Toon posts:

[GF FX 5900] AGP op 100Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een nieuwe GF FX 5900 XT gekocht, om dat mijn oude videokaart was verbrand :(

Ik zag toevallig in de BIOS dat mijn AGP op 66Mhz draaide. Is tegenwoordig 100Mhz niet normaal? Of kan dit kaartje dat niet aan.

Ook werd mij verteld, dat als ik de snelheid van mijn AGP omhoog gooi, dat mijn PCI dan ook omhoog gaat. Klopt dit?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
AGP is 66Mhz, jij bedoelt waarschijnlijk PCI Express.
Ook werd mij verteld, dat als ik de snelheid van mijn AGP omhoog gooi, dat mijn PCI dan ook omhoog gaat. Klopt dit?
Je zult je AGP echt niet omhoog krijgen hoor. Men bedoelt waarschijnlijk als je de front side bus omhoog gooit. Dan gaat je agp en pci ook mee, tenzij deze gelockt zijn of je de divider aanpast.

offtopic:
Mss zelf eerst eens zoeken? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er naar gezocht, Ook bij specs van de kaart op de website van Gigabyte (het is een GB kaart) en op de site van nVidia. Maar kon niet vinden wat ik zocht.

Misschien ben ik ook wel noob, maar ik zie in mijn BIOS "AGP Frequency" staan.
Deze staat op AUTO. In Windows zegt ie dat hij op 66MHz staat.
In mijn bios kan ik hem per stapjes van 1Mhz omhoog krikken tot 100 Mhz.

Mijn vraag is dus: kan ik hem op 100Mhz zetten (kan de videokaarthet aan), of vliegt de boel dan weer in de fik?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 22:56 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:55:
Ik heb er naar gezocht, Ook bij specs van de kaart op de website van Gigabyte (het is een GB kaart) en op de site van nVidia. Maar kon niet vinden wat ik zocht.

Mijn vraag is dus: kan ik hem op 100Mhz zetten (kan de videokaarthet aan), of vliegt de boel dan weer in de fik?
AGP snelheid verhogen heeft geen nut en maakt je videokaart en systeem alleen maar instabiel

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 21:30
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:55:

gewoon langzaam om hoog gaan tot je de beste presentatie hebt op 100 zal hij het echt niet beter doen dan op 90 (verschilt ook per kaart). Ik heb zelf ook een 5900XT van XFX en op 83 mhz doet hij het beste bij mij

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor jullie reacties. Ik weet inmiddels genoeg :)
Pagina: 1