adsl verhuizen of opzeggen en nieuw aanmelden?

Pagina: 1
Acties:

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen en wil iig adsl op nieuwe adres hebben.

Ik heb nu xs4all basic en en van de eerste speedtouch HOME modems die ge-upgrade is naar een speedtouch Pro. Dit werkt wel maar is toch een beetje een oud beestje.

Verder zie ik dat ik bij KPN ook nog eens kosten voor een verhuizing heb ( € 11,75 tel plus € 34,03 voor ADSL).

Kan ik ook xs4all op zeggen. De telefoon verhuizen en dan een dag later adsl aanvragen. Ik zie de volgende voordelen:
1. bij een gunstige aanbieding krijg je een nieuw modem
2. en hoef geen aansluitings kosten te betalen

nadeel:
3. ik kan een paar weken zonder internet zitten (behalve op werk en via 56K modem)

heeft iemand hier ervaring mee?

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou een xs4all drie weken van te voren opnieuw aanvragen op je nieuwe adres. Het aansluiten door xs4all duurt 2 tot 3 weken, er vanuitgaand dat er geen oud dsl signaal op de telefoonlijn in je nieuwe huis staat.

• Copycat
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Nog een nadeel is dat je elke maand meer abbonomentskosten betaald.

Kun je voor dat geld zelf ook wel een modem naar keuze uitzoeken.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
Copycat schreef op 25 oktober 2004 @ 21:41:
Nog een nadeel is dat je elke maand meer abbonomentskosten betaald.

Kun je voor dat geld zelf ook wel een modem naar keuze uitzoeken.
edit:
ff mijn vergissing ge-delete

ik betaal iid 7,95 minder per maand. Daar kan natuurlijk KPN wel weer mee matsen :-) door wel mijn verbinding te verhuizen.

[ Voor 44% gewijzigd door neudeboules op 26-10-2004 07:08 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
wwillem schreef op 25 oktober 2004 @ 21:23:
Ik zou een xs4all drie weken van te voren opnieuw aanvragen op je nieuwe adres. Het aansluiten door xs4all duurt 2 tot 3 weken, er vanuitgaand dat er geen oud dsl signaal op de telefoonlijn in je nieuwe huis staat.
Uhm op welk telefoonnummer/lijn wil je dat aanvragen daar dan? Als je het telefoonnummer niet hebt laten verhuizen nog valt er weinig ADSL aan te vragen natuurlijk.

En als je ADSL niet optijd hebt opgezegd zal KPN bij het verhuizen van je telefoonnummer ook je ADSL verhuizen. Anders kunnen ze immers niet je telefoonnummer verhuizen.

En die 35 euro is echt helemaal niets voor een DSL verhuizing. Bij een aansluiting via BBned of BabyXL kost een verhuizing zo 200 euro.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ben afgelopen maart/april overgestapt van Wanadoo naar XS4ALL. De aanvraag van XS4ALL duurde toen 2-3 weken op een kale werkende telefoon verbinding.

Een verhuizing (in het geval dat het goed gaat; december vorig jaar minimaal 3 weken van te voren aangegeven werkte binnen een week weer, maar momenteel (2 weken te laat aangegeven) duurt het al 2 weken langer dan geplant. Op de dag van de beloofde oplevering was er nog niks opgeleverd. Een dag later gebeld en bleek het traject ergens gestopt te zijn. Is een week later pas weer in gang gezet. Al met al dus 2 weken vertraagt) gaat over het algemeen veel sneller.

Ik heb ook een oud nog ongetweaked Alcatel SpeedTouch Home modem, jarenlang plezier van gehad. Maar miste wel de router functie icm een switch om de verbinding te delen met meerdere computers. Die nieuwe Thomson SpeedTouch Home 510 modem heeft dat wel in zich, maar was wel veel minder stabiel. De Alcatel is in 2 jaar tijd nog NOOIT vastgelopen of gecrasht. De Thomson echter behoefde in het begin wekelijks een reset. Mogelijk omdat deze een groter heethoofd was dan de Alcatel. De Thomson stond 's ochtends vol in de zon en was omringt door andere warme apparaten. Nadat ik de Thomson zo had neergezet dat hij wel vrij stond, had ik een veel stabielere verbinding.

Tsja, 2 mogelijkheden:

verhuizenopnieuw aanvragen
• als het goed is binnen een week adsl• 2-3 weken geen adsl
• huidige stabiele modem met mogelijk minder functies• een nieuw instabieler modem met meer functies

Let op, als je gaat verhuizen en je wilt je huidige verbinding opzeggen, doe dit dan telefonisch! Ik heb behoorlijk wat geëikel gehad door het via internet te doen. Standaard verhuist KPN ADSL mee, ongeacht welke optie er gekozen word.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
Bedankt voor alle info.

Ik heb vandaag geprobeerd om de telefoon incl. adsl te verhuizen, maar dat liep meteen al op een dood spoor aangezien de huideige huiseigenaar nog niet z'n telefoon heeft opgezegd :-( . Hopen dat ie dat maar snel doet dan :-)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ch!pY-J schreef op 26 oktober 2004 @ 10:23:
verhuizenopnieuw aanvragen
als het goed is binnen een week adsl• 2-3 weken geen adsl
• huidige stabiele modem met mogelijk minder functies• een nieuw instabieler modem met meer functies
Als het goed is werkt het gewoon direct hoor, dat doet het bij de meeste mensen ook wel gelukkig (niet bij 100% alleen).
neudeboules schreef op 26 oktober 2004 @ 20:54:
Bedankt voor alle info.

Ik heb vandaag geprobeerd om de telefoon incl. adsl te verhuizen, maar dat liep meteen al op een dood spoor aangezien de huideige huiseigenaar nog niet z'n telefoon heeft opgezegd :-( . Hopen dat ie dat maar snel doet dan :-)
Vaag, nog nooit van gehoord. Ik dacht dat je een verhuizing altijd vantevoren kan doorgeven? Een huis heeft toch meestal ook 2 aderparen afaik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JvS schreef op 26 oktober 2004 @ 21:06:
[...]
Als het goed is werkt het gewoon direct hoor, dat doet het bij de meeste mensen ook wel gelukkig (niet bij 100% alleen).
Hmz, ik zit al voor de derde keer op een rij met een verhuizing niet bij de groep van bijna 100% waar het wel goed bij gaat...
Vaag, nog nooit van gehoord. Ik dacht dat je een verhuizing altijd vantevoren kan doorgeven? Een huis heeft toch meestal ook 2 aderparen afaik.
idd vreemd. In één huis (eerste verhuizing) moest er zelfs het één en ander gedaan worden om een tweede telefoon lijn aan te leggen. Maar dat was binnen een week gepiept (had het wat te laat aangevraagt). Echter de verhuizing van ADSL zelf duurde toen bij mij 5 maanden, terwijl het toendertijd normaal was dat je 3-4 maanden geen ADSL had... Die eerste aansluiting op dat adres had toen geen ADSL. Op mijn huidige adres (3e verhuizing) zijn er 3 lijnen; eerste is bezet en heeft ook ADSL. Eentje is voor mij en daar zijn ze mee bezig om daar ADSL op te zetten. En er is er nog eentje vrij... Maar met het aanleveren van ADSL op mijn aansluiting zijn dus wederom problemen... :?

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 26-10-2004 23:43 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1