[PHP5] MySQL libraries worden niet geladen

Pagina: 1
Acties:

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoi luitjes,

Naar aanleiding van dit topic, waaruit geen oplossing is voortgekomen, ben ik nu ook redelijk ten einde raad.

De feiten:
) Apache geinstalleerd, werkt al 3 maanden perfect,.
) PHP geinstalleerd, vervolgens de httpd.conf aangepast, en ook dit werkte
) MySQL 4.1.7 geinstalleerd, en ook deze werkt normaal.

Apache2 geinstalleerd in d:\services\apachegroup\apache2\
PHP geinstalleerd in d:\services\php\
MySQL geinstalleerd in d:\services\mysql

Het probleem
De volgende stap is MySQL benaderen dmv php, maar hierzo gaat het fout met de volgende error:
code:
1
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in D:\www\mysql.php on line 1
klik

Wat veroorzaakt wordt door de volgende code:
code:
1
2
<? mysql_connect("localhost","root","*****")
                   or die("Unable to connect to SQL server"); ?>

Met google zijn er wel een aantal mensen te vinden met hetzelfde probleem, evenals hierzo op GoT, maar ik kom er niet meer uit :(

Wat ik al geprobeerd/gedaan heb:
d:\services\php toegevoegd in de PATH variable (en gereboot)
Zowel libmysql.dll als libmysqli.dll verplaatst naar c:\windows\ & system32\
Hetzelfde geld voor php_mysql.dll & php_mysqli.dll

php.ini aangepast met:
extension_dir = d:\services\php\
include_path = .;d:\services\php5\pear

En natuurlijk na elke aanpassing apache2 weer herstart. Apache geeft net als PHP zelf geen foutmeldingen bij het opvragen van mysql.php, alleen bovengenoemde foutmelding in de browser

PHPinfo
Wat er volgens mij oa fout gaat is dat ondanks de aanpassingen in php.ini in c:\windows\ de extension_dir & include_path op de standaardinstelling blijven staan (optie met compiler :? ). Ook even de map kopieeren naar c:\php5\ lost het probleem niet op :/

Iemand een id wat ik fout doe of over het hoofd zie?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook sinds dat ik naar MySQL 4.1.7 heb ge-upgrade vandaag :(

De oplossing is om mysql support uit te schakelen in PHP 5.0.2 en mysqli support aan te zetten want mysqli is het enige dat MySQL 4.1 ondersteund in verband met een nieuwe authenticatie methode, helaas ondersteund bijna geen enkel script dit, ik heb Invisionboard, phpBB etc geprobeerd en niets werkt ermee, tenzij je de scripts hevig gaat aanpassen en alle mysql statements verandert in mysqli statements. Het enige wat er ik tot nu toe werkend heb gevonden is phpMyAdmin 2.60-pl2 met de configuratie file hevig aangepast :(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 21:59 ]

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 21:55:
Dit probleem heb ik dus ook sinds dat ik naar MySQL 4.1.7 heb ge-upgrade vandaag :(

De oplossing is om mysql support uit te schakelen in PHP 5.0.2 en mysqli support aan te zetten want mysqli is het enige dat MySQL 4.1 ondersteund in verband met een nieuwe authenticatie methode, helaas ondersteund bijna geen enkel script dit, ik heb Invisionboard, phpBB etc geprobeerd en niets werkt ermee, tenzij je de scripts hevig gaat aanpassen en alle mysql statements verandert in mysqli statements. Het enige wat er ik tot nu toe werkend heb gevonden is phpMyAdmin 2.60-pl2 met de configuratie file hevig aangepast :(
Met het uitschakelen van MySQL bedoel je in je php.ini deze regel weer te 'commenten' ?
;extension=php_mysql.dll

Als ik dat doe, apache restart, en van mysql_connect, mysqli_connect maak, dan werkt het nog steeds niet :?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 13:49
SlinkingAnt schreef op 27 oktober 2004 @ 22:24:
[...]

Met het uitschakelen van MySQL bedoel je in je php.ini deze regel weer te 'commenten' ?
;extension=php_mysql.dll

Als ik dat doe, apache restart, en van mysql_connect, mysqli_connect maak, dan werkt het nog steeds niet :?
Hij zegt dan dat je mysqli moet gebruiken, ipv de normale mysql meuk :)

|>

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je moet je user aanpassen via de console. Als wachtword geef je op OLD_PASSWORD("wachtwoord");

Zie ook:
OLD_PASSWORD() is available as of MySQL 4.1, when the implementation of PASSWORD() was changed to improve security. OLD_PASSWORD() returns the value of the pre-4.1 implementation of PASSWORD(). section 5.5.9 Password Hashing in MySQL 4.1.
teminstte, ik denk dat dit bedoeld wordt naar aanleiding van olger1024 zijn post waar hij de nieuwe authenticatie methode naar voren haalt...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Glashelder schreef op 27 oktober 2004 @ 22:33:
Je moet je user aanpassen via de console. Als wachtword geef je op OLD_PASSWORD("wachtwoord");

Zie ook:

[...]

teminstte, ik denk dat dit bedoeld wordt naar aanleiding van olger1024 zijn post waar hij de nieuwe authenticatie methode naar voren haalt...
Jeej werkt.

Voor de mensen die minder verstand hebben van SQL, download MySQL Administrator van mysql.com. Daar connect je mee en zet je de optie " Old Password Support" bij Startup Variables en dan de security tab aan.
Daarna ga je naar User Administration en klik je op root, dan reset je je wachtwoord en voer je gewoon je wachtwoord hebt dat je normaal hebt in. Daarna herstart je de MySQL server en werkt alles prima!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Jeej werkt.

Voor de mensen die minder verstand hebben van SQL, download MySQL Administrator van mysql.com. Daar connect je mee en zet je de optie " Old Password Support" bij Startup Variables en dan de security tab aan.
Daarna ga je naar User Administration en klik je op root, dan reset je je wachtwoord en voer je gewoon je wachtwoord hebt dat je normaal hebt in. Daarna herstart je de MySQL server en werkt alles prima!
Dit is een ander probleem. Iig mooi dat dat opglost is.

Het maakt voor mij niet uit welke server-gegevens ik invul, hij herkent gewoon die php-functie niet :/ Library's lijken wel niet geladen te worden :(

Pagina: 1