Toon posts:

2 schijven tegelijk laden --}} pc gaat flipppen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Okay, dus wanneer ik iets kopieer van mijn D schijf (80GB WD 7200rpm) naar mn C-schijf (40GB Maxtor 7200rpm) gaat mn pc echt helemaal trippen! Winamp hoor je keihard haperen, en ik kan niks meer fatsoenlijk opstarten en dergelijke.
Dit gebeurd niet wanneer ik op 1 schijf apart zelf iets kopieer ofzo..

Het begon een paar weken geleden, toen vond ik het al zeer irritant. Dus ik heb maar ff geformatteerd toen (alle 2 de schijven), maar nu is het alweer aan de gang.

Ik vermoed dat het een bios optie is, maar ik heb geen zin om alles daar uit te gaan proberen, want mn cmos resetten moet ik heel die kast weer openslopen enzo.. geen zin in Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Overige specs:

Msi kT3 333Ultra2
AMD 2800+
512MB

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Pio mode uitzetten en DMA enablen... Onder apparaatbeheer --> IDE controllers. Enable maar op beide controllers op zowel master EN slave

[ Voor 59% gewijzigd door Pakjebakmeel op 29-10-2004 12:50 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik vermoed dat het een bios optie is, maar ik heb geen zin om alles daar uit te gaan proberen, want mn cmos resetten moet ik heel die kast weer openslopen enzo.. geen zin in
Dit is natuurlijk niet echt de manier hè.. Maar vooruit... ik het het probleem zelf ook (lichtelijk) en er is imho weinig aan te doen, je ATA bus zit gewoon helemaal vol. (misschien dat sata schijven de oplossing bieden ;))

Ik heb het probleem ook als ik zwaar aan het defragmenteren ben.

edit:
DMA stond bij mij al aan hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SyS_ErroR op 29-10-2004 12:52 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Formatteren, schijven op een apart IDE-kanaal zetten...

Rail Away!

• Pakjebakmeel
je ATA bus zit gewoon helemaal vol.
:P
Formatteren, schijven op een apart IDE-kanaal zetten...
:+

Zou ermee te maken kunnen hebben maar mag niet ZO een groot probleem vormen dat zelfs winamp schokt...

*welkom op GoT btw...

[ Voor 36% gewijzigd door Pakjebakmeel op 29-10-2004 12:54 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Zou ermee te maken kunnen hebben maar mag niet ZO een groot probleem vormen dat zelfs winamp schokt...
Ow nee :P, ga maar eens een shitload aan data tussen 2 schijven heen en weer moven op zwaar geframenteerde schijven, dat hoor je :P

overigens --> op mn ene pc heb ik t niet (2500+ Asus A7N8X-X 512Mb Onboard Sound) en op mn andere pc heb ik t wel (2800+ A7N8X-E Deluxe 1024 SB Audigy Player).. Misschien dat t bij mij te maken heeft met die Audigy Player.

heeft de TS een losse soundcard of onboard? :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Grmbl... Ik bedoelde natuurlijk defragmenteren... |:( :Z (tis nog vroeg...)

Rail Away!

• Pakjebakmeel
Dacht al, das best wel rigoureus :+

[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 29-10-2004 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even alle vragen beantwoorden.

Beide schijven zitten op een aparte IDE-dinges., en zijn pas nog geformatteerd. (want daarvoor had ik het probleem ok al, en ik dacht dat het met een format wel weg zou zijn.)

Ik kan mn sec. IDE channel., device 0 niet op DMA zetten. ik kan alleen kiezen tussen dma if available, of pio only. Blijkbaar is er dus geen dma available :)

En ja, ik heb een losse soundcard. Maar Stel ik pak iets uit op de c-schijf, en ik start steam op ofzo (wat op D staat) dat gaat ie ook flippen ;(

• Pakjebakmeel
Heb je je chipset drivers geinstalleerd en laat eens een screenie zien van je Prim en Sec controller eigenschappen...

Verwijderd

Topicstarter
oja, ik zal ff die via 4 in 1 drivers installen :)

Verwijderd

drivers van je IDE controllers ff uninstallen en opnieuw opstarten.

worked 4 me

daarna was UDMA 5 wel beschikbaar en werkte mijn beide schijven prima!

(wel klein snelheidsverschil te merken maar ze draaien nu beide op ca. 40mb/s (avg))

• Pakjebakmeel
a. resize je pics even of knip alleen dat properties schermpje eruit...

b. iig, hier zit je probleem . Hij draait in pio mode en da is net wat ik al dacht. Zorg dat je je ide drivers hebt geinstalleerd. Kan je daar niet gewoon DMA if available kiezen ? :?

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op 29 oktober 2004 @ 13:10:
a. resize je pics even of knip alleen dat properties schermpje eruit...

b. iig, hier zit je probleem . Hij draait in pio mode en da is net wat ik al dacht. Zorg dat je je ide drivers hebt geinstalleerd. Kan je daar niet gewoon DMA if available kiezen ? :?
ik had precies hetzelfde probleem: ZIE TOPIC.

Ik kon mijn HD ook niet van PIO mode afkrijgen, ook niet na instal van de nieuwe VIA 4-in-1 drivers.

Het uninstallen van de drivers van mijn prim. en sec. IDE controller bood echter de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, jongens _/-\o_

Die drivers uninstallen was inderdaad het probleem. Hij is nu weer lekker snel :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:25:
Bedankt, jongens _/-\o_

Die drivers uninstallen was inderdaad het probleem. Hij is nu weer lekker snel :9
Mooi zo!
Nu alleen nog even je plaatjes resizen, zoals al eerder gevraagd is ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw probleem werd al opgelost wanneer je gewoon netjes o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegde eer je een topic opent. Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht: inzet en vooronderzoek :)

Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om de [FAQ]registratievoorwaarden[/] alsnog rustig en aandachtig te doornemen, incluis alle onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 29-10-2004 14:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.