Vanmiddag heb ik mijn passief gekoelde Gigabyte 6800 ontvangen, ik had eerst een 6800 van msi maar deze was niet goed dus die moest ik terugsturen. Ik zocht een stille oplossing en zelf een andere koeler erop fixen zag ik niet zitten vanwege de garantie e.d. dus toen ben ik op deze kaart uitgekomen. De kaart heeft een blauw pcb en de koeler is geel. Het gewicht valt nog mee, ik had veel zwaarder verwacht.
Wat wel behoorlijk slecht is is dat de kaart vanuit de doos maar 8 pipes open heeft staan (LE instellingen), dit is een fout en op te lossen met een bios flash die op de website van Gigabyte staat (nu geeft rivatuner netjes 12 pipes aan). Dit had ik al in de reviews gelezen dus was er wel van op de hoogte.
Na het flashen even 3dmark 2003 en 2005 getest op standaard clocksnelheden:
- 8892 3dmarks 2003
- 3126 3dmarks 2005
Niet slecht vind ik zelf, en er staan ook nog drivers van me ouwe ati 9600xt op dus kan waarschijnlijk nog beter.
De kaart wordt wel behoorlijk heet, na 3dmark gaf het vtuner programma van Gigabyte 82'c aan, de heatpipe en sink is ook gloeiend heet merkte ik na mijn vinger erop te leggen. op het moment hangen er geen casefans in mijn kast daarmee kan het wel 10'c omlaag vermoed ik.
Ik ben er in ieder geval blij mee, hij is stil (duh) en presteert goed, de prijs viel ook nog redelijk mee, besteld bij de goedkoopste uit de pricewatch (289 euro bij empc)
edit:
Zojuist nog even 3dmark 2005 gedraaid met 3 zalman fans @ 5 volt (2 outtake achterkant, 1 intake in zijpaneel ter hoogte van gpu), met als resultaat 58'c

zeer netjes dus.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 17-11-2004 19:38
]