Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EL folie ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan om een windowtje temaken, van persplex met een tekening erin,
maar om het op te lichten kun je Led's gebruiken of neon, maar weet iemand of dit wat is? of heeft ervaring hiermee?
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/1000_1999/1800/1840/1840/184030_AB_02_FB.EPS.jpg
het is een EL folie:
(van de site)

Het nieuwe alternatief voor de gebruikelijke LED-verlichtingen. Hierbij gaat het om een koude lichtbron die bestaat uit een lichtlaag (fosfor) die door een wisselend elektrisch veld gaat oplichten. De gelijkmatige verlichting, het lage stroomverbruik, de lange gebruiksduur en de zeer vlakke constructie maken deze bijv. geschikt als achtergrondverlichting bij LC-displays, in de modelbouw, in reclameborden of oriëntatielichten.

laat maar horen.

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Ik heb het in de voorkant van mijn kast zitten. Het is opzich een best warm licht. (niet qua temperatuur) alleen echt super vel is het niet wel heel mooi. Je kan kijken op de site in mijn sig en dan bij kasten daar staatie bij de castek kast.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 23:02
het is een EL folie:
(van de site)

laat maar horen.
Welke site ? Link ?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Corn

Raar jongetje

EL Folie is nog maar een keer of 20000 langsgekomen in CME, en er is zelfs een inkoopactie van geweest.
[rml][ LCD]Polariserende film - het grote DHZ backlight topic[/rml] bijvoorbeeld. Leuk speelgoed, en je kunt het zelf in allerlei leuke vormpjes knippen. Het is organisch materiaal, wat oplicht als je er een stroompje doorheen stuurt. Werkt dus op hoogspanning.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
MMmm ja is niet echt zo helder...maar wel mooi. :9
Ik wilde zo iets als dit maken....
Afbeeldingslocatie: http://www.cpu-info.com/webpics/Window1.jpg
maar dan inplaats dat het zo groot is(de mijne zou iets van een halve a4tje zijn) en ipv leds, die EL folie gebruiken.
Chiel schreef op 27 oktober 2004 @ 21:56:
[...]
Welke site ? Link ?
eh link

[ Voor 37% gewijzigd door cablerichy935 op 27-10-2004 22:11 ]

Verwijderd

www.conrad.nl > lichtfolie
art nr's: 184043 (rood) / 184057 (groen) / 184070 (blauw) / 184084 (wit) / 184096 (rood) / 184111 (groen) / 184123 (blauw) / 184030 (wit)
wordt meestal voor LCD schermpjes gebruikt.
/me direct linken naar conrad werkt niet.

en die mod met die plasticplaat is middels leds gedaan, met El-folie krijg je imo niet zo net effect (of je moet letters uitknippen en die opplakken - al vraag ik me dan af of dat geen kwaad kan ivm aansluitingen - volgens mij mag je in principe alleen rechthoeken knippen)

ervaringen in CME: search: el folie

Voor meerdere kleuren kun je ook meerdere kleuren leds gebruiken, of als je helemaal zin hebt in een partybak: rainbowleds. Als het echt fel moet kun je het beste CCFL's gebruiken.

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 22:23 ]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Ok ik weet genoeg, maar knippen in dat materiaal, zou ik zelf niet doen, ik denk dat het niet goed zou gaan, gaat volgens mij ook veel prik doorheen.
Ik denk dat het toch leds gaat worden, of die neonbuisjes, eh hoe heten die dingen CCFL's? misschien als ik die leds gaat gebruiken dan gelijk maar 2 kleuren dwz 2 plexiplaatjes over elkaar.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:10:
[...]

[...] volgens mij mag je in principe alleen rechthoeken knippen)

[...]
Niet dus, bij de computeridee hadden ze ooit met dit spul een kerstmuismat gemaakt en het in de vorm van een kerstboompje geknipt...

Je kan knippen wat je wil zolang je er meer en paar aansluitingen aan laat zitten ;)

• Sine
  • Laatst online: 23-11 23:02
El folie kun je afhankelijk van het type in verschillende vormen kippen, en het kan ERG fel zijn ( vooral de blauwe variant )

Ik heb een stukje gebruikt om mijn nummer melder te verlichten ( het display dan )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/nmrverl.jpg

En dat is een fractie van de lichtsterkte ( ik geloof dat de omvormer voor 12V bedoeld was en ik heb hem ergens tussen de 3 en 4 volt hangen )

Repareren doe je zo.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
[off]Sine, dan moet je die fax(?) die eronder staat toch ook even doen...[/off]

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Dat is een toetsenbord met een rekenmachientje die er los op ligt :P

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 22:19

ThaHandy

Discovery Channel

Taliesin schreef op 28 oktober 2004 @ 02:31:
Dat is een toetsenbord met een rekenmachientje die er los op ligt :P
way offtopic
rabobank digipas calculator B)

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Sine schreef op 27 oktober 2004 @ 23:41:
El folie kun je afhankelijk van het type in verschillende vormen kippen, en het kan ERG fel zijn ( vooral de blauwe variant )

Ik heb een stukje gebruikt om mijn nummer melder te verlichten ( het display dan )

[afbeelding]

En dat is een fractie van de lichtsterkte ( ik geloof dat de omvormer voor 12V bedoeld was en ik heb hem ergens tussen de 3 en 4 volt hangen )
dat is dus ook een casemod maar dan wel bij een nummermelder, netjes gedaan

Verwijderd

Die oplichtende letters de ik paar post terug zag, vind ik er erg netjes uitzien.
Het lijkt mij dat dit is gezandstraald ? Kun je dit effect ook bereiken met het opschuren envan, en wat is dan de beste plek om de verlichting te plaatsen (erop, erachter......).
Ik heb namenlijk een dremel, en nog wat plexiglas :D.

//ontopic :
Volgens mij kun je dit tape idd in elke wenselijke vorm knippen net als die wat smallere strookjes EL-TAPE.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 13:01 ]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 13:00:
Die oplichtende letters de ik paar post terug zag, vind ik er erg netjes uitzien.
Het lijkt mij dat dit is gezandstraald ? Kun je dit effect ook bereiken met het opschuren envan, en wat is dan de beste plek om de verlichting te plaatsen (erop, erachter......).
Ik heb namenlijk een dremel, en nog wat plexiglas :D.

//ontopic :
Volgens mij kun je dit tape idd in elke wenselijke vorm knippen net als die wat smallere strookjes EL-TAPE.
Dit is allemaal met de dremel gedaan, en niet gezandstraald. Ik zal vanavond de juiste link van de persoon doorzetten.
Nou daar is ie dan:
hier kliku! hij staat bijna onderaan

[ Voor 15% gewijzigd door cablerichy935 op 28-10-2004 22:09 . Reden: had het ff niet kunnen vinden ]

• Sine
  • Laatst online: 23-11 23:02
cablerichy schreef op 28 oktober 2004 @ 12:54:
[...]

dat is dus ook een casemod maar dan wel bij een nummermelder, netjes gedaan
offtopic:
Dat was een gevalletje bittere noodzaak ... het ding was gewoon niet te lezen

Repareren doe je zo.

Pagina: 1