Ik heb mijn nieuwe chello thomson modem geinstalleerd op mijn computer werkt goed.. Nou wil ik mijn router er weer tussendoen (kobishi) en nou ga ik het nieuwe IP adres invoeren en nou stuit ik op een probleem.. ik moet het subnetmasker invullen.. op mijn pc (windows ME) typ ik winipcfg en zie daar staan 255.255.254.0 Dit getal moet toch altijd 255.255.255.0 zijn??... als ik dus die eerste intyp op de router geeft hij een error...Ik kan het IP-adres wel verandere...
Nee is niet noodzakelijk, maar ik denk dat het geen nut heeft om daar verder op in te gaanjosjos schreef op 28 oktober 2004 @ 20:17:
Ik heb mijn nieuwe chello thomson modem geinstalleerd op mijn computer werkt goed.. Nou wil ik mijn router er weer tussendoen (kobishi) en nou ga ik het nieuwe IP adres invoeren en nou stuit ik op een probleem.. ik moet het subnetmasker invullen.. op mijn pc (windows ME) typ ik winipcfg en zie daar staan 255.255.254.0 Dit getal moet toch altijd 255.255.255.0 zijn??... als ik dus die eerste intyp op de router geeft hij een error...Ik kan het IP-adres wel verandere...
Dat het eentje scheelt geeft aan dat de range niet 256 maar 512 IP-adressen bevat. Maargoed, dat doet er idd even niet toe.josjos schreef op 28 oktober 2004 @ 20:17:
ik moet het subnetmasker invullen.. op mijn pc (windows ME) typ ik winipcfg en zie daar staan 255.255.254.0
Even voor de duidelijkheid, ben je nu IP-adressen voor je interne netwerk aan 't invoeren of probeer je de chello-IP's nu statisch in je router te zetten? Je krijgt de IP-adressen namelijk dynamisch, dus je router moet ook dynamisch ingesteld worden.
Nee van de chello modem.. Dit wil ik invoeren bij Static IP ja... als ik het IP adres invoer dan zegt hij IPadres error.. niet de goede.. terwijl ik zeker weet dat dat goed is.. verder kan ik kiezen tussen of PPOe of DHCP PPTP,
En kan ook MAC adress aanvinken (ingevuld van mij netwerkkaart van UPC)
Verder van de DSN server.. heb ik ook 2 adressen ingevuld..
En kan ook MAC adress aanvinken (ingevuld van mij netwerkkaart van UPC)
Verder van de DSN server.. heb ik ook 2 adressen ingevuld..
Verwijderd
Hai josjos,
Het is absoluut niet nodig een ip adres in te vullen van het modem.
Jouw router moet ingesteld worden op DHCP (DynamicHostConfigurationProtocol).
Met deze instelling haalt je router automatisch een ip adres, een subnetmasker,
een gateway én je primaire en secundaire DNS gegevens op.
Je kunt ook instellen dat de ip-adressen van je interne netwerk (lees: computers in huis) ook via dhcp gaat, op deze manier hoef je vrijwel niéts in te stellen.
Het komt er dus op neer dat je alles in die router op "automatisch verkrijgen" kan zetten. Het enige wat écht belangrijk is met de verbinding naar chello is het WAN-Mac-adres (of hoe die dan ook omschreven word in je router).
Chello registreerd gebruikers op gebruikersnaam, wachtwoord en mac-adres.
Wat belangrijk om te weten is; welke pc initieel aangesloten zat op het internet,
het mac-adres van dié pc moet terugkomen in je router.
Vaak zit in je router een optie "kloon mac-adres". Makkelijk is dan om éérst alleen de pc die voorheen op het internet zat aan je router te hangen en dan de optie "kloon mac-adres" te gebruiken, als blijkt dat die pc daarna op het net kan en alles werkt kun je altijd de rest nog aansluiten.
Hopelijk kun je hier mee werken
suc6!
Owja, de volgorde van het opstarten van de apparaten is wel deglijk belangrijk:
Jouw modem is je éérste connectie naar het internet, daarna komt jou router en dan pas je pc.
Dit betekend dat éérst je modem moet opstarten, deze krijgt (via dhcp) een ip van de server van chello, pas als deze is opgestart kan er informatie doorgegeven worden van het internet door jouw modem naar de router, de router herstart je dus logischerwijs na het opstarten van het modem. Pas als modem én router zijn herstart heeft het zin om de pc opnieuw op te starten.
Het is absoluut niet nodig een ip adres in te vullen van het modem.
Jouw router moet ingesteld worden op DHCP (DynamicHostConfigurationProtocol).
Met deze instelling haalt je router automatisch een ip adres, een subnetmasker,
een gateway én je primaire en secundaire DNS gegevens op.
Je kunt ook instellen dat de ip-adressen van je interne netwerk (lees: computers in huis) ook via dhcp gaat, op deze manier hoef je vrijwel niéts in te stellen.
Het komt er dus op neer dat je alles in die router op "automatisch verkrijgen" kan zetten. Het enige wat écht belangrijk is met de verbinding naar chello is het WAN-Mac-adres (of hoe die dan ook omschreven word in je router).
Chello registreerd gebruikers op gebruikersnaam, wachtwoord en mac-adres.
Wat belangrijk om te weten is; welke pc initieel aangesloten zat op het internet,
het mac-adres van dié pc moet terugkomen in je router.
Vaak zit in je router een optie "kloon mac-adres". Makkelijk is dan om éérst alleen de pc die voorheen op het internet zat aan je router te hangen en dan de optie "kloon mac-adres" te gebruiken, als blijkt dat die pc daarna op het net kan en alles werkt kun je altijd de rest nog aansluiten.
Hopelijk kun je hier mee werken
suc6!
Owja, de volgorde van het opstarten van de apparaten is wel deglijk belangrijk:
Jouw modem is je éérste connectie naar het internet, daarna komt jou router en dan pas je pc.
Dit betekend dat éérst je modem moet opstarten, deze krijgt (via dhcp) een ip van de server van chello, pas als deze is opgestart kan er informatie doorgegeven worden van het internet door jouw modem naar de router, de router herstart je dus logischerwijs na het opstarten van het modem. Pas als modem én router zijn herstart heeft het zin om de pc opnieuw op te starten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:30 ]
-deef- een perfecte uitleg! nu zit begrijp ik het allemaal een stuk beter:):)
Alleen nou het geval.. dit heb ik ingesteld.. probleem:
1. Thuis (me vader) doe ik dit zo instellen en was ineens (gisteravond) het hele internet weg en vandaag doet hij het weer.. Internet deed het wel op een directe aansluiting zonder router...
2. Thuis bij mijn moeder stel ik deze dingen in en lukt het helemaal niet verbinding te maken met internet via de router!
Verder heb ik alles wel goed ingevuld. Want per slot van rekening DEED hij het eerst ook bij alle 2 de huishoudens voor die nieuwe modem...
1. Thuis (me vader) doe ik dit zo instellen en was ineens (gisteravond) het hele internet weg en vandaag doet hij het weer.. Internet deed het wel op een directe aansluiting zonder router...
2. Thuis bij mijn moeder stel ik deze dingen in en lukt het helemaal niet verbinding te maken met internet via de router!
Verder heb ik alles wel goed ingevuld. Want per slot van rekening DEED hij het eerst ook bij alle 2 de huishoudens voor die nieuwe modem...
Bij 1:josjos schreef op 29 oktober 2004 @ 08:31:
-deef- een perfecte uitleg! nu zit begrijp ik het allemaal een stuk beter:):)
Als het direct op de PC wel werkt en met de router niet, tja, dan is duidelijk waar het probleem ligt. In gevallen als dat altijd eerst even de router resetten. 9 van de 10 gevallen is dat genoeg om de boel aan de praat te krijgen (heeft te maken met verneukte ARP tabellen)
Bij 2:
Heb je wel het 'Mijn chello service installeren' doorlopen? Heb je het MAC adres goed erin gezet (niet klakkeloos die 'kloon' tools vertrouwen
Dat de routers in het verleden werkten zegt natuurlijk geen steek- het opbouwen van een verbinding (al zou het met exact dezelfde type modem zijn) vraagt altijd meer dan het in stand houden van een bestaande verbinding. Verder zijn er tienduizenden mensen in Nederland alleen al die wel met een router en een EuroDOCSIS modem werken, dus is de kans groter dat het probleem bij de gebruiker ligt dan de nieuwe modem an sich
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb het MAC adres goed overgenomen ja.. niet clone..
Ik heb ook gekeken naar wat de router doet maar die geeft gewoon (zonder dat die ergens in de router staat mijn goede WAN-IP adres dus een goede connectie met internet maakt hij dus wel!..
Ook de upc service wizard heb ik doorgewerkt...
En het resetten heb ik ook niet meer geteld...
Heb het precies op de volgordes gedaan zoals in de topic's vermeld staat.
Ik heb ook gekeken naar wat de router doet maar die geeft gewoon (zonder dat die ergens in de router staat mijn goede WAN-IP adres dus een goede connectie met internet maakt hij dus wel!..
[ Voor 26% gewijzigd door josjos op 29-10-2004 17:28 ]
Als je zo overtuigd bent van jezelf, dan zal het wel aan je router liggenjosjos schreef op 29 oktober 2004 @ 17:26:
Ik heb het MAC adres goed overgenomen ja.. niet clone..
• Meld je PC aan op de service pagina, volg de stappen en zet je de modem en de pc uit voor gedurende 5 minuten.
• Zet je pc aan, check of je internet hebt en dus een public IP-adres.
• Pak het MAC-adres van de netwerkkaart die je aan hebt laten melden. Dit is het physical address in IPCONFIG. Kijk even of het je het juiste MAC-adres overneemt!! Menig gebruiker heeft meerdere connectie mogelijkheden tegenwoordig. Er staan streepjes tussen, mogelijk moet je het in de router anders invoeren, andere scheidingstekens of er zijn meerdere invulveldjes.
• Je geeft je IP even netjes vrij op je PC: IPCONFIG /RELEASE
• Koppel modem af van je pc en zet de modem uit.
• sluit je pc op de LAN poorten aan van je router. De modem laat je nogsteeds los!
router configgen
• Configureer je router. Zet je MAC-adres erin, let op de invoermethode! Save de instellingen. Controleer even of je router op DHCP staat! Zoniet verander het, en save de instellingen opnieuw.
• Zet de router uit
• Zet je modem alleen aan de stroom en wacht totdat deze online is
• Maak netwerkverbinding tussen modem en de WAN/INTERNET poort op de router.
• Zet je router aan
• Reset eventueel je pc.
Veel, plezier u hebt internet.
Indien niet check;
• Log in op je router en druk even op RELEASE en RENEW voor het opnieuw verkrijgen van een IP-adres.
• Zet indien aanwezig de netwerksnelheid voor je router op internetpoort op 10 Mbit half duxples\10BaseT. Helaas dan wel even de stappen vanaf router configgen die hierboven staan.
Werkt dit niet, koop maar een nieuwe router.
[ Voor 59% gewijzigd door I_stealth_I op 29-10-2004 18:02 ]
/dev/null
Ik ga dit proberen
[ Voor 93% gewijzigd door josjos op 29-10-2004 18:05 ]
Verwijderd
Heb zelf ook problemen gehad met het aan de praat krijgen van de Thomson modem. Daarvoor nimmer problemen gehad. Ik kreeg steeds een IP-lease voor slechts 3600 sec, ofwel een uurtje of er werd helemaal geen IP-adres vrijgegeven en kreeg ik een intern Windows IP nummer toegekend. Als er wel een IPadres kwam van Chello werd de verbinding steeds op onregelmatige tijdstippen verbroken. Via ipconfig /release en ipconfig /renew ging het vervolgens weer even goed.
Op enig moment het oorspronkelijke Mac-adress (nl. die bij de aanmelding destijds op het formulier stond) weer ingevoerd. Toen liep het weer als een zonnetje. (Ik hoefde dit niet eens meer op het aanmeldscherm bij Chello te veranderen).
Hieruit leidde ik af dat blijkbaar aan de kant van Chello het door mij (nieuw) aangemelde Mac-adress, niet bekend was bij de DHCP server. Met het oorspronkelijk Mac-adress gaat nu dus weer alles goed.
Wellicht dat dit nog wat toevoegt aan je onderzoeksmogelijkheden.
Op enig moment het oorspronkelijke Mac-adress (nl. die bij de aanmelding destijds op het formulier stond) weer ingevoerd. Toen liep het weer als een zonnetje. (Ik hoefde dit niet eens meer op het aanmeldscherm bij Chello te veranderen).
Hieruit leidde ik af dat blijkbaar aan de kant van Chello het door mij (nieuw) aangemelde Mac-adress, niet bekend was bij de DHCP server. Met het oorspronkelijk Mac-adress gaat nu dus weer alles goed.
Wellicht dat dit nog wat toevoegt aan je onderzoeksmogelijkheden.
status van onderzoek op dit moment:P
Ik heb geprobeerd de router op een andere upc verbinding aan te sluiten..Ik heb alleen het MAC adres verandert en deze werkt in 1x!
Router terug.. MAC adres ingevuld.. Geen reactie...
Alleen internet rechtstreeks op de pc zonder router werkt nogsteeds goed..
Kan er iets mis zijn met het MAC adres?...
Ik heb 1 van de netwerkkaart geprobeerd en ook (voor zekerheid:S) de 2 modemMAC adressen...
Ik heb geprobeerd de router op een andere upc verbinding aan te sluiten..Ik heb alleen het MAC adres verandert en deze werkt in 1x!
Router terug.. MAC adres ingevuld.. Geen reactie...
Alleen internet rechtstreeks op de pc zonder router werkt nogsteeds goed..
Kan er iets mis zijn met het MAC adres?...
Ik heb 1 van de netwerkkaart geprobeerd en ook (voor zekerheid:S) de 2 modemMAC adressen...
Verwijderd
Ik zit met min of meer hetzelfde probleem.
Heb hier een Chello Classic aan een Edimax BR6104KP hangen, en dan een Edimax Wireless accespoint.
Probleem:
Internet blijft bakken op 30kb/s in.
De eerste paar minuten gaat het goed, keurig 300k op zowel pc als laptop.
Daarna kakt ie in op ca. 30kb/s
Geen idee hoe dit kan.
Dit ptobleem is al vele malen gemeld op GOT, veel oplossingen zijn aangedragen maar ik heb nog niemand gehoord die een werkende heeft en dat ook even heeft gemeld.
De PC en laptop krijgen allebei een IP van de router, 192.168.2.100 en 192.168.2.101
Keurig lijkt het...
Wie snapt dit nog?
Heb hier een Chello Classic aan een Edimax BR6104KP hangen, en dan een Edimax Wireless accespoint.
Probleem:
Internet blijft bakken op 30kb/s in.
De eerste paar minuten gaat het goed, keurig 300k op zowel pc als laptop.
Daarna kakt ie in op ca. 30kb/s
Geen idee hoe dit kan.
Dit ptobleem is al vele malen gemeld op GOT, veel oplossingen zijn aangedragen maar ik heb nog niemand gehoord die een werkende heeft en dat ook even heeft gemeld.
De PC en laptop krijgen allebei een IP van de router, 192.168.2.100 en 192.168.2.101
Keurig lijkt het...
Wie snapt dit nog?
De pc's krijgen bij mij ook netjes hun IP adres en de router geeft ook netjes het WAN-IP adres aan..
Hieruit blijkt toch dat hij een IP adres krijgt...
en toch ook dat de router (het tweede plaatje) een IP adres van de modem krijgt...
http://members.lycos.nl/myjos/router/configall.JPG
en
http://members.lycos.nl/myjos/router/19216811.JPG
en toch ook dat de router (het tweede plaatje) een IP adres van de modem krijgt...
http://members.lycos.nl/myjos/router/configall.JPG
en
http://members.lycos.nl/myjos/router/19216811.JPG
Welke denkfout maak ik nou???
= computer kan op de router komen en krijgt een IP adres..dus die connectie is OK?= PC kan internetten rechtstreeks.. dus modem is OK
= pc instelling is ook goed want krijgt IP adres...
Mac adres netwerkkaart is toch hetzelfde als het physical MAC adres?...
= computer kan op de router komen en krijgt een IP adres..dus die connectie is OK?= PC kan internetten rechtstreeks.. dus modem is OK
= pc instelling is ook goed want krijgt IP adres...
Mac adres netwerkkaart is toch hetzelfde als het physical MAC adres?...
probeer eens als dns adres het adres van je router...
is zo maar ff een bedenksel...
is zo maar ff een bedenksel...
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Nee werkt niet...:(...
Surgesties zijn allemaal welkom!!zou je eeuwig dankbaar zijn!!
Surgesties zijn allemaal welkom!!zou je eeuwig dankbaar zijn!!
Verwijderd
wel het macadres van je router ingevuld op: provisioning.upc.nl
?????
Bij mij werkte dit:
Ruoter setup: terug naar factory default (hard reset)
dan:
STAP 1: pc uit
STAP 2: stekker modem eruit
STAP 3: stekker router eruit
STAP 4:stekker modem erin
STAP 5: wachten tot deze online is
STAP 6: stekker router erin
STAP 7: pc opstarten
je krijgt dan een 10.***.***.*.* IP van upc
dan kom je vanzelf op de provisioningpagina, alst goed is staat nu je MAC van de router geregistreerd
dan de pagina volgen maar dus OOK en wellicht kan dit zelfs ipv de computer, de stekker van de router eruit!
?????
Bij mij werkte dit:
Ruoter setup: terug naar factory default (hard reset)
dan:
STAP 1: pc uit
STAP 2: stekker modem eruit
STAP 3: stekker router eruit
STAP 4:stekker modem erin
STAP 5: wachten tot deze online is
STAP 6: stekker router erin
STAP 7: pc opstarten
je krijgt dan een 10.***.***.*.* IP van upc
dan kom je vanzelf op de provisioningpagina, alst goed is staat nu je MAC van de router geregistreerd
dan de pagina volgen maar dus OOK en wellicht kan dit zelfs ipv de computer, de stekker van de router eruit!
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 18:29 ]
nee dit bied ook geen oplossing..
Ik probeer te pingen maar dat lukt niet
Verbinding met Router lukt goed..
Internet connectie met router gaat ook goed (als ik een ander MAC adres aangeef als die van de mijn netwerkkaart van upc pakt hij geen IP adres met goede mac adres wel alleen hij sluist het internet niet door.Alle firewall's staan uit!..
Ik probeer te pingen maar dat lukt niet
Verbinding met Router lukt goed..
Internet connectie met router gaat ook goed (als ik een ander MAC adres aangeef als die van de mijn netwerkkaart van upc pakt hij geen IP adres met goede mac adres wel alleen hij sluist het internet niet door.Alle firewall's staan uit!..
Ik zou zeggen: bel de helpdesk, vraag of ze je MAC-adressen uit 't systeem willen gooien, reset je modem, reset je router en loop dat aanmeldscherm door.
Na afloop je router en je modem uitschakelen (niet je pc en je modem, zoals die laatste pagina zegt), dan ff een minuutje ofzo wachten, modem aan, wachten tot ie online is, router aan, klaar is kees.
Na afloop je router en je modem uitschakelen (niet je pc en je modem, zoals die laatste pagina zegt), dan ff een minuutje ofzo wachten, modem aan, wachten tot ie online is, router aan, klaar is kees.
Maar wat heeft het voor zin om te vragen of ze me MAC adres vrij willen geven?? als ik deze gewoon goed invul in me router is er toch niks aan de hand???
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in en hij ZOU het ook gewoon moeten doen, maar misschien doet de router iets verkeerd bij een aangepast MAC-adres. Met andere woorden: misschien werkt het WEL goed met het originele MAC-adres van de router. Je zou ook kunnen vragen om je lease te flushen. (Zo noemen ze dat.josjos schreef op 02 november 2004 @ 07:20:
Maar wat heeft het voor zin om te vragen of ze me MAC adres vrij willen geven?? als ik deze gewoon goed invul in me router is er toch niks aan de hand???
1. Modem EN router van de stroom
2. Lease laten flushen
3. Modem aan EN wachten tot ie online is
4. Router aan
Maken ze hier geen probleem van bij chello?
En wat moet ik dan als reden opgeven?
[ Voor 31% gewijzigd door josjos op 02-11-2004 13:41 ]
Nouja, mijn vorige bericht werd geblokt door JSS omdat ik geen goede vraag stelde.. Dus ik heb gewoon maar gebeld met chello.. en ze willen mijn MAC adres niet vrijgeven omdat op 1 computer mijn internet het wel doet..
Ik heb hierbij niet vermeld dat ik met een router werkt omdat ik (zoals misschien wel bekend) bij chello ik mijn contract getekend heb voor 1 computer.
Of hebben ze hier hier tegenwoordig geen problemen meer mee
Want ik ben een paar jaar terug tijdens het installeren van mijn Hub toendetijd eropgewezen door upc dat dit verboden is..
Ik heb hierbij niet vermeld dat ik met een router werkt omdat ik (zoals misschien wel bekend) bij chello ik mijn contract getekend heb voor 1 computer.
Want ik ben een paar jaar terug tijdens het installeren van mijn Hub toendetijd eropgewezen door upc dat dit verboden is..
1 router is hetzelfde als 1 pc.josjos schreef op 02 november 2004 @ 14:29:
Nouja, mijn vorige bericht werd geblokt door JSS omdat ik geen goede vraag stelde.. Dus ik heb gewoon maar gebeld met chello.. en ze willen mijn MAC adres niet vrijgeven omdat op 1 computer mijn internet het wel doet..
Een hub is meer PCs op dezelfde lijn want er is geen NAT aanwezig.
Je router lult tegen het internet en je pc tegen de router, dus UPC ziet dan 1 machine bij wijze van ook al hangen er meer achter de router.
Mare, even wat anders, die Kobishi router staat bekend om zn eigenwijze manier van werken.
Moet je MAC adres daarin niet met : of spaties of zelfs geen spaties of wat dan ook. Heb je daar al naar gekeken ?
Want ik denk dat het probleem daarin ligt namelijk omdat je modem dus het oude MAC vast houd en je router een ander 'MAC' geeft dan daadwerkelijk het MAC adres is.
Psies, kopieer je mac adres eens naar Word, en zet het lettertype op 48. Heb je het nu wel goed ingevoerd? Niet per ongeluk nulletjes voor de letter O aangezien?Vm1heA schreef op 02 november 2004 @ 15:29:
[...]
1 router is hetzelfde als 1 pc.
Een hub is meer PCs op dezelfde lijn want er is geen NAT aanwezig.
Je router lult tegen het internet en je pc tegen de router, dus UPC ziet dan 1 machine bij wijze van ook al hangen er meer achter de router.
Mare, even wat anders, die Kobishi router staat bekend om zn eigenwijze manier van werken.
Moet je MAC adres daarin niet met : of spaties of zelfs geen spaties of wat dan ook. Heb je daar al naar gekeken ?
Want ik denk dat het probleem daarin ligt namelijk omdat je modem dus het oude MAC vast houd en je router een ander 'MAC' geeft dan daadwerkelijk het MAC adres is.
/dev/null
haha
Jeps ik heb het goede MAC adres ingetypt.. Want als ik een afwijkend mac adres intyp.. dan ziet de router ook geen WAN ip adres. dus dat geeft bij mij het teken dat ik het goede MAC heb ingevuld.
elke kolom kan je maar 2 tekens invullen dus opzich kan er weinig misgaan;)
elke kolom kan je maar 2 tekens invullen dus opzich kan er weinig misgaan;)
Als je router een WAN ip krijgt is het toch goed of ben ik nou gek
Ja dat is nou het gekke dat leek mij ook dat het dan goed is!!
Maar het internet word niet doorgegeven aan mijn router!..
Geen firewall helemaal niks..
Pingen zegt hij dat hij geen verbinding met de doelhost kan krijgen terwijl hij wel een ip adres van de router krijgt e.d
Maar het internet word niet doorgegeven aan mijn router!..
Geen firewall helemaal niks..
Pingen zegt hij dat hij geen verbinding met de doelhost kan krijgen terwijl hij wel een ip adres van de router krijgt e.d
Nope ook gecheck!
Ik heb zitten zoeken naar software die een router kan testen..
maar dat bestaat volgens mij niet
en update's voor de kobishi router bestaat ook niet meer:( firmware dan.. stomme bedrijf is kapot.
en update's voor de kobishi router bestaat ook niet meer:( firmware dan.. stomme bedrijf is kapot.
Nou, dat je een router hebt misschien? Routers zijn allang toegestaan. (Sinds mei dit jaar, om precies te zijn.)josjos schreef op 02 november 2004 @ 13:04:
Maken ze hier geen probleem van bij chello?
[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 02-11-2004 22:34 ]
Ik zou maar een nieuwe Linksys router kopen. Dit gaat niet lukken. Het is gewoon een dwarse router.josjos schreef op 02 november 2004 @ 22:09:
Nope ook gecheck!
/dev/null
Ja ik heb de hoop ookal opgegeven met dat ding nou ja.. Jammer.. Maar toch heeft hij het op een andere pc/chello verbinding...
UPC ondersteund geen routers.. Dat heeft de telefoon medewerker mij gezegt. Ook wilde hij mij MAC adres hiervoor niet openstellen.
Ik ga denk ik gewoon maar een nieuwe router proberen
UPC ondersteund geen routers.. Dat heeft de telefoon medewerker mij gezegt. Ook wilde hij mij MAC adres hiervoor niet openstellen.
Ik ga denk ik gewoon maar een nieuwe router proberen
Zo ik heb een nieuwe Router geprobeerd.. deze werkt OOK NIET!!
even alle zaken op een rijtje:
- pingen naar 192.168.1.1 gaat goed
- pingen naar IP nummer van google.nl of naar google.nl gaat niet (doelhost niet gevonden)
- via allebei de routers gaat het delen van bestanden naar andere computers wel goed! dus dat gaat goed
- allebei de routers doen het op een andere verbinding ergens anders thuis WEL! met precies de zelfde Thomsom modem
- Internet op 1 pc doet het wel
- Chello wil mijn MAC adres niet openstellen voor mijn router
- Als ik op 1 van de routers een verkeerd MAC adres invul dan ziet hij het internet niet (WAN IP adres) als ik het goede MAC adres invul dan herkend hij het WAN IP adres wel http://members.lycos.nl/myjos/router/19216811.JPG
- pingen naar IP nummer van google.nl of naar google.nl gaat niet (doelhost niet gevonden)
- via allebei de routers gaat het delen van bestanden naar andere computers wel goed! dus dat gaat goed
- allebei de routers doen het op een andere verbinding ergens anders thuis WEL! met precies de zelfde Thomsom modem
- Als ik op 1 van de routers een verkeerd MAC adres invul dan ziet hij het internet niet (WAN IP adres) als ik het goede MAC adres invul dan herkend hij het WAN IP adres wel http://members.lycos.nl/myjos/router/19216811.JPG
[ Voor 18% gewijzigd door josjos op 06-11-2004 14:18 ]
Verwijderd
DNS probleem? Kan je wel naar externe IP adressen pingen? Welke DNS servers krijgt je router van Chello toegewezen en welke krijgt je PC?- pingen naar IP nummer van google.nl of naar google.nl gaat niet (doelhost niet gevonden)
Heeft niets met jouw probleem te maken. Je router krijgt een IP, wat moet Chello er dan aan doen?- Chello wil mijn MAC adres niet openstellen voor mijn router
je moet moet moet moet moet moet wel het verkeerde mac-adres klonen, of de Chello service op een computer doorlopen met een mac-adres dan niet registreerd kan worden of de registratie procedure niet goed doorlopen/afgemaakt. Het ligt gewoon aan jezelf!josjos schreef op 06 november 2004 @ 14:16:
Zo ik heb een nieuwe Router geprobeerd.. deze werkt OOK NIET!!
Ik vraag me serieus af of je wel het goede mac-adres kloont van je netwerkkaart die je hebt geregistreerd en waar je modem op is aangesloten. Ik denk dat je beter er even iemand bij kan halen met een frisse kijk op de zaken.
[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 06-11-2004 14:58 ]
/dev/null
Nou moe.. haha ik heb het MAC adres.. 18943490x gecontroleerd!.. haha
1x op het chello stencil nagekeken...1x via de pc met het internet gekopiert!! en geplakt!!en daarna vrijgegeven
verschil tussen nullen en o'tjes.. er kan gewoon niks mis gegaan zijn met dat mac adres
Maar het geeft toch ook aan dat ik het goed heb ingevuld want als ik een ander MAC adres invul bv dan vind de router geen WAN-IP adres. Niet gevonden staat er dan. Als ik WEL het goede MAC adres invul dan krijg ik WEL een WAN-IP adres. Dus ik heb gewoon een goed MAC adres ingevult.
Bij winipcfg bij de pc die het goed doet (en ook de hele wizard heb afgemaakt (tot het scherm dat ik mijn modem moet uitzetten)) krijg ik een WAN ip adres en daar staat ook mijn MAC adres bij.. dus iets mis kan er absoluut niet gaan dan toch!!
1x op het chello stencil nagekeken...1x via de pc met het internet gekopiert!! en geplakt!!en daarna vrijgegeven
verschil tussen nullen en o'tjes.. er kan gewoon niks mis gegaan zijn met dat mac adres
Maar het geeft toch ook aan dat ik het goed heb ingevuld want als ik een ander MAC adres invul bv dan vind de router geen WAN-IP adres. Niet gevonden staat er dan. Als ik WEL het goede MAC adres invul dan krijg ik WEL een WAN-IP adres. Dus ik heb gewoon een goed MAC adres ingevult.
Bij winipcfg bij de pc die het goed doet (en ook de hele wizard heb afgemaakt (tot het scherm dat ik mijn modem moet uitzetten)) krijg ik een WAN ip adres en daar staat ook mijn MAC adres bij.. dus iets mis kan er absoluut niet gaan dan toch!!
Hoezo het stencil van Chello? Je moet het mac-adres hebben van de netwerkkaart hebben en niet van het kabelmodem!josjos schreef op 06 november 2004 @ 15:11:
Nou moe.. haha ik heb het MAC adres.. 18943490x gecontroleerd!.. haha
OP het STENCIL staat het MAC van je KABELMODEM. deze moet je NIET klonen.
Kortom, die kan Chello NIET op een stencil hebben gezet, dus je hebt alle tijd de verkeerde mac-gespoofed
[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 06-11-2004 16:10 ]
/dev/null
Verwijderd
Post eens een "ipconfig /all" en "tracert 212.142.28.66" (gewoon text, geen screenshots). Eerder heb je iets gepost met een ipconfig maar die is van een wireless kaart?!
haha Sorry maar zo slim ben ik toch nog net wel op de netwerk kaart de kiezen
Op mijn papiertje van mijn chello staat het ALLEBEI slimme man;)
Het is desondanks wel een blaadje wat ik bij de eerste modem heb gehad maar dat netwerkkaartje is niet verandert.. Dit heb ik ook gecontroleerd bij winipcfg
Als ik dit IP nummer ping krijg ik:
Deze doelhost word niet bereikt. tracert zal ik nog even proberen goeie tip!!!
Op mijn papiertje van mijn chello staat het ALLEBEI slimme man;)
Het is desondanks wel een blaadje wat ik bij de eerste modem heb gehad maar dat netwerkkaartje is niet verandert.. Dit heb ik ook gecontroleerd bij winipcfg
Als ik dit IP nummer ping krijg ik:
Deze doelhost word niet bereikt. tracert zal ik nog even proberen goeie tip!!!
[ Voor 6% gewijzigd door josjos op 06-11-2004 17:41 ]
ik heb de router + 1 pc helemaal verhuist naar een andere chello verbinding. daar werkt het helemaal PERFECT en als ik dan weer naar huis ga en het weer terugzet werkt het NIET.. dus het ligt wel aan die modem!.. is hier iets aan te doen??
Modem super reset ofzo? resetknoppen en uit/aan 10 minuten allemaal al geprobeerd..
Dus mijn vraag.. Valt er iets aan die modem te doen.. Want upc wil hem niet omruilen omdat ik het wil gebruiken voor een router
Modem super reset ofzo? resetknoppen en uit/aan 10 minuten allemaal al geprobeerd..
Dus mijn vraag.. Valt er iets aan die modem te doen.. Want upc wil hem niet omruilen omdat ik het wil gebruiken voor een router
Ik heb tracert gedaan daar kwam hetvolgende uit:
http://members.lycos.nl/myjos/router/TRACERT.JPG
Ik heb hier misschien een verkeerd Extern IP adres gebruikt maar ik heb het ook met een goede gedaan en kreeg hetzelfde...
http://members.lycos.nl/myjos/router/TRACERT.JPG
Ik heb hier misschien een verkeerd Extern IP adres gebruikt maar ik heb het ook met een goede gedaan en kreeg hetzelfde...
Had die andere persoon misschien een compleet ander kabelmodem?
En in dat screenshot met die traceroute (waarom een screenshot trouwens? waarom niet gewoon selecteren & kopieren & plakken?) is de router al niet eens bereikbaar. Ik zou toch ECHT op zoek gaan naar een oorzaak bij jou thuis, want zelfs al heeft de router geen verbinding met 't internet, dan moet je de router natuurlijk nog wel kunnen bereiken he...
En in dat screenshot met die traceroute (waarom een screenshot trouwens? waarom niet gewoon selecteren & kopieren & plakken?) is de router al niet eens bereikbaar. Ik zou toch ECHT op zoek gaan naar een oorzaak bij jou thuis, want zelfs al heeft de router geen verbinding met 't internet, dan moet je de router natuurlijk nog wel kunnen bereiken he...
Verwijderd
josjos: ik vraag het nog een keer vriendelijk; maak gebruik van de
-knop om je berichten te editten. We willen niet zomaar twee of drie posts van je onder elkaar zien.
Excuses,
Ze hebben daar precies dezelfde UPC modem gekregen 2 weken terug..
Maar zoals in het plaatje te zien is maakt hij toch wel verbinding met de router 192.168.1.1? alleen het 'doorlussen'van het internet werkt niet!..dus daarom d8 ik.. alles werkt router pc's dus dan moet het aan de Modem liggen.. is dit een gekke conclusie? want er kan toch niks mis zijn met een modem als hij op 1 pc wel functioneerd?
Ze hebben daar precies dezelfde UPC modem gekregen 2 weken terug..
Maar zoals in het plaatje te zien is maakt hij toch wel verbinding met de router 192.168.1.1? alleen het 'doorlussen'van het internet werkt niet!..dus daarom d8 ik.. alles werkt router pc's dus dan moet het aan de Modem liggen.. is dit een gekke conclusie? want er kan toch niks mis zijn met een modem als hij op 1 pc wel functioneerd?
Ohja, op de eerste hop kreeg je al een reactie van de router. Mijn fout.
Maar inderdaad, met de modem is niets aan de hand als je 't mij vraagt, anders zou hij ook niet werken bij een losse pc.
Maar inderdaad, met de modem is niets aan de hand als je 't mij vraagt, anders zou hij ook niet werken bij een losse pc.
maar de router functioneerd ook correct op precies dezelfde modem (wel ander mac adres dan) en dezelfde computers..
Dus alle losse onderdelen werken alleen het hele zooitje bij elkaar niet.
Ik was daarom opzoek naar software die mij kan laten zien tot hoever het wel goed gaat als ik iets ping of gewoon een website wil open. een beetje een uitgebreiden trace. Iemand enig idee of dit bestaat?
Dus alle losse onderdelen werken alleen het hele zooitje bij elkaar niet.
Ik was daarom opzoek naar software die mij kan laten zien tot hoever het wel goed gaat als ik iets ping of gewoon een website wil open. een beetje een uitgebreiden trace. Iemand enig idee of dit bestaat?
Ik heb ondanks een een nieuwe modem van chello gekregen.
Nou werkt mijn netwerk niet meer en alles wijst erop dat het toch neer komt op de nieuwe modem.
Kobishi router + chello
Nou had ik de vraag op het internet gebied.
Wat is er precies verandert aan deze modem ten opzichte van mij oude com21 modem?Wat in te stellen op deze modem?
Nou werkt mijn netwerk niet meer en alles wijst erop dat het toch neer komt op de nieuwe modem.
Kobishi router + chello
Nou had ik de vraag op het internet gebied.
Wat is er precies verandert aan deze modem ten opzichte van mij oude com21 modem?Wat in te stellen op deze modem?
Heb je al de nieuwste firmware in je router zitten ?
Ik was toendertijd 2 dagen aan het klooien en na de firmware upgrade werkte alles meteen!
Ps: ik heb een edimax router
Ik was toendertijd 2 dagen aan het klooien en na de firmware upgrade werkte alles meteen!
Waarom ga je niet gewoon in je oude topic verder dan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Op de Thomson zelf kun je zonder firmware geflash ofzo volgens mij niets instellen.
Hoeft ook niet, hij is DHCP en deelt een IP uit aan je router mits je router het juiste MAC adres heeft.
Hoeft ook niet, hij is DHCP en deelt een IP uit aan je router mits je router het juiste MAC adres heeft.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Modem niets aan doen.
Router Extern(chello) DHCP (mac aders van de PC die het wel doet ((zoals in je eerder vermelde topic))clone)
Router Intern DHCP uitdelen PC's op DHCP enable
Router Extern(chello) DHCP (mac aders van de PC die het wel doet ((zoals in je eerder vermelde topic))clone)
Router Intern DHCP uitdelen PC's op DHCP enable
Zoals ergens terug al staat vermeld.. Kobishi is falliet.. dus geen updates meer en ook nergens op inet te vindend0s schreef op 08 november 2004 @ 14:38:
Heb je al de nieuwste firmware in je router zitten ?
Moet opzich niks uitmaken.. lijkt mij als de router ergens anders wel werkt.. maar updatje kan nooit kwaad als ik het kon vinden:(
Heel simpel jongens, de com21 geeft elke nic met welke mac dan ook een ip. De eurodocsis geeft maar aan 1 mac een ip. Dus wijkt je mac van je router af van de pc waarop je het modem eerst hebt aangesloten dan werkt het niet. Ook als je de router direct aansluit en de "chello service installeren"pagina doorloopt op de pc (dus via de router), moeten de mac adressen overeenkomen.
Dus:
1. Sluit de pc aan op je modem
2. loop de chello-service installatie door met je pc
3. sluit de router alléén aan op de pc (dus NIET op de modem)
4. kloon/kopieer (wat dan ook) de mac van de pc in de router
5. sluit router dan pas aan op modem
6. modem ziet mac adres van de router (welke hetzelfde is als pc), en geeft router een ip.
7. je kan vrolijk internetten
De crux van het verhaal is dat je nooit een andere mac aan het modem moet aansluiten. Als je bovenstaande niet begrijpt, moet je je afvragen of een router überhaupt wel voor je weggelegd is.
5.
Dus:
6. modem ziet mac adres van de router (welke hetzelfde is als pc), en geeft router een ip.
De crux van het verhaal is dat je nooit een andere mac aan het modem moet aansluiten. Als je bovenstaande niet begrijpt, moet je je afvragen of een router überhaupt wel voor je weggelegd is.
5.
You iz one special kid!
Nogges. het is niet heel simpel voor deze jongen:P
als je mijn topic is wil lezen die ik bovenaan vermeld heb kun je zien dat het niet zo makkelijk gaat als jij zegt bij mij..
Ookal heb ik het mac-adres wel goed ingesteld!.. haha
Iig bedankt voor de antwoorden..
als je mijn topic is wil lezen die ik bovenaan vermeld heb kun je zien dat het niet zo makkelijk gaat als jij zegt bij mij..
Verwijderd
Okay laat dan eens wat zien van de settings van de PC die achter de router hangt.. IPCONFIG /ALLjosjos schreef op 08 november 2004 @ 15:18:
Nogges. het is niet heel simpel voor deze jongen:P
En alle settings van je Router.
Het is al een vaag merk dus meer info is welkom.
Zoals je in dat andere topic aangeeft, alles bij elkaar werkt wel, alleen niet in combinatie. Het is wel zuur voor je dat het met de com21 wel werkte, maar met eurodocsis niet.
Grote bedrijven als UPC moeten af en toe zulke hardware verbeteringen door voeren. Het is helaas onmogelijk om 100% compatibiliteit te verzekeren, vergelijk XP sp2.
Ik heb de hele thread niet doorgelezen, maar probeer eens een andere router bij je thuis, als je dat nog niet gedaan hebt.
Ik heb ook net een modem ruil gehad, heb ook een thomson. Ik draai een linksys wrt54g router. Ik heb gedaan wat ik hier boven heb beschreven, en tot nu toe geen problemen.
in ieder geval veel succes.
Grote bedrijven als UPC moeten af en toe zulke hardware verbeteringen door voeren. Het is helaas onmogelijk om 100% compatibiliteit te verzekeren, vergelijk XP sp2.
Ik heb de hele thread niet doorgelezen, maar probeer eens een andere router bij je thuis, als je dat nog niet gedaan hebt.
Ik heb ook net een modem ruil gehad, heb ook een thomson. Ik draai een linksys wrt54g router. Ik heb gedaan wat ik hier boven heb beschreven, en tot nu toe geen problemen.
in ieder geval veel succes.
You iz one special kid!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
heb al een andere router geprobeerd. en die deed het ook niet.. allebei doen ze het wel op een andere verbinding (zelfde thomsom modem bij de buren) dus daarom zoek ik het meer in de modem hoek..
Ik heb router gewoon ingesteld netjes zoals het hoord. DHCP mac adres gecloont gecontroleerd. alles netjes opgestart zoals het hoord.
[afbeelding]
[afbeelding]
heb al een andere router geprobeerd. en die deed het ook niet.. allebei doen ze het wel op een andere verbinding (zelfde thomsom modem bij de buren) dus daarom zoek ik het meer in de modem hoek..
Ik heb router gewoon ingesteld netjes zoals het hoord. DHCP mac adres gecloont gecontroleerd. alles netjes opgestart zoals het hoord.
[ Voor 25% gewijzigd door josjos op 08-11-2004 15:51 ]
Ik zou de router op nog een andere lijn gaan testen, liefst met zelfde modem type of een totaal andere verbinding.
Werkt ie daar wel dan is er iets met de modem/router combi en als ie het op de andere plek niet doet dan zit er echt iets in de router vast erin wat er niet in thuis hoort.
Werkt ie daar wel dan is er iets met de modem/router combi en als ie het op de andere plek niet doet dan zit er echt iets in de router vast erin wat er niet in thuis hoort.
Verwijderd
Hmm dat heb ik wel gedaan, dan gaat het modem idd even dwarsliggen. Maar de chello helpdesk helpt je er graag meeNogges schreef op 08 november 2004 @ 14:59:
Heel simpel jongens, de com21 geeft elke nic met welke mac dan ook een ip. De eurodocsis geeft maar aan 1 mac een ip. Dus wijkt je mac van je router af van de pc waarop je het modem eerst hebt aangesloten dan werkt het niet. Ook als je de router direct aansluit en de "chello service installeren"pagina doorloopt op de pc (dus via de router), moeten de mac adressen overeenkomen.
Dus:
5.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 20:48 ]
Of jij hem nou reset door de stroom er af te halen of dat UPC dat doet maakt niks uit. Het is waarschijnlijk een arp flush wat UPC op het modem moet doen, omdat er nog een 10-ip in staat.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 20:48:
[...]
Hmm dat heb ik wel gedaan, dan gaat het modem idd even dwarsliggen. Maar de chello helpdesk helpt je er graag meeZe moeten vanaf chello-zijde het modem even resetten.
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om zelf je MAC adres te vernieuwen?
Via http://provisioning.upc.nl/ kan je dit eenvoudig doen.
Via http://provisioning.upc.nl/ kan je dit eenvoudig doen.
Nou kijk ik naar je screenshots zoals je die hebt geplaatst en er valt me op dat het mac adres aan de wan zijde van je router (00-50-DA-48-0B-2D) niet erg overeenkomt met het mac adres van je netwerkkaart (00-60-B3-1C-01-27). Als je met de compu waar je de screenshots van gemaakt hebt kunt surfen zonder router dan moet je dat dus veranderen (wan mac moet dan 00-60-B3-1C-01-27 worden).josjos schreef op 08 november 2004 @ 15:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
voor mij hetzelfde. Wat een ramp was het. Uiteindelijk lekker met router er tussen de provisioning pagina doorlopen...iets wat volgens chello onmogelijk wasVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 20:48:
[...]
Hmm dat heb ik wel gedaan, dan gaat het modem idd even dwarsliggen. Maar de chello helpdesk helpt je er graag meeZe moeten vanaf chello-zijde het modem even resetten.
Ja maar upc helpt niet met routers.. Hoe moet ik dit brengen dan bij hun?
Ik heb 2 routers op de verbinding geprobeerd. die werken niet.. als ik allebei de routers probeer op een andere verbinding met precies dezelfde UPC modem werken ze allebei PERFECT.. dus router moet het niet aan liggen. Kan der iets met de kabels zijn wat een pc wel kan vanaf die modem maar een router niet?..
Verwijderd
Doen zoals ze zeggen maar eerst dit ff in de gaten houden.
Sluit de modem direct op een computer aan
doen dan de stappen van chello.
Je comp wordt dan geregistreerd.
Als daar internet op zit sluit dan je modem weer aan op je router. Stel deze opnieuw in door dynamisch ip in te stellen en je mac adres van je pc te clonen waar je net het internet opnieuw hebt geactiveerd.
Klaar is kees
Sluit de modem direct op een computer aan
doen dan de stappen van chello.
Je comp wordt dan geregistreerd.
Als daar internet op zit sluit dan je modem weer aan op je router. Stel deze opnieuw in door dynamisch ip in te stellen en je mac adres van je pc te clonen waar je net het internet opnieuw hebt geactiveerd.
Klaar is kees
Verwijderd
Heb ook gewoon 2x die provisioning pagina doorlopen en uiteindelijk werkte het...marteltor schreef op 08 november 2004 @ 21:21:
[...]
voor mij hetzelfde. Wat een ramp was het. Uiteindelijk lekker met router er tussen de provisioning pagina doorlopen...iets wat volgens chello onmogelijk was
Heb je op je router ook geprobeerd DHCP te releasen en renewen?
Als je belt en zegt: "Hallo, ik heb een router gekocht, kunnen jullie mijn lease even flushen en mijn MAC-adressen uit 't systeem gooien?" willen ze dat best doen hoor... Ze helpen je niet met het INSTELLEN van de router, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal...josjos schreef op 08 november 2004 @ 22:17:
Ja maar upc helpt niet met routers.. Hoe moet ik dit brengen dan bij hun?
als je verteld over je router, gaan ze waarschijnlijk vragen om de modem eens aan je pc te hangen. En als dat eenmaal werkt, mag je het met je router zelf uitzoeken wat betreft de instellingen. Op zich vrij logisch, daar het voor hen onmogelijk is alle routers te kennen.
@pin; volgens mij is dat inderdaad gebeurd. Volgens mij hielp een aantal resets van de router namelijk
@pin; volgens mij is dat inderdaad gebeurd. Volgens mij hielp een aantal resets van de router namelijk
[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 09-11-2004 01:12 ]
Zoek nu nog eens een andere verbinding op waar je je router kan testen op een UPC lijn en kijk of ie daar ook nog wil.josjos schreef op 08 november 2004 @ 22:19:
Ik heb 2 routers op de verbinding geprobeerd. die werken niet.. als ik allebei de routers probeer op een andere verbinding met precies dezelfde UPC modem werken ze allebei PERFECT.. dus router moet het niet aan liggen. Kan der iets met de kabels zijn wat een pc wel kan vanaf die modem maar een router niet?..
En je kabels al vervangen voor de zekerheid ?
Misschien kan je het met een firmware flash oplossen. Even kijken of er een neiwue versie is.
Kobishi is failliet, dus zal lastig wordenThe_Wrecker schreef op 09 november 2004 @ 08:36:
Misschien kan je het met een firmware flash oplossen. Even kijken of er een neiwue versie is.
Het probleem met het doorlopen van die provioning met een router ertussen is, dat het gebruikte programma van UPC dan de 2 mac-adressen door elkaar haalt (simpel gezegd).
Het werkt wel als je de mac van de pc al in de router gekloond hebt.
Edit: Dit probleem treedt schijnbaar niet altijd op. Bij sommige combinaties is klonen niet nodig, en kan direct via een router geprovisioned worden. Maar de bovengenoemde procedure levert volgens mij de grootste kans op succes.
Ik heb talloze (tussen de 20 en 40) routers aangesloten bij verschillende vrienden/kennisen/familieleden op een eurodocsis bij chello, en ik heb bovenstaande methode toegepast. Daarbij ben ik nog nooit tegen problemen aangelopen.
Het werkt wel als je de mac van de pc al in de router gekloond hebt.
Edit: Dit probleem treedt schijnbaar niet altijd op. Bij sommige combinaties is klonen niet nodig, en kan direct via een router geprovisioned worden. Maar de bovengenoemde procedure levert volgens mij de grootste kans op succes.
Ik heb talloze (tussen de 20 en 40) routers aangesloten bij verschillende vrienden/kennisen/familieleden op een eurodocsis bij chello, en ik heb bovenstaande methode toegepast. Daarbij ben ik nog nooit tegen problemen aangelopen.
[ Voor 50% gewijzigd door Nogges op 09-11-2004 15:48 ]
You iz one special kid!
Nogges.. Bovenstaande procedure welke is dat? Provisons draaien op je router? of gewoon zoals het hoord.. modem uit op je router aansluiten mac klonen en dan weer aan?..
Ik wil opzich best weer mensen gaan lastig vallen met mijn 2 routers..alleen allebei de routers hebben gewoon gewerkt toen de oude com21 modem er nog was tot 10 minuten voor de nieuwe modem kwam heb ik hem uitgezet!! haha.. en op 1 nieuwe Thomsom modem doen ze het allebei dus ik zie geen probleem dat ze het niet zouden doen op weer een andere verbinding. maar ik ga me best doen
Ik wil opzich best weer mensen gaan lastig vallen met mijn 2 routers..alleen allebei de routers hebben gewoon gewerkt toen de oude com21 modem er nog was tot 10 minuten voor de nieuwe modem kwam heb ik hem uitgezet!! haha.. en op 1 nieuwe Thomsom modem doen ze het allebei dus ik zie geen probleem dat ze het niet zouden doen op weer een andere verbinding. maar ik ga me best doen
Verwijderd
Lees je wel volledig wat de anderen schrijven??
Met je Com21 modem had je een vast IP adres, nu met de nieuwe modem krijg je er eentje toegewezen als je je computer 'registreert' via http://provisioning.upc.nl
Logisch dus dat je router wel werkte met de Com21 en niet met de Thomson.
Heb je alle gegeven oplossingen al geprobeerd?
Modem rechtstreeks aansluiten op de computer --> Provisioning doorlopen --> stekker voor 30+ uit de modem --> computer opnieuw opstarten --> doet internet het? Zo ja --> gegevens van je computer invoeren op je router.
Modemkabel in de router pluggen, computers aansluiten, opnieuw opstarten en alles zou moeten werken.
Met je Com21 modem had je een vast IP adres, nu met de nieuwe modem krijg je er eentje toegewezen als je je computer 'registreert' via http://provisioning.upc.nl
Logisch dus dat je router wel werkte met de Com21 en niet met de Thomson.
Heb je alle gegeven oplossingen al geprobeerd?
Modem rechtstreeks aansluiten op de computer --> Provisioning doorlopen --> stekker voor 30+ uit de modem --> computer opnieuw opstarten --> doet internet het? Zo ja --> gegevens van je computer invoeren op je router.
Modemkabel in de router pluggen, computers aansluiten, opnieuw opstarten en alles zou moeten werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 17:09 ]
Ja pin, maar ik heb dit al minstens 10x gedaan en dit helpt niet!!dus er is toch echt IETS kapot of zoiets. 10x naar fabrieksinstellingen 10reset. 100x MAC adres gecontroleerd. 10x DHCP gezet. maar elke keer werkt het niet dus er moet wat fout zijn. vandaag de computer en de router van de buren (die chello hebben Thomsom modem) op mijn verbinding gehad! geen verbinding als ik het mac adres goed invoer( van de netwerkkaart van chello) en dan doet hij het nog niet.. Dus ik concludeer na 2x router 2 nieuwe snoertjes en 4 computers toch echt dat het aan het modem ligt!! maar chello wil me der niet mee helpen.
Heeft het thomsom modem trouwens geen ingebouwde dhcp? Je kunt via http://192.168.100.1/main_page.html op de web admin van het modem komen.
Mijn Motorola kabelmodem heeft wel een ingebouwde dhcp server. Hierdoor heb je helemaal geen router nodig en kun je de router als switch instellen.
Corrigeer me als ik het mis heb, ik heb dit niet uitgeprobeerd.
Mijn Motorola kabelmodem heeft wel een ingebouwde dhcp server. Hierdoor heb je helemaal geen router nodig en kun je de router als switch instellen.
Noork! dank je...! perfecte hint dit heb ik nooit geweten! dit ga ik even nakijken hoe dit op de verbinding zit!!
Logisch, het ligt niet aan de modem. Jou modem is op exact dezelfde wijze gemaakt als die van je buren. Als je router een WAN-ip krijgt, maar je kan vanaf je werkstations niet de gateway bereiken, dan is dat gewoon een fout in je pc's.josjos schreef op 09 november 2004 @ 22:13:
Vandaag 2 nieuwe kabels gehaald. en de laptop van de buren geprobeerd met hun router. werk allemaal niet:(enige conclusie die modem..Maar chello wil me absoluut niet helpen!
Als een pc direct op het modem wel internet heeft, dan zegt dat gewoon dat je verbinding en registratie goed is. Maar als je je mac-adres cloned, waardoor er voor Chello eigenlijk geen verschil optreed, omdat ze toch alleen registreren op MAC-niveau PC+Kabelmodem+gebruiker. Er is dus aan de Chello kant niks anders dan anders vergeleken met je gewone pc en de keer dat je je router aansluit. Het heet immers niet voor niets clonen.
Het gedeelte aan de WAN kant verloopt prima, echter gaat er wat mis met de routering vanaf en/of op de router. Je geeft Chello de schuld maar het zit hem gewoon in je eigen spullen. Haal hulp in huis zou ik zeggen, format je pc, probeer een andere pc en update de firmware van je router. Ik steek me hand ervoor in het vuur dat ik het met gemak op te lossen is
Tja het is even alle mogelijkheden afturven; maar je zal de eerste gebruiker zijn in mijn geschiedenis die het niet voorelkaar krijgt om een router aan te sluiten op een Chello lijn. watvoor router is het btw? Dan zou het moeten regenen aan toppics aangezien er meerdere mensen zijn met die router en een Chello aansluiting. Ook dat heb ik nog niemand zien constateren. Succes!
Zet je netwerkkaart van je PC maar eens op 10Mbit - half duplex, wil ook nog wel eens helpen; sommige routers zijn nogal eigenwijs. Probeer ook de wan-kant van je router op 10Mbit -half duplex te zetten of 10BaseT
[ Voor 25% gewijzigd door I_stealth_I op 09-11-2004 23:42 ]
/dev/null
Logisch. Chello garandeert de verbinding naar een enkele PC, dat is ondersteund en dat werkt. De rest heb je zelf in de hand.josjos schreef op 09 november 2004 @ 22:13:
Vandaag 2 nieuwe kabels gehaald. en de laptop van de buren geprobeerd met hun router. werk allemaal niet:(enige conclusie die modem..Maar chello wil me absoluut niet helpen!
Ik vermoed dat de router van de buren niet werkt ivm ofwel het niet van tevoren instellen van MAC adres danwel het niet na aansluiten flushen van de ARP tabellen (modem resetten). En mbt chello niet willen helpen- heb je de helpdesk gebeld en gevraagd of ze je MAC vrijgeven
Oslik blyat! Oslik!
Gaat helaas niet op, er zit idd in de DOCSIS modem een DHCP server, maar die krijgt bij chello alleen een IP adres (geen range!) voor een enkele MAC, namelijk de MAC die bij chello aangemeld is.Noork schreef op 09 november 2004 @ 22:16:
Heeft het thomsom modem trouwens geen ingebouwde dhcp? Je kunt via http://192.168.100.1/main_page.html op de web admin van het modem komen.
Oslik blyat! Oslik!
I_Stealth_I, Kijk als ik 1 Kobishi 1 no merk en 1 sitecom router probeer en die werken allemaal bij andere wel.. ik verandere het mac adres ter plekken nog op de oude verbinding.. sluit hem op de goede manier aan om mijn chello modem en pc doen hij het nog niet terwijl alle 3 de routers PERFECT werken op chello! het enige wat verandert moest worden is het mac-adres.. ik heb dit verandert.. en het werkt niet..ook als ik dus de computer van de buren meeneem naar mij werkt het nog niet! ik verander het mac adres weer terug. plug hem weer bij de buren aan en het werkt allemaal in 1x!!!! waarom zou dat dan met die spullen niet werken?
Lagere snelheid ook geprobeerd.
Dion_b; ik heb geprobeerd bij chello te vragen of ze mijn MAC vrij willen geven. De beste man vroeg waar het voor was omdat het systeem goed werkte. Ja voor de router nou dat wou die niet maar ik denk adt ik nog een keer ga bellen. Want jullie zijn allemaal overtuigd dat ze het MAC adres wel vrij willen geven. Misschien niet de verkeerde medewerker
Lagere snelheid ook geprobeerd.
Dion_b; ik heb geprobeerd bij chello te vragen of ze mijn MAC vrij willen geven. De beste man vroeg waar het voor was omdat het systeem goed werkte. Ja voor de router nou dat wou die niet maar ik denk adt ik nog een keer ga bellen. Want jullie zijn allemaal overtuigd dat ze het MAC adres wel vrij willen geven. Misschien niet de verkeerde medewerker
Inderdaad, en trek je de coax eruit, dan zul je zien dat je een 192.168.100.x ip krijgt. Maar ook daar krijg je er slechts 1 van. Dus je router als switch instellen, gaat niet op.
Toch blijf ik het een vreemd verhaald vinden. De modem kan wel een ip aan een pc geven, en dan kun je vrolijk internetten, maar hang je er een router aan dan werkt het niet? Dan lijkt het me niet logisch dat het aan de modem ligt, die ziet geen verschil tussen een pc met een nic, of een router met dat mac erin gekloond. Ik heb idee dat er iets anders gigantisch mis gaat. Ik wil je niet beledigen, maar heb je al andere mensen naar die routers laten kijken? Twee weten meer dan 1, en soms maakt iemand onbewust een hele stomme fout. Dat is mij ook wel eens overkomen.
Probeer je router eens op 10/half duplex te zetten (op de wan). Dat wil bij zo'n thomson nog wel eens resultaat geven.
Toch blijf ik het een vreemd verhaald vinden. De modem kan wel een ip aan een pc geven, en dan kun je vrolijk internetten, maar hang je er een router aan dan werkt het niet? Dan lijkt het me niet logisch dat het aan de modem ligt, die ziet geen verschil tussen een pc met een nic, of een router met dat mac erin gekloond. Ik heb idee dat er iets anders gigantisch mis gaat. Ik wil je niet beledigen, maar heb je al andere mensen naar die routers laten kijken? Twee weten meer dan 1, en soms maakt iemand onbewust een hele stomme fout. Dat is mij ook wel eens overkomen.
Probeer je router eens op 10/half duplex te zetten (op de wan). Dat wil bij zo'n thomson nog wel eens resultaat geven.
[ Voor 18% gewijzigd door Nogges op 10-11-2004 10:18 ]
You iz one special kid!
Ga nou eens op een heel ander modem dan die van je buren en die van jezelf proberen.
Elke keer zelfde modem wat wel werkt en bij jou niet kan ik niet rijmen.
En waarom probeer je niet de router van merk X of die sitecom bij jou ?
Dan kan je toch het probleem uitsluiten.
En als je PC er wel op werkt, dan ligt het toch duidelijk aan je Kobishi router.
Elke keer zelfde modem wat wel werkt en bij jou niet kan ik niet rijmen.
En waarom probeer je niet de router van merk X of die sitecom bij jou ?
Dan kan je toch het probleem uitsluiten.
En als je PC er wel op werkt, dan ligt het toch duidelijk aan je Kobishi router.
Vaag probleem. Ik denk toch echt (zoals ook in je andere topic) dat je zoals Niels zegt, een andere router moet proberen. Als een pc er wel op werkt, maar een router niet. Dan is voor 1 en 1 toch echt 2. De chello modem ziet naar mening het verschil niet tussen een pc of een router.
Ik denk dat het mac-klonen op de één of andere manier niet lekker loopt. Of probeer je router eens op 10/half duplex met je modem te laten praten. Misschien dat je nic niet lekker is? Zijn een paar dingen die je na kan lopen.
Ik denk dat het mac-klonen op de één of andere manier niet lekker loopt. Of probeer je router eens op 10/half duplex met je modem te laten praten. Misschien dat je nic niet lekker is? Zijn een paar dingen die je na kan lopen.
You iz one special kid!
Ja ik heb deze 2 routers ook bij mij thuis geprobeerd niels en deze doen het ook niet!.. want als ik 3 routers op CLONE MAC-adres klik en hem op DHCP zet lijkt me toch dat die het moet doen.. want alle spullen die ik heb gebruikt. 2 kabels 4 pc en 3 routers werken allemaal op een andere verbindign wel!! en bij mij allemaal niet! dus alle 3 de routers ok niet bij mij thuis! als ik op Clone mac druk kan er weinig misgaan. Ook als ik het overtyp enz alles geprobeerd:( erg he?... moet nog even in de modem settingskijken of daar wat te zien is.
Edit: Modem settings waren okej. Nou heb ik een goed gesprek gehad met chello. Ze hebben even mijn instellingen gewist en ik moest mijn modem weer opnieuwe aanmelden MET router ertussen zei die mederwerker. maar nog doet het aanmelden 172.29.11.36 het niet. DUS het ligt toch aan mijn spullen thuis. Probleem: ik heb nou weer mijn kobishi router bij iemand anders getest. WERKT PERFECT daar:(!!
Edit: Modem settings waren okej. Nou heb ik een goed gesprek gehad met chello. Ze hebben even mijn instellingen gewist en ik moest mijn modem weer opnieuwe aanmelden MET router ertussen zei die mederwerker. maar nog doet het aanmelden 172.29.11.36 het niet. DUS het ligt toch aan mijn spullen thuis. Probleem: ik heb nou weer mijn kobishi router bij iemand anders getest. WERKT PERFECT daar:(!!
[ Voor 27% gewijzigd door josjos op 10-11-2004 22:17 ]
Vandaag: Kobishi router op WEER een andere verbinding getest. Werkt perfect.
Medewerker chello gesproken, gegevens gewist moest me weer opnieuw registreren met ROUTER ertussen zij hij. Dus ik wil dat doen maar hij kan de chello privision site niet open. Dus er zit echt wat fout in de router of pc's. maar de router ookal weer getest zoals hierboven vermeld op andere Chello Thomsom verbinding. Werkt perfect:(
Dit is een stomme vraag me de modem is niet even om te ruilen met die van de buren he??....op de een of andere manier
Medewerker chello gesproken, gegevens gewist moest me weer opnieuw registreren met ROUTER ertussen zij hij. Dus ik wil dat doen maar hij kan de chello privision site niet open. Dus er zit echt wat fout in de router of pc's. maar de router ookal weer getest zoals hierboven vermeld op andere Chello Thomsom verbinding. Werkt perfect:(
Dit is een stomme vraag me de modem is niet even om te ruilen met die van de buren he??....op de een of andere manier
[ Voor 16% gewijzigd door josjos op 10-11-2004 22:20 ]
Vertrouwen op 'clone MAC' lijkt me onverstandig. Nagaan wat de MAC is die werkt in die PC en met de hand invoeren in zo'n router.
En als je toevallig een of andere rare medewerker van chello aan de lijn krijgt die niet MAC uit het systeem wil verwijderen, gewoon zeggen dat je een nieuwe PC hebt en die aan wilt sluiten. Dan is de MAC zo geflushed
En als je toevallig een of andere rare medewerker van chello aan de lijn krijgt die niet MAC uit het systeem wil verwijderen, gewoon zeggen dat je een nieuwe PC hebt en die aan wilt sluiten. Dan is de MAC zo geflushed
Oslik blyat! Oslik!
Nee.josjos schreef op 10 november 2004 @ 22:19:
Vandaag: Kobishi router op WEER een andere verbinding getest. Werkt perfect.
Die modem staat aan je klantgegevens gekoppeld, jij komt niet met een andere online en een ander komt niet met de jouwe online (dat kon met die Com21 wel, wat tot totaal uit de hand lopende misbruik leidde, mede daarom dit systeem)
En dan nog, het heeft werkelijk geen steek met je modem te maken, dat is gewoon een Thomson TC390 Eurodocsis-2 modem zoals honderdduizenden anderen die chello uitdeelt. Als ik deze en de andere topic lees vermoed ik toch erg sterk dat het fundamentele probleem ligt bij het verkeerd klonen van MAC adres in de routers of gewoon het verkeerd aansluiten van de router.
Als de router een 10-IP krijgt, dan ligt het aan de DNS instellingen van router en PC of je op de provisioning komt. Probeer anders met IP ipv URL (dus in je browser 172.29.11.36 intoetsen).
Oslik blyat! Oslik!
Ah damn
Misschien kan je bij Sitecom aankloppen. Die namen de support van kobishi over. Probeer google anders nog ff voor die firmware
Als je nu gewoon eerst provisioned op een pc. Dan de mac kloont, of beter nog, handmatig in de router aanpast, zodat deze gelijk aan de mac van de pc is. Dan haal je de modem van stroom, wacht ff 2 minuten, modem aan stroom, online laten komen. Router mèt veranderde mac aan de modem koppelen. Dan zit je niet te rommelen met 10.ip's op je router. Geen problemen met verkeerde DNS'en dan. Probeer ook eens het ip van de provisioning te pingen: 172.29.11.36
En probeer wat samenhangender te typen, dat bedoel ik niet beledigend, maar zo kan iedereen je beter begrijpen.
En probeer wat samenhangender te typen, dat bedoel ik niet beledigend, maar zo kan iedereen je beter begrijpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Nogges op 11-11-2004 09:41 ]
You iz one special kid!
Er kunnen bij chello ook problemen zijn doordat vooral gemigreerde gebruikers van oude providers niet op de juist manier in de administratie gelinkt staan.
Dan kan je keer op keer wel aanmelden, maar daarna toch niet internetten.
Het klantnummer staat dan niet goed aan het SID gekoppeld. Dit kunnen ze enkel bij de tech dienst oplossen.
modems resetten etc help dan allemaal niet. Ik heb dit nu bij 3 gemigreerde gebruikers gezien.
Het klantnummer staat dan niet goed aan het SID gekoppeld. Dit kunnen ze enkel bij de tech dienst oplossen.
modems resetten etc help dan allemaal niet. Ik heb dit nu bij 3 gemigreerde gebruikers gezien.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Oplossing daarvoor is uiterst simpel: niet het SID gebruiken om aan te melden maar het gebruikersnaam (er staat niet voor niets SID of gebruikersnaam). SID is namelijk modem-afhankelijk, gebruikersnaam blijf je behouden.ReLight schreef op 11 november 2004 @ 11:44:
Er kunnen bij chello ook problemen zijn doordat vooral gemigreerde gebruikers van oude providers niet op de juist manier in de administratie gelinkt staan.
Enige uitzondering zijn een paar vage gevallen in regio Rijnmond waar alle administratieve gegevens (incl gebruikersnaam) nog bij Eneco staan en UPC dus helemaal geen gebruikersaccount heeft. Dan moet dat idd aangemaakt worden
Oslik blyat! Oslik!