[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.496 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 23:15
Ik zit met een probleempje met mijn GeForce 6800LE. Met drivers van een maand of wat terug kan ik namelijk met een tabje "gevanceerd" bij de tvout opties kiezen of ik composite of svideo out wil hebben. Sinds wat nieuwere forceware drivers blijft dit tabje grijs en kan ik alleen het type instellen: PAL of NTSC. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:38:
[...]

hehe bedankt voor je goede woord, en ik weet heus wel wat SLi is hoor hehe ik heb niet voor niets de grootste 3dfx Voodoo collectie van de BeNeLux: http://www.3dfx.ch/gallery/collectors_obiwankenobi .

Als nVidia de 3dfx manier van Sli gaan gebruiken dan gaan ze er echt op vooruit, gewoon multichip op 1 kaart net als met de Napalm aka VSA-100 serries.

ik heb zelf met de Voodoo5 testen gedaan met single chip en muiltichip mode en je merkt het verschil echter als je FSAA gaat gebruiken. trouwens glide heb ik ook nog aan de gang gekregen op de GeForce 6800GT :) Het was wel een gedoe , maar met die progge kunnen jullie je oude Glide apps draaien op je nieuwe GeForce :):

http://www.zeckensack.de/glide/archive/GlideWrapper080e.exe

http://www.zeckensack.de/glide/index.html

als er problemen zijn dan hoor ik ze graag. ;)

toch is het erg bruut om te zien twee GeForce 6800 ULTRA's in nVidia SLI :) bij de Point Of View Stand hadden ze van die mooie ALienWare ALX systemen ...woei die waren bilkjes zeg :9~ , daarin zaten nVidia SLI sets van de GeForce 6800 GT/ULTRA en 6600GT, maar erw erd mij verteld dat de GeForce 6600GT de enigste was die echt in dual PCI-E x16 werkte of kon werken en bij de 6800 kaarten was dat kaart A in x16 werkte en kaart B in x8. erg vaag.
Dat was niet als reactie op jou mar op de reactie dat SLI altijd met 2 kaarten moestn :)

Anoniem: 23009

of twee of meer chips aka het VSA-100 idee, maar goed toch is het SLi concept weer een beetje terug :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 25-11-2004 18:09 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik zit te denken aan een GT6600 van XFX , nou wil ik die flink stiller maken door de fan op 50% te zetten tijdens surfen, kan dat mbv een stukje software. Ik hoorde dat er ergens een utililty voor moest rondzweven. Weet alleen net of dat voor alle merken goldt cq voor alle nvidia typen.
Iemand die dat weet?

Het is een stille barebone, dus watercooling of passief past helaas niet.

Alvast bedankt

btw is de XFX een lawaaimaker??

[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 25-11-2004 19:06 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

ErikRo schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:05:
Ik zit te denken aan een GT6600 van XFX , nou wil ik die flink stiller maken door de fan op 50% te zetten tijdens surfen, kan dat mbv een stukje software. Ik hoorde dat er ergens een utililty voor moest rondzweven. Weet alleen net of dat voor alle merken goldt cq voor alle nvidia typen.
Iemand die dat weet?

Het is een stille barebone, dus watercooling of passief past helaas niet.

Alvast bedankt

btw is de XFX een lawaaimaker??
In principe hebben ze allemaal een 2D en 3D modus betreft fan speed (behalve Asus), verder wordt de fan dynamisch geregeld, als je vast waardes wilt gebruiken kan je de gainward expert tool gebruiken.
Deze werkt ook perfect op mijn XFX 6800 GT. (en ja ding is lawaaimaker in 3D modus)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

nogmaals een klein schopje iemand ervaring met de Club-3d 6800GT DDR3 ?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die XFX heb ik ook. Een echte lawaaimaker kan ik het niet noemen, hij maakt ongeveer evenveel lawaai als een 8cm casefan (maar dan geen low-noise variant). Maar als je een PC hebt met allemaal low-noise componenten ga je de XFX wel horen. Ik heb er een waterblokje op gemaakt, dus ik ben ervan af.

De fan langzamer laten draaien is volgens mij niet zo'n goed idee, de kaart wordt al 49C na een 3DMark run (43C idle), maar misschien kun je een low-noise 8cm fan erop zetten (als dat past in je kastje).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ErikRo
  • Laatst online: 20-05 15:08
zonoskar schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:43:
[...]

Die XFX heb ik ook. Een echte lawaaimaker kan ik het niet noemen, hij maakt ongeveer evenveel lawaai als een 8cm casefan (maar dan geen low-noise variant). Maar als je een PC hebt met allemaal low-noise componenten ga je de XFX wel horen. Ik heb er een waterblokje op gemaakt, dus ik ben ervan af.

De fan langzamer laten draaien is volgens mij niet zo'n goed idee, de kaart wordt al 49C na een 3DMark run (43C idle), maar misschien kun je een low-noise 8cm fan erop zetten (als dat past in je kastje).
Het is maar een 25x25x30cm kastje (soltek 3401) en muisstil. Hij mag van mij best wel lawaai maken zolang het maar alleen onder het gamen is. Daarna als ik bv surf dan wil hem op 50% zetten. Dat kan toch? Of wordt hij ook (te) heet in 2D mode?

btw had jouw xfx 6600gt ook een dynamische fan of draaide hij altijd full speed?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• GfMike
  • Laatst online: 16-05 21:17
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:38:
[...]

toch is het erg bruut om te zien twee GeForce 6800 ULTRA's in nVidia SLI :) bij de Point Of View Stand hadden ze van die mooie ALienWare ALX systemen ...woei die waren bilkjes zeg :9~ , daarin zaten nVidia SLI sets van de GeForce 6800 GT/ULTRA en 6600GT, maar erw erd mij verteld dat de GeForce 6600GT de enigste was die echt in dual PCI-E x16 werkte of kon werken en bij de 6800 kaarten was dat kaart A in x16 werkte en kaart B in x8. erg vaag.
Ik heb hier een Asus A8N-SLI Deluxe moederbord thuis en 2x 6800GT 8) het leven van een freelanche 3d tester is best leuk.
Om even op je verhaal te komen, zo werkt het niet.

de nForce 4 chipset kan slechts 20 PCI-Express kanalen aansturen, op een Asus A8N-SLI Deluxe is dat 2 PCI-Express 1x sloten en 1 PCI-Express 16x slot.
Op het moment dat je SLI gaat gebruiken worden word het 2e PCI-Express 16x slot geactiveerd. qua voeding en omvang zijn het 2 PCI-Express 16x sloten maar qua snelheid worden het 2 PCI-Express 8x sloten. dit is met elke SLI combinatie, dus 2x 6600GT. 6800GT en 6800Ultra.
Op het moment dat je SLI uitschakeld word het het primaire slot PCI-Express 16x en het andere slot word uitgeschakeld.

de kaarten die jij bij de POV stand zag waren dummie,s en de moederborden ook.
Als je naar de stand van Computer! totaal was gegaan op de HCC dagen had je een werkende demostratie van SLI kunnen zien met 2 6800GT kaarten.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Die systemen bij POV waren gewone 6800GT AGP systemen ...
Die gozer bij die stand wist me nog precies te vertellen wat erin zat : P4 3Ghz en 512 MB mem ... verders niks bijzonders.
Dus op een 6800 GT draait het allemaal zat ...
Maar .... ik ben ook wel erg benieuwd naar de resultaten van 2 GT's in SLI ...
En dat PCI Express SLI op 2 x 8x draait was toch al een tijd bekend ?
Nou nog GOEIE benchmarks zien ...

[toevoeging]
Obi -> Was jij niet die kerel die zo laaiend enthousiast was over 3DFX ?
Dan heb ik je nog met die dude van POV zien praten ...
Diezelfde dude vertelde me heel duidelijk dat het NIET de SLI bakkies van Alienware waren ... Maar leen bakken van Lan=life of zo ...
Maar dat er dan wel hun kaart in zat ...
[/toevoeging]

[ Voor 30% gewijzigd door Talon op 25-11-2004 22:51 ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Maar .... ik ben ook wel erg benieuwd naar de resultaten van 2 GT's in SLI
U vraagt wij draaien:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2285
http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD05MjI=
Als ik het goed begrijp zijn (mijn oorspronkelijke keuze) 2 6600GT's de beste keuze qua prijs/kwaliteits kaart.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• WeAreLegion
  • Niet online
Vraagje, welke drivers kan ik nou beste gebruiken? ik hoor echt zoveel verschillende verhalen en lees ook overal verschillende dingen. Ik heb nu de gene die nvidia op hun site heeft staan.

[edit]

ok dan houd ik het hier lekker bij. Het draait verder prima. Ik download de volgende WHQL wel als hij op nvidia site zelf staat.

[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 26-11-2004 00:08 ]

Anoniem: 115092

De beta drivers van Nvidia, zoals die op de website staan, zijn prima (in elk geval voor geforce 6 kaarten). Mocht je toch problemen hebben dan download je een andere versie, simple. Zolang je geen problemen hebt qua grahpic coruption noch een performance isue, dan heb je een goede driver. Welke driver nu uiteindelijk het beste is, is per systeem verschillend. Veel verschil tussen de laatst uitgekomen drivers is er overigens niet.

Advies: Blijf de driver gebruiken die je nu gebruikt, tenzij je performance problemen of graphics corruptie ondervind.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 25-11-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[toevoeging]
Obi -> Was jij niet die kerel die zo laaiend enthousiast was over 3DFX ?
Dan heb ik je nog met die dude van POV zien praten ...
Diezelfde dude vertelde me heel duidelijk dat het NIET de SLI bakkies van Alienware waren ... Maar leen bakken van Lan=life of zo ...
Maar dat er dan wel hun kaart in zat ...
[/toevoeging]
Jazeker dat was ik wel idd, maar ja ik kan niet weten dat jij me zag, heeh The Force Serves You well ;) 3dfx blijft voor mij nog steeds the King maar ja dat is mijn mening, ik spaar ook die kaarten van 3dfx, dat is ook een grote hobbby van me, maar nVidia en ATi's zijn ook wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe ik was vroeger ook diehard 3dfx fan. Maar goed wil toch wel beetje mee gaan met de tijd. Maar me voodoo 5 5500 lijst ik nog keer in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
GfMike schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:18:
[...]

Ik heb hier een Asus A8N-SLI Deluxe moederbord thuis en 2x 6800GT 8) het leven van een freelanche 3d tester is best leuk.
Om even op je verhaal te komen, zo werkt het niet.

de nForce 4 chipset kan slechts 20 PCI-Express kanalen aansturen, op een Asus A8N-SLI Deluxe is dat 2 PCI-Express 1x sloten en 1 PCI-Express 16x slot.
Op het moment dat je SLI gaat gebruiken worden word het 2e PCI-Express 16x slot geactiveerd. qua voeding en omvang zijn het 2 PCI-Express 16x sloten maar qua snelheid worden het 2 PCI-Express 8x sloten. dit is met elke SLI combinatie, dus 2x 6600GT. 6800GT en 6800Ultra.
Op het moment dat je SLI uitschakeld word het het primaire slot PCI-Express 16x en het andere slot word uitgeschakeld.

de kaarten die jij bij de POV stand zag waren dummie,s en de moederborden ook.
Als je naar de stand van Computer! totaal was gegaan op de HCC dagen had je een werkende demostratie van SLI kunnen zien met 2 6800GT kaarten.
Hoe kom je in hemelsnaam al Freelancer aan die plank (A8N-SLI Deluxe). Anandtech had al moeite 1 van de 10 werkende exemplaren op aarde in handen te krijgen :O Heb je hem gekocht of geleend onder voorbehoud? Die plank is om af te fakkelen met een dikke CPU en een prom >:)

Kun je wat zeggen over twee 6600GT in SLI. Ik twijfel, want twee 6600GT in SLI is goedkoper dan een 6800Ultra in zn eentje. Maar is het even snel. Soms lees ik van wel soms weer van niet :?

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 26-11-2004 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

2 6600GT's in SLI is evensnel als een 6800GT op AGP. kep de grafiekjes gezien bij anandtech.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je beter nu een 6800 GT (pci-express) kopen en dan over ene paar jaartjes, als de kaart een stuk goedkoper is, een tweede erbij poten. :Y)

(ik hoop trouwens niet dat die ATI x850 werkelijk 20% tot 50% sneller is dan de geforce 6800 ultra. Heb je net een nieuwe kaart, is hij meteen weer verouderd als het ware... Is gewoon niet leuk meer voor je portemonaie als er iedere paar maanden een 20-50% snellere kaart op de markt komt. Waarom laten ze het niet een poosje rusten nu?).

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 26-11-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tuurljk is je kaart niet gelijk verouderd doh, Hij is gewoon langzamer maar nieuwe spellen draaien nog steeds wel soepel hoor. Je blijft anders bezig zeg, dan kan je elke 3 maanden wel een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84254

wanneer komt die 6800GT PCIe in de winkel, tot nu zie ik alleen maar AGP versies.
als je een nforce4 bordje wilt halen , wil je natuurlijk ook de snelste videokaart ter beschikking . 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 84254 op 26-11-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

Anoniem: 84254 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:01:
wanneer komt die 6800GT PCIe in de winkel, tot nu zie ik alleen maar AGP versies.
als je een nforce4 bordje wilt halen , wil je natuurlijk ook de snelste videokaart ter beschikking . 8)
Hier is alle informatie die je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 16-05 08:14
Anoniem: 84254 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:01:
Ik ga anders voor de nforce 4 met AGP hoor :Y
|:( :O

[ Voor 28% gewijzigd door ManiacScum op 26-11-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
Niet op letten, dat trieste figuur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:23

DaWaN

'r you wicked ??

Komplett heeft de A8N-SLI deluxe nu op vooraad :) Dus nu kunnen we eens ervaringen van tweakers horen met SLI

[ Voor 38% gewijzigd door DaWaN op 26-11-2004 15:25 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:03
DaWaN schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:24:
Komplett heeft de A8N-SLI deluxe nu op vooraad :) Dus nu kunnen we eens ervaringen van tweakers horen met SLI
Beter lezen. Er staat Beschikbaarheid: Niet beschikbaar vandaag. 92 stuks 2005-01-03 (niet bevestigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Inmiddels is het ultieme nVidia forum geopend:

http://forums.nvidia.com/

Alle technische vragen, problemen etc kunnen nu rechtstreeks aan nVidia worden bekend gemaakt en medewerkers kunnen nu eindelijk ook geoorloofd reageren op de forums.

Misschien handig om dit ook de firstpost op te nemen?

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 26-11-2004 17:08 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 115092 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:01:
Kun je beter nu een 6800 GT (pci-express) kopen en dan over ene paar jaartjes, als de kaart een stuk goedkoper is, een tweede erbij poten. :Y)

(ik hoop trouwens niet dat die ATI x850 werkelijk 20% tot 50% sneller is dan de geforce 6800 ultra. Heb je net een nieuwe kaart, is hij meteen weer verouderd als het ware... Is gewoon niet leuk meer voor je portemonaie als er iedere paar maanden een 20-50% snellere kaart op de markt komt. Waarom laten ze het niet een poosje rusten nu?).
het is bewezen dat AGP nog steeds net iets sneller is. PCI-E begint zich nu pas echt te ontwikkelen en AGP zal nog een HELE poos meegaan hoor.
Ik wacht net zoals Rekkie fijn op de nForce4 AGP mobo's. En SLI........wie gaat dat nou gebruiken? Er is wel een markt voor, maar nog neit nu.

Dacht je nou werkelijk dat de X850 echt 20% sneller zou zijn? Ik vind dat je als videokaart producent echt moet uitkijken met deze uitspraken. Puur theorie en voor mij dus bullcrap. 20% sneller.........yeah right........

Volgens mij is het het te vergelijken met het verschil tussen de 5900Ultra en de 5950Ultra.

ik moet het nog zien en ik verheug me op het tijdperk dat SM3.0 echt een rol gaat spelen

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Deathchant schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:09:
[...]
Ik wacht net zoals Rekkie fijn op de nForce4 AGP mobo's. En SLI........wie gaat dat nou gebruiken? Er is wel een markt voor, maar nog neit nu.
Dan kun je volgens mij lang wachten, want voor zover ik weet komt er geen nForce4 met AGP. Dus zul je het met een nForce3 moederbord moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biobak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:23:
[...]

Dan kun je volgens mij lang wachten, want voor zover ik weet komt er geen nForce4 met AGP. Dus zul je het met een nForce3 moederbord moeten doen.
En jij weet blijkbaar niet echt veel heh........dus hou je post voortaan ff in je binnenzak

Klik maar hier op dan leer je nog eens wat

De moderator heeft weeer gesproken

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 26-11-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Stinger666 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:05:
[...]

Hoe kom je in hemelsnaam al Freelancer aan die plank (A8N-SLI Deluxe). Anandtech had al moeite 1 van de 10 werkende exemplaren op aarde in handen te krijgen :O Heb je hem gekocht of geleend onder voorbehoud? Die plank is om af te fakkelen met een dikke CPU en een prom >:)

Kun je wat zeggen over twee 6600GT in SLI. Ik twijfel, want twee 6600GT in SLI is goedkoper dan een 6800Ultra in zn eentje. Maar is het even snel. Soms lees ik van wel soms weer van niet :?
Er zijn er 2 in nederland, Coen Krijns van HWI heeft er een en ik heb er een, Anandtech had het over een eerder exemplaar, hij heeft nu ook een nieuwere versie, de versie die de pers nu gebruikt is geen beta bord meer maar een retail versie.

preformance van de 6600gt viel wat tegen in sli, moet nog uitzoeken waar dat aan ligt, ben nu even 6800GT SLI aan het testen met een Athlon 64 4000+, eerst even kijken wat er met dit systeem voor score's te halen valt.
jammer dat ik hier alleen een stock cooler voor de cpu heb. mijn Watercooling ga ik niet even over zetten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

GFMike, maakt Sli het mogelijk om met 8xAA te spelen @1280 in recente spellen? (bijv. HL2, FC, Joint operations etc.)
Dat het extreem duur is en voor sommigen het geld niet waard is, is persoonlijk.
Ik zou dan wel 2 6800 GT's nemen ipv 2 ultra's.
Zoals gewoonlijk laten de meeste sites de min. fps niet zien in hun benches, Hardocp doet dit wel, zelfs uitgewerkt in real-time grafieken. Ze komen dan tot de volgende conclusie (imho valt de prestatie van 2 GT's tegen als je dit afzet tegen één XTPE, er is enkel een duidelijke winst in D3):

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1101166418UKq6GDeX4c_7_1.gif

http://www.hardocp.com/article.html?art=Njk2

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 26-11-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
GfMike schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:22:
[...]

Er zijn er 2 in nederland, Coen Krijns van HWI heeft er een en ik heb er een, Anandtech had het over een eerder exemplaar, hij heeft nu ook een nieuwere versie, de versie die de pers nu gebruikt is geen beta bord meer maar een retail versie.

preformance van de 6600gt viel wat tegen in sli, moet nog uitzoeken waar dat aan ligt, ben nu even 6800GT SLI aan het testen met een Athlon 64 4000+, eerst even kijken wat er met dit systeem voor score's te halen valt.
jammer dat ik hier alleen een stock cooler voor de cpu heb. mijn Watercooling ga ik niet even over zetten natuurlijk
Wat voor'n merk 6800GT's zijn dat dan? Ik ben zelf namelijk op zoek naar een PCIe 6800GT, maar ik ben nog geen merk tegengekomen die ze daadwerkelijk verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Anoniem: 90323 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:10:
[...]

En jij weet blijkbaar niet echt veel heh........dus hou je post voortaan ff in je binnenzak

Klik maar hier op dan leer je nog eens wat

De moderator heeft weeer gesproken
L E Z E N. In dat artikel wordt het woord AGP niet eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
biobak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:42:
[...]

http://www.digit-life.com/news.html?109024#109024
Hier staat wel het een en ander.

Maar op de nVidia site is 0,0 informatie terug te vinden over de integratie van agp in de Nforce4. Dus eerst het boord zien dan geloven :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Weet iemand of deze 6800GT PCIe in nederland ook al ergens te krijgen is:

http://www.newegg.com/app...ription=14-150-081&depa=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:27:
GFMike, maakt Sli het mogelijk om met 8xAA te spelen @1280 in recente spellen? (bijv. HL2, FC, Joint operations etc.)
Zodra ik de standaard benchmarks heb gedaan zak ik AA8x eens teten in HL2 en FC.
Joint operations heb ik niet.

momenteel ziet het er naar uit dat ik ongeveer het zelfde haal qau fps in Half-life 2 als Anandtech, heb dan ook ongeveer een gelijke configuratie
AquilaDus schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:39:
[...]

Wat voor'n merk 6800GT's zijn dat dan? Ik ben zelf namelijk op zoek naar een PCIe 6800GT, maar ik ben nog geen merk tegengekomen die ze daadwerkelijk verkoopt.
Rechtstreeks van nVidia zelf, referentie modelen dus. niet te koop maar speciaal voor reviewers.

Ik verwacht dat de 6800GT PCI-e pas ergens in januari goed leverbaar is, zelfs voor een reviewer is het bijna onmogelijk om die dingen goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een ouderwetse :P FX5900XT. Ik draai momenteel de 66.00 drivers, maar ik vroeg me af er er niet al iets beters onder de zon is. Iemand ervaring met deze kaart (of een andere 5900) en bijvoorbeeld de 67.02, 67.50 en/of de 70.41 of nog een andere?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:27:
Dat ligt er gewoon aan wat je precies eist als gamer. Ik bedoel, ik was gewend om te gamen met een snelheid van rond de 30 fps met mijn oude ti 4200. heb nu een single 6800 GT (agp variant) en daarmee speel ik half-life 2 gewoon goed op 8xaa / 16xaf. Haal dan ook zo rond de 30 fps voor mn gevoel. In elk geval goed speelbaar. Ik gebruik daarbij driver 67.02 .

De andere onderdelen van mijn systeem die relevant zijn voor de snelheid in games zijn:

Audigy 2 ZS geluidskaart
1024 mb DDR 400 geheugen
AMD Athlon 3200+ (800mhz fsb, 2,2 ghz, 512kb cache, socket 754 versie)
MSI K8N Neo Platinum moederboord met Nforce 3 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 17:16
Zal maar even melden dat er een linkje is toegevoegd aan de startpost... (danku CJ :))

20% winst voor de X850 lijkt me helemaal niet zo raar hoor. Als we beide kaarten naast elkaar zetten en aannemen dat de architectuur van beiden gelijk is, dan is de kloksnelheid van de X850 >20% hoger en dus de fillrate hoger. Komt dan nog bij dat de architectuur dus helemaal niet gelijk is en de X-Series blijkbaar sneller met een aantal shaders is. Dat wordt alleen nog maar versterkt naarmate de processors sneller worden, omdat de X800XT-PE ook nog vaak genoeg CPU-limited is.

2x 6800 in SLI ziet er toch wel lekker uit, maar ik denk dat CPU-SLI, Dual-Core-plaksetje, CPU-pijplijn-verlengstuk met opgevoerde MP en FSB... afijn, de CPU's zijn gewoon te sloom voor dit geweld :) Waar ik vooral benieuwd naar ben, de Dual-Core oplossingen van Intel en Amd in de toekomst. Zolang deze cpu's twee threads snel gaan uitvoeren en één thread niet bepaald sneller dan een Single-Core... dan moeten de spellen/drivers daar dus al op voorbereid zijn; bewerkingen parralel uitvoeren. Ik ben daar niet gespecialiseerd in (eigenlijk nergens in, maargoed). Kan iemand mij vertellen in hoeverre paralleliteit tegenwoordig al gebruikt wordt?

offtopic:
Waar blijft die nieuwe startpost CJ...? ;)

Ik meld de laatste tijd weinig, maar lees nog steeds alles hoor :P
Dit is te wijten aan de leraren... ja, álle leraren! (en HL2 misschien... mja...)

Voor nexxexium nog één keer het advies om gewoon niet te reageren als je iemand niet kan/wil helpen of niks zinnigs te melden hebt. Overigens is het wel zo dat er soms inderdaad vragen worden gesteld die absoluut door de vrager zelf te beantwoorden zijn. Dat is bekend en dat blijft voorkomen zolang de "nieuwetweaker mentaliteit" niet veranderd. Een MED'je zou misschien wel fijn zijn. ;)
Voor mensen die zich aangesproken voelen: probeer nog eens te Googlen met alle informatie die je hebt. Kom je er helemaal niet uit, zoek dan op GoT en open daarna een nieuw topic met alle informatie die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...dus helemaal niet gelijk is en de X-Series blijkbaar sneller met een aantal shaders is....
Dat staat in dit geval in direct verband met de clocksnelheid denk ik. De shaders van ATI zijn namelijk niet persee beter volgens mij. De 6800 ultra kan de Radeon x800xt aardig bij benen en dat met een 100 mhz lagere klocksnelheid. Een 6800 Ultra op 500 mhz clocksnelheid zal het winnen van de radeon op deze snelheden.

3d mark 05 score
6800 GT 350 / 1000 mhz: +- 4500 punten op mijn systeem
6800 GT 400 / 1100 mhz +- 5050 punten op mijn systeem
6800 GT 425 / 1100 mhz +- 5400 punten op mijn systeem

*Mijn systeem is voornamelijk een amd athlon 64 3200+ met 1024 mb geheugen (ddr 400).

De laatste 25 mhz levert +-350 extra punten op. Om op 500 mhz uit te komen heb je nog eens 75 mhz extra nodig. Dat is 3x 25. 350x3 = 1050. Dus dan zou de 3d mark 05 score op +- 6200-6400 punten komen... Dat is meer dan de ati x800 xt haalt geloof ik...

Jammer alleen dat Nvidia deze klocksnelheden momenteel niet haalt. Dus x800xt / pe is/zijn op dit moment sneller. Maar dat ligt dus aan de hogere klocksnelheid.

-----------------------------------------------------------------------

Ik krijg overigens de klocksnelheid niet hoger dan 425 mhz voor de core en 1110 mhz voor het geheugen bij mijn 6800 GT videokaart. Bij een hogere waarde voor de core bijv. 430 mhz, dan loopt 3d mark 03 op een willekeurig moment vast. De test in rivatuner geeft echter geen foutmelding.... Kan mijn kaart gewoon niet hoger, of ligt het aan wat anders? In rivatuner krijg ik pas een error bij de test na 455 mhz voor de core 8)7. iemand een idee?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 27-11-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
IceEyz schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:19:
Zal maar even melden dat er een linkje is toegevoegd aan de startpost... (danku CJ :))
Graag gedaan. :)
20% winst voor de X850 lijkt me helemaal niet zo raar hoor. Als we beide kaarten naast elkaar zetten en aannemen dat de architectuur van beiden gelijk is, dan is de kloksnelheid van de X850 >20% hoger en dus de fillrate hoger. Komt dan nog bij dat de architectuur dus helemaal niet gelijk is en de X-Series blijkbaar sneller met een aantal shaders is. Dat wordt alleen nog maar versterkt naarmate de processors sneller worden, omdat de X800XT-PE ook nog vaak genoeg CPU-limited is.
Ik vind 20% nog best wel veel voor zo'n kleine boost in Mhz bij de X850XT PE. Maar de eerste geruchten zeggen dat er wat dingen getweaked en gefixed zijn. En in veel benchmarks zie je dat de X800 serie zeer ver onder de maximum fillrate scoort. Misschien dat ze dit 'gefixed' hebben in de nieuwe serie en daardoor aan die 'hogere' scores komen?
offtopic:
Waar blijft die nieuwe startpost CJ...? ;)
offtopic:
Die bewaar ik voor 30 November ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biobak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:42:
[...]

Tip van de week: ctrl+f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Dat was gewoon een gerucht van 3 maanden geleden gelanceerd op een of ander frans forum oid. Verder nergens op gebaseerd en zeker niet bevestigd door nVidia.
AGP = nForce3
PCI-e = nForce4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
Ik merk dat 2x 6800GT SLI inderdaad erg te lijden heeft onder de CPU, zelfs de Athlon64 4000+ die ik gebruik is niet krachtig genoeg in de lagere resolutie's
SLI komt pas goed uit de verf met 1600x1200 AA4x AF8x/16x
op deze resolutie heeft mijn voorkeur overigens AA2x AF16x. ik gebruik een iiyama Prolite E511S. voor mensen die een TFT hebben die geen 1600x1200 aan kan is SLI niet echt itteressant IMHO, 1280x1024 AA4x AF8x kan je de meeste games ook wel spelen met een Single 6800GT of X800XT, daar heb je geen SLI voor nodig.
tenzij je AF16x wilt.

Ik heb UQ 1024x768 met AA 8x gerpobeerd in Doom 3, hierbij AA van DOOM 3 gebruikt en niet die van de drivers.

singel 6800GT 27,7FPS
SLI 6800GT 50,3FPS

zelfs voor SLI is AA8x met doom 3 op die lage resolutie te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
FF een post met plaatje van mij resultaten met mijn Geforce FX5200 256 mb van Club3d. 't Is vrij laag volgens mij ( weet ik wel zeker :P ). Ach ja, kijk zelf maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/debergenhd/3dmark.jpg
Sorry dat ie zo breed is :(.

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 27-11-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
leuk, maar wat moeten wij daarmee eposs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

unfor schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:37:
leuk, maar wat moeten wij daarmee eposs?
Hard lachen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop jezelf een geforce 6800 LE en je gaat er 10x in snelheid op vooruit.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Ep0ss schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:15:
FF een post met plaatje van mij resultaten met mijn Geforce FX5200 256 mb van Club3d. 't Is vrij laag volgens mij ( weet ik wel zeker :P ). Ach ja, kijk zelf maar.
[afbeelding]
Sorry dat ie zo breed is :(.
Ik vind het zelfs hoog voor zo'n trage donder als een FX5200.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
Anoniem: 115092 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:15:
Koop jezelf een geforce 6800 LE en je gaat er 10x in snelheid op vooruit.... >:)
Ben je gek... veel meer :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je hem mod wel ja, maar ik duide op de ongemodde versie... heb der zelf zo een gehad, een 6800 LE. Een prima kaart was dat, helemaal voor zijn geld! :9

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 28-11-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Anoniem: 115092 schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:11:
Als je hem mod wel ja, maar ik duide op de ongemodde versie... heb der zelf zo een gehad, een 6800 LE. Een prima kaart was dat, helemaal voor zijn geld! :9
Kga al een AOpen Aeolus 6800 GT kopen, geen LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Ep0ss schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:20:
[...]

Kga al een AOpen Aeolus 6800 GT kopen, geen LE.
welke variant

de DDR1 @ 128MB of DDR3 @ 256MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60864

Movinghead schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:52:
[...]

welke variant

Ik zit er ook over te denken om een 6800 GT te kopen. Om eerlijk te zijn denk ik dat ik ga voor de 128 MB variant. Als je namelijk hier kijkt, dan blijkt dat de 256 MB variant maar zo'n 5 FPS wint tov de 128 MB variant. (in Doom 3, 1280x1024)

Dat vind ik niet genoeg om er zoveel extra voor te betalen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
IK heb de Aopen met 256mb variant en heb die vooral gekocht met de oog op de toekomst. Games worden steeds zwarder. Het zal misschien nu niet zoveel uit maken maar denk dat het bij de nieuwere games wel belangrijker gaat worden. Tis verder echt een dijk van een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60864 schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:16:
[...]

Ik zit er ook over te denken om een 6800 GT te kopen. Om eerlijk te zijn denk ik dat ik ga voor de 128 MB variant. Als je namelijk hier kijkt, dan blijkt dat de 256 MB variant maar zo'n 5 FPS wint tov de 128 MB variant. (in Doom 3, 1280x1024)

Dat vind ik niet genoeg om er zoveel extra voor te betalen. Wat denken jullie?
Ik denk dat je toch beter voor een 256mb versie kan gaan, Mits het niet meer dan 50 a 60 euro scheelt. De 128mb extra geheugen komt je bij vooral de hogere resoluties goed van pas. Kijk maar eens naar wat benchmarks wat er met de gewone 6800 (NU) gebeurt als deze bijv. in 1600x1200 modus draait. De framerate zakt dramatisch in door het tekort aan geheugen bij moderne games.

@ EpOss --> Goede keus. Ikzelf heb inmiddels ook een 6800 GT 256mb (van xfx) en deze is behoorlijk sneller dan de 6800 LE was. Vooral op hoge resoluties... Wat denk je van 30 tot 60 keer sneller dan je fx 5200?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 28-11-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Club3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3 ( 1 powerconnector )
MSI GeForce 6800 GT 256MB DDR3 ( 2 powerconnectors )
Point of View GeForce 6800 GT 256MB DDR3 ( 1 powerconnector )
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 ( 1 powerconnector, dual DVI )

Welke van deze is nu het verstandigste om aan te schaffen??

[ Voor 44% gewijzigd door Movinghead op 28-11-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Digital overclocking technology.....hier ben ik niet zo kapot van. Geef mij maar een GoldenSample waarbij je zelf de overklok kunt regelen.....

maar goed. Er heeft dus wel degelijk op tweakers gestaan dat er een nForce4 met AGP komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat 2 powerconnectors wel een voordeel heeft, mits de core goed overklockbaar blijkt.

ikzelf heb de XFX 6800 GT dual DVI versie. De kaart bevalt me erg goed. De kaart kan ik makkelijk op 425 mhz voor de core en 1120 mhz voor het geheugen laten lopen (met 1 powerconnector). Dan is de kaart erg snel en haal je rond de 12500 punten in 3d mark 03 (met athlon 64 3200+ en 1 gyg ddr 400 geheugen). De kaart laat ik voorlopig wel op stock speeds lopen, aangezien de extra snelheid te verkrijgen door overklokken nog niet echt nodig is voor de huidige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Movinghead schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:00:

Voeg de Aopen Geforce 6800GT 256MB DDR3 (1 powerconnector) maar aan je lijstje toe ;) dat is de verstandigste om aan te schaffen op dit moment denk ik, het is een van de weinige kaarten die momenteel ook op voorraad is bij webwinkels.

En ik heb m ook gekocht, hij bezit 1x DVI uitgang 1x analoge monitor uitgang en 1x tv-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
  • Laatst online: 26-05 15:55
Ik heb vrijdag een XFX 6600GT gekocht samen met Half life 2 voor een weekendje heerlijk gamen. Vrijdagavond na het eten alles ingebouwd en lekker begonnen met Half life 2. Na een half uur spelen 1280*960 met alles op hoogste kwaliteit begonnen er echter allemaal rare polygonen door het beeld te springen. Ik dacht meteen aan teveel warmte en een ALT-TAB naar Windows en een controle in het nVidia control panel gaf de temperatuur van de core 72 aan. Aangezien de kaart pas langzamer gaat lopen bij 127C dacht ik dat 72 graden niet teveel kon zijn. Dus ben ik verder gaan testen en na een paar minuten weer rare polygonen door het beeld.

Ik heb zaterdag gebeld met de winkel waar ik hem vandaan heb en deze zei dat ik hem terug kon sturen voor vervanging wanneer ik zeker wist dat het niet door slechte airflow kwam. Daar testen ze hem namelijk een tijdje met 3DMark 2005 om te testen of de kaart goed is. Nu heb ik zelf ook maar een uurtje 3DMark 2005 gedraait maar krijg de temperatuur niet meer zo hoog. Ook wanneer ik nu weer Half life 2 speel blijft de temperatuur laag.

Wat is wijsheid? Terugbrengen en een andere kaart kopen? Omruilen voor een nieuwe 6600GT? Kost me weer een fortuin aan verzendkosten...

Is er iemand anders met dezelfde problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Shemez op 28-11-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Niet dat probleem, maar heb wel last van freezes bij veel details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enkele mensen, waaronder ikzelf en TheFlyingV, hebben freezes met een Geforce 6xxx kaart in combinatie met een MSI K8N neo moederboord met Nforce 3 chipset. Zijn er nog meer mensen met ditzelfde probleem? Zouden die even in dit topic willen kijken: MSI NX 6800 TD128, beeld freezed heel de tijd. . Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 28-11-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Movinghead schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:52:
[...]

welke variant

DDR3 @ 256MB
Anoniem: 115092 schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:34:
[...]
@ EpOss --> Goede keus. Ikzelf heb inmiddels ook een 6800 GT 256mb (van xfx) en deze is behoorlijk sneller dan de 6800 LE was. Vooral op hoge resoluties... Wat denk je van 30 tot 60 keer sneller dan je fx 5200?
30 tot 60 :|. Ik wist dat mijn kaart niet echt meer state of the art was, maar 60 keer sneller :o. Wat is de gemiddelde score van zo'n kaart bij 3Dmark05???
Verder bedankt voor jullie reacties :P .

Ontopic: http://www.cool-prices.nl/product_detail.php?id=1444. Dit is de kaart die ik wil kopen, dit is volgens jullie een goede kaart. Toch??? Want ik wil 't wel zeker weten, niet dat 't dadelijk niet goed is.

[ Voor 76% gewijzigd door JanW op 29-11-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 00:40
heey mensen ik heb niet zoveel verstand van videokaarten ofzo maar kan ik mijn gewoone xfx 6800 overkocken naar een gt of ultra ik heb hier wel vaag over gehoort maar kan iemand me een linkje geven ofzo hoe en wat ik dan moet doen?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
dimane schreef op maandag 29 november 2004 @ 09:39:
heey mensen ik heb niet zoveel verstand van videokaarten ofzo maar kan ik mijn gewoone xfx 6800 overkocken naar een gt of ultra ik heb hier wel vaag over gehoort maar kan iemand me een linkje geven ofzo hoe en wat ik dan moet doen?

bedankt
Bekijk dit topic eens, daar komt je vraag ter spraken in de startpost!
Het 6800LE topic Deel 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Movinghead schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:00:

Ben je zeker dat de MSI altijd 2 powerconnectors heeft?

edit: de MSI heeft dus maar 1 powerconnector, de foto op de site van MSI is een ultra.
Dit is de echte MSI GT:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-test.dk/images/litteratur/3173-1_smaller.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 30-11-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb al een aantal mensen gezien met een Asus 6800 Gamers Edition.

Specs Asus 6800 Gamers Edition :

256 mb DDR3 geheugen
loopt op 350/1000

Maar heeft maar 12 pipes open!

Dat is dus ook meteen de reden dat ie goedkoper is als een normale GT .

Iedereen die zo'n ding heeft, heeft de laatste 4 pipes open gekregen.
(waarna je dus een gewone GT hebt voor minder geld)

Zouden mensen hier op GOT met deze GE in hun bezit kunnen posten of ze de 4 pipes open hebben gekregen?
Heb zelf het idee dat asus alleen de betere yields opkoopt ofzo.....

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Nu online
[b][message=22237319,noline]chrisstructor schreef op maandag 29 Heb zelf het idee dat asus alleen de betere yields opkoopt ofzo.....
als ze écht allen betere yields kopen (zijn duurder, toch?) is het natuurlijk dom om daar juist een GE van te maken (aangezien die dan weer unlocked worden en de GT markt kunnen verpesten)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73456

Hopelijk zit ik in het goede topic :)

Begint mijn videokaart slijtage te vertonen? Ik heb een Nvidia GeForce Ti 4400 ( 128 MB ). Altijd een prima kaartje geweest, maar de laatste paar weken merk ik dat m'n beeld steeds donkerder wordt. Ik heb in de eigenschappen de brightness al een flink stuk omhoog moeten zetten en filmpjes kijken of een wallpaper maken is bijna geen doen meer, want het beeld is erg donker.

Help? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30 tot 60 :|. Ik wist dat mijn kaart niet echt meer state of the art was, maar 60 keer sneller :o. Wat is de gemiddelde score van zo'n kaart bij 3Dmark05???
Verder bedankt voor jullie reacties :P .
225 punten x 10 = 2250 punten... x2 = 4500 punten. is 20x sneller standaard. Op hoge resoluties gaat het 256MB geheugen een rol spelen en dat scheelt ook behoorlijk. Oké, 60x is ver overdreven, maar rond de 30x kom je wel (vooral op hoge resoluties) ;) . De games zul je volluit kunnen draaien etc. met AA en AF bij alle games die nu uit zijn. Als ik jouw was zou ik echter even een paar dagen wachten tot de ATI X850 uit is (=woensdag) om te kijken wat die gaat doen (of die echt veel sneller is) en of er over een maand of zo de prijzen daardoor gaan zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Anoniem: 115092 schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:24:
[...]

225 punten x 10 = 2250 punten... x2 = 4500 punten. is 20x sneller standaard. Op hoge resoluties gaat het 256MB geheugen een rol spelen en dat scheelt ook behoorlijk. Oké, 60x is ver overdreven, maar rond de 30x kom je wel (vooral op hoge resoluties) ;) . De games zul je volluit kunnen draaien etc. met AA en AF bij alle games die nu uit zijn. Als ik jouw was zou ik echter even een paar dagen wachten tot de ATI X850 uit is (=woensdag) om te kijken wat die gaat doen (of die echt veel sneller is) en of er over een maand of zo de prijzen daardoor gaan zakken...
Ik ben van plan hem halfweg januari begin februari te gaan kopen, dan heb ik nog genoeg bedenktijd als ik evt een andere kaart tegen kom. Maar mij gaat 't er vooral om dat ik er een gigantisch stuk op vooruit ga en dat ik ongeveer een jaartje of 2 meekan :P .
Edit: Iemand interessen in een fx5200 256mb van club 3d? 35 euro :*)

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 30-11-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

:9~ wouw een fx5200?

gruweeeeeelijk!!!!

Waar blijft de 6200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ik zit te twijfelen of ik een Nvidia FX5900 of een 6600 te nemen
Ati 9800(pro) is ook een optie...
de 6600 is alleen nu nog duur voor agp...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

B_FORCE schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:47:
ik zit te twijfelen of ik een Nvidia FX5900 of een 6600 te nemen
Ati 9800(pro) is ook een optie...
de 6600 is alleen nu nog duur voor agp...
Als je niet voor de 6xxx serie gaat maar twijfelt tussen een 5900 en een 9800pro dan hoef je niet lang na te denken; in DX9.0 (nieuwe spellen dus) is de 9800Pro twee maal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
maar zou die 6600 nog in prijs dalen (en anders, wat zijn goeie mobo's met pcie erop?)

ik kan ook een 6800 LE nemen is die veel langzamer als de andere kaarten....

[ Voor 34% gewijzigd door B_FORCE op 30-11-2004 19:12 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B_FORCE schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:00:
maar zou die 6600 nog in prijs dalen (en anders, wat zijn goeie mobo's met pcie erop?)

ik kan ook een 6800 LE nemen is die veel langzamer als de andere kaarten....
Hij daalt vast wel in prijs als je nog tot Februari / maart kunt wachten. Ik zou voor de 6600 GT / 6800 LE gaan. Ook met de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, de 6800 LE is alleen bijna nergens (meer ) te vinden....
voor rond de 200 (was eerst wel zo, volgens et 6800LE topic)

(waarom is er bij sommige winkels overleg nodig, met de 6800 (kast meenemen etc)?'

[ Voor 62% gewijzigd door B_FORCE op 30-11-2004 19:26 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73456

Anoniem: 73456 schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:49:
Hopelijk zit ik in het goede topic :)

Begint mijn videokaart slijtage te vertonen? Ik heb een Nvidia GeForce Ti 4400 ( 128 MB ). Altijd een prima kaartje geweest, maar de laatste paar weken merk ik dat m'n beeld steeds donkerder wordt. Ik heb in de eigenschappen de brightness al een flink stuk omhoog moeten zetten en filmpjes kijken of een wallpaper maken is bijna geen doen meer, want het beeld is erg donker.

Help? :?
Als niemand me hier kan helpen, kan iemand me dan naar de juiste thread voor dit probleem doorverwijzen? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.
B_FORCE schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:22:
mm, de 6800 LE is alleen bijna nergens (meer ) te vinden....
voor rond de 200 (was eerst wel zo, volgens et 6800LE topic)

(waarom is er bij sommige winkels overleg nodig, met de 6800 (kast meenemen etc)?'
Ja, eerst was hij leverbaar voor 199 euro bij veel shops. Ik heb er zelf in der tijd ook in gekocht. Een dijk van een kaart was dat! Alleen de LE ging stuk, waardoor weet ik nog steeds niet. Toen ik de kaart terug bracht en hem wilde ruilen hadden ze geen 6800 LE kaarten meer :'( . Ben toen maar voor een 6800 GT gegaan _/-\o_ en ook daar heb ik nog geen spijt van (tot de x850 morgen gereleased wordt :X ).

Mocht je een 6800 LE kunnen vinden (voor rond de 199 - 220 euro) dan raad ik je deze echt aan. Alleen 2e hands kopen zou ik vermijden aangzezien het dan vaak gaat om de niet modbare 6800 le.

-----------------------------------------------------------------------------

@suzy, Ik heb geen idee. Wordt je kaart erg heet tijdens het gamen? Wellicht een probleempje met de koeler? Heb he al andere drivers geprobeerd en dan niet alleen 6x.xx drivers, maar ook oudere uit de 5x.xx of 4x.xx reeks? Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt en niet aan de monitor (testen op andere monitor)?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 30-11-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

verkeer de topic srry 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 30-11-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
Anoniem: 73456 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:18:
[...]

Als niemand me hier kan helpen, kan iemand me dan naar de juiste thread voor dit probleem doorverwijzen? Thanks :)
Kan het zijn dat je monitor aan het overlijden is? CRT schermen verliezen hun brightness na verloop van tijd en daar kun je niks aan doen. Je zou nog kunnen proberen een andere videokaart te proberen helpt dit niet dan is je monitor aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, ik zag nog een aanbieding bij een winkel. .... was van XFX gloof ik
dan toch nog de twijfel, 6800 LE of ee ATI 9800 pro

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B_FORCE schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:40:
mm, ik zag nog een aanbieding bij een winkel. .... was van XFX gloof ik
dan toch nog de twijfel, 6800 LE of ee ATI 9800 pro
6800 LE. Standaard even snel, maar heeft een veel groter overklock / mod potentieel. Daarnaast word pixel shader model 3 ondersteund door de geforce 6xxx. De radeon 9800 pro kan alleen maar shader model 2.0 (ook geen 2.0b).

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 30-11-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gister de PoV GF 6800 GT binnen gekregen. Goede kaart, maar klinkt als een stofzuiger.
Hoort deze cooler zoveel herrie te maken ? Ik zit eraan te denken de cooler te vervangen door een stillere, iets met heatpipes oid. Zijn er al mensen die deze cooler hebben vervangen die een MSI K2 NEO MB hebben ? Volgens mij is er erg weinig ruimte om hier wat mee te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:43:
.
[...]

Ja, eerst was hij leverbaar voor 199 euro bij veel shops. Ik heb er zelf in der tijd ook in gekocht. Een dijk van een kaart was dat! Alleen de LE ging stuk, waardoor weet ik nog steeds niet. Toen ik de kaart terug bracht en hem wilde ruilen hadden ze geen 6800 LE kaarten meer :'( . Ben toen maar voor een 6800 GT gegaan _/-\o_ en ook daar heb ik nog geen spijt van (tot de x850 morgen gereleased wordt :X ).
heeh de 6800GT is een prima kaartje hoor, hier ook een erg blije gebruiker er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ep0ss schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:04:
[...]

Edit: Iemand interessen in een fx5200 256mb van club 3d? 35 euro :*)
Niemand dus??? Of moet ik dit ergens anders posten ;)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Ik heb de optie om een Aopen GT, ASUS GE of MSI GT (de versie met 2 powerconnectoren te kopen)

Ik wilde de XFX, dual dvi, maar is zeer slecht te verkrijgen op dit moment :{

In de toekomst wil ik dus die aparte koelunit die in het begin van dit topic genoemd wordt, erop te zetten. Lukt dit met 2 connectoren?

Welke is de beste keuze?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ep0ss schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:49:
[...]

Niemand dus??? Of moet ik dit ergens anders posten ;)???
35 euro, lol! Die raak je echt wel kwijt voor die prijs, maar niet aan de tweakers ben ik bang. Die eisen echte 3d kaarten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Bartoz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:01:
Gister de PoV GF 6800 GT binnen gekregen. Goede kaart, maar klinkt als een stofzuiger.
Hoort deze cooler zoveel herrie te maken ? Ik zit eraan te denken de cooler te vervangen door een stillere, iets met heatpipes oid. Zijn er al mensen die deze cooler hebben vervangen die een MSI K2 NEO MB hebben ? Volgens mij is er erg weinig ruimte om hier wat mee te doen :(
[rml]Tutti-frutti in "[ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 4"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

@ morpheus

Ik ben asus fan dus zou zelf gaan voor de ASUS GamersEdition.
En die koelunit waar je het over hebt bedoel je mischien de Artic NV Silencer 5 ? Die past wel op de dual PowerConector kaarten ja. Dat staat in ergens in Deel 9 of 10 een uitgebreide foto reportage :)

Zelf vroeg ik me af of er iemand is die weet of er al ergens in west europa een
Nvidia Geforce 6800 Ultra AGP based videokaart tekoop was/is.
w8 al tijdje (4.5mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Nou ik heb net de review van Anandtech over de X850XT (PE) gelezen ( http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2290) en ik moet zeggen dat de kaart me behoorlijk tegenvalt.

De performance is over het algemeen maar net iets beter dan dat van de Ultra maar daardoor zijn ze meerdere voordelen kwijtgeraakt, zoals dat de X850XT PE meer energie zuipt dan de Ultra, nu ook dual slot koeling heeft, en meer dan 50 euro duurder is.
De X850 Pro, die ook 400 euro kost en nog steeds minder presteerd dan de GT stelt ook flink teleur.

Alleen de X800XL, die 350 euro moet gaan kosten en tussen de X850Pro en de GT presteerd, kon mij een beetje verrassen.

Ik hoop voor Ati dat Nvidia niet snel met een 6850Ultra/6900Ultra komt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip:

Ik weet niet of iemand al zo gek is geweest om een ATI demo te draaien op een geforce kaart, maar..... De ATI Crytec Demo 'The project' draait vloeiend op mijn geforce 6800 GT op 1024x768 met 4xaa. Ik heb hem niet gebenched, maar alles ziet er erg strak uit.

Je kan hem hier downloaden: http://www.ati.com/gitg/promotions/crytek/index.html .

Veel kijk plezier (het is een self-running demo)!

(Het laden van de demo duurt wel erg lang en zet AA en AF in de drivers op application controlled).

Benchmark results:

Getest met Fraps (niet het beste programma, ik weet het... maar het geeft wel een indicatie aan)
Bij een tweede test vielen mijn scores iets lager uit. De scores heb ik dan ook gewijzigd in de laagste waardes.

Test systeem:
AMD Athlon 64 3200+ (2,2 ghz version - 512 kb cache)
1024 mb ddr 400 mhz
Soundblaster audigy 2 ZS
MSI K8N Neo Platinum with Nforce 3 chipset

Test settings:
1024 x 768
4xaa / 8xaf

6800 GT @ Default zonder HDR:
Min. 16 FPS
Max. 56 FPS

6800 GT @ Ultra zonder HDR:
Min. 18 FPS
Max. 57 FPS

Radeon x800xt pe vs. geforce 6800 Ultra (zonder HDR):
Verschil in procenten tussen apple's en mijn systeem (min of meer hetzelfde, alleen heeft apple een amd 64 3000+ ipv een 3200+).
Min. +27,7% (voor radeon x800xtpe zonder 3dc)
Min. +27,7% (voor radeon x800xtpe met 3dc)
Max. +15,8% (voor radeon x800xtpe zonder 3dc)
Max. +19,3% (voor radeon x800xtpe met 3dc)
*Let op: dit is niet 100% juist ivm het gebruik van twee verschillende systemen. Zie de uitslagen dan ook meer als een indicatie.

De resultaten vallen mij allerminst tegen. Zeker gezien het een ATI demo is die geoptimaliseerd is voor de ati x800xt serie en de nieuwe ati kaarten (x850xt). 'The ATI/Crytek demo shows just how easy it can be, especially since it is optimized to run on ATI’s RADEON® X800 XT series and the new RADEON® PCI Express graphics boards.' (citaat van http://www.ati.com/gitg/promotions/crytek/index.html).

HDR enablen (voor methode zie ati topic) lukt me nog niet helemaal op een geforce kaart in 'the project' demo. Iemand een idee?

[ Voor 157% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 02-12-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tyranium schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:09:
Ik hoop voor Ati dat Nvidia niet snel met een 6850Ultra/6900Ultra komt. >:)
Volgens The Inq, die het de laatste tijd opvallend genoeg vaak bij het rechte eind heeft (zie ook de final clocks van de R480 en R430 weken voor launch), komt er geen refresh van nVidia. Die zou in het eerste kwartaal van 2005 verschijnen, maar nVidia kon blijkbaar niet verder komen dan 20-30 mhz extra. Dus zou het vrij zinloos zijn, aangezien iedereen al weet hoe die kaarten presteren...

De standaard 6800Ultra loopt nl op 400. Veel OC versies lopen op 425. Dan heb je nog de Ultra Extreme loopt op 450 Mhz en de GF6800U PCI-E (NV45) die op 440 Mhz loopt, en die schijnbaar al tegen het maximum aan lopen. Dus als ze maar 20 a 30 mhz meer er uit zouden kunnen persen t.o.v. de standaard Ultra, dan is dat niet genoeg om de X850XT PE in moderne spellen voorbij te gaan. Kijk je naar de Ultra OC of Ultra Extreme, dan mag je ook kijken naar het feit dat bijna alle X850XTPEs ook op 580 mhz willen lopen dankzij Overdrive3. Dus ATi schaalt dan evenredig mee.

Ze schijnen zich dus te gaan richten op SLI en waarschijnlijk ook op prijsconcurrentie.

http://www.theinq.net/?article=19992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op donderdag 02 december 2004 @ 04:14:
[...]

Volgens The Inq, die het de laatste tijd opvallend genoeg vaak bij het rechte eind heeft (zie ook de final clocks van de R480 en R430 weken voor launch), komt er geen refresh van nVidia. Die zou in het eerste kwartaal van 2005 verschijnen, maar nVidia kon blijkbaar niet verder komen dan 20-30 mhz extra. Dus zou het vrij zinloos zijn, aangezien iedereen al weet hoe die kaarten presteren...

De standaard 6800Ultra loopt nl op 400. Veel OC versies lopen op 425. Dan heb je nog de Ultra Extreme loopt op 450 Mhz en de GF6800U PCI-E (NV45) die op 440 Mhz loopt, en die schijnbaar al tegen het maximum aan lopen. Dus als ze maar 20 a 30 mhz meer er uit zouden kunnen persen t.o.v. de standaard Ultra, dan is dat niet genoeg om de X850XT PE in moderne spellen voorbij te gaan. Kijk je naar de Ultra OC of Ultra Extreme, dan mag je ook kijken naar het feit dat bijna alle X850XTPEs ook op 580 mhz willen lopen dankzij Overdrive3. Dus ATi schaalt dan evenredig mee.

Ze schijnen zich dus te gaan richten op SLI en waarschijnlijk ook op prijsconcurrentie.

http://www.theinq.net/?article=19992
Dat kan natuurlijk ook, zoals je ziet zijn de X850XT en 6800Ultra in prijs ongeveer concurrenten van elkaar, de X850XT heeft als adviesprijs 500, maar is nog niet verkrijgbaar, en de Ultra is er al vanaf +- 485 euro. Beide kaarten presteren eigenlijk gewoon gelijk, dus als Nvidia de prijs wat verlaagt hebben ze wel een voordeel.

Maar ze hebben dan niks tegenover de X850XT PE (550 euro) te zetten, maar daarboven zit natuurlijk ook nog SLI, wat na een prijsverlaging ook natuurlijk weer aantrekkelijker is.

Hier nog een erg goede review van de X850XT (PE) met ook 6800Ultra en GT SLI.
http://techreport.com/rev...adeon-x850xt/index.x?pg=1

Jammer alleen dat de drivers nog niet 100% goed werken met SLI en een aantal games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

@Deatchchant
2 6600GT's in SLI is evensnel als een 6800GT op AGP. kep de grafiekjes gezien bij anandtech
Linkje?
Ik vond dit en ik heb niet over AGP
Almost across the board, the 6600 GT SLI delivered a better quality gaming experience than did a Radeon X800Pro or a GeForce 6800 GT. There is more bang for the buck value in a GeForce 6600 GT SLI configuration than anything comparable. We surely want to see what an extra $100 will get you with a set of two 256MB 6600 GTs in SLI. It is hard to think of the combination being any sweeter than what we saw with the 128MB cards, but we will surely be testing them to find out
Bronvermelding altijd wel zo handig:
http://www.hardocp.com/article.html?art=Njk2LDg=

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 25-05 18:36
Is dit bij jullie bekend :?

Nvidia has canned NV48

No point making 20 MHz faster card

By Fuad Abazovic: Wednesday 01 December 2004, 22:01

ATI's RADEON X850XT PE is the last speed refresh that we will see this winter. Usually ATI's announcement comes close to Nvidia announcement but this time it won't happen.
Nvidia decided to cancel its NV48 project and reliable sources are claiming that you won't see those cards at all. According to the original plan we were supposed to see those cards in Q1 2005 but Nvidia realised that it made no sense at all to push a 20 to 30 MHz faster card.

NV40 and R420 chips will be known forever as the ones that companies pushed to their limits and Nvidia didn’t want to disappoint its customers with a marginally faster card. All it could manage was a 20-30MHz push, hardly anything to scream home about.

Nvidia will make NV45 cards available to market to fill PCIe high end market and that’s how it will remain until the new chip walks down the red carpet.

Nvidia has a good workhorse and a colt to beat X850, it's called SLI and includes two graphic cards working together. X850 XT PE can not match two NV45, 6800 Ultra cards in action.

We are in the dark about Nvidia's next move but it does count a lot of SLI. Who knows, it may be in the dark too? µ

http://www.theinquirer.net/?article=19992

X850 XT PE can not match two NV45 ( bedoelen ze hiermee de prijs :+ )

Shit , als dit waar is dan is naar mijn mening nVidia in diepe image problemen afgezien de SLI techniek waarmee ze vooruit zijn op de concurrent ATI. en de NV45 , wat moet ik me voorstellen :? nv45 = nv40 met ingebakken PCI-E bridge in de core :? echt jammer :( Ik zit nu echt te denken dat ik een SLI mobo koop maar dat eerst ga ik voor de X850XT ipv. nv45 :'(

Ik hoop dat dit is weer en stome gerucht zoals dat de nForce 4 chipset later op de markt komt ivm. een fout in de chip.
No way , :| :( :r :'( :/ :? 8)7 |:( ;(

[ Voor 22% gewijzigd door SlowikPL op 02-12-2004 12:14 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja dit was ons bekend. Ik had het 3 posts boven je nog gezegd. ;) En ook al een paar keer eerder vermeld dat deze geruchten de ronde deden.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.