ik bedoel weet je dat zeker dat die info klopt? ik vraag me af hoe precies dat is..
M'n systeem bleef maar niet stabiel lopen... alles uitgeprobeerd:
Bleek het de muis te zijn. Nadat ik m'n muis via usb heb aangesloten lijky het probleem opgelost te zijn. Edit: TOCH NIET
Maar als ik de muis niet aansluit is er geen probleem
Weird of wat.
Meer mensen met dit probleem?
Bleek het de muis te zijn. Nadat ik m'n muis via usb heb aangesloten lijky het probleem opgelost te zijn. Edit: TOCH NIET
Weird of wat.
[ Voor 25% gewijzigd door tweakraiser op 09-11-2004 13:15 ]
Voeding binnen laat vanavond weten of alles nog werkt!
[ Voor 72% gewijzigd door Operations op 09-11-2004 13:29 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Bij mij geeft die hem ook lager aan zowel in bios als in cpu-z, als in sandra. Vcore schommelt altijd wel een beetje. Misschien komt het doordat je cpu niet veel te doen heeft en dan iets lager draait en als ie echt moet presteren gaat die naar de max ingestelde waarde.MEGATRON schreef op 09 november 2004 @ 11:12:
@bwe: Dat kan je oa zien in je bios onder system health of dmv MBM5 of via Sisoft Sandra of via CoreCenter.
Verwijderd
Ik heb zowel met keyb als muis gehad dat ze het niet meer deden. Bij keyb deed m'n Ctrl-toets het niettweakraiser schreef op 09 november 2004 @ 12:56:
Weird of wat.

Schommelt die bij jou dan ook tussen de 1,44-1,47 volt??Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:33:
[...]
Bij mij geeft die hem ook lager aan zowel in bios als in cpu-z, als in sandra. Vcore schommelt altijd wel een beetje. Misschien komt het doordat je cpu niet veel te doen heeft en dan iets lager draait en als ie echt moet presteren gaat die naar de max ingestelde waarde.
Verwijderd
Als ik Vcore op default heb staan: ongeveer 1.45 - 1.47 in windows (cpuz,sandra). In bios hoger: 1.46 - 1.49. Ook als ik Vcore verhoog geeft ie met uitlezen altijd wel 0.02 - 0.04 minder aan dan ingesteld.
Verwijderd
weer mijn audigy 1 kaartje er in gezet... wat een verschil!!
de onboard audio toch is niet zo heel erg goed vergeleken met een audigy..
zeker de upgrade waard!
de onboard audio toch is niet zo heel erg goed vergeleken met een audigy..
zeker de upgrade waard!
WTF ik nou weer heb, de 12V stekker past niet op met moederbord. Nu wordt ik helemaal een beetje verdrietig. Net een nieuwe Tagan480w binnen past de 12v stekker nietTheGeneral schreef op 09 november 2004 @ 13:27:
Voeding binnen laat vanavond weten of alles nog werkt!
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
WTF? ik wil die voeding ook hebben met dit mobo maar al die stekkers zouden toch dezelfde vorm moeten hebben???
Ja hij past ook inmiddels maar nu geeft me mobo nog geen teken van leven, snap er helemaal niks van.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:34:
WTF? ik wil die voeding ook hebben met dit mobo maar al die stekkers zouden toch dezelfde vorm moeten hebben???
edit: zie vage..TheGeneral schreef op 09 november 2004 @ 17:09:
[...]
WTF ik nou weer heb, de 12V stekker past niet op met moederbord. Nu wordt ik helemaal een beetje verdrietig. Net een nieuwe Tagan480w binnen past de 12v stekker niet
[ Voor 27% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-11-2004 18:15 ]
dikke pret.... ik heb dezelfde voeding, ik denk dat je het verloop stukkie er nog niet op hebt gedrukt....
Verwijderd
ik heb met sommige dingen het gevoel de we nog een bios of 5 te vroeg zijn met kopen... het bordje doet me af en 'nog niet af' aan...tweakraiser schreef op 09 november 2004 @ 12:56:
Weird of wat.
Verwijderd
Dat idee heb ik ook een beetje en ik vraag me ook af hoeveel ze nog met dit bordje blijven updaten als er dalijk weer nieuwe mobos uitkomen. Of gaan ze dan nog redelijk door met biosupdates?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 18:02:
ik heb met sommige dingen het gevoel de we nog een bios of 5 te vroeg zijn met kopen... het bordje doet me af en 'nog niet af' aan...
Ik lees op Xtremesystems dat de OCZ Powerstream 520 soms niet lekker werkt met de K8N Neo2... http://www.xtremesystems....d.php?p=593790#post593790
Meer mensen met dit mobo en de OCZ 520 voeding en problemen
Meer mensen met dit mobo en de OCZ 520 voeding en problemen
I love watercooling
ik ga op de HCC dit mobotje ook kopen
ICM:
AMD Athlon64 3000+ (So939, logisch
)
1gb PC3200 geheugen (2x512)
ik heb al een Thermaltake PurePower 410w voeding, moet genoeg zijn
alleen nog wat vraagjes over het geheugen:
als ik Dual Channel DDR 400 wil draaien, moet ik dan single sided hebben? ( zie einde deeltje 2)
iemand ervaring met MDT PC3200 geheugen op dit bord? (kan ook ander geheugen zijn, als het maar normaal geprijsd is 90€ voor 1 reepje 512 vind ik eigenlijk wel genoeg)
iemand nog een aanbeveling voor een winkel? ( die het liefst de andere producten ook verkoopt
, en op de HCC staat
)
thnx alvast!
ICM:
AMD Athlon64 3000+ (So939, logisch
1gb PC3200 geheugen (2x512)
ik heb al een Thermaltake PurePower 410w voeding, moet genoeg zijn
alleen nog wat vraagjes over het geheugen:
als ik Dual Channel DDR 400 wil draaien, moet ik dan single sided hebben? ( zie einde deeltje 2)
iemand ervaring met MDT PC3200 geheugen op dit bord? (kan ook ander geheugen zijn, als het maar normaal geprijsd is 90€ voor 1 reepje 512 vind ik eigenlijk wel genoeg)
iemand nog een aanbeveling voor een winkel? ( die het liefst de andere producten ook verkoopt
thnx alvast!
Met Vriendelijke Groet,
Double sided kan ook wel, zolang je maar niet 4x double sided geheugen latjes gebruikt. Als je er vier wilt gebruiken moeten ze allemaal single sided zijn.
Je kunt wel 4 latjes DDR333 double sided gebruiken.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
dus gewoon 2x 512mb DDR400 in slot 1 &3 = Dual?Prutz0r schreef op 09 november 2004 @ 20:39:
Double sided kan ook wel, zolang je maar niet 4x double sided geheugen latjes gebruikt. Als je er vier wilt gebruiken moeten ze allemaal single sided zijn.
mooi
/edit naar benee/
o ok, dacht dat hety juist andersom was heb het in de TS gelezen
dacht dat P4 1&2 was en dees 1 &3

[ Voor 17% gewijzigd door Night89 op 09-11-2004 20:51 ]
Met Vriendelijke Groet,
De twee onderste DIMM sloten moet je hebben. (1&2) Staat ook in de TS.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Zolang er mensen zijn die een S939 bord kopen met AGP (en dat zijn nog een heleboel mensen) blijven ze met die biossen bezig. MSI ondersteuning kennende zullen ze nog met diverse biossen komen.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 18:17:
[...]
Dat idee heb ik ook een beetje en ik vraag me ook af hoeveel ze nog met dit bordje blijven updaten als er dalijk weer nieuwe mobos uitkomen. Of gaan ze dan nog redelijk door met biosupdates?
Verloopstekkker is voor 24 naar 20v heeft niks met je 12v te makenvage schreef op 09 november 2004 @ 17:40:
dikke pret.... ik heb dezelfde voeding, ik denk dat je het verloop stukkie er nog niet op hebt gedrukt....
Maar goed maar weer even een update van mijn kant, mijn MSI bord heeft ook me Tagan voeding opgeblazen. Dus heb alles nu ingepakt en dat gaat vanmiddag terug naar salland en nu maar hopen dat ik meteen nieuwe nieuwe spullen krijg. Heb de CPU, MEM en het mobo bij me toch denk ik zelf dat het aan het mobo ligt maar ik weet het niet zeker. Dus heb alle 3 de onderdelen maar meegenomen.
Hoe weet je zeker dat je mobo het heeft opgeblazen, en het niet door kortsluiting of je vga of drives komtTheGeneral schreef op 10 november 2004 @ 08:18:
[...]
Verloopstekkker is voor 24 naar 20v heeft niks met je 12v te maken
Maar goed maar weer even een update van mijn kant, mijn MSI bord heeft ook me Tagan voeding opgeblazen. Dus heb alles nu ingepakt en dat gaat vanmiddag terug naar salland en nu maar hopen dat ik meteen nieuwe nieuwe spullen krijg. Heb de CPU, MEM en het mobo bij me toch denk ik zelf dat het aan het mobo ligt maar ik weet het niet zeker. Dus heb alle 3 de onderdelen maar meegenomen.
Ik weet het niet zeker maar zodra vga, hdd doet hij ook niks. Helemaal kaal doet hij ook niks. En met andere vga werkt het ook niet. En ik heb beide voeding doorgemeten en na aangesloten gezeten te hebben op me bord gaven ze beide geen 12v en geen 3,3v meer af.Tutti-frutti schreef op 10 november 2004 @ 10:25:
[...]
Hoe weet je zeker dat je mobo het heeft opgeblazen, en het niet door kortsluiting of je vga of drives komt
Dus ja ben er niet zeker van maar hoe had ik het verder nog kunnen testen dan?
Heej,
Ik heb net alles geinstalleerd... gaan er 4 lampjes branden op mn extra usb bracket... dat staat voor kapotte cpu of verkeerd geplaatste cpu....
Ik ben nu een beetje de kluts kwijt... Iemand tips?
Config
AMd 3500
Msi k8neo 2
coolermaster 450 voeding
seagate 160 gb hdisk
dvdrom+brander
gfmx200
bedankt alvast!
Ik heb net alles geinstalleerd... gaan er 4 lampjes branden op mn extra usb bracket... dat staat voor kapotte cpu of verkeerd geplaatste cpu....
Ik ben nu een beetje de kluts kwijt... Iemand tips?
Config
AMd 3500
Msi k8neo 2
coolermaster 450 voeding
seagate 160 gb hdisk
dvdrom+brander
gfmx200
bedankt alvast!
PSN: KeaveXL
Jah, dat heb ik gedaan, ik heb nu mn hele mobo kaal... Alleen videokaart en hij zegt nog steeds dat het fout is
Dat ook niet, alleen die 4 lampjes op mn bracket gaan branden.
Ik heb nu trouwens ook mn geluid extra usb firewire, on/off, hdd led, reset knop van mn mobo afgehaald...
Ik heb nu trouwens ook mn geluid extra usb firewire, on/off, hdd led, reset knop van mn mobo afgehaald...
Tja als je cpu er goed inzit is de kans groot dat je inderdaad een doa hebt. Gewoon terugsturen en een andere vragen.
Kan je cpu er niet goed inzitten dan ?
[ Voor 3% gewijzigd door KeaveXL op 10-11-2004 15:19 ]
Verwijderd
nou eigenlijk valt de cpu er gewoon in, dus zit die waarschijnlijk wel goed. Een gezond mobo moet gaan piepen als er iets mis (ook als je cpu kapot is of niet goed zit) en als je ram,gfxkaart en cpu derop hebt zitten moet die 1 piep geven en beeld natuurlijk.
Bij mij eerst ook geen geluid en beeld, bleek dus dat mobo kapot was, rma gestuurd en een nieuwe teruggekregen. En hij deed het meteen met alleen cpu, ram en gfxkaart.
Ik had het zelfde op de D-bracket maar dat zegt niks als je mobo niet eens opstart.
Bij mij eerst ook geen geluid en beeld, bleek dus dat mobo kapot was, rma gestuurd en een nieuwe teruggekregen. En hij deed het meteen met alleen cpu, ram en gfxkaart.
Ik had het zelfde op de D-bracket maar dat zegt niks als je mobo niet eens opstart.
Ik krijg meteen zwart beeld, mn monitor springt niet eens aan. Ik hoor geen piepjes helemaal niks alleen die 4 lampjes van dat bracket werkenVerwijderd schreef op 10 november 2004 @ 15:30:
nou eigenlijk valt de cpu er gewoon in, dus zit die waarschijnlijk wel goed. Een gezond mobo moet gaan piepen als er iets mis (ook als je cpu kapot is of niet goed zit) en als je ram,gfxkaart en cpu derop hebt zitten moet die 1 piep geven en beeld natuurlijk.
Verwijderd
Ik heb een berg van de eerdere topics over dit mobo doorgelezen, maar nergens genoeg info kunnen vinden over de exacte coniguratie die ik wil hebben.
Ik loop al een tijdje te neuzen voor een upgrade van mijn huidige doosje, en de keuze is gevallen op de hier al veel langs gekomen combi van een MSI mobo K8N Neo2 met een 3500+.
Wat ik echter niet heb kunnen vinden is een uitgewerkte totaal oplossing. (Niet lui bedoelt, lees svp ff verder voor er een google, rtfm, faq etc opmerking komt)
Ik wil hier een GF 6800 (welke exact is afhankelijk van budget...) , maar die maken zoals ik gelezen heb, en bij een vriend gehoord een enorme berg lawaai onder load.
(Voor diegenen die de lawaaifabriek niet hebben gehoord, fijn, doet je oor het nog
)
Een Ati kaart is helaas geen optie omdat de linux driver ondersteuning sterk minder is.
Ik wil dus na eerdere overclock en mod ervaringen deze keer power hebben die een beetje stil is, en niet weer later erachter komen dat iets een bergherrie maakt, of dat ik iets heb uitgezocht wat niet bij elkaar past.
Geheugen, mobo en cpu zijn duidelijk, maar het gaat om de stillere koeling details.
Waterkoeling wil ik niet aan beginnen omdat ik mijn eigen gepruts ken. (Het is een groot mens die zijn eigen beperkingen kent
)
Dus ik wil graag een Arctic cooler set voor de 6800 series gpu, een goede cpu cooler zonder 20 Db aan herrie en dan natuurlijk ook lieft van de chipset koeling af...
Ik weet dat de chipset cooler eraf kan en door een zalman passief koelblokje vervangen kan worden, maar ik kom dus nerges de combi tegen van en een GF 6800, dit mobo, een stille cpu cooler en geen chipset fan. Is dat omdat ik teveel wil, of omdat mijn gebrekkige ruimtelijke inzicht mij in de steek laat en het gewoon niet mogelijk is.
Het gaat mij dus om advies om die krachtige en stille pc te bereiken zonder dat ik (Zoals eerder is gebeurd) weer eens tegen of de een of de ander dingen aanloop. Wat al te vaak is voorgekomen btw.)
Andere oplossingen zijn daarin natuurlijk ook welkom, ik baseer mijn verhaal op datgene at ik in deze threads ben tegengekomen.
P.S. de hoogte van de ram chips neem ik ook mee, maar das een kwestie van uitzoeken wat lekker presteerd en past qua hoogte. Daar kom ik zelf wel uit.
Ik loop al een tijdje te neuzen voor een upgrade van mijn huidige doosje, en de keuze is gevallen op de hier al veel langs gekomen combi van een MSI mobo K8N Neo2 met een 3500+.
Wat ik echter niet heb kunnen vinden is een uitgewerkte totaal oplossing. (Niet lui bedoelt, lees svp ff verder voor er een google, rtfm, faq etc opmerking komt)
Ik wil hier een GF 6800 (welke exact is afhankelijk van budget...) , maar die maken zoals ik gelezen heb, en bij een vriend gehoord een enorme berg lawaai onder load.
(Voor diegenen die de lawaaifabriek niet hebben gehoord, fijn, doet je oor het nog
Een Ati kaart is helaas geen optie omdat de linux driver ondersteuning sterk minder is.
Ik wil dus na eerdere overclock en mod ervaringen deze keer power hebben die een beetje stil is, en niet weer later erachter komen dat iets een bergherrie maakt, of dat ik iets heb uitgezocht wat niet bij elkaar past.
Geheugen, mobo en cpu zijn duidelijk, maar het gaat om de stillere koeling details.
Waterkoeling wil ik niet aan beginnen omdat ik mijn eigen gepruts ken. (Het is een groot mens die zijn eigen beperkingen kent
Dus ik wil graag een Arctic cooler set voor de 6800 series gpu, een goede cpu cooler zonder 20 Db aan herrie en dan natuurlijk ook lieft van de chipset koeling af...
Ik weet dat de chipset cooler eraf kan en door een zalman passief koelblokje vervangen kan worden, maar ik kom dus nerges de combi tegen van en een GF 6800, dit mobo, een stille cpu cooler en geen chipset fan. Is dat omdat ik teveel wil, of omdat mijn gebrekkige ruimtelijke inzicht mij in de steek laat en het gewoon niet mogelijk is.
Het gaat mij dus om advies om die krachtige en stille pc te bereiken zonder dat ik (Zoals eerder is gebeurd) weer eens tegen of de een of de ander dingen aanloop. Wat al te vaak is voorgekomen btw.)
Andere oplossingen zijn daarin natuurlijk ook welkom, ik baseer mijn verhaal op datgene at ik in deze threads ben tegengekomen.
P.S. de hoogte van de ram chips neem ik ook mee, maar das een kwestie van uitzoeken wat lekker presteerd en past qua hoogte. Daar kom ik zelf wel uit.
Verwijderd
Precies wat ik ook had, mobo was doa.KeaveXL schreef op 10 november 2004 @ 15:36:
Ik krijg meteen zwart beeld, mn monitor springt niet eens aan. Ik hoor geen piepjes helemaal niks alleen die 4 lampjes van dat bracket werken
Dubbelcheck even goed of echt niks bent vergeten; kabels, fankabeltjes, CMOS JUMPER, etc.
Anders zou ik zeggen dat die doa is.
Kabels> Welke?Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 15:45:
[...]
Precies wat ik ook had, mobo was doa.
Dubbelcheck even goed of echt niks bent vergeten; kabels, fankabeltjes, CMOS JUMPER, etc.
Anders zou ik zeggen dat die doa is.
Fankabeltjes> Processor, Nforce? Zo ja : Check
Cmos jumper> Niks meegedaan... hoe zou dit standaard moeten zitten?
Verwijderd
Kabels: ATX-stekker, 4-polige 12v stekkerKeaveXL schreef op 10 november 2004 @ 15:51:
Kabels> Welke?
Fankabeltjes> Processor, Nforce? Zo ja : Check
Cmos jumper> Niks meegedaan... hoe zou dit standaard moeten zitten?
Fankabeltjes: alletwee aangesloten zoals in handleiding? Nforce zit normaal al aangesloten.
Cmos jumper: moet zitten op keep data. Onderste twee pinnetjes, zit standaard goed maar toch ff checken (staat ook in handleiding)
Verwijderd
Tja , als je zeker weet dat je voeding (is zeker een goede voeding) niet kapot is, is je mobo gewoon doa denk ik. Misschien dat iemand anders nog een ingeving heeft.KeaveXL schreef op 10 november 2004 @ 16:00:
Done zit allemaal goed.
Nogmaals, lijkt erg op wat ik had. Ik kon het eerst ook niet geloven dat mijn mooie nieuwe bordje gewoon kapot was
Vanavond nog eventjes alles opnieuw doen met een paar extra ogen dr bij en anders geef ik het op
Toch bedankt heren!

Toch bedankt heren!
Wat jij omschrijft is precies wat ik ook wil bouwen. Het enige verschil zit m in de Vidkaart (ik neem mn R9700 voorlopig nog even mee ...)Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 15:41:
...
...
Als CPU koeler neem je niet de boxed, dat spreekt voor zich, maar wat dan wel...
Mijn keuze is ZalmanCNPS7000B AlCu. Probleem hiermee is dat je dan geen VGA sandwich koeler zoals bijv. ZalmanZM80D kan nemen, dat past simpelweg niet. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Arctic Silencer, deze is ook voor jouw kaart (to be) verkrijgbaar.
Overigens zijn er nog andere mobo's op de markt op basis van de nForce3 chipset. Hiervan is Gigabyte's K8NS Ultra 939 interessant. Deze is wat ruimer opgezet, dus hier kun je de sandwich koeler wel gebruiken. Hetzelfde geldt voor Soltek's 939 mobo. Deze heb ik alleen nog bij geen enkele shop kunnen ontdekken.
@Krewl.
6800GT hangt er bij mij in, zit een artic nv silencer op. en ja ik heb vandaag met grof geweld geprobeerd om er een zalman NB blokje onder te zagen/breken
niet gelukt
wat ik al wel een tijdje hebt, is een fancontroller. 4 kanalen zitten erop.
die heb ik bij mij alsvolgt ingesteld:
1 = cpu fan
2 = alle intake + hdd fans (3 stuks)
3 = outtake fans (2 stuks)
4 = northbridgefan
ik kan nu alles van 0 tot 12 V regelen. daarmee krijg ik hem wel heerlijk stil (en koel vet cool
).
http://www.tweakers.net/pricewatch/74969 << hier issie te vinden, bij freezing hardware hebben ze hem bijvoorbeeld (heb ik hem gekocht). koop wel gelijk voldoende xtra snoeren
6800GT hangt er bij mij in, zit een artic nv silencer op. en ja ik heb vandaag met grof geweld geprobeerd om er een zalman NB blokje onder te zagen/breken
wat ik al wel een tijdje hebt, is een fancontroller. 4 kanalen zitten erop.
die heb ik bij mij alsvolgt ingesteld:
1 = cpu fan
2 = alle intake + hdd fans (3 stuks)
3 = outtake fans (2 stuks)
4 = northbridgefan
ik kan nu alles van 0 tot 12 V regelen. daarmee krijg ik hem wel heerlijk stil (en koel vet cool
http://www.tweakers.net/pricewatch/74969 << hier issie te vinden, bij freezing hardware hebben ze hem bijvoorbeeld (heb ik hem gekocht). koop wel gelijk voldoende xtra snoeren
Verwijderd
Ik heb al een 4 stuks fan regelaar die mijn fans regelt in mijn huidige kast, maar ik ben gewoon niet tevreden over het resultaat omdat ik ondertussen veel geleerd heb over de aanpak, en dus weet dat het een stuk beter kan.
Dus de kabels heb ik al, ook mijn voeding (Een enermax 450 Wat) heeft hele lange powerkabels dus dat valt wel te regelen en weg te werken. Het zou jammer zijn als ik en ander moederplankje moet gaan zoeken, want ik was juist zo tevreden over de geposte resultaten hier. Hij klonk gewoon erg lekker.
Iets ander topic, is die WLan kaart ook in een andere pc in te bouwen (Dus gewoon pci, of is het een raar type slot zoals voor sommige modems enzo?) Als het gewoon een pci dingetje is gaat hij namelijk in de server en ga ik hem als acces point gebruiken voor betere dekking in mijn huis.
Dus de kabels heb ik al, ook mijn voeding (Een enermax 450 Wat) heeft hele lange powerkabels dus dat valt wel te regelen en weg te werken. Het zou jammer zijn als ik en ander moederplankje moet gaan zoeken, want ik was juist zo tevreden over de geposte resultaten hier. Hij klonk gewoon erg lekker.
Iets ander topic, is die WLan kaart ook in een andere pc in te bouwen (Dus gewoon pci, of is het een raar type slot zoals voor sommige modems enzo?) Als het gewoon een pci dingetje is gaat hij namelijk in de server en ga ik hem als acces point gebruiken voor betere dekking in mijn huis.
Zijn we weer!
Ik heb hem ondertussen eindelijk draaien.
Ik moet eerst mn batterij of cmos jumper er een halve minuut uithalen, dan terug stoppen (cmos resetje dus) en dan start hij op.
Maar dit moet ik iedere keer blijven doen als ik hem opstart? Is mn cmos stuk of is er wat anders aan het handje? Ik heb al een batterij van een andere pc gebruikt.
Bedankt!
Ik moet eerst mn batterij of cmos jumper er een halve minuut uithalen, dan terug stoppen (cmos resetje dus) en dan start hij op.
Maar dit moet ik iedere keer blijven doen als ik hem opstart? Is mn cmos stuk of is er wat anders aan het handje? Ik heb al een batterij van een andere pc gebruikt.
Bedankt!
Heeft iemand al ervaring met deze "mod"-bios???
http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025v137mod.zip
Hij is namelijk niet afkomstig van MSI maar gemod door iemand van een bepalde org.
Hij is namelijk niet afkomstig van MSI maar gemod door iemand van een bepalde org.
Jep.. werkt goed.MEGATRON schreef op 10 november 2004 @ 23:31:
Heeft iemand al ervaring met deze "mod"-bios???
Ik had zelfs een vcore van 1.804 volt met een instelling van 1.55 +10% ... dat moet eigk 1.70 volt zijn.. +18,3 % heb ik maar niet gedaan
Verwijderd
de bios van mij is ook niet helemaal happy.. soms heb ik vastloopers in de bios (ja werkelijk) en moet ik ook resetten. terug naar setup defaults en hij start weer..KeaveXL schreef op 10 november 2004 @ 22:05:
Zijn we weer!
Bedankt!
bij mij is het over na een paar keer proberen. ook lijkt het te maken te heben met te strakke geheugen timings.
ik wacht ook met smart op een betere (non beta) bios...
T zou ff grappig worden.Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 07:57:
[...]
de bios van mij is ook niet helemaal happy.. soms heb ik vastloopers in de bios (ja werkelijk) en moet ik ook resetten. terug naar setup defaults en hij start weer..
bij mij is het over na een paar keer proberen. ook lijkt het te maken te heben met te strakke geheugen timings.
ik wacht ook met smart op een betere (non beta) bios...
Keave gaat ff computeren... Window eruit, jumer eraf, halve minuut wachten, jumper erop, window erop, opstarten ...
Denk niet dat dat de bedoeling is

Ik praat met Jack van Gskill.. en hij is gisteren naar msi geweest, de engineer van de bios. Hij heeft een nieuwe bios gekregen voor de neo2 
En volgens mij gaat hij me nu 1.41 pasen met memory controler settings
Wohooooo

Ben nu bezig met het trachten van flashen.. hij blijft steken op please insert filename.. zou wel mn floppy zijn .. ff opnieuw proberen
En volgens mij gaat hij me nu 1.41 pasen met memory controler settings
Ben nu bezig met het trachten van flashen.. hij blijft steken op please insert filename.. zou wel mn floppy zijn .. ff opnieuw proberen
[ Voor 37% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-11-2004 09:31 ]
Verwijderd
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een 3200+ Winchester in dit moederbord doe, gewoon out of the box, start ie dan wel gewoon op? Anders heb ik denk ik een probleemTutti-frutti schreef op 11 november 2004 @ 10:14:
Kheb hem geflasht. Denk toch dat het meer gaat om bugfixes en misschien compatibility met nieuwe winchester cores bijvoorbeeld.
Ik zie namelijk geen nieuwe opties. De 1.3 beta 7 modded bios is leuker vind ik
En welk bios werkt het beste/goed met G.skill geheugen? Beta bios 1.35?
Verwijderd
niet zo extreem hoor..KeaveXL schreef op 11 november 2004 @ 08:49:
[...]
T zou ff grappig worden.
Keave gaat ff computeren... Window eruit, jumer eraf, halve minuut wachten, jumper erop, window erop, opstarten ...
Denk niet dat dat de bedoeling is
het is als ik settings in de bios wijzig dan geef ik enter voor de nieuwe waarde en druk ik pijltje-down naar het volgende veld, maar dan valt het doek. helemaal bevroren en piep-piep-piep van de pijltjes...
reset, del, default, save, reboot, del en ik ben terug waar ik was...
maar behalve dat hij soms nog vastloopt bij een reboot (leuk als je remote aan het werken bent) is de pc retesnel en stabiel. ik heb een w2k3 citrix server in VMWare draaien met 700MB intern naast XP en geen centje pijn.. helemaal stabiel en geen gekke dingen.
ik heb op dit moment een vreemd probleem
mijn pc wil al een tijdje niet met mijn tv kaart overweg , dus vanochtend had ik even zit om een nieuwe instal zonder acpi te proberen maar dat lukte niet ,
maar bij het terug zetten krijg ik een crc error ,
nou das fijn , mag ik als nog alles opnieuw installeren , maar voordat ik dat wilde gaan doen nog even alle overklok instelling op nul gezet en zie hier ,
ghost doet het weer ,
maar nu is mijn vraag waarom gebeurt dit ? , uit dit forum had ik begrepen dat je sata disks op poort 3 en 4 moest doen want die werden niet overgeklokt .
Want gisteren had ik met de overklokt instellingen aan nog een image check gedaan en die was oke .
het gaat om de volgende overklok instellingen , FSB 207 = RAM 207
RAM 1T CAS 2.0 3-3-8 , het zijn twee corsair 3200C2 modulen 512 MB .
o , vergeten : het geheugen gaf geen fout meldingen met memtest+ 1.27
iemand die dit bekent voor komt ?
mijn pc wil al een tijdje niet met mijn tv kaart overweg , dus vanochtend had ik even zit om een nieuwe instal zonder acpi te proberen maar dat lukte niet ,
maar bij het terug zetten krijg ik een crc error ,
nou das fijn , mag ik als nog alles opnieuw installeren , maar voordat ik dat wilde gaan doen nog even alle overklok instelling op nul gezet en zie hier ,
ghost doet het weer ,
maar nu is mijn vraag waarom gebeurt dit ? , uit dit forum had ik begrepen dat je sata disks op poort 3 en 4 moest doen want die werden niet overgeklokt .
Want gisteren had ik met de overklokt instellingen aan nog een image check gedaan en die was oke .
het gaat om de volgende overklok instellingen , FSB 207 = RAM 207
RAM 1T CAS 2.0 3-3-8 , het zijn twee corsair 3200C2 modulen 512 MB .
o , vergeten : het geheugen gaf geen fout meldingen met memtest+ 1.27
iemand die dit bekent voor komt ?
[ Voor 4% gewijzigd door Misterpc op 12-11-2004 13:57 ]
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Verwijderd
Heb eindelijk mijn pc'tje (sig) stabiel gekregen ... duidelijk dat mijn corsair wat moeilijk deed ... Heb de timings manueel ingesteld naar 2.5-3-3-6 2T en 280V opgezet ... alles stabiel, geen harde reboots meer ... Heel raar echter dat ik 1T kan draaien maar dan krijg ik af en toe foutmeldingen i.v.m. read of write in het geheugen ???
Wat moet ik aan mijn timings veranderen om toch op 1T te kunnen werken ?(aangezien het verschil navenant zou zijn)
Mijn twee latjes zitten in dim 3 en 4 (dual channel) aangezien dim1 deels overlapt wordt door mijn Zalman CPU koeler
Wat moet ik aan mijn timings veranderen om toch op 1T te kunnen werken ?(aangezien het verschil navenant zou zijn)
Mijn twee latjes zitten in dim 3 en 4 (dual channel) aangezien dim1 deels overlapt wordt door mijn Zalman CPU koeler
@Web Wiper: Ik neem aan dat je geheugen nu zwart geblakerd is door die 280V
Sinds ik CnQ heb uitgeschakeld heb ik nog geen spontane reboot gehad. Krijg toch het idee dat die CnQ toch nog wat bugs bevat.

Sinds ik CnQ heb uitgeschakeld heb ik nog geen spontane reboot gehad. Krijg toch het idee dat die CnQ toch nog wat bugs bevat.
Verwijderd
Het kon ook 2,8 zijn ... peteeeeto ... petaaaaatoMEGATRON schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:12:
@Web Wiper: Ik neem aan dat je geheugen nu zwart geblakerd is door die 280V![]()
Verwijderd
Het is zeker zeer gewenst om met 1T te draaien, dat scheelt een berg geheugenbandbreedte. En ik het ook geheugen met heatspreaders onder een 7000cu zonder problemen??? misschien is dat je probleem wel, slot 3 en 4 ipv slot 1 en 2.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:58:
... Heel raar echter dat ik 1T kan draaien maar dan krijg ik af en toe foutmeldingen i.v.m. read of write in het geheugen ???
Maar als ik geen 1T kan draaien gaat het geheugen er uit.
Zijn er revisies van dit moederbord inmiddels?, en zo ja zou iemand dan willen laten weten welke je minimaal moet hebben, en welke niet.
Ga vanmiddag ff op HCC kijken nl, bij voorbaat dank
Ga vanmiddag ff op HCC kijken nl, bij voorbaat dank
Is er iemand die de nieuwste bios (1.41) wil sharen. Ik zou wel willen weten of daarmee van mijn lage fsb grens (209MHz) afkom.
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Verwijderd
Ik heb dit mobo ook besteld met een athlon 64 3500+ en een Zalman 7000 CNPS 7000 koeler.
Is de koelpasta die hierbij geleverd word goed genoeg? of is het aan te raden om bijvoorbeeld arctic silver te gaan gebruiken?
Is de koelpasta die hierbij geleverd word goed genoeg? of is het aan te raden om bijvoorbeeld arctic silver te gaan gebruiken?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 12:39 ]
Verwijderd
Ik heb iets raars:
Ik heb dus dit moederbord met 2x WD 40 gb in Stripe raid en een WD 120 GB SATA schijf. maar als ik Windows installeer (uiteraard nforce drivers geladen met de floppy)
Nu is het gekke... als ik windows probeer te installeren, dan zie ik 3 schijven in de partitie "manager" van Windows XP staan. Kortom: M'n stripe set lijkt het niet te doen...
heeft iemand hier ook klachten over? Of is het een foutje van mij?
edit: en ja! ik heb allebei de raid drivers geladen zoals in het begin van de topic word omgeschreven....
Ik heb dus dit moederbord met 2x WD 40 gb in Stripe raid en een WD 120 GB SATA schijf. maar als ik Windows installeer (uiteraard nforce drivers geladen met de floppy)
Nu is het gekke... als ik windows probeer te installeren, dan zie ik 3 schijven in de partitie "manager" van Windows XP staan. Kortom: M'n stripe set lijkt het niet te doen...
heeft iemand hier ook klachten over? Of is het een foutje van mij?
edit: en ja! ik heb allebei de raid drivers geladen zoals in het begin van de topic word omgeschreven....
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 14:05 ]
De koelpasta die Zalman levert is ook goed. Je denkt toch niet dat Zalman een kwaliteits koeler levert en er dan slechte koelpasta bij doet. Het belangrijkste is dat je er een superdun laagje op doet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:38:
Ik heb dit mobo ook besteld met een athlon 64 3500+ en een Zalman 7000 CNPS 7000 koeler.
@Web Wiper: Ik heb al een keer gezegd dat ik dezelfde problemen had als jou toen ik mijn geheugen in bank 3+4 had. Toen ik het in bank 1+2 plaatste heb ik die problemen niet meer gehad. Geen foutmeldingen en gewoon op 1T.
Heb je het al geprobeerd in bank 1+2? Of denk je dat we helderziend zijn en van achter onze pc kunnen zien of je problemen dan over zijn. Gooi ze gewoon in bank 1+2 en dan testen en kijken of je weer die problemen heb.
[ Voor 31% gewijzigd door Nilco op 13-11-2004 13:33 ]
Ik heb een tijdje terug, week of 5, dit systeem besteld:
Nieuw:
---------
Athlon 64 3500+
MSI Neo2 Platinum
1024MB PC3200 Corsair XXLPRO
Hitachi SATA 250GB@7200 8MB
WD Raptor 73GB@10000 8MB
Pioneer DVR-108
??? 6800 Ultra ( Merk weet ik nog niet, dingen zijn gewoon K*T leverbaar )
Overgenomen uit oude systeem:
------------------------------------------
Hercules Radeon 9800 Pro
SB Audigy2 Platinum
MS Optical Explorer R3
19" Iiyama HM903DT ( 1280@100Hz@32bits )
Ik ben tot nu toe erg tevreden, alles deed het in 1 keer meteen zonder problemen. Ik na de eerste bootup meteen in de bios mijn geheugen ingesteld op 2-2-2-5 en 1T, zeg ik dat zo goed? En dat draait stabiel, totaal geen problemen so far, ben alleen beetje huiverig voor overclock omdat de componenten in het bovenste lijstje alleen al bijna 1800 euro gekost hebben.
Mijn Raptor haalt gemiddeld 70MB/s transfer en ik haal rond de 45/50 op de Hitachi, al met al fijne scores wat mij betreft. Windows XP SP2 boot razendsnel op totaal geen problemen met applicaties op instellingen.
Alleen wel enorm veel problemen met games. Oude spellen zoals Vice City draaiden prima op mijn 2100+ op MSI Ultra KT333 en de 9800Pro, maar nu draait het gewoon niet, het is steeds alsof het iets versneld en daarna weer vertraagd, zeg maar het komt op gang en dan weeer langzaam, je krijgt van die rare "golven" waardoor het spel totaal niet constant reageerd, textures die verdwijnen, auto's en gebouwen die SPONTAAN vanuit het niks te voor schijn komen, baal daar ontzettend van. MoH Pacific Assualt, zelfde, ik haal ongeveer 20-30 fps en het schokt als de nete, alsof ik op 60Hz draai ipv de 120Hz die ik op 1024 heb ingesteld. En mijn laatste aanwinst NFSU:2 draait ook NIET, spel start op als een 286, intro filmpjes draaien op 4 fps ofzo, en als je het spel al inkomt dan is het een zwart beeld met 2 rooie achterlampen, voor de rest niks, audio is wel goed. Dus voor het systeem wat ik heb valt het gewoon zwaar tegen qua gaming, erg frustrerend. Terwijl 3D Mark 03/05 gewoon perfect draaien, totaal geen glitches ofzo, Doom 3 draait ook als een TIET gewoon, heerlijk soepel.
Ik weet niet of ik mijn BIOS ga upgraden, heb al een keer eerder zo een MB vernacheld, maarja wellicht dat het zaken oplost waar ik last van heb. IK weet dus niet 100% of mijn issues liggen aan het moederbord of meer een combinatie van andere factoren waar ik tot nu toe nog niet achter gekomen ben.
Buiten deze teleurstellingen, het moederbord zelf draait uitermate stabiel, nog geen 1 vastloper, cq. crash gehad, BSOD's e.d. superbordje!
Mochten er mensen zijn die wat herkennen aan mijn problemen, dan hoor ik natuurlijk graag wat ik eventueel zou kunnen doen, gezien mijn componenten zou je toch moeten zeggen dat alles rete strak en soepel zou moeten draaien.
Nog 1 opmerking, ik heb een Artic Cooler op de 9800Pro en daar zit een schakelaartje op voor hoge en lage toeren, deze kwam hopeloos in de knoei met een transistor, waardoor ik de schakelaar er af heb gesloopt zodat de cooler er op paste, ik snap ook niet waarom MSI in hemelsnaam bij een AGP slot zulke hoge componentjes heeft zitten!!
Just a warning voor andere mensen, ik heb helaas geen foto van het voorval, wellicht dat ik die later kan toevoegen, maar de transistor die ik bedoel zit zeg maar tegen de kast aan en dan iets naar onderen, wellicht dat dit in andere revisies anders is, dat weet ik niet.
Ik hoop dat mijn ervaringen nuttige info bevat, in ieder geval bedankt voor dit topic!
[Edit]:
Ik heb het geheugen in beide groene slotjes zitten, dus bank 1 en 3, is dit wel goed?
Nieuw:
---------
Athlon 64 3500+
MSI Neo2 Platinum
1024MB PC3200 Corsair XXLPRO
Hitachi SATA 250GB@7200 8MB
WD Raptor 73GB@10000 8MB
Pioneer DVR-108
??? 6800 Ultra ( Merk weet ik nog niet, dingen zijn gewoon K*T leverbaar )
Overgenomen uit oude systeem:
------------------------------------------
Hercules Radeon 9800 Pro
SB Audigy2 Platinum
MS Optical Explorer R3
19" Iiyama HM903DT ( 1280@100Hz@32bits )
Ik ben tot nu toe erg tevreden, alles deed het in 1 keer meteen zonder problemen. Ik na de eerste bootup meteen in de bios mijn geheugen ingesteld op 2-2-2-5 en 1T, zeg ik dat zo goed? En dat draait stabiel, totaal geen problemen so far, ben alleen beetje huiverig voor overclock omdat de componenten in het bovenste lijstje alleen al bijna 1800 euro gekost hebben.
Mijn Raptor haalt gemiddeld 70MB/s transfer en ik haal rond de 45/50 op de Hitachi, al met al fijne scores wat mij betreft. Windows XP SP2 boot razendsnel op totaal geen problemen met applicaties op instellingen.
Alleen wel enorm veel problemen met games. Oude spellen zoals Vice City draaiden prima op mijn 2100+ op MSI Ultra KT333 en de 9800Pro, maar nu draait het gewoon niet, het is steeds alsof het iets versneld en daarna weer vertraagd, zeg maar het komt op gang en dan weeer langzaam, je krijgt van die rare "golven" waardoor het spel totaal niet constant reageerd, textures die verdwijnen, auto's en gebouwen die SPONTAAN vanuit het niks te voor schijn komen, baal daar ontzettend van. MoH Pacific Assualt, zelfde, ik haal ongeveer 20-30 fps en het schokt als de nete, alsof ik op 60Hz draai ipv de 120Hz die ik op 1024 heb ingesteld. En mijn laatste aanwinst NFSU:2 draait ook NIET, spel start op als een 286, intro filmpjes draaien op 4 fps ofzo, en als je het spel al inkomt dan is het een zwart beeld met 2 rooie achterlampen, voor de rest niks, audio is wel goed. Dus voor het systeem wat ik heb valt het gewoon zwaar tegen qua gaming, erg frustrerend. Terwijl 3D Mark 03/05 gewoon perfect draaien, totaal geen glitches ofzo, Doom 3 draait ook als een TIET gewoon, heerlijk soepel.
Ik weet niet of ik mijn BIOS ga upgraden, heb al een keer eerder zo een MB vernacheld, maarja wellicht dat het zaken oplost waar ik last van heb. IK weet dus niet 100% of mijn issues liggen aan het moederbord of meer een combinatie van andere factoren waar ik tot nu toe nog niet achter gekomen ben.
Buiten deze teleurstellingen, het moederbord zelf draait uitermate stabiel, nog geen 1 vastloper, cq. crash gehad, BSOD's e.d. superbordje!
Mochten er mensen zijn die wat herkennen aan mijn problemen, dan hoor ik natuurlijk graag wat ik eventueel zou kunnen doen, gezien mijn componenten zou je toch moeten zeggen dat alles rete strak en soepel zou moeten draaien.
Nog 1 opmerking, ik heb een Artic Cooler op de 9800Pro en daar zit een schakelaartje op voor hoge en lage toeren, deze kwam hopeloos in de knoei met een transistor, waardoor ik de schakelaar er af heb gesloopt zodat de cooler er op paste, ik snap ook niet waarom MSI in hemelsnaam bij een AGP slot zulke hoge componentjes heeft zitten!!
Just a warning voor andere mensen, ik heb helaas geen foto van het voorval, wellicht dat ik die later kan toevoegen, maar de transistor die ik bedoel zit zeg maar tegen de kast aan en dan iets naar onderen, wellicht dat dit in andere revisies anders is, dat weet ik niet.
Ik hoop dat mijn ervaringen nuttige info bevat, in ieder geval bedankt voor dit topic!
[Edit]:
Ik heb het geheugen in beide groene slotjes zitten, dus bank 1 en 3, is dit wel goed?
[ Voor 2% gewijzigd door Ashbjorn op 13-11-2004 14:34 . Reden: Geheugen info ]
Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz
Goed me nieuwe voeding is binnen, dus alles draad nu weer. Nu wil dus gaan beginnen met de snelheid een beetje op te voeren maar de vorige keer dat ik dat deed begon de ellende dus ik wil graag ff wat dingen voor leggen.
MEM op 1T
Spread spectrum uit.
HTT op 4.
Mem speed op 200(dan neem ik aan dat hij zelf harder gaat lopen)
MEM Voltage 2,7 (moet toch geen kwaad kunnen)
CPU Voltage ????
Adjust CPU VID ??????
High Performance mode Manual/Optimized?
Aggressive timing Disabled
CnQ uit
PCI clock auto detect/disabled?
Adjust CPU FSB Frequency ???
Ik ben best bekend met overclocken maar de vorige keer ging alles mis dus wil gewoon ff weten wat jullie bij de bovenstaande opties hebben staan.
-- Update -- Ben nog niet begonnen met dat overklokken, krijg namelijk me PCI devices niet eens aan. Audigy wordt niet gezien en me tv kaart ook niet. Hoop maar dat van die bord me PCI porten niet kapot zijn. Die oranje is gewoon een pci slot toch?
MEM op 1T
Spread spectrum uit.
HTT op 4.
Mem speed op 200(dan neem ik aan dat hij zelf harder gaat lopen)
MEM Voltage 2,7 (moet toch geen kwaad kunnen)
CPU Voltage ????
Adjust CPU VID ??????
High Performance mode Manual/Optimized?
Aggressive timing Disabled
CnQ uit
PCI clock auto detect/disabled?
Adjust CPU FSB Frequency ???
Ik ben best bekend met overclocken maar de vorige keer ging alles mis dus wil gewoon ff weten wat jullie bij de bovenstaande opties hebben staan.
-- Update -- Ben nog niet begonnen met dat overklokken, krijg namelijk me PCI devices niet eens aan. Audigy wordt niet gezien en me tv kaart ook niet. Hoop maar dat van die bord me PCI porten niet kapot zijn. Die oranje is gewoon een pci slot toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 13-11-2004 17:22 ]
Verwijderd
Ik heb me een zalman nb47j aangeschaft om de chipset cooler te verwijderen. Maar nu vraag ik me af hoe krijg ik die cooler netjes van het moederbord?
Verwijderd
Okay,
morgen komt m'n silencer toe en heb ik meteen ook wat extra koelpasto om onder die Zalman te smeren indien nodig, want ie gaat er zeker af ! Ik wil in 1T kunnen draaien ... in Prime95 krijg ik een afrondingsfoutmelding ???
Nu, op 2T draait ie knap, net ff tot 2.35 overklokt (geheugen tot 215) (wat een gok is aangezien ik momenteel geen casefan heb hangen
) en doet ie zonder probs ... Ook in prime95 geen errors ... smooth as a baby's behind ...
I'll let ya guys know ...
Trouwens, wat is een ideaal monitoring prog voor dit moederbord (temps, fan speeds, ...) en hoe weet ik precies waar elke sensor zit ?
morgen komt m'n silencer toe en heb ik meteen ook wat extra koelpasto om onder die Zalman te smeren indien nodig, want ie gaat er zeker af ! Ik wil in 1T kunnen draaien ... in Prime95 krijg ik een afrondingsfoutmelding ???
Nu, op 2T draait ie knap, net ff tot 2.35 overklokt (geheugen tot 215) (wat een gok is aangezien ik momenteel geen casefan heb hangen
I'll let ya guys know ...
Trouwens, wat is een ideaal monitoring prog voor dit moederbord (temps, fan speeds, ...) en hoe weet ik precies waar elke sensor zit ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 16:41 ]
Verwijderd
Je problemen zouden wel eens kunnen liggen aan het feit dat je ze in 1 en 3 hebt zitten. Stop ze maar gewoon in slot 1 en 2 ( dualchannel = slot 1 en 2 of/en slot 3 en 4 ), kun je ook nog dualchannel draaien, zal je amd proc ook weer blij zijn.Atlantez schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:28:
[Edit]:
Trouwens lezen jullie de handleiding wel, staat er allemaal in hoor
Ik heb nu al van alles geprobeerd maar omdat dit een nieuw mobo is leest geen enkel programma alles goed uit. Alleen Corecenter maar die is ook niet echt nauwkeurig. MBM5 gooit ook alles door elkaar.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 16:41:Trouwens, wat is een ideaal monitoring prog voor dit moederbord (temps, fan speeds, ...) en hoe weet ik precies waar elke sensor zit ?
Verwijderd
(a) probeer aggressive timing uit te laten, hielp bij mij.Atlantez schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:28:
Ik heb een tijdje terug, week of 5, dit systeem besteld:
Nieuw:
---------
.....
(a)
(b)
[Edit]:
(b) zucht... je moet 1 en 2 hebben.. dit kom je 4 keer per minuut tegen vanaf de handleiding tot hier in dit draadje..
Aan de achterzijde van je bord moet je dan 2 "weerhaakjes" per pootje induwen dan kan je het pootje er uit trekken.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:53:
Ik heb me een zalman nb47j aangeschaft om de chipset cooler te verwijderen. Maar nu vraag ik me af hoe krijg ik die cooler netjes van het moederbord?
@Atlantez: Je hebt zeker niets gelezen wat in alle vorige posts + 2 eerder topics geschreven staat. Daar is ondertussen al 10-20x gezegd dat geheugen in bank 1+2 moet. Dus 1 groene + 1 paarse.
[ Voor 24% gewijzigd door Nilco op 13-11-2004 17:54 ]
Even een andere vraag tussendoor. Ik heb nu 2 intake en 2 exhaust fans in mijn pc en die zitten op het mobo aangesloten. Nu hoor ik van verschillende mensen dat het beter is om die fans met een verloopkabeltje op een molexconnector van mijn voeding aan te sluiten. Op die manier jaag je veel minder stroom door je mobo. Is dit waar ??
[ Voor 78% gewijzigd door Nilco op 13-11-2004 17:40 ]
Ik heb ze zelf ook via molex, maar ik zie niet echt een rede waarom je dat MOET doen. Als er een mobo aansluiting op je fan zit, moet je dat gewoon lekker zo laten, kan je in de bios zien hoe hard ze draaien, en MOCHT je c&q gebruiken dan draaien ze nog stiller ook. Het is i.i.g. niet schadelijk voor je mobo ofzo want dan hadden ze die aansluitingen er heus niet opgezetMEGATRON schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 17:29:
Even een andere vraag tussendoor. Ik heb nu 2 intake en 2 exhaust fans in mijn pc en die zitten op het mobo aangesloten. Nu hoor ik van verschillende mensen dat het beter is om die fans met een verloopkabeltje op een molexconnector van mijn voeding aan te sluiten. Op die manier jaag je veel minder stroom door je mobo. Is dit waar ??
@tormentor1985: Ik kan niet zien hoe hard ze draaien. Niet in de bios of welk programma dan ook. CnQ heb ik gedisabled ivm spontane reboots. Maar als het geen kwaad kan dan laat ik het gewoon zitten.
Ok ik ben inmiddels ook op een punt aangekomen dat ik het met mijn huidige systeem, 1800XP met MSI KT333 Ultra Aru bordje en 1GB ram niet langer vooruit kan. Nu ben ik van plan te gaan upgraden naar een Msi K8N Neo 2 + 3200+. De grote vraag voor mij is alleen heb ik nieuw ram nodig, ik heb op dit moment 1x 512 en 2x 256 er in zitten omdat dit moederbord toch geen dual channel ondersteund. Vinden jullie het ongeveer 200 euro waard om voor dual channel te gaan of is het niet zo'n vreemde optie om gewoon dit geheugen mee te nemen naar de Neo2?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Goed dit is dus me 2de MSI NEO2 bord, en nu lijken de PCI sloten het niet te doen. Heb verschillende pci kaarten geprobeerd. Heb Nforce 5.10 geinstalleerd. Iemand nog ideeen?
net me spulletje binnen: neo2 + 90nm 3200+
probleem is dat ik met welke bios ook niet hoger kom dan 1,61 als vcore. Ik heb het idee dat waardes boven de 1,450 niet gepakt worden en waarden boven de 10% niet. Als ik met de 137modded bios 13% doe springt deze weer terug naar default instelling (0%) hoger dan 1,450 instellen als VID heeft geen effect.
Iemand?
probleem is dat ik met welke bios ook niet hoger kom dan 1,61 als vcore. Ik heb het idee dat waardes boven de 1,450 niet gepakt worden en waarden boven de 10% niet. Als ik met de 137modded bios 13% doe springt deze weer terug naar default instelling (0%) hoger dan 1,450 instellen als VID heeft geen effect.
Iemand?
Verwijderd
zelfde spulletjes hier... samen met g.skill pc4400.savale schreef op zondag 14 november 2004 @ 01:37:
net me spulletje binnen: neo2 + 90nm 3200+
Iemand?
Draai nu 10x250 prime stable met hoogst intelbare vcore en hoogste percentage erboven op. Moet nog wat kloten, maar dit is wat ik in 10 min heb bereikt!
Vcore zit volgens CPU-z op 1.632
Ik gebruik overigens de 1.37 beta bios.
Hier ook eindelijk alles geassembleerd gekregen. Ik heb nog niet geprobeerd te overclocken, bios v1.2 staat er nog op. volgens Speedfan bereikt mijn CPU bij het draaien van PiFast zo'n 50-51 graden (laten we hopen dat het in de werkelijkheid toch iets lager is
//edit: Vcore schommelt rond de 1,42V//). Tot nu toe draait alles hier stabiel, zonder een bios update (hoewel die er straks nog wel aankomt
).
[ Voor 6% gewijzigd door Goofy op 14-11-2004 04:54 ]
dan heb je idd pcies hetzelfde spulletje als mij. Probeer voor wat vcore bios 1.2 eens. Daar kan ik wel tot 1,77 komen. Het gekke is alleen: dat ding wordt heel niet warm!Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 03:04:
[...]
zelfde spulletjes hier... samen met g.skill pc4400.
Draai nu 10x250 prime stable met hoogst intelbare vcore en hoogste percentage erboven op. Moet nog wat kloten, maar dit is wat ik in 10 min heb bereikt!
Vcore zit volgens CPU-z op 1.632
Ik gebruik overigens de 1.37 beta bios.
misschien beetje noob vraag maar zijn alle Socket 939 Athlon 64's op 0.09u gebakken ? Of vanaf welke
Verwijderd
van 3000+ tot 3500+ dacht ikAlPha.BeYoNdeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:58:
misschien beetje noob vraag maar zijn alle Socket 939 Athlon 64's op 0.09u gebakken ? Of vanaf welke
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 11:17 ]
Hoe kan het zo zijn dat me cpu-fan langzamer gaat draaien zodra ik in Windows XP gekomen ben ?
Als ik reboot, en het BIOS verschijnt, gaat me fan harder draaien.
Zodra XP is geboot gaat ie langzamer.
CnQ staat uit, Smart Fan ook.
Ik heb geen software van MSI geinstalleerd.
Iemand enig idee ?
Iemand enig idee ?
Verwijderd
Mo, nen ouwe bekendeVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:14:
[...]
van 3000+ tot 3500+ dacht ikik heb een 3000+ winchester(90nm dus) besteld en waarschijnlijk heb ik em dinsdag
ik heb hier ondertussen al enkele weken een MSI K8N NEO2 PLAT. mobo liggen dat hier wat wortel ligt te schieten
eens zien wat dat gaat geven
Nog niemand de ideale (betrouwbare) monitor-software voor dit bordje gevonden ?
Die PCI-lock gaat dat automatisch verder. Is het geen optie die aan en uit kan?
heb biosversie 1.2 standaard der al op staan
heb biosversie 1.2 standaard der al op staan
Ik zit met een probleem ik heb gister dit plankje gekocht met een nieuwe videokaart en een amd 3500+ (amd 64). Maar als ik opstart dan blijft hij hangen bij het boot scherm (waar platinum staat) verder werkt me keyboard ook niet en kan dus ook niet in de bios komen. Ik hoor verder geen piepjes ofzo dat er wat fout is. Zou me mobo fried zijn? ik zou het werkelijk niet meer weten.
Trouwens hij blijft hangen op Bios Sign on (dat kon ik zien via bracket die je er bij krijgt)
Trouwens hij blijft hangen op Bios Sign on (dat kon ik zien via bracket die je er bij krijgt)
[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 14-11-2004 13:20 ]
Verwijderd
Ik heb gister m'n Neo2 + 3200+ 90nm binnen gekregen en gemonteerd, m'n 1ste indruk is
Draai nu 10x250 4x HTT @ 1.52V (+5%) met het mem op 166 (416MHz DDR) super stabiel.
Ik heb alleen een probleem met corecell e.d. nadat ik de Audigy2 drivers heb geinstalled krijg ik de melding dat de driver niet geladen kan worden, en m'n mobo niet ondersteund word. Als ik de Audigy drivers verwijder doet ie t weer
, iemand een idee?
/edit
Hij doet het btw wel na de install, maar na een reboot dus niet meer
/edit
Ik heb alleen een probleem met corecell e.d. nadat ik de Audigy2 drivers heb geinstalled krijg ik de melding dat de driver niet geladen kan worden, en m'n mobo niet ondersteund word. Als ik de Audigy drivers verwijder doet ie t weer
/edit
Hij doet het btw wel na de install, maar na een reboot dus niet meer
/edit
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 13:18 ]
Ik krijg morgen dit plankje binnen via pczaak, ( iemand ervaring met deze webwinkel? ) en ik ben benieuwd of mijn Twinmos PC3200 geheugen goed op dual channel gaat draaien.
Heeft iemand ervaring met dit geheugen op het bord, kheb wel diverse stukjes gelezen in de reply's van anderen maar daar kan ik ook niet echt wijs uit worden.
Heeft iemand ervaring met dit geheugen op het bord, kheb wel diverse stukjes gelezen in de reply's van anderen maar daar kan ik ook niet echt wijs uit worden.
Twinmos werkt volgens mij prima, zoals ik gelezen heb hier.shakespeare schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:18:
Ik krijg morgen dit plankje binnen via pczaak, ( iemand ervaring met deze webwinkel? ) en ik ben benieuwd of mijn Twinmos PC3200 geheugen goed op dual channel gaat draaien.
PCZaak is ok, verzend alleen wel verzekerd, anders heb je soms pech
Ook met RMA's... Maar zie verder hun site.
Prima winkel verder.
Even een berichtje met mijn ervaringen momenteel.. Ik heb nu sinds een week ongeveer een het Neo2 bordje met een Athlon64 3500+ (Newcastle core).
Eerst even twee dingen die mij opgevallen zijn die de openingspost tegenspreken:
- Ik heb een Antec 350W voeding (die uit de SLK8700-BQE case), en vanaf het begin draaide het systeem zonder enig probleem. Ik had ook geen problemen met slecht passende connectors o.i.d.
- Ik heb Cool'n'Quiet aanstaan, en ik heb nog geen 1 spontane reboot gehad. En dat terwijl ik m'n pc toch behoorlijk heb gemarteld in deze ene week (Prime95 en ook een Nuendo audio-project met continu 90% processorbelasting)
Overklokken ben ik voorlopig iets minder gelukkig in. Dat wil zeggen, ik zit wel probleemloos op een HTT van 225 MHz, met dus een processor draaiend op 2475 MHz (iets boven 3800+), maar hoger wil niet. Ik weet vrijwel zeker dat dat zit in mijn geheugen. Dat is een bij elkaar geraapt zooitje van 1 512 MB TwinMOS PC3200 CL2,5 reep en 1 512 MB Dane-Elec PC3200 CL3. Ik heb ze in DualChannel opstelling staan, maar de BIOS kan er sowieso niet meer van maken dan DDR333, terwijl het toch echt DDR400 is. Timings die ik draai zijn 2,5-3-3-7, met 1T command rate. De geheugenbus draait op 176 MHz.
Op 230 MHz wil het systeem nog prima booten, maar Prime95 geeft foutmeldingen.
Heeft iemand ideeën hoe ik dit systeem toch nog hoger kan krijgen met de huidige hardware? Kan ik het geheugen op de een of andere manier op 200 MHz krijgen? Of kan ik de processor hoger krijgen zonder dat het geheugen meegaat?
Of wordt het toch nieuw geheugen aanschaffen als ik hoger wil? En zo ja, is er een geheugen met een goede prestatie voor zo min mogelijk geld? (ik had niet op een pc-upgrade gerekend, maar moest wel omdat m'n vorige mobo is overleden).
Bedankt! En ik hoop dat ik mensen met een Antec 350 voeding een beetje hoop heb kunnen geven..
Eerst even twee dingen die mij opgevallen zijn die de openingspost tegenspreken:
- Ik heb een Antec 350W voeding (die uit de SLK8700-BQE case), en vanaf het begin draaide het systeem zonder enig probleem. Ik had ook geen problemen met slecht passende connectors o.i.d.
- Ik heb Cool'n'Quiet aanstaan, en ik heb nog geen 1 spontane reboot gehad. En dat terwijl ik m'n pc toch behoorlijk heb gemarteld in deze ene week (Prime95 en ook een Nuendo audio-project met continu 90% processorbelasting)
Overklokken ben ik voorlopig iets minder gelukkig in. Dat wil zeggen, ik zit wel probleemloos op een HTT van 225 MHz, met dus een processor draaiend op 2475 MHz (iets boven 3800+), maar hoger wil niet. Ik weet vrijwel zeker dat dat zit in mijn geheugen. Dat is een bij elkaar geraapt zooitje van 1 512 MB TwinMOS PC3200 CL2,5 reep en 1 512 MB Dane-Elec PC3200 CL3. Ik heb ze in DualChannel opstelling staan, maar de BIOS kan er sowieso niet meer van maken dan DDR333, terwijl het toch echt DDR400 is. Timings die ik draai zijn 2,5-3-3-7, met 1T command rate. De geheugenbus draait op 176 MHz.
Op 230 MHz wil het systeem nog prima booten, maar Prime95 geeft foutmeldingen.
Heeft iemand ideeën hoe ik dit systeem toch nog hoger kan krijgen met de huidige hardware? Kan ik het geheugen op de een of andere manier op 200 MHz krijgen? Of kan ik de processor hoger krijgen zonder dat het geheugen meegaat?
Of wordt het toch nieuw geheugen aanschaffen als ik hoger wil? En zo ja, is er een geheugen met een goede prestatie voor zo min mogelijk geld? (ik had niet op een pc-upgrade gerekend, maar moest wel omdat m'n vorige mobo is overleden).
Bedankt! En ik hoop dat ik mensen met een Antec 350 voeding een beetje hoop heb kunnen geven..
Verwijderd
Ik weet 100% zeker dat dit je videokaart fan isSandeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 12:09:
Hoe kan het zo zijn dat me cpu-fan langzamer gaat draaien zodra ik in Windows XP gekomen ben ?
Iemand enig idee ?
Straks ff vervangen voor een NV5 die hier nog ligt
Ik wil mijn bios flashen (v1.2 => 1.3beta7) maar mijn W98 bootdiskette is niet al te blij met mijn SATA schijven. Iemand een idee hoe een bios te flashen als je enkel SATA schijven hebt? Tot nu toe heb ik nog geen nuttige info gevonden...
heb je geen windows erop? anders kan het met winflash namelijk (dat is zowiezo de veiligste methode)Goofy666 schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:57:
Ik wil mijn bios flashen (v1.2 => 1.3beta7) maar mijn W98 bootdiskette is niet al te blij met mijn SATA schijven. Iemand een idee hoe een bios te flashen als je enkel SATA schijven hebt? Tot nu toe heb ik nog geen nuttige info gevonden...
Dit topic is gesloten.