Zalman CNPS7700 is uit !

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.788 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de koper en de koper/alu versie?

Ik heb net een nieuwe PC besteld, maar die moet nog binnen komen. AMD 64 3000+ / K8N Neo nForce 3 / Aopen 6800GT. Hier zit de standaard AMD koeler op (boxed).

Nu mijn vraag: doe ik er goed aan om een Zalman koeler te kopen en deze erop te knutselen. Het zal idd rustiger zijn, maar koelt hij ook beter?

Edit: Ik heb een Coolermaster Centurion 5 case.
Edit2: En een Zalman 400 watt voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 21:20
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:01:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de koper en de koper/alu versie?

Ik heb net een nieuwe PC besteld, maar die moet nog binnen komen. AMD 64 3000+ / K8N Neo nForce 3 / Aopen 6800GT. Hier zit de standaard AMD koeler op (boxed).

Nu mijn vraag: doe ik er goed aan om een Zalman koeler te kopen en deze erop te knutselen. Het zal idd rustiger zijn, maar koelt hij ook beter?

Edit: Ik heb een Coolermaster Centurion 5 case.
Edit2: En een Zalman 400 watt voeding.
Ik heb op de Zalman 7000A-CU op mijn P4 3,0 GHz (Socket 478) gehad en koelde goed.

Het verschil tussen CU en AL/CU is natuurlijk dat de een gewoon beter koelt dan de andere.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 12-09 17:23
Als je een MSI K8N Neo hebt dan gaat de 7700 trouwens niet passen, je zult dan de 7000 moeten kopen als je een Zalman wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
NightWalker2005 schreef op vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:02:
Deze is in plaats van een 80mm fan uitgerust nu dus een 120mm fan. Die koelt inclusief de een gedeelte van de Northbridge.
Vooral dat deel spreekt mij erg aan : Die koelt inclusief de een gedeelte van de Northbridge, mijn a7n8x northbrigde word met boxed amd 2800 cooler erg warm omdat hij daar gewoon weg niet overheen blaast

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Puch-Maxi schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:46:
Vooral dat deel spreekt mij erg aan : Die koelt inclusief de een gedeelte van de Northbridge, mijn a7n8x northbrigde word met boxed amd 2800 cooler erg warm omdat hij daar gewoon weg niet overheen blaast
Nou, dat valt eigenlijk best wel tegen.

Mijn moederbord is dus dit.

En mijn 7700 zit zo ver over de northbridge heen: 1 2

Wat dus niet echt veel is, ik heb ook wel geen temp. sensor voor de northbridge, maar volgens mij scheelt het maar akelig weinig, en zou een actieve koeling voor de northbridge véél beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Yukon- schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:25:
[...]

Ik heb op de Zalman 7000A-CU op mijn P4 3,0 GHz (Socket 478) gehad en koelde goed.

Het verschil tussen CU en AL/CU is natuurlijk dat de een gewoon beter koelt dan de andere.
Begrijp ik hieruit dat de volledig koperen versie beter koelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De volledig koperen versie koelt inderdaad beter.

En de northbridge zaldie inderdaad niet echt lekker koelen, of je moet daar nog een groot koelelement op gaan zetten. Maar gezien het lage toerental waarop de meeste mensen hem laten draaien, zorgt de fan alleen voor een licht briesje op de vinnen zelf... Daaronder zal je er al niet veel meer van merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onroptemraakle schreef op donderdag 04 november 2004 @ 17:26:
Heeft iemand anders hetzelfde probleem als je op Compatible Motherboard drukt
dat je:" It wil not take me long to get ready" krijgt?
Inderdaad 'under construction'....wel staan er afmetingen waarbinnen geen componenten op het moederbord mogen voorkomen;

Binnen een straal van 68 mm van de kern van de CPU mogen geen componenten (etc.) zitten die hoger zijn dan 39 mm.

Dus meetlatje erbij en meten maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:01:
[...]

Inderdaad 'under construction'....wel staan er afmetingen waarbinnen geen componenten op het moederbord mogen voorkomen;

Binnen een straal van 68 mm van de kern van de CPU mogen geen componenten (etc.) zitten die hoger zijn dan 39 mm.

Dus meetlatje erbij en meten maar !
Welkom op GOT.
Je eerste reactie op een bericht van ongeveer drie weken geleden :D.
Ik heb de 7700 onderhand al twee weken en vind vooral de stilte een pluspunt.

Het verschil tussen de Cu en Al/cu is 300 gram minder gewicht en denk ik een iets slechtere koeling.

Onderhand staat "Under construction" ook al een maand op de Zalman site.

[ Voor 7% gewijzigd door Temraakle op 23-11-2004 19:37 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
-Yukon- schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:42:
@ ixl85

Waar blijft je ontwerp? :9~
Ik wil het resultaat zien. :+
ja.. f*ck :)
als je mn posts bekijkt kan je zien dat ik de laatste week niet meer op got ben geweest...
maa rik heb nu weer tijd dus ga _nu_ (jetzt, dit moment, right now) verder werken..
Maar ik heb het redelijk druk met school op dit moment, en er komen hier en daar wat andere dingen mn priveleven binnen ;)
"Robin! to the Max-mobile!"
edit:

oiw owi... ben naar de HKU geweest voor meer info over hun Gamedesign opleiding... spreekt me heel erg aan, dus jongen over 8 jaar kunnen jullie starcraft the next gen verwachten :+

[ Voor 17% gewijzigd door ixl85 op 23-11-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Owke ik heb nu ook een Zalman 7700 vol koper en heb hem op de volgende moederborden geprobeerd.

Asus P4C800-E Deluxe -> Geen condensators, geheugen of videokaart (met zalman passief koeler uitgerust) in de weg. Op dit bord steekt hij ook niet aan de bovenkant uit. Perfect dus voor de krappere kasten. Hield m'n P4 3,0ghz northwood idle gewoon op kamertemp en 100% load op 45graden maximaal.

Asus P5GDC Deluxe -> Na montage van de speciale beugels (die erbij zitten), perfect fit! Geen condensators of geheugen in de weg. Ik heb m'n 6600GT nog niet voorzien van een zalman passieve koeling, maar der zit dik 10cm tussen dus dat zal wel gaan :+ . Hij steekt wel ongeveer een 1cm boven het bord uit. Mijn Chieftec kast heeft ongeveer 5cm tussen moederbord en voeding dus voor mij geen probleem. Ik weet nog niet precies welke sensor voor de processor is maar ik heb wederom idle gewoon de kamertemp bij temps die ik doorkrijg. 100% Load nog geen gegevens, bord draait pas een paar uur :Y) .

Deze koeler is superstil en superkoel, AANRADER!!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 01-12-2004 00:04 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst met een vriend een systeempie gebouwd;

P4 530 775
Asus P5P800
2x Kingston 256 3200
AOpen ati 9600 pro
120 gig hd (weet zo even niet welke)
Coolermaster centurion 1
Qtech 350 watt

Nadat het allemaal stond, laten draaien, wordt die processor 44 graden idle, 65 stressed, en ja, de koeler zat goed (wat een kl*te systeem trouwens). Die temperaturen zijn niet zo'n probleem, ik weet dat die prescotts nog wel eens warm willen worden, maar die koeler! 4500 toeren.. daar wordt je helemaal gek van na een tijdje.
Zalman halen dus, nieuwe 7700cu. Geinstalleerd, scheelt veel qua geluid, maar niks in temperatuur! Stressed wordt ie zelfs warmer! Hij draait constant 1700 toeren. Idle 44 graden en stressed 71(!) graden. We hebben hem al 3 keer opnieuw geinstalleerd, verschillende hoeveelheden pasta, kwartslag draaien, strakker, losser enz. geprobeerd, maar hij blijft heet en rumoerig. Van de prescotts wist ik dat ze nogal heet willen worden, maar ik vind vooral die Zalman erg tegenvallen. Op die kast zit aan de voorkant al een fan, dus maar een extra casefan geinstalleerd, achter, outtake, maar scheelt niet veel..

Kan het bijvoorbeeld zijn dat die Centurion een brakke airflow heeft? Ik heb hier volgens mij ook wel eens ergens gelezen dat een minder goede voeding voor hogere cpu temperaturen kan zorgen.. klopt dit? Of is die 7700 gewoon k*t...
Iemand nog suggesties? ... wij weten het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 07:17:
Laatst met een vriend een systeempie gebouwd;

P4 530 775
Asus P5P800
2x Kingston 256 3200
AOpen ati 9600 pro
120 gig hd (weet zo even niet welke)
Coolermaster centurion 1
Qtech 350 watt

Nadat het allemaal stond, laten draaien, wordt die processor 44 graden idle, 65 stressed, en ja, de koeler zat goed (wat een kl*te systeem trouwens). Die temperaturen zijn niet zo'n probleem, ik weet dat die prescotts nog wel eens warm willen worden, maar die koeler! 4500 toeren.. daar wordt je helemaal gek van na een tijdje.
Zalman halen dus, nieuwe 7700cu. Geinstalleerd, scheelt veel qua geluid, maar niks in temperatuur! Stressed wordt ie zelfs warmer! Hij draait constant 1700 toeren. Idle 44 graden en stressed 71(!) graden. We hebben hem al 3 keer opnieuw geinstalleerd, verschillende hoeveelheden pasta, kwartslag draaien, strakker, losser enz. geprobeerd, maar hij blijft heet en rumoerig. Van de prescotts wist ik dat ze nogal heet willen worden, maar ik vind vooral die Zalman erg tegenvallen. Op die kast zit aan de voorkant al een fan, dus maar een extra casefan geinstalleerd, achter, outtake, maar scheelt niet veel..

Kan het bijvoorbeeld zijn dat die Centurion een brakke airflow heeft? Ik heb hier volgens mij ook wel eens ergens gelezen dat een minder goede voeding voor hogere cpu temperaturen kan zorgen.. klopt dit? Of is die 7700 gewoon k*t...
Iemand nog suggesties? ... wij weten het niet meer....
Heb je niet toevallig teveel voltage door de processor lopen? Staat dat AI NOS en dergelijke aan? Die overklokt je cpu namelijk automatisch en geeft hem ook meer "juice". Mijn Celeron 330J (tijdelijk) is standaard 2,667Ghz op 1,4 volt (idle 32 graden, max 55 graden) hij draait nu op 20x200 = 4Ghz 1,55 volt (idle 40 graden, max 60 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een andere computer staan, een p4 3.0 prescott (478) @ 3.6 gig, volgens mij rond de 1,5 volt, gewoon luchtgekoelt met een Zalman 7000cu, en die wordt stressed minder heet! max. 60 graden. Idle rond de 48 graden.. Ik begrijp er echt niks van...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Owkee...
ik heb heb de renders af...
ze waren eigelijk al anderhalve week af, maar ben bezig met een nieuw project voor school en dat heeft me flink wat tijd gekost...

het idee over de heatpipe dat ik in het begin had klopte niet helemaal, een heatpipe moet namelijk; Of helemaal rond lopen, Of hij moet uit 1 stuk bestaan die ineens ophoud...
maar dus niet zoals ik het in mn preview had gemaakt (dat was een heatpipe die op een andere pipe uitkwam... )

dus nu de verbeterde versie (en als de koperkleur niet echt koper is! fuck it! die rendertijden duren lang met Vray op mn arme 2000+ :7 )
damn de nieuwe got layout is veel te spacy (qua ruimte tussen de objecten en regels...)

de plaatjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Errug mooi gemaakt hoor, goed idee. Nu nog ff een mailtje richting Zalman :) en je bent aangenomen als ontwerper :P .

@ Mennok : misschien dat die Qtec 350 Watt het allemaal niet trekt? Is nou niet echt een super voeding.

[ Voor 31% gewijzigd door mach2 op 01-12-2004 19:30 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Petje af voor het ontwerp.

NJ _/-\o_

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Wow man! echt wel vet ontwerp _/-\o_ . Let op jongen over een jaartje zitten we allemaal met een Zalman ixl85 op onze CPU :P

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
well thnx guys :>
Ga morgen of overmorgen even een mailtje maken en een geschikt email adres vinden van zalman (niet de klachtendienst oid :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ixl85 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:50:
well thnx guys :>
Ga morgen of overmorgen even een mailtje maken en een geschikt email adres vinden van zalman (niet de klachtendienst oid :D)
Hate to bust your bubble, maar monteren van dit ding wordt echt heel moelijk. Aangezien de originele 7700 op de punten waar jij je heatpipes laat lopen wordt bevestigd. Verder kunnen we de "platte kant" waar de core zelf gekoeld wordt niet zien en vanuit renders lijkt het wel of er niet veel "platte kant" is (beetje dit idee >< als je begrijpt wat ik bedoel).

Verder lijkt mij het concept wel goed om nog grotere koelers (> 120mm) ook efficiënter te maken (dat de warmte over de gehele "body" van de koeler wordt verspreid).

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 02-12-2004 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik sluit mij aan bij het commentaar dat het mooi gemaakt is...
Maar ik denk dat die heatpipe weinig functioneel is... De zalman koeler heeft nu al geen problemen om over het gehele koeloppervlak warm te worden, dus die heatpipe zal niet veel toegevoegde waarde hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Djoekie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:46:
[...]

Hate to bust your bubble, maar monteren van dit ding wordt echt heel moelijk. Aangezien de originele 7700 op de punten waar jij je heatpipes laat lopen wordt bevestigd. Verder kunnen we de "platte kant" waar de core zelf gekoeld wordt niet zien en vanuit renders lijkt het wel of er niet veel "platte kant" is (beetje dit idee >< als je begrijpt wat ik bedoel).

Verder lijkt mij het concept wel goed om nog grotere koelers (> 120mm) ook efficiënter te maken (dat de warmte over de gehele "body" van de koeler wordt verspreid).
Ja de onderkant is echt te lastig om zo 123 te maken, als je namelijk naar het origineel kijkt zijn de vinnen gebogen op een bepaalde plaats, dit is echt lastig om bij zoveel vinnen het overal op een andere hoek te zetten.. maar ik was er laatst al mee bezig met een leraar van mij...

maar het core vlak is hetzelfde als nu, de vorm heb ik nagemaakt van het origineel (over getrokken) en onderin de koeler zit ook echt een cubus waar de vinnen bij elkaar komen.

en over de montage, tja omdat ik de vinnen niet 100% echt kan maken (met de hoek waar ze onder staan) kan ik ook geen montage punt maken.. ik probeer het concept nog aan te passen en zo niet, dan moeten de mensen bij zalman daar maar op gaan zitten ;) maar het is wel te doen... vooral als je het model in 3d ziet, dan zie ja namelijk veel meer punten waar de aansluiting zou kunnen zitten.

en dat de heatpipe weinig zin heeft:
dat zou je bij dit design ook zeggen:
http://www.thermaltake.co...775/cl-p0092silent775.htm
maar als zeg maar 30% van de hitte door de heatpipe word verplaatst is er dus al een boel weg op het heetste punt van de koeler (het core gedeelte) dus het lijkt me wel beter voor de koel prestaties, ookal heeft deze zalman daar weinig moeite mee...
(misschien dat het bij de cpus van nu weinig uitmaakt... omdat deze met sommige aircoolers al bijna op hun laagtepunt zitten :D)
thnx for the comment btw... (+ of - maakt niet uit, keep it comming :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mooi dingetje hoor die 7700 cu van zalman, kan ik wel gebruiken sinds chaintech geen bios update meer maakt voor mijn chaintech znf-150 moederbord. (geeft onjuiste en zeer hoge temp met de nieuwe amd 64 3000+ proc waardoor mn koeler 4500+ toeren draait=lawaai!! :( )

Jammer alleen dat de lijst met compatible moederborden op de site van zalman niet werkt.... Heb wel een beetje zitten meten maarjah, zeker weten doe ik het niet. Heb een chaintech-znf 150 moederbord....iemand enig idee of t gaat passen? Thx voor de hulp iig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom gooi je geen weerstandje voor die fan dan? Of gewoon op 5 of 7 volt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MikeyMan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:46:
Waarom gooi je geen weerstandje voor die fan dan? Of gewoon op 5 of 7 volt...?
of gewoon de fanmate die er bij zit... gaat van ~11 tot 5volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ixl85 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:21:
[...]

of gewoon de fanmate die er bij zit... gaat van ~11 tot 5volt
Hij heeft alleen nog geen zalman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee idd, haha. Ik heb m nog niet. Ga hem maar bestellen denk, want er komt toch geen bios update meer die dit gaat verhelpen, net fanspeed geprobeerd maar dat werkt helaas ok niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook een losse fanmate kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Ik heb vandaag mijn 7700-CU ontvangen, natuurlijk gelijk ff op mijn proc gezet.

Proc was OC'ed van 3,0 naar 3,8 en deed met standaard koeler idle :46 en load:61

Met mijn Zalman 7700-CU doet 3,0 @3,8 idle: 44 en load:67

Iemand enige verklaring voor dit verschil, want ik vindt het nogal raar, load temp zou toch veel lager moeten zijn :?

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

-Yukon- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:27:

Proc was OC'ed van 3,0 naar 3,8 en deed met standaard koeler idle :46 en load:61

Met mijn Zalman 7700-CU doet 3,0 @3,8 idle: 42 en load:64

Iemand enige verklaring voor dit verschil, want ik vindt het nogal raar, load temp zou toch veel lager moeten zijn :?
Denk aan het verschil aan toeren/minuut wat je standaard koeler maakte en de 7700 ;) . Heb je toevallig een Asus bord met Q-Fan? Zet deze anders uit of hoger en check dan je temps. Hoe zit het met de caseflow? Warme lucht hergebruiken is ook niet geweldig he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Djoekie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:37:
[...]

Denk aan het verschil aan toeren/minuut wat je standaard koeler maakte en de 7700 ;) . Heb je toevallig een Asus bord met Q-Fan? Zet deze anders uit of hoger en check dan je temps. Hoe zit het met de caseflow? Warme lucht hergebruiken is ook niet geweldig he.
Heb een Thermaltake Lanmoto, dus met airflow zit het wel goed 2 x 120 mm fan en 1 x 90 mm fan.
Heb inderdaad Asus bord met Q-Fan die staat uitgeschakeld.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
-Yukon- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:27:

Met mijn Zalman 7700-CU doet 3,0 @3,8 idle: 44 en load:67

Zoiets heb ik met 3,0 @ 3,6 nu, met een s478 Prescott op 1.44v - 1.54v (nog teveel schommelingen, heb nog wel een droopmod :() met een 7700-AlCu....

de koeler is nogal erg afhankelijk van de omgevingstemperatuur lijkt het,of hij kan gewoon slecht overweg met load temps. (alhoewel 65c echt de max is bij mij, idle is 41 atm.)

[ Voor 8% gewijzigd door Xeanor op 03-12-2004 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
sorry guys, maar moest dit even melden (voor de zalman fans)
Zalman VF700 (Nieuwe Gpu koeler)...

[ Voor 41% gewijzigd door ixl85 op 03-12-2004 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik post mijn ervaring met de nieuwe Zalman 7700Cu ook maar even. Heb hem gister op mijn chaintech ZNF150 moederbordje geschroefd, maar niet geheel zonder problemen.

Na het geheel geplaatst te hebben ging alles goed, opstarten ok, temps iets lager en lekker stil he. Maar daarna wilde hij niet meer opstarten, hij gaf een "C1"foutmelding aan, manual erbij gepakt en het zou met mijn memory te maken hebben. Raar want daar heb ik heel niet aangezeten. Na een hoop gezoek en een topicje kreeg ik te horen dat de lijntjes naar mijn geheugen wel is gescheurdd zouden kunnen zijn. Ik had alles van alles geprobeerd dus ik dacht is kijken wat ie doet als ik die koeler is stevig tegen het meoderbord druk (ondersteun) en warempel dat ding start zonder problemen op. Laat ik m los krijg ik een reboot en diezelfde foutmelding weer.....

Ik denk dat voor de amd64 moederborden deze koeler toch wat te zwaar is, bij de pentiums heeft de koeler 4 ophangpunten en hier maar 2 dat maakt nog wel wat verschil denk ik. Ik snap trouwens niet waarom er bij de amd64 moederborden niet van vier ophangpunten gebruik is gemaakt, ik heb er namelijk vier (weet niet of dat met de andere amd64 mb's ook zo is btw)

Maar goed ik zit nu met die koeler, wat denken jullie? Ruilen? Ik dacht ik kan er ook een soort ondersteuninkje voor bouwen ofzo.. Nou tips zijn welkom iig!

Groet B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met een touwtje ergens aan vastknopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:30:
Met een touwtje ergens aan vastknopen?
Ja ben zoiets aan het proberen, heb ook een stuk erg dun ijzerdraad maar ik weet niet of dat wel kan (ijzer:P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb t gefixed hoor :D Gelukkig heb ik vrij veel ruimte in mn kast anders zou t wel lastig zijn geworden. Ik denk dat ik die elastiekjes ff vervang voor een tyrippie want die dingen worden vast slap na een tijdje ;) Hij doet t nu iig, alleen heb ik zo af en toe nog is een spontane boot, ff kijken waar dat door komt....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W9ZKWLJX6I3C

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter al uwer info: op een Asus A8V (s939) past het makkelijk, zelfs met een Zalman passive VGA cooling :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Ik koel m'n "oude" Zalman koelblok al tijden met een 120mm fan en een zelfgemaakte airduct.

Op volle toeren krijgt de Barton nauwelijks "de kou van de sink" idle 35graden, stressed 39.

Een grotere fan is dus geen onzin, dat almaar groter maken van de sinks wel.
Hoe moet die CNPS8800 er straks uit zien?

[ Voor 6% gewijzigd door BertV op 08-12-2004 15:29 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
BertV schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:28:
Hoe moet die CNPS8800 er straks uit zien?
Die staat op pagina 9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Zalman CNPS7700 is uit !

*bookmark*

:P

Dat hele bloem concept is onlogisch. Je zit met een heel groot gedeelte (namelijk het blindepunt onder de fan waar geen lucht kan komen. Laat de nu juist het heetste punt zijn.

Logischer was hun eerdere oplossing. De ventilator van een afstandje op de heatsink laten blazen. Geen trillingen direct op het moederbord, en een veel mooiere lucht stroom. (zeker met een airduct.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
BertV schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:45:
Zalman CNPS7700 is uit !

*bookmark*

:P

Dat hele bloem concept is onlogisch. Je zit met een heel groot gedeelte (namelijk het blindepunt onder de fan waar geen lucht kan komen. Laat de nu juist het heetste punt zijn.

Logischer was hun eerdere oplossing. De ventilator van een afstandje op de heatsink laten blazen. Geen trillingen direct op het moederbord, en een veel mooiere lucht stroom. (zeker met een airduct.
Ik vraag me af of dat wel zoveel zal schelen... want de basis is gewoon vlak (daar kan dus niet veel lucht bij (kleiner oppervlakte), en zo kan er dus ook weinig warmte ontsnappen).
en juist er omheen zit het grote (belangrijke) oppervlakte waar nu alle lucht netjes langs gaat (+ je hebt minder turbulentie, wat dus stiller is)
als ze de fan een stuk omhoog zouden zetten en de binnenkant ook "gevint" (hoe je het ook wil noemen) maken is het een doornormale heatsink.
(als ze de fan omhoog zouden doen, en er meer vinnen bij plaatsen zou je een soort van 6000CU krijgen... Afbeeldingslocatie: http://www.ibertronica.es/img/zalman6000cu.jpg leuke cooler, alleen komt er niet genoeg lucht bij de buitenste vinnen (heb hem zelf namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
pff +900g wordt dat niet gevaarlijk voor een moederboard? Bij de 7000aluco werdt al vermeldt dat je op moet passen als je de kast verplaatst omdat er een kans bestaat datie loskwam ofzo? Hoe zit dat dan met de 7700CU :S

Maja maakt het nu echt zoveel uit of er een 92mm of 120mm opzit? De 120 is wel stiler met zelfde luchtverplaasting maar wat koelt dit nu beter? De hele heatsink is groter geworen wat me ook slechter lijkt koelen en wat kan het nou schelen? 2-3 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

TheEagle schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:06:
pff +900g wordt dat niet gevaarlijk voor een moederboard? Bij de 7000aluco werdt al vermeldt dat je op moet passen als je de kast verplaatst omdat er een kans bestaat datie loskwam ofzo? Hoe zit dat dan met de 7700CU :S

Maja maakt het nu echt zoveel uit of er een 92mm of 120mm opzit? De 120 is wel stiler met zelfde luchtverplaasting maar wat koelt dit nu beter? De hele heatsink is groter geworen wat me ook slechter lijkt koelen en wat kan het nou schelen? 2-3 graden?
Je moet niet tegen je pc schoppen( doen sommige ja) en plat vervoeren als je al zo nodig naar de lan party moet, ook niet hard neerzetten.

Deze koeler wordt meer voor de stilte gekocht dan de brute koelprestaties en het is mooi meegenomen dat hij beide dingen waarmaakt.
Dus als het stiller kan met dezelfde temp is het zeker interesant en de oppervlakte is ook iets grooter dus meet contact met de lucht wat ook goed is.

Die 163 gram meer zal je mobo heus niet ineens doormidden scheuren bij normaal gebruik van je pc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Squtshi schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:24:

Die 163 gram meer zal je mobo heus niet ineens doormidden scheuren bij normaal gebruik van je pc.
Nee, maar ik heb er aardig wat probleempjes mee gehad...en nog steeds trouwens. Heb m nu onderstuend (zie mn post iets naar boven) maar sinds vandaag start ie alleen maar op als ik de koeler aandruk. En dan moet ik nog maar hopen dat ie helemaal opstart. Als ie eenmaal helemaal opgetsart is, blijft ie wel draaien, en kan ik ook rebooten. Maar als ik m helemaal uit zet, moet ik die koeler weer gaan aandrukken, vet irri dus.... Ik denk dat er toch al wat aan mn moederbord beschadigd is ofzo.... Ze hadden gewoon 4 ophangpunten moeten gebruiken bij de amd socket 754, (tenminste ik had er in mn chaintech 4 zitten...) maarja...doe denk maar weer mn originele erin of ruil m als t nog kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

ik denk dat het meer een mobo probleem is dan koeler want zoveel druk komt er nou ook weer niet op, lijkt me niet dat dit vaak gebeurt met deze zalman maar dat jouw mobo een uitzondering is.

Er zijn tenslotte koelers die net zoveel wegen een een veels groote moment uitoefenen op het mobo en daar hoor je ook niet van dit soort verhaalen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/image.php?src=3407&ts=1102580937

... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Het plaatje werkt niet alleen als je handmatig copy paste
http://www.hardcoreware.n...hp?src=3407&ts=1102580937

Zet de rest er ook even bij dan :).
The CNPS7700-Cu was tested at minimum and full voltage, using the FAN MATE 2. We tested it against the stock Intel cooler for the 560 - this cooler, while well designed, gets VERY noisy under full load.

The CNPS was all but completely inaudible at minimum speed. At full speed it was quite loud, although not as bad as a stock cooler under full load. Let's face it though; you're only going to want to run it in 'silent mode' anyway. That's what it's meant to do.
Bron http://www.hardcoreware.net/reviews/review-253-3.htm

De moederborden waar een 7700 niet op past;
Voor Intel klik hier
Voor Amd klik hier

[ Voor 3% gewijzigd door Temraakle op 09-12-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik wil een ASUS A8N-SLI Deluxe gaan kopen en daar wil ik mijn Corsair 4000PRO reepjes (die met leds) op gaan gebruiken. Weet iemand of de zalman 7700 hierop gaat passen? Want die mem reepjes zijn hoger dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
-Fallout- schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:52:
Ik wil een ASUS A8N-SLI Deluxe gaan kopen en daar wil ik mijn Corsair 4000PRO reepjes (die met leds) op gaan gebruiken. Weet iemand of de zalman 7700 hierop gaat passen? Want die mem reepjes zijn hoger dan normaal.
http://www.zalmanusa.com/...754-939-940MBlist_eng.htm
No motherboard components with a height greater than 39mm (1.53inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden met deze koeler (7700 AlCu). Het is niet echt een heel stille koeler. Alleen op 999 toeren per minuut is hij fluisterstil dat is net iets boven het minimum Voltage. Op max toeren maakt hij best wel wat geluid.

De koelprestatie is uitmuntend. P4B 2,66 @ 3,1Ghz
idle/stressed: 26/37
(999 toeren dus)
Ik heb wel arctic silver gebruikt. Matige airflow.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
past deze koeler nou een in chieftec bigtower dragon, zit die metalen plaat niet in de weg?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Mijn 7700Cu zit er nu ook alweer een maandje op. Hij werkt prima, en betere koel-prestaties dan mijn (AMD64) boxed cooler... Hij zit op een Msi k8n Neo2 Platinum, hij past net...

Op 1000 toeren is hij onhoorbaar, maar op 1700 toeren hoor je hem heel duidelijk, ondanks mijn 4 casefans.

Prestaties: Boxed Idle: 42 C
Load: 49 C
Zalman: Idle:39 C
Load:45 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 08:38:
Op welk Voltage heb je dan de koelers staan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
DesertShooter schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 08:38:
Mijn 7700Cu zit er nu ook alweer een maandje op. Hij werkt prima, en betere koel-prestaties dan mijn (AMD64) boxed cooler... Hij zit op een Msi k8n Neo2 Platinum, hij past net...

Op 1000 toeren is hij onhoorbaar, maar op 1700 toeren hoor je hem heel duidelijk, ondanks mijn 4 casefans.

zou je mij daar even een plaatje van kunnen geven hoe dat erop zit? Want ik wil hem namelijk zelf op een MSI k8n neo platnum edition zetten(ja alleen ander socket) en die is eigenlijk ook incompatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehmz, zie dit topicje maar Cpu-koeler zalman 7700-CU ...Ik ben niet zo super blij met deze koeler, ik had beter een Thermaltake Silent Tower of iets anders kunnen nemen, en bij full speed is ie ook niet zo stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik zojuist mn de zalman CNPS7700 geplaatst maar vind hem ten eerste niet echt stil op volle toeren (maar dat hebben hier al meerdere mensen gezegd) en ik heb een vraag:

Wanneer ik in mn bios kijk zie ik bij CPU Fan Speed de letters in het rood staan. Is dit een teken dat het niet goed is of hoort dit?

Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chob schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:55:
Ik zojuist mn de zalman CNPS7700 geplaatst maar vind hem ten eerste niet echt stil op volle toeren (maar dat hebben hier al meerdere mensen gezegd) en ik heb een vraag:

Wanneer ik in mn bios kijk zie ik bij CPU Fan Speed de letters in het rood staan. Is dit een teken dat het niet goed is of hoort dit?

Job
Ehmz, je hebt zeker de fanmate op het allerlaagst gezet? Is het zeker het programma; Asus Probe 2? En hoeveel graden heb je verschil met je de boxed cooling , en welke cpu heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:10:
[...]

Op welk Voltage heb je dan de koelers staan?
10v, bij 5v is het 45 C Stressed..., oja, ik wil er ff bij zeggen dat hij wel geclockt op 2700 mhz staat i.p.v. 1800 (stock) en op 1.6v. Op stock speeds is het +- 3 graden minder...
Rctworld schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:16:
[...]

zou je mij daar even een plaatje van kunnen geven hoe dat erop zit? Want ik wil hem namelijk zelf op een MSI k8n neo platnum edition zetten(ja alleen ander socket) en die is eigenlijk ook incompatible
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/IMGA0192.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/IMGA0193.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/IMGA0194.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:23:
[...]

10v, bij 5v is het 45 C Stressed..., oja, ik wil er ff bij zeggen dat hij wel geclockt op 2700 mhz staat i.p.v. 1800 (stock) en op 1.6v. Op stock speeds is het +- 3 graden minder...
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ff vraagje, waarom zit er een papiertje boven de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

chob schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:55:

Tweakers groeten elkaar constant :>
Volgens mij maakt het niks uit. Alleen je moederbord "denkt" dat de fan op een te lage stand (RPM) staat of helemaal uit.
When booting a computer in which FAN MATE 1 is used with the CPU fan, an alarm sound may be generated by a system monitoring program to indicate that the rotation of the CPU fan is slow.

If this happens, you may turn the speed control knob fully clockwise to increase the fan speed, set 'CPU Fan Detected' to 'Disabled' in the BIOS settings, or set the slowest rotation of the CPU fan in the system monitoring program to less than or equal to 1500 RPM.

Some mainboards do not boot if the rotation of the CPU fan is below a certain number of RPM. If the BIOS settings are updated, Silent Mode can be used. For more information on updating your BIOS , please refer to your mainboard manufacturer 's web site.
http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=14&code=017
@ Desertshooter
Het past net hehehe. Je bent vergeten verpakking weg te halen tussen je videokaart en cooler ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Temraakle op 25-01-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verpakking? Bescherming! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
idd anders krijg je lijkt mij kortsluiting met dat koper :r Maar ik zou proberen het wat mooier weg te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Rctworld schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:00:
[...]

Maar ik zou proberen het wat mooier weg te werken
Idd, het oog moet ook wat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:09:
[...]

Ehmz, je hebt zeker de fanmate op het allerlaagst gezet? Is het zeker het programma; Asus Probe 2? En hoeveel graden heb je verschil met je de boxed cooling , en welke cpu heb je ?
Hij staat idd op het allerlaagste omdat hij dan nog het minste lawaai maakt. Ik maak gebruik van Probe, laatste nieuwe versie. Dit zijn de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/probe.jpg

Klopt dit een beetje? Heb een P4 3.2 ghz HT

Ehh boxed kooling? Help me out on that one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chob schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:09:
[...]

Hij staat idd op het allerlaagste omdat hij dan nog het minste lawaai maakt. Ik maak gebruik van Probe, laatste nieuwe versie. Dit zijn de resultaten:

[afbeelding]

Klopt dit een beetje? Heb een P4 3.2 ghz HT

Ehh boxed kooling? Help me out on that one...
Ik heb ook een 3,2 gig PRESCOTT, en die koelt ook niet zo super maar...Waar staat er rood? Ik zou ff die Power fan hokje uitvinken;), heb je casefans vlakbij je cpu-fan?

Boxed koeling = de standaard p4 koeling

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Wanneer ik in mn bios ga staat mn speed (CPU fan speed) in het rood daar.

Zo zit de fan in mn pc:

Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/pc-016.jpg

Staat er iets te dicht bij naar jullie mening? Tis een rommeltje maar dat maakt me niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvd, wat is dat ding toch groot man. past ie trouwens op een ASUS A8N-SLI deluxe? die wou ik namelijk gaan halen, inlcusief deze koeler op een FX-55.

BTW
Heeft iemand van jullie dit ding op een S939 al geïnstalleerd? Want in het 'how to install' flimpje op Zalman.co.kr laten ze zien dat je een of ander zwart plaatje onder je moederbord moet doen en die met iets boven je mobo vastschroeven. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar zo zie ik het. Ik wil namelijk binnenkort een nieuw systeem in elkaar gaan zetten en dan is het wel zo handig om de processor en cpu koeler er al op te zetten voor dat het mobo de kast (thermaltake tsunami) in gaat. Maar als je die koeler er al opzet voordat je je mobo erin zet, kan je dan je mobo wel nog vastschroeven? (zit dat lompe ding dan niet voor je schroefgaten?) En als je eerst je mobo erin zet en dan pas die koeler, dan kan je dat plaatje weer niet onder je mobo krijgen. Dus nogal vaag om de installeren vind ik.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt eerst de backplate erop schroeven, koeler hoeft niet meteen mee. Ik heb overigens de originele backplate van m'n A8V gewoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de alu versie net gehaald....
De temp zijn echt chill zon 10 graden gezakt..

3200 2,2 @ 2,35
Boxed cooller normal: 40 full: 54
7700 alu normal: 33 Full: 42 _/-\o_

Dat zijn nog eens resultaten.. dat was mijn geld wel waard nu nog meer Mhz..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 2 weken geleden de 7700Cu op een S939 geïnstalleerd. De installatie voorziet inderdaad een backplate achter het moederbord. Het is dus nodig de backplate te installeren vóór dat je het moederbord installeert (dit geldt trouwens voor alle sockets).

Temps op 5V (~1000rpm) /
AMD64 3500+ Winchester
Arctic Silver 5 pasta

@2,2GHz
Idle: 26°C
Stressed: 40°C

@2,31GHz
Idle: 37°C
Stressed: 48°C

Opmerking hierbij: MSI voorziet voor z'n moederborden ook een backplate (in staal ipv composiet zoals Zalman). Het is mogelijk (ik heb het meegemaakt) dat deze backplate al aangebracht is op het moederbord bij aankoop. En geloof me, verwijderen gaat niet. Installatie verloopt dat een stuk moeilijker omdat de Zalman vijsjes niet meer passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:08:
Ik heb net 2 weken geleden de 7700Cu op een S939 geïnstalleerd. De installatie voorziet inderdaad een backplate achter het moederbord. Het is dus nodig de backplate te installeren vóór dat je het moederbord installeert (dit geldt trouwens voor alle sockets).

Temps op 5V (~1000rpm) /
AMD64 3500+ Winchester
Arctic Silver 5 pasta

@2,2GHz
Idle: 26°C
Stressed: 40°C

@2,31GHz
Idle: 37°C
Stressed: 48°C

Opmerking hierbij: MSI voorziet voor z'n moederborden ook een backplate (in staal ipv composiet zoals Zalman). Het is mogelijk (ik heb het meegemaakt) dat deze backplate al aangebracht is op het moederbord bij aankoop. En geloof me, verwijderen gaat niet. Installatie verloopt dat een stuk moeilijker omdat de Zalman vijsjes niet meer passen.
Dat kan wel.. Had ik ook, ben er zelfs net mee klaar.. Je kunt dat stuk ijzer verwijderen met een scalpel of heel dun mes. Er zit namelijk dubbelzijdig tape tussen.
Als je deze verwijdert moet je ff opletten waar je je mes/scalper steek.. zo ver mogelijk van het mobo af. Minder kans op beschadigen en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Deze koelers moeten haast met een dieplader geleverd worden, ik wil hier echt geen 2 van in mijn nieuwe pc hebben hangen (dual Opt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:50:
Deze koelers moeten haast met een dieplader geleverd worden, ik wil hier echt geen 2 van in mijn nieuwe pc hebben hangen (dual Opt.)
past waarschijnlijk ook niet, beetje off-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft trouwens hier iemand een prescott met deze koeler? Hoeveel graden scheelde het met de box-koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande verhalen gaan toch ook over Prescotts? Idle scheelt het een aantal graden, maar stressed wordt ie bij mij, en bij een vriend van mij ook, warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:19:
Bovenstaande verhalen gaan toch ook over Prescotts? Idle scheelt het een aantal graden, maar stressed wordt ie bij mij, en bij een vriend van mij ook, warmer.
Ehmz, kvind dat echt dom eigenlijk, bij andere cpu's word ie veel minder warm en bij de prescotts niet, ik begrijp dat gewoon niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses voor de kick, maar denk wel dat het de moeite waard is.

Voor de mensen met een Asus A8V n een Zalman 7700Cu of Alcu: ik heb in een eerder stadium gezegd dat de gewone Asus backplate prima voldoet bij de montage. Ik had geen gelijk :9

Mijn backplate heeft net losgelaten - gelukkig hield de boel wel, maar de proc knalde naar dik 70 graden en toen in z'n thermische beveiliging (freeze).

Dus: wees gewaarschuwd, gebruik de Zalman Backplate die meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Houdt de Asus backplate wel bij een CNPS7000B?

En wat is nu eigenlijk het verschil in graden en decibel tussen de 7000B en de 7700?

Een verkoper wist mij te vertellen dat dat verwaarloosbaar is, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

het scheelt qua geluid een klein beetje, en qua temps ook :) Het ligt er maar aan hoe perfectionistisch je bent om het prijsverschil te rechtvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:18:
excuses voor de kick, maar denk wel dat het de moeite waard is.

Voor de mensen met een Asus A8V n een Zalman 7700Cu of Alcu: ik heb in een eerder stadium gezegd dat de gewone Asus backplate prima voldoet bij de montage. Ik had geen gelijk :9

Mijn backplate heeft net losgelaten - gelukkig hield de boel wel, maar de proc knalde naar dik 70 graden en toen in z'n thermische beveiliging (freeze).

Dus: wees gewaarschuwd, gebruik de Zalman Backplate die meegeleverd wordt.
heb 'm er vanaf december op de originele A8V backplate gemonteerd. zit nog harstikke vast. maar mag ik eventjes vragen hoe die losgelaten heeft? een schroef losgesprongen??

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope - de backplate zit vast met een soort van lijmlaag en die liet bij mij los. 't Gevolg was dat de koeler er los op kwam te hangen (want geen 'straktrekker' meer aan de andere kant) en de temperatuur van de CPU redelijk rap naar 70 graden+ knalde tijdens een gezellige HL2 sessie.

Dat vinden a64'jes niet gaaf (thermal protection deed het gelukkig wel) - en dus wil ik iedereen aanraden om toch de bijgeleverde backplate te installeren en niet de standaard backplate te laten zitten. Dat is dus in tegenstelling met wat ik eerder gepost heb.

Overigens heeft FnF in de A8V OC thread mijn observaties ten aanzien van loslaten nog eens bevestigd en vanuit andere bronnen begrijp ik dat een föhn wonderen doet voor het verwijderen. Valt allen uw moeder of dame lastig dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Ik wil me verder nergens mee bemoeien hoor, maar is er niemand die de retail p4 koeler stil genoeg vindt? Mijn pc is ook getuned op stilte, maar de p4 koeler is er nog, koelt goed en is stil op die 2200 waarop die draait dankzij Asus Qfan (mobo-feature). Soms gaat die in games naar 3100, maar dat is in games, daar staat het gamegeluid toch al het een en ander te overstemmen. Had gister met speedfan de koeler naar 1500 gedwongen en hoorde geen verschil. Ik heb het wel over de boxed koeler die met een p4 1.8A meekwam, ik geloof dat die van de p4 3.0 enzo iets heftiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Sjah schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:46:
Ik wil me verder nergens mee bemoeien hoor, maar is er niemand die de retail p4 koeler stil genoeg vindt? Mijn pc is ook getuned op stilte, maar de p4 koeler is er nog, koelt goed en is stil op die 2200 waarop die draait dankzij Asus Qfan (mobo-feature). Soms gaat die in games naar 3100, maar dat is in games, daar staat het gamegeluid toch al het een en ander te overstemmen. Had gister met speedfan de koeler naar 1500 gedwongen en hoorde geen verschil. Ik heb het wel over de boxed koeler die met een p4 1.8A meekwam, ik geloof dat die van de p4 3.0 enzo iets heftiger zijn.
met nadruk op "iets" ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*grins* @ pres'hot't ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
ik vandaag bij mycom een zalman 7700 alcu gehaald voor 35 euro.
kom ik thuis heel mijn pc uitelkaar gehaald om dat ding te instaleren en bij het punt dat ik de cooler aan moet schroeven bleek dat in dat ding waar de schoef in moet geen schroef vorm in te hebben dat ik dat schroef niet aan kan schroeven :(
je weet wel, dat dikke schroef dat aan de blackplate moet.
lekker janken dus :'(
moet wachten op maandag om dat ding te gaan ruilen en de hele proces nog een keertje te gaan doen.

ik heb trouwens artic silver 3 nog liggen en ik weet dat het niet zo goed koelt als as5, maar koelt het wel beter dan dat standaard koelpasta van zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Shan schreef op zondag 06 maart 2005 @ 03:05:
ik vandaag bij mycom een zalman 7700 alcu gehaald voor 35 euro.
kom ik thuis heel mijn pc uitelkaar gehaald om dat ding te instaleren en bij het punt dat ik de cooler aan moet schroeven bleek dat in dat ding waar de schoef in moet geen schroef vorm in te hebben dat ik dat schroef niet aan kan schroeven :(
je weet wel, dat dikke schroef dat aan de blackplate moet.
lekker janken dus :'(
moet wachten op maandag om dat ding te gaan ruilen en de hele proces nog een keertje te gaan doen.

ik heb trouwens artic silver 3 nog liggen en ik weet dat het niet zo goed koelt als as5, maar koelt het wel beter dan dat standaard koelpasta van zalman?
artic silver 5 geleidt geen stroom, waar dat bij AS3 nog een probleem was meende ik, maar qua koeleigenschappen is AS meester, veel beter dan zalman koelpasta. (AS5 is nog beter, uiteraard ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Egg op 06-03-2005 03:24 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koelpasta maakt echt een marginaal verschil - dus ga vooral niet onzinnig veel geld uitgeven aan betere koelpasta.

offtopic:
en doe es wat aan je beheersing van de aanwijzende voornaamwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
eindelijk zalman omgeruild en geinstalleerd.
ik moet zeggen dat het niet echt koeler is als het op 5v staat, wel als je het volop laat draaien.
maar het is zeker wel stiller :9
maar het maakt wel een raar zoemend geluid.
net even goed gecheckt en het zoemend geluid is van mijne chipset koeler, haha.
ook een zalman dan maar :9~

[ Voor 36% gewijzigd door Shan op 07-03-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Ik krijg mijn backplate niet eens los 8)7 ding zit ramvast....iemand tip om um los te krijgen? _/-\o_
Het is een MSI Neo 2 platinum :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
fragcompany schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:17:
Ik krijg mijn backplate niet eens los 8)7 ding zit ramvast....iemand tip om um los te krijgen? _/-\o_
Het is een MSI Neo 2 platinum :X
had ergens gelezen dat je met een heel dun mesje moet doen, want er zit dubbelzijdig plakband op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7700 past niet op een Neo2 Platinum, zie hier, onderaan

En NIET met een mesje klooien, gewoon ff warm laten worden (gamen/benchen) of de föhn van moeders erop zetten.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
ik bedoel backplate in het algemeen eraf halen,heb nl de 7000cu versie b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, met de föhn er even op zitten en die backplate gaat er wel af (heb wel in combinatie met een dun mesje gewerkt: voorzichtigheid geboden!)

Ik had hier eerder gepost dat dit mij niet gelukt was maar een tweede poging beweest dat het wel mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
thx voor de tips,straks toch eens eraf proberen te waaien met fohn _/-\o_ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@fragcompany.

Die backplate kan inderdaad vast zitten. Wat ik zelf altijd doe is een schroef in de gaten draaien en dan met een kruiskopschroevendraaier voorzichtig druk zetten. Langzaam maar zeker zul je dan zien dat het begint te bewegen, succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
veel succes.
gelukkig heb ik een asus a8n sli mobo die dat probleem niet heeft.
kan het zo eraf schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de geluidsprestaties erg hoog bij een maximaal toerental op 12 V? Hoger dan een standaard AMD Boxed cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
De geluidsproductie en temperatuur volgens Hardware.info magazine #1/2005... B)

Zalman CNPS7700: 58 dBA en de AMD Athlon 64 boxed cooler: 51,8 dBA, maar die kan niet handmatig regelen.

Allebei 50 graden (Koelcapaciteit - AMD Athlon 64 3800+ Full-Load) op High-speed, op Low-speed is de CPU onder de Zalman CNPS7700AlCu zelfs 3 graden warmer! :/

[ Voor 47% gewijzigd door Epitome op 08-03-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Om ff alles recht te zetten: Hij past WEL op msi k8n neo2 plat.., Maar tegen de videokaart.. Doe er een stuk karton (iets niet geleidends) tussen de koeler en je videokaart. Op deze manier gaat het goed..!

Ff wat shots:

Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/P2030010klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/P2030007klein.JPG
Pagina: 1 2 3 4 Laatste