Djoekie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:46:
[...]
Hate to bust your bubble, maar monteren van dit ding wordt echt heel moelijk. Aangezien de originele 7700 op de punten waar jij je heatpipes laat lopen wordt bevestigd. Verder kunnen we de "platte kant" waar de core zelf gekoeld wordt niet zien en vanuit renders lijkt het wel of er niet veel "platte kant" is (beetje dit idee >< als je begrijpt wat ik bedoel).
Verder lijkt mij het concept wel goed om nog grotere koelers (> 120mm) ook efficiënter te maken (dat de warmte over de gehele "body" van de koeler wordt verspreid).
Ja de onderkant is echt te lastig om zo 123 te maken, als je namelijk naar het origineel kijkt zijn de vinnen gebogen op een bepaalde plaats, dit is echt lastig om bij zoveel vinnen het overal op een andere hoek te zetten.. maar ik was er laatst al mee bezig met een leraar van mij...
maar het core vlak is hetzelfde als nu, de vorm heb ik nagemaakt van het origineel (over getrokken) en onderin de koeler zit ook echt een cubus waar de vinnen bij elkaar komen.
en over de montage, tja omdat ik de vinnen niet 100% echt kan maken (met de hoek waar ze onder staan) kan ik ook geen montage punt maken.. ik probeer het concept nog aan te passen en zo niet, dan moeten de mensen bij zalman daar maar op gaan zitten

maar het is wel te doen... vooral als je het model in 3d ziet, dan zie ja namelijk veel meer punten waar de aansluiting zou kunnen zitten.
en dat de heatpipe weinig zin heeft:
dat zou je bij dit design ook zeggen:
http://www.thermaltake.co...775/cl-p0092silent775.htm
maar als zeg maar 30% van de hitte door de heatpipe word verplaatst is er dus al een boel weg op het heetste punt van de koeler (het core gedeelte) dus het lijkt me wel beter voor de koel prestaties, ookal heeft deze zalman daar weinig moeite mee...
(misschien dat het bij de cpus van nu weinig uitmaakt... omdat deze met sommige aircoolers al bijna op hun laagtepunt zitten

)
thnx for the comment btw... (+ of - maakt niet uit, keep it comming

)