[PHP] Lange tekst radiobutton probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 06:57
Ik heb een pagina waar gebruikers zelf SQL-queries kunnen aanmaken en opslaan in de database. Onderaan de pagina worden de queries voor de gebruiker getoond welke deze zelf opgeslagen heeft. Dit gaat middels radiobutton. De gebruiker selecteerd de desgewenste querie en klikt op 'select'.

Hier gaat het fout. Een gebruiker kan bijvoorbeeld dit invoeren:

SELECT * FROM USER
WHERE NAAM = 'Pietje'

In deze querie zit een 'enter'. Dit wordt wel goed opgeslagen in de database en uitgelezen in de radiobutton. Maar wanneer een radiobutton geselecteerd wordt wordt alleen 'SELECT * FROM USER' teruggegeven ipv. de hele querie terwijl de hele querie wel in de radiobutton wordt weergegeven.

Wanneer ik de querie als 1 lange zin maak doet deze het wel goed. Het probleem is dus dat de radiobutton alleen de eerste zin teruggeeft.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe ziet de output eruit (in HTML) als je die radiobutton weergeeft? Heb je daar een stukje code van?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

str_replace("\n", "\\\n", $query) een uitkomst? Dan wordt de enter vervangen en toch wel opgeslagen in de waarde van de radiobutton.

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
De radiobutton geeft zijn waarde terug in een textfield.

@ BtM909 -> Ik zal zo ff een stukje code meenemen en erop zetten.

@ Banpei -> Ik zal proberen of het werkt.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
BtM909 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:10:
Hoe ziet de output eruit (in HTML) als je die radiobutton weergeeft? Heb je daar een stukje code van?
Bij deze:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
// Queries ophalen uit database om er vervolgens een te kunnen selecteren 

echo "Standaard Queries";

$queryDescription = "SELECT Query, Description FROM QUERIES";
$resultDescription = mysql_query($queryDescription); 

echo("<FORM METHOD = POST NAME = QueryToevoegen><TABLE WIDTH = 75%><TR><TD>Query</TD><TD>Query Description</TD></TR>");
for ($i = 0; $i < mysql_num_rows($resultDescription); $i++){
        $row_array = mysql_fetch_row($resultDescription);
        echo $row_array[0];
        for ($j = 0; $j < mysql_num_fields($resultDescription); $j++){
            if ($j == 0){
                echo("<TD><INPUT TYPE ='RADIO' NAME='QUERYRADIO' value=$row_array[$j]> $row_array[$j]</TD>");
            } else { 
                echo("<TD>" . $row_array[$j] . "</TD>"); 
            }
        }
    echo("</TR>");
}

echo "  <TD COLSPAN=2><CENTER>
        <input type='submit' name='selsql' value='Select Query'>
        <input type='submit' name='delsql' value='Delete Query'>
        </CENTER></FORM></TD>"; 
echo "  </TABLE>";
mysql_free_result($resultDescription);

Ik heb het nog steeds niet helemaal voor elkaar. Heb al wel een idee opgedaan maar weet niet precies of dat gaat werken.

Ik kan aan de radiobutton een ID meegeven zodat wanneer de gebruiker klikt dit ID wordt meegeven. Daarna kan gekeken worden welk ID gekozen is en de query opnieuw uit de database gehaald worden en rechtstreeks in de textarea neergezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cerntje schreef op 27 oktober 2004 @ 13:39:
[...]

Bij deze:

Ik heb het nog steeds niet helemaal voor elkaar. Heb al wel een idee opgedaan maar weet niet precies of dat gaat werken.

Ik kan aan de radiobutton een ID meegeven zodat wanneer de gebruiker klikt dit ID wordt meegeven. Daarna kan gekeken worden welk ID gekozen is en de query opnieuw uit de database gehaald worden en rechtstreeks in de textarea neergezet worden.
Ik heb het over de output in HTML. Dus de pagina waar je die fout ziet en dan view-source :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Haha, natuurlijk. Ok, zal hem er zo ook ff opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

PHP:
1
echo("<TD><INPUT TYPE ='RADIO' NAME='QUERYRADIO' value=$row_array[$j]> $row_array[$j]</TD>");

Je hebt je waarde niet tussen "" staan. Deze regel vervangen door de volgende zou moeten helpen:
PHP:
1
echo("<TD><INPUT TYPE ='RADIO' NAME='QUERYRADIO' value=\"$row_array[$j]\"> $row_array[$j]</TD>");

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
OkkE schreef op 27 oktober 2004 @ 13:55:
PHP:
1
echo("<TD><INPUT TYPE ='RADIO' NAME='QUERYRADIO' value=\"$row_array[$j]\"> $row_array[$j]</TD>");
Mag ik dit even corrigeren? Volgens de HTML standaard horen HTML properties tussen " te staan. Dit is voor mij precies de reden waarom ik standaard ' (single quote) gebruik voor mijn echo's.
Advies:
PHP:
1
echo('<td><input type="radio" name="queryradio" value="'.$row_array[$j].'"> '.$row_array[$j].'</td>');

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02
OkkE schreef op 27 oktober 2004 @ 13:55:
PHP:
1

Je hebt je waarde niet tussen "" staan. Deze regel vervangen door de volgende zou moeten helpen:
PHP:
1
Dat is niet zo netjes; je hebt kans dat je array verkeerd wordt weergegeven en je maakt sneller fouten door niet escapen.

De oplossing van de topicstarter is imho mooier.

edit:

Eh, de nieuwste oplossing van de topicstarter natuurlijk :)

Verder is jouw oplossing wel goed hoor, naamgenoot :*

[ Voor 22% gewijzigd door Mithrandir op 27-10-2004 16:33 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Klopt. Jullie hebben helemaal gelijk. :) Ik was gewoon te lui om de rest ook opnieuw te typen, sorry.. :Z :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Rotjeknor schreef op 27 oktober 2004 @ 15:03:
[...]
Mag ik dit even corrigeren? Volgens de HTML standaard horen HTML properties tussen " te staan. Dit is voor mij precies de reden waarom ik standaard ' (single quote) gebruik voor mijn echo's.
Not so fast. Dat is dus (ik post dit wel elke dag lijkt) echt total BS. Dat staat helemaal nergens. ' of ", het mag allebei, geen van twee heeft voorkeur.

Verkeerde reden om het te gebruiken dus, maar wel de oplossing niettemin. Quotes (single of dubbel) eromheen zetten.

Cavorka out.

[ Voor 32% gewijzigd door Cavorka op 27-10-2004 20:11 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<FORM METHOD = POST NAME = QueryToevoegen>

vraagje? mag bovenstaande parameters zo gegeven worden? of is daar een andere standaard voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik zou het zo doen:

code:
1
<form method="post" name="Query Toevoegen">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Volgens de methode van Okke is het gelukt. _/-\o_

Thx allemaal voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:17