Self reflection is the school of wisdom
Verwijderd
Verwijderd
Nou dat denk ik niet.. Ten eerste hebben ze beiden een totaal andere doelgroep.NightWalker2005 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:02:
Reeds is de nieuwe koeler van Zalman uit. Deze is in plaats van een 80mm fan uitgerust nu dus een 120mm fan. Die koelt inclusief de een gedeelte van de Northbridge. Deze koeler is te vergelijken met de Thermalright XP-120. Ik heb deze koeler alleen nog op de site van http://www.tweakfreaks.nl . Geheel tot mijn verbazing wordt er op de site van Zalman ( http://www.zalman.co.kr/ ) nog geen woord over gerept.
Volgens mij zat er een 92mm opNightWalker2005 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:02:
Reeds is de nieuwe koeler van Zalman uit. Deze is in plaats van een 80mm fan uitgerust nu dus een 120mm fan. Die koelt inclusief de een gedeelte van de Northbridge. Deze koeler is te vergelijken met de Thermalright XP-120. Ik heb deze koeler alleen nog op de site van http://www.tweakfreaks.nl . Geheel tot mijn verbazing wordt er op de site van Zalman ( http://www.zalman.co.kr/ ) nog geen woord over gerept.
Andere doelgroep?Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:04:
[...]
Nou dat denk ik niet.. Ten eerste hebben ze beiden een totaal andere doelgroep.
Zalman=Stilte
ThermalRight=Performance
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Zalman is idd stilte. Maar als je naar de koelprestaties kijkt is het ook performance wat zalman neer zet.
En bij Thermalright gaat performance voor. Maar bij de Thermalright XP-120 kan je er een 120mm fan opzetten dus die kan je ook net zo stil maken als je wilt.
[ Voor 3% gewijzigd door Ventrigo op 29-10-2004 13:23 ]
Bedankt alvast
De koeler is geschikt voor:Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:30:
ben benieuwed op welke mobo's hij allemaal past;)
Intel Pentium 4 & Celeron Socket 478
Intel Pentium 4 & Celeron Socket 775
AMD Athlon 64 Socket 754/939/940
AMD Athlon FX Socket 939/940
Maar dat betekend nog niet meteen dat deze cooler ook op alle mobo's past die die chipsets gebruken. Misschien zit er wel van alles nog in de weg.NightWalker2005 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:31:
[...]
De koeler is geschikt voor:
Intel Pentium 4 & Celeron Socket 478
Intel Pentium 4 & Celeron Socket 775
AMD Athlon 64 Socket 754/939/940
AMD Athlon FX Socket 939/940
Ceci n'est pas une signature!
w03f schreef op 29 oktober 2004 @ 13:21:
[...]
Ben ik niet met je eens. Met een Zalman haal je idd stilte in huis, maar ook zeer zeker performance
Ik zeg ook niet dat Zalman niet performance levert, ik zeg dat Zalman gemaakt is voor stilte en ThermalRight voor performance, dat was het streven bij het ontwerpen, maar je kan ook weldegelijk performance met een zalman hebben of een stille thermalrightNightWalker2005 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:22:
@ DaWaN
Zalman is idd stilte. Maar als je naar de koelprestaties kijkt is het ook performance wat zalman neer zet.
En bij Thermalright gaat performance voor. Maar bij de Thermalright XP-120 kan je er een 120mm fan opzetten dus die kan je ook net zo stil maken als je wilt.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
vehpol schreef op 29 oktober 2004 @ 13:34:
[...]
Maar dat betekend nog niet meteen dat deze cooler ook op alle mobo's past die die chipsets gebruken. Misschien zit er wel van alles nog in de weg.
[ Voor 47% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-10-2004 13:36 ]
Maar als dit ding echt zo groot is (fan van 12 cm) dan zou hij echt niet in mijn kast passen.
De koelbladen zitten nu al 5 mm van mn PSU af.
Dus zou het mischien toch stiekem een 9,2 fan zijn?
Verwijderd
De mobo's waar hij niet op past zijn waarschijnlijk nog niet bekend.vehpol schreef op 29 oktober 2004 @ 13:34:
[...]
Maar dat betekend nog niet meteen dat deze cooler ook op alle mobo's past die die chipsets gebruken. Misschien zit er wel van alles nog in de weg.
Dat er mobo's zijn waar hij niet op past lijkt me redelijk zeker aangezien de Zalman CNPS7000 ook niet op 100% van alle mobo's paste.
De zalman CNPS7000 heeft al een 92mm fan, dus het is zeker wel 120mm, anders zou er geen verschil zijn met de 7000.Simball schreef op 29 oktober 2004 @ 13:41:
Ik heb nu de CNPS7000B-Cu, superding trouwens.
Maar als dit ding echt zo groot is (fan van 12 cm) dan zou hij echt niet in mijn kast passen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 13:44 ]
^-^ @ Mito was me voorSimball schreef op 29 oktober 2004 @ 13:41:
Ik heb nu de CNPS7000B-Cu, superding trouwens.
De CNPS7700-AlCu is geschikt voor het onhoorbaar koelen van alle snelheden processoren. Het koellichaam bestaat uit aluminium en koper. De ventilator is 12cm groot.
[ Voor 3% gewijzigd door Ventrigo op 29-10-2004 13:50 ]
Het geheel weegt 918 gram!!!! haha, bijna een kilokoeler!!
en het is 16 cm breed in zn geheel!
moet wel weer een zeer goed produkt zijn lijkt me.
http://www.overclockers.ru/images/lab/2004/10/20/up2-b.jpg
Hoezo kan je em niet kopen dan. Is tie niet op voorraad of iets dergelijks?Pakjebakmeel schreef op 29 oktober 2004 @ 15:05:
grr, Ik wilde hem eigenlijk meteen gaan kopen maar dat gaat dus niet door zie ik... Waarop baseer je dat eigenlijk? Komt ie in de knoop met de vidkaart of het ram?
dat geval past iig niet op een K8N Neo 2 platinum (939)
grr, Ik wilde hem eigenlijk meteen gaan kopen maar dat gaat dus niet door zie ik... Waarop baseer je dat eigenlijk? Komt ie in de knoop met de vidkaart of het ram?
bang voor mn voeding...
het moederbord is neit zon probleem, als zalman zegt dat hij op een bepaald type mobo kan geloof ik ze, maar je core zit toch altijd redelijk dicht bij de bovenkant van die steunbalk/voeding... past dat wel???

heheh kijk ze zitten

voeding nood?
[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 29-10-2004 16:15 ]
Ik bedoel, je CPU zal er niet naar omkijken of hij nou 3/2 graden minder warm wordt of praat ik nu poep
[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-10-2004 16:44 ]
nee je hebt gelijk, maar als je naar mijn huidige pc kijkt zie je dat ik stilte heel belangrijk vind.STIMPPYYY schreef op 29 oktober 2004 @ 16:42:
Wat ik me toch afvraag. Is het wel nodig ?
Ik bedoel, je CPU zal er niet naar omkijken of hij nou 3/2 graden minder warm wordt of praat ik nu poepen is het dan werkelijk die 30/25 EUR. meer waard?
als ik over 3 a 4 maanden ga upgraden naar een 6800GT en een 3800+ wil ik wel weer dat alles zo stil is als nu...
OOK als ik snachts moet renderen (max/premiere/aftereffects whatever)
is het toeval dat ze hem niet in een kast laten zienwat plaatjes
Digital Media Junkie
Ja dat bedoel ik dus ook... deze gaat denk ik in de weg zitten met de psu...pretorian_nl schreef op 29 oktober 2004 @ 17:22:
[...]
is het toeval dat ze hem niet in een kast laten zien. Moet je wel een flinke kast voor hebben, voor deze koeler.
heb al een topic gemaakt op www.zalman.co.kr
als ik meer weet zal ik het posten!
heheheh yea
had ff snel wat getypt, staat maar 1 typo in en nog verontschuldig ik me... en nu kan ik niet meer editen... wazig forum
het is denk ik makkelijker als ik de uitkomst post, anders worden die boards dadelijk geslash-got
Ik begin me eigenlijk ook wel aftevragen op welk mobo hij wel past, want de nieuwste mobo's staan de laatste tijd altijd propvol van boven tot onder... Oftewel staan de geheugenbanken in de weg, oftewel raakt hij de graka...
Maar de toekomst zal meer duidelijkheid geven
En ik ben stiekem ook wel benieuwd hoeveel beter hij presteerd ten opzichte van mijn CNPS7000B Cu met een 92mm fan
En wat moet deze dan wel niet gaan wegen als de CNPS 7000B Cu al 755g weegt...
EDIT: ik heb met google even gezocht, en gevonden; hij weegt dus 918g en zijn afmetingen: 136x136x67mm bron: http://www.inwarehouse.se...spx?Id=e800445&ReferId=14
EDIT 2: En onze vrienden van Akiba hebben er al 1 gespot in de winkelrekken ergens in Japan

EDIT3: Heel even in mijn kast gekeken en het zou kunnen dat deze koeler toch op mn mobo kan, maar dan met geen haar ruimte tussen de graka en deze koeler
[ Voor 53% gewijzigd door Skyline GT-R op 29-10-2004 19:38 ]
maarja, hij zal wel goed werken...
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-10-2004 19:50 ]
WTF, wat heeft dit met het onderwerp te maken???Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:51:
Ik denk dat ik m'n 6800GT inruil voor een PCI GFFX 5200 of 9200SE...
Verwijderd
Dit lijkt me toch wel erg off-topic?? of gewoon in het verkeerde topic gepost??Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:51:
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:00 ]
Maar de 7000 koelt vast wel beter dan de HSF?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
hoe weetje dat hij niet zo veel beter koelt url REVIEW!:)FnF schreef op 29 oktober 2004 @ 20:02:
Zoveel koelt ie niet beter dan de 7000...
Maar de 7000 koelt vast wel beter dan de HSF?
zonder review durf ik wel te zeggen dat hij stukje stiller is:D
http://www.hardwareluxx.de/andreas/News/zalmanCNPS7700.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:09 ]
daar zit een minder grote cooler op zodat de zalman past?Skyline GT-R schreef op 29 oktober 2004 @ 19:54:
[...]
WTF, wat heeft dit met het onderwerp te maken???
Verwijderd
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dan hou je meer ruimte over tussen koeler en grafische kaartVerwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:51:
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Verwijderd
en is die socket A te maken ?? want leuke cooler voor me Dfi lanparty
staat wel stoer
1337
Verwijderd
Gaat dat wel passen? Die socket zit al heel dicht bij de backplate en de voeding.ZandBak schreef op 30 oktober 2004 @ 17:36:
en waarom past die niet op socket A ??
en is die socket A te maken ?? want leuke cooler voor me Dfi lanparty
staat wel stoer
I/O Panel was het, dankje sander
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 18:15 ]
Rob... een backplate is iets waarmee je een koeler vastmaakt als ie bijvoorbeeld via de gaten rond de socket gebruikt (Thermalright coolers met backplate eyVerwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 17:49:
[...]
Gaat dat wel passen? Die socket zit al heel dicht bij de backplate en de voeding.
en op Socket A zal ie nooit passen, sinds dat ie:
A - Te zwaar is
B - Socket van meeste motherboards allemaal boven aan zit
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
op B ok maar op A wil ik wel is weten waarom want daarom heb je toch die 4 gaten eromheenSwandertj schreef op 30 oktober 2004 @ 18:03:
[...]
Rob... een backplate is iets waarmee je een koeler vastmaakt als ie bijvoorbeeld via de gaten rond de socket gebruikt (Thermalright coolers met backplate ey)
en op Socket A zal ie nooit passen, sinds dat ie:
A - Te zwaar is
B - Socket van meeste motherboards allemaal boven aan zit
1337
Ik voel al weer topics komen over mensen die dat ding hebben gekocht en waarbij die niet past i.v.m. een NB of een voeding.
Over doelgroep ben ik het ook eens. Zalman is vooral stilte en performance moet gewoon goed zijn bij ze maar ze hoeven niet uit te blinken.
Thermalright moet het van de prestaties hebben en zeker niet van de stilte. Daarom zijn deze koelers totaal anders van opbouw.
Ik gok dat Zalman binnenkort ook wel iets met heatpipes voor CPU koeling gaat doen. De rest doet het ook en het verkoopt zal het motto zijn.
ga maar eens met zo'n pc naar een lanparty.. enkele schokjes tijdens transport en je mobo die heeft de kans om te bezwijken onder het enorme gewicht van dat ding!! een moederbord kan niet alles hebben en als zo iets verbuigt gaan dr ook wel wat sporen naar het hiernamaalsZandBak schreef op 30 oktober 2004 @ 19:18:
[...]
op B ok maar op A wil ik wel is weten waarom want daarom heb je toch die 4 gaten eromheen
Bedankt alvast
Verwijderd
Dit spreekt boekdelenVerwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 20:12:
http://www.overclockers.r...?category=2&id=1098217414 een review;) doe wat aan je russisch!
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Verwijderd
Meeste mobo fabrikanten raden een max van 400-500 gram aan?
ondersteuninkje bouwen ofzo >_<
Maar als je gebruik maakt van de gaten om de socket mag een koeler veel meer wegen.
Verwijderd
ach jah waar maak ik me eigenlijk druk om heb toch waterkoelingMPmad schreef op 31 oktober 2004 @ 02:08:
400-500 gram bij bevestiging aan de socket ja
Maar als je gebruik maakt van de gaten om de socket mag een koeler veel meer wegen.
Btw als koeler niet past kun je best wel stukje van de koelribben zagen (vijlen). Had ik ook gedaan met mijn zalman

deze had ik toen. Zoveel maakt dat ook niet uit.
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Ben benieuwd of ie beter is dan de SP-97, volgens mij nog steeds de beste luchtkoeler.
Ik deze trouwens wel dat deze op en socket a past met behulp van de 4 gaten om de socket.
Ik heb hier even naar een paar kasten gekeken maar ik ben bang dat er maar weinig kasten zijn die dit monster kunnen herbergen.
[ Voor 2% gewijzigd door kleefding op 31-10-2004 10:19 . Reden: foud getypet ]
1337
...........
i hope not...
dan kan ik hem niet voor mn amd gaan gebruiken... en dan vind ik dat ze ook wel een atx versie moeten uitbrengen...
maar je hebt wel een goed punt
Verwijderd
Verwijderd
http://www.zalman.co.kr/images/pr/ad/computex2004/16_b.gif
ziet er
Ben benieuwd wat voor koelers er over 3 jaar ons te wachten staat.
Verwijderd
Met de fan op hoogste rpm idle 26°C en stressed 30°C
Nu is hij oc'ed tot 2.27ghz met 1.7V en stressed word hij 32°C
Koelpasta = AS 5
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 14:44 ]
Koelere cpu'sVerwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:39:
Ben benieuwd wat voor koelers er over 3 jaar ons te wachten staat.
Verwijderd
Verwijderd
Yup, en die zit er altijd +/- 5°C boven, ook met AS5 en met een 92mm fan van enermax, en met die thermaltake was het een 80mm enermaxBvK P4 schreef op 31 oktober 2004 @ 16:01:
en wat wil je daarmee zeggen? Heb je ook een SP97 getest?
ooh..dat had ik niet verwacht.. Heb hier een SP94 voor de pentium. Valt me eigenlijk een beetje af, maar er is toch 10graden van de stockcooler afgegaan..Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:03:
[...]
Yup, en die zit er altijd +/- 5°C boven, ook met AS5 en met een 92mm fan van enermax, en met die thermaltake was het een 80mm enermax
en om te beginnen
hij is neit voor socket A
en pas waarschijnlijk bijna nergens in
1337
ze zijn wel snel zeg...
stond er 2 dagen terug al opixl85 schreef op 31 oktober 2004 @ 18:54:
pricewatch: Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)
ze zijn wel snel zeg...
1337
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-11-2004 15:06 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 01-11-2004 18:35 ]
Dude.... er staan toch duidelijk afmetingen bij.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:42:
Het lijkt me gewoon makkelijk als ik weet of iets past voordat ik iets koop. Deze koeler is van zo'n omvang dat ik het betwijfel of hij op alle moederborden zo past.
Verwijderd
136 x 136 x 67 dusSTIMPPYYY schreef op 02 november 2004 @ 00:13:
[...]
Dude.... er staan toch duidelijk afmetingen bij.
Уровень шума, dB
CNPS7000A-Cu: 18 ~ 27.5
CNPS7700-Cu: 20 ~ 32
Ik kan geen russisch maar ik zie daar staan "dB", dus hij koelt beter maar niet stiller? Konden ze net zo goed een nieuwe 7000A maken met hogere rpm...
Developer
Verwijderd
HENNESSY schreef op 02 november 2004 @ 02:30:
Ik kan geen russisch maar ik zie daar staan "dB", dus hij koelt beter maar niet stiller? Konden ze net zo goed een nieuwe 7000A maken met hogere rpm...
Het minimum toerental bij de CNPS7700 is 1000rpm en dat leidt volgens mij toch echt wel tot minder geluidsproductie.
Dat is wel zo, maar grotere fans kunnen met een lagere rpm net zoveel lucht verplaatsen als kleinere fans met een hogere rpm.STIMPPYYY schreef op 02 november 2004 @ 16:38:
Hoezo zou dat zijn ? De grotere fans verplaatsen toch meer lucht
[ Voor 29% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-11-2004 19:03 ]
zeer zeker wel, heb een 6000CU waar een 92mm fan van zalman bij zat, deze is na 2/2.5 jaar 'out of balans' geraakt (schuurde/tikte aan 1 kant) en heb ik deze vervangen met een 12cm fan.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:04:
[...]
Het minimum toerental bij de CNPS7700 is 1000rpm en dat leidt volgens mij toch echt wel tot minder geluidsproductie.
de 12cmfan draait met 980RPM en dat is niet hoorbaar, het enige wat ik nu in mn systeem hoor zijn hd's (seagates) en mn voeding fan (12cm lowspeed)
maar toen ik die 92mm van zalman nog had hoorde ik die het beste (niet dat die "VEEL" herrie maakte, maar hij was meer aanwezig)
ben een silent freak als het op compus aan komt
maar het kan ook door de turbulentie komen van de lucht die door het blok gaat (langs de vinnen van het blok dan
edit 2
nieuws van zalman:
Zalmanboard met antwoord op mijn vraagThank you for your interest in Zalman's new product.
If the distance from the center of the CPU the the PSU is more than 68mm, CNPS7700 does not interfere with the PSU.
Hope this helps.
Regards,
Jinkook Kim/ZALMAN
[ Voor 41% gewijzigd door ixl85 op 02-11-2004 19:33 ]
Verwijderd
Of ik snap het niet meer of je begrijpt niet wat ik bedoel. Er werd gesteld dat de 7700 overbodig zou zijn, omdat hij alleen beter kan koelen, maar dat hij niet stiller is. Die stelling houdt geen stand omdat hij onjuist is. Nieuwe cpu's worden warmer - does the name Prescott ring a bell??... - en daar moeten dus nieuwe koelers voor komen. Enter Zalman...ixl85 schreef op 02 november 2004 @ 19:28:
[...]
zeer zeker wel, heb een 6000CU waar een 92mm fan van zalman bij zat, deze is na 2/2.5 jaar 'out of balans' geraakt (schuurde/tikte aan 1 kant) en heb ik deze vervangen met een 12cm fan.
de 12cmfan draait met 980RPM en dat is niet hoorbaar, het enige wat ik nu in mn systeem hoor zijn hd's (seagates) en mn voeding fan (12cm lowspeed)
maar toen ik die 92mm van zalman nog had hoorde ik die het beste (niet dat die "VEEL" herrie maakte, maar hij was meer aanwezig)
Ten tweede
Zo... nou weer even lezen wat je ook al weer schreef, anders kom ik er niet meer uit
Verwijderd
[...]
zeer zeker wel, heb een 6000CU waar een 92mm fan van zalman bij zat, deze is na 2/2.5 jaar 'out of balans' geraakt (schuurde/tikte aan 1 kant) en heb ik deze vervangen met een 12cm fan.
ben een silent freak als het op compus aan komt
quote]
Maar wat bedoel je nog eigenlijk te zeggen
dat dat je gelijk had.
in dat review van die russen staat dat er meer geluid bij komt bij de 7700:
jij zegt weer:Уровень шума, dB
CNPS7000A-Cu: 18 ~ 27.5
CNPS7700-Cu: 20 ~ 32
waarom op ik dit reply:Het minimum toerental bij de CNPS7700 is 1000rpm en dat leidt volgens mij toch echt wel tot minder geluidsproductie.
(let op het eerste deel van mijn quote... daar staat dat je dus zeker gelijk heb, ik maak hier verder een dood normale vergelijking tussen de oude 92mm fan van zalman die ze ook in de 7000 hebben zitten, en tussen een 12cm op 980RPMzeer zeker wel, heb een 6000CU waar een 92mm fan van zalman bij zat, deze is na 2/2.5 jaar 'out of balans' geraakt (schuurde/tikte aan 1 kant) en heb ik deze vervangen met een 12cm fan.
de 12cmfan draait met 980RPM en dat is niet hoorbaar, blablablablablabl
[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 02-11-2004 20:55 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-11-2004 23:08 ]