Toon posts:

[XP] Computer gaat niet uit na installatie SP2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van SP2 op mijn Pc met WinXp gaat de computer uit zichzelf niet meer uit. Voorheen (voor instal SP2) deed ik alleen mijn beeldscherm uit en de kast ging vanzelf uit. (na op afsluiten te hebben gedrukt natuurlijk) Met uit bedoel ik dus van stroom "uitgeschakeld". Nu krijg ik het scherm "U kunt de computer uitzetten". En moet ik de knop op mijn kast dus "drie seconden" inhouden wil hij echt uitgaan.

Meteen na de installatie deed dit probleem zich voor. Alles werkt verder zonder problemen en geen foutmeldingen. Ik heb SP2 al eens verwijderd en toen ging hij wel uit. Ik hem de APM in geavanceerd energiebeheer aangevinkt. Ook dat werkte niet.

Iemand een oplossing (behalve SP2 verwijderen, grapjas).

• backslider
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Gaat dit topic daar ook niet over?

Over het niet kunnen afsluiten?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/969579

Verwijderd

Topicstarter
nee niet helemaal. het probleem is ongeveer hetzelfde, dat wel. Maar bij mij doet hij het zonder SP2 wel gewoon aflsuiten... En de oplossingen die daar werden aangedragen heb ik al geprobeerd.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 07:15

Elektronicanet

Leds do it!

Probleem ook gehad, opgelost door dat trucje met verborgen apparaten in apparaatbeheer aanzetten. Je moest dan een of andere device toevoegen of juist verwijderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Elektronicanet op 28-10-2004 13:13 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Ja oké dat wil ik wel proberen. Maar welk device? :?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het de "NT Apm/Legacy-interfacenode" kunnen zijn? En weghalen daarvan heeft verder geen gevolgen?

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

staat er onder 'computer devices' wel "ACPI uni-processor computer" ?

Als er geen "ACPI" staat kun je proberen dit device weg te gooien en windows opnieuw te laten detecteren.

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
Er stast geen "ACPI uni...." Ik zal nog eens goed kijken, maar als het nergens staat, dan welk device weghalen? Die "NT Apm..." ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee er staat standaard-pc. Dit is dus waarschijnlijk het probleem denk je?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NT APM Legacy node inschakelen dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic staat - probeer daar ook zelf op te letten aub :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dank je wel elevator. Maar in ieder geval; De NT Apm/Legacy-Interfacenode staat ingeschakeld. Mijn Bios zegt ACPI enabled en APM ON. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Maar wat Belgar zegt staat er niet. Geen ACPI processor of zoiets, alleen standaard-pc. Dat zou het nog kunnen zijn. Echter als ik de stuurprogramma's wil bijwerken herkent hij alleen de standaard-pc?
Pagina: 1