"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Dat is dus juist het leuke, ik ben al sinds een week, elke avond het internet aan het afstruinen opzoek naar correcte informatie.

Op toshiba website heb ik magere info gevonden over deze laptop, maar niet wat ik dus precies moet weten.
Verder heb ik talloze hits van google door zitten lezen, maar ook niet veel wijzer uit geworden.

Verder kan ik ook niet even 'weer' mijn laptop uitelkaar halen, om te kijken wat er precies allemaal in zit. Heb daar op dit moment geen tijd voor, ik gebruik dat ding erg vaak op mijn werk. Dus ik denk ik vraag het hier gewoon, daar is dit topic toch voor? :)

Als ik de vervangende cpu heb, dan gaat ie gewoon in een weekeind een keer geswapt worden als ik er dan tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem:

AMD ATHLON XP 2000+ CPU (1,67 ghz)
A-OPEN AK-77 PRO A, DDR Mainboard
1 X DDR-RAM 512MB PC266/PC2100_
Club 3D RADEON 9700 PRO

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen en hij heeft moeite om de nieuwste spellen bij te houden. Half-Life 2 heeft lange laadtijden en World of Warcraft heeft vaak framedrops. Ik denk dat mijn videokaart nog wel tijdje meekan, het zou zonde zijn om zo'n mooi kaartje nu al te laten vallen, toch? Dus ik moet iig een snellere processor nemen en daarbij een nieuw moederbord. En ook sneller geheugen nemen? Iemand help mij. :)

Ohja mijn budget is 400 - 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:21:
Mijn systeem:

AMD ATHLON XP 2000+ CPU (1,67 ghz)
A-OPEN AK-77 PRO A, DDR Mainboard
1 X DDR-RAM 512MB PC266/PC2100_
Club 3D RADEON 9700 PRO

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen en hij heeft moeite om de nieuwste spellen bij te houden. Half-Life 2 heeft lange laadtijden en World of Warcraft heeft vaak framedrops. Ik denk dat mijn videokaart nog wel tijdje meekan, het zou zonde zijn om zo'n mooi kaartje nu al te laten vallen, toch? Dus ik moet iig een snellere processor nemen en daarbij een nieuw moederbord. En ook sneller geheugen nemen? Iemand help mij. :)

Ohja mijn budget is 400 - 500 euro.
Je kan 2 dingen doen:
Je systeem upgraden zonder grafische kaart, of je systeem upgraden met grafische kaart. Maar zoals je zelf al zegt, het is zonde om een R9700Pro nu al te laten vallen dus het beste wat je nu kan doen is je systeem een grote update geven en volgend jaar een nieuwe grafische kaart kopen.
- AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) 237€
- MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) 125€
- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Dane-Elec) 140€
Totaal: 502 €
Al de prijzen komen uit de pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
UltraR-pc schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:27:
[...]

Wat ik je aanraad is het volgende, het gaat alleen wel iets over het budget heen.

-Gforce 6600GT pci-express -> 160 Euro
-Socket 939 Nforce4 mobo -> 135 Euro
-AMD Athlon64 3000+ socket 939 -> 140 Euro
-2 x 512mb pc3200 geheugen -> 160 Euro
Dit is samen zo'n 600 Euro.
Aangezien je een nieuwe kast wilt (wat ook wel intelligent is gezien dat daar ook een nieuwe voeding bij zit) zal je je budget iets moeten verhogen.
De kast is een persoonlijke keuze, ik raad je wel aan voor een kast met een A-merk voeding (Antec, Tagan, Zalman, A-open) van min. 350 Watt te kiezen. Dit zal zo'n 80 tot 110 Euro kosten.
bedankt, dat is precies wat ik al van plan was :) (alleen is een 6600GT over het algemeen iets duurder)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK bedankt.

Ik ga denk ik voor een 3000+ ipv een 3500+, scheelt me 100 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

UltraR-pc schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:11:
[...]

Tja, je zal het waarschijnlijk niet zo leuk vinden om te horen. Maar die videokaart upgrade is niet zo best. Het verschil tussen de 5700le en de mx440 is wel groot maar niet zo groot als ik je had willen aanraden. Die 256mb is helemaal nutteloos voor deze kaart. Ook na je upgrade is de videokaart nog steeds het zwakke onderdeel in dit systeem, voor 200 Euro zou ik je dan ook willen aanraden voor de Gforce 6600GT (apg-versie) te gaan. Ook al heeft die maar 128mb geheugen, hij is een heel stuk beter dan de 5700le.
Wil je de videokaart toch niet upgraden dan zou ik idd voor 2 x 512mb gaan, maar neem dan wel gelijk pc3200 geheugen. Dat is nauwelijks duurder dan pc2100 maar wel heel wat toekomstgerichter.
Tja volgende keer toch maar eerst hier komen ;)
Maar dat pc3200 me max voor me mobo is maar pc2100 of doel je erop dat ik het dan nog voor een later systeem eventueel zou kunnen gebruiken?
kan dat uberhaupt wel sneller geheugen?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bl4ckviper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:36:
[...]

Tja volgende keer toch maar eerst hier komen ;)
Maar dat pc3200 me max voor me mobo is maar pc2100 of doel je erop dat ik het dan nog voor een later systeem eventueel zou kunnen gebruiken?
kan dat uberhaupt wel sneller geheugen?
Ja PC3200 slikt je mobo gewoon hoor ;) . Voor een upgrade later kan het handig zijn en ook voor weder verkoop ;) Een veel latere upgrade heeft het weinig zin, want dan is er al DDR2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
wat zouden jullie kiezen als upgrade:

een AMD Athlon64 3500 winchester in combinatie met 2x256 DDR 3200

of

een AMD Athlon64 3200 winchester in combinatie met 2x512 DDR 3200

qua prijs komen de combinaties ongeveer overeen, alleen is meer geheugen beter dacht ik.
Ook las ik her en der al dat de 3200 winnie gemakkelijk tot snelheid van 3500 te
brengen is. Dus zou ik beter voor die 3200 gaan met 1024 MB DDR?
Ik gebruik m'n pc vooral om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Gameplayer schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:07:
wat zouden jullie kiezen als upgrade:

een AMD Athlon64 3500 winchester in combinatie met 2x256 DDR 3200

of

een AMD Athlon64 3200 winchester in combinatie met 2x512 DDR 3200

qua prijs komen de combinaties ongeveer overeen, alleen is meer geheugen beter dacht ik.
Ook las ik her en der al dat de 3200 winnie gemakkelijk tot snelheid van 3500 te
brengen is. Dus zou ik beter voor die 3200 gaan met 1024 MB DDR?
Ik gebruik m'n pc vooral om te gamen.
Ik zou gaan voor de 3200 icm 1024MB DDR (icm met Dual Channel :9~ )

Ik heb zelf de 3000+ en zit ver boven de 3500 stock snelheden.
Ik denk dat de 3200+ boven de 3500+ qua prijs/snelheid het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Sorry voor de kleine topic-kick.

Ik wil wel graag wat upgraden aan deze pc, maar ik zit toch de hele tijd voor een dilemma. Eerst zal ik mijn pc-specs geven

AMD XP 2600+ T-bred
MSI K7N2 Delta-L
GeForce FX 5900XT
Tagan 380 Watt voeding
DVD lezer en CD-brander
Creative Live! geluidskaart
Paar fannetjes
Maxtor 80 GB harde schijf
Philips 105S (15" CRT)
Een leuke subwoofer, maar wat minder leuke *gewone* boxen. Dat zijn Fujitsu siemens dingen, en ze zijn heeeel plat. Gaven eerst nog wel leuk geluid, maar met die subwoofer erbij hoor je duidelijk dat ze achterblijven op de kwaliteit.

Wat ik voornamelijk doe met mijn pc is forummen, maar ik game ook heel graag ;)

Als budget had ik zo rond 350 euro in gedachten.

Nu had ik al een soort van 3 dingen in gedachten, met de nodige voor en tegenarchumenten
- Een nieuwe monitor

Voor:
  • Mooiere en grotere beeldweergave
Tegen:
  • Je houdt minder ruimte over voor toetsenbord (is mee te leven)
  • TFT kan dus niet aangezien het blijkt dat is zeer veeleisend ben, daar een Iiyama E431S mij niet beviel, terwijl die toch wordt afgeschildert als een goed TFT-scherm.
  • Door mijn veeleisendheid vind ik waarschijnlijk een CRT ook niet heel erg goed, zo beviel mij een LG F700P ook niet helemaal, aangezien er erge vervormingen links en rechts waren, net alsof ik naar SuperZoom aan het kijken was van Philips tv's.
- Nieuwe speakers

Voor:
  • Mooie weergave van het midden en hoog.
Tegen:
  • Kost geld :P
Ik wil dan sowieso niet iets van een pc-setje, maar gewoon losse speakers. Ik weet alleen niet of het beter is om zelf iets te maken (Subwoofer heb ik ook zelf gemaakt) of meer iets kant-en-klaars te kopen, zoals bijvoorbeeld de Infinity Primus 100. Waar dan uiteraard nog een versterker bij hoort.
Als ik iets zelf wil bouwen, is het belangrijk dat ze natuurlijk magnetisch afgeschermd zijn. Daarbij moeten ze niet te groot zijn. 20 cm breed is echt de max. dus het moeten sowieso als een soort van boekenkastluidsprekers worden.
- Een nieuw binnenwerk voor mijn pc

Het huidige verkopen, (moederbord, processor, geheugen), en iets van een 939 systeem kopen
Voor:
  • Het systeem zal overall een stuk rapper zijn.
  • Het systeem zal beter overklokbaar zijn.
Tegen:
  • Tja, of het nou écht nodig is?
Alvast erg bedankt voor de (hopelijk) komende reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

Een paar maanden geleden heb ik een Athlon 64 3200+ (S754, 2,0GHz, 1MB) gekocht samen met een GigaByte GA-K8NSNXP (nForce3). Ik had toen geen geld meer voor nieuw geheugen en bleef zitten met een Samsung 512mb ddr333 pc2700 (cl2.5) module.

Nu wil ik 1024mb (2x512) ddr400 pc3200 erin hebben alleen ik heb geen idee welk merk ik het beste kan nemen. Dit vanwege het feit dat veel modules niet zouden werken of lager dan 200mhz zouden draaien icm 3200+ met 1mb L2 cache. Of het goed te Oc'en valt maakt me niet uit.

Zat zelf te denken aan iets zoals 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)

Iemand suggesties of gaat dit uberhaupt niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Seers schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:54:
Sorry voor de kleine topic-kick.
Geeft niet, daar is dit topic juist voor bedoeld.
Ik wil wel graag wat upgraden aan deze pc, maar ik zit toch de hele tijd voor een dilemma. Eerst zal ik mijn pc-specs geven

AMD XP 2600+ T-bred
MSI K7N2 Delta-L
GeForce FX 5900XT
Tagan 380 Watt voeding
DVD lezer en CD-brander
Creative Live! geluidskaart
Paar fannetjes
Maxtor 80 GB harde schijf
Philips 105S (15" CRT)
Een leuke subwoofer, maar wat minder leuke *gewone* boxen. Dat zijn Fujitsu siemens dingen, en ze zijn heeeel plat. Gaven eerst nog wel leuk geluid, maar met die subwoofer erbij hoor je duidelijk dat ze achterblijven op de kwaliteit.

Wat ik voornamelijk doe met mijn pc is forummen, maar ik game ook heel graag ;)

Als budget had ik zo rond 350 euro in gedachten.

Nu had ik al een soort van 3 dingen in gedachten, met de nodige voor en tegenarchumenten
- Een nieuwe monitor

Voor:
  • Mooiere en grotere beeldweergave
Tegen:
  • Je houdt minder ruimte over voor toetsenbord (is mee te leven)
  • TFT kan dus niet aangezien het blijkt dat is zeer veeleisend ben, daar een Iiyama E431S mij niet beviel, terwijl die toch wordt afgeschildert als een goed TFT-scherm.
  • Door mijn veeleisendheid vind ik waarschijnlijk een CRT ook niet heel erg goed, zo beviel mij een LG F700P ook niet helemaal, aangezien er erge vervormingen links en rechts waren, net alsof ik naar SuperZoom aan het kijken was van Philips tv's.
- Nieuwe speakers

Voor:
  • Mooie weergave van het midden en hoog.
Tegen:
  • Kost geld :P
Ik wil dan sowieso niet iets van een pc-setje, maar gewoon losse speakers. Ik weet alleen niet of het beter is om zelf iets te maken (Subwoofer heb ik ook zelf gemaakt) of meer iets kant-en-klaars te kopen, zoals bijvoorbeeld de Infinity Primus 100. Waar dan uiteraard nog een versterker bij hoort.
Als ik iets zelf wil bouwen, is het belangrijk dat ze natuurlijk magnetisch afgeschermd zijn. Daarbij moeten ze niet te groot zijn. 20 cm breed is echt de max. dus het moeten sowieso als een soort van boekenkastluidsprekers worden.
- Een nieuw binnenwerk voor mijn pc

Het huidige verkopen, (moederbord, processor, geheugen), en iets van een 939 systeem kopen
Voor:
  • Het systeem zal overall een stuk rapper zijn.
  • Het systeem zal beter overklokbaar zijn.
Tegen:
  • Tja, of het nou écht nodig is?
Alvast erg bedankt voor de (hopelijk) komende reacties. _/-\o_
Allereerst. Je huidige binnenwerk kan nog wel even mee. Het is niet meer de top maar ook zeker nog niet onbruikbaar.
Dan kan je binnen je budget mooi voor een nieuwe monitor én voor nieuwe boxen gaan.
Een 15" CRT is wel erg klein om leuk op te kunnen gamen. Welke monitor geschikt is kan je vinden in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Wat betreft de boxen. Tja, zelf in elkaar zetten ben ik nu niet zo'n fan van. Als jij daar echter echt goed in bent en je een goede kwaliteit boxen in elkaar kunt zetten met lage kosten dan is dat natuurlijk erg handig. Wil je echter toch kant en klare boxen kopen dan is dit wel een handig topic: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Dat gaat echter alleen over boxen met subwoofer. In het subforum waar dat topic in staat kun je echter ook wel genoeg vinden over 2.0 boxen. (misschien is een 5.1 setje ook nog wel een leuk idee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
GF schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:01:
Een paar maanden geleden heb ik een Athlon 64 3200+ (S754, 2,0GHz, 1MB) gekocht samen met een GigaByte GA-K8NSNXP (nForce3). Ik had toen geen geld meer voor nieuw geheugen en bleef zitten met een Samsung 512mb ddr333 pc2700 (cl2.5) module.

Nu wil ik 1024mb (2x512) ddr400 pc3200 erin hebben alleen ik heb geen idee welk merk ik het beste kan nemen. Dit vanwege het feit dat veel modules niet zouden werken of lager dan 200mhz zouden draaien icm 3200+ met 1mb L2 cache. Of het goed te Oc'en valt maakt me niet uit.

Zat zelf te denken aan iets zoals 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)

Iemand suggesties of gaat dit uberhaupt niet werken?
Hier is genoeg over te vinden in het PMG subforum. De CL2 reepjes schijnen wel eens problemen te geven met de Athlon64. Dit kan je echter het beste zelf uitzoeken, in de search is er genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Gewoon even een vraagje over RAM gegeheugen. Ik heb nu 512mb en ik gebruik daar zelden het maximale van ( Ik Game niet vaak op pc, vooral internet, photoshop enz) Maar als je dan je geheugen upgrade naar 1024mb word je overall systeem dan toch sneller? Dus ik gebruik nu niet maximaal, zou het dan toch wellicht zin hebben om up te graden?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
simpel: nee. Als jij nu nooit 512mb gebruikt dan zul je echt helemaal niks merken van een upgrade naar 1024mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
UltraR-pc schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:51:
simpel: nee. Als jij nu nooit 512mb gebruikt dan zul je echt helemaal niks merken van een upgrade naar 1024mb.
Ok thnx! Want een vriend had het er laatst over dat ik dat juist moest gaan upgraden 8)7 Maar ik vond het ook al zo onzinnig klinken. Ik zal binnenkort eens mijn volledige specs posten, kijken of er wat valt te doen aan mijn systeempje...

Edit nu dus:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Ik vraag mij af of er een bottleneck of iets dergelijks in mijn pc zit. Opzich ben ik nu ook tevreden met de huidige configuratie.

Specs:

NVIDIA nForce 2 Crush 18D/18G Chipset Based. K7N2M/K7N2GM series (dit heb ik gewoon overgeschreven van mijn handleiding, ben een beetje n00b op moederborden gebied en dergelijke)
AMD Athlon XP 2600+
512mb geheugen (ik geloof PC2700 maar ben niet zeker...)
Ati Radeon 9600 256mb
Samsung Syncmaster 151n 15" TFT scherm
(Als jullie nog meer specs nodig hebben, dan zeggen jullie het maar ;) )

Wat ik wil bereiken:

Wellicht dat er een Bottleneck inzit welke dus makkelijk weg te halen is. Ik gebruik mijn pc vooral voor Desktop doeleinden. (MSN, Internet, Photoshop enz). Ik zou dan vooral een snelheids winst willen behalen. Vandaar dat mijn grafische kaart niet super snel is maar wel 256mb heeft. (maar dit heb ik zelf zo bedacht dus wellicht dat ik er volledig naast zit hoor)

Misschien een nieuwe processor dus of iets dergelijks?
Ook zit ik eraan te denken om een 17" TFT scherm te kopen, maar wil dan graag weten wat mijn huidige scherm 2e hands zou kunnen opbrengen... *Er mogen geen boxen in de monitor zitten want deze heb ik los.

Budget:

Ik wil niet teveel eraan kwijt zijn aangezien ik nu ook al redelijk tevreden ben, laten we zeggen max €100-150. Maar dan moet er wel merkbaar performance increase op te merken zijn. Ook mag het meer kosten als er dingen vervangen worden, zodat ik deze dus kan verkopen (tel dan de 2e hands prijs er bij op, en vermeld deze ook alsjeblieft even)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 71% gewijzigd door Banjy op 06-01-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Banjy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:52:
[...]

Ok thnx! Want een vriend had het er laatst over dat ik dat juist moest gaan upgraden 8)7 Maar ik vond het ook al zo onzinnig klinken. Ik zal binnenkort eens mijn volledige specs posten, kijken of er wat valt te doen aan mijn systeempje...

Edit nu dus:
*Ik vraag mij af of er een bottleneck of iets dergelijks in mijn pc zit. Opzich ben ik nu ook tevreden met de huidige configuratie.

Specs:

NVIDIA nForce 2 Crush 18D/18G Chipset Based. K7N2M/K7N2GM series (dit heb ik gewoon overgeschreven van mijn handleiding, ben een beetje n00b op moederborden gebied en dergelijke)
AMD Athlon XP 2600+
Ati Radeon 9600 256mb

Wat ik wil bereiken:

Wellicht dat er een Bottleneck inzit welke dus makkelijk weg te halen is. Ik gebruik mijn pc vooral voor Desktop doeleinden. (MSN, Internet, Photoshop enz). Ik zou dan vooral een snelheids winst willen behalen. Vandaar dat mijn grafische kaart niet super snel is maar wel 256mb heeft. (maar dit heb ik zelf zo bedacht dus wellicht dat ik er volledig naast zit hoor)

Ook zit ik eraan te denken om een 17" TFT scherm te kopen, maar wil dan graag weten wat mijn huidige scherm 2e hands zou kunnen opbrengen...

Budget:

Ik wil niet teveel eraan kwijt zijn aangezien ik nu ook al redelijk tevreden ben, laten we zeggen max €100-150. Maar dan moet er wel merkbaar performance increase op te merken zijn. Ook mag het meer kosten als er dingen vervangen worden, zodat ik deze dus kan verkopen (tel dan de 2e hands prijs er bij op, en vermeld deze ook alsjeblieft even)

Je vriend heeft gelijk en ook weer niet. Hij heeft dus gezien dat je een nForce 2 moederbord hebt, en die ondersteunen Dual Channel DDR400 geheugen. Dat is wel sneller maar ik kan niet uit ervaring spreken of het ook voelbaar sneller is. Maar volgens de dingen die ik met google heb gevonden ondersteund dat bord dat niet, en heb je een OEM PC, van HP ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Skyline GT-R schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:14:
[...]

Je vriend heeft gelijk en ook weer niet. Hij heeft dus gezien dat je een nForce 2 moederbord hebt, en die ondersteunen Dual Channel DDR400 geheugen. Dat is wel sneller maar ik kan niet uit ervaring spreken of het ook voelbaar sneller is. Maar volgens de dingen die ik met google heb gevonden ondersteund dat bord dat niet, en heb je een OEM PC, van HP ofzo?
Met OEM pc bedoel je, een standaard compleet systeem? Dat is wel het geval: Het is namelijk een SKY pc, het was dacht ik een bestekoop pc een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Banjy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:52:
[...]

Edit nu dus:

Specs:

AMD Athlon XP 2600+
Ati Radeon 9600 256mb

Wat ik wil bereiken:

Ook zit ik eraan te denken om een 17" TFT scherm te kopen, maar wil dan graag weten wat mijn huidige scherm 2e hands zou kunnen opbrengen... *Er mogen geen boxen in de monitor zitten want deze heb ik los.

Budget:

Voor de doeleinden van jouw pc is je systeem prima. Wat betreft de videokaart zit je er idd naast. 256mb videogeheugen wordt alleen gebruikt bij hele zware games op hoge resoluties. Aangezien jouw kaart voor die games niet snel genoeg is wordt bij de 9600 256mb zelfs nooit gebruikt (marketing truuk van de fabrikant om onwetende mensen die kaart aan te smeren).
Voor desktop gebruik is een kaartje van 32 à 64mb meer dan voldoende.
Het enige wat voor jouw echt merkbaar winst op zou leveren is een hele snelle hdd. Te weten een Western digital Raptor van 36Gig of 74Gig. Echter die zijn wel erg duur en niet echt nodig voor jou. Jij zal het eigenlijk alleen merken als je je Operating system op die schijf zet dat je pc dan heel snel zal opstarten. Verder openen programma's wat sneller en zijn de laadtijden minder lang. Als je het geld er voor over hebt kan je het doen, maar je huidige pc is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
UltraR-pc schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:21:
[...]

Voor de doeleinden van jouw pc is je systeem prima. Wat betreft de videokaart zit je er idd naast. 256mb videogeheugen wordt alleen gebruikt bij hele zware games op hoge resoluties. Aangezien jouw kaart voor die games niet snel genoeg is wordt bij de 9600 256mb zelfs nooit gebruikt (marketing truuk van de fabrikant om onwetende mensen die kaart aan te smeren).
Voor desktop gebruik is een kaartje van 32 à 64mb meer dan voldoende.
Het enige wat voor jouw echt merkbaar winst op zou leveren is een hele snelle hdd. Te weten een Western digital Raptor van 36Gig of 74Gig. Echter die zijn wel erg duur en niet echt nodig voor jou. Jij zal het eigenlijk alleen merken als je je Operating system op die schijf zet dat je pc dan heel snel zal opstarten. Verder openen programma's wat sneller en zijn de laadtijden minder lang. Als je het geld er voor over hebt kan je het doen, maar je huidige pc is ook prima.
Oh ok thnx voor het advies. Maar hoeveel zou ik eigenlijk meer moeten betalen als ik een 17" TFT zou nemen? Dus nieuwprijs min mogelijke opbrengst oude 15"TFT?

Edit\ en wat betreft die snelle 10.000rpm schijven, mijn moederbord ondersteund dat toch niet? Ook kan ik Windows XP daar niet op installeren, omdat mijn sky pc alle (reboot) software op een verborgen deel van mijn gewone hardeschijf heeft gezet, en ik deze daar dan ook alleen op kan installeren...

Ik was toen helaas nog een echte pc n00b, mijn volgende complete pc ga ik dan ook zeker gewoon los kopen...

[ Voor 16% gewijzigd door Banjy op 06-01-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Banjy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:23:
[...]

Oh ok thnx voor het advies. Maar hoeveel zou ik eigenlijk meer moeten betalen als ik een 17" TFT zou nemen? Dus nieuwprijs min mogelijke opbrengst oude 15"TFT?
"Hoeveel is dit nog waard" - deel XXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Wow thnx, ik blijf me verbazen over dit geweldige forum _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
UltraR-pc schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:28:
[...]

Geeft niet, daar is dit topic juist voor bedoeld.

[...]

Allereerst. Je huidige binnenwerk kan nog wel even mee. Het is niet meer de top maar ook zeker nog niet onbruikbaar.
Dan kan je binnen je budget mooi voor een nieuwe monitor én voor nieuwe boxen gaan.
Een 15" CRT is wel erg klein om leuk op te kunnen gamen. Welke monitor geschikt is kan je vinden in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Wat betreft de boxen. Tja, zelf in elkaar zetten ben ik nu niet zo'n fan van. Als jij daar echter echt goed in bent en je een goede kwaliteit boxen in elkaar kunt zetten met lage kosten dan is dat natuurlijk erg handig. Wil je echter toch kant en klare boxen kopen dan is dit wel een handig topic: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Dat gaat echter alleen over boxen met subwoofer. In het subforum waar dat topic in staat kun je echter ook wel genoeg vinden over 2.0 boxen. (misschien is een 5.1 setje ook nog wel een leuk idee?)
Oké, erg bedankt voor je reactie. Nu denk ik inderdaad dat ik beter kan kiezen tussen een monitor of een speakerset. Over die speakerset: een kant-en-klare speakerset (2.1 dus) wil ik sowieso niet, want ik heb echt veel werk in die subwoofer gestoken, dus dan ga ik niet nu zomaar een kant-en-klaar setje kopen, al klinkt het beter (ik betwijfel het :P). voor een 5.1 set kan ik helaas ook niet gaan, want ik heb simpelweg geen ruimte ervoor. Dan blijven er alleen maar 2.0 setjes over. Maar volgens mij bestaan er niet echt goede 2.0 setjes, of wel? Belangrijk van zo'n set zou dan zeker niet de bas zijn, als ie maar tot 80 Hz gaat, dan vind ik het goed. Maar ik zal je raad opvolgen, en flink gaan rondneuzen in het AV en VB forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 1466 MHz (5.5 x 267) 1700+
Moederbordnaam Jetway 866AS ULTRA (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A
Systeemgeheugen 512 MB (PC2100 DDR SDRAM)

Video kaart NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Optische

Station LITEON DVD-ROM LTD163 (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station LITE-ON LTR-24102B (24x/10x/40x CD-RW)
dit is het huidige systeem en ik wil graag de videokaart geheugen en een dvdwriter laten uitbreiden..

wat kunnen jullie mij het beste adviseren

wat is jullie advies om aan te schaffen?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Moederbord ECS K7S5A (AGP 4x, 266FSB)
CPU AMD Athlon 2000+ XP
Memory 1 x 256 DDR 333 Corsair
Memory 1 x 256 DDR 400 Corsair
Videokaart Gigabyte Radeon 9700Pro (AGP 8X)
Lite-On dvd-rom LTD163 (16x/48x DVD-ROM)
BenQ DW1620 dvd-rewriter

Deze pc wordt vaak gebruikt voor het maken van DivX en Xvid, internetten, schoolwerk en games, zoals Pro Evolution Soccer 4 en Need 4 Speed Underground 2. Deze games draaien soepel. Nu zat ik eraan te denken om een nieuw moederbord te kopen voor wat extra performance + functies (USB 2.0, SATA), namelijk de Asus A7V880 . Ik vraag me echter af hoeveel extra performance dit mobo mij zal opleveren tov van mijn huidig mobo.

Budget is circa 70 euro.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

DancePlaza schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:33:
[...]

dit is het huidige systeem en ik wil graag de videokaart geheugen en een dvdwriter laten uitbreiden..

wat kunnen jullie mij het beste adviseren

wat is jullie advies om aan te schaffen?
En wat is je budget? En waarvoor gebruik je deze computer? Anders wordt het wel heel moeilijk om je te helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Big Will schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 04:36:
Moederbord ECS K7S5A (AGP 4x, 266FSB)
CPU AMD Athlon 2000+ XP
Memory 1 x 256 DDR 333 Corsair
Memory 1 x 256 DDR 400 Corsair
Videokaart Gigabyte Radeon 9700Pro (AGP 8X)
Lite-On dvd-rom LTD163 (16x/48x DVD-ROM)
BenQ DW1620 dvd-rewriter

Deze pc wordt vaak gebruikt voor het maken van DivX en Xvid, internetten, schoolwerk en games, zoals Pro Evolution Soccer 4 en Need 4 Speed Underground 2. Deze games draaien soepel. Nu zat ik eraan te denken om een nieuw moederbord te kopen voor wat extra performance + functies (USB 2.0, SATA), namelijk de Asus A7V880 . Ik vraag me echter af hoeveel extra performance dit mobo mij zal opleveren tov van mijn huidig mobo.

Budget is circa 70 euro.
Ik denk dat de performance sprong die je hiermee maakt nie geweldig groot is. Dit vanwege alle snellere technologieën van dat bord niet ondersteund worden. Dual Channel gaat niet omdat he geen identiek geheugen hebt, een FSB van 333MHz of 400MHz ook niet omdat je een 266MHz CPU hebt, en AGP 8x is niet merkbaar sneller als AGP 4x. Dat games vlot lopen komt simpelweg omdat je een R9700Pro hebt, en dat is geen slechte kaart, zelfs na 2 jaar :)
Als jij een grote snelheidsverbetering wilt zien dan moet een nieuwe CPU, een nieuw mobo en nieuw geheugen kopen. Maar dit gaat niet in die 70€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Skyline GT-R schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:19:
[...]

En wat is je budget? En waarvoor gebruik je deze computer? Anders wordt het wel heel moeilijk om je te helpen ;)
nou ik wil gewoon geen overkill videokaart

budget is rond de 150 - 200 eutjes..

word gebruikt voor footbal manager fifa 2005 en cod
verder internet xvid dvd's kijken

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

DancePlaza schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:49:
[...]

nou ik wil gewoon geen overkill videokaart

budget is rond de 150 - 200 eutjes..

word gebruikt voor footbal manager fifa 2005 en cod
verder internet xvid dvd's kijken
Een videokaart voor 150-200€ waarmee je nog een heel tijdje van kan genieten is de GeForce 6600GT AGP, die ik woensdag nog voor een kameraad ben gaan halen voor 189.90€ presteerd prima, maar zoals je zelf al zegt is de kaart wat overkill voor de rest van je systeem. Maar het is vrij zinloos om je andere minder presterende kaart te adviseren als er snellere zijn voor hetzelfde geld. En mocht je in de nabije toekomst een systeem upgrade gepland hebben, hou er dan rekening mee dat de nieuwere moederborden een PCI-E grafische kaart willen en geen AGP, het zou wel jammer zijn als je dan pas 200€ aan een AGP kaart hebt uitgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

Ik zit te twijfelen tussen twee verschillende soorten upgrades, namelijk een nieuwe processor met moederbord en geheugen of een videokaart upgrade. Eerst maar even mijn huidige systeem:
Specs nu:
  • Abit NF7-S rev 2.0
  • AMD Athlon XP 2500+ (Barton) cooled by een Coolermaster HHC-L61
  • 2* 256 MB pc3200 Kingston (matched pair)
  • Ati Radeon 7000 64 mb
  • HDD's : 1* 60 GB Maxtor Diamond 9 (IDE), 1* 200 GB Maxtor Diamond 10 (SATA)
  • Zalman 400B-APS 400 Watt
  • Opticals: 1* NEC 2500a dvd fikker, 1* JMLS dvd rom 1* LiteOn cd brander
  • Philips 170B5CS 17"tft monitor @ VGA (moet nog een keer naar DVI)
  • Overige: FDD, Netwerkkaartje, interne USB hub, 2* neom case fans
  • Sweex case
Wat wil ik dan nou precies gaan doen?
Specs in de toekomst optie 1:
Ati Radeon 7000 > Ati Radeon X800 pro
Standaard koeler X800 pro > Zalman VF700 of een Artic Silencer
Kosten : +/- €400,- tot € 525,-

Specs in de toekomst optie 2:
  • Abit NF7-s > Asus A8N SLI Deluxe (of een DFI Lanparty als die uit komt en te betalen is)
  • AMD Athlon XP 2500+ > AMD Athlon 64 3500+ (of iets minder als het budget het toelaat)
  • 2* 256 MB Kingston > 1* 1GB pc3200 Corsair
  • Ati radeon 7000 > goedkope PCIe kaart
  • Coolermaster HHC-L61 > Boxed AMD koeler of nog een andere koeler
Kosten : +/- €600,- tot €750,-

Waar twijfel ik over :? ?
Nou het zit als volgt, als ik overstap naar een X800 pro (AGP kaart) dan kan ik daar nog heel erg aardig mee gamen en dat zal ook nog wel een tijdje meegaan. Alleen als ik dan uiteindelijk mijn processor enz. ga vervangen zal ik ook gelijk mijn videokaart moeten vervangen vermoed ik omdat er dan bijna geen moederborden zullen zijn met nog een AGP slot (mijn visie). Dit vind ik eigenlijk best zonde om te doen.
Als ik alles in een keer zal gaan upgraden volgens optie twee, dan ben ik naar mijns inziens beter voorbereid op de toekomst. Ik zal dan na een half jaar tot een jaar dan wel een High end videokaart gaan halen. Het voordeel hiervan is ook dat later ik toch beter zit met gamen omdat de Athlon 64 gewoon betere prestaties heeft bij het gamen. Het nadeel is dat ik weer een hele tijd niet goed de beste games zal kunnen draaien en het kost een aardige duit om die hele boel te upgraden.

Wat doe ik precies met mijn systeempje?
  • Office werkzaamheden (Word, PP en excel)
  • Surfen op het web (lees : GoTten)
  • Modelling met SolidWorks
  • Photoshoppen
  • Gamen (UT 2003 en 2004 oa.)
Wat wil ik nou precies weten?
Wat zouden jullie mij aanraden om te kiezen als upgrade en voornamelijk waarom wel de een en niet de ander. Ik heb zelf op dit moment niet een favoriete voorkeur, maar er is een kleine 'voorsprong' voor optie twee.
Aan het einde van de maand als ik mijn stufi en vakantiewerk salaris binnen heb zal ik waarschijnlijk over gaan tot koop.

(Misschien is het beter om van deze vraag een apart topic te maken aangezien er wel over gediscuseerd kan gaan worden)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor mijn hudige AMD Athlon XP 2400+ het volgende nemen, ik heb een moederbord Asus A7V8X VIA KT400

1. Samsung 2X512 MB DDR400, 400Mhz, PC3200, Hij werkt met Asus ook, staat op hun lijst. Alleen weet ik niet welke CAS die heeft

2. Asus GeForce6 6800, 256MB DDR3, Gamers Edition, Ik dacht dat deze ook 16Piplines was met 1000Mhz DDR3, AGP8X.

3. IIYAMA E435S-S, Zilver, DVI, 10ms.

4. Promise Fastrack S150 TX2 met ondersteuning voor het nieuwe Serail ATAII en 1X UDMA133

5. Western Digitaal 74Gb 10.000Rpm, met 8MB Serail ATA, Toegangstijd: 2,99ms en een zoektijd van 4,2ms.

Is deze bovenstaande producten goed voormijn systeem, en wat is jullie advies erover, Ik hoor van vrienden dat de monitor bij spellen een beetje donker zal worden wegens het contrast, kan ik dan beter een 16ms nemen?

Ik wil een goeie videokaart nemen, die nog behoorlijk mee kan, Ik heb nu een ATI Radeon 8500LE 64MB DDR. Alleen is deze Gamers Edition die ik heb gekozen met 16Piplines en heeft die ook Pixel Shader 3.0 en Ultra Shadow 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Just_I schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:08:
Ik zit te twijfelen tussen twee verschillende soorten upgrades, namelijk een nieuwe processor met moederbord en geheugen of een videokaart upgrade. Eerst maar even mijn huidige systeem:
Specs nu:
  • Abit NF7-S rev 2.0
  • AMD Athlon XP 2500+ (Barton) cooled by een Coolermaster HHC-L61
  • 2* 256 MB pc3200 Kingston (matched pair)
  • Ati Radeon 7000 64 mb
  • HDD's : 1* 60 GB Maxtor Diamond 9 (IDE), 1* 200 GB Maxtor Diamond 10 (SATA)
  • Zalman 400B-APS 400 Watt
  • Opticals: 1* NEC 2500a dvd fikker, 1* JMLS dvd rom 1* LiteOn cd brander
  • Philips 170B5CS 17"tft monitor @ VGA (moet nog een keer naar DVI)
  • Overige: FDD, Netwerkkaartje, interne USB hub, 2* neom case fans
  • Sweex case
Wat wil ik dan nou precies gaan doen?
Specs in de toekomst optie 1:
Ati Radeon 7000 > Ati Radeon X800 pro
Standaard koeler X800 pro > Zalman VF700 of een Artic Silencer
Kosten : +/- €400,- tot € 525,-

Specs in de toekomst optie 2:
  • Abit NF7-s > Asus A8N SLI Deluxe (of een DFI Lanparty als die uit komt en te betalen is)
  • AMD Athlon XP 2500+ > AMD Athlon 64 3500+ (of iets minder als het budget het toelaat)
  • 2* 256 MB Kingston > 1* 1GB pc3200 Corsair
  • Ati radeon 7000 > goedkope PCIe kaart
  • Coolermaster HHC-L61 > Boxed AMD koeler of nog een andere koeler
Kosten : +/- €600,- tot €750,-

Waar twijfel ik over :? ?
Nou het zit als volgt, als ik overstap naar een X800 pro (AGP kaart) dan kan ik daar nog heel erg aardig mee gamen en dat zal ook nog wel een tijdje meegaan. Alleen als ik dan uiteindelijk mijn processor enz. ga vervangen zal ik ook gelijk mijn videokaart moeten vervangen vermoed ik omdat er dan bijna geen moederborden zullen zijn met nog een AGP slot (mijn visie). Dit vind ik eigenlijk best zonde om te doen.
Als ik alles in een keer zal gaan upgraden volgens optie twee, dan ben ik naar mijns inziens beter voorbereid op de toekomst. Ik zal dan na een half jaar tot een jaar dan wel een High end videokaart gaan halen. Het voordeel hiervan is ook dat later ik toch beter zit met gamen omdat de Athlon 64 gewoon betere prestaties heeft bij het gamen. Het nadeel is dat ik weer een hele tijd niet goed de beste games zal kunnen draaien en het kost een aardige duit om die hele boel te upgraden.

Wat doe ik precies met mijn systeempje?
  • Office werkzaamheden (Word, PP en excel)
  • Surfen op het web (lees : GoTten)
  • Modelling met SolidWorks
  • Photoshoppen
  • Gamen (UT 2003 en 2004 oa.)
Wat wil ik nou precies weten?
Wat zouden jullie mij aanraden om te kiezen als upgrade en voornamelijk waarom wel de een en niet de ander. Ik heb zelf op dit moment niet een favoriete voorkeur, maar er is een kleine 'voorsprong' voor optie twee.
Aan het einde van de maand als ik mijn stufi en vakantiewerk salaris binnen heb zal ik waarschijnlijk over gaan tot koop.

(Misschien is het beter om van deze vraag een apart topic te maken aangezien er wel over gediscuseerd kan gaan worden)
Optie 1 zou ik inderdaad niet doen, omdat je zelf al aangeeft dat een AGP kaart kopen op dit moment geen zin meer heeft, zeker als je binnen een jaar je moederbord, cpu enzo ook wil gaan vervangen. De mainstream borden hebben op dat moment ook wel PCI-E, zowel voor intel als AMD.

Optie 2 ziet er veel interessanter uit, en veel meer toekomst gericht. Maar is snap wel niet waarom kje 1x 1GB geheugen gaat nemen, dat is duurder als 2x512MB en je verliest Dual Channel ook nog eens... Is mij niet duidelijk. En aangezien je nu een ATi Radeon 7000 heb zla een goedkoop PCI-E kaartje zeker niet slechter zijn. Voor 100€ heb je een X600Pro, zeker niet slecht als voorlopig grafisch kaartje. En dan kan je als de nieuwe next gen kaarten uitkomen een vette kaart kopen. een NV50 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:21:
Ik ga voor mijn hudige AMD Athlon XP 2400+ het volgende nemen, ik heb een moederbord Asus A7V8X VIA KT400

1. Samsung 2X512 MB DDR400, 400Mhz, PC3200, Hij werkt met Asus ook, staat op hun lijst. Alleen weet ik niet welke CAS die heeft

2. Asus GeForce6 6800, 256MB DDR3, Gamers Edition, Ik dacht dat deze ook 16Piplines was met 1000Mhz DDR3, AGP8X.

3. IIYAMA E435S-S, Zilver, DVI, 10ms.

4. Promise Fastrack S150 TX2 met ondersteuning voor het nieuwe Serail ATAII en 1X UDMA133

5. Western Digitaal 74Gb 10.000Rpm, met 8MB Serail ATA, Toegangstijd: 2,99ms en een zoektijd van 4,2ms.

Is deze bovenstaande producten goed voormijn systeem, en wat is jullie advies erover, Ik hoor van vrienden dat de monitor bij spellen een beetje donker zal worden wegens het contrast, kan ik dan beter een 16ms nemen?

Ik wil een goeie videokaart nemen, die nog behoorlijk mee kan, Ik heb nu een ATI Radeon 8500LE 64MB DDR. Alleen is deze Gamers Edition die ik heb gekozen met 16Piplines en heeft die ook Pixel Shader 3.0 en Ultra Shadow 3.0?
Over die monitor kan ik je niet verder helpen omdat ik er geen ervaring mee heb, maar die Asus 6800Gamers Edition heeft GEEN 16 pipelines. Dat hebben enkel de GT en de Ultra. PS en US 3.0 hebben alle nVidia kaarten van de 6-serie. In jouw geval zou ik dus als je echt 16 pipelines wilt een 6800GT nemen, en als je met 12pipelines ook al tevreden bent dan is die 6800 GE goed genoeg. maar ik vrees in jou geval dat je CPU een beetje de bottleneck zal zijn bij benchmarks, zeker met een 6800GT in 3D Mark...
De CAS van standaard Samsung PC3200 geheugen is CL2.5 wat ik gevonden heb, maar dat ozu ik gewoon navragen als je het besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:12
Pentium 4 2.4Ghz
256 MB Ram
80 GB HD
DVD
CD-RW
Chipset: SIS 645
Ati Radeon 9200 (128 MB Ram DDR + TV Out)
USB: 2 front + 4 back

Gebruik: proggen, office en (een beetje) gamen (Half Life 2 zou 'k graag soepel kunnen draaien)

M'n budget zit in 2 "fases":

1e fase (nu): € 75 beschikbaar
2e fase (binnen +/- 2 maanden): € 250

Dat er geheugen bijmoet is zeker, maar hoeveel?

Met de € 250 zou ik een nieuwe videokaart kunnen kopen, maar ik heb eigenlijk ook behoefte aan een grotere hardeschijf. Wat moet ik kiezen? :?

[ Voor 17% gewijzigd door CyberThijs op 08-01-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

thijswalc schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:56:
Pentium 4 2.4Ghz
256 MB Ram
80 GB HD
DVD
CD-RW
Chipset: SIS 645
Ati Radeon 9200 (128 MB Ram DDR + TV Out)
USB: 2 front + 4 back

Gebruik: proggen, office en (een beetje) gamen (Half Life 2 zou 'k graag soepel kunnen draaien)

M'n budget zit in 2 "fases":

1e fase (nu): € 75 beschikbaar
2e fase (binnen +/- 2 maanden): € 250

Dat er geheugen bijmoet is zeker, maar hoeveel?

Met de € 250 zou ik een nieuwe videokaart kunnen kopen, maar ik heb eigenlijk ook behoefte aan een grotere hardeschijf. Wat moet ik kiezen? :?
Gezien je budget zou ik van de eerste 75€ ofwel 512MB geheugen halen of een 120GB harde schijf. Van die 250€ zou ik dan het andere halen, dus als je 512MB had gekocht die hdd en vica versa. Van die overige +200€ zou ik een R9800Pro gaan halen. Die kaart zou normaal HL2 zonder probleem moeten trekken, voor zover die 2.4GHz niet de bottleneck gaat spelen ;)

Edit:
Een Maxtor DiamondMax 9 120GB ATA133 kost in de PW 65€
512MB DDR400 kost in de PW ook 65€
Dan blijft er van die 325€ intotaal nog 195€ over.
En in de PW kost een Sapphire Radeon 9800Pro 128MB net 193€

[ Voor 11% gewijzigd door Skyline GT-R op 08-01-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 04-09 12:01
pff haal dan een 6600GT...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het systeem dat ik nu heb:

Dell Dimension 4550
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Intel Brookdale i845PE
512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
RADEON 9500 PRO / 9700 (128 MB)
SAMSUNG SP6003H (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Dell E151FPp [15" LCD]
Aureal Montego II Sound Card
Creative SB Live! Series Audio Processor
LITEON DVD-ROM LTD163 (16x/48x DVD-ROM)

Nu dacht ik eerst eraan om een hele nieuwe computer te kopen, maar aangezien ik niet al teveel geld heb om te besteden wilde ik het volgende kopen om het systeem te upgraden:

Antec SLK2650BQE Solution € 69,38
Asus A8N-SLI € 131,90
Processor AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 261,-
Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) € 130,-
XFX GeForce 6600 GT 128MB (PCI-e, DVI, TV-out), PVT43GNDFB € 185,-

En dan de onderdelen die ik niet meer nodig heb te verkopen.
Ik gebruik het systeem om spellen te spelen zoals HL2, en om video's te bewerken, 3d objecten/animaties maken en photosoepen.
Weet iemand of dit gaat werken en verstandig is?
Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Skyline GT-R schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:39:
[...]

Optie 1 zou ik inderdaad niet doen, omdat je zelf al aangeeft dat een AGP kaart kopen op dit moment geen zin meer heeft, zeker als je binnen een jaar je moederbord, cpu enzo ook wil gaan vervangen. De mainstream borden hebben op dat moment ook wel PCI-E, zowel voor intel als AMD.

Optie 2 ziet er veel interessanter uit, en veel meer toekomst gericht. Maar is snap wel niet waarom kje 1x 1GB geheugen gaat nemen, dat is duurder als 2x512MB en je verliest Dual Channel ook nog eens... Is mij niet duidelijk. En aangezien je nu een ATi Radeon 7000 heb zla een goedkoop PCI-E kaartje zeker niet slechter zijn. Voor 100€ heb je een X600Pro, zeker niet slecht als voorlopig grafisch kaartje. En dan kan je als de nieuwe next gen kaarten uitkomen een vette kaart kopen. een NV50 ofzo :P
Mjah, ik heb gekozen voor een reepje van 1 GB met oog op de toekomst.Als ik dit doe kan ik namelijk later nog een reepje van 1 GB kopen of nog meer. Als ik twee reepjes van 512 MB koop heb ik idd sneller geheugen, maar voor upgraden later kies ik toch voor een reepje van 1 GB. Maar het is ook nog niet helemaal zeker dat ik ook daadwerkelijk een reepje van 1 GB ga kopen ;) .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
AMD Athlon XP 2500+
3* 256MB PC2700 DDR (= 768 MB)
Asus A7V8X-X
Cheap-ass 300Watt voeding

Ik wil deze pc gaan gebruiken voor wat nieuwe spellen zoals UT2004, NFSU2 e.d. Zelf zat ik te denken aan een ATi Radeon 9800 Pro te kopen of een Leadtek Geforce 6600 GT.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk meer naar de 9800 uit omdat ik die 2e hands kan krijgen. Echt mijn vraag is, zal deze wel optimaal draaien op mijn systeem? Ik ben me ervan bewust dat de voeding ook moet worden vervangen maar voldoet de rest ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4 1500 MHz FSB 400 MHz
640 MB (2 * 256 + 2 * 64 MB) RD-RAM (RIMM) 800 geheugen
ASUS P4T mobo
Connect3D Radeon 9600 128MB AGP grafische kaart
40 GB IBM Deskstar + 200 GB Maxtor DiamondMax 10 (beide ATA) HDs
Belkin 100 MBits PCI netwerkkaart
300(? of 230) W voeding
LG cd-writer + Pioneer DVD-rom

gebruik : programmeren, gamen, internetten (eigenlijk vanalles)...

Nu ben ik van plan binnenkort een upgrade te doen op het gebied van mobo/processor
Ik ben van plan een Athlon 64 (3200+ - 3500+)processor te kopen.

Vraag : Valt die 512 MB werkgeheugen nog te hergebruiken (wordt dit nog gebruikt?)
Indien ja, welke mobos ondersteunen dit nog?
Indien nee, welk mobo raden jullie dan aan? ( ATA ondersteuning, zie hds)
en hoeveel DDR-geheugen (512 MB of 1GB?)
Verder : zou ik mijn grafische kaart nog hergebruiken of weet er iemand een niet te dure maar toch goede PCI-express videokaart aan te bevelen?
Mijn voeding zal ik wss ook moeten upgraden?

Budget : 500-700 EUR (+ evt verkoop oude spullen)

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A8N-SLI
-nVidia nForce 4 SLI
-ATX
EUR 179,00

Athlon 64 3000+ (1.8 GHz)
(OPGA, "Winchester") EUR 149,00

2x kingston value ram 512 3200/400 65€x2= 130

6600GT is al voor minder dan 200 te vinde

kom je op zo een 650€ uit

als voeding t niet trekt nog nieuwe voeding kopen

en ik heb gekozen voor de amd64 3000+ omdat het prijsverschil met de 3200+ je een extra reep 512Mb ram op levert ;), wil je echter toch een amd 3200+ kan je dat natuurlijk kopen als je oudere hardware nog wat oplevert

een sli moederbord is voor de makkelijke upgrade later naar 2 6600GTs als je dat zou willen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:21

TMC

Ricardo87 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:12:
AMD Athlon XP 2500+
3* 256MB PC2700 DDR (= 768 MB)
Asus A7V8X-X
Cheap-ass 300Watt voeding

Ik wil deze pc gaan gebruiken voor wat nieuwe spellen zoals UT2004, NFSU2 e.d. Zelf zat ik te denken aan een ATi Radeon 9800 Pro te kopen of een Leadtek Geforce 6600 GT.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk meer naar de 9800 uit omdat ik die 2e hands kan krijgen. Echt mijn vraag is, zal deze wel optimaal draaien op mijn systeem? Ik ben me ervan bewust dat de voeding ook moet worden vervangen maar voldoet de rest ook wel?
Ik draai UT2004 op high (niet ultra high, maar de een na hoogste stand) op mijn PC met de specs, en ik heb de volgende specs:

- AMD Athlon XP 2600+ T-bred
- 512 mb PC 2700
- Goedkope 350W voeding
- Ati Radeon 9600 XT

Met een 9800 Pro moet het dus vrij behoorlijk lopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oke, rare eend in de bijt, maar toch.

Ik heb op dit moment een servertje draaien. Dat doet

File-server
FTP
e-mail (groupware 4 users)
Webservertje (zeer klein, alleen prive max 3 users)
E-mule
Newsbin pro (downloaden newsgroepen)
Soms wat parren en heel soms wat rarren
Draai op WIN2K

Er zit een intel mamaplankje in (TX?), met een pentium 350 erop en 196MB geheugen.

Nu kan ik dat moederbord vervangen door een celeron 433mhz en een gigabyte BX moederbord (6BXC)

Overige config:
2x 5 gig in raid (mirror)
2x 160 gig in raid (stripe)
1x promise riad kaartje
1x 80 gig maxtor
1x Lite-on brandertje
tnt videokaartje

Is deze upgrade raadzaam of kan ik beter bij die pentium blijven. Immers die is 100mhz en de celeron is 66mhz. Echter volgens de benchmarks is die celeron wel wat sneller. Heb dit niet in de praktijk geprobeerd, omdat ik het niet zie zitten om mijn hele server te verbouwen en dan weer terug te bouwen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
ik denk ook dat de celeron iets sneller is, maar of het voor die paar procenten nou echt de moeite waard is vraag ik me af (Licht eraan hoe druk je het hebt natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Lekker zo laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Ik heb momenteel de volgende computer
-Moederbord: Asus A7V8X-X
-Processor: AMD Athlon XP 2400
-Geheugen: 512 MB
-Videokaart: Geforce 5900 XT
-Harde schijven: 1 x Hitachi 60 GB en 1 x Hitachi 80 GB
-DVD speler: Lite on 16 speed
-CD brander: Plextor SCSI 4 speed
-Voeding: Antec 400 watt

De meeste dingen die ik met mijn computer veriricht gaan vlot genoeg (o.a. foto's bewerken, muziek bewerken, tekstverwerken en internetten).

Alleen nieuwe games zouden dus wat sneller mogen draaien. Zeker als ik een spel op hoge resolutie, hoge detailllring en met AA aan wil spelen gaat het er af en toe schokkerig aan toe.

Wat kan ik het beste aan mijn computer upgraden om weer leuk spelletjes te spelen?

Als budget wil ik een euro of 250 tot 300 aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:12
Ik heb nu het volgende systeem:

-Moederbord: Asrock K7S8X
-Processor: AMD Athlon XP 2200 Thoroughbred B
-Geheugen: 768 MB PC 2700 (hynix)
-Videokaart: Aopen Geforce 5900 XT
-Harde schijven: 1 x WD 40 GB 7200 rpm 8 mb Cache (ide)
1 x Seagate 200 GB 7200 RPM 8 Mb Cache (ide)
-Externe Schijf: Maxtor 40 GB 7200 Rpm 2 Mb Cache (usb2.0)
-DVD speler: Matshita SR85-87
-CD brander: Lite-On 24x10x40
-Voeding: Smack geval van 300 watt
-Monitoren: 2 crt's en op de tv out de tv
-Toetsenbord + Muis: Logitech Cordless Dektop
-Usb Speedtouch Modem 330
-Kast: 1 of andere headstart smack kast die veel geluid doorlaat en waar je niks in kwijt kan.

Wat ik vooral met mijn computer doe is muziek bewerken, foto's bewerken, films bewerken, internetten, films kijken, msn, en af en toe 's een spelletje (race) + een vereiste dat ie stil is!!
(ik wil ook dat alles goed koel blijft naast dat het stil is natuurlijk)

Ik wil mijn pc dus upgraden en zat te denken aan een budget van max 700 euro liefst wat minder

Zelf zat ik te denken aan

-Moederbord: Asus A8V Deluxe (s939)
-Processor: AMD Athlon 64 3000+ Winchester (s939)
-Processor Koeler: Thermal Rock SilentRock (s939)
-Geheugen: Kingston 1024 MB (2x512 MB, ValueRAM)
-Voeding: Thermaltake PurePower 480 watt
-Kast: Thermaltake Tsunami Zilver

Na deze upgrade vervolgende upgrades

2 Sata HD's van 200 gb waarschijnlijk seagate ofzo
Goede Pci Geluidskaart Terratec ofzo
Dvd Brander
Tv- Kaartje
Misschien ook nog een matrox pci kaartje
Vinden jullie dit een goede keuze of hebben jullie andere suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door luminous op 10-01-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

@ Ruftman:
Het probleem met gamen met een FX5900XT met AA is dat die kaart dat niet meer trekt, dus zou je je grafische kaart kunnen vernieuwen door een 6800 en proberen die FX5900XT nog te verkopen. Misschien kun je zelfs een 6800GT kopen, maar dan zal je CPU de bottleneck op de prestaties worden. Hou er ook rekening mee dat als je zegt, ok ik koop mij nu een 6800GT, dan kan ik weer een tijdje mee door, en ik koop achter 6 maand een nieuw mobo + cpu, dan zit je een beetje vast omdat PCI-e dan ingeburgert begint te geraken en jij met een AGP kaart zit... Redelijk moeilijk dus...

@Luminous:
Ik zou voor een nForce bord gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening, en ook zou ik geen Thermaltake voeding aanraden, die past misschien wel mooi in je kast, maar voor dat geld heb je ook een Tagan, die krachtiger en stiller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminous
  • Laatst online: 11-09 21:12
Skyline GT-R schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:01:

@Luminous:
Ik zou voor een nForce bord gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening, en ook zou ik geen Thermaltake voeding aanraden, die past misschien wel mooi in je kast, maar voor dat geld heb je ook een Tagan, die krachtiger en stiller is...
En wat voor nForce mobo zou jij me dan aanraden? (niet 1 met pci express want anders moet ik ook een andere videokaart halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik heb nu het volgende systeem:

- Processor: Intel Pentium 4 2,4GHz @ 2.88
- Moederbord: GigaByte 8IEXP
- Geheugen: 2x 512MB PC2700 DDR (Nanya)
- Videokaart: Club3D GeForce 4 Ti4600 128MB
- Harde schijven: 2x Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm) /// op raid-0
2x Maxtor 160GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB)
- cd-rom drive: Lite-On DVD-ROM LTD-165H
- dvd-brander: NEC 3500AG
- Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy
- Speakers: Logitech Z-680 (5.1)
- Monitoren (CRT): Hansol 920D 19"
HP Ultra VGA 1024 15"
- Behuizing: Antec Big Tower PlusView1000AMG
- Voeding: Tagan TG480-U01 480W
- muis: Logitech mx700
- toetsenbord: Logitech UlraX keyboard

En nog aardig wat cooling spul en wat andere kleine dingetjes

Nu zit er er erg aan te twijfelen of ik mijn mobo, geheugen, cpu en videokaart wil gaan upgraden naar het volgende:

- mobo: Asus A8N-SLI Deluxe
- proc: AMD Athlon 64 3000+
- video: XFX GeForce 6600 GT 128MB (PCI-e, DVI)
- mem: G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
- proc cooling: Zalman CNPS7000B-Cu
- video cooling: Zalman VF700-Cu

Dan heb ik wel een lekker systeem om ook nog is alles lekker te overclocken (bijv. cpu naar 2.7ghz). Maar ik gebruik mijn pc zowat nooit meer om te gamen (alleen hl2 die ik nog wil gaan spelen en op lans game ik dan nog) maar zit eigenlijk alleen maar te leechen, internetten, ircen enz. Geen dingen waarvoor ik erg veel van mijn computer vraag. Ik zou het wel erg chill vinden als ik gewoon weer elke game kan spelen, maar zoveel game ik nu niet meer zoals ik al zij.

Kan ik nu niet beter wachten totdat ik ook niet meer de dingen kan doen die ik nu allemaal doe op een fatsoendelijke mannier (leechen (parren, rarren), internetten, ircen, dvd's kijken, branden enz) of gewoon upgraden. Mijzelf lijkt het verstandiger om te wachten maar het andere is ook wel erg aantrekkelijk. Het kost namelijk ook nogal wat.

Ik kom er gewoon niet uit!

[ Voor 3% gewijzigd door maxjuh op 10-01-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

@Luminous:
Een MSI K8N Neo2 Platinum, hoewel daar soms wat problemen mee zijn, maar lees het topic erover eens op na...

@maxjuh:
Ik zou even wachten tot de 3500+ wat betaalbaarder is, want het is niet zeker dat je die 2.7GHz haalt met die 3000+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga ik er op vooruit als ik het volgende doe:

systeem nu: athlon xp 2600+ barton (166 mhz ddr), 1 GB pc3200 , 6600 GT AGP + rest shuttle sn41g2v2. Alles loopt dus op 166 ddr fsb.

Systeem kan dus 200mhz ddr aan, geheugen ook.

mogelijke update: athlon xp 3200+ met 200mhz ddr fsb.

Heeft dit veel zin of niet?
En klopt het dat alle athlon xp 3000+ en 3200+ barton's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met het volgende:

Mijn pc is eigenlijk nog goed, op de HD na. Die is gewoon echt eraan, doet veelste vage dingen en hierdoor raak ik echt bestanden kwijt.

Ga daarom een nieuwe HD kopen, en wil dan ook meteen extra intern geheugen erin doen.

Wat zou ik er nog meer aan kunnen versleutelen om m te upgraden?

Ik gebruik mijn Pc intensief, vooral downloaden, divx kijken en branden etc. Hij staat over het algemeen 24/7 aan.

Specs:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 1715 MHz (4.25 x 404)
Moederbordnaam Asus P4B (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845
Systeemgeheugen 640 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Medallion (08/21/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart GeForce4 MX 440 (64 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 440 (64 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 MX 440
Monitor Iiyama LS704U(T) / VisionMaster 1403 (122453839)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801BA(M) ICH2 - AC'97 Audio Controller [B-5]

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD2000JB-75DUA0
Optische Station _NEC DVD_RW ND-3500AG
Optische Station AOPEN CD-RW CRW3248 (32x/12x/48x CD-RW)
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8160B (16x/48x DVD-ROM)

Partities:
C: (NTFS) 20002 MB (15458 MB vrij)
D: (NTFS) 170721 MB (8252 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Logitech USB Cordless Mouse

Mijn budget is ongeveer 400-500 euro.

Nogmaals, in principe voldoet hij al aan mijn 'eisen', maar als er dan toch aan gesleuteld moet worden kan je het beter meteen goed doen... of is dan een compleet nieuwe pc een beter idee?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
Upgrades voor je systeem :

Kijk eens of je pc DDR ram aankan, dat zou ik je echt wel aanraden om er 512 mb ddr ram in te poefen.
Ook een ander videokaartje kan veel helpen (GF4MX is nu niet het beste wat er bestaat hé, maar je kan bv heel goedkoop een gf 4 ti 4800 ofzo kopen tweedehands)

Misschien kan je zelfs dit overwegen :

Een nieuw mobo met ondersteuning voor DDR en natuurlijk ook voor je processor, die dan direct ook onboard sound heeft (hier op letten!)

Dan heb je volgens mij wel direct een systeempje dat aardig wat versneld is voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Reactie op sn00x:
In jou geval zou ik gewoon de harde schijf vervangen want als je een echte performance verbetering wilt, dan ga je echt heel de pc moeten vervangen; CPU, moederbord, geheugen, grafische kaart (hoewel jij geen zware nodig hebt gezien jij niet gamed), harde schijf...

In het tweede geval:
Pentium 4 LGA775 of AMD Athlon 64
minimum 512MB DDR geheugen
Radeon X600 is goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor de replies... ga langzaam aan 's ff rondkijken wat er allemaal te halen valt...

voor degenen die nog meer zin hebben om er ff naar te kijken heb ik de de jpg vervangen door text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor: AMD Athlon XP 3000+
Geheugen: 2x 512MB Infineon (PC 3200)
Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe
Harddisk: 2x 160GB Maxtor
Grafische Kaart: Sapphire ATi Radeon X800 Pro ViVo (16 pipelines)
Voeding: Tagan 480W
Systeemkast: Chieftec Bigtower
Extra Cooling? 3 Casefans

Ik wil graag naar AMD64 gaan en wat meer speed, mijn budget is 450euries ongeveer.
Gebruik systeem voor te gamen, internetten en wat met progjes te werken:)

Dacht zelf aan:
ASUS A8V Deluxe
AMD64 3500+

Wat vinden jullie dat ik nog meer of beter kan upgraden?
En zou ik socket 754 of 939 nemen, ik zelf dacht aan 939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:44:

Ik wil graag naar AMD64 gaan en wat meer speed, mijn budget is 450euries ongeveer.

Dacht zelf aan:
ASUS A8V Deluxe
AMD64 3500+

Als je deze upgrade echt wil doorvoeren moet je inderdaad voor het 939 socket gaan. Ik vind deze upgrade alleen echt superzonde van je geld. Je zal echt niet veel prestatiewinst merken van deze upgrade en zeker niet in games, aangezien daar je videokaart een veeeel belangrijkere rol speelt. Mijn advies: ga van dat geld wat leuks doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed met het oog op de toekomst is een AMD64 wel lekker, en je hoeft de komende tijd (minstens 1-1,5 jaar) nix meer te upgraden aan een cpu/mobo.

Is deze videokaart trouwens nog wel een behoorlijke tijd geschikt of is deze ook aan een upgrade toe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:44:

Dacht zelf aan:
ASUS A8V Deluxe
AMD64 3500+

Met zo'n probleem zit ik nu ook ongeveer. Ik wou eerst ook een X800 pro kopen, maar bleef maar piekeren over de toekomst. Aangezien ik nu een mobo heb met AGP zou ik dan ook een AGP mobo voor de Athlon 64 moeten kopen, waar ik eigenlijk al meer in de richting van de PCIe wil gaan. Dit omdat PCIe naar mijns inziens meer toekomst gericht is.
Dus ik sta nog steeds voor het dilemma wel of niet een X800 pro of een hele mobo enz. upgrade met minder videokaart. Maarja, met mijn huidige videokaart kan het iig niet slechter gaan :P . Daarnaast heb ik voor de kosten nog de verkoop van de oude spullen achter de hand wat voor de videokaart te verwaarlozen is (misschien 5 of 10 euro), maar voor me andere spulletjes zou dat zo'n 150 euro zijn.
Maar voor jou zou deze keuze wel niet op gaan aangezien je al een X800 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:14:
Maar goed met het oog op de toekomst is een AMD64 wel lekker, en je hoeft de komende tijd (minstens 1-1,5 jaar) nix meer te upgraden aan een cpu/mobo.

Is deze videokaart trouwens nog wel een behoorlijke tijd geschikt of is deze ook aan een upgrade toe? :)
Je hebt het over de X800 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:26:
Hoe ga ik er op vooruit als ik het volgende doe:

systeem nu: athlon xp 2600+ barton (166 mhz ddr), 1 GB pc3200 , 6600 GT AGP + rest shuttle sn41g2v2. Alles loopt dus op 166 ddr fsb.

Systeem kan dus 200mhz ddr aan, geheugen ook.

mogelijke update: athlon xp 3200+ met 200mhz ddr fsb.

Heeft dit veel zin of niet?
En klopt het dat alle athlon xp 3000+ en 3200+ barton's zijn?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Probeer je 2600+ op een FSB van 200 te laten lopen... Met wat extra koeling moet dit goed te doen zijn. Dan heb je voor relatief weinig geld dezelfde prestatiewinst. Ik dacht trouwens dat ik dit advies al vrij recent had gegeven, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:15:
[...]

Probeer je 2600+ op een FSB van 200 te laten lopen... Met wat extra koeling moet dit goed te doen zijn. Dan heb je voor relatief weinig geld dezelfde prestatiewinst. Ik dacht trouwens dat ik dit advies al vrij recent had gegeven, maar goed...
Ik wil niet oc'en, ik heb een barebone en kan er niet zo makkelijk extra koeling bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:18:
[...]

Ik wil niet oc'en, ik heb een barebone en kan er niet zo makkelijk extra koeling bij doen.
Dan hangt het ervan af wat je ermee doet, maar als het een Bare-bone is zal het me verbazen als je er zeer CPU-intensief werk op doet. Dan merk je namelijk pas wat van een verhoogde FSB. Wat is trouwens je reden om niet voer te clocken>??? Als je de MP omlaag doet en de FSB omhoog, zal het aantal MHz niet veel toe hoeven te nemen en dus ook niet de warmte-produktie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben afgestapt van mijn vorige idee, ik wil nu onderstaande gaan doen:

Aangezien ik mijn X800 voor 170 heb verkocht en mijn mobo gaar is, ga ik waarschijnlijk een X800 XT/PE halen van Sapphire.
En een nieuw moederbord, misschien dit weer? of toch een andere?
Is de CPU trouwens de bottleneck als ik een X800 XT/PE ga halen, dus maw zou die kaart niet vol open gaan?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Mijn huidige specs zijn:
- AMD Athlon XP 1600+
- MSI K7T266 Pro2
- 2x Dane-alec 256 MB 133 MHz DDR SDRAM
- Maxtor 60 GB HDD ATA
- Maxtor 80 GB HDD ATA
- Creative 12x DVD-ROM
- NEC 1300A DVD-brander
- Geforce 2 MX
- 2x Realtek netwerk 10/100
- Firewire kaart
- SB Live 5.1
- Pinnacle PCTV capture kaart
- IR-dongle

Ik wil dit in gedeeltes upgraden. Gezien mijn IDE controller vol staat met de 4 IDE onderdelen en mijn PCI sloten vol zitten met de 5 PCI onderdelen, is in mijn ogen een cpu upgrade logisch. Gezien mijn moederbord niks boven een Athlon XP 2100+ ondersteunt, schiet dit niet op. Daardoor valt mijn keuze op een Athlon 64 3000+ met daarbij een nieuw socket 939 moederbord. Gezien het enige merk met IrDA-aansluitingen op hun moederborden msi is, kies ik wederom voor msi (vanwege de IR-dongle). De keuze zou hierbij vallen op een K8N Neo4 Platinum. Dit moederbord heeft een nForce 4 chipset en mijn oude agp grafische kaart past er dus niet op. Keuze qua grafische kaart is een ATI radeon X300. In een overzicht is mijn idee voor een upgrade dus:

- AMD Athlon 64 3000+ (S939)
- MSI K8N Neo4 Platinum
- Asus Radeon X300 128MB (EAX300/TD)
Kosten: 380 euro

Het resultaat is dat de boel natuurlijk wat sneller is. Ook gaat mijn hardware directX support van 7.0 naar 9.0b. Verder verdwijnen de netwerk en firewire PCI kaarten wat pci/pcie ruimte oplevert. Ook op het gebied van harde schijven is er weer volop SATA ruimte.

Nu vraag ik me af of dit de juiste keuze is met een budget van 400 euro. Ook vraag ik me af wat de impact van 133 MHz (PC2100) geheugen zal zijn waar het moederbord 200 MHz (PC3200) geheugen aankan. En dan is er nog de vraag van het dual channel. Volgens mij moet dit wel werken, omdat mijn geheugen over 2 reepjes verdeeld is. Een voor de hand liggende volgende upgrade zou 2x512 MB of 2x1 GB 200 MHz (PC3200) geheugen zijn. Het oude geheugen kan dan uitfaseren naar het oude moederbord.

Wat zijn jullie reacties en suggesties op deze upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
jvo schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:08:
Mijn huidige specs zijn:
[...]

Ik wil dit in gedeeltes upgraden. Gezien mijn IDE controller vol staat met de 4 IDE onderdelen en mijn PCI sloten vol zitten met de 5 PCI onderdelen, is in mijn ogen een cpu upgrade logisch. Gezien mijn moederbord niks boven een Athlon XP 2100+ ondersteunt, schiet dit niet op. Daardoor valt mijn keuze op een Athlon 64 3000+ met daarbij een nieuw socket 939 moederbord. Gezien het enige merk met IrDA-aansluitingen op hun moederborden msi is, kies ik wederom voor msi (vanwege de IR-dongle). De keuze zou hierbij vallen op een K8N Neo4 Platinum. Dit moederbord heeft een nForce 4 chipset en mijn oude agp grafische kaart past er dus niet op. Keuze qua grafische kaart is een ATI radeon X300. In een overzicht is mijn idee voor een upgrade dus:

- AMD Athlon 64 3000+ (S939)
- MSI K8N Neo4 Platinum
- Asus Radeon X300 128MB (EAX300/TD)
Kosten: 380 euro

Het resultaat is dat de boel natuurlijk wat sneller is. Ook gaat mijn hardware directX support van 7.0 naar 9.0b. Verder verdwijnen de netwerk en firewire PCI kaarten wat pci/pcie ruimte oplevert. Ook op het gebied van harde schijven is er weer volop SATA ruimte.

Nu vraag ik me af of dit de juiste keuze is met een budget van 400 euro. Ook vraag ik me af wat de impact van 133 MHz (PC2100) geheugen zal zijn waar het moederbord 200 MHz (PC3200) geheugen aankan. En dan is er nog de vraag van het dual channel. Volgens mij moet dit wel werken, omdat mijn geheugen over 2 reepjes verdeeld is. Een voor de hand liggende volgende upgrade zou 2x512 MB of 2x1 GB 200 MHz (PC3200) geheugen zijn. Het oude geheugen kan dan uitfaseren naar het oude moederbord.

Wat zijn jullie reacties en suggesties op deze upgrade?
Ten eerste: Wat doe je met je computer??? Ben je een die-hard gamer of alleen wat surf werk??? Of ben je een mega leecher???

Wat betreft je keuze, daar voel ik wel wat voor en uit de keuze van je videokaart neem ik aan dat je geen die-hard gamer bent... Wat je wel zeker meteen moet upgraden is je geheugen. PC2100 geheugen zal het geheel ontzetten vertragen. Een keuze voor twee reepjes PC3200 512 MB is dan ook niet verkeerd!!!
Als je het allemaal veel geld vindt, zou je ook kunnen kijken naar een socket 939 mobo met een AGP slot, zodat je je huidige videokaart kan behouden. Mijn advies zou echter zijn om dat extra geld voor dat geheugen bij te leggen, want dan heb je echt weer een mooi systeem staan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

AJ1815 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:56:
[...]

Ten eerste: Wat doe je met je computer??? Ben je een die-hard gamer of alleen wat surf werk??? Of ben je een mega leecher???

Wat betreft je keuze, daar voel ik wel wat voor en uit de keuze van je videokaart neem ik aan dat je geen die-hard gamer bent... Wat je wel zeker meteen moet upgraden is je geheugen. PC2100 geheugen zal het geheel ontzetten vertragen. Een keuze voor twee reepjes PC3200 512 MB is dan ook niet verkeerd!!!
Als je het allemaal veel geld vindt, zou je ook kunnen kijken naar een socket 939 mobo met een AGP slot, zodat je je huidige videokaart kan behouden. Mijn advies zou echter zijn om dat extra geld voor dat geheugen bij te leggen, want dan heb je echt weer een mooi systeem staan!!
Ten eerste bedankt voor de reactie. Die hard gamer ben ik inderdaad niet. Ik gebruik mijn pc voor van alles en nog wat. Vooral grafisch werk en programmeerwerk. Ik heb gekeken naar een S939 met AGP. het probleem is dat ik niet zeker weet of mijn huidige kaart in een nieuw AGP slot past. Daarbuiten vind ik het niet heel erg om over te gaan naar pcie. Dan is dat ook meteen gebeurd. Is er iemand die echt ervaring heeft met het draaien van 133 MHz geheugen op een 200 MHz Athlon 64? Ik zie het geheugenprobleem wel, maar er is ook een financiel limiet.

edit:
Ik heb net even gepoogd mijn fsb omhoog te zetten om m'n geheugen te testen. Na twee cmos resets blijkt hier op m'n huidige pc weinig rek in te zitten. Wat is eigenlijk een 'normale' overclock voor 133 MHz dane-alec geheugen?

Ik zit net met cpu-z te kijken en ik ontdek dat van de twee reepjes geheugen die aan mij verkocht zijn als zijnde dane-alec er een gemaakt is door Hyundai. Ik neem aan dat ik met twee verschillende geheugenfabrikanten dual channel wel op m'n buik kan schrijven.

[ Voor 22% gewijzigd door jvo op 13-01-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 200 euro gekregen voor mn pc, ik wil van dit geld m'n pc upgraden, mijn doel is goed gamen zonder ''hardware'' lag ( ook al staan de settings op ultra low )

Nu game ik met deze pc, en haal ik op ultra low een fps van +- 40.

Mijn specs:
Mobo: A7v266-e (266 busspeed)
Proc: AMD Athlon 1500+
Graka: GeForce 2 GTS/Pro - 32 MB
256 DDR Ram - PC2100

Ik wil een zo hoog mogelijke FPS halen, wat kan ik het beste halen voor 200 euro?

Ik dacht zelf aan:

Set 1:
Proc: AMD Athlon XP 2600+ (S-A, 2,13GHz, 256KB, 266MHz FSB) € 82,-
256 DDR MB RAM - 35 euro (PC3200)
Graka: 9600 Pro - 100 Eurp

Set 2:
512 DDR MB RAM - 75 euro (Pc3200)
Graka: 9600 xt - 130 Euro

Met welk setje haal ik een betere FPS? Of heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:04:
Proc: AMD Athlon XP 2600+ (S-A, 2,13GHz, 256KB, 266MHz FSB) € 82,- ?
Let er wel op dat niet alle socket A moederborden 130 nm socket A cpu's aankunnen. Mijn msi K7T266 Pro2 in elk geval niet. Ik heb nu een Athlon XP 1600+ (180 nm) en kan niet verder upgraden dan een Athlon XP 2100+. Alles daarboven wordt niet ondersteund. Jouw XP 1500+ is in elk geval 180 nm.

Ik neem aan dat je moederbord die van asus is. Op de site van asus staat dat hij tot ongeveer 1.4 GHz gaat. Waarschijnlijk om precies te zijn tot de zeer schaarse 180 nm versie van de XP 2100+. Optie 1 gaat dus waarschijnlijk niet door. Ik denk trouwens dat optie 2 vanwege de betere grafische kaart een hoger aantal fps haalt.

[ Voor 35% gewijzigd door jvo op 14-01-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:04:
Ik heb 200 euro gekregen voor mn pc, ik wil van dit geld m'n pc upgraden, mijn doel is goed gamen zonder ''hardware'' lag ( ook al staan de settings op ultra low )

Nu game ik met deze pc, en haal ik op ultra low een fps van +- 40.

Mijn specs:
Proc: AMD Athlon 1500+
Graka: GeForce 2 GTS/Pro - 32 MB
256 DDR Ram - PC2100

Ik wil een zo hoog mogelijke FPS halen, wat kan ik het beste halen voor 200 euro?

Ik dacht zelf aan:

Set 1:
Proc: AMD Athlon XP 2600+ (S-A, 2,13GHz, 256KB, 266MHz FSB) € 82,-
256 DDR MB RAM - 35 euro (PC3200)
Graka: 9600 Pro - 100 Eurp

Set 2:
512 DDR MB RAM - 75 euro (Pc3200)
Graka: 9600 xt - 130 Euro

Met welk setje haal ik een betere FPS? Of heeft iemand een ander idee?
Ik denk dat je meer hebt aan meer geheugen en een betere grafische kaart dan aan een snellere CPU (zeker bij games).

En ivm latere upgrades is dat handiger, want dan koop je alleen een niewe moederbord en een nieuwe CPU (als je je videokaart dan niet wilt vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem:

Proc. AMD 64 3500+ (skt 939)
Mobo: Asus A8V deluxe
Geheugen: Corsair Value serie 2 x 512 mb pc400
VGA: Club 3D 6600GT
HD: 160GB WD
Kast: Coolermaster Centurion 5
Voeding: 350 watt (zit standaard in de kast)

Ik speel graag een spelletje en dat is eigenlijk het enige wat ik hiermee wil doen.
Wat kan ik hier het best aan verbeteren??
BVD _/-\o_
budget 300 pleuro :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:11:
Mijn systeem:

Ik speel graag een spelletje en dat is eigenlijk het enige wat ik hiermee wil doen.
BVD _/-\o_
Niets... Doe wat anders leuks met je geld!!! ALs je het echt over de balk wilt gooien is een WD raptor ofeen DVD brander misschien een leuke optie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Mijn systeem:

BVD _/-\o_
Waarom zou je in hemelsnaam hier wat aan willen veranderen?
Top systeempje lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik dank u
Ik ben maar een noobje met zelfbouw 8)7
Maar bedankt voor jullie hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Laatst online: 03:47

Archimond

Lopende Helpdesk

@Testdummy
Gewoon overclocken en de Mem + FSB op 200mhz zetten, of ietsje lager. Rustig in stapjes hoger gaan en kijken of de temperatuur stressed met Prime95 niet boven de 65 graden uit komt. Je kan ook andere Fan erop zetten met meer CFM en die meer lawaai maakt dus.
Processor vervangen is echt zonde van je geld en het zorgt voor maar klein beetje extra performance. Je kunt nu trouwens (nieuw)alleen maar Semprons kopen, alleen de 3000+ heeft volgens mij nog misschien nog de Barton core (weet niet zeker).

Ik heb ook bij iemand een P4 2.8ghz op 3.2ghz gezet zonder voltage verhoging, is van 45 graden idle en 55 stressed naar: 48 idle en 60 graden stressed gegaan in een Soltek, zonder heatpipe nog wel (hij kan nog hoger maar dan gaat het richting 65 graden)

@sn00x
Koop alleen maar een harde schijf erbij anders wordt de electriciteits rekening met een nieuwe pc ook veel duurder :) SDRAM kun je beste 2ehands (E30 voor 256MB)kopen nieuw zijn ze evenduur als DDR Ram en vindt ik het niet waard.

@Tripnraver
Je zal dan denk ik een 4 of 5ghz nodig hebben om die kaart voluit te laten lopen
Moederbord: voor goedkope moederbord of DFI Lanparty gaan als je geen waarde hecht aan het Soundstorm geluid.

Ik zou die processor ook verkopen en voor AMD 64 systeem gaan met misschien een SLI moederbord, alleen moet je dan wel nvidia grafischekaarten nemen om SLI te draaien, ATI past er ook in per 1 zonder SLI
AMD 64 3000+ of 3200+(beter te OC), een PCI-E moederbord Socket 939
De rest van je systeem kan je gewoon overzetten.

@jvo
Je hebt kans van 50% dat het moederbord jouw geheugen niet eens pakt, je kunt mailen naar diverse winkels met de vraag of PC2100 op die moederbord past.
- De MSI Neo4 is alleen nog steeds preorder bij veel winkels volgens mij.
- Dual channel werkt wel met verschillende fabrikanten.
- Beste kun je direct het geheugen ook vervangen direct.

NCompany
Paar voorbeelden:
- Sterkere voeding als het niet stabiel is nu: 400watt of meer
- Casemodden
- CCFL en gekleurde casefans.
- Je pc stiller maken door fans te vervangen voor PAPST of demp matten
- Meer harde schijven als je nu krap zit en gebruik RAID systeem
- Aandelen kopen of op spaarrekening zetten (!Advies)
- Mp3 speler of nieuwe mobiel kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:14

the-spawn

.: Dark Storm :.

Mijn vaders huidige systeem is/was (na stroom storing) een

MSI moederbordje
AMD Duron 800
256mb intern
20GB
DVD speler
Gforce 2 Ti 64mb

Nu ben ik er achter dat het moederbord en de processor overleden zijn.

Nu is me aageboden:

MSI KT4
AMD 2600+
512mb 333
40GB HDD
Gforce 4 4000 64mb
Sony DRU 500
cd-speler

Prijs: € 350,- Ex BTW (Deze prijs lijkt me way to much)

Wat kan ik nu het beste aanschaffen voor me pa?

Hij doet er alleen Office, internet, fhoto's opzetten en licht bewerken.
Hoeft dus geen zware pc te zijn, maar wel goed voor een paar jaar.

Ik zat te denken aan zoiets als:

AMD semp 3100+
Mobo? simpel maar goed
geheugen min. 512

HDD heb ik nog
Video heb ik nog
cd / dvd ook nog

Wat kan ik er het best van maken?
Prijs dus rond de 200 / 250 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door the-spawn op 18-01-2005 09:32 ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Een goedkoop tweede hands systeem moet voldoen voor zijn eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem:

BVD _/-\o_
ja veel kan je hier niet aan veranderen. ik heb zelf nu 2maanden 160 gig en vind dat veel te weinig maar ligt eraan of je veel met dvd's doet. dus idd een extra hd in raid bv.

anders zou ik gewoon een ipod kopen:D vette surround set is ook fijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodrush
  • Laatst online: 08-05-2024
Specs:
P4 2200 MHZ
MSI moederbord, ms-6701 <=== CRAP :P
512 MB Kingston PC2700
fx5200 videokaart
audigy 2 geluidskaart

hd's 3x 120 GB maxtor (is zat)
dvd brander van pioneer

wordt gebruikt voor:

Het alledaagse, beetje downen, muziek filmpje kijken en branden en gamen. Bij het laatste loopt het alleen niet lekker meer (denk aan doom 3, far cry, HL2 en dergelijke)

budget:

rond de € 500,-- dus laten we zeggen tussen de 400 en de 600 :P

richtlijnen
Met oog op latere upgrades wil ik graag naar een 939 socket toe.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
bloodrush schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:28:
Specs:
P4 2200 MHZ
512 MB Kingston PC2700
fx5200 videokaart
audigy 2 geluidskaart

dvd brander van pioneer

wordt gebruikt voor:

Het alledaagse, beetje downen, muziek filmpje kijken en branden en gamen. Bij het laatste loopt het alleen niet lekker meer (denk aan doom 3, far cry, HL2 en dergelijke)

budget:

richtlijnen

Socket 939 Nforce4 mobo SLI -> 130 Euro
Socket 939 Athlon64 3000+ boxed -> 140 Euro
2 x 256mb pc3200 geheugen -> 80 Euro
Gforce 6600GT pci-express -> 180 Euro

Het enige jammere hierbij is dan die 2 x 256mb. Je moet iig voor 2 identieke reepjes gaan ivm dual channel van socket 939. Maar hier heb je dan met slechts 512mb al 2 geheugenbankjes gevuld. Zoiezo is 1024mb wel aan te raden bij een nieuwe game-pc. Mocht je wat extra geld ergens vandaan kunnen toveren raad ik je aan voor 2 x 512mb pc3200 te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door UltraR-pc op 18-01-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
UltraR-pc schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:50:
[...]

Socket 939 Nforce4 mobo SLI -> 130 Euro
Socket 939 Athlon64 3000+ boxed -> 140 Euro
2 x 256mb pc3200 geheugen -> 80 Euro
Gforce 6600GT pci-express -> 180 Euro

Het enige jammere hierbij is dan die 2 x 256mb. Je moet iig voor 2 identieke reepjes gaan ivm dual channel van socket 939. Maar hier heb je dan met slechts 512mb al 2 geheugenbankjes gevuld. Zoiezo is 1024mb wel aan te raden bij een nieuwe game-pc. Mocht je wat extra geld ergens vandaan kunnen toveren raad ik je aan voor 2 x 512mb pc3200 te gaan.
Inderdaad sowieso voor de 2x512 MB gaan. Als je je dat nu nog niet kan veroorloven, dan nu maar 1 reepje van 512 MB kopen en zsm er een reepje bij plaatsen... 2x256 MB is echt zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
bloodrush schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:28:
Specs:
P4 2200 MHZ
512 MB Kingston PC2700
fx5200 videokaart
audigy 2 geluidskaart

dvd brander van pioneer

wordt gebruikt voor:

budget:

richtlijnen

Aangezien prestaties bij games je motivatie zijn voor je upgrade, zou ik van je processor/mobo afblijven, die voldoen prima.
1GB RAM is wel de norm als je wilt gamen tegenwoordig, dus een extra reepje kan geen kwaad.
Ook je videokaart is ver van high-end. dus je overige euro'tjes kun je het beste in een nieuwe videokaart steken.

Als je hierna weer een upgrade nodig hebt kun je gaan kijken naar een andere processor/mobo, maar voor games zijn je mem en videokaart een stuk belangrijker.
En no offence, maar de FX5200 is een van de slechtste kaarten uit zijn generatie.
qua nieuwe vid. kaart.. voor ongeveer 400E heb je een X800Pro, of een 6800.
als je er niet zoveel aan uit wilt geven heb je voor 200E een 9800Pro, die heel mooi bij de rest van je systeem past

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodrush
  • Laatst online: 08-05-2024
RocketKoen schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:51:
[...]

En no offence, maar de FX5200 is een van de slechtste kaarten uit zijn generatie.
qua nieuwe vid. kaart.. voor ongeveer 400E heb je een X800Pro, of een 6800.
als je er niet zoveel aan uit wilt geven heb je voor 200E een 9800Pro, die heel mooi bij de rest van je systeem past
No offence taken. :P allang blij met jullie ideeen.

Ik zie alleen een nadeel, als ik nu niet overstap naat PCIe dan zal ik dat over een jaartje toch moeten is het niet?

Kan ik dan niet toch beter naar de 939 gaan met een leuke AMD64 en een wat minder kaartje --> X600 of X700 (semi budget). En die dan ter zijner tijd weer een keer vervangen???

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik kan je 1 ding zeggen. Als je er geen geld voor hebt kan je nooit het nieuwste van het nieuwste betalen. Ook zou ik dat niet doen. Nou betaal je waarschijnlijk je er scheel aan maar over een tijdje zijn die onderdelen toch niks meer waard. Koop gewoon wat betaalbaar blijft/ kwa zeer goede prestatie. Over een paar jaar kan je altijd nog een pci-e mobo kopen. Momenteel valt er nog niet veel dingen voor te vinden en zijn te prijzen nog veelste hoog.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloodrush schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:29:
[...]

No offence taken. :P allang blij met jullie ideeen.

Ik zie alleen een nadeel, als ik nu niet overstap naat PCIe dan zal ik dat over een jaartje toch moeten is het niet?

Kan ik dan niet toch beter naar de 939 gaan met een leuke AMD64 en een wat minder kaartje --> X600 of X700 (semi budget). En die dan ter zijner tijd weer een keer vervangen???

:? :?
Ik denk dat je met je huidige systeem en een x800 XT of 6800GT beter kunt
gamen dan met een amd64 en een x600 of goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
@RocketKoen en Testdummy: Jongens alsjeblieft...

Laten we alleen adviezen geven als we er echt over nagedacht hebben en/of verstand van hebben!!! Het advies om een uberleete videokaart aan te schaffen en zijn MOBO/CPU/MEM te behouden slaan echt kant noch wal!!! Je investeert dan superveel te veel in een videokaart met een extreem slecht prijs/prestatie verhouding met het argument dat deze dan langer mee kan... Die kaart zal dus niet lang mee kunnen, aangezien het een AGP kaart is ipv een PCIe.

Bij een toekomstige upgrade van MOBO?CPU?MEM zal hij daar dus weinig meer aan hebben!!! Laten we dus met het oog op de toekomst een nuttig advies geven en dan kom je al snel op het advies wat Ultra een aantal replies hierboven heeft neergezet!!!

Nogmaals... Leuk adviezen geven, maar denk ajb even van te voren na over de voor en nadelen van je adviezen, voor je het weet geeft iemand 400-500 euro uit aan een videokaart waar hij over een jaar niets meer mee kan en die na een sec na aankoop nog niet eens de helft meer van zijn oorspronkelijke waarde heeft!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 13:27

Coldcat

HODL

Mijn vriend wil graag een upgrade voor zijn pc maar vroeg mij het te posten:

Ik wil graag en nieuwe video kaart maar ik weet niet wat ik dan allemaal moet upgraden voordat hij het doet.

Specs:

- P4 2800 Mhz
- 512 werkgeheugen
- op dit moment een FX 5200
- MB = 865 PE neo2 =mobo
- ik heb denk ik een 300 watt voeding

wat moet ik allemaal nieuw kopen? de video kaart mag maximaal € 200 kosten niet meer.....

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Coldcat schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:27:
Mijn vriend wil graag een upgrade voor zijn pc maar vroeg mij het te posten:

Ik wil graag en nieuwe video kaart maar ik weet niet wat ik dan allemaal moet upgraden voordat hij het doet.

Specs:

- P4 2800 Mhz
- 512 werkgeheugen
- op dit moment een FX 5200
- MB = 865 PE neo2 =mobo
- ik heb denk ik een 300 watt voeding

wat moet ik allemaal nieuw kopen? de video kaart mag maximaal € 200 kosten niet meer.....
Het moederbord heeft een AGP slot, dus dan zul je voor een mooi AGP kaartje moeten gaan en dan zou ik voor rond de 200 euro voor een 6600GT gaan. Als hij bereid is te softmodden (maar als hij hier nog niet eens zelf durft te posten, durft hij dat waarschijnlijk ook niet... :+ :+ ) zou je nog voor een 6800LE kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ja dat denk ik ook. Maar heb je voor het openzetten van de pipelines ook extra koeling nodig of zal hij het met de standaard koeling blijven doen?

En is die 300Watt voeding wel voldoende?

[ Voor 14% gewijzigd door Coldcat op 18-01-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Voor de extra pipelins heb je geen extra koeling nodig, je kan het ook tot een bepaalde hoogte overclocken, misschien dat jij het even kan doen voor hem (met rivatuner)?

Die 300watt is wel krapjes, behalve als het van een goeie merk als: Fortron, Aopen, CWT, Enermax is. Maxpower, Sweex, Q-tec redden het niet met die nieuwe videokaart of zitten dan erg aan hun max met problemen binnen een jaar.

Alleen ik mis nog 1 ding en meest belangrijke vraag: Wat gaat hij ermee doen met zijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

het is een standaard voeding neem ik aan.

Wat hij ermee wil gaan doen is wel duidelijk (videokaart van 200 euro is gamen) Dus hij wil er meer mee uit zijn games halen.

Wat voor voeding raden jullie hem dan aan. Een standaard 500 watt Qtec of een mider wattage aan een goed merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Coldcat schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:53:
het is een standaard voeding neem ik aan.

Wat hij ermee wil gaan doen is wel duidelijk (videokaart van 200 euro is gamen) Dus hij wil er meer mee uit zijn games halen.

Wat voor voeding raden jullie hem dan aan. Een standaard 500 watt Qtec of een mider wattage aan een goed merk
In ieder geval niet een QTec!!! Dat is echt prut-spul... Ik zou gaan voor een van een goed merk... Maar als je hier kijkt, vind je de experts!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Q-tec weet ik dat het min is. Maar wat voor wattage heeft hij dan nodig? 350 450 550 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je Q-tec neemt minstens de 550watt, maar dan nog is die niet helemaal betrouwbaar.

Als je goedkoop wilt neem dan A-Merk Huntkey 400watt 27 euro 550watt = 44 euro ongeveer.
Tagan 380watt voor 56 euro kan ook en beste is Enermax Noisetaker/Coolergiant vanaf 370Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:25:
@RocketKoen en Testdummy: Jongens alsjeblieft...

Laten we alleen adviezen geven als we er echt over nagedacht hebben en/of verstand van hebben!!! Het advies om een uberleete videokaart aan te schaffen en zijn MOBO/CPU/MEM te behouden slaan echt kant noch wal!!! Je investeert dan superveel te veel in een videokaart met een extreem slecht prijs/prestatie verhouding met het argument dat deze dan langer mee kan... Die kaart zal dus niet lang mee kunnen, aangezien het een AGP kaart is ipv een PCIe.

Bij een toekomstige upgrade van MOBO?CPU?MEM zal hij daar dus weinig meer aan hebben!!! Laten we dus met het oog op de toekomst een nuttig advies geven en dan kom je al snel op het advies wat Ultra een aantal replies hierboven heeft neergezet!!!

Nogmaals... Leuk adviezen geven, maar denk ajb even van te voren na over de voor en nadelen van je adviezen, voor je het weet geeft iemand 400-500 euro uit aan een videokaart waar hij over een jaar niets meer mee kan en die na een sec na aankoop nog niet eens de helft meer van zijn oorspronkelijke waarde heeft!!!
Ja, ok, je hebt een punt, en ik was even vergeten de pci-e als de kaart moet overgezet worden
naar een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

nFo

Onze eerste PC, nu voor mijn zus:

CPU: Cyrix 6x86L 166+ ( 133MHz ) Socket 7
Mobo: DFI 586IPVG Rev: A
Chipset: Intel i430VX
Mem: 2 X 8 MB FPM ( Fast Page Memory )
HD: Samsung 2 GB
GFX: S3 Trio 64V2 /DX 2MB
Sound: Logic Sound
CD-RW: Mitsumi CR-4804TE
Monitor: Target 14"

Wat doet mijn zus ermee?

Vrijwel alleen als type machine.

Waar zat ik aan te denken?

CPU en geheugen.

Budget:
Zo goedkoop mogelijk.

Zoals je ziet een super snelle bak. :P
Maar is helaas zo traag als stroop.
Dus moet even wat opgevoerd worden.
Een HD van 10GB en een Videokaart: GeForce 2 MX 400 PCI heb ik nog liggen.
Maar welke cpu zal ik er in gooien ?
Want als ik de handleiding goed begrijp kun je er: Cyrix,Intel en AMD's er in doen. :?

Het bordje ondersteunt ook SDRAM, maar max.is: 2 x 32MB
Of zal ik hem vol gooien met EDO ram ? Want daar zitten er 4 banken van in.
4 x 32 MB.

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 19-01-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
nFo schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:25:
Onze eerste PC, nu voor mijn zus:

CPU: Cyrix 6x86L 166+ ( 133MHz ) Socket 7
Mobo: DFI 586IPVG Rev: A
Chipset: Intel i430VX
Mem: 2 X 8 MB FPM ( Fast Page Memory )
HD: Samsung 2 GB
GFX: S3 Trio 64V2 /DX 2MB
Sound: Logic Sound
CD-RW: Mitsumi CR-4804TE
Monitor: Target 14"

Wat doet mijn zus ermee?

Vrijwel alleen als type machine.

Waar zat ik aan te denken?

CPU en geheugen.

Budget:
Zo goedkoop mogelijk.

Zoals je ziet een super snelle bak. :P
Maar is helaas zo traag als stroop.
Dus moet even wat opgevoerd worden.
Een HD van 10GB en een Videokaart: GeForce 2 MX 400 PCI heb ik nog liggen.
Maar welke cpu zal ik er in gooien ?
Want als ik de handleiding goed begrijp kun je er: Cyrix,Intel en AMD's er in doen. :?

Het bordje ondersteunt ook SDRAM, maar max.is: 2 x 32MB
Of zal ik hem vol gooien met EDO ram ? Want daar zitten er 4 banken van in.
4 x 32 MB.
Waarom wil je deze bak in hemelsnaam nog upgraden??? Als je nog ergens alle onderdelen hebt liggen, ala. Maar als je echt onderdelen moet gaan aanschaffen (die soorten MEM zijn niet bepaald goedkoop te noemen...), zou ik gewoon een geheel nieuw systeempje tweedehands aanschaffen. Als je in de vraag en aanbod kijkt zal je daar voor 100-150 euro echt wel een bakkie kunnen vinden wat als typemachientje dienst kan doen!!!

Ik heb net even op dit bordje gezocht via Google... Maar volgens mij heeft dit ding niet eens een AGP slot en heb je dus niets aan je videokaart... Volgens mij kan je zelfs die andere HDD er niet op aan sluiten... Flikker dit ding gewoon weg man!!!

[ Voor 10% gewijzigd door AJ1815 op 19-01-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdar ik mijn laptop weg doe en een desktop pc ervoor in de plaats doe, weet ik dus niet of ik een P4 of een AMD, ik weet het, de ene zecht AMD en de andere zegt P4, de computer word voor alles gebruikt, het meest voor internetten en downloaden, n muziek, maar wil er ook graag af en toe een spelletje of spelen, en zoek er ook een leuke videokaart bij, ik wil voor de videokaart rond de 120 euro aan uitgeven, marr welke is hier het best geschikt voor?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
.

• Geef je huidige specs, GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig.
  • Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen?)
  • Geef aan wat je richtlijnen zijn (AMD of Intel, nieuw geheugen of videokaart)
  • Geef je aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven

• Geen offtopic posts
  • Geen hoe-is-dit-systeem vragen, zie ook ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Alle uitgebreide regels (met uitleg) zijn hier te bewonderen.