sims2 dell intell extreme graphics 2

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
ik probeer uit te vinden of voor mijn nichtje, die niet al te ruim bij kas zit of een Dell een goede keuze is. Haar meest gespeelde spelletje is Sims2. Uit de sims docu lees ik dat een intel kaart geen t&L ondersteunt. Maar geld dat alleen voor de oude of ook voor de extreme2 kaart.

het gaat om de dell dimension 3000 die nu inde aanbieding is voor 849.

Verwijderd

of je koopt een apparte pc

AMD XP 2500+
512 ram ddr pc 3200
Nvidia 6800 LE of Ati 9800PRO
Audigy 1
17 inch monitor
aopen case
dvd rom
cd-rw
wd160GB

voor rond de 800eur

Verwijderd

Helaas.. zo Extreme zijn die Graphics niet dus ik zou zeker voor een bovenstaand achtig systeem gaan.

Verwijderd

Ik ben het eens met de ThunderH- en Henry, dat zal idd, zeker qua prijs/performance een veel beter spelletjes/SIMS2 bakje zijn, want de Intel Extreme graphics zijn zéér zeker niet extreme.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Dat heb ik ook uitgezocht. En volgens de makers heb je met welke intel extreme graphics ook een wreed snelle cpu nodig om het missen van de t&l unit te compenseren. Intel extreme graphics is voor zover ik weet een tilebased render oplossing waarmee een t&l unit heel erg moeilijk te combineren valt. (Voordeel is dat het weinig bandbreedte kost.)

Ik ga maar een gf3 ti op de kop tikken en een wat oudere athlon xp. Anders weer hetzelfde gezeik dat die game alleen maar draait op pappie's pc.

Naja, zijn ze wel even rustig :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:43
M'n vriendin heeft een Asus P4P800-VM met onboard Intel Extreme Graphics videokaart. De performance in Sims 2 is om te huilen. Het ziet er ook nog eens niet uit. Processor is overigens een P4 2,8 fsb 800 en 512 PC3200 dualchannel ddr. Ben dus nu op zoek naar een leuk midrange kaartje (Radeon 9600 pro oid). Ik kan je dus aanraden om er een echte videokaart in te gooien.

Verwijderd

Boner, je kan bij een andere computer winkel dan Dell, toch wel iets mooiers krijgen voor die € 849,-

Ik vind het namelijk nog al duur voor wat je er voor krijgt.

Als je er niet uit komt wil ik wel ff een en ander voor je uitzoeken.

PM me maar of mail op eriontec@gmail.com

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 20:36 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Het draaid niet, komt doordat hij wat ondersteuning mist waardoor de CPU echt tot een max belast word... Hier op een Dell510m Centrino met een Intel Extreme is het niet echt te doen, het is speelbaar als je geen te grotehuizen/ veel spullen erin propt. Maar zodra je de camera beweegt, of je gaat van dag naar nacht dan heb je een probleem... Stop er dus een simpel agp videokaartje in (ati 9600pro o.i.d) en je heb een leuke bak :).

Overigens draaid BF1942 wel prima, dus opzich heb ik niks te klagen (en mijn barebone heeft een 9600xt :)).

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 26-10-2004 20:40 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:18
Wat ze hierboven al zeggen. Voor 849 euro hoef je je echt niet te behelpen met zo'n prutschippie.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Voor de mensen die lopen te zeiken over die dell...

Intel® Pentium® 4 Processor (2.80GHz, 1MB L2 cache, 533MHz FSB)

Microsoft® Windows® XP Home

512MB DDR RAM (Was 256MB)

80GB IDE harde schijf (7.200rpm)

16x DVD+R/+RW (dual layer) incl. Software

Van 15" naar een 17" flatpanel

Inderdaad, een dual layer dvd brander en een tft scherm... nou kan ik me voorstelen dat je met goedkope onderdelen bij een online shop nog in de buurt komt, maar om die dell nu een duur prutsschippie te noemen.

Daarnaast gebruikt die dell high qualitie onderdelen, dure merken (samsung memory etc) en komt er nog een goede garantie bij (wat altijd een probleem is bij zelfbouw...)

Enig nadeel bij dell is dat je niet voor 850 euro klaar bent, er komt waarschijnlijk nog iets van 80 euro verzendkosten bij.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Een ander leuk iets bij dell is is dat het voor geen meter te upgraden valt.
Ik en een vriend verbouwen/fixen/upgraden redelijk vaak van dit soort pc's, en dan is Dell nog de minst erge, maar als je bv. een proc wilt upgraden en er meot dan ook een nieuwe koeler op dan moet je koeler gaan modden, of je wil er later een HD bijzetten en de voeding kabels zijn tekort. Das dus ook een nadeel van een Dell, ik ben dus niet echt een fan van Dell :P

btw. ook een leuk verhaal over een Dell die we ongeveer 1,5/2 jaar geleden verbouwd hadden. Hadden dus de GPU vervangen door een R9500pro en het plastice Dell logo uit de kast gezaagd en er een mooi raampje ingezet en nog wat opgeruimd aan de binnenkant. Ging de HD dood oid dus die pc moest terug naar Dell, Nou alle non Dell onderdelen eruit behalve dat raam want dat ging niet meer. kregen we de pc tijdje later terug, zonder raam en weer een nieuw sidepanel en de binnenkant weer een zooitje :P
Snel easy as Dell :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Okies...

Om te beginnen wou ik even kwijt dat IMHO zo'n garantie als die van dell lastiger is dan garantie per onderdelen.

Daarnaast wou ik kwijt dat het qua kwaliteit écht niks uitmaakt, samsung is heus niet zó bijzonder, en dell stickt niet aan één merk geheugen/HDD, iets wat ze helaas qua CPU wel doen (hun bakkies zouden mits ook andere CPU's wat aantrekkelijker zijn). Daarnaast is de P4 2.8 prescott met een 133MHz Quadpumped bus (4x133=533) niet zó bijzonder, zeg gerust: vorige generatie, ze hadden vast nog wat plankjes over.

CPU (p4 2.8 prescott 133FSB): €166,60
Intel Desktop board cheapazz Intel D845GVSR, 845GV (mATX, Sound, VGA) € 50,93
512MB DDR (goh, we hadden nog wat 333 over, maar ik doe PC3200) € 71,90
Seagate 80GB (Barracuda 7200.7, 7200rpm, levert dell ook) €57,60
NEC ND-3500 16x (Dual-layer) ongeveer hetzelfde als dell zou doen. € 65,25
Standaardkastje á €35 met standaard voeding (400W thermal control tegenwoordig) €35

Dat is al €444,28, en dan heb ik de wat duurdere spullen genomen.

TFT schermpje 17" is al te krijgen vanaf (Acer AL1711s (Zilver)) á €267,40, wat het systeem op €711,68, en daar zitten alle kabels e.d. bij, en je hebt in verhouding een beter systeem dan zo'n delletje, simpelweg omdat je wéét wat er inzit, je een ONDERDEEL voor garantie kan sturen IPV je hele systeem, je kunt makkelijker uitbreiden omdat de kast in alle aspecten standaard is, en 3x raden! Omdat we nog onder de 850 euro zitten, kopen we een LEGALE Windows XP Home NL OEM, voor €99,-, en dan nóg zitten we er onder, dus laten we hem bouwen door de hardwareboer, of houden we een marge aan, voor het geval de computerboer hem toch niet zó goedkoop kan leveren, omdat hij graag Betuwe Jam heeft IPV AH Huismerk op z'n verdiende boterham.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
die 533's zijn toch Northwood's ;)

Gabriël AM5

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja die legale Windows XP moet je sowieso erbij tellen. Standaardkastje van 35 euro staat TOTAAL niet in verhouding met een Dell kast, reken eerst maar eens 100 euro, plus nog eens een ERG goede koeler om net zo low noise te zijn als een Dell.

Als spelletjes van belang zijn dan gewoon de Dells zonder AGP slot overslaan, en kijken naar de 4600/4700. Afhankelijk van de aanbieding (momenteel niet geweldig) heb je dan geregeld erg scherpe aanbiedingen.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Voor 918€ heb je ene met een 9800Pro en voor 787€ 1 met een FX 5200 (die ook op niet veel trekt). Dat is incl levering en met een 2.8GHz processor.

Lijkt mij net iets beter :)

Wat had je geconfigureerd?

Verwijderd

Vorlon schreef op 26 oktober 2004 @ 20:08:

Ik ga maar een gf3 ti op de kop tikken en een wat oudere athlon xp. Anders weer hetzelfde gezeik dat die game alleen maar draait op pappie's pc.

Naja, zijn ze wel even rustig :P
LOL, hahaha, ik heb zo ook twee dochters 8)7 _/-\o_ _/-\o_

Ik vrees dat ik het aankopen van de sims2 niet langer uit kan stellen, ik vrees dat ik ook een hardware probleem ga krijgen hier... :X |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 21:54 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gianni Rombios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:43:
Tja die legale Windows XP moet je sowieso erbij tellen. Standaardkastje van 35 euro staat TOTAAL niet in verhouding met een Dell kast, reken eerst maar eens 100 euro, plus nog eens een ERG goede koeler om net zo low noise te zijn als een Dell.

Als spelletjes van belang zijn dan gewoon de Dells zonder AGP slot overslaan, en kijken naar de 4600/4700. Afhankelijk van de aanbieding (momenteel niet geweldig) heb je dan geregeld erg scherpe aanbiedingen.
Nou stil zijn ze wel, maar verder heb ik er geen goed woord voor over.
Trouwens een Arctic koeler voor een AMD XP kost iets van 15 E oid, die dingen zijn stil en koelen goed :)

Gabriël AM5

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
sapphire schreef op 26 oktober 2004 @ 22:09:
[...]

Nou stil zijn ze wel, maar verder heb ik er geen goed woord voor over.
Trouwens een Arctic koeler voor een AMD XP kost iets van 15 E oid, die dingen zijn stil en koelen goed :)
Het enige gebrek wat ik vroeger aan mijn Dell had was dat ik er nie meer kon overclocken.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
of een Spire Whisperrock IV voor een tientje, een vd beste budget luchtkoelers, goed en stil ;)

en neem iets in de zin van een XP2600+ met 512 ram, 120gb schijf en een FX5900XT ofzo, scheelt weer wat geld, neem aan dat je nichtje niet zo veeleisend is ?:)

De wijzen komen uit het Oosten!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leuk van Dell maar wat heb je eraan? Je kan er voor later niets mee. Als je een AMD Sempron 2600 neemt met een RZ serie van Gigabyte, 2x256mb of 1x512mb ddr geheugen en een FX5500 videokaart zou het prima moeten zijn. Met een standaard A-Open kast en een 80 gb harde schijf en floppy, dual dvd brander samsung en een samsung dvd speler en een AOC/Benq 17 inch tft scherm of wat dan ook dan ben je veel goedkoper uit.

Waarschijnlijk is het bord van Dell wat erin zit de Intel 865GV chipset. GV=zonder AGP slot dus nooit meer upgraden. Of nog erger de 845GV met 533 fsb ondersteuning en zonder AGP slot. Dat is echt zo waardeloos. Ga naar een behoorlijke zaak en neem goede spullen en je hebt vanuit de fabriek meestal 3 jaar garantie hoewel de zaak 1 jaar geeft is het meestal via de fabrikant 3 jaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 19:18
NoepZor schreef op 26 oktober 2004 @ 22:52:
of een Spire Whisperrock IV voor een tientje, een vd beste budget luchtkoelers, goed en stil ;)

en neem iets in de zin van een XP2600+ met 512 ram, 120gb schijf en een FX5900XT ofzo, scheelt weer wat geld, neem aan dat je nichtje niet zo veeleisend is ?:)
Ghe, in 1 keer mijn systeempje :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Even zitten spelen in de pricewatch en toen kwam ik op dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   256MB PC3200 DDR (TwinMos)   2x  
   Abit GeForce FX5600 256MB   
   Acer AL1511 15" TFT (wit)   
   AMD Athlon XP 2700+ (S-A, 2,17GHz, 256KB, 333MHz FSB)    
   AOpen H500A (300W)   
   Asus A7N8X-X, nForce2 400 (Lan, Sound)      
   Logitech Internet Navigator (PS/2)     
   Logitech MX310 Optical Mouse (USB)    
   Logitech X-230 (2.1)       
   NEC ND-3500 16x (Dual-layer)      
   Samsung SpinPoint P80, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB)    

Totaal € 826,68

Vond het wel ene leuk pc'tje (en roep nu niet van onderdeen X zuigt, want ik heb maar ff snel iets gedaan:P)

Gabriël AM5

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:27

Pubbert

random gestoord

sapphire schreef op 27 oktober 2004 @ 12:18:
Even zitten spelen in de pricewatch en toen kwam ik op dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   256MB PC3200 DDR (TwinMos)   2x  
   Abit GeForce FX5600 256MB   
   Acer AL1511 15" TFT (wit)   
   AMD Athlon XP 2700+ (S-A, 2,17GHz, 256KB, 333MHz FSB)    
   AOpen H500A (300W)   
   Asus A7N8X-X, nForce2 400 (Lan, Sound)      
   Logitech Internet Navigator (PS/2)     
   Logitech MX310 Optical Mouse (USB)    
   Logitech X-230 (2.1)       
   NEC ND-3500 16x (Dual-layer)      
   Samsung SpinPoint P80, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB)    

Totaal € 826,68

Vond het wel ene leuk pc'tje (en roep nu niet van onderdeen X zuigt, want ik heb maar ff snel iets gedaan:P)
Ik doe het toch: een GeForceFX is nu een ontzettend domme koop, aangezien de kaart erg slecht presteerd in directx-9, wat toch de toekomst is, voor de zelfde prijs heb je een Radeon 9600 based kaartje, die in DirectX 9 zelfs een FX5900 vlot bij kan houden.

Tevens zit bij het Dell systeem Windows XP en levering, dat maakt voor de topicstarter misschien wel wat uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 27-10-2004 12:34 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Prop er een 9200 ofzo in en happy is nichtje :w

Verder een Duron 1800 ofzo met wat RAM een MB'tje of 256 en dan nog een mobootje + HD + Kast inc. voeding en klaar ben je :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eigenlijk is dit gewoon een 'wat moet ik kopen :? ' topic waar de TS weinig zelfonderzoek gedaan heeft en mensen over en weer sterke meningen verkondigen...

TS: ondertussen moet duidelijk zijn, puur op specificatievlak kun je een stuk meer doen voor dat geld dan die Dell. Maar bedenk daarbij wel dat een zelfbouwcomputer totaal iets anders is dan een kant en klaar bak van een OEM als Dell.

OEM bak:
- wordt verkocht 'as is', net zoals bijv. een wasmachine wordt hij geacht het te doen, zonder dat je je in de interne werking hoeft te verdiepen
- alle garantievoorwaarden zijn gebaseerd op het verkochte systeem. Upgrades, mods enzo kunnen wel, maar er wordt nadrukkelijk geen rekening mee gehouden (zie verhaal over verdwenen gemodde zijpanelen)
- je kunt bij zo'n systeem één helpdesk bellen met de mededeling "Hij doet ut niet!!!" en zonder verdere technische kennis een garantieclaim krijgen

Zelfbouw:
- je hebt alles volledig in de hand, wat ook inhoudt dat je zelf in staat moet zijn juist in te kopen en alles te assembleren.
- upgrades, mods, dat soort meuk, heb je helemaal zelf in de hand
- garantie loopt per onderdeel. Als je in staat bent te bepalen welk onderdeel naar doet is dat ideaal, maar zo niet heb je een probleem...

Ergens ertussenin zijn systemen die door de lokale PC-boer in elkaar geschroefd worden, en dit is de optie die ik zou aanraden als er een goede PC boer in de buurt van nichtje te vinden is (dan bedoel ik nadrukkelijk niet dozenschuivers als Dynabyte of Vobis, maar gewoon Jan-de-computerman die in de achterkamer van de winkel zelf de bakken in elkaar schroeft)

Tenslotte nog een heel belangrijk tip:
Integrated VGA (die Intel 'Extreme' meuk, maar ook Radeon IGP, S3 spul op Via chipsets enzovoorts) vreet ongeveer 40% van je geheugenbandbreedte weg, wat als je kijkt naar puur rekenkracht al zeker iets van 20% minder is dan een systeem zonder integrated VGA. Dat betekent dat een P4-2400 met een (willekeurige!) losse VGA kaart evengoed presteert als een P4-2800 met integrated meuk :o

Neem dit mee in je vergelijking van prijzen, want het is krankzinnig om een dure high-end CPU op een gecastreerd moederbordje te zetten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.