Kobishi router + chello

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 15:02

ReLight

echo("What Now ? !")

dion_b schreef op 11 november 2004 @ 13:16:
[...]

Oplossing daarvoor is uiterst simpel: niet het SID gebruiken om aan te melden maar het gebruikersnaam (er staat niet voor niets SID of gebruikersnaam). SID is namelijk modem-afhankelijk, gebruikersnaam blijf je behouden.

Enige uitzondering zijn een paar vage gevallen in regio Rijnmond waar alle administratieve gegevens (incl gebruikersnaam) nog bij Eneco staan en UPC dus helemaal geen gebruikersaccount heeft. Dan moet dat idd aangemaakt worden :z
En als je dan ook nor bij bART vandaan komt. Zijn idd allemaal Rijnmond gevallen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Bel gewoon ff dat je nieuwe pc hebt, geven ze alles even vrij ( zorg wel dat je je modem > Router > pc hebt aangesloten. Dan moet heb werken. Ga ik morgen ook ff proberen. Er is in ieder geval iets met de DHCP dat was hier ook, moest je telnet 192.168.1.1 openen kan je zien dat dat het probleem was.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Zo ik heb het hele zwikkie na het reset aan Chello's kant weer aan mekaar geregen en de volgende conclusie rolde eruit:
ik kom op de 172.29.11.36 provision site van upc.
Als ik op start klik kan hij deze paginan iet vinden.
Ook als ik provisioning.upc.nl invoer kan hij daar geen contact mee maken.
Dit wijst toch op een DNS foutje? ik heb toch echt mijn dns ingevoert in mijn router 212.142.28.66 en 67
DNS uit op mijn PC.Ook aan geprobeerd.
De upc telefonist heeft mij verteld dat ik dit moest doen met mijn router ertussen dus dat zou moeten werken.
Iemand een idee? dus de modem router en computer werken nou:) Alleen nou nog aanmelden..:(:(

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 13:32

Trebbors

Failure is no option!

dion_b schreef op 11 november 2004 @ 01:56:
[...]
Die modem staat aan je klantgegevens gekoppeld, jij komt niet met een andere online en een ander komt niet met de jouwe online
Een modem in het warehouse is toch voldoende. CSP heeft op dat niveau verder geen koppeling met de klant gegevens dacht ik.

Zou dit wel zo zijn dan zou het modem toegevoegd moeten worden op een UBR maar hoe en wanneer dit gebeurd..

Verwijderd

Misschien een tijdeljik probleem? Ik krijg de melding "De Server is bezet. Probeer het later nog eens." op de provisioning site. Maar als je dit krijgt terwijl je PC achter de router zit, ben je al verder dan voorheen!

edit: de provisioning site doet het weer, en volgens mij is DNS niet vereist als je op IP nummer connect.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 08:33 ]

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2025
Kijken of het modem niet op de stand-by staat.
Proxyserver ingesteld?
Heb je een ip-adres dat met 10 begint?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

josjos schreef op 11 november 2004 @ 22:42:
Zo ik heb het hele zwikkie na het reset aan Chello's kant weer aan mekaar geregen en de volgende conclusie rolde eruit:
ik kom op de 172.29.11.36 provision site van upc.
Als ik op start klik kan hij deze paginan iet vinden.
Ook als ik provisioning.upc.nl invoer kan hij daar geen contact mee maken.
Dit wijst toch op een DNS foutje? ik heb toch echt mijn dns ingevoert in mijn router 212.142.28.66 en 67
DNS uit op mijn PC.Ook aan geprobeerd.
De upc telefonist heeft mij verteld dat ik dit moest doen met mijn router ertussen dus dat zou moeten werken.
Die DNS adressen zijn statische DNS servers die je NIET naar de provisioning site sturen :Z

Gewoon de router via DHCP zijn DNS servers laten krijgen, dan kom je wel gewoon via URL op de provisioning site en werkt die site intern ook...

Oslik blyat! Oslik!

• josjos
Ja mijn IP adres begint nou wel met 10....
eerst niet maar nu ik het opnieuw moet instellen wel..

• josjos
Ik ga het vandaag of morgen nog eens proberen dan ja,
Kobishi router heeft wel een hele beperkte instelmogelijkheid:(..
Dus bij de provisioning site is op dat moment nog niks van DNS servers van toepassing die ik heb ingesteld? dat moet allemaal nog autmatischi gaan?

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 09:41
Ik heb de laatste tijd ook een probleem met de verbinding via een router.
Kijk eens naar de gateway, wat krijg je daar voor nummer?
Bij mij staat die helemaal verkeerd ingesteld aan de kan van chello en als ik het dan met de hand instel op de router dan zegt hij dat dit niet werkt, vul ik dan een andere gateway in die een beetje lijkt op het ip dan werkt het wel.
Zie dit bericht van mij:
Chello + Linksys WRT54G en dan de gateway

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is sowieso de bedoeling dat als je via DHCP werkt, alles (dus ook de DNS) via DHCP gaat :z
(dus niet alleen tijdens provisioning maar ook gewoon als alles werkt)

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 12-11-2004 11:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

• josjos
Nou ik heb de provisioning site geladen.. nou heb ik het zo gedaan dat als ik op start drukte daar dan laat hij provisioning.upc.nl/blablabba en nou heb ik gewoon ingevult 172.29.11.36/blabalb en dan werkte het wel.. nou kan ik dus op internet via de router:) ik helemaal gelukkig. Alleen intenret valt elke keer weg.. even internetten en dan kan krijg ik weer de proviosing site:(!!! en dan kan ik niet meer intenrneten tot ik weer aangemeld ben.heel vaag

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

josjos schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:43:
Nou ik heb de provisioning site geladen.. nou heb ik het zo gedaan dat als ik op start drukte daar dan laat hij provisioning.upc.nl/blablabba en nou heb ik gewoon ingevult 172.29.11.36/blabalb en dan werkte het wel.. nou kan ik dus op internet via de router:) ik helemaal gelukkig. Alleen intenret valt elke keer weg.. even internetten en dan kan krijg ik weer de proviosing site:(!!! en dan kan ik niet meer intenrneten tot ik weer aangemeld ben.heel vaag
Als je provisioning hebt doorlopen krijg je een scherm te zien waarop staat dat je modem en PC moet resetten.

Als je een router hebt moet je natuurlijk modem en router resetten

Wat er eigenlijk moet staan is "reset modem en het eerste apparaat dat er met een kabel aan hangt" :z

Ik vermoed dat je je router niet hebt gereset...

Oslik blyat! Oslik!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Òf er is iemand die 't zelfde MAC-adres heeft (hoort niet zo, maar 't zou zo maar kunnen) en jullie doorlopen om de beurt de provisioningpagina. Maar 't meest waarschijnlijke is inderdaad dat je de router niet hebt gereset, òf dat de DNS-cache van Windows niet is geleegd (Windows herstarten of ipconfig /flushdns)

• josjos
Nee mijn router heb ik ook gereset.. eerst modem aan dan router dan pc.
elke keer moet ik die provisioning site doorlopen!!
en even snel stekker modem erin en eruit en het is weer voor mekaar maarja om dat nou elke keer toe doen:(??

Verwijderd

JosJos

ik heb exact hetzelfde probleem gehad, en je bent de lul, om het zo even te zeggen.
Doordat je zovaak met een ander macadres hebt geprobeert te registreren is nu je account corrupt..
Met andere woorden, UPC registreert nog wel je modem, maar je netwerkkaart of in dit geval router niet... kan je die provisioningpagina blijven doorlopen, schiet je niks mee op.
Wat ik je aanraad is UPC te bellen, en zeggen dat het niet meer werkt. en dat je 'denkt' dat je account corrupt is.
Vraag het nummer van je gesprek aan (ALTIJD DOEN) kan je ze erop aan spreken.
en dan zal die agent zeggen dat ie een case voor je aanmaakt.
Dan gaat je account naar amsterdam, naar een stel andere knuppels, (die alleen van 9/5bereikbaar zijn) en die gaan je account resetten. Kunnen de reguliere agents niet doen.
Dit duurt afhankelijk van hoe druk ze het hebben 1 of 2 dagen.
Daarna werkt alles weer.
Ze willen dan wel je mac. van modem, router en netwerkkaart (een daarvan) weten.

Vaak is het zo dat 'setjes' dus router+ netwerkkaarten vrijwel identieke macadressen hebben. Zo heb ik *******FA en *******F9
de sterretjes taan voor identieke getallen/letters.
UPC schijnt hier nogal problemen mee te hebben.
Vandaar dat ze die dan handmatig in gaan voeren.

In ieder geval veel succes!

• josjos
Nou werkt het wel.. alleen valt elke keer mijn internet weg..:(
dan moet ik de voeding van de modem eruit en weer aan doen..
als hij het niet doet kun je dat aan de modem zien(alleen het lampje van internet brand dan nog) het meest linker knopje om mijn docsis modem..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

josjos schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:48:
als hij het niet doet kun je dat aan de modem zien(alleen het lampje van internet brand dan nog) het meest linker knopje om mijn docsis modem..
Vaag...

Ondertussen heb ik zelf een Thomson modem binnengekregen en had het geheel binnen 5 minuten aan de gang incl MAC in router zetten, sindsdien 0 downtime, en dat met een Edimax router die ook firmware uit het jaar 0 heeft.

Als je modem goed lijkt te functioneren moet je eens naar 192.168.100.1 surfen, dan kun je de diag screens ervan zien. Klik daar eens op diagnostics en controleer de waardes voor SNR (moet boven de 20dB zitten), Recieved Signal Strength (liefst exact 0.0, maar alles tussen -4.0 en 4.0 dBmV is OK) en (met name :o ) de Power Level van de Return Path (onder de 55dBmV, liefst ook onder de 50)

Als een van de bovengenoemde waardes verkeerd zit kan dat een verklaring zijn. Verder moet je eens kijken of er niet flinke bronnen van electromagnetische storing in de buurt van de modem staan (halogeenlamp, luidspreker ofzo...) of dat al je PC's ongeaard zijn aangesloten en zich proberen te aarden via de modem...

Anderzijds blijven dit vage dingen- ik doe bijna alles wat niet hoort- 2-6 PC's ongeaard achter oude router en nieuwe modem, modem staat naast 85W hifi speaker en vlakbij 200W halogeengeval met dimmer, maar ondanks dat alles heb ik zeer goede signalen: -0.2dBmV Rx, SNR 35dB (max wat de modem kan meten) en Tx 49dBmV (had lager gekund, maar nog altijd prima binnen de marges)

Oslik blyat! Oslik!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

josjos schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:48:
Ook als je de pc rechtstreeks op de modem aansluit? Dan weet je of 't aan de router of aan de modem ligt.

Kobishi is nou ook niet 't briljantste merk allertijden... (geen flame maar een feit)
Pagina: 1 2 Laatste