Outlook Web Access werkt niet voor Users

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Zie dit Topic

Ik heb dus ook met dit probleem te maken, maarja ik snap het niet want hij doet het alleen als ik http://serverip/exchange typ en dus inlog als Administrator met bijbehorend Pass. Dat zijn de zelfde gegevens voor het inloggen op de server. Maar de bedoeling is dus dat dit ook gaat werken voor alle users binnen het netwerk, zijn er een stuk of 8, en in het lokale netwerk kunnen zij gewoon vanaf elke PC via Outlook hun mail ophalen/versturen via dus de Exchange server. Behalve via Webaccess want dan lukt dat inloggen gewoon niet.

Heb al bij de rights gekeken bij tabblad "Exchange Expert Features" of iets in die trand. Maarja het staat gewoon bij elke user op enabled. En ik zou even niet weten wat nog meer faktoren zouden kunnen zijn waar ik geen rekening mee heb gehouden.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag is beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geef je gebruikers eens log-on-locally rights, misschien niet helemaal wat je wilt, maar ik heb een soortgelijk Exchange 5.5 probleem opgelost met dezelfde symptomen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-08 23:42
Probeer anders eens in te loggen door ook het domein op te geven:
<gebruiker>@<jouwdomein>

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
staat <loginnaam>@<ad domein> in de e-mailadressen van de gebruiker?

• NLuna
In het netwerk kan elke gebruiker gewoon inloggen op zijn PC'tje met "Username"en een pass erbij. Dit staat op de server gekoppeld aan een paar email aliassen per gebruiker.

Met deze username en password kan de gebruiker via zijn PC inloggen op de Exchange server en mail versturen onder zijn/haar email adres.

Ikzelf heb er bijvoorbeeld ook een paar zoals :

naam@bedrijf.nl
naam2@bedrijf.nl
naam3@bedrijf.nl

etc.

Dus ja ik probeer via WebAccess in te loggen door mijn username en pass te gebruiken, maarja dat lukt niet. Probeer ik een E-Mail adres van mij om in te loggen, lukt dit ook niet.

Kom er echt niet meer uit :?

( ga trouwens ook over het beheer van Exchange Server dus vandaar dat ik ook overal bij kan )

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

welk OS en welke exchange versie draai je?

• NLuna
Small Business Server 2003 met Exchange 2003

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Check je IIS rechten eens voor de Exchange map. Speel eens met de authentication, en forceer een username/password, klinkt wel bekend allemaal, maar kan even niet snel kijken wat je precies in moet stellen

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Ook kijken of de users er wel op mogen van Exchange 2003

Dit doe je in de Active Directory Users and Computers

[ Voor 22% gewijzigd door Hoover op 27-10-2004 12:52 . Reden: Ik zag net pas dat TS dit al bekeken had. ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Zoals gunner al zei; check je iis rights
zo heb ik het staan http://rene.dekkers.biz/owa.JPG
Op de mappen exchange, exadmin, exchange-oma, exweb

verder zou ik niet weten waarom het niet zou werken, ik heb het al verschillende keren ingericht en de gebruikers kunnen er in zonder administrator oid te zijn.

probeer ook is zo in te loggen http://server/exchange/gebr.nm.
(natuurlijk wel dezelfde gebruikersnaam gebruiken, anders zou user1 rechten op user's 2 mailbox moeten hebben :9 )

Als je nog screenshots moet hebben moet je het even melden want ik heb sbs 2003 draaien hier.

Als je poort 80 naar buiten open hebt staan moet je even opletten met deze instellingen.

Ook kun je nog kijken onder het authentication en access knopje.

Niet te veel in IIS zieken want dan ben je verder van huis, heb ik al een keer gehad :(

[ Voor 7% gewijzigd door DDemolition op 27-10-2004 13:05 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• NLuna
Heb het zo staan allemaal.. maarja nog steeds niks. Al stond er trouwens niks geblockt wat het zou kunnen zijn hoor denk ik..

Maarja ik zal nog maar even zelf heel erg goed gaan kijken naar alles wat maar in te stellen valt op dat gebied.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Bij mij werkt het standaard altijd meteen eigenlijk
Ik heb wel een keer gehad dat het even duurde voordat de gebruikers er in mochten.
Heb je wel al een reboot gedaan?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

staat het allemaal zoals in dit artikel?
http://support.microsoft.com/?id=327843

• NLuna
Jep zo'n beetje wel ja.. werkt nog steeds niet. Denk dat ik de moed even opgeef.

Verwijderd

welk service pack draai je op exchange 2003? Welke melding krijgen de clients als je probeert in te loggen?

• NLuna
Je maakt verbinding via IE/Firefox of zo en je komt gelijk bij schermpje waar je moet inloggen. Als je hier als "Administrator" en pass daarbij inlogt kom je gelijk in de Inbox en dergelijke. Zodra je een van de users kiest zegt hij na 3 keer dat je unauthorised bent en krijg je 404 Error daarbij. Dus ja lijkt me dat hij vind dat je geen toegang mag hebben met de betreffende username en passwords.

Gewoon helemaal standaard nog zeg maar.. dus geen Service Packs

Verwijderd

kan je wel zo inloggen? http://servername/exchange/username@domain.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:55:
kan je wel zo inloggen? http://servername/exchange/username@domain.com
dat niet werken gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

je moet dan "http://servernaam/exchange/upn prefix" doen

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

inderdaad....FF niet nagedacht :)

Verwijderd

Je heb toch wel een user@domein emailadres ? Ik heb het dan over je lokale domein. Anders gaat het namelijk niet werken

Verwijderd

Dit is een tipisch policy probleem....ik heb er ook last van gehad.....

zoals al eerder hier gezegd logon locally aanzettuh in je local policy

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 08:49:
Dit is een tipisch policy probleem....ik heb er ook last van gehad.....

zoals al eerder hier gezegd logon locally aanzettuh in je local policy
Dat heb ik inderdaad gezegt ja, maar dat was de oplossing voor mijn probleem met Exchange 5.5. In E2K3 kan je beter eerst kijken naar IIS rights

Verwijderd

Heb je nou al gekeken of je gebruikers een user@localdomain adres hebben ?

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Sorry voor de brutale kick :)

Maar ik heb nu exact met dit probleem te maken. OWA werkt alleen bij het administrator account.
Windows Server 2003 en Exchange 2003.

Jammer, wel begrijpelijk, dat het jpgtje van DDemolition niet meer te bewonderen is. Alles lijkt goed te staan, anders zou het ook voor de admin niet werken maar om de een of andere reden mogen users zonder admin rights er niet in. Een andere gebruiker die zelf wel admin rights heeft komt er wel gewoon in :?

Is hier inmiddels misschien wat meer over bekend bij een van de Gotters? _/-\o_

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je al bij voorbaat sorry zegt moet je het gewoon niet doen. :)

Zoals ook in de policy staat: open gewoon je eigen topic, verwijs eventueel naar andere topics die je gevonden hebt maar vermeld daarbij ook wat je hebt gedaan met de tips die gegeven zijn etc. Nu mogen mensen eerst dat hele oude topic gaan doorwerken voordat duidelijk is wat jouw vraag is, en bovendien is het nu nog volstrekt onduidelijk wat je al zelf geprobeerd hebt.

Vaak zijn dit soort zaken een rechtenprobleem. Geef dus vooral goed weer hoe en waar je de diverse rechten hebt ingesteld. Omdat het bovendien meer exchange aangelegenheid is zou ik het topic in SA plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 03-10-2005 13:59 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.