"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.341 views sinds 30-01-2008

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Jostheking schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:36:
Huidig systeem:
[...]

Doel: Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen, dus mijn videokaart is de bottleneck!

Ik wil gewoon zoveel mogelijkheid snelheid, mijn budget ligt rond de 300 €, maar daar mag nog wel iets bij als het nodig is...
Ik verwacht ook wel dat ik een nieuwe voeding nodig heb!

Zou het beter zijn om nog even te wachten op de X850, en dan hopen dat de prijs van de X800 naar beneden gaat? Want ik wil wel een videokaart die even meekan :)
Tsja... Met een budget van 300 euro zit je net op de wip!!! Een X800Pro ligt daan 100 euro boven je budget en is dus niet haalbaar. Echter ga je een stapje naar beneden dan zou ik voor een NVidia 6800LE gaan voor 220 euro. Ik ben zelf nooit voorstander van top-of-the-range producten, aangezien die naar mijn mening te duur zijn en zou dus voor de 6800LE gaan, maar de keuze is dus aan jou!!
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:49:
Hallo,

Vraagje! Ik wil binnekort half life2 gaan spelen alleen ben ik bang dat mijn systeem dat van geen kant meer gaat trekken. Zal ik deze nu op bepaalde vlakken opwaarderen of is het aanschaffen van een nieuw systeem beter!!!
Ik heb een:
- p4 met P4T Socket 423 P4 moederbord Intel 850 chipset
-1,4 ghz proccessor
-256 mb RDRAM
-geforce 2 MX/MX400 videokaart
-40 gb HD

-ik weet dat het geheugen erg duur is, dus dat wordt lastig
-heeft het dan zin om een goede videokaart te kopen, alleen mijn moederboord heeft 4x AGP

ik ben een beetje de weg kwijtgeraakt zeg maar......

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Mark
Je systeem is inderdaad een beetje verouderd. Halflife2 is misschien nog net te spelen, maar zeker niet met alle eye-candy. Als je wil gaan upgraden zou ik dat behoorlijk grondig gaan doen en dat komt ongeveer neer op een geheel nieuw systeem. Als dat je nou echt niets lijkt zou je kunnen overwegen alvast een nieuwe videokaart aan te schaffen, die zal je (ondanks de APG 4x, wat niet veel scheelt) een behoorlijk prestatie boost geven!!!

Maar misschien is het een idee om je budget te posten, dan kunnen we je beter adviseren!!!

[ Voor 47% gewijzigd door AJ1815 op 16-12-2004 13:17 ]

Verwijderd

ja daar was ik me ook al deels van bewust.....
het geheugen is nieuw gewoon te duur dus dan zal ik aan 2e hands moeten.
En aan een nieuwe videa dacht ik aan max. 200 euro
-radeon x700 pro
-radeon 9800
-radeon 9800 pro
-geforce 6800

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

AJ1815 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:12:
[...]

Tsja... Met een budget van 300 euro zit je net op de wip!
Dat was precies ook mijn probleem :D
Een goedkopere kaart zou wel kunnen, maar die moet er over een tijdje weer uit, tja je weet vantevoren niet wat je kunt verwachten he!
Ik denk dat ik nog even wacht tot de nieuwe x800 en de x850 uitkomen, dan gaan de prijzen weer wel wat omlaag.
Alleen dan nog een nieuwe voeding (zal wel nodig zijn)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:34:
ja daar was ik me ook al deels van bewust.....
het geheugen is nieuw gewoon te duur dus dan zal ik aan 2e hands moeten.
En aan een nieuwe videa dacht ik aan max. 200 euro
-radeon x700 pro
-radeon 9800
-radeon 9800 pro
-geforce 6800
Een paar puntjes:
-extra geheugen is niet zo duur hoor. 40 Euro heb je wel een 256mb pc3200 reepje voor.

-X700pro is PCI-express, dat past niet op jouw mobo.
-Gforce 6800 kost 300 Euro

Ik zou je willen aanraden iets meer dan 200 Euro uit te geven en voor een 6800le of 6600GT te gaan (allebei ongeveer 210 Euro, maar verreweg de beste prijs/ kwaliteit verhouding van dit moment).
De 6800le is de beste keus als je bereid bent te softmodden naar 6800 waarden. Nadeel hiervan is dat je dan wel je garantie kwijt bent en dat niet alle 6800le kaarten zijn te modden.
Wil je deze risico's niet lopen dan is de 6600GT de beste keus. Die presteert iets minder dan de 6800 maar wel een stuk beter dan de 6800le op standaard waarden.

• AJ1815
UltraR-pc schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:42:
[...]

Een paar puntjes:
-extra geheugen is niet zo duur hoor. 40 Euro heb je wel een 256mb pc3200 reepje voor.

-X700pro is PCI-express, dat past niet op jouw mobo.
-Gforce 6800 kost 300 Euro

Ik zou je willen aanraden iets meer dan 200 Euro uit te geven en voor een 6800le of 6600GT te gaan (allebei ongeveer 210 Euro, maar verreweg de beste prijs/ kwaliteit verhouding van dit moment).
De 6800le is de beste keus als je bereid bent te softmodden naar 6800 waarden. Nadeel hiervan is dat je dan wel je garantie kwijt bent en dat niet alle 6800le kaarten zijn te modden.
Wil je deze risico's niet lopen dan is de 6600GT de beste keus. Die presteert iets minder dan de 6800 maar wel een stuk beter dan de 6800le op standaard waarden.
Met het tweede en derde puntje ben ik het eens (daar zijn we immers al eens over in discussie geweest)...

Maar over het eerste puntje. De beste man heeft een P4T mobo. Check ook bijvoorbeeld: http://www.digit-life.com/articles/asusp4t/. Dit betekent dat er alleen Rambus DRAM in kan. Dit is in vergelijking met normaal PC3200 geheugen inderdaad erg duur!!! PC3200 geheugen kan er ook niet in. Dit zal betekenen dat hij waarschijnlijk niet hoger dan 256 MB MEM komt. Dit vormt vervolgens zodanige bottle-neck op je systeem dat zo'n videokaart absoluut niet tot zijn recht komt. Ik zou dus gewoon lekker doorsparen voor een geheel nieuw systeem!!!

[ Voor 11% gewijzigd door AJ1815 op 16-12-2004 15:34 ]

Verwijderd

dank je voor je advies betreffende de grafische kaart maar dit is ook pci express
maar geheugen is in mijn geval wel duur want er moet RDRAM in en zelfs nog parralel geplaats....

maar stel ik waardeer alleen mijn systeem op met een goede grafishe kaart is dat dan voorlopig ff voldoende

Verwijderd

als ik een nieuwe aanschaf had ik deze in gedachte bij mediamarkt voor 999 euro
wat vinden jullie van onderstaand systeem! en hebben jullie ervaring met Mediamarkt
http://www.mediamarkt.nl

-Intel® Pentium® 4 Processor 540
met HT-technologie (3,20 GHz,
1 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
-1024 MB DDR-RAM
werkgeheugen
-200 GB harde schijf (S-ATA,
8 MB cache, 7200 rpm)
-nVidia Grafi c card GeForce 6600, 128MB DDR-RAM
PCI-express videokaart, TV-tuner incl. afstandsbediening,
10/100 netwerkaansluiting, 16x48x DVD-ROM, geheugenkaartlezer,
IEEE-1394 FireWire, 56K modem,
incl. toetsenbord en wielmuis. Software: Microsoft Windows
XP HomeEdition NL, Microsoft Works 8.0 NL,
Ahead Nero Burning ROM.

• AJ1815
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:25:
dank je voor je advies betreffende de grafische kaart maar dit is ook pci express
maar geheugen is in mijn geval wel duur want er moet RDRAM in en zelfs nog parralel geplaats....

maar stel ik waardeer alleen mijn systeem op met een goede grafishe kaart is dat dan voorlopig ff voldoende
Ik weet niet wat je precies bedoelt met "dit is ook pci express", maar als je daarmee bedoeld dat je eigen mobootje ook PCIe heeft, dan zou ik de specs van dit alweer een tijdje oude mobo nog eens goed doornemen, want dat kan ECHT NIET!!! ALs dat niet het geval is: no offense taken!!!
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:47:
als ik een nieuwe aanschaf had ik deze in gedachte bij mediamarkt voor 999 euro
wat vinden jullie van onderstaand systeem! en hebben jullie ervaring met Mediamarkt
http://www.mediamarkt.nl

-Intel® Pentium® 4 Processor 540
met HT-technologie (3,20 GHz,
1 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
-1024 MB DDR-RAM
werkgeheugen
-200 GB harde schijf (S-ATA,
8 MB cache, 7200 rpm)
-nVidia Grafi c card GeForce 6600, 128MB DDR-RAM
PCI-express videokaart, TV-tuner incl. afstandsbediening,
10/100 netwerkaansluiting, 16x48x DVD-ROM, geheugenkaartlezer,
IEEE-1394 FireWire, 56K modem,
incl. toetsenbord en wielmuis. Software: Microsoft Windows
XP HomeEdition NL, Microsoft Works 8.0 NL,
Ahead Nero Burning ROM.
Tsja... Als je niet veel van computers weet is een van te voren samengesteld meestal een goede en relatief goedkope uitkomst. Dan is dit model van de Mediamarkt een prima keuze. Nadeel is vaak dat upgraden wat moeilijker is en dat er minder valt te tweaken aan deze systemen. De vele tweakers onder ons stellen daarom liever hun systeem helemaal zelf samen.

Bovendien kan je met zulk soort vragen beter hier: CSL aanbiedingen terecht.

[ Voor 30% gewijzigd door AJ1815 op 16-12-2004 17:21 ]

Verwijderd

je geeft aan dat die radeon x700 pro niet op mijn moederbord past vanwege pci en je geeft als advies geforce 6600 gt welke ook pci is.....

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:25:
je geeft aan dat die radeon x700 pro niet op mijn moederbord past vanwege pci en je geeft als advies geforce 6600 gt welke ook pci is.....
X700pro is pci-EXPRESS! Dit is net nieuw en iets anders dan pci. De videokaart voor jouw mobo moet AGP zijn.
De x700pro bestaat enkel in de, voor jou ongeschikte, pci-express versie.
De 6600GT daarentegen bestaat ook in de AGP-versie, en dat is degene die jij moet hebben.

Edit:
crossposten is niet echt de bedoeling. Je vraag over het complete systeem van de mediamarkt hoort hier niet thuis. Enkel in het CSL-aanbiedingen topic, waar je het ook al hebt geplaatst. (just for your information.)

[ Voor 18% gewijzigd door UltraR-pc op 16-12-2004 17:36 ]

Verwijderd

oooh ok vreemd ik heb hier een test uitpc magazine en daar geven ze alleen pci-express aan bij 6600 de 6800 en 6800 gt zijn hier wel respectievelijk as "agp" en "beide" aangegeven

dus als ik die 6600 neem dan kan ik redelijk halflife 2 spelen!

heeft een videokaart eigelijk ook een positieve werking op in mijn geval geheugen wat maat 256 mb is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb net mijn Duron 650 @ 750 vervangen door een Athlon 1300, maar de prestatiewinst valt me wat tegen. Daarom ben ik op zoek naar de bottleneck van mijn systeem. Met andere woorden: wat kan ik het beste upgraden? Dit leek me de goede plek voor die vraag :)

Mijn hardware:
  • Abit KT7 met onboard HighPoint HPT370 UDMA/ATA100 RAID controller, FSB 100MHz. De fan (de originele van Abit zelf) op de Northbridge maakt soms wat herrie
  • AMD Athlon 1300 (die ik volgens mij op 1400 moet kunnen draaien, processor is niet gelocked: nog niet geprobeerd, maar is een eitje)
  • 2 * 128 Mb SDRAM (wat voor geheugen weet ik niet, maar 't is niet echt spannend lijkt me, noname volgens mij)
  • SiS 5598/6326 videokaart met 8Mb geheugen
  • Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
  • Quantum Fireball LM HDU van 20Gb (goed hoorbaar)
  • Budget Noname geluidskaartje
  • Kast: noname van computer-land (volgens mij niet de stilste...)
  • Voeding: weet ik niet, maar volgens mij crappy (maakt iig veel herrie)
Mijn software:
  • Windows XP SP2
  • Office 2003
  • Spybot-SD resident
  • ActiveSync voor mijn PDA
  • MSN Messenger
  • MBM 5.0
  • DUMeter
  • Photoshop 6.0
  • DC++
  • Nero
Mijn gebruik:
  • Internetten (ADSL)
  • Outlook
  • Office (enthousiast Excel gebruiker, maar ook Word, Visio)
  • Photoshoppen (voor fotobewerking van mijn Caio Exilim Z50 :9~)
  • MP3 afspelen
  • CDtjes rippen en converteren naar MP3
  • CDtjes branden
  • Geen games
Mijn richtlijnen:
  • Het mobo (Abit KT7) is een gegeven, die laat ik voorlopig zitten
  • Een snellere processor in mijn Mobo is niet mogelijk (afgezien van een mogelijk OC naar 1400)
  • Mijn harde schijf zit behoorlijk vol, alleen daarom al moet ik er eentje bij hebben. Misschien een snellere als systeem/boot schijf?
  • Ik heb het idee dat voor mijn gebruik de bottleneck, naast de HDU, in het geheugen zit. Het liefst laat ik de 2*128 zitten
Mijn wensen:
  • Een systeem wat "soepeler" loopt, binnen de bovengenoemde randvoorwaarden
  • Een stiller systeem. Ik besef me dat dat duurder kan gaan uitpakken, maar ik word er af en toe wel wat gek van. Een stille koeling misschien alleen? Of juist een stille kast?
Uit te geven:
  • Ongeveer 200 euro, maar volgens mij moet het met veel minder kunnen, alleen voor het "versoepelen". Voor een echt goed stil systeem wil ik nog wel wat meer uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RutgerJan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:01:
Ik heb net mijn Duron 650 @ 750 vervangen door een Athlon 1300, maar de prestatiewinst valt me wat tegen. Daarom ben ik op zoek naar de bottleneck van mijn systeem. Met andere woorden: wat kan ik het beste upgraden? Dit leek me de goede plek voor die vraag :)

Mijn hardware:
  • Abit KT7 met onboard HighPoint HPT370 UDMA/ATA100 RAID controller, FSB 100MHz. De fan (de originele van Abit zelf) op de Northbridge maakt soms wat herrie
  • AMD Athlon 1300 (die ik volgens mij op 1400 moet kunnen draaien, processor is niet gelocked: nog niet geprobeerd, maar is een eitje)
  • 2 * 128 Mb SDRAM (wat voor geheugen weet ik niet, maar 't is niet echt spannend lijkt me, noname volgens mij)
  • SiS 5598/6326 videokaart met 8Mb geheugen
  • Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
  • Quantum Fireball LM HDU van 20Gb (goed hoorbaar)
  • Budget Noname geluidskaartje
  • Kast: noname van computer-land (volgens mij niet de stilste...)
  • Voeding: weet ik niet, maar volgens mij crappy (maakt iig veel herrie)
Mijn software:
  • Office XP SP2
  • Outlook 2003
  • Spybot-SD resident
  • ActiveSync voor mijn PDA
  • MSN Messenger
  • MBM 5.0
  • DUMeter
  • Photoshop 6.0
  • DC++
  • Nero
Mijn gebruik:
  • Internetten (ADSL)
  • Outlook
  • Office (enthousiast Excel gebruiker, maar ook Word, Visio)
  • Photoshoppen (voor fotobewerking van mijn Caio Exilim Z50 :9~)
  • MP3 afspelen
  • CDtjes rippen en converteren naar MP3
  • CDtjes branden
  • Geen games
Mijn richtlijnen:
  • Het mobo (Abit KT7) is een gegeven, die laat ik voorlopig zitten
  • Een snellere processor in mijn Mobo is niet mogelijk (afgezien van een mogelijk OC naar 1400)
  • Mijn harde schijf zit behoorlijk vol, alleen daarom al moet ik er eentje bij hebben. Misschien een snellere als systeem/boot schijf?
  • Ik heb het idee dat voor mijn gebruik de bottleneck, naast de HDU, in het geheugen zit. Het liefst laat ik de 2*128 zitten
Mijn wensen:
  • Een systeem wat "soepeler" loopt, binnen de bovengenoemde randvoorwaarden
  • Een stiller systeem. Ik besef me dat dat duurder kan gaan uitpakken, maar ik word er af en toe wel wat gek van. Een stille koeling misschien alleen? Of juist een stille kast?
Uit te geven:
  • Ongeveer 200 euro, maar volgens mij moet het met veel minder kunnen, alleen voor het "versoepelen". Voor een echt goed stil systeem wil ik nog wel wat meer uitgeven
Welk OS heb je hier eigenlijk op draaien?
Als je hier XP op hebt staan zou ik kijken naar de mogelijkheid voor een uitbreiding van het geheugen (zeker naar 512 MB).

256MB kost tegenwoordig nog maar iets van 50~60 euro en dat zal je iig een flinke performance boost geven.
Daarnaast is het vervangen van die 20GB hdd door een groter exemplaar (160GBer) ook niet onverstandig, ze zijn stiller, sneller en je kunt er uiteraard meer op kwijt. Voor 80 euro heb je al een 160GB ding (beste prijs/grootte verhouding).

Kun je nog een stiller koelertje in je systeem hangen als je wilt en ben je voor onder de 200 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
Terw_Dan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:09:
[...]

Welk OS heb je hier eigenlijk op draaien?
Als je hier XP op hebt staan zou ik kijken naar de mogelijkheid voor een uitbreiding van het geheugen (zeker naar 512 MB).

256MB kost tegenwoordig nog maar iets van 50~60 euro en dat zal je iig een flinke performance boost geven.
Daarnaast is het vervangen van die 20GB hdd door een groter exemplaar (160GBer) ook niet onverstandig, ze zijn stiller, sneller en je kunt er uiteraard meer op kwijt. Voor 80 euro heb je al een 160GB ding (beste prijs/grootte verhouding).

Kun je nog een stiller koelertje in je systeem hangen als je wilt en ben je voor onder de 200 euro klaar.
Stomstomstom, niet goed neergezet in mijn post, inmiddels aangepast. Ik draai WindowsXP SP2.
De koeler op mijn processor is een Taisol, volgens mij zijn die redelijk stil. Ik heb niet het idee dat de voornaamste herrie daar vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RutgerJan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:23:
[...]

Stomstomstom, niet goed neergezet in mijn post, inmiddels aangepast. Ik draai WindowsXP SP2.
De koeler op mijn processor is een Taisol, volgens mij zijn die redelijk stil. Ik heb niet het idee dat de voornaamste herrie daar vandaan komt...
met winXP is het dan zeker raadzaam er 256MB bij te vrotten.

Je koeler zou je gewoon kunnen vervangen als die teveel herrie maakt.
Als je een 60mm fan hebt dan zou ik er een fanadapter opzetten met een 80mm fan, dan is het lekker stil. Dan kun je je blokje houden.

anders kan een hele nieuwe koeler ook maar dan ben je uiteraard ook wat meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJan
Nou, in ieder geval een heel goedkope verbetering doorgevoerd: de fan van de Northbridge eraf gesloopt :). Scheelt al best wel wat. Ik ga denk ik idd extra geheugen erbij kopen, kwam er achter dat ik maar een reepje heb zitten, 256MB, Hynix. Nu maar hopen dat het geheugen dat ik koop er bij kan en geen vreemde conflicten oplevert...
Over dat stille: ik kan natuurlijk een stille voeding kopen, maar in die voeding ook een stillere fan zetten: scheelt knaken... Maar zou het voldoende helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Hey

Specs:

Asus P4P800 Deluxe - Moederbord
Intel Inside Pentium 4 2.6 GHz HT - CPU
2x 256 Corsair DDR Ram 400 MHz PC 3200 - Geheugen
Sapphire ATI Radeon 9800 - VGA
Maxtor Diamand Plus 9 80 GB 8 MB Cache - HDD
Philips 52x 32x 52x - CD-RW
Asus 16x - DVD Rom
Chieftec DX-01SL-D - Case
ToPower Top Silent 350 Watt - PSU

Doeleinden:

Gamen
Internetten
Films Kijken
Branden
Muziek Afspelen

Richtlijnen:

Imo kan ik het beste een betere videokaart kopen zoals een ATI Radeon X800 en meer geheugen. Nog 2x 256 bij bijvoorbeeld van het zelfde merk. Setje wat ik nu heb van geheugen loopt dual channel dus dan kan er nog één dual channel setje bij. Maar 2x 512 erbij lijkt me te overkill. M'n CPU loopt overigens op 3.2 dus die wil ik eigenlijk nog liever niet upgraden. Zelfde geld voor branders etc. Dat kan altijd later nog en zijn niet zo duur.

Budget:

Tja lastig. Eigenlijk nog geen. Ben eigenlijk alleen benieuwd wat jullie mij aanraden om te upgraden. Houd het maar onder de 500 Euro en dan komt alles wel goed. (Momenteel nogal krap bij kas.) Bedankt alvast voor het helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 20-12-2004 14:47 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
TweakingPro schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:45:
Hey

Specs:

[...]

Doeleinden:

Gamen
Internetten
Films Kijken
Branden
Muziek Afspelen

Richtlijnen:

Imo kan ik het beste een betere videokaart kopen zoals een ATI Radeon X800 en meer geheugen. Nog 2x 256 bij bijvoorbeeld van het zelfde merk. Setje wat ik nu heb van geheugen loopt dual channel dus dan kan er nog één dual channel setje bij. Maar 2x 512 erbij lijkt me te overkill. M'n CPU loopt overigens op 3.2 dus die wil ik eigenlijk nog liever niet upgraden. Zelfde geld voor branders etc. Dat kan altijd later nog en zijn niet zo duur.

Budget:

Tja lastig. Eigenlijk nog geen. Ben eigenlijk alleen benieuwd wat jullie mij aanraden om te upgraden. Houd het maar onder de 500 Euro en dan komt alles wel goed. (Momenteel nogal krap bij kas.) Bedankt alvast voor het helpen.
Met een extra reepje van 512MB kan je ook weer gebruik maken van Dual-Channel dan zet je beide reepjes van 256 op een kanaal en het reepje van 512 op het andere. Dan laat je de mogelijkheid open om in de toekomst nog een extra reepje van 512 MB bij te plaatsen.

Dan houdt je dus ongeveer 400 euro over. Daarvoor zou je bijvoorveeld een Ati X800 kunnen kopen. Als ik jou was zou ik eens een aantal reviews doornemen waarbij de verschillende top-off-the-bill kaarten worden vergeleken. Dan kan je zelf vergelijken hoe ze de prijs/prestatie zich verhoudt!!!

Misschien is een extra HDD nog een idee... Kan je een raid-opstelling bouwen wat weer wat prestatiewinst zal opleveren!!!

[ Voor 14% gewijzigd door AJ1815 op 20-12-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pentium 4 - 2400 mhz - 533fsb
768 MB DDR2 400
Asrock moederbord - HT, 800 fsb, raid
Geforce 5900XT overgeclocked tot 5950 snelheid.
Hardisk - 80gb maxtor (8mb) IDE133 , 160 GB sata maxtor(8mb)
PCTV kaartje
Audigy 2 ZS
BTC 1008 - 8x dvd brander

Ik gebruik mijn pc voornamelijk als mediabron, dvd'tje afspelen, mp3, internetten dvd'tje branden , gamen. Ik gebruik vaak meerdere applicaties tegelijk,dvd branden mp3 spelen en internetten+downloaden.

Het gevoel van een slome pc wil ik kwijt.

Ik zat te denken aan een nieuwe proc. met HT om het gevoel van snelheid terug te krijgen, of nog een 160 MB harddisk voor Raid. Ik heb maar 200 euro te besteden. Misschien zijn er nog andere opties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:35:
Pentium 4 - 2400 mhz - 533fsb
768 MB DDR2 400
Asrock moederbord - HT, 800 fsb, raid
Geforce 5900XT overgeclocked tot 5950 snelheid.
Hardisk - 80gb maxtor (8mb) IDE133 , 160 GB sata maxtor(8mb)
PCTV kaartje
Audigy 2 ZS
BTC 1008 - 8x dvd brander

Ik gebruik mijn pc voornamelijk als mediabron, dvd'tje afspelen, mp3, internetten dvd'tje branden , gamen. Ik gebruik vaak meerdere applicaties tegelijk,dvd branden mp3 spelen en internetten+downloaden.

Het gevoel van een slome pc wil ik kwijt.

Ik zat te denken aan een nieuwe proc. met HT om het gevoel van snelheid terug te krijgen, of nog een 160 MB harddisk voor Raid. Ik heb maar 200 euro te besteden. Misschien zijn er nog andere opties.....
Idd een nieuwe cpu erin plaatsen. Intel Pentium 4 - 3.2Ghz boxed -> 202 Euro

Hierdoor zal je fsb van 533 naar 800 stijgen (dat kan je geheugen en je mobo namelijk aan, alleen de cpu houd dat op dit moment tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

***Ik heb weer eens niet goed gelezen, laat maar :D***

[ Voor 79% gewijzigd door j86 op 20-12-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spazmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Huidige Specs:
---------------------------
Athlon 1800+
512 MB DDR 266
MSI K7T266 pro Moederbord
ATi Radeon 7500
350W Voeding
ik wil graag beter kunnen gamen op mijn systeem (World of Warcraft, Counterstrike 2, TO)
en wil dus een betere videokaart. Ik zit aan rond de 150-200uro te denken.
Wat zouden jullie adviseren...ATI of nVidia? ....9600XT, 9800pro, X700 of 6600GT?
De 9800 zie ik al voor 160 staan dus dat ziet er goed uit, maar lees dat die bij iemand niet werkt met zelfde chipset moederbord, (die van mij heeft toch KT266A?)...gaan er bepaalde videokaarten niet werken op mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
spazmaster schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:16:
Huidige Specs:
Athlon 1800+
512 MB DDR 266
MSI K7T266 pro Moederbord
ATi Radeon 7500
350W Voeding
ik wil graag beter kunnen gamen op mijn systeem (World of Warcraft, Counterstrike 2, TO)
en wil dus een betere videokaart. Ik zit aan rond de 150-200uro te denken.
Wat zouden jullie adviseren...ATI of nVidia? ....9600XT, 9800pro, X700 of 6600GT?
De 9800 zie ik al voor 160 staan dus dat ziet er goed uit, maar lees dat die bij iemand niet werkt met zelfde chipset moederbord, (die van mij heeft toch KT266A?)...gaan er bepaalde videokaarten niet werken op mijn systeem?
Van de vier kaarten die je noemt zou ik je er maar twee aanraden: de 9800Pro en de 6600GT. Anders is de 6800LE en die dan modden naar een 6800 nog een optie. Voor jouw budget zou ik echter de 9800Pro nemen. Ook vanwege de anders wel heel scheve verhoudingen binnen je systeem. Qua compatibiliteit zou ik zeggen: check de website van je mobo!!!

[ Voor 8% gewijzigd door AJ1815 op 21-12-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spazmaster
bedankt voor je advies! ik kan nergens een compatability lijst vinden voor dat moederbord via google (of google groups oid). ik was helemaal vergeten dat compatability een issue kon zijn. bah!

moet ik hier voor oppassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
spazmaster schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:54:
bedankt voor je advies! ik kan nergens een compatability lijst vinden voor dat moederbord via google (of google groups oid). ik was helemaal vergeten dat compatability een issue kon zijn. bah!

moet ik hier voor oppassen?
Let wel op een paar puntjes. De x700pro is pci-express en dat past niet op je mobo. Van de 6600GT is ook een pci-express versie, die moet je dus niet hebben, jij moet voor de AGP-versie gaan.
Verder is die 9800pro van 160 Euro een 128bit versie en die is heel slecht. Je moet voor de 9800pro met 256bit gaan (let op: 256bit is iets anders dan 256mb, 128mb met 256 bit moet je hebben!)
Ik zou je echt de 6800le of 6600GT (AGP-versie) willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spazmaster
ja ik was ff vergeten dat X700 pci express only was.
hoe zit het met AGP 8x?
Ik zie dat de 6800LE, 6600GT en 9800Pro AGP 8x zijn...zijn die wel backwards compatible
met mijn AGP 4x mainbord? (MSI K7T266 Pro 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
AGP 8x past (als het goed is) in een AGP 4x slot. AGP 8x past alleen niet in een AGP 2x slot. Wat prestatie betreft merk je zo goed als geen verschil tussen AGP 4x en 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Specs:

Mach4 VIA P4X400 Socket 478 ATX Mainboard 533 FSB
Intel Celeron 2,4GHZ
2 x 512MB PC2700 DDR
Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128mb 256mhz
Creative Audigy 1
80gb 7200 2mb cache
40gb 7200
Pioneer slot in dvd speler
Standaard 52x brander
Coolermaster Wavemaster
Ati Vga Silencer 1

Werkzaamheden:

Gamen (Halflife 2, Battlefield 1942 Desert Combat mod)
Niet zozeer belangrijk : 3D tekenen : AutoCAD, 3d studio max (renders)

Richtlijnen:

Ben al weer bezig aan mn 2e update ronde. heb tot nu toe alles kunnen vernieuwen, van een PIII systeempje tot wat ik nu heb. bijna van scratch af dus.
Alleen blijf ik nu hangen aan mn Processor. De Celeron. het is nogal merkbaar, en het schijnt ook zo te zijn, dat deze de Bottleneck van mn systeem is.
Ik zie hier zelf graag iets anders voor in de plaats, maar de scala aan mogelijkheden maken het niet gemakkelijk.
Ook mede omdat de keuze van een nieuw moederbord hier ook mee samenhangt.
Ik heb wel zitten rondkijken, en de volgende dingen leken mij wel wat
• de K8V moederborden van ASUS
of
• de nForce moederborden van MSI
Maar nou weet ik dus niet welke van de twee nou beter voor mij is.
Ik maak nu wel snel een beslissing voor een AMD processor, maar mss zijn er nog betere opties voor INTEL, maar dan moet je dat maar zeggen
wat mij ook niet duidelijk is, is het verschil in het type processor-SLOT, nl 939 of 754 of anders,
zitten hier snelheidsverschillen in?

Onkostenbeleid:

en mn beurs zegt : niet meer dan 300-350 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Je hebt er niet bijstaan hoeveel geheugen je hebt (ook van belang hoe snel geheugen het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Ik zou inderdaad gaan voor een nieuwe mobo/CPU/Mem combo. Als je dan de meeste bang for the buck wil hebben is dat dus AMD en wel een AMD64. Zijn er twee sockets waarvoor je kan gaan:
- socket 754. De hoogst gerate CPU is daarvoor al uit. Verder kan het geen Dual-Channel aan. Eigenlijk al uitgerangeerd dus.
- socket 939. Het leidende socket voor AMD64. De nieuwste CPUs worden voor dit socket uitgebracht en de hoogste ratings komen nog. Verder kan dit socket Dual-Channel geheugen aansturen wat ook weer prestatiewinst geeft.

Ik zou dus gaan voor een socket 939-mobo icm bijv. een 3000+ (socket 939) en 1 of 2 keer 512 MB MEM. Als ik rekening houdt met je budget kom ik op:
- Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) voor 133,-
- AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed) voor 140,-
- 512MB PC3200 DDR (Kingston) voor 65,-
Dan kom je op een totaal van 338,-. Als je wat extra over hebt zou ik eerst voor een extra reepje MEM gaan. Dan zou je de Deluxe versie van het mobo kunnen nemen (Dual-RAID, Dual-LAN en een extra 1394 poort). Als laatste zou je ook een hogere rating CPU kunnen nemen.

offtopic:
PS Je videokaart is een 128 MB 256 bits ipv 256 MHz

[ Voor 30% gewijzigd door AJ1815 op 22-12-2004 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:05

TMC

Ik heb momenteel een AMD Athlon XP 2600+ (barton, 333 mhz FSB), 512 mb DDR en een Radeon 9600 XT.

Zou een processor upgrade naar 3000+ (ook 333 mhz) veel prestatiewinst geven bij het gamen, of is dat het geld niet waard?

En nog even een vraagje tussendoor, waar zijn die cijfers van AMD nou eigenlijk op gebaseerd? Ik dacht altijd dat een 2600+ vergelijkbaar was met een P4 2,6 ghz, een 3000+ met een P4 3,0 ghz, etc. Maar dat lijkt me niet, aangezien AMD's volgens mij wat slomer zijn. Of niet? Hoe zit dit nou? :)

[ Voor 45% gewijzigd door TMC op 22-12-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
TMC schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:27:
Ik heb momenteel een AMD Athlon XP 2600+ (barton, 333 mhz FSB), 512 mb DDR en een Radeon 9600 XT.

Zou een processor upgrade naar 3000+ (ook 333 mhz) veel prestatiewinst geven bij het gamen, of is dat het geld niet waard?
Dat is het geld inderdaad niet waard. Wat je beter zou kunnen proberen is je CPU op naar een FSB van 200MHz over te clocken, mits je PC3200 MEM hebt.
En nog even een vraagje tussendoor, waar zijn die cijfers van AMD nou eigenlijk op gebaseerd? Ik dacht altijd dat een 2600+ vergelijkbaar was met een P4 2,6 ghz, een 3000+ met een P4 3,0 ghz, etc. Maar dat lijkt me niet, aangezien AMD's volgens mij wat slomer zijn. Of niet? Hoe zit dit nou? :)
Inderdaad voor de vergelijking met Intel, voor meer details, check de FAQ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

AJ1815 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:52:
[...]

Dat is het geld inderdaad niet waard. Wat je beter zou kunnen proberen is je CPU op naar een FSB van 200MHz over te clocken, mits je PC3200 MEM hebt.
Ah, oké.

Ik heb trouwens geen Barton, maar een Thoroughbred-B (@ 2083 mhz). Zou een upgrade naar een 3000+ Barton wel wat uitmaken, of is het het dan nog steeds niet waard? :)

En waar in de FAQ kan ik precies 'meer details' vinden? :o

[ Voor 7% gewijzigd door TMC op 22-12-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08 20:15
Ik heb een P4 1.6 @ 2.2 Ghz Northwood, 2 x 256MB pc2700 geheugen, een Asus P4PE-X en een PoV Ti4200 video kaart.

Nu wil ik voor max 200 euro de boel upgraden om vooral gamen wat aangenamer te maken.

De handleiding van mijn mobo zegt dat ik alleen een 800Mhz FSB processor kan gebruiken als ik pc3200 geheugen heb, das dan wel spijtig. Maar 533Mhz FSB processors zijn nog wel te vinden, vooral 2e hands.

Nu vroeg ik me af of ik veel performance winst uit mijn ti4200 kan krijgen als ik bv. een P4 2.8 Ghz of 3.0 Ghz erin prik, of dat ik beter voor een nieuwe videokaart kan gaan van rond de 200 euro?

Zou bijvoorbeeld een 6600GT AGP tot zijn recht komen met mijn processor? Of is het dan alsof ik een ferrari op een zandweg probeer te laten scheuren?

cheers,

Dronepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
TMC schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:56:
[...]
Ah, oké.

Ik heb trouwens geen Barton, maar een Thoroughbred-B (@ 2083 mhz). Zou een upgrade naar een 3000+ Barton wel wat uitmaken, of is het het dan nog steeds niet waard? :)
Van 2600+ naar 3000+ is gewoon geen nuttige upgrade, zeker niet voor het geld dat die 3000+ tegenwoordig kost.

[quote}En waar in de FAQ kan ik precies 'meer details' vinden? :o[/quote]
Sorry, maar met een beetje zoeken lukt het wel hoor:
PMG FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

UltraR-pc schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:13:
[...]
Sorry, maar met een beetje zoeken lukt het wel hoor:
PMG FAQ
Dat had ik al gezien ja, maar daar staan alleen de kloksnelheden van de processors, en niet waarom een 3000+ een 3000+ heet. Maar toch bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Dronepower schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:09:
Ik heb een P4 1.6 @ 2.2 Ghz Northwood, 2 x 256MB pc2700 geheugen, een Asus P4PE-X en een PoV Ti4200 video kaart.

Nu wil ik voor max 200 euro de boel upgraden om vooral gamen wat aangenamer te maken.

De handleiding van mijn mobo zegt dat ik alleen een 800Mhz FSB processor kan gebruiken als ik pc3200 geheugen heb, das dan wel spijtig. Maar 533Mhz FSB processors zijn nog wel te vinden, vooral 2e hands.

Nu vroeg ik me af of ik veel performance winst uit mijn ti4200 kan krijgen als ik bv. een P4 2.8 Ghz of 3.0 Ghz erin prik, of dat ik beter voor een nieuwe videokaart kan gaan van rond de 200 euro?

Zou bijvoorbeeld een 6600GT AGP tot zijn recht komen met mijn processor? Of is het dan alsof ik een ferrari op een zandweg probeer te laten scheuren?

cheers,
Als je veel prestatie wil winnen qua games moet je gewoon voor een upgrade van je videokaart gaan een 6600GT is dan een goede optie. Als je wat overclock lef hebt kun je ook voor de 6800LE gaan en deze mbv Rivatuner 6800 prestaties laten leveren.
Het is misschien wel geen ferrari op een zandweg, maar een heerlijke geasfalteerde 4-baansweg is het niet... Maar geeft wel weer hoop voor de toekomst!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
AJ1815 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 01:56:
[...]

Ik zou inderdaad gaan voor een nieuwe mobo/CPU/Mem combo. Als je dan de meeste bang for the buck wil hebben is dat dus AMD en wel een AMD64. Zijn er twee sockets waarvoor je kan gaan:
- socket 754. De hoogst gerate CPU is daarvoor al uit. Verder kan het geen Dual-Channel aan. Eigenlijk al uitgerangeerd dus.
- socket 939. Het leidende socket voor AMD64. De nieuwste CPUs worden voor dit socket uitgebracht en de hoogste ratings komen nog. Verder kan dit socket Dual-Channel geheugen aansturen wat ook weer prestatiewinst geeft.

Ik zou dus gaan voor een socket 939-mobo icm bijv. een 3000+ (socket 939) en 1 of 2 keer 512 MB MEM. Als ik rekening houdt met je budget kom ik op:
- Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) voor 133,-
- AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed) voor 140,-
- 512MB PC3200 DDR (Kingston) voor 65,-
Dan kom je op een totaal van 338,-. Als je wat extra over hebt zou ik eerst voor een extra reepje MEM gaan. Dan zou je de Deluxe versie van het mobo kunnen nemen (Dual-RAID, Dual-LAN en een extra 1394 poort). Als laatste zou je ook een hogere rating CPU kunnen nemen.

offtopic:
PS Je videokaart is een 128 MB 256 bits ipv 256 MHz
ga ik dan niet achteruit qua geheugen capaciteit? als dat ik gewoon mijn 2 reepjes 512 pc2700 meeneem? want een combo in verschillende snelheden kan toch neit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
HyperTrophy schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:06:
[...]

ga ik dan niet achteruit qua geheugen capaciteit? als dat ik gewoon mijn 2 reepjes 512 pc2700 meeneem? want een combo in verschillende snelheden kan toch neit?
Een combo in snelheden kan wel, maar dat zal betekenen dat alle reepjes op de laagste snelheid gaan lopen. Dit is zonde en daarom zou ik je aanraden om je reepjes PC2700 te verkopen icm met de rest van de overbodige onderdelen en dan gewoon lekker 2 reepjes van 512 MB PC3200 MEM erin te prikken!!!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb het volgende systeempje:
CPU: Intel P4 2.53 GHz / 533FSB / 478 BOX
RAM: 512 MB DDR/266 PC2100 Samsung
MOEDERBORD: ECS p4s5a\dx+
VIDEOKAART: PNY Verto 128MB GF4-TI4600 AGP Retail 128 MB DDR RAM; TV-OUT & DVI
DVD: LiteOn 16x/48x
DVD+/-RW: Liteon 4x/2x
HDD: 60.00 / 7.200 IBM IC 35L060AV-VA
VOEDING: 300 watt

Ik wil hier vooral lekker mee kunnen gamen. Ik dacht zelf misschien een heel nieuw systeemm of een upgrade van het Moederbord + videokaart (+voeding) of kan mijn videokaart nog wel even mee en kan ik beter voor een betere proc. gaan of zelfs geheugen???
Budget: Upgrade: 300-400 euro
Nieuw systeem: 300 + opbrengst oude systeem

Alvast bedankt.

• UltraR-pc
TMC schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:45:
[...]
Dat had ik al gezien ja, maar daar staan alleen de kloksnelheden van de processors, en niet waarom een 3000+ een 3000+ heet. Maar toch bedankt :).
Omdat AMD zich altijd een beetje als de mindere van Intel heeft gezien. Die 3000+ staat ongeveer in verhouding met een Pentium 3.0Ghz. Een 3200+ met een Pentium 3.2 Ghz enzovoort. De athlon64 is echter iets sneller dan de pentium waardoor de vergelijking niet helemaal klopt.

• AJ1815
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:19:
Hallo,
Ik heb het volgende systeempje:
CPU: Intel P4 2.53 GHz / 533FSB / 478 BOX
RAM: 512 MB DDR/266 PC2100 Samsung
MOEDERBORD: ECS p4s5a\dx+
VIDEOKAART: PNY Verto 128MB GF4-TI4600 AGP Retail 128 MB DDR RAM; TV-OUT & DVI
DVD: LiteOn 16x/48x
DVD+/-RW: Liteon 4x/2x
HDD: 60.00 / 7.200 IBM IC 35L060AV-VA
VOEDING: 300 watt

Ik wil hier vooral lekker mee kunnen gamen. Ik dacht zelf misschien een heel nieuw systeemm of een upgrade van het Moederbord + videokaart (+voeding) of kan mijn videokaart nog wel even mee en kan ik beter voor een betere proc. gaan of zelfs geheugen???
Budget: Upgrade: 300-400 euro
Nieuw systeem: 300 + opbrengst oude systeem

Alvast bedankt.
Een upgrade van alleen je mobo zonder daarbij je CPU en MEM te upgraden geeft nauwelijks tot geen prestatiewinst!!! Een nieuwe videokaart zal het geheel daarentegen wel een goede boost geven. Het beste is natuurlijk om alles up te daten, dan is alles weer lekker in evenwicht!!!

Mijn advies zou dan ook zijn:
- Koop een mooi socket 939 AMD64 setje met daarbij
- Een mooie 6600GT of 6800LE
Voor 300-400 euro ga je dat niet redden, maar denk dat je systeem nog wel wat zal opbrengen!!!

[ Voor 23% gewijzigd door AJ1815 op 23-12-2004 10:49 ]

• UltraR-pc
AJ1815 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:45:
[...]

Een upgrade van alleen je mobo zonder daarbij je CPU en MEM te upgraden geeft nauwelijks tot geen prestatiewinst!!! Een nieuwe videokaart zal het geheel daarentegen wel een goede boost geven. Het beste is natuurlijk om alles up te daten, dan is alles weer lekker in evenwicht!!!

Mijn advies zou dan ook zijn:
- Koop een mooi socket 939 AMD64 setje met daarbij
- Een mooie 6600GT of 6800LE
Voor 300-400 euro ga je dat niet redden, maar denk dat je systeem nog wel wat zal opbrengen!!!
En zn huidige geheugen moet ook nog vervangen worden. Dus ook nog 2 x 512mb pc3200 geheugen erbij (ivm. dual-channel van socket 939).

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik heb nu:
Moederbord: Ecs K7VTA 3.1
Processor: AMD athlon xp 2400+
Voeding: 550 Watt Q-tec
Geheugen: 256 MB Pc4000 Dane-Elec
Geheugen: 512 MB Pc4000 Dane-Elec
Hdd: 120 GB Maxtor 7200 RPM 8MB
Hdd: 40 GB IBM 7200 RPM 2 MB
CDRW: Liteon 48x24x48x
DVD: 8X DVD-R 8X DVD+R
Video: Radeon 9600 pro 128MB
Monitor: 19" CRT

Gebruik:
Het systeem wordt voor hele diverse dingen gebruikt. Foto`s bewerken, Filmpjes kijken, Gamen, Briefjes typen, Enz. Het is dus een "alles doe pctje".

Wat valt er binnen een budget van 200 Euro aan te vervangen? Het meeste waarde hecht ik wel aan de games...

• UltraR-pc
Birostris schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:17:
Ik heb nu:
Moederbord: Ecs K7VTA 3.1
Processor: AMD athlon xp 2400+
Voeding: 550 Watt Q-tec
Geheugen: 256 MB Pc4000 Dane-Elec
Geheugen: 512 MB Pc4000 Dane-Elec
Hdd: 120 GB Maxtor 7200 RPM 8MB
Hdd: 40 GB IBM 7200 RPM 2 MB
CDRW: Liteon 48x24x48x
DVD: 8X DVD-R 8X DVD+R
Video: Radeon 9600 pro 128MB
Monitor: 19" CRT

Gebruik:
Het systeem wordt voor hele diverse dingen gebruikt. Foto`s bewerken, Filmpjes kijken, Gamen, Briefjes typen, Enz. Het is dus een "alles doe pctje".

Wat valt er binnen een budget van 200 Euro aan te vervangen? Het meeste waarde hecht ik wel aan de games...
Er zijn aan dit systeem een paar dingetjes die ik je zou aanraden te vervangen.
Allereerst is de videokaart niet meer zo best. Koop een Gforce 6600GT of als je bereid bent te softmodden een Gforce 6800le. Beiden ongeveer 200 Euro.
Dan houd je dus geen geld meer over. Dit is dan ook wel de belangrijkste upgrade.
Wat ik je zou aanraden verder nog te vervangen (eventueel na wat doorsparen) is het geheugen, AthlonXP maakt gebruik van dual-channel, daar heb je twee identieke geheugenreepjes voor nodig. Ik zou dus dat 256mb reepje vervangen voor een tweede 512mb reepje. Dit is echter geen noodzakelijke upgrade, maar wel een handige.
Wat ik wel nog absoluut zou vervangen is de voeding. Het is jammer dat je die voeding ooit hebt gekocht, want een Qtec voeding is absoluut niet geschikt voor een pc die veel wordt gebruikt. Koop een goede voeding van min. 350 Watt van een A-merk als A-open, Zalman, Antec, Tagan.

• FlyEragon
  • Laatst online: 13:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Situatie:
AmdXP 2400+, Asus A7N8X-Deluxe rev 1.04, Apacer 512mb CL2 333Mhz, 6800LE @ 16,6
edit: voeding 450watt q-tec (werkt prima)

(luxe)probleem:
LOTR BFME en sommige andere games met veel units lopen stroperig op high settings, zelf denk ik dat het aan de lage FSB komt van 133mhz (266DDR). Videokaart zou snel zat moeten zijn.

Scores: 3dmark2001 : 13000, was rond de 12000 met mn ouwe Ti4200
3dmark2003 : 8300
3dmark2005 : 3200
Aquamark : 39000
doom 3 timedemo: 48fps (1024*768@high noAA)

Wat ik wil doen:
Een Asus K8N samen met een AMD64 3000+ kopen en dan mn oude geheugen blijven gebruiken. Ik weet dat het de oude Socket 754 is maar wil niet meer dan €100 bijleggen. In hoeverre is dit aan te raden als ik de upgrade kan uitvoeren door het bijleggen van €100.

[ Voor 4% gewijzigd door FlyEragon op 23-12-2004 14:28 ]

Verwijderd

Specs:

Athlon XP 2000+@1916Mhz [11.5*166]
Asus A7V8X
640mb DDR PC2700
XFX 5900XT@450/800
160GB HDD

Doet dienst als:
Voornamelijk om te multiplayer-gamen (RTCW) maar uiteraard ook als Office pc en Internet pc.

Richtlijnen:

Hij doet het nog prima, maar is nu toch wel beetje aan het verouderen. Ik loop altijd generaties achter wat PC hardware betreft. Een upgrade naar XP3000+ zie ik niet zo zitten aangezien 20 FPS meer geen 100+ euro waard is en zonde is omdat de rest van mijn pc ook al wat ouder is.
Denk dus zelf aan Socket 754 met 2800+ of 3000+. Videokaart is redelijk recent en geheugen hoop ik te kunnen behouden. Wat is het beste voor mij?

Budget +-300 Euro

• AJ1815
UltraR-pc schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:23:
[...]

Er zijn aan dit systeem een paar dingetjes die ik je zou aanraden te vervangen.
Allereerst is de videokaart niet meer zo best. Koop een Gforce 6600GT of als je bereid bent te softmodden een Gforce 6800le. Beiden ongeveer 200 Euro.
Dan houd je dus geen geld meer over. Dit is dan ook wel de belangrijkste upgrade.
Wat ik je zou aanraden verder nog te vervangen (eventueel na wat doorsparen) is het geheugen, AthlonXP maakt gebruik van dual-channel, daar heb je twee identieke geheugenreepjes voor nodig. Ik zou dus dat 256mb reepje vervangen voor een tweede 512mb reepje. Dit is echter geen noodzakelijke upgrade, maar wel een handige.
Wat ik wel nog absoluut zou vervangen is de voeding. Het is jammer dat je die voeding ooit hebt gekocht, want een Qtec voeding is absoluut niet geschikt voor een pc die veel wordt gebruikt. Koop een goede voeding van min. 350 Watt van een A-merk als A-open, Zalman, Antec, Tagan.
Over de videokaart ben ik het helemaal met je eens. En over die voeding gedeeltelijk (het is inderdaad een prut-ding, maar als hij nog voldoet, waarom vervangen???).
Over dat geheugen: dat is gewoon klinklare onzin!!! XPs ondersteunen weliswaar Dual-Channel, maar dan moet je mobo daar wel toe in staat zijn om dit aan te bieden en dat doet zijn mobo zeer zeker niet!!! Dus het geheugen vervangen is NIET nodig!!!

• AJ1815
Erkandude schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:26:
Situatie:
AmdXP 2400+, Asus A7N8X-Deluxe rev 1.04, Apacer 512mb CL2 333Mhz, 6800LE @ 16,6
edit: voeding 450watt q-tec (werkt prima)

(luxe)probleem:
LOTR BFME en sommige andere games met veel units lopen stroperig op high settings, zelf denk ik dat het aan de lage FSB komt van 133mhz (266DDR). Videokaart zou snel zat moeten zijn.

Scores: 3dmark2001 : 13000, was rond de 12000 met mn ouwe Ti4200
3dmark2003 : 8300
3dmark2005 : 3200
Aquamark : 39000
doom 3 timedemo: 48fps (1024*768@high noAA)

Wat ik wil doen:
Een Asus K8N samen met een AMD64 3000+ kopen en dan mn oude geheugen blijven gebruiken. Ik weet dat het de oude Socket 754 is maar wil niet meer dan €100 bijleggen. In hoeverre is dit aan te raden als ik de upgrade kan uitvoeren door het bijleggen van €100.
Ik zou dat niet doen... Dat is zonde... Je investeert namelijk in een reeds doodgelopen socket voor relatief veel geld en laat je dat ook nog eens niet maximaal lopen door PC2700 MEM. Ik zou gewoon voor een van de hoogste gerate XPs gaan. Deze zijn voor nog geen 100 euro prima te vinden. Deze hebben een hogere FSB (166MHz, vaak over te clocken naar 200MHz). En zullen je systeem wat extra boost geven!!!

PS Een overclock proberen is misschien ook nog een optie om eerst uit te proberen!!!

[ Voor 14% gewijzigd door AJ1815 op 23-12-2004 14:48 ]

• AJ1815
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:30:
Specs:

Athlon XP 2000+@1916Mhz [11.5*166]
Asus A7V8X
640mb DDR PC2700
XFX 5900XT@450/800
160GB HDD

Doet dienst als:
Voornamelijk om te multiplayer-gamen (RTCW) maar uiteraard ook als Office pc en Internet pc.

Richtlijnen:

Hij doet het nog prima, maar is nu toch wel beetje aan het verouderen. Ik loop altijd generaties achter wat PC hardware betreft. Een upgrade naar XP3000+ zie ik niet zo zitten aangezien 20 FPS meer geen 100+ euro waard is en zonde is omdat de rest van mijn pc ook al wat ouder is.
Denk dus zelf aan Socket 754 met 2800+ of 3000+. Videokaart is redelijk recent en geheugen hoop ik te kunnen behouden. Wat is het beste voor mij?

Budget +-300 Euro
Doorsparen en straks voor een mooie socket 939 setup gaan!!!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

AJ1815 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:45:
[...]

Ik zou dat niet doen... Dat is zonde... Je investeert namelijk in een reeds doodgelopen socket voor relatief veel geld en laat je dat ook nog eens niet maximaal lopen door PC2700 MEM. Ik zou gewoon voor een van de hoogste gerate XPs gaan. Deze zijn voor nog geen 100 euro prima te vinden. Deze hebben een hogere FSB (166MHz, vaak over te clocken naar 200MHz). En zullen je systeem wat extra boost geven!!!

PS Een overclock proberen is misschien ook nog een optie om eerst uit te proberen!!!
overklok is max 158 * 13,5 en dat helpt wel iets maar niet veel. Maar de upgrade naar een
amd64 3000+ iclusief Asus K8N zou me 100euro kosten. Dan is het toch wel te doen?

• AJ1815
Erkandude schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:10:
[...]
overklok is max 158 * 13,5 en dat helpt wel iets maar niet veel. Maar de upgrade naar een
amd64 3000+ iclusief Asus K8N zou me 100euro kosten. Dan is het toch wel te doen?
Als jij dat voor 100 euro kan krijgen, is dat inderdaad een goede deal en zou ik het doen ja!!!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ja, dan zal ik de oude combo verkopen en 100 bijleggen voor de nieuwe combo. :)

• UltraR-pc
AJ1815 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:43:
[...]

Over de videokaart ben ik het helemaal met je eens. En over die voeding gedeeltelijk (het is inderdaad een prut-ding, maar als hij nog voldoet, waarom vervangen???).
Omdat er vele verhalen bekend zijn over Qtec voedingen die bij zware belasting de geest gaven en gelijk even het halve systeem daarbij opbliezen. Lijkt mij geen leuk risico om te lopen als je er een zware Gforce kaart in hangt.
Over dat geheugen: dat is gewoon klinklare onzin!!! XPs ondersteunen weliswaar Dual-Channel, maar dan moet je mobo daar wel toe in staat zijn om dit aan te bieden en dat doet zijn mobo zeer zeker niet!!! Dus het geheugen vervangen is NIET nodig!!!
Je hebt idd gelijk. ff het mobo over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:24
UltraR-pc schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:18:
[...]

Omdat er vele verhalen bekend zijn over Qtec voedingen die bij zware belasting de geest gaven en gelijk even het halve systeem daarbij opbliezen. Lijkt mij geen leuk risico om te lopen als je er een zware Gforce kaart in hangt.

[...]

Je hebt idd gelijk. ff het mobo over het hoofd gezien.
De voeding ligt er al uit. Ik heb gewoon de originele van m`n aopen kast terug gezet (350 watt). En het loopt nu prima. (maar het liep al prima) Het geheugen vervangen lijkt inderdaad niet zo slim. Als ik een ander moederbord en processor aan schaf, koop ik wel gelijk nieuw geheugen.

Is een 350 watt voeding sterk genoeg om een 6600 te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ja, geen probleem voor een A-open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor AMD Athlon XP 2600+
Moederbord Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0, nForce2-ST (Sound, 2xLan, 1394, Sata)

Videokaart ATi Radeon 9600 Pro 128MB
Harde schijven:

Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Hitachi Deskstar 7K250, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB)

CD & DVD branders:

Asus DRW-1604P, 16x (Dual-Layer)
Lite-On LDW-851S 8x

Video-editing, MPEG & TV kaarten Leadtek Winfast TV-2000-XP Expert
Behuizing AOpen QF50C (300W, Blue)
Voeding Tagan TG380-U01 (ATX, 380W)

Wat ik doe met mijn pc is vooral internet en office maar toch op geregeld een spelletje en dit wil ik kan wel goed kunnen spelen. en de laatste tijd merk ik dat ik toch beter een andere videokaart had kunnen kopen. Dus Wat zou ik hier aan kunnen opgraden andere videokaart welke dan mijn budget is zo ongeveer 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

welk geheugen heb je?

Als je alleen een videokaart koopt is de Nvidia Geforce 6600 GT een goeie keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb nu met kerst een leuke meevaller gehad en wil dit besteden aan mijn computer. ( Uiteraard )
Huidige specs; AMD 64 3000+, 2 x maxtor p-ATA 40gig, 7200rpm, 1 x 512MB DDR-400 ( Kingston Value ram ) Geforce Ti 4200 @ 4600 speed . 460watt Enermax voeding.

Maar het probleem is nu, wat zal ik doen met een budget van +/- €250,- ?

1. 512Mb DDR-400 + 2x80gig s-ata ( raid 0 voor games )

2. 512MB DDR-400 + 1x36WD Raptor 10.000rpm ( en huidige
2x40gig in SW raid 0 zetten voor games, Raptor voor OS )

3. Huidige Geforce 4200 vervangen door Geforce 6600 ( AGP )

Ik gebruik mijn systeem voor het volgende:

Gamen, 99% Enemy Territory.
Muziek en film + video bewerking/verwerking van digitale Cam-corder.
Internet etc.
Webdesign HTML.

En dan nog de gewone allerdaagse rotzooi zoals iedereen.

Wie kan me een goed adviesje geven. Of heeft er soms een beter idee om het geld te besteden qua onderdelen of combinatie van onderdelen?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:48:
welk geheugen heb je?

Als je alleen een videokaart koopt is de Nvidia Geforce 6600 GT een goeie keus.
Ja ik heb 1024 MB twinmos geheugen PC3200

ik zat ook al aan die te denken thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:37:
[...]

Ja ik heb 1024 MB twinmos geheugen PC3200

ik zat ook al aan die te denken thx
Ik zou dan gewoon een goede videokaart (6600 GT of 6800 LE :P) kopen als je alleen maar spelletjes wilt spelen. Heb zelf ook een 2600+ met een Ati Radeon 9600 XT, en kan alles gewoon draaien op medium of hoger. Met een dikke videokaart moet het dan helemaal lukken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Processor amd athlon 64 3200 newcastle
Geheugen Dane-elec 512 ddr mb ram 3200
Videokaart XfX geforce 6800 le Full modded
Harde schijven 120 gb maxtor
160 hitachi
moederbord MSI K8TM-ILSR (MS-6741)

Ik wil graag mijn geheugen upgraden naar 1024 mb
Als ik op de site van Msi kijk
klik
Zie ik een aantal geheugenmodules staan die voor mijn moederbord geschikt zijn. Echter ik draai nu perfect stabiel op een Dane- elec module. Wat is nu slimmer? Nog een module van hetzelfde merk kopen of er een uit die lijst bij zetten?
alvast bedankt ( hoop dat mijn vraag hier ook gesteld mag worden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU: Athlon XP 2500+ @ 3000+ (2174MHz)
Mem: 2x512MB PC3200 (maar draait op pc2700 omdat mn mobo met 2 modules geen pc3200 ondersteunt :/ )
Video: Radeon 9600 Pro Lite (400MHz geheugen dus ipv 600)
HD's: 1x60gb, 1x120gb
Mobo: Asrock K7S8X

Op deze pc game ik redelijk wat, en ik zat zelf dus te denken mn videokaart te upgraden. Maar ik zit ook een beetje krapjes met schijfruimte aangezien ik ook redelijk wat download, er een flinke muziekcollectie op nahoud etc. Of moet ik misschien toch het moederbord upgraden om zo de volle PC3200 uit mn geheugen te trekken?
M'n budget is ongeveer 300 euro, iets erboven mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
shaggy8675 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:43:
Ik heb nu met kerst een leuke meevaller gehad en wil dit besteden aan mijn computer. ( Uiteraard )
Huidige specs; AMD 64 3000+, 2 x maxtor p-ATA 40gig, 7200rpm, 1 x 512MB DDR-400 ( Kingston Value ram ) Geforce Ti 4200 @ 4600 speed . 460watt Enermax voeding.

Maar het probleem is nu, wat zal ik doen met een budget van +/- €250,- ?

1. 512Mb DDR-400 + 2x80gig s-ata ( raid 0 voor games )

2. 512MB DDR-400 + 1x36WD Raptor 10.000rpm ( en huidige
2x40gig in SW raid 0 zetten voor games, Raptor voor OS )

3. Huidige Geforce 4200 vervangen door Geforce 6600 ( AGP )

Ik gebruik mijn systeem voor het volgende:

Gamen, 99% Enemy Territory.
Muziek en film + video bewerking/verwerking van digitale Cam-corder.
Internet etc.
Webdesign HTML.

En dan nog de gewone allerdaagse rotzooi zoals iedereen.

Wie kan me een goed adviesje geven. Of heeft er soms een beter idee om het geld te besteden qua onderdelen of combinatie van onderdelen?
De keuze tussen 1 en 2 is nogal persoonlijk. Ik zou zelf voor optie 2 kiezen. Een raptor is toch erg lekker en het is zonde om je huidige hdd's niet meer te gebruiken als die het nog gewoon goed doen. 512mb erbij is idd ook nog wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
metal14 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:22:
Processor amd athlon 64 3200 newcastle
Geheugen Dane-elec 512 ddr mb ram 3200
Videokaart XfX geforce 6800 le Full modded
Harde schijven 120 gb maxtor
160 hitachi
moederbord MSI K8TM-ILSR (MS-6741)

Ik wil graag mijn geheugen upgraden naar 1024 mb
Als ik op de site van Msi kijk
klik
Zie ik een aantal geheugenmodules staan die voor mijn moederbord geschikt zijn. Echter ik draai nu perfect stabiel op een Dane- elec module. Wat is nu slimmer? Nog een module van hetzelfde merk kopen of er een uit die lijst bij zetten?
alvast bedankt ( hoop dat mijn vraag hier ook gesteld mag worden )
Dit is niet helemaal het juiste topic. Maar anyway. Ik zou gewoon ff het bedrijf waar je het dane-elec. geheugen wilt kopen een mailtje sturen of dat gaat werken op je mobo. Zwart op wit laten zetten en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:25:
CPU: Athlon XP 2500+ @ 3000+ (2174MHz)
Mem: 2x512MB PC3200 (maar draait op pc2700 omdat mn mobo met 2 modules geen pc3200 ondersteunt :/ )
Video: Radeon 9600 Pro Lite (400MHz geheugen dus ipv 600)
HD's: 1x60gb, 1x120gb
Mobo: Asrock K7S8X

Op deze pc game ik redelijk wat, en ik zat zelf dus te denken mn videokaart te upgraden. Maar ik zit ook een beetje krapjes met schijfruimte aangezien ik ook redelijk wat download, er een flinke muziekcollectie op nahoud etc. Of moet ik misschien toch het moederbord upgraden om zo de volle PC3200 uit mn geheugen te trekken?
M'n budget is ongeveer 300 euro, iets erboven mag ook wel.
Tja, iig draait dat geheugen op pc2700 snelheid omdat je cpu fsb 333mhz is. Nieuw mobo maakt dus niet uit, dan zul je eerst ook de fsb van je cpu moeten overclocken om er iets van te merken.
Ik zou gewoon een nieuwe hdd kopen en een Gforce 6600GT óf 6800le erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
UltraR-pc schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:28:
[...]

Dit is niet helemaal het juiste topic. Maar anyway. Ik zou gewoon ff het bedrijf waar je het dane-elec. geheugen wilt kopen een mailtje sturen of dat gaat werken op je mobo. Zwart op wit laten zetten en je probleem is opgelost.
Dan zal ik dat doen! overigens wat is een betere plaats om het neer te zetten? nieuw topic in processor's mobo's en geheugen lijkt me een beetje overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
metal14 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:27:
[...]

Dan zal ik dat doen! overigens wat is een betere plaats om het neer te zetten? nieuw topic in processor's mobo's en geheugen lijkt me een beetje overbodig :)
Daar heb je gelijk in. Dat neemt echter niet weg dat dit ook niet helemaal de juiste plek is.
Gewoon een vervelende vraag van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

celeron 2,5 GHz
moederbord: 11/25/2003-i845G-W627-6A69VM4YC-00
WD 80 GB ATA
interne grafische kaart en geheugen
2*256mb DDR333
CD-RW
DVD-ROM
15 inch flatpanel
Windows XP home

ik wil ermee kunnen gamen (hl2)

ik zit te denken aan een 6800le, (maar dan heb ik waarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig)

budget: 400-500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:17:
celeron 2,5 GHz
moederbord: 11/25/2003-i845G-W627-6A69VM4YC-00
WD 80 GB ATA
interne grafische kaart en geheugen
2*256mb DDR333
CD-RW
DVD-ROM
15 inch flatpanel
Windows XP home

ik wil ermee kunnen gamen (hl2)

ik zit te denken aan een 6800le, (maar dan heb ik waarschijnlijk ook een nieuwe voeding nodig)

budget: 400-500 euro
-Gforce 6800le (softmodden naar 6800, zie 6800le topic in V&B) -> 210 Euro
-Intel Pentium 4 processor 3.2 Ghz boxed -> 215 Euro
(let er hier wel even op of je mobo de 3.2 Ghz aankan. Het kan ook zijn dat je voor de 3.0 Ghz zult moeten kiezen. Maar ook dat is veel beter dan die Celeron.)
-Je hebt je voeding er niet bij gezet. Als dat minder is dan een 350 Watt van een A-merk als A-open, Zalman, Antec, Tagan, etc. (GEEN Q-tec, Sweex, oid) dan zul je die ook nog moeten vervangen voor zo'n voeding als ik net noemde -> 60 Euro.
Dan zit je pc2700 geheugen nog wel een klein beetje in de weg, je hebt eigenlijk pc3200 nodig, dat is dan het eerstvolgende dat je zult moeten upgraden. Maar met dit systeem zul je al een enorm verschil merken met je huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

wat wil ik upgraden:
CPU: Athlon XP 2100+ @ 2219MHz
(11,5*193; thoroughbred b) met koperen koelblok + coolermaster casefans
Mem: 2x256MB PC3200 (hyper nog wat van kingston)
Video: Radeon 8500 LE 64 mb
HD's: 3x80gb + nec 1100a
Mobo: EPOX 8RDA (nforce 2)

wat doe ik er mee:
renderen (video editting), office, programmeren en downloaden voornamelijk af en toe een spelletje

wat te besteden:
200 euro

Waarom??:
Ik wil wat sneller renderen aan de ene kant.. maar niet ten koste van de energierekening (staat wel eens dag en nacht aan voor downloaden). Dus een schaalbare processor zou mooi zijn.. En hij moet stil zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

UltraR-pc schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:47:
[...]

-Gforce 6800le (softmodden naar 6800, zie 6800le topic in V&B) -> 210 Euro
-Intel Pentium 4 processor 3.2 Ghz boxed -> 215 Euro
(let er hier wel even op of je mobo de 3.2 Ghz aankan. Het kan ook zijn dat je voor de 3.0 Ghz zult moeten kiezen. Maar ook dat is veel beter dan die Celeron.)
-Je hebt je voeding er niet bij gezet. Als dat minder is dan een 350 Watt van een A-merk als A-open, Zalman, Antec, Tagan, etc. (GEEN Q-tec, Sweex, oid) dan zul je die ook nog moeten vervangen voor zo'n voeding als ik net noemde -> 60 Euro.
Dan zit je pc2700 geheugen nog wel een klein beetje in de weg, je hebt eigenlijk pc3200 nodig, dat is dan het eerstvolgende dat je zult moeten upgraden. Maar met dit systeem zul je al een enorm verschil merken met je huidige systeem.
Ik denk niet dat die Prescott Pentium 4's op zijn moederbord zullen werken en als ze dat al doen, niet snel. Zijn mobo heeft namelijk ene 845G chipset die enkel maar een FSB tot 533MHz support en daar een P4E 3.0 of 3.2GHz opplakken met een FSB van 800MHz is geen goed idee lijkt me zo. Dus ik zou ook een nieuw moederbord nemen, en om in je budget te blijven een AMD Athlon 64 2800+ of 3000+ S754.
Correct me if I'm wrong, but I'm just willing to help :)

Edit:
Ik ben wat over dat moederbord gaan zoeken, klopt het dat je een HP computer hebt? En het moederbord zou een MSI MS-6577 rev 2.1 moeten zijn... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Skyline GT-R op 26-12-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil ik upgraden:
CPU: Intel Pentium 4 2,66 533fsb/512kb @ 3,0 Ghz
Mem: 2x512MB PC3200 (CL2,5 MDT)
Video: Geforce 4mx440 64mb (PCI+AGP, dualscreen)
HD's: 80gb Maxtor(sata) + 30gb Maxtor
Mobo: MSI Neo PT880 - LSR

wat doe ik er mee:
renderen (video editting), office, veel internetten en downloaden en af en toe een spelletje

wat te besteden:

Max €250,-

Waarom??:
Laatst wilde ik een ondertiteling bij een film zetten en dat koste me 6 hele uren! Ik vraag me dus af als ik een 3,2 of 3,4 ghz Pentium4 met HT neem of ik dan (veel) sneller kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
henkleerssen schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:44:
wat wil ik upgraden:
CPU: Athlon XP 2100+ @ 2219MHz
(11,5*193; thoroughbred b) met koperen koelblok + coolermaster casefans
Mem: 2x256MB PC3200 (hyper nog wat van kingston)
Video: Radeon 8500 LE 64 mb
HD's: 3x80gb + nec 1100a
Mobo: EPOX 8RDA (nforce 2)

wat doe ik er mee:
renderen (video editting), office, programmeren en downloaden voornamelijk af en toe een spelletje

wat te besteden:
200 euro

Waarom??:
Ik wil wat sneller renderen aan de ene kant.. maar niet ten koste van de energierekening (staat wel eens dag en nacht aan voor downloaden). Dus een schaalbare processor zou mooi zijn.. En hij moet stil zijn!
Ik zou idd voor een nieuwe cpu kiezen, misschien nog een reepje 512mb geheugen erbij?
Wat betreft de schaalbaarheid van de cpu: geen idee welke cpu's daar geschikt voor zijn, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:37:
wat wil ik upgraden:
CPU: Intel Pentium 4 2,66 533fsb/512kb @ 3,0 Ghz
Mem: 2x512MB PC3200 (CL2,5 MDT)
Video: Geforce 4mx440 64mb (PCI+AGP, dualscreen)
HD's: 80gb Maxtor(sata) + 30gb Maxtor
Mobo: MSI Neo PT880 - LSR

wat doe ik er mee:
renderen (video editting), office, veel internetten en downloaden en af en toe een spelletje

wat te besteden:

Max €250,-

Waarom??:
Laatst wilde ik een ondertiteling bij een film zetten en dat koste me 6 hele uren! Ik vraag me dus af als ik een 3,2 of 3,4 ghz Pentium4 met HT neem of ik dan (veel) sneller kan...
Allereerst: bij het ondertitelen, gebeurde dat op de 80Gig hdd? Die zal namelijk 7200rpm zijn, terwijl die 30Gig waarschijnlijk 5400rpm is, wat een behoorlijk verschil is.
In principe zou die cpu van je het allemaal wel moeten trekken op 3 ghz.
Ik zou even in de devschuur vragen (hier op GOT) of een upgrade naar een 800mhz fsb cpu nuttig is, dit is namelijk een goede optie omdat je mobo ook een 800mhz fsb heeft. Dan zou ik voor de 3.2Ghz kiezen en die een stukkie overclocken, maar vraag het eerst even in de Webdesign & Graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC'tje nu:

Aopen H700A
Zalman ZM-MFC1 Fancontroller
6x Zalman ZM-F1 Casefans
Tagan TG480-U01 Voeding
Asus K8N-E Deluxe
AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) @ 2000 MHz
Zalman CNPS7000B-CU
2x Nanya 512 Mb DDR PC2700 @ 166 MHz, CL 2,5-3-3-7
Maxtor DiamondMax Plus 9, ATA133, 7200rpm, 8 Mb Cache, 160 Gb
Lite-on LTD163D, 16x48x DVD
Lite-on LTR-32123S, 32x12x40x CD brander
Club3d Radeon 9800 Pro 128 Mb
Zalman ZM80C-HP + ZM-OP1
Iiyama S900MT1, 19 Inch CRT
Creative Audigy Player
Creative Inspire 5.1 5300
Logitech Cordless Desktop MX
Hewlett Packard PSC 2175 All-In-One

Dit doe ik ermee:

Office, surfen, downloaden, streamen (radio), gamen, programmeren (ICT HBO opleiding). Verder af en toe een beetje overklokken, maar nooit voor lang en nooit tot het maximum, stabiliteit staat voorop.

Richtlijnen:

Allereerst is het op langere termijn, maar ik bedenk altijd wel iets wat ik kan upgraden aan m'n systeem. Erger nog, ik zeg altijd dat het op langere termijn is, maar... :P
Ik zit zelf te denken aan het geheugen (PC2700 -> PC3200), bandbreedte is nu 2,2 Gb/s (zegt SiSoftware) en dat moet beter kunnen. Ik ben er nog niet uit welk geheugen, maar aangezien m'n huidige geheugen in dat geval verkocht kan worden en het uit te geven bedrag daar bij komt, kan het wel richting G.Skill ofzo :)
Als 2e optie heb ik HDD staan. Die is bij mij altijd te traag, omdat ik grote bestanden kopieer terwijl ik meer wil doen plus dat mijn PC file server is. Dus Raptortje erbij dacht ik zo (misschien later een tweede).
Nou vallen beide upgrades buiten m'n budget, dus waar heb ik in de praktijk meer aan? Ik kan ook valueram nemen én een Raptor, maar ik ben bang dat ik daar later spijt van ga krijgen wat betreft timings en overclockbaarheid.
Echter stel ik me open voor advies. Als jullie denken dat ik bijvoorbeeld met een Raptor schijf en Kingston Valueram 1 Gb PC3200 ruim aan m'n wensen kan voldoen, dan hoor ik dat graag. (Valt net binnen budget, € 160 + € 140 - € 100 (geheugen verkoop, geschat) )

Budget:

Maximaal 200 euro exclusief verkoop opbrengst.

Vriendelijk bedankt!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:57:
Mijn PC'tje nu:

Aopen H700A
Zalman ZM-MFC1 Fancontroller
6x Zalman ZM-F1 Casefans
Tagan TG480-U01 Voeding
Asus K8N-E Deluxe
AMD Athlon 64 3000+ (Newcastle) @ 2000 MHz
Zalman CNPS7000B-CU
2x Nanya 512 Mb DDR PC2700 @ 166 MHz, CL 2,5-3-3-7
Maxtor DiamondMax Plus 9, ATA133, 7200rpm, 8 Mb Cache, 160 Gb
Lite-on LTD163D, 16x48x DVD
Lite-on LTR-32123S, 32x12x40x CD brander
Club3d Radeon 9800 Pro 128 Mb
Zalman ZM80C-HP + ZM-OP1
Iiyama S900MT1, 19 Inch CRT
Creative Audigy Player
Creative Inspire 5.1 5300
Logitech Cordless Desktop MX
Hewlett Packard PSC 2175 All-In-One

Dit doe ik ermee:

Office, surfen, downloaden, streamen (radio), gamen, programmeren (ICT HBO opleiding). Verder af en toe een beetje overklokken, maar nooit voor lang en nooit tot het maximum, stabiliteit staat voorop.

Richtlijnen:

Allereerst is het op langere termijn, maar ik bedenk altijd wel iets wat ik kan upgraden aan m'n systeem. Erger nog, ik zeg altijd dat het op langere termijn is, maar... :P
Ik zit zelf te denken aan het geheugen (PC2700 -> PC3200), bandbreedte is nu 2,2 Gb/s (zegt SiSoftware) en dat moet beter kunnen. Ik ben er nog niet uit welk geheugen, maar aangezien m'n huidige geheugen in dat geval verkocht kan worden en het uit te geven bedrag daar bij komt, kan het wel richting G.Skill ofzo :)
Als 2e optie heb ik HDD staan. Die is bij mij altijd te traag, omdat ik grote bestanden kopieer terwijl ik meer wil doen plus dat mijn PC file server is. Dus Raptortje erbij dacht ik zo (misschien later een tweede).
Nou vallen beide upgrades buiten m'n budget, dus waar heb ik in de praktijk meer aan? Ik kan ook valueram nemen én een Raptor, maar ik ben bang dat ik daar later spijt van ga krijgen wat betreft timings en overclockbaarheid.
Echter stel ik me open voor advies. Als jullie denken dat ik bijvoorbeeld met een Raptor schijf en Kingston Valueram 1 Gb PC3200 ruim aan m'n wensen kan voldoen, dan hoor ik dat graag. (Valt net binnen budget, € 160 + € 140 - € 100 (geheugen verkoop, geschat) )

Budget:

Maximaal 200 euro exclusief verkoop opbrengst.

Vriendelijk bedankt!
Wat dacht je van 2 Maxtors 80GB in Raid te plaatsen samen met je 160GB, dus 2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB) die in de pricewatch voor 58€ het stuk staan. Dan heb je nog 200€ - 2x58€ = 84€, dat plus de 100€ voor de opbrengst van de verkoop van je oude geheugen geeft 184€ en als ik dan in de pricewatch ga kijken dan vind ik dit geheugen voor je: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2) voor 191€ (hier te zien)
Dan zit je wel 7€ boven je budget, maar zoveel is dat nu ook weer niet...
Ik hoop dat je hier een beetje bij geholpen zijt ;)

Edit:
ivm het geheugen, je moet maar eens goed in de PW kijken, want er staan meerdere moduels van 2x512MB CL2 voor minder dan 200€, bijvoorbeeld:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT) voor 188€,
of 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX) voor 184€

[ Voor 6% gewijzigd door Skyline GT-R op 30-12-2004 16:36 ]

Verwijderd

Skyline GT-R schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:32:
[...]

Wat dacht je van 2 Maxtors 80GB in Raid te plaatsen samen met je 160GB, dus 2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB) die in de pricewatch voor 58€ het stuk staan. Dan heb je nog 200€ - 2x58€ = 84€, dat plus de 100€ voor de opbrengst van de verkoop van je oude geheugen geeft 184€ en als ik dan in de pricewatch ga kijken dan vind ik dit geheugen voor je: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2) voor 191€ (hier te zien)
Dan zit je wel 7€ boven je budget, maar zoveel is dat nu ook weer niet...
Ik hoop dat je hier een beetje bij geholpen zijt ;)

Edit:
ivm het geheugen, je moet maar eens goed in de PW kijken, want er staan meerdere moduels van 2x512MB CL2 voor minder dan 200€, bijvoorbeeld:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT) voor 188€,
of 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX) voor 184€
Bedankt voor je hulp :)

Je RAID optie lijkt me wel aardig, maar ik heb eerder een topic gehad wat nou beter was, 2 schijfjes in RAID 0 of een Raptor, en iedereen zei het tweede, waarna m'n topic gesloten werd omdat er al meer topics over liepen waar ook iedereen zei dat je beter een Raptor nemen kon :P
Natuurlijk is de doorvoersnelheid minder groot van een Raptor, maar de toegangstijd ligt veel lager. Daar komt bij dat het later eenvoudig is een tweede bij te zetten. Heb je niet alleen een nóg grotere doorvoersnelheid (dan de Maxtor RAID config), maar een nog steeds relatief lage toegangstijd. Dat je uiteindelijk een stuk duurder uitbent klopt wel, maar daar heb ik later dan ook wel geld voor ;)

Wat het geheugen betreft blijft het moeilijk kiezen. Ondanks dat de pricewatch een beetje opgeruimt is, blijft het een zooitje naar mijn mening, omdat bijvoorbeeld van Kingston de modules niet per type staat geordend (Kingston heeft meerdere typen HyperX terwijl het er allemaal onder staat).
Met Corsair blijft het een beetje uitkijken. Op AMD PC's kun je met bepaalde modules geen CL2 halen, bijvoorbeeld niet met jouw genoemde geheugen. In ieder geval zal het altijd sneller werken dan valueram, maar je betaalt er ook meer voor. Die afweging zal ik dus nog moeten maken, de verhouding tussen timings en geld :)
Met m'n budget in m'n hoofd wordt echt snel geheugen niet aantrekkelijk, en zoveel verschil maakt timings ook weer niet uit qua prestaties (als ik bepaalde benchmarks mag geloven). Ook neemt de prijs exponentieel toe naarmate de timings iets strakker worden. Het zal wel een middenweg worden, heb je snel geheugen en hou je je portemonee ook nog te vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 08:25
Mijn Specs:

Pentium 4 2,4 @ 2,81 512Kb Cache
Asus P4P800S
Hitachi 160Gb 7K250 ATA-100
Asus Radeon 9200SE 64Mb
Lite-On Combo Drive Cd-Rw/Dvd-Rom
256Mb Dane-Elec PC3200
256Mb Twinmos PC3200
NoName 300Watt Voeding

Wat Doe ik?:
Gamen, Surfen En downloaden

Richtlijnen:
Stille En toch Snelle En Goede Game-PC

Budget Ongeveer 300 Euro

edit:
Typfoutje |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Wouzziej op 01-01-2005 22:52 ]

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik heb hier een oude comp staan:

Vooral bestemd om op te internetten, te downloaden enz.

9 GB harde schijf
56 MB Ram
Pentium 2
GHZ: Geen idee (waar de f*ck is dat ergens te vinden:) )
Videokaart is niet echt van belang, zit nu een met 16 MB in.

Budget: 250 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Centurion op 01-01-2005 20:28 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een nieuwe kast ($50), nieuw mobo met onboard video($80), nieuw celeron 1.3 ghz proccessor($50), 128 mb geheugen($40), 40 gb hardeschijf ($45).
XBOXCenturion schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:28:

9 GB harde schijf
56 MB Ram
Pentium 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
XBOXCenturion schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:28:

9 GB harde schijf
56 MB Ram
Pentium 2

Ik zou het zo upgraden:
Kast: Aopen Q50C 300Watt -> 45 Euro
Mobo: Asus A7V400-mx (socket A, met onboard video) -> 46 Euro
Geheugen: 256mb pc3200 -> 45 Euro
CPU: AMD Sempron 2200+ -> 47 Euro
HDD: 80Gig 7200rpm. -> 55 Euro

Dan heb je een prima pc staan voor heel weinig geld. Als je bijv. voor 128mb kiest en een 40Gig hdd (zoals hierboven werd aangeraden) dan is dat een hele slechte prijs/kwaliteit verhouding aangezien je voor nagenoeg hetzelfde bedrag alles kunt verdubbelen (hdd-ruimte, cpu-snelheid en geheugen).
Wat betreft opzoeken wat voor cpu je hebt: uitvoeren in het startmenu en dxdiag intikken.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 01-01-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Wouter!! schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:17:
Mijn Specs:

Pentium 4 2,4 @ 2,81 512Kb Chache
Asus P4P800S
Hitachi 160Gb 7K250 ATA-100
Asus Radeon 9200SE 64Mb
Lite-On Combo Drive Cd-Rw/Dvd-Rom
256Mb Dane-Elec PC3200
256Mb Twinmos PC3200
NoName 300Watt Voeding

Wat Doe ik?:
Gamen, Surfen En downloaden

Richtlijnen:
Stille En toch Snelle En Goede Game-PC

Budget Ongeveer 300 Euro
Gforce 6600GT videokaart (AGP-versie) -> 190 Euro
Zalman V700-cu videokaart koeler -> 25 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
Voor de 6600Gt word een voeding van minimaal 350 watt aangeraden...ideeen voor een goedkope maar toch betrouwbare 400wattvoeding?(400 i.v.m. toekomstige upgrades)

[ Voor 74% gewijzigd door Wouzziej op 01-01-2005 22:55 ]

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Een zalman 400 watt voor rond de €75,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Erkandude schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:54:
Een zalman 400 watt voor rond de €75,-
goede keuze ja. Verder ook nog mogelijk:
- AOpen 400watt (fsp voeding)
- Tagan 380watt

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn andere server moet ook eens geupdate worden .
(waren eigenlijk 2 identieke servers in het begin)

Mobo : Asus P2B

Proc : 2X Intel P2 400mhz

Ram : 256mb Dane - Elec

Harde schijven : Raptor 36gb 15k (dacht ik) , Maxtor 200gb 7.2k

Video : Oud Matrox kaartje

dan nog een geluidskaart en andere zooi

Wat ik ermee doe ???
Internetten msn en internet games en opslag

Budget ???
Zelfde als voor de andere server ....
2000 Euro

Richtlijnen ???
Over Intel en AMD is het mij de grootste twijfel . Xeon of Opteron ???
en DDR2 of DDR ??? Raid of niet ???

Wat wil ik ermee gaan doen ???
Vooral gamen en opslag

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:11:
Mijn andere server moet ook eens geupdate worden .
(waren eigenlijk 2 identieke servers in het begin)

Mobo : Asus P2B

Proc : 2X Intel P2 400mhz

Ram : 256mb Dane - Elec

Harde schijven : Raptor 36gb 15k (dacht ik) , Maxtor 200gb 7.2k

Video : Oud Matrox kaartje

dan nog een geluidskaart en andere zooi

Wat ik ermee doe ???
Internetten msn en internet games en opslag

Budget ???
Zelfde als voor de andere server ....
2000 Euro

Richtlijnen ???
Over Intel en AMD is het mij de grootste twijfel . Xeon of Opteron ???
en DDR2 of DDR ??? Raid of niet ???

Wat wil ik ermee gaan doen ???
Vooral gamen en opslag
http://www.tweakers.net/e...03337%2F1%2C101608%2F1%2C

1899.96 pleuros >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

specs:
GeForce FX 5700LE 256 mb, 2 * 256 ddr sdram pc2100, chaintech 9BJD1: Socket 478 Intel® Celeron/Pentium 4 400/533MHz FSB, ATX, Intel 845D + ICH2 Two 184 pin DDR DIMMs up to 2GB Supports PC1600/2100 DDR modules, WD 250, 120 en 200 gig en externe maxtor 250 usb 2.0, dvd brander van asus dual layer, pentium 4 2.2 ghz

wat doe ik er mee:
gamen, half life 2, need for speed underground 2 voor de rest downloaden en surfen. dvd's branden en aanpassen mbhv bijvoorbeeld dvd shrink. soms ook avi omzetten. ook beetje programmeren voor school.

Waar dacht ik aan:
pas upgrade gedaan van videokaart van geforce MX440 64 mb naar geforce 5700LE 256 mb. Zat nu te denken aan het geheugen te upgraden van 2 keer 256 naar 2 keer 512 ddr Sdram pc2100 aangezien dit t maximale is wat me mobo aankan.
als iemand nog meer idtjes heeft hoor ik het graag.

Budget:
200 euro

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo forum mensen,

Ik wil in korte tijd mijn pc updaten alleen weet ik zelf niet goed wat ik momenteel het beste kan kiezen. Daarom vraag ik jullie hulp :)

Mijn voorkeuren zijn:

- Stil i.v.m downloaden
- AMD
- Games op goeie kwaliteit spelen denk aan halflife 2 , battlefield,
- Films
- Paintshopen
- Downloaden

Richtprijs:

- 400 t/m 500 euro

Momenteel heb ik het volgende systeem:

- AMD Atlon Xp 2000 mhz
- 2x 256 Ram geheugen pc 2700 (volgens mij)
- MSI kt3 Ultra
- 80 Gig Maxtor 7200 rmp 8 mb
- 200 Gig Western Digital 7200 rmp 8 mb
- A-open 350 watt voeding
- Geforce 4 Ti 4200 64 Mb
- Lite-on dvd-speler ( zwart )
- Lite-on brander (zwart )

+ Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe
+ Zalman ZM-OP1

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Ik heb zelf al m'n ideeën over wat ik met mijn budget ga doen, maar ben benieuwd hoe iemand anders daar over denkt:

systeem:

• ATX Midi Tower A007S.3 300Watt/PFC
• Moederbord Asus A7v333
• Processor: Amd athlon XP 1700+ (enigzins overgeclocked)
• Geheugen: 768 mb DDR PC333 (512 +256)
• HD: Maxtor 60GB 7200 RPM + 160 GB 7200 RPM (ATA)
• Videokaart: Hercules radeon 8500 LE
• Brander: Lite-on 48×12×48
• DVD: AOPEN DVD-1648
• tft: Hercules 920 pro dvi

functies:
3dsmax, gamen (ut2004, hl2, nfsu2 etc.), photoshop, internet

richtlijnen: A64, pciE, nieuwe kast ( omdat bijna alles moet worden ge-upgrade ben ik van plan om met de dingen die eruit moeten + andere dingen die ik nog heb een 2de systeem te bouwen)

budget:
500-600 + (mag meer zijn als het echt nodig is)

Ben benieuwd wat jullie ervan maken, alvast bedankt :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:50
Ik heb nu:
amd 1700+
radeon 9800
512 pc 2100 geheugen
asus mobo met via chipset
coolermaster centurion 5
420w voeding

Ik zat aan het volgende te denken:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) € 130,50 € 130,50

AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB) € 236,- € 236,-

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 150,- € 150,-

Leadtek GeForce PCX6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH

Totaal :705 euro via pricewatch
Ik gebruik de pc voornamelijk voor gamen,schoolwerk en msn/irc

Nu vroeg ik mij alleen af of:
1.Dat geheugen goed gaat werken met mobo/cpu
2.Wat dat TDH voor staat bij de videokaart

Andere op en aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:42:
Wat dacht je van een nieuwe kast ($50), nieuw mobo met onboard video($80), nieuw celeron 1.3 ghz proccessor($50), 128 mb geheugen($40), 40 gb hardeschijf ($45).

[...]
Vanwaar die dollars?

Als je er alleen maar mee wilt internetten zou ik voor €250 gewoon een nieuwe PC kopen. Bij Completer hebben ze aardige systeempies voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Bl4ckviper schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:25:
specs:
GeForce FX 5700LE 256 mb, 2 * 256 ddr sdram pc2100, chaintech 9BJD1: Socket 478 Intel® Celeron/Pentium 4 400/533MHz FSB, ATX, Intel 845D + ICH2 Two 184 pin DDR DIMMs up to 2GB Supports PC1600/2100 DDR modules, WD 250, 120 en 200 gig en externe maxtor 250 usb 2.0, dvd brander van asus dual layer, pentium 4 2.2 ghz

wat doe ik er mee:
gamen, half life 2, need for speed underground 2 voor de rest downloaden en surfen. dvd's branden en aanpassen mbhv bijvoorbeeld dvd shrink. soms ook avi omzetten. ook beetje programmeren voor school.

Waar dacht ik aan:
pas upgrade gedaan van videokaart van geforce MX440 64 mb naar geforce 5700LE 256 mb. Zat nu te denken aan het geheugen te upgraden van 2 keer 256 naar 2 keer 512 ddr Sdram pc2100 aangezien dit t maximale is wat me mobo aankan.
als iemand nog meer idtjes heeft hoor ik het graag.

Budget:
200 euro
Tja, je zal het waarschijnlijk niet zo leuk vinden om te horen. Maar die videokaart upgrade is niet zo best. Het verschil tussen de 5700le en de mx440 is wel groot maar niet zo groot als ik je had willen aanraden. Die 256mb is helemaal nutteloos voor deze kaart. Ook na je upgrade is de videokaart nog steeds het zwakke onderdeel in dit systeem, voor 200 Euro zou ik je dan ook willen aanraden voor de Gforce 6600GT (apg-versie) te gaan. Ook al heeft die maar 128mb geheugen, hij is een heel stuk beter dan de 5700le.
Wil je de videokaart toch niet upgraden dan zou ik idd voor 2 x 512mb gaan, maar neem dan wel gelijk pc3200 geheugen. Dat is nauwelijks duurder dan pc2100 maar wel heel wat toekomstgerichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:22:
Hallo forum mensen,

Ik wil in korte tijd mijn pc updaten alleen weet ik zelf niet goed wat ik momenteel het beste kan kiezen. Daarom vraag ik jullie hulp :)

Mijn voorkeuren zijn:

- Stil i.v.m downloaden
- AMD
- Games op goeie kwaliteit spelen denk aan halflife 2 , battlefield,
- Films
- Paintshopen
- Downloaden

Richtprijs:

- 400 t/m 500 euro

Momenteel heb ik het volgende systeem:

- AMD Atlon Xp 2000 mhz
- 2x 256 Ram geheugen pc 2700 (volgens mij)
- MSI kt3 Ultra
- 80 Gig Maxtor 7200 rmp 8 mb
- 200 Gig Western Digital 7200 rmp 8 mb
- A-open 350 watt voeding
- Geforce 4 Ti 4200 64 Mb
- Lite-on dvd-speler ( zwart )
- Lite-on brander (zwart )

+ Zalman ZM80D-HP VGA Cooler Heat Pipe
+ Zalman ZM-OP1

Alvast bedankt voor jullie advies!
Gforce 6600GT (pci-express) -> 160 Euro
+ Zalman V700CU vga-koeler -> 25 Euro (huidige zalman past niet op deze kaart).

Socket 939 Nforce4 mobo -> 135 Euro

AMD Athlon64 3000+ socket 939 -> 140 Euro

Bij dit systeem is de processorkoeler de grootste herriemaker (niet heel veel herrie hoor). Dit zou je nog wat kunnen verminderen met een Zalman C7000B-cu koeler voor 35 Euro.

Dan is het enige wat nog ontbreekt pc3200 geheugen. Je huidige geheugen draait ook wel maar zorgt er toch voor dat het systeem minder snel werkt dan zou kunnen. Dit kan je dan nog later upgraden. Wil je dit direct vervangen dan zou je die zalman koeler kunnen laten zitten en direct 2 x 256mb pc3200 geheugen aan kunnen schaffen. (wel 2 identieke reepjes nemen vanwege dual-channel op socket 939).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
inquestos schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:55:
Ik heb zelf al m'n ideeën over wat ik met mijn budget ga doen, maar ben benieuwd hoe iemand anders daar over denkt:

systeem:

• ATX Midi Tower A007S.3 300Watt/PFC
• Moederbord Asus A7v333
• Processor: Amd athlon XP 1700+ (enigzins overgeclocked)
• Geheugen: 768 mb DDR PC333 (512 +256)
• HD: Maxtor 60GB 7200 RPM + 160 GB 7200 RPM (ATA)
• Videokaart: Hercules radeon 8500 LE
• Brander: Lite-on 48×12×48
• DVD: AOPEN DVD-1648
• tft: Hercules 920 pro dvi

functies:
3dsmax, gamen (ut2004, hl2, nfsu2 etc.), photoshop, internet

richtlijnen: A64, pciE, nieuwe kast ( omdat bijna alles moet worden ge-upgrade ben ik van plan om met de dingen die eruit moeten + andere dingen die ik nog heb een 2de systeem te bouwen)

budget:
500-600 + (mag meer zijn als het echt nodig is)

Ben benieuwd wat jullie ervan maken, alvast bedankt :)
Wat ik je aanraad is het volgende, het gaat alleen wel iets over het budget heen.

-Gforce 6600GT pci-express -> 160 Euro
-Socket 939 Nforce4 mobo -> 135 Euro
-AMD Athlon64 3000+ socket 939 -> 140 Euro
-2 x 512mb pc3200 geheugen -> 160 Euro
Dit is samen zo'n 600 Euro.
Aangezien je een nieuwe kast wilt (wat ook wel intelligent is gezien dat daar ook een nieuwe voeding bij zit) zal je je budget iets moeten verhogen.
De kast is een persoonlijke keuze, ik raad je wel aan voor een kast met een A-merk voeding (Antec, Tagan, Zalman, A-open) van min. 350 Watt te kiezen. Dit zal zo'n 80 tot 110 Euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
pingkiller schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:07:
Ik heb nu:
amd 1700+
radeon 9800
512 pc 2100 geheugen
asus mobo met via chipset
coolermaster centurion 5
420w voeding

Ik zat aan het volgende te denken:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) € 130,50 € 130,50

AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB) € 236,- € 236,-

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 150,- € 150,-

Leadtek GeForce PCX6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH

Totaal :705 euro via pricewatch
Ik gebruik de pc voornamelijk voor gamen,schoolwerk en msn/irc
Ziet er goed uit!
Nu vroeg ik mij alleen af of:
1.Dat geheugen goed gaat werken met mobo/cpu
Twinmos is niet echt een A-merk, er zijn wel aardig wat problemen mee over het algemeen. Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan. Wil je wat meer zekerheid dan zou ik iets meer geld uitgeven en gewoon voor een merk als Corsair, Kingston of Dane-elec. gaan.
2.Wat dat TDH voor staat bij de videokaart.
Eerste hit in de search:
ReseT in "Leadtek Titanium 200 TV-Out (Retail), TD..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Laatst online: 06-12-2021
Huidige Specs:
Toshiba Satellite 1700-300 notebook.
Intel Celeron 650 mhz (coppermine)

Wat doe ik ermee:
Internetten, muziek luisteren, film kijken, gebruiken voor werk.

Richtlijnen:
Ik wil hier een snellere CPU in zetten, want de notebook draait wel aardig netjes (Debian)
Maar ik mis net dat kleine beetje extra power.. Dus een minimaal 800/900mhz processor erin zou fijn zijn. Maar welk type dan..
het in en uitbouwen is overigens geen probleem, deze toshiba is al meerdere malen uit elkaar geweest voor grotere harddisk, nieuwe dvd drive, nieuw tobo en extra geheugen (maar dat laatste is wel heel EZ natuurlijk)

Het financiele plaatje:
Niet relevant, wat kost zo'n 'ouwe' cpu nou tegenwoordig... ik wil gewoon gelijk 'de juiste' cpu kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Insano schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:36:
Huidige Specs:
Toshiba Satellite 1700-300 notebook.
Intel Celeron 650 mhz (coppermine)

Wat doe ik ermee:
Internetten, muziek luisteren, film kijken, gebruiken voor werk.

Richtlijnen:
Ik wil hier een snellere CPU in zetten, want de notebook draait wel aardig netjes (Debian)
Maar ik mis net dat kleine beetje extra power.. Dus een minimaal 800/900mhz processor erin zou fijn zijn. Maar welk type dan..
het in en uitbouwen is overigens geen probleem, deze toshiba is al meerdere malen uit elkaar geweest voor grotere harddisk, nieuwe dvd drive, nieuw tobo en extra geheugen (maar dat laatste is wel heel EZ natuurlijk)

Het financiele plaatje:
Niet relevant, wat kost zo'n 'ouwe' cpu nou tegenwoordig... ik wil gewoon gelijk 'de juiste' cpu kopen :)
Hoezo heb je dan advies nodig?
Zoek gewoon op welke cpu je mobo max. aankan en koop die (wordt waarschijnlijk wel ff zoeken, maar wie zoekt die vind).
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
.

• Geef je huidige specs, GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig.
  • Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen?)
  • Geef aan wat je richtlijnen zijn (AMD of Intel, nieuw geheugen of videokaart)
  • Geef je aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven

• Geen offtopic posts
  • Geen hoe-is-dit-systeem vragen, zie ook ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

Alle uitgebreide regels (met uitleg) zijn hier te bewonderen.