"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:15:
Ik heb nog steeds een XP1800+. Gigabyte GA7VAXP mobo, 1,25GB RAM (PC2700), een Radeon 8500 en 3 HDD's: 80, 60 en 40 GB.

Ik kan voor 50 euro een Radeon 9600XT kopen, en dan heb ik nog ongeveer 300 euro max te besteden. Ik kan dat opmaken aan een Gigabyte GA-K8NS Ultra-939, A643000+ en 1GB PC3200 RAM. Kost precies 300 euro. De 60 en 40 GB schijven doe ik dan weg, die gebruik ik toch niet echt. Heb nl. ook nog een 200GB externe schijf. :P

In mijn ogen is het mobo wel leuk: een AGP slot maar wel S939. Ik game niet heel veel, dus een upgrade naar een PCI-e kaart zal sowieso nog wel ff duren. Programmeren doe ik zo af en toe, en Photoshop/Illustrator/InDesign/Director gebruik ik veel.

Wie zou het anders aanpakken?
Ik niet, ik denk dat je zo de goede keuzes maakt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Kaaswagen schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:21:
Huidig:
AMD Athlon 64 3000+, met een zalman CNPS7700-AlCu
Radeon 9800 Pro, met een zalman VF700-Cu
Asus, k8v SE Deluxe
Twinmos 512 MB Pc3200 (cl 2.5) x1
80 Gig Maxtor DiamondMax 9, 8 MB
Samsung Combo-Drive
Antec Sonata (380 Watt)
19 Inch crt.

Wat ik ermee doe/wil
Tis een machientje van alles, hij moet kunnen gamen, office, geschikt voor audio enz enz.

Wat had ik in gedachten?
Ik weet niet wat ik hier aan moet upgraden, ik was meer van plan er ongeveer 100-200 euro aan uit te geven. Is een plank van 512 erbij een idee? Ik heb meestal maar 5 toepassingen open staan, dus ik weet niet of 512 erbij slim is. Is anders een Dvd-brander een idee? Ik hoorde veel goede dingen over Nec's (goedkoop, snel enz enz), maar worden dvd-branders niet veel goedkoper met de opkomst van blauwe lasers en andere nieuwe techieken? Sata lijkt mij geen grote snelheidswinst opleveren, als ik het zo hoor is dat verschil niet echt merkbaar, of zit ik verkeerd? Als ik de preformance niet omhoog (in verhouding met het geld wat ik erin steek) krijg dan koop ik denk ik de boxen van deze bbg, of ik ga dan eens kijken naar een watercooling.

_o_ Alvast bedankt. :)
Ik zou inderdaad gaan voor een extra reepje van 512 MB MEM. Dan houdt je zelfs nog geld genoeg over om voor DE DVD brander van dit moment (de NEC 3520) te gaan. Dit ding is al spotgoedkoop, dus ik denk dat hij niet veel verder in prijs zal dalen. Check maar eens wat reviews voor hoe goed hij presteert!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Scr33x0r schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:57:
Goed, jullie mening graag..

ik had een van deze in gedachten:

uiteraard mag je met iets anders komen..

[...]

of

[...]

Waarvoor het gebruikt wordt:
Nou wil het eigenlijk als complete workstation gebruiken waar ook op gegamed moet kunnen worden, maar meest van de tijd ben ik toch bezig met het managen van een webhosting bedrijfje. Vaak veel dingen open. photoshop, dreamweaver, zend studio, flash etc etc.Ik merk toch dat mijn huidige systeem af en toe traag wordt.. vooral wanneer ik bijv rechtermuisknop op een .php bestand doe, waar dus veel opties zijn, duurt het erg lang.

Wat ik nu heb:
AMD 2600+
Aopen AK79D-1394
Ati Radeon 9700 Pro
Hdd 160 + 200
2x512 ram (1x333 en 1x400)
Tagan 480 Watt voeding
voor de rest gewoon standaard troep (brander etc)
Check eens wat reviews waarbij deze CPUs worden vergeleken. Dan zou ik gaan voor diegene die de meeste prestaties levert voor het geld... Wat betreft het moederbord: zet alle features van beide bordje op een rijtje. Bedenk dan ewlke features je nodig hebt/graag wilt en neem dan het bordje wat het beste aan je eisen voldoet... Zo kan je mooi een eigen keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:01:
huidige systeem

AMD Athlon 64 Processor 3200+, 512Kb L2 cache
Zalman CNPS7000B-AlCu
MSI K8N Neo (MS-7030) speciale uitvoering met 54mbit wireless netwerk kaart
Onboard audio 7.1
2 * 512MB PC3200 Twinmos geheugen
Ati Radeon 9500 pro 128 MB
floppy drive
NEC 3500A
Toshiba R5002
Maxtor DiamondMax 10, 200GB, S-ata
Western digital caviar, 120 GB, ata133
Monitor Sony Trinition Multiscan 200SX 19" CRT op 1152 * 768
XP SP2

gebruik

voornamelijk games, internet en af en toe films kijken

Tijdens het booten loopt hij nog weleens vast in de bios (dit gebeurde niet voordat ik de Maxtor harde schijf er op aan sluitte), het duurt een eeuwigheid voordat hij Windows gaat laden ( jah gaat laden hij blijft hangen en gaat een eeuwigheid daarna pas laden)

Enkele onderdelen zijn nog afkomsig uit mijn oude PC de videokaart, de Western harde schijf, floppy drive en de Toshiba (was zonde om ze weg te doen) en had maar een krap budget (verklaart waarom ik Twinmos geheugen erin heb zitten)

Nog suggesties om mijn Pc sneller te laten laden/lopen
Budget is 100 á 200 Euro

thanx
Voor 200 euro kun je een 6600 GT kopen.. Die stukken sneller is dan je 9500 Pro.
Je kan ook een 2e 200 Gb Maxtor schijf kopen en dan een Raid Array trekken.
Ik had eerst ook alleen een WD 120 Gb Sata Raid-Edition... Daarna heb er een 2e bij gezet, en dat is niet meer traag te krijgen zeg. Tuurlijk, het kan wel sloom worden maar dat is dan aan mijn CPU/Ram te danken. (3500+ en Corsair XL 2225). Aan een 2e HD om een Raid 0 te trekken doe je echt geen miskoop, ook al is het niet om te ruimte maar om de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
AJ1815 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:51:
[...]

Ik zou inderdaad gaan voor een extra reepje van 512 MB MEM. Dan houdt je zelfs nog geld genoeg over om voor DE DVD brander van dit moment (de NEC 3520) te gaan. Dit ding is al spotgoedkoop, dus ik denk dat hij niet veel verder in prijs zal dalen. Check maar eens wat reviews voor hoe goed hij presteert!!!
Als ik even in de Pricwatch kijk is DE dvd-brander 55 euro, en het RAM 60 (ongeveer) Mijn budget laat meer toe (200 nu, staat vast :P), dus wat kan ik dan kopen? Meer dan 1024 mb is naar mijn mening een beetje overkill... Anders misschien een TV-tuner, maar welke moet ik dan nemen. Ik heb gekeken en een hauppage en dat lijkt mij wel wat. Maar als ik puur naar performance kijk, wat kan ik dan het beste nemen? Ik kan niets bedenken wat te rechtvaardigen is behalve watercooling, of evt doorsparen voor een overstap naar de volgende socket van Intel of Amd. Ik ben nog best onbekend met watercooling, is dat te doen voor iemand die het nog nooit gedaan heeft? Zijn er ook "starter " setjes? Iemand een idee?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Huidig Systeem

CPU: AMD 64 3400+ Newcastle 2,4 Ghz 512 kb L2-cache

CPU Koeler: Coolermaster Hyper 6

Mobo: ASUS K8V SE Deluxe

Geheugen: 2 x 512 Mb Corsair DDR

Videokaart: XFX Geforce 6800LE 128 Mb, unlocked tot 16 x 1,5, geflashed naar 6800 NU

Videokaart koeler: NvSilencer 5

HDD: Mastor DiamondMax 10 200 Gb

Aopen DVD-brander

LG DVD-speler

Floppy

Wat doe ik er mee:
Gamen (nieuwste spellen), hobby, vrije tijd, school, muziek, films

Wat heb ik in gedachten:
Ik wil eigenlijk over op een socket 939 processor die zeker even goed is als wat ik nu heb. Daarnaast wil ik een moederbord met goede overclockmogelijkheden met de processor die ik er op plant. De videokaart die er nu op zit is op zich nog prima alleen met het oog op de toekomst is PCI-Express misschien verstandig. Ik moet er dan wel op vooruit gaan (uiteraard), anders heb ik liever een goed systeem wat zich lekker laat overclocken met mijn oude videokaart.

Budget
Budget ligt rond de 400-500 euro, als ik een nieuwe videokaart koop kan de opbrengst van mijn oude er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit nemen als upgrade:

MSI K8N Neo2 Platinum -> pricewatch: MSI K8N NEO2 Platinum, nForce3 250U (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, 1394)
met een 3200+ of 3500+ (2 of 2.2 ghz) -> pricewatch: MSI K8N NEO2 Platinum, nForce3 250U (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, 1394) of pricewatch: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)

Ik zou zeker je 6800LE houden aangezien je alle pipe's open kan gooien :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nevermind..

[ Voor 96% gewijzigd door Satch op 20-03-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Goat schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:49:
Huidig Systeem

CPU: AMD 64 3400+ Newcastle 2,4 Ghz 512 kb L2-cache

CPU Koeler: Coolermaster Hyper 6

Mobo: ASUS K8V SE Deluxe

Geheugen: 2 x 512 Mb Corsair DDR

Videokaart: XFX Geforce 6800LE 128 Mb, unlocked tot 16 x 1,5, geflashed naar 6800 NU

Videokaart koeler: NvSilencer 5

HDD: Mastor DiamondMax 10 200 Gb

Aopen DVD-brander

LG DVD-speler

Floppy

Wat doe ik er mee:
Gamen (nieuwste spellen), hobby, vrije tijd, school, muziek, films

Wat heb ik in gedachten:
Ik wil eigenlijk over op een socket 939 processor die zeker even goed is als wat ik nu heb. Daarnaast wil ik een moederbord met goede overclockmogelijkheden met de processor die ik er op plant. De videokaart die er nu op zit is op zich nog prima alleen met het oog op de toekomst is PCI-Express misschien verstandig. Ik moet er dan wel op vooruit gaan (uiteraard), anders heb ik liever een goed systeem wat zich lekker laat overclocken met mijn oude videokaart.

Budget
Budget ligt rond de 400-500 euro, als ik een nieuwe videokaart koop kan de opbrengst van mijn oude er nog bij.
Dat wat jij in gedachte hebt is pure verspilling van geld!!! Je zult van een overstap naar het 939 socket helemaal NIETS merken wat betreft performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Mijn huidig systeem:

Pentium 4 Northwood 2.4GHZ
Gigabyte GA-8KNXP
512MB DDR GEIL RAM (2-2-2-5)
9800PRO (XT modded, bios)
WD740GD RAPTOR 10000RPM
120GB Western Digital 2m Cache
Ultra X keyboard
MX1000
Iiyama E481S 19" tft + 17" CRT Philips
Nec 3500A + Plextor 708A
Tagan 480 watt voeding O+

Dit is mijn werkstationnetje, waar ik, af en toe op game, beetje Designen, en gotten.

Mijn cpu gaat tot 2.7 met 1.8volt, ocen is dus geen optie.

En ik neig nu naar amd toe, vanwege prestatie/prijs verhouding.

Mijn budget ligt rond de 200-300 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Timo op 20-03-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Specs:

NVIDIA nForce 2 Crush 18D/18G Chipset Based. K7N2M/K7N2GM series
AMD Athlon XP 2600+ (@2150mhz)
2 x 256mb PC2700 (@172mhz)
Nvidia Geforce 6600GT (@core: 550mhz / mem: 1,10ghz)
Iiyama ProLite E431S + Samsung Syncmaster 151n

Wat ik er mee doe:

Vooral Desktoppen (internet, msn enz) maar ook wel vrij zware grafische programma's (dit in combo vaak met het desktoppen). (photoshop en movie maker met vele grote bestanden). Maar ik speel er ook zo af en toe games op en vind het wel leuk om dat met leuke graphics te doen.

Wat ik misschien wil:

Zo af en toe loopt mijn pc zo goed als vast tijdens het werken met grafische programma's (vooral met grote bestanden) dit lijkt mij aan een tekort aan geheugen te liggen. Maar als ik vervolgens ctrl+alt+del zie ik dat het fysieke geheugen dan nog niet maximaal gebruikt wordt :? wel is me wisselbestand dan veel groter dan normaal. (houd windows een minimale fysieke buffer over ofzo?)

Alleen ik zou dan dus 2 x 512mb willen kopen en dit moet dan haast wel PC3200 worden (is net zo duur als PC2700 dacht ik) maar dit loopt optimaal op 200mhz en helaas gaat mijn processor dat niet trekken (een fsb van 200) en verder overklokken heeft ook geen zin aangezien ik me Vcore niet in me bios kan aanpassen wordt hij dan super instabiel. Ik heb al gekeken dus ook naar een andere processor maar dan zal dat een Athlon XP 3200+ (of zijn er nog meer geschikt voor socket A?) moeten worden (die wel fsb 200mhz heeft) maar deze is weer vrij prijzig. (heb ik me laten vertellen)

Samengevat: Ik denk zelf dat ik meer geheugen nodig heb om mijn pc een redelijke boost te geven, maar is het verschil tussen een op 172mhz en een op 200mhz lopend FSB nou groot? Oftewel zou een Athlon XP 3200+ in samenwerking met PC3200 geheugen (of ander socket A processor) een grote boost geven of is het de vele extra euro's niet waard...

Verder zou ik eigenlijk niet weten hoe duur een nieuw moederbord (voor Athlon 64) + processor zou zijn. Maar misschien dat dat ook een optie is.

Wat ik ook graag zou willen weten welk geheugen zou ik moeten kopen... Je hebt namelijk redelijk betaalbaar geheugen maar je hebt ook reepjes die ongelovelijk duur zijn. Ik vraag mij dus af wat ik nodig heb (het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk) kwa prijs/prestatie...en of het echt verschil maakt (A-merk versus B-merk)

Budget:

€150 max + de verkoopwaarde van te vervangen onderdelen

Alvast bedankt :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
komt hier eigenlijk nog wel iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Banjy schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:40:
Specs:

NVIDIA nForce 2 Crush 18D/18G Chipset Based. K7N2M/K7N2GM series
AMD Athlon XP 2600+ (@2150mhz)
2 x 256mb PC2700 (@172mhz)
Nvidia Geforce 6600GT (@core: 550mhz / mem: 1,10ghz)
Iiyama ProLite E431S + Samsung Syncmaster 151n

Wat ik er mee doe:

Vooral Desktoppen (internet, msn enz) maar ook wel vrij zware grafische programma's (dit in combo vaak met het desktoppen). (photoshop en movie maker met vele grote bestanden). Maar ik speel er ook zo af en toe games op en vind het wel leuk om dat met leuke graphics te doen.

Wat ik misschien wil:

Zo af en toe loopt mijn pc zo goed als vast tijdens het werken met grafische programma's (vooral met grote bestanden) dit lijkt mij aan een tekort aan geheugen te liggen. Maar als ik vervolgens ctrl+alt+del zie ik dat het fysieke geheugen dan nog niet maximaal gebruikt wordt :? wel is me wisselbestand dan veel groter dan normaal. (houd windows een minimale fysieke buffer over ofzo?)

Alleen ik zou dan dus 2 x 512mb willen kopen en dit moet dan haast wel PC3200 worden (is net zo duur als PC2700 dacht ik) maar dit loopt optimaal op 200mhz en helaas gaat mijn processor dat niet trekken (een fsb van 200) en verder overklokken heeft ook geen zin aangezien ik me Vcore niet in me bios kan aanpassen wordt hij dan super instabiel. Ik heb al gekeken dus ook naar een andere processor maar dan zal dat een Athlon XP 3200+ (of zijn er nog meer geschikt voor socket A?) moeten worden (die wel fsb 200mhz heeft) maar deze is weer vrij prijzig. (heb ik me laten vertellen)

Samengevat: Ik denk zelf dat ik meer geheugen nodig heb om mijn pc een redelijke boost te geven, maar is het verschil tussen een op 172mhz en een op 200mhz lopend FSB nou groot? Oftewel zou een Athlon XP 3200+ in samenwerking met PC3200 geheugen (of ander socket A processor) een grote boost geven of is het de vele extra euro's niet waard...

Verder zou ik eigenlijk niet weten hoe duur een nieuw moederbord (voor Athlon 64) + processor zou zijn. Maar misschien dat dat ook een optie is.

Wat ik ook graag zou willen weten welk geheugen zou ik moeten kopen... Je hebt namelijk redelijk betaalbaar geheugen maar je hebt ook reepjes die ongelovelijk duur zijn. Ik vraag mij dus af wat ik nodig heb (het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk) kwa prijs/prestatie...en of het echt verschil maakt (A-merk versus B-merk)

Budget:

€150 max + de verkoopwaarde van te vervangen onderdelen

Alvast bedankt :)
Ik denk dat je ook het meeste hebt aan extra geheugen. Dat probleem met de kloksnelheden wat je noemt is echter helemaal niet relevant. PC3200 MEM loopt namelijk net zo goed (misschien zelfs met strakkere timings) op lagere snelheden. Het is dan ook zeker een aanrader om 2x512 MB aan te schaffen. Je zou dan kunnen kijken naar een Dual-Channel kitje van een goed aangeschreven merk. Daarbij kun je het zo duur maken als je zelf wilt, waarbij globaal geldt: duurder is beter getest geheugen en zal dus waarschijnlijk sneller lopen.
Verder is eht misschien een idee om je MultiPlier omlaag te schroeven en je FSB verder omhoog, dan kun je toch makkelijk een FSB van 200MHz halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
AJ1815 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat je ook het meeste hebt aan extra geheugen. Dat probleem met de kloksnelheden wat je noemt is echter helemaal niet relevant. PC3200 MEM loopt namelijk net zo goed (misschien zelfs met strakkere timings) op lagere snelheden. Het is dan ook zeker een aanrader om 2x512 MB aan te schaffen. Je zou dan kunnen kijken naar een Dual-Channel kitje van een goed aangeschreven merk. Daarbij kun je het zo duur maken als je zelf wilt, waarbij globaal geldt: duurder is beter getest geheugen en zal dus waarschijnlijk sneller lopen.
Verder is eht misschien een idee om je MultiPlier omlaag te schroeven en je FSB verder omhoog, dan kun je toch makkelijk een FSB van 200MHz halen...
Hmm ok, bedankt. Ik heb alleen geen multiplier in mijn bios staan en als het goed is zijn deze toch gelockt bij amd athlon xp processors?

Ik had dit geheugen setje op het oog:
DDR DRAM PC3200 / 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) rond de 100euro incl verzenden.
Is dit wat? Hij is populair in de pricewatch... Maar is matched pair eigenlijk hetzelfde als dual channel? (lijkt mij haast niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Banjy schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:33:
[...]

Hmm ok, bedankt. Ik heb alleen geen multiplier in mijn bios staan en als het goed is zijn deze toch gelockt bij amd athlon xp processors?

Ik had dit geheugen setje op het oog:
DDR DRAM PC3200 / 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) rond de 100euro incl verzenden.
Is dit wat? Hij is populair in de pricewatch... Maar is matched pair eigenlijk hetzelfde als dual channel? (lijkt mij haast niet...)
Matched pair = dual channel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ricardo87 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Matched pair = dual channel :)
Ok thnx! Dan ga ik dit setje maar halen... en als ik hem op een lagere snelheid moet laten lopen dan kan ik er misschien relaxtere timings uithalen. :)

PS hoe kan je dat eigenlijk testen? Want heb het wel eens met mijn huidige geheugen gedaan maar als ik ze te strak deed dan starte de pc niet meer op en kon ik de bios resetten... is er ook iets om dit "veilig" te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig systeem:
Proc: AMD 64 3400+
MB: Asus K8v SE deluxe
Mem: 512 MB DDR-SDRAM PC2100 133 Mhz
HD: 80 gig
Video: Geforce 4 Ti 4200 128
Sound: SB Live!/ audio [A400]
Monitor: 17 tft 16 ms

Wat doe ik er mee?
Vooral gamen, surfen, muziekluisteren en soms flims kijken

Waar zat ik aan te denken?
Nieuw geheugen of videokaart. Normaal als gamer zou je denken aan een videokaart maar in denk dat mijn geheugen mijn systeem afremt.

Budget
150 euro

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:19:
Huidig systeem:

Wat doe ik er mee?

Nieuw geheugen of videokaart. Normaal als gamer zou je denken aan een videokaart maar in denk dat mijn geheugen mijn systeem afremt.

Budget
150 euro

Alvast bedankt
Wat ik zou doen:

- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)

Kosten, ongeveer 100 euro.

Dan verkoop je je oude videokaart voor 50 euro, dan heb je dus nog 100 euro over. Daar kan je mooi een 2ehands ATi Radeon 9800 Pro voor kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:19:
Huidig systeem:

Wat doe ik er mee?

Budget
150 euro

Alvast bedankt
Geheugen!, dan doorsparen voor een goede videokaart. Die ti4200 kan het tot die tijd nog wel aan.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47

Aight!

'A toy robot...'

Ricardo87 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:27:
[...]

Wat ik zou doen:

Dan verkoop je je oude videokaart voor 50 euro, dan heb je dus nog 100 euro over. Daar kan je mooi een 2ehands ATi Radeon 9800 Pro voor kopen :)
Ik zou als ik hem was voor een iets duurdere Speed Premium gaan, ik heb namelijk ook die modules, maar kunnen geen 1t aan. Ze ocen wel tot 230 mhz. Misschien iets hoger met een beter voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de adviezen
Ricardo87 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:27:
[...]

Wat ik zou doen:

Maar ik kan dus beter mijn geheugen die ik nu heb beter weg halen en het vervangen voor 1 of 2 reepje(s) van 512?

Ik heb zelf even gekeken bij de winkel ( http://www.micro-mail.nl/ ) waar ik mijn computerspullen haal dit vond ik

Kingston DDR400 CL3 512MB voor 53 euro leek mij wel goed of zie ik nu iets over het hoofd?

@Aight!:
Ik ben geen overlocker ik zou ook echt niet weten hoe het moest ik heb oit wel met RivaTuner wat geprobeert maar nooit echt betere prestaties gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Mijn huidige systeem bestaat uit:
-Processor: Intel Pentium 4, 3 Ghz. (Preskots core met 1 MB cache, 800 mhz FSB en HT)
-Moederbord: Asus P4S800-D (SIS 655 FX chipset)
-Geheugen: 4 x 512 MB (dual channel, 400 Mhz.)
-Videokaart: Leadtek geforce 6800 LE (alle pipes en shaders unlocked)
-en nog wat harde schijven en optische drives.

Ik gebruik mijn computer voor spelletjes, internet, tekstverwerken, foto's bewerken, etc.

Ik heb echer het gevoel dat het een en ander wel wat sneller kan. Ik wil bij voorkeur weer dezelfde grootte geheugen in dual channel behouden en als het even kan ook mijn videokaart.
Ik wil bij voorkeur niet meer dan 300-400 euro uitgeven. Heeft iemand nog leuke tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

ruftman schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:10:
Mijn huidige systeem bestaat uit:
-Processor: Intel Pentium 4, 3 Ghz. (Preskots core met 1 MB cache, 800 mhz FSB en HT)
-Moederbord: Asus P4S800-D (SIS 655 FX chipset)
-Geheugen: 4 x 512 MB (dual channel, 400 Mhz.)
-Videokaart: Leadtek geforce 6800 LE (alle pipes en shaders unlocked)
-en nog wat harde schijven en optische drives.

Ik gebruik mijn computer voor spelletjes, internet, tekstverwerken, foto's bewerken, etc.

Ik heb echer het gevoel dat het een en ander wel wat sneller kan. Ik wil bij voorkeur weer dezelfde grootte geheugen in dual channel behouden en als het even kan ook mijn videokaart.
Ik wil bij voorkeur niet meer dan 300-400 euro uitgeven. Heeft iemand nog leuke tips voor mij?
Wat voor geheugen gebruik je? Mogelijk dat dit niet volledig op je PSB is afgestemd.

Je zou de processor kunnen vervangen voor een 3,4 of 3,6 GHz, dat valt binnen je budget, alleen vraag ik me af of je het snelheidsverschil wel goed zult merken.

Je zou ook eens naar je harde schijven kunnen kijken. Indien je gebruik maakt van P-ATA zou je die misschien kunnen vervangen voor een WD Raptor S-ATA, een 73 GB Raptor heb je voor zo'n 150 euro. Indien je mobo S-ATA raid ondersteunt, zou je met 2 Raptors in striping modus een heel erg lekker systeempje hebben. Je oude schijven kun je gewoon nog steeds dan gebruiken, je zet enkel Windows of welk OS je dan ook gebruikt op de S-ATA stripe, andere schijven gebruik je voor opslag van films/muziek/downloads/documenten en weet ik wat nog meer. Indien je geen S-ATA (raid) op je moederbord hebt, zou je voor 50 tot 60 euro een S-ATA PCI insteekkaart kunnen kopen, alleen is je PCI bus dan geloof ik de bottleneck, en zul je van snelheidswinst weinig tot niets merken.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem:

XP2200+
Asus A7V8X (uitvoering met 256kb bios ipv 512kb bios... :? )
768 MB pc2100
Point of view Ti4200 64mb
WinXp op 30 GB maxtor 7200 2mb
Data op 120 GB maxtor 5400

Wat deed ik:
Voornamelijk spelletjes en videomontage en conversie (van dv naar dvd) en wat newsgroepen inlezen...
Wat wil ik:
Voornamelijk spelletjes en videomontage en conversie (van dv naar dvd) en wat newsgroepen inlezen...

Echter Ik vind mijn systeempje wat traag worden, ik kan de nieuwste spellen nog maar amper spelen
(de meest lage resolutie en alle opties uitschakelen, dan lukt het meestal nog aardig...)

Ik kan ongeveer 300 euro vrijmaken, ik kan ook nog ff verder sparen.

Ik hoef zeker geen snelheidsmonster dat de nieuwste 3-d spellen op volle snelheid met alle opties kan spelen, ik wil gewoon lekker een rondje kunnen racen met bijvoorbeeld nfsu2 voor de snelle kick en een rondje xpand rally of collin2005 voor wat meer realiteit...

Kan ik beter nog ff wat uitzingen met dit systeem en dan een geheel nieuwe samenstellen of is er voor een leuk bedrag een zekere performancewinst te boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:19:
bedankt voor de adviezen

[...]

Maar ik kan dus beter mijn geheugen die ik nu heb beter weg halen en het vervangen voor 1 of 2 reepje(s) van 512?

Ik heb zelf even gekeken bij de winkel ( http://www.micro-mail.nl/ ) waar ik mijn computerspullen haal dit vond ik

Kingston DDR400 CL3 512MB voor 53 euro leek mij wel goed of zie ik nu iets over het hoofd?

@Aight!:
Ik ben geen overlocker ik zou ook echt niet weten hoe het moest ik heb oit wel met RivaTuner wat geprobeert maar nooit echt betere prestaties gekregen.
Indien je PC3200 bij PC2100 steekt, zal je PC3200 op 2100 snelheid gaan werken (als het al gaat werken). Dus heb je maar heel weinig probaat bij de upgrade - je hebt meer aan het vervangen van de 512 MB PC2100 voor 512 PC3200 dan 1 GB mixed 2100 & 3200. Mooier is natuurlijk 1 GB PC3200.
Je videokaart is ook aan vervanging toe. Als je in V&A kijkt, dan zie je de laatste tijd Radeon 9800 Pro's tussen de 130 en 150 euro aangeboden worden. Dit zijn leuke bedragen voor zo'n kaart. Wil je hem liever nieuw (dus met garantie), dan kun je voor een 180 tot 200 euro al een Saphire Radeon 9800 Pro 128 MB aanschaffen. Let er wel op dat je dan een 9800 Pro met een 256 mbit geheugenbus neemt, er zijn namelijk ook exemplaren met een 128 mbit bus op de markt. En het verschil tussen de 2 is toch wel merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:26:
Mijn huidige systeem:

XP2200+
768 MB pc2100

Wat deed ik:
Wat wil ik:

Echter Ik vind mijn systeempje wat traag worden, ik kan de nieuwste spellen nog maar amper spelen
(de meest lage resolutie en alle opties uitschakelen, dan lukt het meestal nog aardig...)

Ik hoef zeker geen snelheidsmonster dat de nieuwste 3-d spellen op volle snelheid met alle opties kan spelen, ik wil gewoon lekker een rondje kunnen racen met bijvoorbeeld nfsu2 voor de snelle kick en een rondje xpand rally of collin2005 voor wat meer realiteit...

Kan ik beter nog ff wat uitzingen met dit systeem en dan een geheel nieuwe samenstellen of is er voor een leuk bedrag een zekere performancewinst te boeken...
Je kunt voor de volgende upgrade gaan:

Athlon XP 3000+ voor 105 euro
ATi Radoen 9800 Pro 128 MB voor 180 euro

Dan zit je zo'n beetje aan de max van je systeem. Een volgende upgrade zou 100 euro voor PC3200 kunnen zijn. Het beste is echter om dat direct te doen.
Indien je voor de geheugenupgrade kiest ipv de videokaart, zul je de nieuwste spelen nog steeds niet goed kunnen spelen; bij andere werkzaamheden gaat het echter wel een stuk sneller.

Aan de andere kant zou je ook door kunnen gaan sparen voor een AMD 64 systeempje - ik schat dat je voor een leuk AMD64 systeem (moederbord, proc, geheugen en videokaart) toch wel een euro of 800 kwijt bent. Met de upgrade zoals hij hierboven staat zit je zo'n beetje aan de max van de kunnen van je huidig systeem. Als je dat wilt upgraden dan zul je toch naar een nieuw systeem moeten gaan. Een AMD64 systeem kun je (indien je wel voor de 939 sockets kiest) nog wel een tijdje upgraden met nieuwere & snellere processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:26:
Mijn huidige systeem:

XP2200+
768 MB pc2100

Wat deed ik:
Wat wil ik:

Voor 300 euro zou ik je een van de goedkopere Athlon 64's kopen (3000+, 120 euro in pricewatch).
Dan een bijpassend mobo - MSI K8N Neo2 Platinum (nForce 3), ook 120 euro.
Je geheugen kan ook een upgrade gebruiken, want pc2100 is niet bijster snel (al past het wel bij je huidige FSB denk ik, 133 Mhz? Met een A64 ben je beter af met pc3200. Dat kan je later kopen :). Ik zou zeggen, met het oog op de toekomst: 2x 512 MB

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Borromini schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:52:
[...]

Voor 300 euro zou ik je een van de goedkopere Athlon 64's kopen (3000+, 120 euro in pricewatch).
Dan een bijpassend mobo - MSI K8N Neo2 Platinum (nForce 3), ook 120 euro.
Je geheugen kan ook een upgrade gebruiken, want pc2100 is niet bijster snel (al past het wel bij je huidige FSB denk ik, 133 Mhz? Met een A64 ben je beter af met pc3200. Dat kan je later kopen :). Ik zou zeggen, met het oog op de toekomst: 2x 512 MB
Persoonlijk zou ik niet voor deze processor en moederbord gaan, dit zijn socket 754 AMD 64's. Hier zit geen toekomst meer in, wordt niet meer in ontwikkeld. Dus bij een volgende upgrade zit je zo aan de max van de socket 754 processors tenzij je wederom het moederbord vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakertjes!

Er was dus al een dergelijk topic...had er zelf eentje geopend met of ik beter kon upgraden of een nieuw systeem aanschaffen. pgraden lijkt me het beste dus heb mn vorige topic laten sluiten en zal deboel hier nog eens posten.

Sorry dat ik niet even beter gekeken heb, soep in mn ogen ofzo. (8>

Huidige systeem:
* ADM Duron TM Processor, 900 Mhz
* Asus A7A266 Mobo
* 256 MB RAM
* HD 20 GB: IBM (IC35L020AVER07-0)
* HD 60 GB: Maxtor D740X (6L060J3)
* NVidia GeForce4 MMX 440
* Creative SB Live! Soundcard
* 3COM 3C900B-TPO Ethernet Adapter * Philips CD-rewriter PCRW1208
* DVD-ROM DVD-12X2H
* Monitor: Dell ES-17
* Standaard Floppy Drive
* Microsoft Natural PS/2 Keyboard
* PS/2 Compatible Mouse
* CanoScan N670U
* Kast met voeding (vraag niet wat, lelijk is 'ie iig! )
* PC Speakers zijn defect
* Windows XP Pro met SP2

Waarom iets anders?
* Mijn CD-writer heeft nooit echt goed gefunctioneerd en sinds SP2 erop staat weigert 'ie sowieso dienst.
* Mijn 60GB (opgedeeld in 3 partities) harde schijf staat behoorlijk vol
* Het beestje is nogal traag, als ik een cd aan het branden ben slaat mijn computer vaak vast, kan niet goed twee zware progjes naast elkaar draaien. De laatste versie van Mediaplayer of ene uitgebreide Winamp trekt de pc niet, slaat voortdurend vast. Ook muziekcd's afspelen gaat met continu gebuffer en vastslaan.
* De boel (voornamelijk muziek en bestanden, ca. 60GB) moet sowieso gebackupped worden. Dat gaat een beetje moeilijk op MP3 cd'tjes. Dacht daarom aan een DVD-brander om zo al mn muziek in gedeeltes van 4GB (of 8GB Duallayer) te kunnen backuppen.

Wat doe ik ermee?
* Ik gebruik de PC vooral veel om te internetten en voor mijn studie. Ik ben geen gamer en kijk geen films op de pc (al zou een line-out kabeltje naar de tv wel handig zijn aangezien ik geen reguliere DVDspeler heb).
* De progjes die ik veel draai zijn Word, Powerpoint, SPSS, Nero, Photoshop en dat soort dingen.
* Ik download aardig veel
* Ik doe geen hele achterlijke dingen en verwacht bij lange na geen topkwaliteit.

Wat wil ik?

* Upgraden. Dach zelf aan:
- van 256 naar 512 MB RAM.
- Wellicht een iets snellere processor al geloof ik dat mn mobo maar tot 1.3 GHz ondersteunt.
- CD-writer eruit (functioneert toch niet goed), DVD-brander erin (maar trekt mijn mobo dat? Zo ja, welke kan ik dan het beste aanschaffen?). En kan ik dan met dat ding ook gewoon normale cd's branden?
- Schijven backuppen, flinke schoonmaak houden, iets van 5Gb aan muziek die ik weinig luister wegdonderen zodat ik nog ong. 45GB vol heb op mn tweede HD...en dus films gewoon direct branden ipv ze te bewaren...dan red ik het wel met mijn huidige 80GB
- De boel backuppen, alles formatteren, alle onnodige projes eraf, de boel een keer fris opniuew installeren (clean install want sinds SP2 is mn PC sowieso gaan flippen) en hopen dat het dan wat sneller loopt.

Als ik ga upgraden, wat heb ik dan nodig en wat gaat me dat kosten?

En hoe kan ik het beste al mijn muziek e.d. backuppen voordat ik de hele boel formateer en opnieuw ga installen (is in die 3 jaar nog nooit gedaan nl... zal ook wel met de traagheid te maken hebben vrees ik)...

Hoop dat dit zo duidelijk is en jullie me kunnen helpen.

Heb echt WEINIG geld te besteden dus als het zo goedkoop mogelijk kan, dan graag!

Tnx alvast,

xxx Jackie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:34:
Huidige systeem:
* ADM Duron TM Processor, 900 Mhz
* Asus A7A266 Mobo
* 256 MB RAM
* HD 20 GB: IBM (IC35L020AVER07-0)
* HD 60 GB: Maxtor D740X (6L060J3)
* NVidia GeForce4 MMX 440
* Creative SB Live! Soundcard
* 3COM 3C900B-TPO Ethernet Adapter
* Philips CD-rewriter PCRW1208
* DVD-ROM DVD-12X2H
* Monitor: Dell ES-17
* Standaard Floppy Drive
* Microsoft Natural PS/2 Keyboard
* PS/2 Compatible Mouse
* CanoScan N670U
* Kast met voeding (vraag niet wat, lelijk is 'ie iig! )
* PC Speakers zijn defect
* Windows XP Pro met SP2
Als ik jou was zou ik voor het volgende gaan (nieuwe spullen, prijzen uit de pricewatch):
- ASRock K7VT4APro voor € 30,50
- AMD Sempron 2200+ voor € 46,99
- 512 MB PC2700 voor € 42,10
- MSI DR8-A2 DVD± brander voor € 39,00
- Maxtor DiamondMax 9 80 GB harde schijf voor € 44,00

Totaalprijs: € 202,60
Hier zitten niet eventuele verzendkosten bij, en je kunt er donder op zeggen dat ze alle 5 bij verschillende winkels vandaan komen.

Als je wilt, kun je ook in de V&A sectie van Tweakers kijken naar 2e hands setjes die aangeboden worden. Daar zitten af en toe voor jouw budget en toepassing behoorlijk interessante spullen tussen.

Met een dvd brander kun je ook gewoon dvd'tjes branden. Bij de samenstelling van het bovenstaand lijstje ben ik uitgegaan van goedkope spullen. Niet het meest goedkope, maar een goede 2e. Als je de harde schijf eruit laat, dan zit je op € 158,60. Een nieuwe processor voor jouw moederbord is nieuw niet meer te koop, en 2e hands zie je ze ook niet erg veel.

[ Voor 13% gewijzigd door Nitroglycerine op 23-03-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
@wackiejacky: Je zou eens moeten kijken bij de V&A van de frontpage. Daar kom je voor relatief weinig geld nog prima mobo/CPU/MEM combo's tegen (zoeken bij complete sytemen). Dit zijn namelijk de onderdelen die het hardst aan vervanging toe zijn. Als je dan nog geld overhebt kan je nog een mooie DVD-brander (NEC 3520 is een topper) erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk niet eens zo'n probleem dat er een los topic over is geopend; je topicstart is dusdanig uitgebreid, dat het een prima topic is (geworden). :) Ik raad dan ook aan gewoon verder te gaan in het andere topic, zo houd je ook alle betrokken reacties bij elkaar. :)

Voor de mensen die nog graag willen helpen, maar het topic niet kunnen vinden: Upgraden of nieuw systeem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Huidig systeem:

CPU Type Intel Pentium 4, 1600 MHz (16 x 100)
Moederbordnaam Jetway PM2PM
Moederbord Chipset VIA VT8751(A) ProSavageDDR P4M266(A)
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
Optische Station IDE DVD-ROM 16X (16x DVD-ROM)
Optische Station RW-241040 (24x/10x/40x CD-RW)
Monitor NEC MultiSync FE991SB 19"
HD Seagate 40gb, 5400rpm
Kast Centurion CAC T01 Black
Voeding Goedkopie 250 Watt geloof ik.
Fancontroller Sunbeam Rheobus
OS WinXPSp2

Wat doe ik er mee?

Internetten, gamen (ten alle tijden Unreal:GOTY, maar wil graag de nieuwere games kunnen spelen),
muziek, dvd's, mn gitaar opnemen,
beetje cubasen en de huistuinenkeuken dingen zoals office etc.

*Moederbord is recentelijk vervangen, had een microstarding waar de elco's van verbrand waren,
daarnaa een beetje in de hardware wereld gedoken en veel geleerd en gezien, heb alleen nog geen idee of ik een nieuwere proc. erop kan prikken dat zou een goede optie zijn. zoniet een nieuw mobo met proc, 64bit intel/amd
*Videokaart moet zeker vervangen worden, ben er alleen niet achter wat een redelijke kaart is voor niet teveel geld.
*Grotere HD, 120? 80?

Budget?

mmm staat niet helemaal vast, maar laten we zeggen 200/300 euro?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
dano_nl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:38:
Huidig systeem:

CPU Type Intel Pentium 4, 1600 MHz (16 x 100)
Moederbordnaam Jetway PM2PM
Moederbord Chipset VIA VT8751(A) ProSavageDDR P4M266(A)
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
Optische Station IDE DVD-ROM 16X (16x DVD-ROM)
Optische Station RW-241040 (24x/10x/40x CD-RW)
Monitor NEC MultiSync FE991SB 19"
HD Seagate 40gb, 5400rpm
Kast Centurion CAC T01 Black
Voeding Goedkopie 250 Watt geloof ik.
Fancontroller Sunbeam Rheobus
OS WinXPSp2

Wat doe ik er mee?

Internetten, gamen (ten alle tijden Unreal:GOTY, maar wil graag de nieuwere games kunnen spelen),
muziek, dvd's, mn gitaar opnemen,
beetje cubasen en de huistuinenkeuken dingen zoals office etc.

*Moederbord is recentelijk vervangen, had een microstarding waar de elco's van verbrand waren,
daarnaa een beetje in de hardware wereld gedoken en veel geleerd en gezien, heb alleen nog geen idee of ik een nieuwere proc. erop kan prikken dat zou een goede optie zijn. zoniet een nieuw mobo met proc, 64bit intel/amd
*Videokaart moet zeker vervangen worden, ben er alleen niet achter wat een redelijke kaart is voor niet teveel geld.
*Grotere HD, 120? 80?

Budget?

mmm staat niet helemaal vast, maar laten we zeggen 200/300 euro?
Een Athlon64, videokaart en hardeschijf is voor dat geld helaas niet mogelijk. Je hebt wel een riante geheugensnelheid dus later overstappen kan altijd nog. Ik heb 2 upgrade mogelijkheden voor je uitgezocht.

Mogelijkheid 1: (iets over budget)
- Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD
- Intel Pentium 4 2,80Ghz (S478, 1MB, 533MHz FSB, Boxed)
- Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB)

Snelle videokaart, processor en harddisk. De harddisk is uitgevoerd met 8Mb cache en bied een riante opslagmogelijkheid.

Totaal: € 357,52

Mogelijkheid 2: (binnen budget)
- Intel Pentium 4 2,40Ghz (S478, 1MB, 533MHz FSB, Boxed)
- Hitachi Deskstar 7K250, 80GB (7200rpm, ATA100, 2MB)

Zelfde videokaart, alleen wat gekort in de processor en harddisk.

Totaal: € 296,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ah hartstikke bedankt, ik ga er eens goed naar kijken en wat geld bij elkaar sprokkelen:) thanx

weet je of dat gaat passen die snellere processor? met sockets enzo? heb er nog niet veel sjoege van

[ Voor 34% gewijzigd door dano_nl op 23-03-2005 19:52 ]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
dano_nl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:52:
Ah hartstikke bedankt, ik ga er eens goed naar kijken en wat geld bij elkaar sprokkelen:) thanx

weet je of dat gaat passen die snellere processor? met sockets enzo? heb er nog niet veel sjoege van
Dat Jetway moederboard heeft een socket 478. In het volgende tabelletje kan je opzoeken tot welke snelheid je board ondersteund:

http://www.jetway.com.tw/...ort/cpu_support-p4478.htm

Voor zover ik weet draait die processor gewoon zolang de FSB maar 400 of 533 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nitroglycerine schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:21:
[...]

Persoonlijk zou ik niet voor deze processor en moederbord gaan, dit zijn socket 754 AMD 64's. Hier zit geen toekomst meer in, wordt niet meer in ontwikkeld. Dus bij een volgende upgrade zit je zo aan de max van de socket 754 processors tenzij je wederom het moederbord vervangt.
No offense: ik heb niet vermeld om welke socket het gaat, maar
het gaat wel degelijk om socket 939. Met socket 754 zou hij nog een paar euro goedkoper uitkomen, maar ivm upgrades voor de toekomst is dat inderdaad een handicap :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Borromini schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:04:
[...]

No offense: ik heb niet vermeld om welke socket het gaat, maar
het gaat wel degelijk om socket 939. Met socket 754 zou hij nog een paar euro goedkoper uitkomen, maar ivm upgrades voor de toekomst is dat inderdaad een handicap :).
Excusez moi, ik dacht dat nforce3 moederborden op socket 754 gemaakt waren, en dat je voor een socket 939 een nforce4 (als je een nforce moederbord wilt natuurlijk ;) ) nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Ricardo87 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:33:
[...]
Mogelijkheid 1: (iets over budget)
- Intel Pentium 4 2,80Ghz (S478, 1MB, 533MHz FSB, Boxed)
- Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB)

Snelle videokaart, processor en harddisk. De harddisk is uitgevoerd met 8Mb cache en bied een riante opslagmogelijkheid.

Totaal: € 357,52
Hmm, ik zou een 9600XT als videokaart nemen, kost ong. €139 en scheelt zo'n 60 euro. Ik zou namelijk niet korten op de processor, omdat een P4 2,4ghz een bottleneck vormt (of gaat vormen). Nieuwste spelletjes gaan er prima mee, niet alles op high natuurlijk, maar op medium wel ;). Bovendien is het systeem dan wat beter op all-round gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 24-03-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
MarcoC schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:27:
[...]
Hmm, ik zou een 9600XT als videokaart nemen, kost ong. €139 en scheelt zo'n 60 euro. Ik zou namelijk niet korten op de processor, omdat een P4 2,4ghz een bottleneck vormt (of gaat vormen). Nieuwste spelletjes gaan er prima mee, niet alles op high natuurlijk, maar op medium wel ;). Bovendien is het systeem dan wat beter op all-round gebied.
Een 9600XT is in mijn ogen geld weggooien. Dan zou ik voor 120 euro de Geforce 6600 non-GT halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
MarcoC schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:27:
[...]
Dit is absoluut niet waar. Bij de huidige games merk je veel meer verschil tussen een 9600XT en een 6600GT in vergelijking met het verschil tussen een 2,4GHz en een 2,8GHz. Ik zou gewoon voor de eerste optie van Ricardo87 gaan!!!
@MacroC check nog maar eens wat benchmarks op THG of AnandTech!!!

[ Voor 6% gewijzigd door AJ1815 op 24-03-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:30
AJ1815 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:34:
[...]

Dit is absoluut niet waar. Bij de huidige games merk je veel meer verschil tussen een 9600XT en een 6600GT in vergelijking met het verschil tussen een 2,4GHz en een 2,8GHz. Ik zou gewoon voor de eerste optie van Ricardo87 gaan!!!
@MacroC check nog maar eens wat benchmarks op THG of AnandTech!!!
Ik weet ook wel dat de 6600GT een stuk beter is dan de 9600XT, maar persoonlijk zou ik liever een wat mindere videokaart en een wat snellere processor nemen :). Wist overigens niet dat de 6600 non-GT zo goedkoop was :o.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 24-03-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Gewone pc:

XP-2500+ Mobile @ 2.4ghz @ 200mhz
Abit NF7-S V2.0
Radeon 9800PRO @ XT met ati silencer ( 100 euro maandje terug gekocht )
120gb maxtor s-ata 2MB
40gb IDE U100 2MB
Aopen 300watt voeding
Liteon 401s @ 811s
2x 256mb dual channel

me server/leech pc etc:
AMD Athlon 900mhz
Chaintech 7AIA5
1x 128mb + 1x 256mb PC133
80GB maxtor UDMA 133 8MB
50x CDrom speler voor windows erop te zetten
Geforce 2MX 400 64mb Passief Gekoeld voor als ik ooit me monitor nodig heb al windows niet werkt.

ik weet niet waar ik het moet zoeken om te updaten. :)
misschien me 17" zeer slechte en donkere CRT door een TFTje vervangen?
iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
SmoothTweaker schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:14:
Gewone pc:

XP-2500+ Mobile @ 2.4ghz @ 200mhz
Abit NF7-S V2.0
Radeon 9800PRO @ XT met ati silencer ( 100 euro maandje terug gekocht )
120gb maxtor s-ata 2MB
40gb IDE U100 2MB
Aopen 300watt voeding
Liteon 401s @ 811s
2x 256mb dual channel

me server/leech pc etc:
AMD Athlon 900mhz
Chaintech 7AIA5
1x 128mb + 1x 256mb PC133
80GB maxtor UDMA 133 8MB
50x CDrom speler voor windows erop te zetten
Geforce 2MX 400 64mb Passief Gekoeld voor als ik ooit me monitor nodig heb al windows niet werkt.

ik weet niet waar ik het moet zoeken om te updaten. :)
misschien me 17" zeer slechte en donkere CRT door een TFTje vervangen?
iemand tips
Ik mis toch echt wat informatie. Je geeft 2 systemen aan maar het is nu niet duidelijk welk systeem je wilt upgraden.

Vertel eens wat meer, wat doe je ermee, wat zou je graag willen en het belangrijkste wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Ik ben vaak bezig met windows ontdekken dingen veranderen klooien met software.
verder download ik met usenet en fix ik met quickpar dat gebeurt op me server.
ik vind me eigen pc alleen zo heel erg sloom ( de 1e niet server ) quickpar bijv 5.5 mb/s alleen S.M.A.R.T zegt dat me hdd goed is. nu had ik die 80gb in me pc en die was wel lkkr snel. moet ik dan de fout bij controller of hdd zoeken? gaat om de s-ata hdd. verder doe ik er niets grafisch mee ik game nauwelijks 1x per 2 weken. en lees bijna hele dag forums. :+

[ Voor 4% gewijzigd door SmoothTweaker op 24-03-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

SmoothTweaker schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:31:
Ik ben vaak bezig met windows ontdekken dingen veranderen klooien met software.
verder download ik met usenet en fix ik met quickpar dat gebeurt op me server.
ik vind me eigen pc alleen zo heel erg sloom ( de 1e niet server ) quickpar bijv 5.5 mb/s alleen S.M.A.R.T zegt dat me hdd goed is. nu had ik die 80gb in me pc en die was wel lkkr snel. moet ik dan de fout bij controller of hdd zoeken? gaat om de s-ata hdd. verder doe ik er niets grafisch mee ik game nauwelijks 1x per 2 weken. en lees bijna hele dag forums. :+
Heb je de laatste bios en S-ATA drivers wel geinstalleerd? Het snelheidsverschil tussen een P-ATA en S-ATA is niet erg groot, maar toch meestal in het voordeel van de S-ATA. Vergeet wel niet dat de cache van de S-ATA 2 MB is, terwijl de cache van de P-ATA 8 MB is. Hierdoor kun je sneller meer info naar de P-ATA schijf kwijt, wat een gevoel van snelheid geeft.
Aangezien je niet aan hebt gegeven wat je budget is, is het moeilijk voor ons om een goed advies te geven. Toch ga ik het maar proberen:

Indien je je CRT wilt vervangen voor een TFT monitor, zou je voor de Philips 170S5FB kunnen gaan, voor € 222,- (de keuze van de BBG maart basis systeem).
Western Digital Raptor 73 GB S-ATA schijf voor Windows, voor € 155,- . Gooi dan de P-ATA schijf uit je pc en hang die in je server.
Indien je geheugen geen PC3200 is, zou ik 2* 256 MB PC3200 DDR ram nemen, voor zo'n € 60,- . Indien je naar 1 GB wilt gaan, met 2*512 MB, dan kom je op € 100,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik wil mijn geheugen opkrikken maar het probleem is eigenlijk voornamelijk dat ik niet welk type ik nu moet zoeken,

System Specs
Pentium 4, 2,0GHz
MSI MS-6513 (Medion OEM), Zoals jullie dus zien is het Medion wat in uprade scene volgens mij al niet veel best betekent.
Siemens 256MB DDR SDRAM, op 133MHz
Rest is volgens mij niet nodig op dit punt.

Ik wil du 512MB extra ram kopen maar nu geeft Everest het volgende aan:
- Systeemgeheugen 256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
- Ondersteund Geheugentype DIMM, SDRAM

Nou heb ik duz gezocht op DDR SDRAM en dingen gevonden, maar toen ik die ondersteunde zin las zag ik dat ik SDRAM moest hebben, dit is op sites apart aangegeven, ik wil duz drek niet verkeerde ram aangeschaft hebben want dan baal ik aardig.

Kan iemand mij duidelijkheid geven, en eventueel tips over welke Specifieke ram goed zou zijn voor mij...

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gewoon pc2100 zoeken dus, is zelfde als pc133, en is DDR SDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
JunkieXP schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:05:
Nou heb ik duz gezocht op DDR SDRAM en dingen gevonden, maar toen ik die ondersteunde zin las zag ik dat ik SDRAM moest hebben, dit is op sites apart aangegeven, ik wil duz drek niet verkeerde ram aangeschaft hebben want dan baal ik aardig.
Je zegt het goed, je moet ook SDRAM hebben ;) De fout bij de meeste mensen is dat ze onderscheid gaan maken tussen "SD-RAM" en "DDR-RAM", twee termen die ik nog te vaak hoor en die gewoon nergens op slaan zo... je hebt SDRAM (en ook nog RDRAM, maar die kun je hier helemaal buiten laten) dat vervolgens is ondergedeeld in SDR-SDRAM (Single Date Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory - zo uit mijn hoofd, spelfouten voorbehouden :+) en DDR-SDRAM (Dual Data Rate ....).

Je hebt dus DDR-SDRAM nodig ja, en PC2100 in dit geval. PC2100 draait op 133MHz (Wat door het DDR principe dus 226MHz wordt), alles klopt gewoon :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Onderzoek even of het moederbord (op de MSI site kun je het waarschijnlijk wel vinden) dual channel ondersteuning heeft. Het biedt meestal net iets meer performance. Voor dual channel heb je identieke (grootte) geheugenbankjes nodig, dus indien het kan, en je gaat ervoor, dan zul je daar rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Jah dah Dual Channel hebk al t een en ander over gelezen maar wil deze niet te ver opschoppen maar wel beetje, ben van plan over een poos aan een zelfbouw pc te beginnen, maar tot die tijd wil ik dat deze net iets meer performance heeft want nu werkt ie naar mijn wensen net iets te slecht.

Ben dus eigenlijk dingen aant veranderen die strax meekunnen naar de nieuwe pc (300GB hdd etc..) maar heb al gemerkt dat dit bij geheugen helaas niet opgaat.

Geheugenbus 132.84 MHz
Houd dit trouwens ind at ik een maximale ramsnelheid van 132,84MHz hebben of heeft dit hier nix mee te maken. want heb ook al 400MHz PC2100 gezien (dacht ik) maar dat haalt dan in mijn geval nix uit neem ik aan 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door JunkieXP op 25-03-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
JunkieXP schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:10:
Jah dah Dual Channel hebk al t een en ander over gelezen maar wil deze niet te ver opschoppen maar wel beetje, ben van plan over een poos aan een zelfbouw pc te beginnen, maar tot die tijd wil ik dat deze net iets meer performance heeft want nu werkt ie naar mijn wensen net iets te slecht.

Ben dus eigenlijk dingen aant veranderen die strax meekunnen naar de nieuwe pc (300GB hdd etc..) maar heb al gemerkt dat dit bij geheugen helaas niet opgaat.

Geheugenbus 132.84 MHz
Houd dit trouwens ind at ik een maximale ramsnelheid van 132,84MHz hebben of heeft dit hier nix mee te maken. want heb ook al 400MHz PC2100 gezien (dacht ik) maar dat haalt dan in mijn geval nix uit neem ik aan 8)7
Het is geldverspilling nu nog te investeren in PC2100 DDR266 geheugen. Ga dan gelijk voor PC3200 DDR400, dit geheugen draait automatisch langzamer in je oude pc maar kan je straks naar je nieuwe pc meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Klopt PC3200 MEM is nu de standaard. Maar als je moederbord het ondersteunt is het geen probleem om dit nu aan te schaffen. In je huidige systeem zal het dan gewoon langzamer lopen, maar je kan het dan straks wel meenemen naar je nieuwe systeem.

Mijn advies dus: koop 1 reepje van 512 MB PC3200 MEM!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Maar, (ja srry dak zeur maar wil duidelijkheid en wil t eik ook snappen :$)

de huidige moederborden is toch vaak DDR of DDR2 is dit dan geen andere aansluiting dan SDRAM, want heb wellis verschillende membankjes gezien en die verschillde soms zelfs al kwa grootte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JunkieXP schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:10:
maar heb al gemerkt dat dit bij geheugen helaas niet opgaat.
Euh, why not?
Geheugenbus 132.84 MHz
400MHz PC2100 zul je niet tegenkomen, dat kan niet ;)
400MHz PC3200 bestaat echter wel en in veel gevallen werkt het gewoon op mobo's die op DDR266 draaien, alleen met van die cheapass noname geheugenreepjes heb ik weleens meegemaakt dat dit niet wilde, over het algemeen moet het gewoon werken eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
JunkieXP schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:24:
Maar, (ja srry dak zeur maar wil duidelijkheid en wil t eik ook snappen :$)

de huidige moederborden is toch vaak DDR of DDR2 is dit dan geen andere aansluiting dan SDRAM, want heb wellis verschillende membankjes gezien en die verschillde soms zelfs al kwa grootte :?
Okay, om even wat duidelijk te maken, er zijn 2 typen geheugen (wel meer, maar ik beperk me tot de volgende):

1) SDR-SDRAM (66 / 100 / 133 MHz)
2) DDR-SDRAM (266 / 333 / 400 MHz)

Momenteel bevat jouw pc DDR-SDRAM op een snelheid van 266MHz (ook wel PC2100 genoemd). Ik raad je aan te upgraden met een extra bankje DDR-SDRAM op 400 MHz (PC3200). Dit kan je dan later weer meenemen naar je andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
PC3200 is tegenwoordig nog goedkoper ook dan PC2100.. is bijna niet meer te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ricardo87 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:28:
Momenteel bevat jouw pc DDR-SDRAM op een snelheid van 266MHz (ook wel PC2100 genoemd). Ik raad je aan te upgraden met een extra bankje DDR-SDRAM op 400 MHz (PC3200). Dit kan je dan later weer meenemen naar je andere pc.
Mja, dat ook niet zonder meer, je hebt idd ook DDR2... al vraag ik me af of dat tegen de tijd dat JunkieXP zijn PC gaat kopen al standaard is.
JunkieXP schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:24:
De huidige moederborden die "DDR" zijn maken dus gewoon gebruik van DDR-SDRAM reepjes. DDR2 is idd een ander verhaal...

[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 25-03-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:19:
bedankt voor de adviezen

[...]

@Aight!:
Ik heb nu dat reepje kingston gehaald maar als ik met het programmatje CPU-Z kijk draait het geheugen maar op 200 Mhz :( Ook staat er bij Max Bandwidth: PC 3200 ( 200 Mhz ). Terwijl ik toch echt dacht dat mijn geheugen op 400 mhz zou draaien. Kijk ik nu naar het verkeerde of is er echt iets niet goed?

Mobo: Asus K8v SE deluxe met eeen AMD 64 3400+ erop.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:15:
[...]

Ik heb nu dat reepje kingston gehaald maar als ik met het programmatje CPU-Z kijk draait het geheugen maar op 200 Mhz :( Ook staat er bij Max Bandwidth: PC 3200 ( 200 Mhz ). Terwijl ik toch echt dacht dat mijn geheugen op 400 mhz zou draaien. Kijk ik nu naar het verkeerde of is er echt iets niet goed?

Kan iemand mij helpen?
Het klopt inderdaad dat CPU-Z een FSB van 200MHz aangeeft. Dit is namelijk de snelheid van het geheugen, maar omdat het DDR geheugen is kan je de snelheid verdubbelen naar 400MHz. Dit geheugen wordt vervolgens als PC3200 MEM verkocht, vanwege de doorvoersnelheid!!!

Misschien is het voor een aantal handig om nog eens de RAM FAQ door te lezen ivm de vele verwarring wat betreft snelheden van geheugen hier!!! En dan met name dit stukje: RAM FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door AJ1815 op 26-03-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:15:
[...]

Kan iemand mij helpen?
Zoals diegene boven mij zegt, DDR staat voor Double Data Rate. Oftewel 2x zoveel doorvoer van data. Waardoor je effectief op 400 mhz uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxtor DiamondMax Plus 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 90,-
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD € 420,-
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 230,-
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) € 80,99
DVD speler € 25,00
Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 124,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (GeIL Value Dual Channel, GE1GB3200BDC) € 133,89
Totaal ongeveer 1100 euro

Wat doe ik er mee?
Gamen.

Overclocken
Nee niet echt misschien over 2 jaar ;)

Een ander merk ram daar wil ik niet meer dan 150 euro aan besteden maar hij moet wel goed zijn

Budget
Dit systeem kost ongeveer 1100 euro ik heb nog 100 euro om hem te verbeteren, wat zou ik eraan doen ? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 13:16
__/SPECS\__________________________________
AMD 3200+
Asus A7N8X-E Deluxe
Club3d 9800pro
Corsair XMS PC3200 1024 MB
Maxtor 2* 160 gb S-ata
Zallman 400 Watt

__________/Wat wil ik ermee\___________________
Gamen, nieuwere games die uit zijn

___________________________/Besteding\________
Rond de 250€ heb ik te besteden

edit:

videokaart erbij gezet, was ik vergeten. Sorry :>

[ Voor 12% gewijzigd door ErikCornelissen op 27-03-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik koop je dan een 6600GT :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
nogal een verspilling om 250 euro te besteden aan een marginale snelheidsverbetering. de 6600gt is iets sneller jah maar om daar 250 euro voor te betalen.. 8)7

@erik: wil je echt een prestatie verbetering in games dan moet je je videokaart upgraden. echter lukt dit niet met dat budget. je kan beter doorsparen voor een x800xl of een 6800gt bijvoorbeeld. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Satch op 28-03-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ErikCornelissen schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:20:
__/SPECS\__________________________________
AMD 3200+
Asus A7N8X-E Deluxe
Club3d 9800pro
Corsair XMS PC3200 1024 MB
Maxtor 2* 160 gb S-ata
Zallman 400 Watt

__________/Wat wil ik ermee\___________________
Gamen, nieuwere games die uit zijn

___________________________/Besteding\________
Rond de 250€ heb ik te besteden

edit:

videokaart erbij gezet, was ik vergeten. Sorry :>
Nog even wachten, en door sparen voor een hoger niveau vga.
De 9800Pro flashen @XT is ook nog een optie :Y)

9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zat te denken om in mijn pc nog een hdd te doen, omdat mijn broertje ook op deze pc zit en ik ben het zat dat het weer volzit met virussen etc. en ik dingen die ik nog niet had gebackuped kwijt ben. Daarom wou ik een dualboot sys maken.
Maar nu heb ik 2 hdd's uitgezocht:
Western digital raptor 740gb sata
Western digital gewoon 160 gb sata
Budget is 200 euro ongeveer.
Huidige specs:
2,66 gig p4 533 mh fsb en 512 kb cache
1 gig ram single channel 2*256 pc 2700 en 1*512 pc 3200
xfx 6600gt agp
soundblaster audigy zs
120 gb hdd ide ata 133 (weet niet welk merk, dit was oorspronkelijk een dell pc maar de fx5200 etc is reeds vervangen :P)
Dvd brander
cd speler
17'' crt

Wat doe ik er mee:
Gamen: Rome total war,Bfme, Generals, asap Age of empires 3(rts)/cod, halo, asap halo 2, far cry, asap cod 2 (fps) en soms nog een rpg'tje
Surfen
Soms schoolprojectjes bijv. filmpje maken etc.

En ik wou nog vragen wat jullie hier mss nog aan zouden upgraden? bedrag maakt niet uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:22:
Hallo,
Ik zat te denken om in mijn pc nog een hdd te doen, omdat mijn broertje ook op deze pc zit en ik ben het zat dat het weer volzit met virussen etc. en ik dingen die ik nog niet had gebackuped kwijt ben. Daarom wou ik een dualboot sys maken.
Huidige specs:
xfx 6600gt agp
soundblaster audigy zs
120 gb hdd ide ata 133 (weet niet welk merk, dit was oorspronkelijk een dell pc maar de fx5200 etc is reeds vervangen :P)
Dvd brander
cd speler
17'' crt

Wat doe ik er mee:
Gamen: Rome total war,Bfme, Generals, asap Age of empires 3(rts)/cod, halo, asap halo 2, far cry, asap cod 2 (fps) en soms nog een rpg'tje
Surfen

En ik wou nog vragen wat jullie hier mss nog aan zouden upgraden? bedrag maakt niet uit.
Lijken me goede keuzes... Verder valt er niet veel aan je systeem te verbeteren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:15:
Maxtor DiamondMax Plus 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 90,-
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI), PVT45GUD € 420,-
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 230,-
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) € 80,99
DVD speler € 25,00
Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 124,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (GeIL Value Dual Channel, GE1GB3200BDC) € 133,89
Totaal ongeveer 1100 euro

Budget
Dit systeem kost ongeveer 1100 euro ik heb nog 100 euro om hem te verbeteren, wat zou ik eraan doen ? ;)
een dvdbrander nemen pricewatch: NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart)
en evt. een x850 xt pe nemen die een stuk sneller is. pricewatch: Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo)
alleen is sli dan geen optie meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:22:
Hallo,
Huidige specs:
xfx 6600gt agp
soundblaster audigy zs
Dvd brander
cd speler
17'' crt

Wat doe ik er mee:
Surfen

Misschien een P4 3,2 ghz kopen als je moederbord dat ondersteunt. Als ie dat niet ondersteunt zou ik gaan investeren in een mooie kast/monitor/speakers/muis/toetsenbord. Randapparatuur dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt maar ik wou graag nog weten welke hdd ik zou moeten nemen:
Gewone sata hdd of een western digital raptor 740gb?
Maken de 50/60 euro meer echt zo veel uit? Ik weet dat ie een stuk sneller is etc. maar maakt dat in de praktijk ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik heb momenteel een IDE harde schijf.

Ik doe wel eens videobewerken, en een vriend vertelde me dat serial ata veel beter is, omdat het 150MB/seconde is. Is dat waar? Want een andere vriend wist mij te vertellen dat dit alleen de snelheid is van je cache, maar dat de schijf zelf nooit 150MB/sec kan lezen.

Anyway dus,

ga je erop vooruit als je een serial ata schijf neemt ipv van een IDE schijf?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Faust schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:04:
Ik heb momenteel een IDE harde schijf.

Ik doe wel eens videobewerken, en een vriend vertelde me dat serial ata veel beter is, omdat het 150MB/seconde is. Is dat waar? Want een andere vriend wist mij te vertellen dat dit alleen de snelheid is van je cache, maar dat de schijf zelf nooit 150MB/sec kan lezen.

Anyway dus,

ga je erop vooruit als je een serial ata schijf neemt ipv van een IDE schijf?

bvd.
Kun je zo niet 1,2,3 zeggen.
Indien je schijven neemt met vergelijkbare eigenschappen, ja, dan is S-ATA net iets sneller.

Een P-ATA 133 MHz harde schijf met 8 MB cache kan meestal sneller schrijfopdrachten uitvoeren dan een S-ATA 150 MHz met 2 MB cache.

Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, de meeste nieuwe hebben heden ten dage standaard S-ATA poorten onboard zitten, let dan wel op dat je de goede S-ATA versie schijven neemt, er zijn namelijk 2 versies, en ik weet niet goed hoe die onderling compatible zijn. Indien je geen S-ATA poorten hebt, zul je, indien je S-ATA wilt gebruiken, een PCI insteekkaart moeten halen, en dan is de snelheid van je PCI bus meteen je bottleneck, waardoor de S-ATA schijven niet goed uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Laatst online: 19-07 13:46
Mijn huidige specs:
mobo: Asus A7V333
cpu: AMD Athlon XP 2000+
mem: PC3200 512MB
video: XFX 6800LE AGP (gesoftmod naar een 6800GT)
hd: Seagate Barracuda 7200RPM 8MB 160GB

Wat ik doe en wil doen met mijn pc:
Ik gebruik voor allerelei zaken maar vooral voor zware games.

Nu heb ik laatst de 6800LE gekocht en deze heb ik volledig kunnen softmodden naar een 6800GT. Mijn systeem is nu behoorlijk sneller, maar volgens mij worden de prestaties heel erg gedrukt door het oude moederbord en processor.
Mijn idee was dan ook om een AMD Athlon 64 cpu + mobo te kopen. Ik ben gecharmeerd door de DFI Lanparty borden met een nforce 4 chipset en een 939 socket. Helaas hebben deze en andere nforce4 borden zover ik weet geen AGP slot.
Vandaar dat ik er nu aan denk om een DFI Lanparty met nforce3 chipset te kopen. Met een s754 Mobile Athlon. Deze chipset is single channel zodat ik mijn huidige geheugen volgens mij kan blijven gebruiken.
Bij elkaar kost dit dan zo'n 200 euro, wat mij een mooie prijs voor een mooie upgrade lijkt.
Voor veel betere alternatieve heb ik desnoods wel 300 euro over.

Wat vinden jullie van mijn ideeën?

P.S. Weten jullie of er binnenkort een moederbord komt met een s939 socket en zowel een pci-e slot als een agp slot? Zo ja, dan wacht ik daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Laatst online: 00:51

nhanssen

QVL is non-tweakers

Huidig systeem:
Voeding: Enermax 550W
Proc: AMD XP 3000+
MB: Epox 8RDA3+
Mem: 1280 MB DDR 400 (Dual Channel 2x512) 1x 256 alles op CL2.5
HD: 1x 40 PATA133, 2x 120 SATA150, 2x 200 GB SATA150 alles Maxtor's
Video: Asus V9999 GE DDR3 (@400, @1100) >:)
Sound: Onboard 6.1
DVD: NEC 2500A
CD: Liteon 16x
Monitor: Acer AL1714 TFT
Koeling: Waterchilled (Processor & Videokaart)
Behuizing: Coolermaster Stacker
NIC: 1x OB Realtek 100Mbit, 1x OB 100Mbit Nforce, 1x PCI Gbit
Extra: Silicon Image 3112 2x SATA150 PCI

Wat doe ik er mee?
Internet, Spellen, Muziek, etc..

Kan me niet zo snel iets invallen... :(

Budget
Rond de 100-300 Euro

[ Voor 25% gewijzigd door nhanssen op 02-04-2005 02:55 . Reden: Voeding en onderdelen waterkoeling, etc... ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Herr Frank schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:11:
Mijn huidige specs:
mobo: Asus A7V333
cpu: AMD Athlon XP 2000+
mem: PC3200 512MB
video: XFX 6800LE AGP (gesoftmod naar een 6800GT)
hd: Seagate Barracuda 7200RPM 8MB 160GB

Wat ik doe en wil doen met mijn pc:
Ik gebruik voor allerelei zaken maar vooral voor zware games.

Nu heb ik laatst de 6800LE gekocht en deze heb ik volledig kunnen softmodden naar een 6800GT. Mijn systeem is nu behoorlijk sneller, maar volgens mij worden de prestaties heel erg gedrukt door het oude moederbord en processor.
Mijn idee was dan ook om een AMD Athlon 64 cpu + mobo te kopen. Ik ben gecharmeerd door de DFI Lanparty borden met een nforce 4 chipset en een 939 socket. Helaas hebben deze en andere nforce4 borden zover ik weet geen AGP slot.
Vandaar dat ik er nu aan denk om een DFI Lanparty met nforce3 chipset te kopen. Met een s754 Mobile Athlon. Deze chipset is single channel zodat ik mijn huidige geheugen volgens mij kan blijven gebruiken.
Bij elkaar kost dit dan zo'n 200 euro, wat mij een mooie prijs voor een mooie upgrade lijkt.
Voor veel betere alternatieve heb ik desnoods wel 300 euro over.

Wat vinden jullie van mijn ideeën?

P.S. Weten jullie of er binnenkort een moederbord komt met een s939 socket en zowel een pci-e slot als een agp slot? Zo ja, dan wacht ik daar wel op.
Volgens mij zijn er ook mobo's met socket 939 en een AGP slot. Weliswaar geen DFI, maar lijkt me toch beter dan een socket 754. Je uitbreiding naar 1024 MB is dan ook zinvoller door Dual-Channel ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
nhanssen schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:47:
Huidig systeem:
Voeding: Enermax 550W
Proc: AMD XP 3000+
MB: Epox 8RDA3+
Mem: 1280 MB DDR 400 (Dual Channel 2x512) 1x 256 alles op CL2.5
HD: 1x 40 PATA133, 2x 120 SATA150, 2x 200 GB SATA150 alles Maxtor's
Video: Asus V9999 GE DDR3 (@400, @1100) >:)
Sound: Onboard 6.1
DVD: NEC 2500A
CD: Liteon 16x
Monitor: Acer AL1714 TFT
Koeling: Waterchilled (Processor & Videokaart)
Behuizing: Coolermaster Stacker
NIC: 1x OB Realtek 100Mbit, 1x OB 100Mbit Nforce, 1x PCI Gbit
Extra: Silicon Image 3112 2x SATA150 PCI

Wat doe ik er mee?
Internet, Spellen, Muziek, etc..

Kan me niet zo snel iets invallen... :(

Budget
Rond de 100-300 Euro
Als jou niets invalt en je ook niet ergert aan iets van je systeem, zou ik lekker je geld ergens anders aan besteden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Herr Frank schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:11:

Ik heb gehoord van zo'n bord, maar het AGP ding was een veredeld PCI slot met erg weinig bandbreedte
(AGP is in essentie een PCI64bit/66mhz slot + een en ander) Je AGP kaart presteerd er dus erg slecht in.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Laatst online: 09-01-2021
Huidige Specs:

Intel Pentium 4 1.4 Ghz - socket 423
512 SD-Ram pc133
40 GB 5200rpm HD
Nvidia mx420 64mb

Wat doe ik zoal?

Gamen (World of Warcraft - genre) , office , internetten.

Richtlijnen

Betere CPU en videokaart en betere HD

Uitgaven?

+/- 300 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou nog even doorsparen, want alles daarvan moet vervangen worden en dat zal niet gaan voor €300.
Athans, niet nieuw. Misschien is er 2e hands wel wat te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Piggen op 02-04-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 22:47

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

RonaldH schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 22:37:
[...]

Ik heb gehoord van zo'n bord, maar het AGP ding was een veredeld PCI slot met erg weinig bandbreedte
(AGP is in essentie een PCI64bit/66mhz slot + een en ander) Je AGP kaart presteerd er dus erg slecht in.
Dat is een S754 bordje, sommige mensen hebben het al, voor meer info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
AJ1815 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:22:
[...]

Volgens mij zijn er ook mobo's met socket 939 en een AGP slot. Weliswaar geen DFI, maar lijkt me toch beter dan een socket 754. Je uitbreiding naar 1024 MB is dan ook zinvoller door Dual-Channel ondersteuning...
Hetgeen jij voorstelt zal inderdaad sneller draaien, maar hoeveel sneller? Ik denk dat het verschil te klein is om het verschil in prijs te verantwoorden. En aangezien beide borden geen pci-e slot hebben zal ik over twee jaar toch weer een nieuw moederbord moeten kopen. Bovendien zal over 2 jaar een athlon 64 3000 ook wel aan vervanging toe zijn.
Wat me ook weerhoud om een duurder s939 bord te kopen is het dual channel geheugen. Wil ik het moederbord gebruiken moet ik geschikt en dus duur geheugen kopen, terwijl over een jaar DDR3 standaard zal zijn.
Mij lijkt het verantwoorder om een s754 bord + proc te kopen zodat ik het geheugen kan houden. Dit scheelt me al gauw 200 euro. En die kan ik dan over 2 jaar mooi gebruiken voor een nieuw moederbord, proccesor, geheugen en waarschijnlijk ook videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Herr Frank schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:25:
[...]

Hetgeen jij voorstelt zal inderdaad sneller draaien, maar hoeveel sneller? Ik denk dat het verschil te klein is om het verschil in prijs te verantwoorden. En aangezien beide borden geen pci-e slot hebben zal ik over twee jaar toch weer een nieuw moederbord moeten kopen. Bovendien zal over 2 jaar een athlon 64 3000 ook wel aan vervanging toe zijn.
Wat me ook weerhoud om een duurder s939 bord te kopen is het dual channel geheugen. Wil ik het moederbord gebruiken moet ik geschikt en dus duur geheugen kopen, terwijl over een jaar DDR3 standaard zal zijn.
Mij lijkt het verantwoorder om een s754 bord + proc te kopen zodat ik het geheugen kan houden. Dit scheelt me al gauw 200 euro. En die kan ik dan over 2 jaar mooi gebruiken voor een nieuw moederbord, proccesor, geheugen en waarschijnlijk ook videokaart.
Prima, wat jij wilt... Ik denk inderdaad dat het snelheidsverschil marginaal zal zijn. Hoogstens het extra effect van Dual-Channel. Daar heb je echter helemaal geen speciale dure reepjes voor nodig (check de FAQ!!!), dus dat is geen argument om niet voor de 939 te gaan...
Argument dat overblijft is dan het prijsverschil... Tsja dat is aan jou. Prijsverschil zit waarschijnlijk in de extra features. Die moet je maar eens naast elkaar zetten en dan kijken wat je wilt gebruiken... Het is in ieder geval duidelijk dat je er zelf goed over nadenkt en dat is gewoon het belangrijkste voor een ECHTE tweaker!!!

[ Voor 8% gewijzigd door AJ1815 op 03-04-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
AJ1815 schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:30:
[...]

Prima, wat jij wilt... Ik denk inderdaad dat het snelheidsverschil marginaal zal zijn. Hoogstens het extra effect van Dual-Channel. Daar heb je echter helemaal geen speciale dure reepjes voor nodig (check de FAQ!!!), dus dat is geen argument om niet voor de 939 te gaan...
Argument dat overblijft is dan het prijsverschil... Tsja dat is aan jou. Prijsverschil zit waarschijnlijk in de extra features. Die moet je maar eens naast elkaar zetten en dan kijken wat je wilt gebruiken... Het is in ieder geval duidelijk dat je er zelf goed over nadenkt en dat is gewoon het belangrijkste voor een ECHTE tweaker!!!
Bedankt voor het compliment! Ik zie mezelf ook wel als een echte tweaker die redelijk goed op de hoogte is van de ontwikkelingen. Maar je kunt nooit alles weten, vandaar dat ik hier mijn vraag stel in de hoop dat iemand een gouden tip heeft.

Ik was en ben nog steeds met je eens dat ik moet kiezen tussen:
1. nvidia nforce3 + s754 ahtlon 64
2. via k8t800pro + s939 ahtlon 64

Daarom bedank ik je ook voor de link naar dat artikel, ik zal het eens goed doorlezen. Wanneer ik besloten heb zal ik het je melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 14:15

Nox

Noxiuz

Neem s939 die ondersteund dual channel mem, en is voor de toekomst ook een wat beter socket, AMD wil toch de s754 afschaffen..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Specs:

Aopen AK790-400VN
AMD Barton 2500+
512 mb PC 2700
PoV Geforce FX 5600
SB live 5.1

Wat doe ik zoal met mijn PC:

Office, Internet, Msn, Muziek ( vie audiokabel naar versterker ).
En heeeeeeel af en toe een spelletje

Budget:

Niet echt een maximum bedrag ik gedacht, hoef geen compleet nieuwe pc ofzo.
Laten we zeggen 100 euro. Mocht er iets meer nodig zijn voor een flinke verbetering
dat kan dit oplopen naar 250 euro. Maar dan moet het echt een extreme verbetering zijn
voor de dingen die ik met de pc doe.

Richtlijnen:

Ik zat te denken aan een extra reepje geheugen, omdat ik hem af en toe net iets te sloom vind bij het laden van in mijn ogen simpele dingetjes. Heeft dit nut, of het is het geld verspilling. Ook wou ik kijken naart een nieuwe geluidskaart, zal dit de geluidskwaliteit verhogen? Als mijn muziek nu hard staat, dan overheerst in rustige stukjes de ruis :r ! en dit ligt echt niet aan mijn stereo of speakers.
( Harman Kardon Limeted Edition + Tannoy Rev 2.,0). Misschien is dit laatste meer iets voor het Audio forum maar ik vermeld het er toch maar effe bij mocht er iemand verstand van hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door BasvanS op 04-04-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer RAM is altijd goed :P Aangezien het niet heel veel meer kost is een extra 512mb denk ik een prima optie .

Een goede (semi-)profi geluidskaart zou ook wel wat voor je zijn denk ik, maar dat kan je idd beter in het audioforum vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:33:
Meer RAM is altijd goed :P Aangezien het niet heel veel meer kost is een extra 512mb denk ik een prima optie .

Een goede (semi-)profi geluidskaart zou ook wel wat voor je zijn denk ik, maar dat kan je idd beter in het audioforum vragen.
Ik ben het wel met elguapo eens dat jij je budget het beste daaraan kan besteden. Zelf zou ik proberen alles te verkopen en een mooi athlon 64 systeem te kopen. Volgens mij kan je huidige mobo+cpu+geheugen voor 150 verkopen, en dan vervolgens voor 300 euro een nieuwe mobo+cpu+geheugen kopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Herr Frank op 04-04-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
noksiejus schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:06:
Neem s939 die ondersteund dual channel mem, en is voor de toekomst ook een wat beter socket, AMD wil toch de s754 afschaffen..
Misschien kan ik het beste mijn 6800LE verkopen en dan een 6600GT met pci-e voor terug kopen. Dan kan ik wel een nforce 4 bordje kopen.

Mijn 2 opties:
mobo: ASUS met Via K8T800 Pro
cpu: AMD Athlon 64 3000+
geheugen: Twinmos 2x512 dual channel
video: XFX 6800LE

mobo: DFI met Nforce 4
video: XFX 6600GT

Het kost allebei ongeveer evenveel, het eerste is misschien wat sneller in games en de tweede heeft een mooier uitgebreider en toekomstgerichterder moederbord.

Wat denken jullie? Zou ik veel verschil in prestaties in games merken tussen de optie met de 6800le en de optie met de 6600GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Herr Frank schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:11:
[...]

Misschien kan ik het beste mijn 6800LE verkopen en dan een 6600GT met pci-e voor terug kopen. Dan kan ik wel een nforce 4 bordje kopen.

Mijn 2 opties:
mobo: ASUS met Via K8T800 Pro
video: XFX 6800LE

mobo: DFI met Nforce 4
video: XFX 6600GT

Het kost allebei ongeveer evenveel, het eerste is misschien wat sneller in games en de tweede heeft een mooier uitgebreider en toekomstgerichterder moederbord.

Wat denken jullie? Zou ik veel verschil in prestaties in games merken tussen de optie met de 6800le en de optie met de 6600GT?
Ik zou voor optie twee gaan ivm het oog op de toekomst. Zeker als je van tussentijdse kleinere upgrades houdt is dit een veel betere keuze!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
AJ1815 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:09:
[...]

Ik zou voor optie twee gaan ivm het oog op de toekomst. Zeker als je van tussentijdse kleinere upgrades houdt is dit een veel betere keuze!!!
Bedankt hiervoor, ik denk zelf ook dat optie 2 de betere is. Over een jaar (of twee) kan ik dan relatief gemakkelijk mijn proccesor en videokaart upgraden. Wat niet kan met optie 1.

Maar blijft nog 1 vraag staan, hoeveel ga ik er op achteruit wat betreft prestaties in games?
Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 17:47
Herr Frank schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:31:
[...]

Bedankt hiervoor, ik denk zelf ook dat optie 2 de betere is. Over een jaar (of twee) kan ik dan relatief gemakkelijk mijn proccesor en videokaart upgraden. Wat niet kan met optie 1.

Maar blijft nog 1 vraag staan, hoeveel ga ik er op achteruit wat betreft prestaties in games?
Iemand een antwoord?
De kaart die er bij optie 2(6600GT) inzit is beter dan de 6800LE( standaard).
Dus als je geen risico wilt lopen en op de toekomst kopen zal ik gewoon optie 2 doen

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
spyros schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:57:
[...]

De kaart die er bij optie 2(6600GT) inzit is beter dan de 6800LE( standaard).
Dus als je geen risico wilt lopen en op de toekomst kopen zal ik gewoon optie 2 doen
Niet dus, want ik kan mijn 6800LE softmodden naar een 6800GT! Ik kan dus alle 16 pipelines en 8 vertex shaders open gooien. Het is dus een super kaart, maar helaas wel AGP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Herr Frank schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:30:
[...]

Niet dus, want ik kan mijn 6800LE softmodden naar een 6800GT! Ik kan dus alle 16 pipelines en 8 vertex shaders open gooien. Het is dus een super kaart, maar helaas wel AGP :(
Dat is ook niet helemaal waar... Je kan als je alle pipelines en vertex shaders opengooit hem naar prestaties van een 6800 brengen. Een 6800GT presteert nog weer een stukje beter. Check de topics in V&B maar eens of die ene review op Tomshardware.com waarbij alle huidige PCIe videokaarten worden vergeleken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Herr Frank schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:30:
[...]

Vriend mag ik jou er even aan herinneren dat in mijn reply STANDAARD achterde 6800LE staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
spyros schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:52:
[...]

Vriend mag ik jou er even aan herinneren dat in mijn reply STANDAARD achterde 6800LE staat.
Rustig aan maar, ik zeg toch alleen maar hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige systeem

- AMD Athlon XP 2500+
- Asus A7N8X Deluxe (inc lan en 5.1 sound) mobo
- 2 x PC3200 256 MB DDR DANE ELEC
- Club 3D ATI 9700 PRO 128 MB
- Maxtor Diamond 200 GB ATA

Gebruik
- Af en toe games zoals Battlefield vietnam, Rome Total War en dergelijke. Redelijk nieuwe en soms veel eisende games
- Office en Internet
- Flash MX
- Films bewerken en afspelen

Richtlijnen
- Misschien een nieuwe processor, liefst AMD natuurlijk, maar als iets anders wordt aangeraden kijk ik daar ook naar.
- Geheugen verdubbelen? Ik heb alleen wel 3 geheugenbanken en er zijn er al 2 in gebruik door de 2 x 256 mb.

Budget
- Rond de 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:07:
Huidige systeem

- AMD Athlon XP 2500+

Gebruik
- Af en toe games zoals Battlefield vietnam, Rome Total War en dergelijke. Redelijk nieuwe en soms veel eisende games
- Office en Internet
- Flash MX

Richtlijnen
- Misschien een nieuwe processor, liefst AMD natuurlijk, maar als iets anders wordt aangeraden kijk ik daar ook naar.
- Geheugen verdubbelen? Ik heb alleen wel 3 geheugenbanken en er zijn er al 2 in gebruik door de 2 x 256 mb.

Budget
- Rond de 200 euro
Voor de spellen die jij speelt heb je geen betere CPU nodig , GPU is ook genoeg voor die spellen.
70 euro op zn max voor 512 ddr 3200 en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:07:
Huidige systeem

- AMD Athlon XP 2500+

Gebruik
- Office en Internet
- Flash MX

Richtlijnen

Budget
- Rond de 200 euro
Probeer je moederbord en processor voor een euro of 100 tot 120 te verkopen (mogelijk kun je er nog iets meer voor krijgen), dan heb je dus een budget van 300 euro.

Je kunt dan voor bijvoorbeeld een MSI K8T Neo2-F gaan (voor 79 euro) met een AMD 64 3200+ boxed voor 182 euro. Samen dus 300 euro (exclusief verzendkosten natuurlijk). Een volgende upgrade kan 2* 512 MB geheugen zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
.

• Geef je huidige specs, GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig.
  • Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen?)
  • Geef aan wat je richtlijnen zijn (AMD of Intel, nieuw geheugen of videokaart)
  • Geef je aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven

• Geen offtopic posts
  • Geen hoe-is-dit-systeem vragen, zie ook ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Alle uitgebreide regels (met uitleg) zijn hier te bewonderen.