Kan iemand mij op weg helpen wat beter is + of - DVD en wanneer gebruik je welke?
Zijn hier misschien artikelen over?
Alvast bedankt.
Zijn hier misschien artikelen over?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Verwijderd
"+ leest van buiten naar binnen"?? leg es uit, heb je een bron?Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:13:
- leest en schrijft van binnen naar buiten (net zoals CD-r)
+ leest en schrijft van buiten naar binnen
Ik heb hier een +/- brander, die alles leest, maar als ik een +DVD is mijn gewone DVD-rom stop kan ie daar niks mee.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ahum. Precies anders om. Plus is beter voor data, min beter voor video.Psboy schreef op 28 oktober 2004 @ 16:07:
Plus is beter voor video, en min is beter voor data. Waarom weet ik niet precies ...
Ze lezen beide van binnen naar buiten.Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:13:
- leest en schrijft van binnen naar buiten (net zoals CD-r)
+ leest en schrijft van buiten naar binnen
[ Voor 21% gewijzigd door TheBorg op 28-10-2004 16:19 ]
Het staat meestal ook beschreven op de verpakking/in de handleiding wat je DVD-speler allemaal kan lezenVerwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:24:
Alvast bedankt voor de snelle antwoorden.
Hieruit begrijp ik dat + beter is voor data en - voor video. Dit is eigenlijk wat ik wilde weten als newbie op DVD vlak. En ik neem aan dat het toch een kwestie van proberen blijft of je DVD player het kan afspelen de ja of nee.
Alvast bedankt allemaal.
The devil is in the details.
Verwijderd
Het klopt wat je zegt (net ook even nagekeken op een halfvolle DVD-r)timow schreef op 28 oktober 2004 @ 16:15:
[...]
"+ leest van buiten naar binnen"?? leg es uit, heb je een bron?
Dan zou er dus ook van buiten naar binnen geschreven moeten worden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq