BasieP schreef op 26 oktober 2004 @ 09:21:
ik zie juist steeds vaker dat er 'domme' dingen gevraagt worden, deze dingen zijn vaak niet dom voor de persoon die ze steld, maar 'vroegah' had got een zeker niveau. Er werden vragen over moeilijke dingen gesteld, en dat trok pro's aan.
nu worden er vragen gesteld als 'waar is
voor' met als topictitel 'heelp met html' ofzo en dat is nou niet echt van een niveau waarvan ik zeg 'daar is got voor!'
nu ben ik geen modje, maar kan me zeker wel in crisp inleven in dit geval. ALS je frontpage al HTML kan noemen, hoort het zeker niet in W&G.
ik denk dat je met dit soort vragen beter op
www.beginnersweb.nl terecht kan ofzo
Domme vragen kwamen vroeger al voor, komen nu voor en over een jaar of twee zal men er ook over klagen en waarschijnlijk beweren dat ze nu niet voorkomen ...
Frontpage is verder gewoon een visuele editor, en er is geen enkele reden waarom mensen die ermee werken niet vragen op W&G zouden mogen stellen, als ze deze een beetje goed opzetten en aantonen wat moeite te doen te proberen inzicht in de werking van het HTML-format te willen krijgen (dat moet je namelijk ook gewoon hebben/ontwikkelen, wil je goed met een visuele editor kunnen werken)
Je kunt mensen niet verbieden vragen te stellen, en dat moet je niet willen, soms kan een 'dom' vraagje aanleiding zijn tot een interessant topic, misschien heeft nav. een vraag over wat een HR is, een aantal regulars zin en tijd om het eea. uit te leggen over semantiek ...
Wat dan wel noodzakelijk is, is dat een topicstarter er zelf aanleiding toe geeft, minstens minimaal dingen te begrijpen, en niet enkel een programma net opgestart te hebben en bij de eerste de beste gebeurtenis die hij niet voorzien heeft, al een vraag te stellen: 'wat gebeurt er nu?'
Iemand die een geschiedenis heeft van enkel eigen vragen, korte openingspost met nauwelijks relevante informatie, wordt dan ook minder geduldig beantwoord, immers het is geen helpdesk...
Aan de andere kant is bv. W&G echt niet enkel voor professionals, laten we wel zijn, diegenen die _echt_ zo goed weten hoe het hoort hebben daar weinig te zoeken.
Mensen die enkel anderen willen beleren en zichzelf op de borst willen kloppen hoe slim en goed ze wel niet zijn, tja, die kunnen ook anderen gaan irriteren hiermee.
Je ziet wel vaker dat er in P&W en W&G kort na het begin van het nieuwe schooljaar wat meer 'simpele' vraagjes komen;
Dat is an sich niet zo'n probleem, die mensen pikken meestal wel snel genoeg aan op de wijze van werken of vinden andere manieren om hun probleempjes op te lossen ...
Wel is het zinnig om er een beetje streng op toe te zien dat niet mensen GoT, en specifiek bv W&G al te makkelijk gaan benutten als een 'plemp je vragen neer en krijg snel je gezochte oplossing'; maar eerder er zelf ook van leren.
Dat gebeurt onder meer door ook vragen af te sluiten
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen