Tsja... Met een budget van 300 euro zit je net op de wip!!! Een X800Pro ligt daan 100 euro boven je budget en is dus niet haalbaar. Echter ga je een stapje naar beneden dan zou ik voor een NVidia 6800LE gaan voor 220 euro. Ik ben zelf nooit voorstander van top-of-the-range producten, aangezien die naar mijn mening te duur zijn en zou dus voor de 6800LE gaan, maar de keuze is dus aan jou!!Jostheking schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:36:
Huidig systeem:
[...]
Doel: Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen, dus mijn videokaart is de bottleneck!
Ik wil gewoon zoveel mogelijkheid snelheid, mijn budget ligt rond de 300 €, maar daar mag nog wel iets bij als het nodig is...
Ik verwacht ook wel dat ik een nieuwe voeding nodig heb!
Zou het beter zijn om nog even te wachten op de X850, en dan hopen dat de prijs van de X800 naar beneden gaat? Want ik wil wel een videokaart die even meekan
Je systeem is inderdaad een beetje verouderd. Halflife2 is misschien nog net te spelen, maar zeker niet met alle eye-candy. Als je wil gaan upgraden zou ik dat behoorlijk grondig gaan doen en dat komt ongeveer neer op een geheel nieuw systeem. Als dat je nou echt niets lijkt zou je kunnen overwegen alvast een nieuwe videokaart aan te schaffen, die zal je (ondanks de APG 4x, wat niet veel scheelt) een behoorlijk prestatie boost geven!!!Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:49:
Hallo,
Vraagje! Ik wil binnekort half life2 gaan spelen alleen ben ik bang dat mijn systeem dat van geen kant meer gaat trekken. Zal ik deze nu op bepaalde vlakken opwaarderen of is het aanschaffen van een nieuw systeem beter!!!
Ik heb een:
- p4 met P4T Socket 423 P4 moederbord Intel 850 chipset
-1,4 ghz proccessor
-256 mb RDRAM
-geforce 2 MX/MX400 videokaart
-40 gb HD
-ik weet dat het geheugen erg duur is, dus dat wordt lastig
-heeft het dan zin om een goede videokaart te kopen, alleen mijn moederboord heeft 4x AGP
ik ben een beetje de weg kwijtgeraakt zeg maar......
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten,
Mark
Maar misschien is het een idee om je budget te posten, dan kunnen we je beter adviseren!!!
[ Voor 47% gewijzigd door AJ1815 op 16-12-2004 13:17 ]