam, ik geloof dat die van de p4 3.0 enzo iets heftiger zijn.
Wat is stil? Dat is de vraag die voor iedereen een ander antwoord kent. Persoonlijk vind ik 2200 toeren een enorm lawaai. Mijn zalman draait op 900rpm. Jantje vindt zijn koeler met 4000 toeren nog stil genoeg. Het is maar waar je de grens ligt. En een P4 retail koeler op 900rpm geeft toch net niet de temperaturen wat een zalman op dezelfde rpm wel kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meeste geluid komt toch door resonantie van de kast of het moederbord en de versterking van van verschillende koelers bij elkaar. Als je pc getuned is op stilte dan zal de geluidsintensiteit van je p4 koeler er weinig toedoen. Maar mocht je 2 identieke koelers hebben bij wijze van spreken op dezelfde RPM dan zal dit een decibelverhoging van 3 dB zijn wat men over het algemeen ervaart als 'iets harder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:21:
Maar mocht je 2 identieke koelers hebben bij wijze van spreken op dezelfde RPM dan zal dit een decibelverhoging van 3 dB zijn wat men over het algemeen ervaart als 'iets harder'.
Euhm, een verhoging van 3dB is 2x zo hard.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de geluidsdruk in Pascal wordt 2 keer groter maar wij ervaren het niet als 2 keer harder. 10 dB komt overeen met het horen van een 2 keer harder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
mja ok, in dat opzicht heb je helemaal gelijk, had mijn reply ook wel achterwege kunnen laten dan :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kheb hem ook besteld de kopere versie.. zit dr wel zo bruut uit.. voor op mijn nieuwe 3500+ ik heb ook die graka koeler gekocht de 700 serie is dat volgens mij.. als je die temps ziet.. pfff.. mooi werk dat wordt overclocken.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb hier de 2 coolers naast elkaar, de 7000cu en 7700cu.

Nou moet ik zeggen dat de 7700CU een duidelijk ronkend geluid maakt (van de lagers??), dit geluid hoor je ook bij de p4 prescott coolers s478.

Koel eigenschappen zijn vrijwel hinil beter dan de 7000 heb ik al gemerkt en het geluid is gewoon vele malen irritanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56
Carel schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:23:
Ik heb hier de 2 coolers naast elkaar, de 7000cu en 7700cu.

Nou moet ik zeggen dat de 7700CU een duidelijk ronkend geluid maakt (van de lagers??), dit geluid hoor je ook bij de p4 prescott coolers s478.

Koel eigenschappen zijn vrijwel hinil beter dan de 7000 heb ik al gemerkt en het geluid is gewoon vele malen irritanter.
Klopt dat vind ik ook, een raar maar zoemend geluid. Ik heb alles op 5v draaien en ik moet zeggen. Stil is hij wel, ik heb alles zalman en geen casefans enz. Ik stoor me totaal niet aan me PC. Stil is het goede woord, niet geluidsloos. Echter ik vind het een superlelijk ding.
Ik heb een K8V (naast me nieuwe pc, specs ;)) en hij past makkelijk, maar ziet er niet uit in me pc.
Lomp ding, en koeleigenschappen zijn gelijk, 33 om 33. Alleen wat stiller omdat hij op 900 RPM draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De temps van je processor zullen er niet drastisch op achteruitgaan nee omdat aircooling ook zijn maximale capaciteiten heeft. Dat het ding full cupper is zegt weinig over de koelcapaciteiten. De fan wel aangezien het niet alleen je proc. koelt maar je hele pc met je geheugen erbij. Het grootste voordeel voor mij aangezien ik zo weinig mogelijk fans wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Oke, ik heb nu dit topic zitten lezen aangezien ik er ook over denk om de CNPS7700-Cu te kopen maar ik heb nog een paar vraagjes..

- Aangezien de koeler 1 kg weegt en ik af en toe m'n PC moet vervoeren in de auto, kan het dan problemen opleveren als ik m'n PC dan gewoon staand vervoer? Het lijkt me dat zolang de koeler goed vast zit en dus geen speling heeft er ook niet veel kan gebeuren.

- Ik las dat de koeler in principe op de Asus P4C800 Deluxe zou moeten kunnen, natuurlijk meet ik 't nog ff zelf na, maar heeft iemand dat al gedaan? Ik heb de Antec Sonata Life Style en dus niet zo heel veel ruimte tussen de voeding en 't moederboard.

- Is er nou veel koelverlies tussen de Cu en de AlCu, heeft iemand hier ervaringen mee?

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Pat
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-09 15:17
N00bDaan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:52:

- Ik las dat de koeler in principe op de Asus P4C800 Deluxe zou moeten kunnen, natuurlijk meet ik 't nog ff zelf na, maar heeft iemand dat al gedaan? Ik heb de Antec Sonata Life Style en dus niet zo heel veel ruimte tussen de voeding en 't moederboard.
Ik heb mijn Zalman 7700 op een Asus P4C800 (niet de Deluxe), en dat ging echt zonder probleem. Ik heb helemaal geen ruimte tekort! Maarja misschien komt dat ook door de behuizing, een AOPEN H600B.

Verder ben ik zeer tevreden met de koeler, in silent is 'ie' voor mij echt stil genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Hij is idd wel duidelijk aanwezig op 12v, en aangezien ik voor temperatuur ga, en niet voor stilte, had ik beter een Coolermaster Hyper6 of een Thermalright XP-120 kunnen kiezen. Maarja, dat zeg ik achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Ik heb dus ook een 7700cu en hoewel ik zeer tevreden ben over de koelprestaties (43 graden full load, AMD64 3000+), hoor ik zelfs op de laagste stand nog een vervelend "buzzend" geluid. Dit stoort mij nogal aangezien ik begrepen had dat het ding nagenoeg onhoorbaar zou zijn. Deze buzzing hoor je echter op 5 meter afstand nog. Hebben meer mensen dit probleem met hun 7700cu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de zalman 7000b-cu en de VF700 coolers er gister in gezet want me processor werd 72 graden stressed, nu word hij 50 graden stressed en 38 graden idle, 3.2 intel 1024 kb, zijn dat goeie temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:57:
ik heb de zalman 7000b-cu en de VF700 coolers er gister in gezet want me processor werd 72 graden stressed, nu word hij 50 graden stressed en 38 graden idle, 3.2 intel 1024 kb, zijn dat goeie temps?
Lijkt mij wel als je CPU 22 graden koeler wordt @ stressed..

Volgens de compatibility list van zalman zou de CNPS-7700B-Cu niet op mijn MSI K8N-Neo2 passen.. Ik zie wel dat desertshooter d'r ook eentje heeft, dit is dus ook op zijn k8n neo2? Moest je iets modificeren aan het mobo voordat je het ding d'r op kreeg?? Kheb d'r nu een CNPS-7000B-Cu opzitten, ding koelt prima, maar ben van plan die @ mijn server te zetten (omdat die nu te veel lawaai maakt).. Heb de 7000 overigens ook op zijn laagste toerental draaien (900 mag ik aannemen), ding is fluisterstil en haalt temps van 34 idle, rond de 40 stressed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar is het niet te warm voor een intel 3.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:09:
ja maar is het niet te warm voor een intel 3.2?
Nee het is niet te warm maar echt goed is het ook weer niet. probeer eens een fan in je kast te plaatsen of de airflow in de kast te verbeteren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 case fans maken wel een pokke herrie bij elkaar zijn ook vrij stoffig :p zitten wel heeeel veel kabels in die ik amper kan weg werken want ik heb voeding voor me videokaart nodig enzovoort

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

past deze rakker op de dfi nf4 lanparty ultra-d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beverhoofd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:36:
past deze rakker op de dfi nf4 lanparty ultra-d?
say what :x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook als ik niet met prometeia draai. Hij deed 2700Mhz @ 1.7V ongeveer 51 a 52 graden stressed.... Nu heb ik laatst de heatspreader er af gehaald en nu doet ie 42 graden stressed maximaal. Toch aardig voor 2700Mhz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
omg sloop je de heatspreader van je amd64? Is dat lastig? Want als ik eens overga op 64 zal ik dit in mijn achterhoofd houden, het scheelt blijkbaar behoorlijk. AMD zal die heatspreader er dan waarschijnlijk alleen voor de bescherming op gezet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
ToFast schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:34:
omg sloop je de heatspreader van je amd64? Is dat lastig? Want als ik eens overga op 64 zal ik dit in mijn achterhoofd houden, het scheelt blijkbaar behoorlijk. AMD zal die heatspreader er dan waarschijnlijk alleen voor de bescherming op gezet hebben
het is niet lastig maar je loopt wel een risico en je bent je garantie kwijt. Ik heb het ook twee keer gedaan bij een ging de temp van 32 naar 30 en de andere deed het niet meer. ik vind het risico te groot voor het verschil

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:06:
[...]

Lijkt mij wel als je CPU 22 graden koeler wordt @ stressed..

Volgens de compatibility list van zalman zou de CNPS-7700B-Cu niet op mijn MSI K8N-Neo2 passen.. Ik zie wel dat desertshooter d'r ook eentje heeft, dit is dus ook op zijn k8n neo2? Moest je iets modificeren aan het mobo voordat je het ding d'r op kreeg?? Kheb d'r nu een CNPS-7000B-Cu opzitten, ding koelt prima, maar ben van plan die @ mijn server te zetten (omdat die nu te veel lawaai maakt).. Heb de 7000 overigens ook op zijn laagste toerental draaien (900 mag ik aannemen), ding is fluisterstil en haalt temps van 34 idle, rond de 40 stressed...
Hij past wel, hij komt alleen tegen je vga kaart aan. Als je daar nou een zorgvuldig uitgeknipt stuk karton tussen doet, voorkom je dat je vga het begeeft door kortsluiting e.d. Maar hij doet het ook wel zonder karton (ervaring :X ) Maar dat is niet slim!
ToFast schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:34:
Ik heb het gedaan, maar ik heb er (denk ik) mijn cpu mee gemolt. NIET AAN TE RADEN! Alleen als je heel voorzichtig tewerk gaat, en voorzichtig omgaat met je "blote" a64.

[ Voor 22% gewijzigd door DesertShooter op 15-04-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N00bDaan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:52:
...
- Aangezien de koeler 1 kg weegt en ik af en toe m'n PC moet vervoeren in de auto, kan het dan problemen opleveren als ik m'n PC dan gewoon staand vervoer? Het lijkt me dat zolang de koeler goed vast zit en dus geen speling heeft er ook niet veel kan gebeuren.
...
ik zit met ditzelfde probleem, moet em binnenkort vervoeren voor een lanparty. Ook heb ik zo'n zalman heatpipe dinges op mn vga kaart zitten waar ik toch wel mee uit moet kijken bij verplaatsing. Het lijkt mij dat het liggend goed moet gaan, evt. zou ik voor de veiligheid mn vga kaart eruit moeten halen.

Btw, waarom plaatst zalman van die kutfans op goede koelblokken? beetje zonde (op het laagste toerental is het nog acceptabel, fluisterstil zoals een verkoper het zou noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Feit wil echter dat dit topic al meer dan 4 weken oud is :P

Je kan je cooler gewoon aan je voeding vastmaken op proffesorische wijze, zijn meerdere mensen die dat doen.
Door de backplate _die je als het goed is hebt bevestigd_ kan er nix afbreken door het vergrote oppervlak

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik had eerst een artic silencer 64 ultra tc en heb er nu een zalman 7700-cu op zitten.
Ik had nog niet gezien hoe groot ie was en schrok dan ook erg toen ik hem zag in de winkel.
maar gelukkig had ik geen problemen met het plaatsen op me asus k8v se deluxe.
hij is een stuk stiller dan de artic.
en koelt ook me 64 3200+ een stuk beter.
ben van 64 graden naar 52 graden gegaan in stres mode ;)
heb gelijk me vga koeler vervangen door een zalman vf700-cu en me paps fans door sharkoon ultra silent fans.
en ben weer een gelukkig mens :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:29:
[...]

ik zit met ditzelfde probleem, moet em binnenkort vervoeren voor een lanparty. Ook heb ik zo'n zalman heatpipe dinges op mn vga kaart zitten waar ik toch wel mee uit moet kijken bij verplaatsing. Het lijkt mij dat het liggend goed moet gaan, evt. zou ik voor de veiligheid mn vga kaart eruit moeten halen.

Btw, waarom plaatst zalman van die kutfans op goede koelblokken? beetje zonde (op het laagste toerental is het nog acceptabel, fluisterstil zoals een verkoper het zou noemen).
Toen ik mn oude hardware nog had zat een
6000CNPS op
en een HP80-A
in mijn kast,
En nog nooit is er iets fout gegaan, ook niet bij mn vgakaart...
ik heb hem gedragen, in de auto gelegd enz...
gewoon voorzichtig doen en niet laten vallen of hard neerzetten....
vga er uit halen is riskanter lijkt me (waar leg je die dan neer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok niks te vrezen dus :D Overigens ben ik wel tevreden met de koelprestaties. Op mn so775 3.0 doet ie het op zn laagste toerental ietsje beter dan de stock koeler met auto-speedregeling aan (normaal rond de 55 idle, nu is dat rond de 50). Als ik het toerental ietsje omhoog draai, is het geluid wel iets harder natuurlijk, maar kan ik (naar mijn mening) ook veilig gamen (niet boven de 60 graden). Als het straks weer winter is kan ie altijd op zn laagste rpm blijven staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister ook deze cooler in mijn systeem gebouwd en ben nog niet helemaal tevreden.

Ik heb de volgende specs:

AMD 64 3500+ venice
Kingston 1 GB ram
ASUS 6600GT met Zalman GPU cooler
passive chipset cooler van zalman
2 papst front fans op 7V
1 papst rear fan op 5 V

Idle is mijn pctje nu zo'n 50 graden, mobo 42, met boxed cooler was dit zo'n 43 graden en mobo 36, maar draaide die fan wel constant op 4000 toeren 8)7.

stressed ging mijn pc'tje gister naar de 65! graden, terwijl die met de boxed cooler nauwelijks boven de 50 uitkwam. (kamertemperatuur is vrij hoog nu dat wel).

Dit lijkt me toch niet helemaal in orde. Ik heb de meegeleverde koelpasta van de koeler gebruikt en de pasta geheel gelijkmatig over de processor verdeeld (dwz de core is in het geheel bedekt met een witte laag, waardoor je de processor niet meer kan zien). Heeft iemand tips om er voor te zorgen dat mijn temps wat omlaag gaan? Ik las namelijk zelfs in dit topic dat iemand met een 3500+ venice core idle beneden de 30 graden haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Je koopt wel een dure koeler maar gebruikt de meegeleverde koelpasta!
Is die koelpasta het beste wat er is?
Is het even goed als bijvoorbeeld arctic silver5?

Ik heb hem ook besteld cnps7700-cu maar ik heb wel voor de zekerheid een flesje arctic silver5
erbij besteld.

voor de temps
p4p800 deluxe P4 2,8 @ 3,150
cpu temp 36 idle om 50 stressed
mb temp 28 idle om 34 stressed
kamer temp ongeveer 23 graden
nu nog met een bijgeleverde intel stockcooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Niet goed gemonteerd, waardoor de koeler te weinig-geen contact maakt
2) te veel koelpasta; ik hoop van harte dat je niet de tube leeggemaakt hebt...

Hoe je het best kan omgaan met koelpasta kan je oa terugvinden in de faq van het mobo-cpu-mem forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de tube is niet leeg idd. Ik zal inderdaad eens kijken of ik zo'n artic flesje kan vinden en dan wat minder koelpasta gebruiken. Ben benieuwd hoeveel het scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de CPNS 7700-cu aangeschaft past hij perfect op het mobo, zijn er alleen geen brackets voor socket 462 (A) meegeleverd. Stom stom niet gekeken of het mobo op de site van zalman bij compatible mobo's staat.

Nu is het verschil dus tussen de 7000 en de 7700 de grootte van de fan en naar mijn idee ook de daarom niet door zalman ondersteuning voor socket 462. Nu heb ik helaas geen 7000 fan liggen om dit te proberen en wil ik graag weten of iemand inmiddels al geprobeerd heeft de brackets voor socket 462(A) van de 7000 koeler te gebruiken voor het monterne van de 7700 cooler op een (uietraard) socket 462 (A).

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
is niet echt een bracket zijn 2 losse dingetjes en bevestiging is het zelfde dus zou moeten kunnen maar bij mij gaat die niet passen.

Dfi lanparty NFII met voeding komt al tegen me 7000 aan

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

De rede waarom de 7700cu niet verkocht wordt voor s462, is dat de AXP geen heatspreader (metalen beschermkap over de core) heeft, en dus minder gewicht kan verdragen. De 7700cu is bijna een kilo!

Ik zou dus wel even oppassen!

[ Voor 9% gewijzigd door DesertShooter op 04-07-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
Mijn Zalman CNPS-7700 AlCu werkt echt perfect!
Mijn kast staat nu nog open en de temps zijn heerlijk koel:
Idle Stressed
cpu 35 46
mobo 36 38
Ik heb Amd 64 3000+ (non oc) op de Asus K8N
Smart q-fan staat aan dus bij cpu temp < 35 graden draait ie niet meer en bij temps >45 graden op full speed en daartussen 5-12v
Als ik hem constant op full zet is ie idle 29 graden :D
Dat allemaal zonder cool n quiet
als cool n quit aan staat is ie idle met q-fan aan 33 graden
en als hij constant vol staat te blazen word hij 26 graden 8)7 als het in mn kamer 23 graden is
Echt Super koeler!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:59:
De rede waarom de 7700cu niet verkocht wordt voor s462, is dat de AXP geen heatspreader (metalen beschermkap over de core) heeft, en dus minder gewicht kan verdragen. De 7700cu is bijna een kilo!

Ik zou dus wel even oppassen!
Hum heb met zalman gemaild en dat is niet wat zij zeggen, heb van hun de twee adressen gekregen waar je de brackets kan bestellen. Desalnietemin kan ik me erg vinden in je verhaal dus schaf ik de 7000 maar aan... die paar graden ;)

Al met al good 2 know, thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Weet iemand of deze koeler op de Asus A8N-SLI non-deluxe past? Ik ben van plan dit mobo en koeler te kopen.. Maar het moet wel passen ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=145&code=005009
ga daar eens heen.
klik dan op vieuw achter amd motherboard en wat zie je dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Bedankt... :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Hij is binnen :Y)

Was makkelijk te monteren.
Alleen het maximale toerental van 1700 rpm valt een beetje tegen !
Ik had een soort van stofzuiger geluid verwacht te horen bij 1700 rpm maar niks het is stil :)
ook goed.
sys: p4p800 deluxe P4 2,8 @ 3,150 MHz

de temps
oud
proc idle 36 load 50 graden
mb idle 30 load 33

nieuw koeler
proc idle 30 load 41 graden 1700 rpm
proc idle 31 load 46 graden 900 rpm

mb idle 30 load 33

hebben we er toch 9 graden af kunnen halen.
Nog ff over de oude stock koeler zat een flinter dun grijsachtig goedje op was nog wel vettig
en was stof vrij. proc schoon gemaakt met spiritus.
Blijkbaar toch goed gegaan anders kon ik dit niet tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

waarschijnlijk was dat grijsachtige goedje koelpasta. Zou er wel weer nieuw opsmeren dat verbeterd de prestaties weer

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Zalman 7700 op een venice 3000 (mobo Asus-sli premium).
Ik laat hem draaien op rond de 1300 toeren en de processor wordt dan idle rond de 30 graden.
Als ik hem langzamer laat draaien dan gaat hij soms resoneren en dat vind ik irritant. Om het toerental aan te passen gebruik ik de fancontroller van super flower.
Het voordeel van de grote fan vind ik dat hij ook de rest van het mobo en de hardeschijf enigszins een verkoelend windje geeft.
Ik heb de 7700 geïnstalleerd met de koelpasta die er bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben van plan deze koeler te gaan aanschaffen. M'n ABIT AV8-3rdEye mobo staat op de lijst van compatible mobo's, dus da's al geen probleem, heerlijk...

Ik zie alleen een beetje tegenop tegen het installeren van de backplate, moet heel het mobo uit m'n kast... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Wildfire schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:16:
Ik ben van plan deze koeler te gaan aanschaffen. M'n ABIT AV8-3rdEye mobo staat op de lijst van compatible mobo's, dus da's al geen probleem, heerlijk...

Ik zie alleen een beetje tegenop tegen het installeren van de backplate, moet heel het mobo uit m'n kast... :(
moet je ff kijken.
op mijn asus k8v se deluxe zit een ijzereb backplate, die krijg ik ook zo snel er niet af.
ik heb hem dan ook laten zitten inplaats van de zalman backplate te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, ik heb 'm. Ik wist dat 'ie zwaar zou zijn, maar nu ik 'm in m'n handen heb gehad besef ik pas echt dat het een zwaar ding is... :)

Maarruh... ik vraag me eigenlijk af, zijn er gevallen bekend waarin het mobo het gewicht niet kon hebben? Bv. scheurtjes enzo?
chucky666 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:09:

[...]

moet je ff kijken.
op mijn asus k8v se deluxe zit een ijzereb backplate, die krijg ik ook zo snel er niet af.
Ik ga het risico niet nemen, ik heb hier gelezen dat iemand z'n standard backplate liet zitten maar dat die na verloop van tijd losliet... ik kies liever voor zekerheid en installeer dus toch maar de Zalman backplate. Voel ik me meer gerust... :)

[ Voor 54% gewijzigd door Wildfire op 11-07-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:19
Ik heb hem nu ook in mijn HTPC :) het kon allemaal net, de ijzerzaag moest er wel even aan te pas komen :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/htpc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, ik heb 'm er nu inzitten... 't is nog maar de eerste run en de Arctic Silver 5 moet nog wat "inwerken", maar momenteel zit ik Prime95 stressed @ 55C... als de Arctic Silver is ingewerkt verwacht ik een temp van 52C stressed, da's heel wat beter dan de 61 à 63C die ik gisteren had...

Maar nu eerst nog maar even wachten op morgen overdag wanneer het weer erg warm is, 't is nu ook wat minder warm op m'n kamer dan toen ik gisteren een meting deed.

-- Edit: maar goed dat ik het mobo had verwijderd, de standaard ABIT AV8 backplate is niet compatible met de schroefjes van Zalman :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 11-07-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Ik heb de AlCu versie gekocht, omdat ik de Cu toch wel een groot risico vind voor m'n Athlon x2 4800+.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 09:56
chucky666 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:09:
[...]

moet je ff kijken.
Idd, je kan beter je moederbord en processor slopen omdat je geen zin had om je moederbord eruit te halen.
En geloof me (of niet), ik heb het zien gebeuren dus de keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 maand terug ofzo ook zon mooi grote zalman fan gekocht(120mm). Ik moest eerst wel een andere case kopen anders paste de fan niet. Maar terzijde het ding bevalt me goed, zo goed zelfs dat er nu ook een volledig koperen fan op mn Gpu is gemonteerd. Het is allemaal lekker stil nu in tegenstelling tot eerst. Ik zal zien of ik er nog een leuke pic van heb. :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ID-College schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:26:
[...]

Idd, je kan beter je moederbord en processor slopen omdat je geen zin had om je moederbord eruit te halen.
En geloof me (of niet), ik heb het zien gebeuren dus de keuze is aan jou.
euh me moederbord had ik eruit gehaald, dus dat was het probleem niet.
maar de backplate op mijn asus zit zo vast dat ie er niet af wil.
die zit echt wel vaster dan dat je die van zalman zal krijgen hoor.
en alles zit goed vast en er zit nergens speling op.
dus ik zou me mobo en proc. echt niet slopen hoor.
bij andere met hetzelfde mobo gaat het ook al een jaar goed dus ik zie het wel zitten.
maar bedankt voor de bezorgtheid :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de backplate op mijn Asus-sli-premium ook laten zitten hoor. Ik heb niet de indruk dat de plate van Zalman meer ondersteuning biedt aan het gewicht van de koeler. En de koeler zit toch door het mobo heen vast aan de backplate dus de backplate kan helemaal niet loslaten?? Althans niet in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik kon het nergens vinden dus ik stel de vraag hier maar: Waarom is er geen centraal luchtkoelingstopic in een forum categorie waarin het woord "Cooling" staat? Misschien zie ik dit topic over het hoofd, maar misschien wordt het tijd voor zo'n topic? De Arctic Freezer 64 is bijv. een mooi alternatief voor de Zalman. Met experimentele fan. De Freezer heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Nadeel van veel ruimte nodig geldt ook voor de Zalman. Verder dezelfde prestaties op max speed als 7700cu op max speed, minder geluid, minder gewicht (500 gram), goedkoper (18 euro) en ook prima leverbaar.
however at 12v the Zalman wasn’t very quiet; it easily was the loudest component in the system. While the Arctic Cooler Freezer 64 was nearly inaudible at all times. (http://www.driverheaven.n...reezer/flashers/temps.jpg) Andere reviews zijn in 9 van de 10 gevallen ook laaiend over de prijs/prestatie verhouding. Een niet boxed- AMD kopen scheelt je gemiddeld ook zo'n 18 euro, daar kun je deze voor kopen. Das makkelijk kiezen (installatie is net zo eenvoudig).

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/Freezer%2064/Images/4review/1.jpg

Zalman komt binnenkort ook weer met een nieuw experimenteel model: http://www.auphanonline.c.../view.php?article_id=2774

Afbeeldingslocatie: http://www.auphanonline.com:8080/articles/images/2774/1118126948_500x500.jpg

Kost momenteel meer dan 50 euro maar ben wel benieuwd.

[ Voor 111% gewijzigd door Yokozuna op 12-07-2005 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Yokozuna schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 02:21:[afbeelding]

Kost momenteel meer dan 50 euro maar ben wel benieuwd.
Waar baseer je dat op? Die fan vind ik toch wel erg interessant hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
pricewatch: Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw) "Je weet toch!"

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 12-07-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Yokozuna schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 02:21:
Ik kon het nergens vinden dus ik stel de vraag hier maar: Waarom is er geen centraal luchtkoelingstopic in een forum categorie waarin het woord "Cooling" staat? Misschien zie ik dit topic over het hoofd, maar misschien wordt het tijd voor zo'n topic
...
goed initatief, sinds enige dagen ben ik op zoek naar een andere CPU koeler en kon eignelijk weinig concreets vinden op dit forum. Ik ben er wel achter dat er enorm veel keuze is en jou suggestie zal ik zeker bekijken (zit wel met een Soltek barebone en daar past niet alles in ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik snap iets niet... ik lees links en rechts mensen die met de stock cooler overclocked onder stress op zo'n 45C uitkomen... waarom kom ik dan op 55C uit met een 7700Cu?!?

-- Edit: meteen na het posten schoot me te binnen dat er op de Abit forums door bijna iedereen wordt beweerd dat het BIOS een temperatuurbug heeft en de temperatuur te hoog weergeeft. Laten we hopen dat het dat is.

Btw: ik had meer dan ruimte genoeg in m'n Coolermaster Stacker met mijn ABIT AV8-3rdEye mobo... de cooler stak niet eens boven het moederbord uit, kun je nagaan... met de ABIT AV8-3rdEye zit je dus in elke kast wel goed.

[ Voor 63% gewijzigd door Wildfire op 12-07-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb een Zalman CNPS7000B-Cu gekocht. En ik denk dat ik daar zelfs voor moet 'proppen,' laat staan voor de CNPS7700B-Cu :P

Mobo: MSI 865PE Neo-P

-----------------------------------------------
Edit:
Ik heb em geinstalleerd, maar ik moest we leven wat van m'n nortbridge-koelblok afzagen 8)

Der zit een FanMate bij, maar ik gebruik CoreCenter van MSI; die laat de fan langzaam draaien als de processor koud is. Is het misschien toch verstandig om de FanMate aan te sluiten?

[ Voor 55% gewijzigd door TheovdS op 13-07-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds gister ook in mijn PC draaien (Gigabyte KN8F-9 nForce4-4x, 64 3500+). Temps zijn dik in orde, maar dat waren ze met de stock koeler eigenlijk ook al. Bij 1500 rpm wordt de cpu zo'n 32 graden (wel mild oc'ed, met Cool'nQuiet). Prima temperatuur, en mn fan draait op dat aantal toeren omdat ik a) ook RAM e.d. van een koele wind wil voorzien en b) omdat dat resonerende geluid rond de 1000-1200rpm echt ver-schrik-ke-lijk irritant is. Daar heb ik geen coole (koele) koeler voor aangeschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:02 . Reden: oeps.. niet gezien dat dit topic al zo oud was |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een zalman 7700 al/Cu maar ik heb geen fanmate. Is er iemand die deze niet gebruikt en ze kan missen. Of weet er iemand hoe ik de snelheid van de fan softwarematig kan verhogen. Mijn moederbord is een p5b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt ze gewoon kopen in de winkel hoor. Zie:
pricewatch: Zalman FanMate 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:59:
Ik heb ook een zalman 7700 al/Cu maar ik heb geen fanmate. Is er iemand die deze niet gebruikt en ze kan missen. Of weet er iemand hoe ik de snelheid van de fan softwarematig kan verhogen. Mijn moederbord is een p5b.
Met de fanmate kan je de fan voor zover ik heb kunnen merken alleen maar verlagen, er zit een simpele LM317 in. Je 'verliest' met een fanmate zelfs al op de hoogste stand al een paar volt op je fan.

Met de ASUS Ai Suite kan je wel instellen hoe hard je de fan wil laten draaien, op 'performance' gaat hij het hardste ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste