Toon posts:

Een geirriteerd modje resulteert in 'n slotje.. =)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt nogal es voor volgens mij...
Een goed voorbeeld is:

[rml][ Frontpage]Layout verschuift op website[/rml]

Een topic waarin ik beleefd (en volgens alle duizenden regeletjes van tweakers.net) om hulp vraag bij een MS Frontpage probleem. Ik krijg een uitstekend antwoord en bedank m'n helper natuurlijk metteen, en wat gebeurd er??: een gefrustreerd modje gooit 'm op slot.... reden: /leer html :?

Als ik HTML zou leren zou ik over heel frontpage geen vragen meer hebben inderdaad... en als iedereen hier over al zijn of haar problemen alles zou 'leren' zouden we helemaal geen forum meer nodig hebben...

Is dat de bedoeling van deze mod dan? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:13
tsja ik denk dat hier geen zinnige reactie op te geven is.

ieder mens maakt fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Een mod is ook maar een tweaker hoor, hij heeft alleen een machtigere positie :P

Maargoed, slotjes komen voor, en misschien te vaak, maar dit is ook een forum waardat op een hoger niveau gesproken wordt, en simplele vraagjes, daarmee kun je ook ergens anders terecht.

Soms zijn slotjes totaal onterecht. In dat geval kun je het beste even contact opnemen met de desbetreffende mod. Hij kan dan verder motiveren waarom het slotje er op zit, en zonodig, je wat tips geven, en in het uiterste geval het slotje eraf halen.

Ook een modje kan wel eens een slechte bui hebben. Maar dat mag er eigenlijk niet toe doen. Gelukkig zijn de modjes hier over het algemeen hardstikke gezellig (in de HK merk je gewoon dat ze minder formeel zijn dan dat ze zich voordoen), en ik heb ook waardering voor een modje.

Dus vergeef het hem of haar, en neem even contact op.

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 25-10-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA -> LA

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51
We kunnen er ook een algemene discussie van maken "Is een mod zo modderig dat hij mod zoals hij zelf goed dunkt of mod een mod zo modderig dat hij alles precies volgens de FAQ doet"

En dit was een twijfel geval, en ja, je moet html leren :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 22:42:
Als ik HTML zou leren zou ik over heel frontpage geen vragen meer hebben inderdaad... en als iedereen hier over al zijn of haar problemen alles zou 'leren' zouden we helemaal geen forum meer nodig hebben...
nee dan zou je een forum krijgen die voor iedereen interessant kan zijn :)
immers door het gebruik van Frontpage is het erg makkelijk om code te krijgen die niet goed werkt of ongewenste resultaten geeft.
Als je nu hierbij wat basis kennis van HTML had, dan had je het zelf op kunnen lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

Zoefff

❤ 

crisp is (in dit geval ;) ) geen gefrustreerd modje, maar een mod die een voorbeeld probeert te zetten.

Zoals ik in mijn post (naast de oplossing ;) ) ook al zei, het is een heel erg basic HTML vraag.

Het maakt niet uit dat je HTML nog niet helemaal onder de knie hebt. Er is een tijd geweest dat ik er ook niets van snapte. Het maakt ook niet uit dat je een topic opent waarvan het eigenlijk niet de bedoeling is dat je het opent. Blijkbaar heb je je verkeken op een paar regeltjes, of gedacht dat het wel mogelijk was.

Blijkbaar is het toch niet de bedoeling, en dus zet crisp er een slotje op. Zo is aan jou duidelijk dat dit te basic is en echt te vinden met google, en aan andere users is het meteen ook duidelijk, en het voorkomt een serie posts waar men nog even meld dat dit een basic vraag is.

No harm done, is there?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

GoT is een forum voor gevorderden, op die manier houdt je het voor de mensen met kennis interessant om hier te komen, omdat alle vragen van niveau zijn. www.beginnersweb.nl is een forum waar je simpelere vragen kunt stellen.

overigens vind ik de opmerking dat je HTML moet leren een beetje kort door de bocht, ik zou je er zelf op willen wijzen dat je beter bijvoorbeeld de mozilla composer kunt gebruiken, die levert betere code. punt bijft dat welk programma je ook gebruikt, als je iets laat genereren wat niet goed werkt moet je dat programma niet gebruiken, of accepteren dat het niet perfect werkt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
GoT is een forum voor gevorderden
Niet helemaal correct: je moet je best doen en laten zien dat je dat gedaan hebt. Er is echter geen sprake van een bepaalde eis wat betreft technisch niveau. Je moet je volwassen gedragen nagelang de regels en aldus die regels inzet tonen. Dan mag je zelfs de meest eenvoudige vraag die je maar kan bedenken (die bestaat dan helemaal niet ;) ) hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10

Haan

dotnetter

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Aldus de FAQ die iedereen uit z'n hoofd dient te kennen :P

edit:
@ topicstarter: het wordt ook heel erg gewaardeerd als je ook eens in andermans topics post en niet alleen in je eigen, misschien heeft dat wat te maken met de reactie van crisp.

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 26-10-2004 00:34 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 25 oktober 2004 @ 23:50:
Zo is aan jou duidelijk dat dit te basic is en echt te vinden met google, en aan andere users is het meteen ook duidelijk, en het voorkomt een serie posts waar men nog even meld dat dit een basic vraag is.

No harm done, is there?
Als het zo duidelijk was dan had je er ook niet zo'n lange post over hoeven typen, wel? ;) Iets minder kortaf kan naar mijn smaak wel, nu is het juist niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wanneer iedereen alles zou weten zou er geen GoT zijn, dat is juist :)

Wat we op GoT graag zien is iemand die ergens moeite voor doet, laat zien wat hij heeft gedaan en op een nette en duidelijke manier een vraag stelt. Daar zijn sticky's voor, faq's en policy's. Kort gezegt moet je gewoon wat moeite doen en dit ook laten zien. Doe je dat niet, dan is de kans dat een topic dicht gaat redelijk groot :)

Aan jou de vraag of je zelf van mening bent of jouw topic voldoet aan de regels hier en bijvoorbeeld die in W&G waar men een bepaald minimaal niveau verlangd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als jij er bij had gezet wat je had gevonden met google over jou probleem en wat GoT topics er op had nagekeken (die regels ben je vergeten), was het denk ik niet dicht gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 19:32
Je zet op deze manier natuurlijk wel de betreffende mod buitenspel. Natuurlijk mag je van een mod verwachten dat ook hij dit topic leest. Hoe dan ook vind ik dat je de mod moet verwittigen van dit topic, zodat hij zichzelf kan verdedigen.

Dat gezegd, is het natuurlijk zwaar irritant als jij denkt dat je je aan de regels houdt, en je topic word toch gesloten. Vaak zat meegemaakt, heb smartdodo laatst nog een mail gestuurd daarover, 'k heb nog niks terug ;).

offtopic:
Je openbaar bekende hotmail adres, zal wel de junk ingeknald zijn.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Phart schreef op 26 oktober 2004 @ 08:10:
Je zet op deze manier natuurlijk wel de betreffende mod buitenspel. Natuurlijk mag je van een mod verwachten dat ook hij dit topic leest. Hoe dan ook vind ik dat je de mod moet verwittigen van dit topic, zodat hij zichzelf kan verdedigen.
Dit topic staat niet voor niets bovenaan dit subforum. Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Het is niet de bedoeling om voor elk slotje een topic te openen :)
Dat gezegd, is het natuurlijk zwaar irritant als jij denkt dat je je aan de regels houdt, en je topic word toch gesloten. Vaak zat meegemaakt, heb smartdodo laatst nog een mail gestuurd daarover, 'k heb nog niks terug ;).

offtopic:
Je openbaar bekende hotmail adres, zal wel de junk ingeknald zijn.
Of is dit het doel van je post? :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

crisp

Devver

Pixelated

Hoi :)

Mijn sluitpost was wellicht wat kortaf, maar het blijft een topic wat in mijn ogen niet past in W&G. Als je me gemailed had had ik dat best nader toe willen lichten, maar gezien het feit dat je na bijna een week pas tot de ontdekking komt dat je topic dicht is doet mij vermoeden dat je hier op GoT enkel komt om je probleem te dumpen en vervolgens na een paar dagen verwacht een antwoord te vinden. Je posthistorie bevestigd dat vermoeden.

Als het je gaat om algemeen beleid aan te kaarten had je misschien beter een ander topic als voorbeeld kunnen nemen, en zeker niet een van je eigen topics.

Op GoT verwachten we dat je zelf ook actief meewerkt om een oplossing voor je probleem te vinden; in genoemd topic mis ik daartoe gewoon de benodigde ingrediënten (code voorbeeld, wat je al zelf geprobeerd hebt etcetera). Daarbij neigt het meer naar een software vraag en zou Software Algemeen wellicht een passender forum zijn geweest - hoewel ze daar misschien ook niet om dit soort vragen staan te springen.
W&G is inderdaad bedoeld voor de gevorderde webdesigner, er zijn genoeg fora op het web waar je als beginner je ei kwijt kunt.

mmz, nu heb ik toch nog mijn slotje verdedigd... En trouwens, je had het zelf toch al opgelost... in een kwartiertje tijd :?

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 26-10-2004 09:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik zie juist steeds vaker dat er 'domme' dingen gevraagt worden, deze dingen zijn vaak niet dom voor de persoon die ze steld, maar 'vroegah' had got een zeker niveau. Er werden vragen over moeilijke dingen gesteld, en dat trok pro's aan.

nu worden er vragen gesteld als 'waar is <HR> voor' met als topictitel 'heelp met html' ofzo en dat is nou niet echt van een niveau waarvan ik zeg 'daar is got voor!'

nu ben ik geen modje, maar kan me zeker wel in crisp inleven in dit geval. ALS je frontpage al HTML kan noemen, hoort het zeker niet in W&G.

ik denk dat je met dit soort vragen beter op www.beginnersweb.nl terecht kan ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het dalen van het niveau viel mij ook al op, ondanks dat ik hier nog niet zo lang als lid rondloop, vooral de topictitels stellen niet veel meer voor:
naam van een prograam vergeten :S
Athlon Upgrade
Computer gaat niet aan
'Domein' verschijnt niet
Help: kt3 Ultra 2 mobo. Upgraden videocard.
Zomaar een greep uit mijn posthistory van de laatste paar dagen. Het niveau van de topicstart is vaak ook bedroevend laag. Het lijkt wel of steeds meer mensen hier hun vragen komen dumpen en maar even een antwoord verwachten. Ook lijken de search en de FAQ verdwenen te zijn voor sommige mensen.

Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik de laatste 1.5 jaar ontzettend veel heb geleerd op GoT waardoor mijn eigen niveau is gestegen, voor zover je dat van jezelf kan zeggen. Maar ik merk dat meer mensen zich eraan ergeren, het aantal botte verwijzingen naar de FAQ neemt toe waarbij de enigste regel in de post de link naar de FAQ is zonder verdere uitleg erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 26-10-2004 09:30 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

BasieP schreef op 26 oktober 2004 @ 09:21:
ik zie juist steeds vaker dat er 'domme' dingen gevraagt worden, deze dingen zijn vaak niet dom voor de persoon die ze steld, maar 'vroegah' had got een zeker niveau. Er werden vragen over moeilijke dingen gesteld, en dat trok pro's aan.

nu worden er vragen gesteld als 'waar is
voor' met als topictitel 'heelp met html' ofzo en dat is nou niet echt van een niveau waarvan ik zeg 'daar is got voor!'

nu ben ik geen modje, maar kan me zeker wel in crisp inleven in dit geval. ALS je frontpage al HTML kan noemen, hoort het zeker niet in W&G.

ik denk dat je met dit soort vragen beter op www.beginnersweb.nl terecht kan ofzo
Domme vragen kwamen vroeger al voor, komen nu voor en over een jaar of twee zal men er ook over klagen en waarschijnlijk beweren dat ze nu niet voorkomen ...
Frontpage is verder gewoon een visuele editor, en er is geen enkele reden waarom mensen die ermee werken niet vragen op W&G zouden mogen stellen, als ze deze een beetje goed opzetten en aantonen wat moeite te doen te proberen inzicht in de werking van het HTML-format te willen krijgen (dat moet je namelijk ook gewoon hebben/ontwikkelen, wil je goed met een visuele editor kunnen werken)

Je kunt mensen niet verbieden vragen te stellen, en dat moet je niet willen, soms kan een 'dom' vraagje aanleiding zijn tot een interessant topic, misschien heeft nav. een vraag over wat een HR is, een aantal regulars zin en tijd om het eea. uit te leggen over semantiek ...

Wat dan wel noodzakelijk is, is dat een topicstarter er zelf aanleiding toe geeft, minstens minimaal dingen te begrijpen, en niet enkel een programma net opgestart te hebben en bij de eerste de beste gebeurtenis die hij niet voorzien heeft, al een vraag te stellen: 'wat gebeurt er nu?'
Iemand die een geschiedenis heeft van enkel eigen vragen, korte openingspost met nauwelijks relevante informatie, wordt dan ook minder geduldig beantwoord, immers het is geen helpdesk...

Aan de andere kant is bv. W&G echt niet enkel voor professionals, laten we wel zijn, diegenen die _echt_ zo goed weten hoe het hoort hebben daar weinig te zoeken.
Mensen die enkel anderen willen beleren en zichzelf op de borst willen kloppen hoe slim en goed ze wel niet zijn, tja, die kunnen ook anderen gaan irriteren hiermee.

Je ziet wel vaker dat er in P&W en W&G kort na het begin van het nieuwe schooljaar wat meer 'simpele' vraagjes komen;
Dat is an sich niet zo'n probleem, die mensen pikken meestal wel snel genoeg aan op de wijze van werken of vinden andere manieren om hun probleempjes op te lossen ...

Wel is het zinnig om er een beetje streng op toe te zien dat niet mensen GoT, en specifiek bv W&G al te makkelijk gaan benutten als een 'plemp je vragen neer en krijg snel je gezochte oplossing'; maar eerder er zelf ook van leren.
Dat gebeurt onder meer door ook vragen af te sluiten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties allemaal (vooral ook Crisp).

Ik heb van tevoren gezocht op google (en weinig behulpzaams gevonden) en uiteraard op tweakers.net, omdat ik ook hier het antwoord niet kon vinden heb ik dus een topic gepost...

Door dat topic is mijn probleem in no-time door een mede-tweaker verholpen met relatief heel weinig moeite, en kon ik weer verder met m'n website...

Ik begrijp dat men hier wil dat het niveau niet te ver daalt, maar als we elkaar op zo'n simpele manier zo goed kunnen helpen is het toch gewoon prima?

M'n 'punt' was eigenlijk dat zowel mijn helper als ik tevreden waren, dus de noodzaak van een slotje in mijn topic zag ik niet zo zeer...

...en ik kom niet elke dag op tweakers inderdaad, ik zit op Curacao voor 5 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik begrijp dat men hier wil dat het niveau niet te ver daalt, maar als we elkaar op zo'n simpele manier zo goed kunnen helpen is het toch gewoon prima?
Hier schuilt het 'gevaar' in dat GoT geen forum meer wordt, maar een vraagbaak/helpdesk ;) En we hopen met GoT toch een forum te hebben dat veel meer kan bieden dan Q & A of "Help ik heb een probleem wat nu????", als je begrijpt wat ik bedoel :)

Door mee te doen en te helpen en discussiëren in andermans topics valt er veel meer toe te voegen op GoT, en hoeft het forum niet gezien te worden als plek voor een 'snelle vraag' alleen. Dat kan natuurlijk altijd, mits voorwerk/eigen moeite, maar er is zoveel meer. Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is LordoftheBlaat :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

AtleX schreef op 26 oktober 2004 @ 09:28:
Het dalen van het niveau viel mij ook al op, ondanks dat ik hier nog niet zo lang als lid rondloop, vooral de topictitels stellen niet veel meer voor:
naam van een prograam vergeten :S
Athlon Upgrade
Computer gaat niet aan
'Domein' verschijnt niet
Help: kt3 Ultra 2 mobo. Upgraden videocard.
Zomaar een greep uit mijn posthistory van de laatste paar dagen. Het niveau van de topicstart is vaak ook bedroevend laag. Het lijkt wel of steeds meer mensen hier hun vragen komen dumpen en maar even een antwoord verwachten. Ook lijken de search en de FAQ verdwenen te zijn voor sommige mensen.
Ik wil niet zeuren, maar al de genoemde topics zitten wel op slot. Er wordt toch gewoon redelijk goed gemodereerd tegen de topics onder niveau, hoewel dat zoals al vele male opgemerkt in dit topic, niet echt ter zake doet.

Een groot deel van de topics in LA gaat zoiezo al om het dalende niveau. Imo is het goed dat daar constant op gelet wordt, alleen is de strekking van dat soort topics vaak "het niveau daalt, kijk maar naar dit en dit topic", waarna er zich een herhalende discussie afspeelt, waarin eerst wordt vastgesteld dat het om de inzet van de TS gaat, er vervolgens opgemerkt wordt dat er strenger gemodereerd moet worden, waarna er een aantal moderators / admins de huidige manier van modereren verdedigen. Elke keer verandert er dus niet echt wat, en elke keer wordt het weer aangekaart.

Naar mijn mening valt het niet echt op te lossen, als het al een probleem is, althans ik heb nog geen vernieuwende oplossing gezien / bedacht. Wat misschien wel kan helpen is de KB, aangezien er met de huidige manier van doorzoeken van de aanwezige kennis lang niet altijd een antwoord is te vinden.

"Simpele" topics zijn echter ook wat waard doordat ze weer een nieuw feit in de search brengen, zolang de TS maar gezocht heeft.

Al met al denk ik dat het eigenlijk best goed gaat op het moment met het niveau van de topics, maar dat het belangrijk is dat er op gelet blijft worden.

edit:
Bovendien is het zo dat uit simpele vragen toch wel redelijk vaak interressante discussies voortkomen, die niet echt meer aansluiten bij de in de eerste post gestelde vraag.
Enige nadeel hieraan is dat een redelijk deel van de interressantere antwoorden op bepaalde vragen moeilijker zijn om te vinden... :) .

[ Voor 10% gewijzigd door JHS op 27-10-2004 16:18 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Tja, ik had dat ook best aan et begin, maar moet eerlijk zeggen dat de search et heeel vaak niet doet of werkt, maar das een ander probleem, ik zelf ben et een beetje afgeleert om overal een topic van te maken, terwijl ik dat helemaal niet zo vaak dee eigelijk, maar moet eerlijk zeggend at ik et wel es dee, En dat blijf je altijd wel houden. :)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

En wat probeer je daar mee te zeggen, zBEASTORz ? Want ik kan de boodschap van je post geloof ik niet helemaal volgen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 19:31:
Ik heb van tevoren gezocht op google (en weinig behulpzaams gevonden) en uiteraard op tweakers.net, omdat ik ook hier het antwoord niet kon vinden heb ik dus een topic gepost...
Het was op zich praktisch geweest als je dat ook in je topic had gezet. Het probleem was uiteindelijk redelijk vlot opgelost, maar vergeet één ding niet.

Anderen kunnen alleen afgaan op de informatie die je ze geeft.

Je bent er tenslotte zelf ook bij gebaat als je anderen van voldoende informatie voorziet. Bijvoorbeeld doordat anderen met een oplossing komen die je zelf al had uitgeprobeerd of waar je al aan gedacht had. Je maakt het ook voor iemand anders die zoekt een stuk gemakkelijker omdat die misschien in je topic nog zaken tegenkomt waar ie zelf nog niet aan had gedacht.

Dat je een vraag stelt waar je niet uit kan komen is op zich geen probleem, maar het is een beetje krom als iemand zou verwachten dat een ander veel meer tijd in de oplossing van een probleem zou besteden dan dat hij zelf heeft gedaan. Combineer dat met een beetje de basiskennis die we toch wel enigsinds verwachten. Daarmee heb je een plek waar je rustig met vragen terecht kan, maar waar we wel een beetje inzet van de vraagsteller (ook van de antwoorders trouwens) verwachtten en dat iemand duidelijk aangeeft wat het probleem is en wat hij heeft geprobeerd om het probleem een beetje in te grenzen.

Daarbij is zowel de poster gebaat als ook de mensen die reageren of alleen maar zoeken. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

My opinion in a nutshell: het topic van LordoftheBlaat hoort in Software Algemeen. Frontpage is gewoon een softwarepakket waar je op wat knopjes drukt, en dan heb je iets dat op het web gezet kan worden, en dan min of meer herkenbaar voor IE-users zou moeten zijn. Anders kunnen we ook alle Word-topics ("ik wil wordart op billboard-formaat hebben, maar Word loopt steeds vast") naar W&G verplaatsen 8)

[daydream]
In SA was de reply ook niet begonnen met
Dit is wel héél erg basic HTML hoor. Misschien is het verstandig om eens een boekje te lezen, of wat tutorials te bekijken.
(zoals in het slotje zo kernachtig samengevat :D) maar eerder met
joh, dan kan je beter een text-editor pakken en eens op www.w3schools.org kijken. Als je er dan niet uitkomt willen ze je in W&G vast wel op weg helpen.
En een weekje later treffen we daar dan alsnog een gerichte vraag van LotB aan, die dan wordt geholpen met een paar handige opmerkingen over border-collapse of table-headers of weet ik veel wat. crisp blij met LotB, LotB blij met info én met kennis, everyone happy...
[/daydream]

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 26-10-2004 20:54 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Rataplan schreef op 26 oktober 2004 @ 20:50:
(...)

[daydream]
In SA was de reply ook niet begonnen met
[...]
(zoals in het slotje zo kernachtig samengevat :D) maar eerder met
[...]
En een weekje later treffen we daar dan alsnog een gerichte vraag van LotB aan, die dan wordt geholpen met een paar handige opmerkingen over border-collapse of table-headers of weet ik veel wat. crisp blij met LotB, LotB blij met info én met kennis, everyone happy...
[/daydream]
Imo is dat onzin, iemand dwingen om zelf helemaal zijn pagina's te schrijven omdat dat beter is lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Beter is dan imo om hem te vertellen hoe hij kan leren hoe hij het probleem in FP op te lossen, door HTML te leren dus, zodat hij begrijpt wat hij aan het doen is :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

JHS schreef op 26 oktober 2004 @ 19:54:
[...]

Naar mijn mening valt het niet echt op te lossen, althans ik heb nog geen vernieuwende oplossing gezien / bedacht.
Hebben we al besloten dat er een probleem is dan? :) Is handig voordat we naar een oplossing gaan zoeken ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wat TS denk ik wel goed aankaart is dat er geen eenduidig 'slotjes-strategie' is. De /leer html is natuurlijk wel kortaf, een verwijzing naar de FAQ zou misschien wel handig geweest zijn.

Ik zie het wel vaker met slotjes dat ze een beetje kortaf zijn. Kan ik me ook wel voorstellen, als je elke uur een k*t TS hebt die je moet afsluiten, maar tweakers is een professionele vraagbak en daar moet je ook professioneel mee omgaan.

Als het in een verkeerde forum staat maar de TS is goed, verplaats het dan, anders sluit je het topic met de verwijzing naar de juiste forum (inclusief de mededeling dat de TS wat verbetert moet worden). Lekker simpel toch :P

Maar dit is eigenlijk een incident, over het algemeen wordt er goed gemod. Ik vind Crisp ook altijd goed mee discussieren in de fora, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op 26 oktober 2004 @ 21:04:
[...]
Imo is dat onzin, iemand dwingen om zelf helemaal zijn pagina's te schrijven omdat dat beter is lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Beter is dan imo om hem te vertellen hoe hij kan leren hoe hij het probleem in FP op te lossen, door HTML te leren dus, zodat hij begrijpt wat hij aan het doen is :) .
Daar ben ik het dus ook eigenlijk mee eens: Ik ben helemaal geholpen met de gegeven oplossing. Ik heb geen ernstige behoefte aan een botergeile html-based website of iets dergelijks... ik heb ook niet de tijd om me daar mee bezig te gaan houden. Mijn probleem was door het gegeven antwoord gewoon perfect opgelost. (nogmaals bedankt! _/-\o_ )

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 23:17 . Reden: spelvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 23:16:
Ik heb geen ernstige behoefte aan een botergeile html-based website of iets dergelijks... ik heb ook niet de tijd om me daar mee bezig te gaan houden.
Dat is ook niet de essentie van het verhaal. Wat we wel verwachtten is dat je zelf ook tijd steekt in het oplossen van je probleem. Hetzij door te zoeken, of door bijvoorbeeld een paar html tutorials door te nemen. Dat toont inzet, en het zorgt ervoor dat je de volgende keer beter begrijpt waar iets fout gaat. Een volgende keer zou je misschien voor hetzelfde probleem deze oplossing kunnen gebruiken maar heb je een net iets ander probleem waar je niet helemaal uit komt. Dat je website niet botergeil is boeit maar weinig mensen. Dat je zelf tijd en moeite in de oplossing van je probleem en probeert uit te vinden waarom er in de eerste instantie een probleem was, _dat_ is iets waar mensen wel waarde aan hechten en weten te waarderen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Laatst online: 25-09 21:53

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden
*Niet bannen :X *

offtopic:
dit was een dom antwoord

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
DDemolition schreef op 27 oktober 2004 @ 10:17:
Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden
Beweren we iets anders dan? ;)
offtopic:
dit was een dom antwoord
zou je denken? :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Daar ben ik het dus ook eigenlijk mee eens: Ik ben helemaal geholpen met de gegeven oplossing. Ik heb geen ernstige behoefte aan een botergeile html-based website of iets dergelijks... ik heb ook niet de tijd om me daar mee bezig te gaan houden. Mijn probleem was door het gegeven antwoord gewoon perfect opgelost. (nogmaals bedankt! _/-\o_ )
Ik kan uit je posts in dit topic nog niet opmaken of je het hebt begrepen van het slot op je topic: vermelden wat je zelf hebt gedaan om het probleem op te lossen.

Kun je dat bevestigen?

Zie ook [FAQ=,]Registratievoorwaarden en faq[/FAQ]
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
Daarom is je draad gesloten.

en
Alvast bedankt...
valt wat mij betreft onder Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat dat betreft zit je zeker fout,
de door jou gerefereerde quote uit de FAQ behandelt specifiek het afsluiten van posts met een groet, iets wat bij nieuwe gebruikers nog wel voorkomt uit ongewoonheid met het forum, maar wat niet nodig is ...

een topicstart afsluiten met een bedankje voor degene die willen helpen is niks anders dan gewoon net en beleefd, en is ook iets dat zeker niet verboden zou zijn door wat voor beleid dan ook ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Door dat topic is mijn probleem in no-time door een mede-tweaker verholpen met relatief heel weinig moeite, en kon ik weer verder met m'n website...

Tsjah, dit vind ik zelf ook een belangrijk punt in de discussie of zo'n topic nu dicht moet of niet. Ik vind zelf dat je toch beter zelf moet gaan zoeken. Ik heb in het verleden ook vaak op het punt gestaan een topic te openen voor en probleem/vraag, die ik met 1-2-3 zoeken niet oploste. Toch heb ik verder gezocht, en het antwoord gevonden. Het grote voordeel hieraan is, dat je jezelf het zoeken op internet leert. Geavanceerdere zoekopdrachten in google, goede websites leer je kennen. Ook jezelf een weg vinden op het internet. Het vergroot dus je search skills.

Aan de andere kant: Post je het probleem of de vraag toch, dan is er weer meer info op het internet te vinden. Een zoeker in de toekomst zal het sneller vinden. En draagt uiteraard weer bij aan het gebruiksgemak. Dat is uiteindelijk weer precies waar het om draait in de IT: een geautomatiseerde interface voor de gebruiker maken. Door de zoekinterface op GoT zal je het sneller vinden, omdat die info je er net hebt bijgezet. (de vraag / het probleem plus de oplossing).

Toch vind ik op een forum als GoT dat het eerste zwaarder weegt dan het tweede. Dit om de simpele reden dat dit een forum is voor mensen voor de IT. Er word vanuit gegaan dat je skills hebt, en je die wilt verbeteren. Op beginnersweb of ander forum vind ik het tweede zwaarder wegen.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

curry684 schreef op 26 oktober 2004 @ 21:50:
[...]

Hebben we al besloten dat er een probleem is dan? :) Is handig voordat we naar een oplossing gaan zoeken ;)
Idd, nuance aangebracht :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...]

Dan heb je de strekking van mijn verhaal niet goed begrepen :) . Ik reageerde op iemand anders, en zei dat het juist goed is om te zeggen dat jij html zou moeten leren, misschien niet exact de tags, maar wel "hoe" het werkt :). Zodat je voortaan dit soort (basic) dingen zelf op kan lossen. Imo had dat wel wat uitgebreider kunnen worden toegeligt, inclusief wáárom je dan html zou moeten leren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb geen ernstige behoefte aan een html-based website ...
offtopic:
Wat denk je dat Frontpage probeert te maken dan? HTML :) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 27-10-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

RM-rf schreef op 27 oktober 2004 @ 13:37:
[...]
Wat dat betreft zit je zeker fout,
de door jou gerefereerde quote uit de FAQ behandelt specifiek het afsluiten van posts met een groet, iets wat bij nieuwe gebruikers nog wel voorkomt uit ongewoonheid met het forum, maar wat niet nodig is ...

een topicstart afsluiten met een bedankje voor degene die willen helpen is niks anders dan gewoon net en beleefd, en is ook iets dat zeker niet verboden zou zijn door wat voor beleid dan ook ...
Fout wat betreft mijn mening? :) Anyway, een bedankt bij een TS kan natuurlijk ook gewoonte zijn, maar ik vind het onnodige. Als TS zou doen bij de oplossing, dan heb ik er alle begrip voor.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

PcDealer schreef op 27 oktober 2004 @ 19:47:
[...]

Fout wat betreft mijn mening? :) Anyway, een bedankt bij een TS kan natuurlijk ook gewoonte zijn, maar ik vind het onnodige. Als TS zou doen bij de oplossing, dan heb ik er alle begrip voor.

het gaat enigzins offtopic, maar om een bedankje bij een SP nou echt storend te noemen vind ik ook weer overdreven.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op 27 oktober 2004 @ 16:22:
[...]

Dan heb je de strekking van mijn verhaal niet goed begrepen :) . .
Je hebt gelijk, ik heb denk ik een regeltje overgeslagen ;)

Maar mijn punt blijft dat het hier gaat over een probleem met MS Frontpage, dat hoogst waarschijnlijk meerdere mensen zullen ondervinden. Op het internet is het moeilijk om hier een oplossing op te vinden (mede i.v.m. de vele resultaten die je krijgt als je zoekt op 'frontpage' 'layout' 'shifting' etc. en combinaties hiervan ) en ook in de Frontpage help kon ik het niet vinden. Daarom lijkt het me vrij handig voor anderen om nu voortaan de oplossing voor het probleem te kunnen vinden op tweakers.net, na even gezocht te hebben...

'Vroeger' was het volgens mij op tweakers zo dat als hetzelfde probleem niet in de GOT search voorkwam EN het is geen super-basic vraag die 123 op google te vinden was, dat het dan geoorloofd was om een topic erover te beginnen. Dat beleid vond ik in elk geval een stuk prettiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:23:
Maar mijn punt blijft dat het hier gaat over een probleem met MS Frontpage, dat hoogst waarschijnlijk meerdere mensen zullen ondervinden.
en dus was Webdesign & Graphics geen goede keuze voor jouw topic en had je hem beter in Software Algemeen kunnen zetten :)
'Vroeger' was het volgens mij op tweakers zo dat als hetzelfde probleem niet in de GOT search voorkwam EN het is geen super-basic vraag die 123 op google te vinden was, dat het dan geoorloofd was om een topic erover te beginnen. Dat beleid vond ik in elk geval een stuk prettiger...
dat is toch nog steeds zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat beleid geldt nog steeds hoor :)

Maar naast dat feit dien je nog steeds aan te geven wat jij al allemaal hebt geprobeert en waar je hebt gezocht... plus, natuurlijk, een goeie omschrijving van je probleem.

Maar zo zie je maar weer... die "/dicht" (o.i.d.) slotjes wekken irritatie op en zijn gewoon geen goed slot voor een topic. De topicstarter dient duidelijk te zijn, maar dat geldt ook absoluut voor de moderator die het topic dicht doet...

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 28-10-2004 16:28 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...](...)

En dit probleem was mijns inziens ook best makkelijk op te lossen: je had alleen maar een beetje de basics van html hoeven leren, niet de tags, of wat dan ook, maar gewoon hoe het werkt. Dit kost je maximaal een uurtje werkt, waarna je veel dit soort problemen zelf zou kunnen oplossen.
De sluitmessage van crisp was helaas niet helemaal duidelijk, als hij een sluitmessage had getikt van de lengte van zijn reply hier, met een onderbouwing van wáárom hij het sloot, en wáárom hij vond dat je "maar html moest leren", had jij dit topic misschien niet eens geopend, en was alles veel aanvaardbaarder geweest. Wat Han (voor een deel) hierboven ook zegt dus :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op het internet is het moeilijk om hier een oplossing op te vinden (mede i.v.m. de vele resultaten die je krijgt als je zoekt op 'frontpage' 'layout' 'shifting' etc. en combinaties hiervan ) en ook in de Frontpage help kon ik het niet vinden. Daarom lijkt het me vrij handig voor anderen om nu voortaan de oplossing voor het probleem te kunnen vinden op tweakers.net, na even gezocht te hebben...
Grote vraag is waar tweakers dan op moeten zoeken. Als die ook op "layout", "shifting" enzo zoeken komen ze jouw topic niet tegen, omdat jij de benodigde info - die google-trefwoorden - d'r niet in hebt gezet; zoals Han ook al aangeeft.

En nogmaals: deze topic bestaat omdat het *jou* handig lijkt dat crisp dat werk voor je doet *en* daar een goed humeur bij veinst?

Geen commentaar :{

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1