[CM]Metaal opschuren/polijsten tot een spiegel

Pagina: 1
Acties:
  • 5.387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 21:54
Hoi allemaal,

Ik ben begonnen met m'n eerste mod, hiervoor heb ik nu een window in de kast gedremeld. Echter, ik wil het restant van de zijkant van de kast aan de binnenkant zover opschuren, zodat het een spiegel wordt.

Ik ben hiermee al begonnen, ik dacht namelijk dat het gewoon een kwestie was van veel en lang schuren. Nu ben ik al lang aan het schuren, eerst met grofheid "1" schuurpapier van master, daarna met grofheid "0" en ziet het er nog steeds zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=Foto_1.jpg

Daarna heb ik geprobeerd de volgende laag de volgende kant op te schuren, it nog steeds zonder effect.
Toen kwam ik er echter achter dat als je er naar een bepaalde hoek naar kijkt, dat het er toch zo uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=Foto_3.jpg

Ik heb hier al de search gebruikt en google uiteraard ook.. Toch kan ik niet iets vinden, wel over lappen van de core. Misschien dat dit hetzelfde werkt, maar ik heb geen idee.. Ik heb namelijk wel ooit iets gezien op GOT dat iemand hetzelfde had als ik wil..

Ook heb ik gedacht om het te laten zandstralen en er meteen een logo in te laten doen, maar ik denk dat dit te kostbaar is voor een werkloze scholier :P

Idea's anyone?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 29-10-2004 02:00 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45
probeer eens "polijst"pasta in combo met een soort van lappen tol aan de boormachine(of anders zo'n soort van poets machine welke wel verkocht worden voor auto's te poetsen. Gebruik de search eens er zijn zeker al een paar mods voorbij gekomen waar er gepolijst is hoor:) enne succes, wil je het echt mooi doen ben je wel ff bezig :P

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 22:11
Idd, dit is hetzelfde procede als het lappen van een core of koelblok, alleen dan "iets" groter...

In principe kun je eerst schuren met een groffe korrel om de verf eraf te krijgen en dan steeds fijner gaan schuren... (Tot korrel 2000 ofzo...). Daarna kun je het nog polijsten (zeker aan te raden bij niet-(half-)edele metalen (zoals aluminium en ijzer)). Dit kun je het beste doen met Commandant Cleaner 4 icm een polijstschijf op de dremel of met een doekje...

Een uitgebreide tutorial vind je op http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=234... Ook metkumods heeft een shuttle gepolijst, en wel op de volgende manier: http://www.metku.net/inde...ds/shinyshuttle/index_eng

[ Voor 17% gewijzigd door tafkaw op 29-10-2004 01:38 . Reden: URL's toevoegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
oeewwwwww, mooie shuttle daaro, maar das dus wat ik nodig had, thnx

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand nog een idee waar je die polijst pasta kan halen? Want ik heb al in tg winkels geweest in Regio LEiden maar k heb niets kunnen vinden :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07-2023

Dennizz

pc-70 mod in progress!

sapphire schreef op 29 oktober 2004 @ 10:41:
Iemand nog een idee waar je die polijst pasta kan halen? Want ik heb al in tg winkels geweest in Regio LEiden maar k heb niets kunnen vinden :(
beetje bouw en hobby markt moet dat wel hebben lijkt me, zeker commendant dat is vrij bekend spul...probeer gamma praxis karwei enzo eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
ik las ergens dat ze hier ook gewoon tandpasta voor gebruikten??? Bij het lappen van de core dan.. Ik weet niet of dit ook gewoon goed geschikt is hiervoor, of dat je met tandpasta lang niet hetzelfde effect haalt als met commandant..???

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Commandant is veel beter idd. Dat soor polijstpastas kun je bij de autoshop halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
Met staalwol krijg je ook al een redelijk spiegelend effect. Ik ben nog maar een kwartiertje bezig geweest met schuurpapier een staalwol, en kan mn spiegelbeeld al in mn cdrom speler zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door brinkdinges op 30-10-2004 13:05 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 18:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

commandant kun je bij de meeste auto zaken wel krijgen en ook bij bv halforts.
Koperpoets wert ook uitstekend zeker voor metaal en dit is zelfs gewoon in de meeste supermarkten te krijgen en ook zeker bij winkels als Blokker.
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 11:22

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Staalwol, duurt wel lang, maar het werkt zeker.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37

Meneer aard

Porsche rulez!

DaMightyWackO schreef op 30 oktober 2004 @ 20:46:
Staalwol, duurt wel lang, maar het werkt zeker.
Idd duurt vrij lang, maar ik doe meestal eerst zo:

Beginnen met korrel 80 en opwerken tot 2000 (meestal doe ik korrel 1000 en 2000 met waterschuren, is netter) en daarna staal wol, en daarna gewoon commandant 4 of koperpoets.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1