Een Asrock K7VT4A+ & een Asus V7100 Magic / T

Pagina: 1
Acties:

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 20:54
Ik ben op zoek geweest naar informatie over deze videokaart (Asus V7100 Magic / T. het is een oud dingetje) i.v.m de voltage (3,3 of 1,5 volt).
Ik heb een handleiding te pakken gekregen maar daar kan ik niets vinden over de voltage.

Ik wil deze namelijk gaan gebruiken op een Asrock K7VT4A+ moederbord en nu wil ik weten of ik mijn moederbord of videokaart ga slopen. ;)

Wie kan me helpen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ff googlen: "[...] GeForce2 MX-200 GPU and 64/32MB video memory, the ASUS V7100 Magic provides total power, enhancing 3D gaming and video applications to new levels."

Is dus een GeForce 2; over het voltage van die gpu weet ik niets maar ik veronderstel dat het wel agp-interface is? Op de site van Asus staat dat hij AGP 4x en 2x ondersteunt, en huidige AGP-slots (die gaan tot 8x) zijn backwards compatible, dus dat zou geen probleem mogen zijn...

Gewoon die kaart erin steken en zien wat het geeft, zou ik zeggen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 23:48
Je videokaart is 2X/4X AGP.

Je moederbord ondersteund 4x/8x AGP.

Met andere woorden, gaat lukken.

• B___MAN
AttiX.SkategoaT schreef op 26 oktober 2004 @ 21:44:
Je videokaart is 2X/4X AGP.

Je moederbord ondersteund 4x/8x AGP.

Met andere woorden, gaat lukken.
Ik ben er inmiddels achter dat het een universal AGP aansluiting is. (2 inkepingen)
De snelheid van het AGP slot staat in verband met het voltage?

[ Voor 3% gewijzigd door B___MAN op 26-10-2004 21:55 ]

Verwijderd

Omg , steek het er gewoon in :7

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
Beertjeman schreef op 26 oktober 2004 @ 21:54:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat het een universal AGP aansluiting is. (2 inkepingen)
De snelheid van het AGP slot staat in verband met het voltage?
min of meer

AGP 1 en 2x zijn 3.3 volt, AGP 4x is 3.3 of 1.5 en AGP 8x is 1.5 v

De wijzen komen uit het Oosten!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is heel eenvoudig: probeer het erin te steken, als het past, zoveel te beter, dan zal het hoogstwaarschijnlijk wel werken. AGP is een standaard die al een hele tijd meegaat, dus maak je niet druk. 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19
Zie ook de PMG Faq : Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/AGP_config.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Nielson op 26-10-2004 23:22 ]

• B___MAN
In de handleiding van de Asrock K7VT4A+ staat:

Please do NOT use a 3,3V AGP card on the AGP slot of the M/B.
It may cause permanent damage.

Vandaar dat ik het zeker wil weten.

Die Universal AGP kaartjes kunnen dus zowel op 1,5 als 3,3 volt werken?
Dit kaartje heeft 2 inkepingen en de AGP poort op het moederbord heeft een 1,5 volt inkeping.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vergelijk je inkepingen met die op het plaatje hierboven, ik zou zeggen bij twee inkepingen: universal AGP. Die loopt in ieder geval niet op 3.3 volt. Anders koop je je gewoon een recente instapkaart (FX 5200, Radeon 9200 of zoiets). 50 euro en je bent zeker dat je je mobo niet naar de andere wereld helpt.

• B___MAN
Borromini schreef op 29 oktober 2004 @ 18:25:
Vergelijk je inkepingen met die op het plaatje hierboven, ik zou zeggen bij twee inkepingen: universal AGP. Die loopt in ieder geval niet op 3.3 volt. Anders koop je je gewoon een recente instapkaart (FX 5200, Radeon 9200 of zoiets). 50 euro en je bent zeker dat je je mobo niet naar de andere wereld helpt.
En dat heb ik inmiddels gedaan... er kan een slot op!
Pagina: 1