asus 5900 ultra 256 mb

Pagina: 1
Acties:

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 16:56
Hallo ik heb al super lang een probleem met mijn videokaart ASUS Gforce FX 5900 Ultra 256 MB, ik heb met een spel (counterstrike) niet constant 100 fps. Ik had eerst een intel pentium4, 2,4 ghz, ik dacht dat ik fps drops had door pentium, dus ik zette een amd 2800+ (2.2ghz) en hij loopt nog steeds niet lekker ik verwacht dus dat het de videokaart is, en kom nou niet aan, heb je wel nieuwste drivers, haalt je monitor wel 100 fps en dat soort dingen, op mijn videokaart zit ook stroom stekkertje voor stroom die heb ik ook aangesloten, dus voor de rest weet ik niet wat het is en ik heb dus last van fps drops naar 70 en ik vind dat het met deze videokaart echt niet mag, ik heb voor dit ding 530 euro uitgegeven. Help me plz
het is geen spyware / virusscanner..

-

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

[jip&janneke modus]
Als er veel gebeurt in het spel moet de videokaart meer rekenen en kan hij dus minder beeldjes per seconde uitpoepen[/]

Framedrops ziijn doodnormaal, zelfs bij jou videokaart :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Alsof je het merkt dat je zakt van 100 naar 70 fps zeker gezien dat je oog alles boven de 60 fps als hetzelfde waarneemt.
ik vind je een beetje rare eisen stellen en snap je punt niet helemaal, waarom persee 100 fps+ hebben, dan zet je de resolutie toch wat lager dan haal je wel 100+. Maar dat mag zeker weer niet omdat het dan minder mooi is. Beetje luxe probleem als ik het zo hoor :z
Download anders ff nieuwste moederbord drivers en de bottleneck kan ook je geheugen zijn (hoeveelheid, cas timing etc).
Heb je soms nog een hdd uit de steentijd?
of heb je een el cheapo mobotje die gewoon nekt?

• xenor
AtleX schreef op 25 oktober 2004 @ 10:35:
[jip&janneke modus]
Als er veel gebeurt in het spel moet de videokaart meer rekenen en kan hij dus minder beeldjes per seconde uitpoepen
Framedrops ziijn doodnormaal, zelfs bij jou videokaart :)[/quote]

Maar mijn vriend heeft een radeon 9600 pro en die heeft VEEL minder fps drops, bijna geen :/

-

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat zijn je overige (exacte) specs? Welke drivers gebruik je? Wat zijn je benchmarkscores? Heb je hier alleen last van in CS of ook in andere spellen? En misschien speelt die vriend van jou wel met V-sync oid aan.

[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 25-10-2004 11:19 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

idd bekijk eerst eens of je instelling hetzelfde zijn als bij je vriend zoals Anti-Aliasing e.d. want als jij bv allerlei dingen aan hebt staan die het beeld mooier maken kost dat wel frames als het een druk moment in het spel is etc.

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 25-10-2004 11:35 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Ik zie het probleem niet echt, merk je uberhaubt wat van die "drops" naar 70 fps? En tja, een 5900 ultra is geen 6800 ultra dus ik denk dat jou "probleem" gewoon normaal is.

• xenor
ROFLASTC schreef op 25 oktober 2004 @ 11:34:
idd bekijk eerst eens of je instelling hetzelfde zijn als bij je vriend zoals Anti-Aliasing e.d. want als jij bv allerlei dingen aan hebt staan die het beeld mooier maken kost dat wel frames als het een druk moment in het spel is etc.
Ik heb het precies nagekeken met die vriend en alles stond hetzelfde.. ik gebruik nieuwste driver 61.77 en uh.. tjha..

-

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sja is het wellicht je voeding die soms je kaart niet voorziet van voldoende stroom? zou het kunnen dat je dingen op de achtergrond hebt draaien zoals msn? stel je windows eens in op "prestatie"

Controle paneel-->>systeem-->> geavanceerd-->>Prestatie-->>instellingen "aanpassen voor beste prestatie"

"t zou van alles kunnen zijn waardoor je Fps dropped het maakt idd niks uit voor je ervaring van het spel omdat 60fps afdoende is voor je ogen. Maar goed het is natuurlijk interresant om ernaar te zoeken... :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door ROFLASTC op 25-10-2004 11:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• xenor
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.sanders8/prestatie.JPG

Hier de onderste optie??

-

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je al andere drivers geprobeerd, zowel voor je chipset als videokaart. Heb je die framedrops op exact dezelfde punten in de game, of na een bepaalde tijd in de game?
Hoe zit het met de temperaturen van je cpu/gpu?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nee de op 1 na onderste

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 25-10-2004 12:03 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

wat zijn jullie respectievelijke scores bij 3dmark'03?

Wijken ze erg af (ten opzichte van elkaar dan he) van wat Tom's Hardware vindt in dit topic?

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

specs

• xenor
Ik heb net gekeken of het aan me voeding lag. ik heb een 350 watt voeding met daarop aangesloten:
4 hd's 7200rpm
1cdrom
1dvdrom
4 fans
1 aansluiting op videokaart

ik heb 3 hd's losgegooit en gekeken of ik nu minder fps drops had. Niks, het bleef hetzelfde. :(

[ Voor 3% gewijzigd door xenor op 25-10-2004 12:31 ]

-

• xenor
Turkish schreef op 25 oktober 2004 @ 11:51:
Heb je al andere drivers geprobeerd, zowel voor je chipset als videokaart. Heb je die framedrops op exact dezelfde punten in de game, of na een bepaalde tijd in de game?
Hoe zit het met de temperaturen van je cpu/gpu?
Waar vind ik andere drivers voor mijn chipset, AMD 2800+ AGP8x
En temperaturen zijn van videokaart: 60 graden
en me pc zelf 41 graden

En kan dit ook te maken met me bios?? misschien moet ik bios updaten??

[ Voor 8% gewijzigd door xenor op 25-10-2004 12:43 ]

-

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4 fans in je kast en dan zo'n hete videokaart? Zelfs toen ik nog geen WC had deed mijn gf-fx 5900 ultra nog geen 50 graden tijdens een spelletje. Maar goed ik werk nu nog steeds met 45.23 driver (detonator geloof ik)

Doe eens iets aan je airflow. zorg dat de fans achterin naar buiten blazen/zuigen zodat iig de hete lucht van je voeding niet naar binnen komt.

And it goes BRAAAAAPP!

• xenor
ROFLASTC schreef op 25 oktober 2004 @ 12:44:
4 fans in je kast en dan zo'n hete videokaart? Zelfs toen ik nog geen WC had deed mijn gf-fx 5900 ultra nog geen 50 graden tijdens een spelletje. Maar goed ik werk nu nog steeds met 45.23 driver (detonator geloof ik)

Doe eens iets aan je airflow. zorg dat de fans achterin naar buiten blazen/zuigen zodat iig de hete lucht van je voeding niet naar binnen komt.
Tjha maar ik kan er niks aan doen dat ie 60 graden word... en ik denk niet dat het de temperatuur is..

-

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

60 graden in-game is volgens mijn goed te doen hoor :)
Maar welk mobo heb je anders kunnen wij natuurlijk niets zeggen over welke chipset driver je moet nemen ;)

Gabriël AM5

• xenor
sapphire schreef op 25 oktober 2004 @ 16:09:
60 graden in-game is volgens mijn goed te doen hoor :)
Maar welk mobo heb je anders kunnen wij natuurlijk niets zeggen over welke chipset driver je moet nemen ;)
ASUS A7V8X-X
AGP 8X

-

Verwijderd

post nou eens je instellingen en benchmarkscores, al vind ik je eis (ik moet 100 fps halen) een beetje vreemd.

• xenor
Kan het misschien ook aan de BIOS instellingen liggen?? Ook al heb ik daar alles al doorzocht wat het zou kunnen zijn? Heeft een "bios-update" zin??

-

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

I feel his pain..... FPS drops met je VGA'tje hebben die je net hebt gekocht is niet lief :/

Het is best raar en het gebeurt bij ALLE Games dus moeten we er maar mee leren leven ook al heb je een DX90 kaart en speel je een DX7 spel |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1