Webacces Exchange

Pagina: 1
Acties:

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Ola medetweakers,

Ik zit met het volgende. Ik heb bij een klan Exchange draaien en wil de gebruikers ook toegang geven via webacces. Nu ben ik er achter dat dit alleen kan als ik de gebruiker Aministrator rechten geef. Dit is natuurlijk niet wat ik wil dus mijn vraag is het volgende:
- Waar stel ik in welke rechter er nodig zijn om webacces te gebruiken
- Welke rechten moet ik minimaal een user geven om Webacces te verlenen?

Hoop dat jullie meer ervaring ermee hebben dan ik...

thx

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:14

TeeDee

CQB 241

http://support.microsoft.com/?kbid=292723

Staat hier iets tussen?

Anders Google je even?

[ Voor 52% gewijzigd door TeeDee op 15-10-2003 15:03 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

wtf is een Klan?
Anyway je kunt gebruikers voor zover ik weet gewoon rechten geven om net als met outlook hun email en diensten te bekijken.
Als administrator kunnen ze de instellingen van de exchange server aanpassen volgens mij.

ps, wellicht is de groupware en exchange functionaliteit van suse openexchange wel een stuk aantrekkenlijker voor jouw, zit kwa web acces veel beter, mooien en uitgebreider in elkaar.
www.suse.com voor meer info. Er is ook een online demo te bekijken.

openkat.nl al gezien?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

killercow schreef op 15 October 2003 @ 15:04:
ps, wellicht is de groupware en exchange functionaliteit van suse openexchange wel een stuk aantrekkenlijker voor jouw, zit kwa web acces veel beter, mooien en uitgebreider in elkaar.
Waarom? Hij heeft toch al exchange? Waarom zou je dan overstappen.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
wtf is een Klan?
Anyway je kunt gebruikers voor zover ik weet gewoon rechten geven om net als met outlook hun email en diensten te bekijken.
Als administrator kunnen ze de instellingen van de exchange server aanpassen volgens mij.
AD Users & Computers -> Users -> Jantje -> Properties -> Exchange Features -> Protocols -> Outlook Web Access <---- Enabled
-1 spam flamebait troll whatever

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Eagleboy
Als ik in active directory de eigenschappen van een user opvraag heb ik geen tabblad "Exchange Features" en kan ook niets anders vinden met Outlook Web Acces. Ik gebruik Win2kServer UK.

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Staan de users wel in de Active Directory???

sorry had niet goed gelezen.

[ Voor 31% gewijzigd door noot101 op 15-10-2003 15:41 ]

Verwijderd

Download een whitepaper van Exchange 2K of ga je eens wat meer verdiepen in de materie. Koop een boek oid |:( Als je hier niet eens uitkomt dan zou je niet eens naar klant toe mogen gaan imho.....

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:11
Volgens mij moet je Outlook Web Acces (OWA) apart installeren.
Deze zou dan op de Windows/Exchange CD staan. Het was ook te downloaden van MS dacht ik.

let the past be the past.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Eagleboy schreef op 15 oktober 2003 @ 15:34:
Als ik in active directory de eigenschappen van een user opvraag heb ik geen tabblad "Exchange Features" en kan ook niets anders vinden met Outlook Web Acces. Ik gebruik Win2kServer UK.
Heb je dit artikel wel gelezen? http://support.microsoft.com/?kbid=292723

• Eagleboy
yep.. heb ik gelezen maar gebruik geen proxyserver..

• Eagleboy
Ik zou zelf verwachten dat ik ergens in exchange configuratie aan kan geven welke rechten er nogis zijn voor Webaccess. Maar kan niets vinden dat er op lijkt. Kan eingelijk ook niet verklaren waarom de adminsitrators er dus wel in kunnen. heb ook al gezocht in "Local Securtiy Policy"

Heeft niemand dit probleem eerder gehad?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ajs je Exchange Server 2000 en Windows 2000 standaard installeert, kunnen gewone gebruikers gewoon gebruik maken van Outlook Web Access, dit wordt standaard geinstalleerd en is bereikbaar via http://exchangeserver/exchange. Dus je hebt volgens mij zelf iets uitgespookt waardoor het niet werkt :)

Als de gebruiker naar die URL surft, welke melding krijgt hij dan? Access denied ofzo? Post eens een foutmelding, heb je al in de IIS manager gekeken bij de rechten op de Exchange virtual dir?

Kijk eens in de default domain controllers policy (computer config->Windows settings->Security settings->local policies->User rights assignments) stel daar in dat domain user 'Logon locally' rechten krijgen (en misschien access this comp. from the network). Misschien dat dat helpt..

[ Voor 23% gewijzigd door collin op 15-10-2003 16:52 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Eagleboy schreef op 15 October 2003 @ 15:34:
Ben je wel lokaal bezig op de server waarop exchange staat, of gebruik je 'active directory users and computers' vanaf een ander server? Anders zie je die tabbladen voor exchange namelijk niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
klik in 'view' even advanced aan... dan zie je ook je tabje exchange features

maar goed zoals eerder gezegd, als jij webacces gaat uitdelen en nu al niet weet hoe je het goed moet instellen is het een kwestie van tijd voordat bedrijfsgevens op straat komen te liggen.. :z

naja www.microsoft.com/exchange of support.microsoft.com (kb search) voor meer info

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1