ik wil graag een losse temperatuur sensor in mijn systeem aanbrengen om mijn videokaart in de gaten te houden, helaas zie ik nergens in de manual staan op welke plaats ik de stekker moet plaatsen. Weet iemand dit toevallig?
Anoniem: 101975
Garrett schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:55:
Gewoon in de onderste twee stoppen, dan heb je Dual Channel, dus paars en groen
@ TerranGhost, dat kan harder
Genoeg om jullie 3500+ overkloks voorbij te gaan, aangezien jullie niet op 2.7Ghz kunnen komen (zelfs niet met WC
500Mhz overklok met boxed air, best lekker, nog niet hoger geprobeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 16-11-2004 20:17 ]
Ik geef toe dat het grijze kadertje op blz 2-8 wat verwarrend is. Ze bedoelen alleen maar niet in paars beginnen voordat de voorgaande groene gevuld is.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:29:
In het boekje staat dat je ze in de groene sloten moet stoppen
Voor zover mij bekend is daar geen aansluiting voor aanwezig.greatgonzo schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:12:
ik wil graag een losse temperatuur sensor in mijn systeem aanbrengen om mijn videokaart in de gaten te houden, helaas zie ik nergens in de manual staan op welke plaats ik de stekker moet plaatsen. Weet iemand dit toevallig?
Leuke lamp, overigens !!
Niet zo echt speciaal als je het mij vraagt... doe eens wat meerAnoniem: 101975 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
Genoeg om jullie 3500+ overkloks voorbij te gaan, aangezien jullie niet op 2.7Ghz kunnen komen (zelfs niet met WC)
dat is wel gaar, in mijn 5 jaar oude mobo zit dat welSmallblock schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:16:
[...]
Ik geef toe dat het grijze kadertje op blz 2-8 wat verwarrend is. Ze bedoelen alleen maar niet in paars beginnen voordat de voorgaande groene gevuld is.
[...]
Voor zover mij bekend is daar geen aansluiting voor aanwezig.
Alleen de FX heeft toch Dual Channel? Dat was juist 1 van de pluspunten van de FX, net als meer cache.
De gewone AMD 64's horen dat helemaal niet te hebben. Het maakt dus niet uit waar je je geheugenbanken in stopt.
Als ik trouwens me FSB omhoog gooi valt me USB uit. Was daar al een oplossing voor?
En de temperatuur weergave klopt voor geen meter bij een coldboot, volgens alle programma's is ie 56 graden. Na reboot is ie 47 terwijl kamertemp enzo hetzelfde zijn.
De gewone AMD 64's horen dat helemaal niet te hebben. Het maakt dus niet uit waar je je geheugenbanken in stopt.
Als ik trouwens me FSB omhoog gooi valt me USB uit. Was daar al een oplossing voor?
En de temperatuur weergave klopt voor geen meter bij een coldboot, volgens alle programma's is ie 56 graden. Na reboot is ie 47 terwijl kamertemp enzo hetzelfde zijn.
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Alle s939 procesoren zijn dual channelNBK schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:41:
Alleen de FX heeft toch Dual Channel? Dat was juist 1 van de pluspunten van de FX, net als meer cache.
En corecell werkt voor geen meter, klopt
Anoniem: 70787
Hoe krijg je dat voor elkaar met zo'n voltage !!Anoniem: 101975 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
Genoeg om jullie 3500+ overkloks voorbij te gaan, aangezien jullie niet op 2.7Ghz kunnen komen (zelfs niet met WC)
Draai zelf ook 250x10, maar moet het hoogste voltage instellen (1.550) en +10% selecteren, anders boot ie voor geen meter.
Denken jullie dat het nut heeft voor mij om een XP-90 te nemen ipv de boxed cooler? Zou ik daarmee wat hoger komen? Zit nu al op het hoogst instelbare voltage
265 haal ik echter wel met MP 9,5.
Lijkt trouwens ook alsof iets op mijn moederbord piept als de processor flink gestressed wordt zoals bijv pifast... erg raar geluid!
Kep ook een winnieAnoniem: 101975 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:00:
Ik heb een Winchester op 90nm he, stock vcore is 1.4V.
Anoniem: 93354
Welke sensor kan je het beste voor de cpu gebruiken bij mbm5? als ik winbond2 doe dan is me cpu idle 70 graden en bij windond 3 26graden idle. Ik heb zo het idee dat ze allebei niet kloppen, kan dat?
Kijk even of je een sensor hebt die rond de 45-50 graden zit.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:07:
Welke sensor kan je het beste voor de cpu gebruiken bij mbm5? als ik winbond2 doe dan is me cpu idle 70 graden en bij windond 3 26graden idle. Ik heb zo het idee dat ze allebei niet kloppen, kan dat?
* NBK had MBM bij de eerste install goed gezet maar door HDD crach ben ik die settings kwijt.
Ik gebruik nu gewoon speedfan.
[ Voor 18% gewijzigd door NBK op 16-11-2004 23:14 ]
Oke bedankt. Zijn er trouwens nog dingen die ik in me bios zou moeten aanpassen zoals bv de mem timings ofzo? (pc3200 twinmos/twinmos).
je kan beter je timgins manueel instellen.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:28:
Oke bedankt. Zijn er trouwens nog dingen die ik in me bios zou moeten aanpassen zoals bv de mem timings ofzo? (pc3200 twinmos/twinmos).
Als je twinmos 2.5-3-3-7 is, dan zou ik het volgende instellen:
200
1t
2.5
3
3
7
Vooral de 1t timing is belangrijk .. scheelt 1100 MB/s (staat in startpost).
Op auto kan die namelijk 2t instellen.
Bedankt tutti-fruttie 
Ik heb btw nog ff met speedfan gekeken maar net als bij mbm5 geeft die voor me cpu 118graden aan
temp= -1c
temp1=17c
temp2=118c
temp3=27c
Ik heb btw nog ff met speedfan gekeken maar net als bij mbm5 geeft die voor me cpu 118graden aan
temp= -1c
temp1=17c
temp2=118c
temp3=27c
Winbond 2 diode moet je nemen. Alleen is deze temp ca. 5 graden lager als alle andere monitorproggies.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:07:
Vandaag ook m'n mobo (nadat ie DOA was) binnengekregen en geinstalleerd en eigenlijk kan ik maar 1 ding zeggen;
Retestabiel!
TwinX geheugen van Corsair op 2.0-2-2-5 staan op 2.6 Volt. T1 en verder alles volgens dit topic en t draait als een tier
Retestabiel!
[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 16-11-2004 23:38 ]
oeioeioei ... zit je koeler er wel goed op.. dit is redelijk zorgwekkend.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:34:
Bedankt tutti-fruttie
Ik heb btw nog ff met speedfan gekeken maar net als bij mbm5 geeft die voor me cpu 118graden aan![]()
temp= -1c
temp1=17c
temp2=118c
temp3=27c
Of gebruik je een oude speedfan (4.17 is nieuwste). Veranderd hij met idle en stress ?
[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-11-2004 23:42 ]
De koeler zit er denk wel goed op. Kan me haast niet voostellen dat ie er verkeerd opzit zeker omdat dat hele zwarte geval er ook nog een bijzit. De bios geeft ook wel rond de 40graden aan.
Ik had eerst ook zo'n 115c maar een nieuwere versie van MBM5 loste het op
I love watercooling
Nieuwe vmodjes @ startpost
Leuk linkje met ... vdrain, vdim , vcore en vht mod 
Morgen open ik een oc ervaring thread.. omdat er nu velen overstappen naar het s939 platform.. en uiteraard voor ons lieve neo2 kiezen
Morgen open ik een oc ervaring thread.. omdat er nu velen overstappen naar het s939 platform.. en uiteraard voor ons lieve neo2 kiezen
Anoniem: 113451
Iemand ervaring met een OCZ membooster op dit mooie plankje? Ben namelijk van plan om of nieuwe geheugen of een zo'n membooster te kopen.
Ik wil een beetje in de buurt van de 280 a 290 komen net zoals in de review van Anandtech met dit bordje.
Ik wil een beetje in de buurt van de 280 a 290 komen net zoals in de review van Anandtech met dit bordje.
@Slimmie: Lees startpost, daar staat iemand z'n ervaring met de DDR Booster op deze plank.
Hallo lui!
Begin deze week was mijn bestelling deels binnen:
K8N Neo2 Platinum (al geflashed naar 1.3 official)
AMD 64bit 3500+
2 x 512Mb PC3200 Corsair reepjes
Mijn ATI radeon X800 256Mb pro (355 euro) duurt nog eventjes, er zit nu een Geforce 4 Ti 4400 in.
Tot zover, perfect! Alles is snel en zien er gelikt uit!
Ik heb het topic doorgelezen (behoorlijke lap tekst) en heb de volgende vragen nog:
Voeding
Momenteel heb ik een standaard 300W voeding, en ik wil graag een andere voeding erin hangen (450W oid). Het liefst eentje die niet teveel herrie maakt.
Ik heb begrepen dat de Antec 350W niet goed samen wil met dit bord, dus die valt sowieso al af, maar heeft iemand een goed idee welke ik dan wel zou kunnen nemen?
Enermax? Zalman? Thermaltake?
overclocking
Ten tweede zie ik iedereen l33t3 overclock scores posten en natuurlijk wil ik dit ook gaan doen
Helaas is mijn laatste overclock ervaring met een Duron 600 toen je die nog met een potloodstreepje kon unlocken om ze over de 1 Ghz te krijgen.
Sindsdien ben ik er helemaal tussenuit eigenlijk. Ik ben best op de hoogte van de basisprincipes van overclocken en het technische jargon van bussnelheden, multipliers enz. maar niet in de context van de nieuwe hardware. Ook het principe van het verhogen van de verschillende voltages voor betere prestaties/stabiliteit is bij mij onbekend.
Kan iemand me even kort wegwijs maken hoe het overclocken in zijn werk gaat met de Neo2? De do's en Don'ts en de Must-know-information? Linkje? Of via icq/msn/mail?
Heb zelf nog bijzonder weinig tijd gehad om eraan te spenderen, en vanavond wil ik flink aan de slag gaan om zo het meeste uit mijn machine te halen.
Ik zie dat de meeste hier CpuZ en Sandra gebruiken (en natuurlijk 3Dmark) voor de scores te bekijken en meten. Deze software kan ik best wel vinden, maar misschien makkelijk om ze in de startpost op te nemen?
Tot zover mijn vragen, ik zal dit topic met smacht volgen in afwachting van de nieuwste nieuwtjes
Begin deze week was mijn bestelling deels binnen:
K8N Neo2 Platinum (al geflashed naar 1.3 official)
AMD 64bit 3500+
2 x 512Mb PC3200 Corsair reepjes
Mijn ATI radeon X800 256Mb pro (355 euro) duurt nog eventjes, er zit nu een Geforce 4 Ti 4400 in.
Tot zover, perfect! Alles is snel en zien er gelikt uit!
Ik heb het topic doorgelezen (behoorlijke lap tekst) en heb de volgende vragen nog:
Voeding
Momenteel heb ik een standaard 300W voeding, en ik wil graag een andere voeding erin hangen (450W oid). Het liefst eentje die niet teveel herrie maakt.
Ik heb begrepen dat de Antec 350W niet goed samen wil met dit bord, dus die valt sowieso al af, maar heeft iemand een goed idee welke ik dan wel zou kunnen nemen?
Enermax? Zalman? Thermaltake?
overclocking
Ten tweede zie ik iedereen l33t3 overclock scores posten en natuurlijk wil ik dit ook gaan doen
Helaas is mijn laatste overclock ervaring met een Duron 600 toen je die nog met een potloodstreepje kon unlocken om ze over de 1 Ghz te krijgen.
Sindsdien ben ik er helemaal tussenuit eigenlijk. Ik ben best op de hoogte van de basisprincipes van overclocken en het technische jargon van bussnelheden, multipliers enz. maar niet in de context van de nieuwe hardware. Ook het principe van het verhogen van de verschillende voltages voor betere prestaties/stabiliteit is bij mij onbekend.
Kan iemand me even kort wegwijs maken hoe het overclocken in zijn werk gaat met de Neo2? De do's en Don'ts en de Must-know-information? Linkje? Of via icq/msn/mail?
Heb zelf nog bijzonder weinig tijd gehad om eraan te spenderen, en vanavond wil ik flink aan de slag gaan om zo het meeste uit mijn machine te halen.
Ik zie dat de meeste hier CpuZ en Sandra gebruiken (en natuurlijk 3Dmark) voor de scores te bekijken en meten. Deze software kan ik best wel vinden, maar misschien makkelijk om ze in de startpost op te nemen?
Tot zover mijn vragen, ik zal dit topic met smacht volgen in afwachting van de nieuwste nieuwtjes
I want to live forever, so far.. so good.
@Warbringer: voeding -> Tagan480-U01 superstabiel en superstil.
Ik hoop dat jij met je corsair geheugen meer kam bereiken als ik. Ik kom niet hoger dan 210mhz.
Ik hoop dat jij met je corsair geheugen meer kam bereiken als ik. Ik kom niet hoger dan 210mhz.
@megatron: als je vmem op 2,80 zet dus in het rood kom ik wel verder met me corsair modules. Maar nogmaals als ik hem op 230 zet en ik doe memtest heb ik na 10 uur 0 fouten dus het mem red het prima. Jij en ik hebben een ander probleem, dan de mem ben ik bang. Misschien toch die pci lock die ik niet heb in me 1.41b.MEGATRON schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:20:
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
@TheGeneral: Als je Prime95 draai met dan de torture test die veel RAM test krijg je dan wel/geen foutmeldingen. Memtest386 heb ik nog niet gedaan. Ik heb bios 137mod en ik heb die pci-lock ge-enabled. Volgens mij staat die pci-lock in alle biossen standaard aan.
Thnx, deze voeding ziet er inderdaad uit als wat ik zoek.MEGATRON schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:20:
Hij's iig zwart wat mooi bij mijn kast past. Heeft voldoende Watt, stil, en Sata aansluitingen.
meteen maar 1tje bestellen ;-)
Als ik me mem op 230 doe dan start windows niet op, dus kan prime95 niet runnen. Maar het feit dat in memtest86 er geen fouten optreden duidt erop dat er niks met met mem aan de hand is.MEGATRON schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:46:
@TheGeneral: Als je Prime95 draai met dan de torture test die veel RAM test krijg je dan wel/geen foutmeldingen. Memtest386 heb ik nog niet gedaan. Ik heb bios 137mod en ik heb die pci-lock ge-enabled. Volgens mij staat die pci-lock in alle biossen standaard aan.
Pci lock standaard ge-enabled mmmmm dan zou het probleem daar dus ook niet kunnen zitten.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Anoniem: 127429
Okay ... graka geraakt stabiel tot 401/1100, daar ben ik al matig tevreden mee ...
3500+ s939 met Zalman 7000
MSI K8N Neo2 PLatinum met 1.3 bios
2 x 512 MB COrsair DDR400 PC3200 @ 2.5-3-3-6 2T (1T geeft fouten in Prime95)
Heb nu mijn CPU wat overklokt d.m.v. 'Clockgen' ... Dit door middel van de HTT te verhogen ... Zo kwam ik tot
CPU mult. : 11
HT Mult. : 5
HTT bus : 220
Mem : 220 (want geheugeninstelling staat op 200MHz
1:1 ???)
CPU ratio : 2400 MHz
Als ik tot 2450 ga loopt ie vast ... aan wat ligt dit ?
- Te weinig volt naar mijn CPU ?
- Rams niet sterk genoeg (nochtans corsair)
- HT- timing fout > zou op 5 * 220 = 1100 MHz komen i.p.v. 1000 > kan dit kwaad, is dit nadelig? Moet je onder de 100 blijven ?
Wie helpt me ff op weg ?
Heb nu mijn CPU wat overklokt d.m.v. 'Clockgen' ... Dit door middel van de HTT te verhogen ... Zo kwam ik tot
Mem : 220 (want geheugeninstelling staat op 200MHz
- HT- timing fout > zou op 5 * 220 = 1100 MHz komen i.p.v. 1000 > kan dit kwaad, is dit nadelig? Moet je onder de 100 blijven ?
Wie helpt me ff op weg ?
Je moet ff door dit topic heen scrollen, het is namelijk zo dat je bij een fsb hoger dan 200 beter HT MPx4 kan nemen ipv de 5 die jij gebruikt. En heb je de Vcore al op 1,550 gezet? en je Vmem verhoogt?Anoniem: 127429 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:23:
Okay ... graka geraakt stabiel tot 401/1100, daar ben ik al matig tevreden mee ...
Mem : 220 (want geheugeninstelling staat op 200MHz1:1 ???)
Wie helpt me ff op weg ?
ik lees inmiddels dit topic ook al vanaf het begin, en ben vanaf het begin ook de trotste eigenaar van dit bord MAAR
Nergens zie ik hoe je een linux installatie op een RAID-0 array kan uitvoeren. Is iemand dit al gelukt zo ja met welke distro?
Nergens zie ik hoe je een linux installatie op een RAID-0 array kan uitvoeren. Is iemand dit al gelukt zo ja met welke distro?
Heeft iemand al getest of je een hogere HTT kan behalen met een hogere VHT? Ik test het zowiezo even over 2 uurtjes, dan ben ik weer lekker thuisTheGeneral schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:32:
[...]
Je moet ff door dit topic heen scrollen, het is namelijk zo dat je bij een fsb hoger dan 200 beter HT MPx4 kan nemen ipv de 5 die jij gebruikt. En heb je de Vcore al op 1,550 gezet? en je Vmem verhoogt?
[ Voor 9% gewijzigd door tormentor1985 op 17-11-2004 13:59 ]
Heb je je geheugen op 1T of 2T staan?William/Ax3 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:01:
[...]
kep vcore nu op 1.55 + 5% uit me hoofd.
Vdim staat op 2.8 maar kan volgens mij zelfs lager niet echt verder mee gespeeld.
Heb jij ook al met prime95 getest? De torture-test die veel ram test.
Net me Geheugen voltage op 2,75 gezet en FSB naar 210. Waarschijnlijk is er iets mis met me PCI lock. USB viel uit onde windows, H/W monitoring ging helemaal over de zeik en geluid werd vertraagd afgespeelt. Als ik in de bios naar hardware monitor ga loopt bios vast. Alleen ALT+Ctrl+Del werkt nog. FSB weer terug gezet. USB werkt nog steeds niet en geluid doet ook nog vaag. H/W monitor in bios loopt nog steeds vast. Bios Defauts geladen, stroom er helemaal af: USB werkt nog steeds niet. Geluid en DivX spelen nog steeds vertraagt en H/W monitoring in de bios blijft nu wel iets langer werken maar crached nog steeds. Ook onder windows werkt het niet meer.
edit:
GVD...
First boot device: floppy
Second boot device: floppy
Third boot device: floppy
Waar booten we van... HDD....
edit2:
Bij laden van safe default zet ie floppy drive uit...
edit3:
Ook floppy drive werkt niet meer.
edit4:
Tangetje opgegraven om bois jumper te kunnen verwijderen: flop werkt weer verwacht van de rest ook dat het weer werkt.
edit5:
H/W monitor werkt. Geluid werkt. USB ook weer
edit:
GVD...
First boot device: floppy
Second boot device: floppy
Third boot device: floppy
Waar booten we van... HDD....
edit2:
Bij laden van safe default zet ie floppy drive uit...
edit3:
Ook floppy drive werkt niet meer.
edit4:
Tangetje opgegraven om bois jumper te kunnen verwijderen: flop werkt weer verwacht van de rest ook dat het weer werkt.
edit5:
H/W monitor werkt. Geluid werkt. USB ook weer
[ Voor 29% gewijzigd door NBK op 17-11-2004 17:00 ]
Weet iemand hoe ik de extra USB headers aan de praat kan krijgen?
Die op de backplane werken prima.
Ik weet zeker dat ik de connectors (volgens het boekje) juist heb aangesloten.
Zowel m'n cardreader als de extra front poorten doen niks
Die op de backplane werken prima.
Ik weet zeker dat ik de connectors (volgens het boekje) juist heb aangesloten.
Zowel m'n cardreader als de extra front poorten doen niks
Leuke lamp, overigens !!
Wat ik me afvraag: welk geheugen moet je gebruiken als je een FSB van 300Mhz wil halen? Da's toch geen DDR400 he
Anoniem: 97917
Jongens dit is toch echt het [ervaringen] topic en toch geen ''pronk met je OC'' topic? Ik zie hier haast alleen nog maar OC gepronk en vragen hoe harder ze kunnen en wat voor geheugen ze daarvoor nodig hebben
! Het is geen DOC
Dit is nogal frusterent als je gewoon de ervaringen+features wilt weten van dit bord. Hierdoor wordt het ook onoverzichtelijk
Dus ik denk toch dat of er een naam wijziging (+ naar DOC toe) moet gaan of het topic scheiden. Dit is een puinzooi
Dit is nogal frusterent als je gewoon de ervaringen+features wilt weten van dit bord. Hierdoor wordt het ook onoverzichtelijk

Dus ik denk toch dat of er een naam wijziging (+ naar DOC toe) moet gaan of het topic scheiden. Dit is een puinzooi

Ja, staat voor zover ik weet allemaal goed. Even nog op een ander forum gezocht.MEGATRON schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:50:
Heb je alle usb-poorten in de bios ge-enabled?
De 9e draad is bij mij niet aanwezig, dus dat is ook goed.
[ Voor 20% gewijzigd door smallblock op 17-11-2004 17:12 ]
Leuke lamp, overigens !!
dubbelpost
[ Voor 91% gewijzigd door smallblock op 17-11-2004 17:03 ]
Leuke lamp, overigens !!
Je kan a-synchroon gaan, hèBizonKid schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:55:
Wat ik me afvraag: welk geheugen moet je gebruiken als je een FSB van 300Mhz wil halen? Da's toch geen DDR400 he
Leuke lamp, overigens !!
Ik heb hier enkele problemen met het in RAID krijgen van men schijven. Het zijn twee Hitachi Deskstar 7K250 250GB schijven die op poorten 3 & 4 aangesloten zijn. In de BIOS (v1.2) staat alles goed ingesteld voor een RAID, ook heb ik een 'setup' doorlopen waar ik de schijven moest selecteren die ik voor de RAID wou gebruiken, clustergrootte instellen etc. Maar iedere keer ik Windows probeer te installeren en wanneer de computer vraagt naar de RAID drivers (na het formatteren van de schijven -eigenlijk 1 schijf dan
-) zegt ie me dat hij de bestanden niet kan vinden ("Setup cannot find file: <filename>"). Hij vindt ze niet op de door MSI bijgeleverde diskette, ook niet op een diskette met de bestanden van de CD-ROM, en met geen enkele Windows XP (Pro) CD wilt het werken. Wanneer ik dan op ESC druk om die file over te slaan, blijft ie dezelfde problemen geven voor andere bestanden op de diskette (nvatabus.sys, nvraid.sys, nvatabus.inf, ...). Ieman die hier een oplossing voor weet?
/edit: Door onze goede vriend Google ben ik te weten gekomen dat het kan helpen om op het primary IDE channel geen schijf op 'master' te zetten (gewoon afkoppelen dus), dat zou toch werken bij een Chaintech VNF3-250, maar als ik dat hier doe stopt ie na de POST ergens met booten...
/edit 2: Oplossing gevonden; de plaats van mijn DVD-RW en DVD lezer op de IDE kabel verwisselen (heb jumpers wel laten staan). Het ligt toch niet aan de DVD lezer hoor, die speelt voor de rest perfect CD's/DVD's af...
/edit: Door onze goede vriend Google ben ik te weten gekomen dat het kan helpen om op het primary IDE channel geen schijf op 'master' te zetten (gewoon afkoppelen dus), dat zou toch werken bij een Chaintech VNF3-250, maar als ik dat hier doe stopt ie na de POST ergens met booten...
/edit 2: Oplossing gevonden; de plaats van mijn DVD-RW en DVD lezer op de IDE kabel verwisselen (heb jumpers wel laten staan). Het ligt toch niet aan de DVD lezer hoor, die speelt voor de rest perfect CD's/DVD's af...
[ Voor 28% gewijzigd door Goofy op 17-11-2004 18:47 ]
Als ik 1t ipv 2t settings gebruik dan haal ik 700 punten minder in 3dmark05, hoe kan dat? 1t zou toch sneller moeten zijn?
YEEESSSS !!!
Ik ben eruit met de usb poorten.
Het lijkt een beetje een bios probleem.
Wat ik had:
onboard usb werkte, frontpanel deed niets. Ledje op m'n cardreader brand wel groen.
Ik heb in de bios de usb compatibiliteit op V1.1 terug gezet.
Alle poorten deden het nu opeens wel, maar op 1.0 snelheid.
Weer de bios ingegaan en usb op V1.1 + V2.0 gezet.
Na de herstart begon het powerledje op de Apacer cardreader oranje te branden, wat aangeeft dat ie op 2.0 staat.
En jawel, alle poorten werken nu en in 2.0 mode.
Ik ben eruit met de usb poorten.
Het lijkt een beetje een bios probleem.
Wat ik had:
onboard usb werkte, frontpanel deed niets. Ledje op m'n cardreader brand wel groen.
Ik heb in de bios de usb compatibiliteit op V1.1 terug gezet.
Alle poorten deden het nu opeens wel, maar op 1.0 snelheid.
Weer de bios ingegaan en usb op V1.1 + V2.0 gezet.
Na de herstart begon het powerledje op de Apacer cardreader oranje te branden, wat aangeeft dat ie op 2.0 staat.
En jawel, alle poorten werken nu en in 2.0 mode.
Leuke lamp, overigens !!
Moet inderdaad sneller worden. Als de rest niet op auto staat.. dan heb kan waarshcijnljik je geheugen het niet aan. Test met 1t settings eens met memtest.Anoniem: 93354 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:41:
Als ik 1t ipv 2t settings gebruik dan haal ik 700 punten minder in 3dmark05, hoe kan dat? 1t zou toch sneller moeten zijn?
Ik las ergens dat de sata poorten 1 en 2 niet goed zijn? nou heb ik op die poort 2x 160GB hangen in raid 0 kan dit kwaad of niet? ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld firefox opstart er een soort vertraging in zit. Die ik op mijn oude system niet had.
Verder loopt het als een trein
Wat trouwens wel vreemd is is dat IE wel as een speer opstart dus denk dat het aan FF en thunderbird moet liggen
Verder loopt het als een trein
Wat trouwens wel vreemd is is dat IE wel as een speer opstart dus denk dat het aan FF en thunderbird moet liggen
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 17-11-2004 19:25 ]
@LordHades : Als je niet overclock is er met Sata-poorten 1 en 2 niets aan de hand. Deze poorten moet je vermijden als je gaat overclocken.
Ok ik was niet van plan me system nu al te gaan overklokken het draait als een tiet. (behalve me videokaart maar dat staat er los van)
Heeft iemand ervaring met de Zalman CNPS7000B-Cu op de Msi? Zo ja, wat zijn je temps.
Anoniem: 116474
Hoi allemaal,
Ik weet dat het niet echt de bedoeling is maar ik hoop dat ik een klein advies kan krijgen..
Ik heb na mijn stage ( volgende week ) wat geld over en dat ga ik aan een nieuwe pc besteden nu heb ik de volgende set in elkaar gezet ( op i-net ) en heb de topics gelezen..
Kan iemand mij na het zien van de volgende afbeelding zeggen of dit een goed systeem is?? ( het is een goed systeem ) maar of er andere adviezen zijn qua geheugen etc.. ??

Alvast bedankt..
GReetz Tom
Ik weet dat het niet echt de bedoeling is maar ik hoop dat ik een klein advies kan krijgen..
Ik heb na mijn stage ( volgende week ) wat geld over en dat ga ik aan een nieuwe pc besteden nu heb ik de volgende set in elkaar gezet ( op i-net ) en heb de topics gelezen..
Kan iemand mij na het zien van de volgende afbeelding zeggen of dit een goed systeem is?? ( het is een goed systeem ) maar of er andere adviezen zijn qua geheugen etc.. ??
Alvast bedankt..
GReetz Tom
Misschien kun je beter een TAGAN 480 watt voeding halen. Die zijn super stil en erg goed. (en iets goedkoper) Verder lijkt alles wel ok te wezenAnoniem: 116474 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:37:
Hoi allemaal,
[afbeelding]
Alvast bedankt..
GReetz Tom
Hallo,
Ik heb nog een vraagje.
Het is me net gelukt om de nvidia drivers te installeren. Nu doen mn speakers het wel in surround maar ik krijg mn microfoon niet aan de praat
Ik wil deze graag gebruiken voor counter strike maar hoe moet ik deze installeren en hoe kan ik hem testen. Ik heb de microfoon in het roze gat gestoken moet goed zijn toch ?
Ik heb nog een vraagje.
Het is me net gelukt om de nvidia drivers te installeren. Nu doen mn speakers het wel in surround maar ik krijg mn microfoon niet aan de praat
PSN: KeaveXL
Kan iemand mij vertellen of Maxtor Diamond 10 hd's werken op dit mobo?
Ik heb hier al wat berichten gelezen dat die hd problemen geeft, en de winkel belde mij netjes op dat het geen goeie combi was (Ook, omdat 't problemen gaf)
Ik ben niet van plan deze schijven te gaan gebruiken om te booten. (Booten wil ik van WD Raptor)
Ik ben namelijk van plan om 4x Diamond 10 250GB te kopen.
Edit: Is het eventuele probleem op te lossen met een biosupdate?
Ik heb hier al wat berichten gelezen dat die hd problemen geeft, en de winkel belde mij netjes op dat het geen goeie combi was (Ook, omdat 't problemen gaf)
Ik ben niet van plan deze schijven te gaan gebruiken om te booten. (Booten wil ik van WD Raptor)
[ Voor 28% gewijzigd door Flint op 17-11-2004 23:35 ]
Tweede test gedaan:TheGeneral schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:32:
[...]
Je moet ff door dit topic heen scrollen, het is namelijk zo dat je bij een fsb hoger dan 200 beter HT MPx4 kan nemen ipv de 5 die jij gebruikt. En heb je de Vcore al op 1,550 gezet? en je Vmem verhoogt?
3500+
2 / 512 MB Corsair PC3200 DDR 400 Dual Channel (3 en 4)
In bios:
CPU multiplier op 10
HT multiplier op 4
Vmem op 1.7
CPU over VID 5.0% (gaf 1.5 V aan in CPU-Z)
=> HTT opgedreven tot 220 > 2.2GHz en mem op 220 (pifast 40 sec)
=> HTT opgedreven tot 230 > 2.3GHz en mem op 230 (pifast 38 sec)
=> HTT opgedreven tot 235 > 2.35GHz en mem op 235 (pifast 37s)
Op HTT 240 kreeg ik een freeze
Bij reboot deed ie heel raar, net na de memtest bleef ie hangen bij het zoeken naar mijn sata schijf (schrik aan het hart). Nogmaals reset en dan wel ok opgestart ... Wat heb ik fout gedaan ?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127429 op 18-11-2004 01:08 ]
offtopic:
* Kort dom vraagje ... Wat is ook alweer de default Volt op een 3500+. Mijn bord maakt er automatisch 1.45 van maar dan loopt ie soms vast. op 1.5 nie meer.
130nm dus.. geen 90
* Kort dom vraagje ... Wat is ook alweer de default Volt op een 3500+. Mijn bord maakt er automatisch 1.45 van maar dan loopt ie soms vast. op 1.5 nie meer.
130nm dus.. geen 90
[ Voor 7% gewijzigd door Pakjebakmeel op 18-11-2004 08:34 ]
1.50 volt is default.. Maar volgens mij moet 1.45 volt ook voldoen.Pakjebakmeel schreef op donderdag 18 november 2004 @ 08:34:
offtopic:
130nm dus.. geen 90
aha, dat verklaart . Maar schijnbaar niet dus want hij crashte steeds na 10 min CoD
Ik heb me nu toch een narigheid..
als ik mijn HT multiplier van 5 naar 4 wil zitten dan ga ik in mijn bios naar het Cell menu.
daar ga ik naar de multiplier en druk op enter om een wijziging te kunnen maken. Dan krijg ik een lege lijst te zien en loopt mijn bios/pc vast.
ctrl+alt+del is dan de enige optie..
Dit is de officiele 1.3 bios.
is het safe op de 1.41 beta bios te flashen en om het dan nogmaals te proberen?
als ik mijn HT multiplier van 5 naar 4 wil zitten dan ga ik in mijn bios naar het Cell menu.
daar ga ik naar de multiplier en druk op enter om een wijziging te kunnen maken. Dan krijg ik een lege lijst te zien en loopt mijn bios/pc vast.
Met page up en page down (of + en -) moet het wel werken. Je bent niet de enige met dit probleem, als je even terug kijkt zijn er meerderen met dit prob.Warbringer schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:04:
Ik heb me nu toch een narigheid..
thnx, vanavond ff testen.Tutti-frutti schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:13:
[...]
Met page up en page down (of + en -) moet het wel werken. Je bent niet de enige met dit probleem, als je even terug kijkt zijn er meerderen met dit prob.
Is die 1.41 beta bios al getest?
Anoniem: 86305
1.41 bios heb ik al eens getest, maar voor de moment gebruik ik de 1.37modded bios
die draait het best (in mijn geval)
die draait het best (in mijn geval)
Even een extra tip voor mensen met een Matrox kaart, ik heb 2 verschillende borden geinstalleerd (1 met 3500 en 1 met 4000), met 3 verschillende g400 en g450 DH kaarten en windows XP sp2 NL, Windows XP sp2 UK en Windows XP 64 UK, bij alle combinaties een blauw scherm tijdens de installatie bij de hardware detectie.
Een andere videokaart (9700 pro in de 1 en GF2 MX in de ander) loste het probleem op, het lijkt alsof Matrox kaarten niet samen gaan met dit bord.
Nu nog het probleem oplossen dat de 4000 niet wil herstarten (komt niet voorbij de POST), hij moet eerst uit waarna hij wel start .....
Een andere videokaart (9700 pro in de 1 en GF2 MX in de ander) loste het probleem op, het lijkt alsof Matrox kaarten niet samen gaan met dit bord.
Nu nog het probleem oplossen dat de 4000 niet wil herstarten (komt niet voorbij de POST), hij moet eerst uit waarna hij wel start .....
Ik heb een kort vraagje over CnQ; ik heb m in bios geactiveerd, werkt prima; CPU loopt soms @ 993Mhz maar nu de ventilator nog. Moet ik daarvoor corecenter installeren ofzo? (maar dan kan ie dus instabiel worden?)
Hallow jongens,
Ik ben best wel noob. Mijn pc boot niet meer nadat ik processor naar 800MHZ @1.050V gezet (bepaart hoop stroom).
D-bracket 2 geeft aan:
RG
GR
Moet ik bios-rest doen? maar waar zit dat ?
of is het gewoon een mindcrash?
alvast bedankt.
Ik ben best wel noob. Mijn pc boot niet meer nadat ik processor naar 800MHZ @1.050V gezet (bepaart hoop stroom).
D-bracket 2 geeft aan:
RG
GR
alvast bedankt.
[ Voor 19% gewijzigd door wenneyhanney op 18-11-2004 16:18 ]
Hope for the best, prepare for the worst...
Bios inderdaad resetten. Zit onder het laagste pci slot, in het midden.wenneyhanney schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:17:
Hallow jongens,
D-bracket 2 geeft aan: RG
GR
alvast bedankt.
Heeft er iemand van jullie last van piepende/fluitende condensatoren / die dingen met metaal eromheen gekruld (weet niet hoe die dingen heten).
Ik heb het namelijk wel, komt vooral voor bij hevige processor belasting, OC-ed en niet OC-ed heb ik het. Het is al vanaf dag 1.
Heb de winkel gemaild, en die zeiden dat het normaal was, maar het lijkt me sterk.. ook zeggen ze dat een sterkere voeding zal helpen het te reduceren. Ik heb een Tagan 480Watt dus lijkt me ruim voldoende..
Moet ik hier iets mee / tegen doen, want het klinkt niet echt gezond...
Ik heb het namelijk wel, komt vooral voor bij hevige processor belasting, OC-ed en niet OC-ed heb ik het. Het is al vanaf dag 1.
Heb de winkel gemaild, en die zeiden dat het normaal was, maar het lijkt me sterk.. ook zeggen ze dat een sterkere voeding zal helpen het te reduceren. Ik heb een Tagan 480Watt dus lijkt me ruim voldoende..
Ja bij mij is er ook piepende geluid en ik heb ook een tagan 480watt. Maar volgens mij is dat gewoon normaal.Anoniem: 70787 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:36:
Heeft er iemand van jullie last van piepende/fluitende condensatoren / die dingen met metaal eromheen gekruld (weet niet hoe die dingen heten).
Hope for the best, prepare for the worst...
Ik gebruik zelf een 200GB Diamandmax 10, ik boot er ook van. Werkt hier uitstekend, had geen bios update nodig.Flint schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:17:
Mmmm ik heb die tagan 480w ook en ik hoor toch geen piepend geluid hoor als ik eerlijk ben.wenneyhanney schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:47:
[...]
Ja bij mij is er ook piepende geluid en ik heb ook een tagan 480watt. Maar volgens mij is dat gewoon normaal.
Ik heb ook die Tagan 480W, en ook hier geen piep geluidTheGeneral schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:54:
[...]
Mmmm ik heb die tagan 480w ook en ik hoor toch geen piepend geluid hoor als ik eerlijk ben.
Anoniem: 126224
Ik liep tegen een probleem aan nadat ik mijn systeem in elkaar had gezet.
Heb de oplossing na een paar frustie dagen gevonden
en wil deze graag met jullie delen dat scheelt jou een hoop gezoek (en frustratie)
Problemen die ik ondervond met het opstellen van een Raid 0 (stripe) met SATA3/SATA4
Ik heb twee SATA hardisken SpinPoint P SP1614C, 160GB (7200rpm, 8MB)
Een DVD speler BenQ 1650P/S 16x
Een DVD brander BenQ DW1620A 16x
Het probleem ontstond doordat na het installeren van Windows XP Home, ik elke keer als het systeem herstarte in een fractie van een seconde een blauw scherm te zien was waarna het systeem weer herstarte.
Na uren van frustratie kwam ik er achter dat het iets te maken had met de Bios instelling OnChip IDE Channel1.
Op Channel0 stond mijn DVD speler, en op Channel1 stond mijn DVD brander.
Als ik Channel1 op disabled set werkte het systeem geweldig, echter was dan mijn DVD brander foetsie. Dit was dus geen opzie.
Ik dacht bij me zelf als die RAID het niet doet doe ik het toch zonder,.. helaas, ik kreeg het zelfde probleem zonder raid. Ook SATA1/SATA2 werkte niet.
Om een langer verhaal kort te maken, kwam ik er achter dat het iets moest zijn met de brander.
Ik zet een andere brander in het systeem en jawel draait als een trein.
Op het net gezocht en er bleek een firmware update te zijn voor deze brander omdat er problemen waren gevonden met de nForce chipset.
Inmiddels draait het systeem als een zonnetje.
De link voor de firmware update http://benq.nl/Products/DVDRewriter/index.cfm?product=443
Mijn Specs:
K8N Neo2-54G Platinum
Athlon 64 FX-53 met een Zalman CNPS7000B-Cu
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL 2-2-2-5 (OCZ EL Platinum Rev2) 400 FSB
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL 2-2-2-5 (OCZ EL Platinum Rev2) Samen 333 FSB
Momenteel MSI GeForce FX5900XT 128MB DDR AGP wacht op
MSI GeForce 6800 Ultra 256 MB AGP 8X (NX6800 Ultra-T2D256)
2x Samsung SpinPoint P SP1614C, 160GB (7200rpm, 8MB)
BenQ DW1620A 16x
BenQ 1650S 16x
Levicom X-Alien Black 500 Watt PSU
Heb de oplossing na een paar frustie dagen gevonden

Problemen die ik ondervond met het opstellen van een Raid 0 (stripe) met SATA3/SATA4
Ik heb twee SATA hardisken SpinPoint P SP1614C, 160GB (7200rpm, 8MB)
Een DVD speler BenQ 1650P/S 16x
Een DVD brander BenQ DW1620A 16x
Het probleem ontstond doordat na het installeren van Windows XP Home, ik elke keer als het systeem herstarte in een fractie van een seconde een blauw scherm te zien was waarna het systeem weer herstarte.
Na uren van frustratie kwam ik er achter dat het iets te maken had met de Bios instelling OnChip IDE Channel1.
Op Channel0 stond mijn DVD speler, en op Channel1 stond mijn DVD brander.
Als ik Channel1 op disabled set werkte het systeem geweldig, echter was dan mijn DVD brander foetsie. Dit was dus geen opzie.
Ik dacht bij me zelf als die RAID het niet doet doe ik het toch zonder,.. helaas, ik kreeg het zelfde probleem zonder raid. Ook SATA1/SATA2 werkte niet.
Om een langer verhaal kort te maken, kwam ik er achter dat het iets moest zijn met de brander.
Ik zet een andere brander in het systeem en jawel draait als een trein.
Op het net gezocht en er bleek een firmware update te zijn voor deze brander omdat er problemen waren gevonden met de nForce chipset.
Inmiddels draait het systeem als een zonnetje.
De link voor de firmware update http://benq.nl/Products/DVDRewriter/index.cfm?product=443
Mijn Specs:
K8N Neo2-54G Platinum
Athlon 64 FX-53 met een Zalman CNPS7000B-Cu
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL 2-2-2-5 (OCZ EL Platinum Rev2) 400 FSB
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL 2-2-2-5 (OCZ EL Platinum Rev2) Samen 333 FSB
Momenteel MSI GeForce FX5900XT 128MB DDR AGP wacht op
MSI GeForce 6800 Ultra 256 MB AGP 8X (NX6800 Ultra-T2D256)
2x Samsung SpinPoint P SP1614C, 160GB (7200rpm, 8MB)
BenQ DW1620A 16x
BenQ 1650S 16x
Levicom X-Alien Black 500 Watt PSU
het is eigenlijk ook geen piep, meer een kort fluitje met een rare toon dat zich herhaalt (tsjah hoe leg je zoiets uit) tijdens stress (pc opstarten, prime, pifast).
Ik hoop dan maar dat het geen kwaad kan... maar ik ga voortaan wel wekelijks een backup draaien van belangrijke docx, vertrouw het eigenlijk toch niet zo...
voor de rest is mijn ervaring met dit bord echt super!! Alleen jammer dat ik het voltage zo hoog moet krikken om 10x250 te draaien.
edit: oja, nog even melden, gister de standaard koelpasta van de chipset vervangen door AS5, machine was zeker vergeten langs mijn bord te gaan met de pasta , want er zat nauwelijks iets op!
Zal er zo nog ff een piccie van posten
Ik hoop dan maar dat het geen kwaad kan... maar ik ga voortaan wel wekelijks een backup draaien van belangrijke docx, vertrouw het eigenlijk toch niet zo...
voor de rest is mijn ervaring met dit bord echt super!! Alleen jammer dat ik het voltage zo hoog moet krikken om 10x250 te draaien.
edit: oja, nog even melden, gister de standaard koelpasta van de chipset vervangen door AS5, machine was zeker vergeten langs mijn bord te gaan met de pasta , want er zat nauwelijks iets op!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 70787 op 18-11-2004 19:46 ]
Waar heb je dat ingevuld?/welke webshop?
Sallandautomatiseringen.nl zo te zienTutti-frutti schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:18:
[...]
Bios inderdaad resetten. Zit onder het laagste pci slot, in het midden.
offtopic:
Ik kijk op te veel webshops
Anoniem: 97917 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:27:
[...]
Sallandautomatiseringen.nl zo te zien![]()
offtopic:
offtopic:
en je kan niet quoten
en je kan niet quoten
Anoniem: 50739
ik hoor het gekraak van mijn hd's in de koptelefoon.. echt annoying, is dit een bekend probleem? ik ben er nog niets over tegen gekomen ;/
ik heb 2 Maxtor 120gb IDE hd's erin hangen, voor de rest alle standaart drivers
ik heb 2 Maxtor 120gb IDE hd's erin hangen, voor de rest alle standaart drivers
Hoe zit het eigelijk met dat cool n quit? waarom staat dat uit in de bios? en kan je dat gewoon aanzetten zonder dat het schadelijk is? Hoe werkt dat eigelijk precies? gaat ie pas na een x aantal minuten terug clocken of meteen als je niks doet?
Je kan dat gewoon aanzetten, en je moet in windows de A64 processor driver geinstalleerd hebben en je powermanagement op laptop instellen en dan klokt ie na ong 30 sec idle al terugAnoniem: 93354 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:40:
Hoe zit het eigelijk met dat cool n quit? waarom staat dat uit in de bios? en kan je dat gewoon aanzetten zonder dat het schadelijk is? Hoe werkt dat eigelijk precies? gaat ie pas na een x aantal minuten terug clocken of meteen als je niks doet?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
OMG! Dat is echt niet goed!!!!! Is hij nog niet doorgefikt? Die kans is op deze manier best groot namelijk.Anoniem: 70787 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:35:
[afbeelding]
tis niet echt lekker zo weinig pasta. maar de ervaring leert dat als het maar een beetje goed klemt dat het wel mee valt. Zo super heet wordt zo n chippie nu ook weer niet. Maar beetje extra pasta is geen overbodige luxe inderdaad! Ga zo eens bij die van mij kijken 
edit: had zelf ook zo n klein btje prut. Voor de zekerheid even wat meer op gedaan natuurlijk. En de iets uitstekende schroefjes weggewerkt van de koeler.
edit: had zelf ook zo n klein btje prut. Voor de zekerheid even wat meer op gedaan natuurlijk. En de iets uitstekende schroefjes weggewerkt van de koeler.
[ Voor 23% gewijzigd door savale op 19-11-2004 00:14 ]
Ik heb hier nog 1/3 van een tubetje AS5 van mijn silencer over ... mag ik dit gebruiken om op mijn cpu te smeren ? (Zalman)
Mijn Tagan 480 tikt als een tijdbomAnoniem: 70787 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:35:
het is eigenlijk ook geen piep, meer een kort fluitje met een rare toon dat zich herhaalt (tsjah hoe leg je zoiets uit) tijdens stress (pc opstarten, prime, pifast).
[afbeelding]
Er zat hier ook zo'n miezerig kloddertje pasta onder de chipsetkoeler.
Ongelofelijk waar ze al niet op proberen te bezuinigen...
Leuke lamp, overigens !!
is er al iemand die het mooie MSI K8N neo2 bord in combinatie met een tv kaart heeft werken ?
want ik krijg mijn vmagic op de een of andere manier niet goed werkend en de fabrikant heeft laten weten geen support te willen leveren na 2,5 jaar
,
als er iemand nog een tip hierover heeft graag ,
En als iemand een goed werkende combinatie heeft gevonden wil ik dat ook graag weten .
want ik krijg mijn vmagic op de een of andere manier niet goed werkend en de fabrikant heeft laten weten geen support te willen leveren na 2,5 jaar
En als iemand een goed werkende combinatie heeft gevonden wil ik dat ook graag weten .
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Anoniem: 76151
Ik heb een Haupauge WinTV Theater die werkt zonder problemen, ik heb em in het oranje PCI-slot (PCI 5) zitten, in PCI-4 deed hij het niet.Misterpc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:31:
is er al iemand die het mooie MSI K8N neo2 bord in combinatie met een tv kaart heeft werken ?
want ik krijg mijn vmagic op de een of andere manier niet goed werkend en de fabrikant heeft laten weten geen support te willen leveren na 2,5 jaar,
Anoniem: 129357
Pfff hou maar op over TV kaarten.Misterpc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:31:
want ik krijg mijn vmagic op de een of andere manier niet goed werkend en de fabrikant heeft laten weten geen support te willen leveren na 2,5 jaar,
Heb een MSI TV @nywhere Master en deze werkt bij mij ook niet.
Kan het aan het moederbord liggen dan?, heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.
Want wou hem al weg gooien.
Maar dat kan ik dus beter niet doen want ik heb al een ander bord besteld.
Ik heb hem hier draaien met een aldi tv kaart, werkt perfect!!Misterpc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:31:
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021
Mijn (stokoude) Pinnacle PCTV Pro werkt perfect met de laatste software (v 5.50a)Misterpc schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:31:
Ik heb alleen met m'n nieuwe config ineens last van een aardingsprobleem, waar ik met m'n vorige pc totaal geen last van had (als ik de coax erin doe dat m'n hele beeldscherm begint te stuiteren), maar dat is nu een beetje offtopic en dat ga ik komend weekend maar ff oplossen
Maar kortom: PCTV Pro werkt met de Neo2
Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO
Was gelukkig nog niet doorgefikt nee..sn0x0r schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:12:
[...]
OMG! Dat is echt niet goed!!!!! Is hij nog niet doorgefikt? Die kans is op deze manier best groot namelijk.
Schrok best wel toen ik dat zag!
Vreemde was dat de chipset eigenlijk niet warmer werd dan een graadje of 39..
Toch blij dat ik even heb gekeken eronder.
Maar nu zit er een mooi laagje AS5 op, wordt nu +/- 35 graden max
Anoniem: 37119
Ik heb er 1x Diamond 10 van 300Gb in zitten, geen problemen. Maar ja, geen RAID en maar 1 HDD, dus heel veel kan er niet mis gaan.Flint schreef op woensdag 17 november 2004 @ 23:17:
Heeft iemand al een oplossing gevonden op het probleem dat de PC hangt, als je die smartfan optie in de bios aanzet ?
Vandaar dus ook het kleine beetje pasta.Anoniem: 70787 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:45:
[...]
Was gelukkig nog niet doorgefikt nee..
Schrok best wel toen ik dat zag!
Vreemde was dat de chipset eigenlijk niet warmer werd dan een graadje of 39..
Efficient ontwerpen betekent dat je niet meer gebruikt dan je nodig hebt...
Dit topic is gesloten.