Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xbox Controller Modden

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik had even een vraagje over het modden van je Xbox Controller.
Ik heb mijn hele controller uit elkaar gehaald en wil dus die Jewel van de controller verlicht krijgen.
Nu is mijn vraag welke maat ledjes heb ik nodig, hoeveel ledjes en hoeveel moet het weerstandje zijn en waar verbind ik het geheel mee?
Misschien dat iemand dit weet? :*)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Het spijt me, maar opzich kun je ook voor het posten even de faq lezen.
Frequently Asked Questions CME
De search helpt ook.
:/

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geraadpleegd maar zag alleen dingen voor de Xbox zelf en niet voor de controllers :? 8)7

En hoe ik ledjes aan een weerstand e.d. verbind snap ik ook wel maar waar haal ik de voeding vandaan vanuit mijn controller

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 12:49 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:48:
Heb ik al geraadpleegd maar zag alleen dingen voor de Xbox zelf en niet voor de controllers :? 8)7
maar wel over LEDjes.....
de LED-FAQ

daar staat precies in hoeveel ledjes en welke weerstand je kunt gebruiken. verbinden doe je uiteraard met koperdraad :? (wat dacht jij dan, met een schoenveter?)

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op 28 oktober 2004 @ 12:50:
[...]

maar wel over LEDjes.....
de LED-FAQ

daar staat precies in hoeveel ledjes en welke weerstand je kunt gebruiken. verbinden doe je uiteraard met koperdraad :? (wat dacht jij dan, met een schoenveter?)
Doe nou niet zo slim aub als je niet eens weet wat ik aan het doen ben!
Je hoeft helemaal geen koperdraad te gebruiken want je kan de 3 ledjes gewoon aan elkaar doorverbinden met een weerstandje eraan maar mijn vraag is waar ik het geheel aan vast soldeer op mijn Controller printplaatje

Verwijderd

waar haal ik de voeding vandaan vanuit mijn controller
Wat dacht je van de voedingspin van je controlleraansluiting zelf? 8)7

In het geval van USB (4 pins aansluiting): de buitenste 2 pinnen zijn ground en +5V.

Xbox controlleraansluiting (5 pins):
1 - +5V
2 - D-
3 - D+
4 - ?? (probably +12V)
5 - GND

Afbeeldingslocatie: http://www.llamma.com/xbox/Mods/images/LEDCtrlr/Solder.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.llamma.com/xbox/Mods/images/LEDCtrlr/Finished.jpg

Bron: http://www.llamma.com/xbox/Mods/LED_Controller_Mod.htm
Duur setje voor mensen die te lui zijn om zelf Led + voorschakelweerstand bij elkaar te zoeken: http://www.psxshop.nl/pro...h/22_196/products_id/1130

Bovenstaande was een paar seconde werk met Google....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:56:
[...]
Wat dacht je van de voedingspin van je controlleraansluiting zelf? 8)7

In het geval van USB (4 pins aansluiting): de buitenste 2 pinnen zijn ground (zwart) en +5V (rood). De overblijvende pinnen zijn Data- (groen) en Data+ (wit) welke je niet nodig hebt voor een ledmod.

Xbox controlleraansluiting (5 pins):
1 - +5V (rood)
2 - D- (groen)
3 - D+ (wit)
4 - ?? [probably +12V] (geel)
5 - GND (zwart)

Bovenstaande was 6 seconde werk met Google....
Kijk hier heb ik tenminste wat aan ThQ! Heb je de link misschien nog?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 13:07 ]

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:55:
[...]

Doe nou niet zo slim aub als je niet eens weet wat ik aan het doen ben!
Je hoeft helemaal geen koperdraad te gebruiken want je kan de 3 ledjes gewoon aan elkaar doorverbinden met een weerstandje eraan maar mijn vraag is waar ik het geheel aan vast soldeer op mijn Controller printplaatje
Weet jij wat een multimeter is en hoe je die moet gebruiken om precies dat uit te vinden wat jij wil weten?

Als je met de search niks kan vinden, dan heeft niemand hier het nog gedaan. Boos worden daarover is net zoiets als boos worden omdat niemand je kan vertellen hoe je een warp-engine moet maken. In feite ben je boos op jezelf omdat je het niet zelf kunt uitvinden, maar lucht je je boosheid op een ander.

Macbook Pro

Verwijderd

[google=Xbox controller pinout GND]
[google=Xbox controller led]
[search=xbox controller led]

Kortom, zelf iets meer moeite doen en eerst wat naslagwerken raadplegen is wel het minste wat je moet doen alvorens een topic te openen. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum. Iets meer vriendelijkheid zou ook sieren... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 13:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.