Toon posts:

Nikon coolpix 5700 externe flitser + reflectiescherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een externe flitser voor mijn Nikon coolpix 5700. Ik wil graag mijn zoontje fotograferen maar hij is nogal bewegelijk en het gebruik van de automatische flitser levert geen mooie foto's op vandaar dat ik het wil gaan proberen met een externe flitser. Ik zoek eigenlijk een flitser die je omhoog kan kantelen en ook opzij. Wie weet of deze bestaan? (kantelbaar naar boven weet ik wel maar opzij heb ik ze nog niet gezien)..
en wie weet waar ik reflectieschermen kan kopen?
Groet,
Ineke.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 09:03:
Ik zoek eigenlijk een flitser die je omhoog kan kantelen en ook opzij. Wie weet of deze bestaan? (kantelbaar naar boven weet ik wel maar opzij heb ik ze nog niet gezien)..
Canon speedlight 420ex en 550ex kunnen kantelen en draaien. En dat zijn vast niet de enige. Werken ook enkel op Canon camera's denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 28 oktober 2004 @ 01:21:
[...]

Canon speedlight 420ex en 550ex kunnen kantelen en draaien. En dat zijn vast niet de enige. Werken ook enkel op Canon camera's denk ik.
Helaas heb ik dus een nikon en geen canon camera. Jammer!.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 17:11

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd

Naar aanleiding van je vorige topic? Ik zou eens kijken naar de SB600 van Nikon, wil je een wat betere flitser voor dezelfde camera dan kun je kijken naar de Metz 54 mz3. Hij is wel wat groter, maar heeft meer mogelijkheden die je zult waarderen wanneer je eventueel ooit een DSLR zult kopen.

Over het reflectiescherm, dat kun je bij de fotospeciaalzaak krijgen danwel bestellen. Ik zou echter eerder denken aan een omnibounce. Bij een reflectiescherm moet je het scherm zelf door iemand onder de juiste hoek laten vasthouden danwel een statief ervoor aanschaffen. De omnibounce heeft eveneens een diffuus licht als gevolg, alleen werk je hiermee direct op de fliser.

Verwijderd

Topicstarter
ehm....wat betekent DSLR ?
k zag ook een flitser op marktplaats, de Metz 45 CT-3 .. Hoe weet ik welke flitsers er op een coolpix 5700 passen?

Verwijderd

Digital Single Lens Reflex, ofwel digitale spiegelreflex. Die Metz past niet op je Nikon...

Verwijderd

Topicstarter
dank u! zo leer ik nog eens wat!.
Ik zal eens bij een aantal zaken langsgaan en me laten informeren over externe flitsers en omnibouncers. Ik heb er werkelijk geen verstand van!.

Bedankt!

Verwijderd

Vul hier in welke camera ed je hebt en je ziet welke flitsers van Metz geschikt zijn. (grofweg)

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel! dat is inderdaad erg handig.
Maar er zijn ook andere merken dan Metz toch? Je hebt ook flitsers van nikon zelf? zou er veel verschil in zitten ? (prijs, kwaliteit enzo?!)

Verwijderd

Ja er zijn zeker nog andere merken, bijv Sunpack (links laten liggen) of Sigma (geen verstand van). Ik stelde je in mijn eerste reactie ook al de SB600 van Nikon voor. Goede flitser, maar niks speciaals (zal overigens op dit moment voor je voldoen). Een betere flitser is de SB800 van Nikon, maar die is aanzienlijk duurder. Vandaar de Metz flitsers. Erg goed en veel waar voor weinig geld. Je kunt een Metz 54 MZ3 (vergelijkbaar met de SB800 alleen geen ondersteuning voor de i-TTL flitsmeting (?!)) voor ongeveer 269 euro kopen bij Kamera-express.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zou voor de SB600 gaan. In ieder geval merk-eigen. Dan weet je zeker dat je alle flitsmodi goed kunt gebruiken.
Met een softbox erop inderdaad, een reflectiescherm is makkelijk als je een assistent ofzo hebt. :)

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Topicstarter
SB600 lijkt me een goede optie inderdaad. Ik vraag me alleen af of je deze ook los van je camera kan laten flitsen. Ik zoek een flitser die kantelbaar is naar boven en ook opzij, maar deze is alleen kantelbaar naar boven volgens mij.
Enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
dawg schreef op 02 november 2004 @ 08:39:
Ik zou voor de SB600 gaan. In ieder geval merk-eigen. Dan weet je zeker dat je alle flitsmodi goed kunt gebruiken.
Met een softbox erop inderdaad, een reflectiescherm is makkelijk als je een assistent ofzo hebt. :)
Wat kan je dan ipv een reflectiescherm gebruiken ? je kan toch een soort ophangsysteem maken ?!?!?.. (of kopen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:11:
Ja er zijn zeker nog andere merken, bijv Sunpack (links laten liggen) of Sigma (geen verstand van). Ik stelde je in mijn eerste reactie ook al de SB600 van Nikon voor. Goede flitser, maar niks speciaals (zal overigens op dit moment voor je voldoen). Een betere flitser is de SB800 van Nikon, maar die is aanzienlijk duurder. Vandaar de Metz flitsers. Erg goed en veel waar voor weinig geld. Je kunt een Metz 54 MZ3 (vergelijkbaar met de SB800 alleen geen ondersteuning voor de i-TTL flitsmeting (?!)) voor ongeveer 269 euro kopen bij Kamera-express.
Ik heb even op internet gezocht naar de SB600 en 800. Er staat alleen niet bij of deze kantelbaar zijn .. (die zoek ik nl.) en of hij evt met een flitsvoetje te bedienen is.... enig idee misschien??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 14:58:
Naar aanleiding van je vorige topic? Ik zou eens kijken naar de SB600 van Nikon, wil je een wat betere flitser voor dezelfde camera dan kun je kijken naar de Metz 54 mz3. Hij is wel wat groter, maar heeft meer mogelijkheden die je zult waarderen wanneer je eventueel ooit een DSLR zult kopen.

Over het reflectiescherm, dat kun je bij de fotospeciaalzaak krijgen danwel bestellen. Ik zou echter eerder denken aan een omnibounce. Bij een reflectiescherm moet je het scherm zelf door iemand onder de juiste hoek laten vasthouden danwel een statief ervoor aanschaffen. De omnibounce heeft eveneens een diffuus licht als gevolg, alleen werk je hiermee direct op de fliser.
Kan ik voor de SB600 of SB800 een omnibounce aanschaffen of weet je dat niet?
en is er een nadeel als je hiermee direct op de flitser werkt? (je laatste zin)? wat is het nadeel daarvan?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:46:
[...]

Kan ik voor de SB600 of SB800 een omnibounce aanschaffen of weet je dat niet?
en is er een nadeel als je hiermee direct op de flitser werkt? (je laatste zin)? wat is het nadeel daarvan?
Ik heb zelf een SB600 icm een Lumiquest Ultrabounce, en dat geeft een prima resultaat.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Bounce Capability
Flash head tilts up to 90 degree; flash head rotates horizontally 180 degree to the left or 90 degree to the right.

Van http://www.nikonusa.com/fileuploads/pdfs/SB600.pdf
:)

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen waar je de omnibounce aangeschaft hebt en wat je daar voor betaald hebt?
En de flitser, is deze kantelbaar?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zie mijn vorige reply.
Daar staat toch dat ie kantelbaar is?

Ik heb een SB800, daar zat een softbox bijgeleverd.

Verwijderd

Bij de SB600 zit een tasje en een pootje om hem op neer te zetten. D'r zit dus volgens mij geen omnibounce bij. Dit wordt ook niet vermeld als accessoire en ik kan ook geen omnibounce vinden van andere merken voor de SB600.

(zie voor veel info de pdf hierboven)

• Marco
Kijk gewoon even bij www.koopdigitaal.nl onder het kopje 'flitsverzachters'.

Verwijderd

D'r staat alleen niks bij over voor welke flitser die dingen geschikt zijn......

• Marco
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 13:15:
D'r staat alleen niks bij over voor welke flitser die dingen geschikt zijn......
delict schreef op 02 november 2004 @ 11:51:
[...]

Ik heb zelf een SB600 icm een Lumiquest Ultrabounce, en dat geeft een prima resultaat.
;)

Dat Lumiquest geval maak je vast met klitteband, dus die past op elke flitser.

[ Voor 11% gewijzigd door Marco op 02-11-2004 13:36 ]

Verwijderd

dank

Verwijderd

Topicstarter
dawg schreef op 02 november 2004 @ 11:55:
Zie mijn vorige reply.
Daar staat toch dat ie kantelbaar is?

Ik heb een SB800, daar zat een softbox bijgeleverd.
sorry.. te snel gelezen! thanx.

Verwijderd

Topicstarter
delict schreef op 02 november 2004 @ 13:33:
[...]

[...]

;)

Dat Lumiquest geval maak je vast met klitteband, dus die past op elke flitser.
Ik zit even te kijken op de site http://www.foto-konijnenberg.nl
en daar zie ik de SB600 staan en als ik een SB600 met engelse handleiding neem is hij nog 20 euri goedkoper ook. Maar ik zie dus lumiquest artikelen staan, nl. de volgende:Omschrijving Ga Prijs
Lumiquest Cinch Strap art. LQ-002D 12 8.00
Lumiquest ProMax Mini SoftBox art. LQ-951D 12 29.90
Lumiquest ProMax Pocketbouncer art. LQ-871D 12 26.90
Lumiquest ProMax systeem art. LQ-931D 12 59.90
Lumiquest SoftBox II art. LQ-952D 12 39.90
Lumiquest Softbox LQ-925D 12 33.95
Lumiquest Ultrabounce art. LQ-001D 12 22.90
Lumiquest Ultrasoft art. LQ-873D 12 29.50

Mag ik vragen wat jij precies hebt? ik zie ook softboxen en ultrasoft staan, daardoor krijg je een mooier effect?!.

• Marco
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:43:
[...]

Ik zit even te kijken op de site http://www.foto-konijnenberg.nl
en daar zie ik de SB600 staan en als ik een SB600 met engelse handleiding neem is hij nog 20 euri goedkoper ook. Maar ik zie dus lumiquest artikelen staan, nl. de volgende:Omschrijving Ga Prijs
Lumiquest Cinch Strap art. LQ-002D 12 8.00
Lumiquest ProMax Mini SoftBox art. LQ-951D 12 29.90
Lumiquest ProMax Pocketbouncer art. LQ-871D 12 26.90
Lumiquest ProMax systeem art. LQ-931D 12 59.90
Lumiquest SoftBox II art. LQ-952D 12 39.90
Lumiquest Softbox LQ-925D 12 33.95
Lumiquest Ultrabounce art. LQ-001D 12 22.90
Lumiquest Ultrasoft art. LQ-873D 12 29.50

Mag ik vragen wat jij precies hebt? ik zie ook softboxen en ultrasoft staan, daardoor krijg je een mooier effect?!.
Zoals ik al eerder zei: de Ultrabounce.
En ik kan je adviseren om af en toe ook even de reply's te lezen, ipv alleen maar te posten. ;)
Pagina: 1