Toon posts:

fsb van 266 naar 333 mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een amd athlon xp 2400+ 266mhz fsb op een k7s5a moederbord
en ik heb mijn bios zo geflashed dat ik em ook op 333 mhz fsb kan zetten

kan ik nu ook evt. een processor aanschaffen en erin zetten die op fsb 333 mhz kan draaien?
of moet ik er nog extra fans bij in zetten of iets dergelijks....

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:53
Belangrijkste is dat je geschikt geheugen hebt, en eventueel via een pinmod het voltage omhoog gooit.

Dan kon de k7s5a die ik had zelfs tot 170 mhz draaien. (dit btw via software in windows, booten tot 150 mhz)

edit: booten deed hij dus tot 150 mhz, 166 mhz booten is niet mogelijk op dit MB

[ Voor 32% gewijzigd door TafkaT op 26-10-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zegt dat niet zoveel over het overclocken....

maar in ieder geval bedankt voor een antwoord...

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Dit is wel heel erg basic voor DOC of sowieso Got. :/

Maar om op je vragen terug te komen, of je moederbord dmv de flash 333mhz processors ondersteund, dan kun je er natuurlijk ook een processor met een fsb van 333mhz inprikken.

Of je extra fans moet plaatsen, dat kunnen wij natuurlijk niet weten, aangezien je geen enkele informatie geeft over je case, temperaturen of casefans (airflow dus).

Ik raad nog wel even aan om dit door te lezen:
PMG FAQ
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Verwijderd

PMG Faq: Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken? en dan kom je vanzelf op de link uit die Terw_Dan heeft gepost :)

Wat betreft koeling: dat ligt maar aan je opstelling. Hier is er weinig verschil tussen 266 of 333 CPU - behalve als ik een 266CPU op 333 overklok. Maar gelukkig kun je dat eenvoudig zelf testen door naar je temperaturen te kijken en evt. je airflow te verbeteren. Zie ook CME Faq: airflow en PMG Faq: Hoe warm mag m'n CPU worden?

Kortom, onderneem zelf het een en ander en maak vooral gebruik van de naslagwerken die tot je beschikking staan. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op dit forum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.