Ik was bij Gistron aan het neuzen tussen de processoren.
Daar kwam ik het volgende tegen:
Daar stond dus "(B Keuze)" achter. Dus ben ik opzoek gegaan naar de betekenis daarvan. Die stond eronder en heb ik even gequote.
Dat vind ik totale onzin :
• AMD test de processoren zorgvuldig voordat ze verkocht worden.
• Hoe kunnen hun zien dat het om een "A" of een "B" versie gaat?
Er staat ook bij dat veel andere winkels de B versie verkopen, lijkt mij een beetje zo'n verhaal van : Koop bij mij, de andere hebben alleen maar zooi.
Daarnaast heb ik nog nooit van een A of B versie gehoord. Alleen Thoroughbred A of B, maar aangezien het hier om een 3000+ gaat met een 400FSB valt de optie Thoroughbred A al weg. Ook is volgens het verhaal van Gistron de A versie beter. Terwijl de Thoroughbred B juist beter is dan de Thoroughbred A.
Ik heb tot nu toe altijd nog goede ervaringen met Gistron gehad
, maar dit kan toch niet zo maar 
Volgens mij is het nl. een broodje aap verhaal.
Wat zijn jullie meningen of ervaringen tussen de "A" of "B" versie
Daar kwam ik het volgende tegen:
CPU | Prijs |
Athlon XP 3000+/2.10 GHz /400 | 149,90 |
Athlon XP 3000+/2.10 GHz /400 (B keuze) | 128,90 |
Daar stond dus "(B Keuze)" achter. Dus ben ik opzoek gegaan naar de betekenis daarvan. Die stond eronder en heb ik even gequote.
Volgens Gistron heeft de "B" versie een uitvalpercentage van 1 op 50. De A heeft 1 op 500.Bij het productieproces van processoren worden miljoenen transistoren op het hart van de processor (de core) gezet. Ondanks dat de productie van processoren uiterst nauwkeurig wordt uitgevoerd is er altijd een percentage met mankementen aan deze core. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen type a en type b processoren. Wij hebben vastgesteld, dat bij type a het uitvalpercentage 0,2% (1 op de 500) is en bij type b processoren 2% (1 op de 50). De mankementen zijn vrijwel direct bij de installatie van het systeem vast te stellen, door bv. instabiliteit of geen werking. Onze ervaring met b-type processoren is dat ze even goed werken als het a-type.
Veel winkels verkopen b-type processoren zonder daarbij aan te geven over welk type het gaat. Vaak weten zij het ook niet of willen het niet aangeven.
Gistron geeft bij de AMD-processoren aan welk type u bestelt, zodat u zelf een afweging kunt maken tussen betrouwbaarheid en kosten.
Dat vind ik totale onzin :
• AMD test de processoren zorgvuldig voordat ze verkocht worden.
• Hoe kunnen hun zien dat het om een "A" of een "B" versie gaat?
Er staat ook bij dat veel andere winkels de B versie verkopen, lijkt mij een beetje zo'n verhaal van : Koop bij mij, de andere hebben alleen maar zooi.
Daarnaast heb ik nog nooit van een A of B versie gehoord. Alleen Thoroughbred A of B, maar aangezien het hier om een 3000+ gaat met een 400FSB valt de optie Thoroughbred A al weg. Ook is volgens het verhaal van Gistron de A versie beter. Terwijl de Thoroughbred B juist beter is dan de Thoroughbred A.
Ik heb tot nu toe altijd nog goede ervaringen met Gistron gehad
Volgens mij is het nl. een broodje aap verhaal.
Wat zijn jullie meningen of ervaringen tussen de "A" of "B" versie
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.