Wie kan mij helpen met mijn DVD brand probleemje?? (home vid

Pagina: 1
Acties:

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Hallow,

op studentenkamp hebben een aantal mensen leuke filmpjes gemaakt. Die zijn nu na aanvraag door mij naar mij opgestuurd. Erg leuk natuurlijk, maar helaas is het menu niet werkende en is de afspeelbaarheid knudde! :P Dat wil ik graag veranderen, maar mijn DVD brandprogramma (Sonic MyDVD plus 4.5) snapt het importeren van *.vob bestanden niet, wanneer deze niet zijn gemaakt door een sonic programma! :-S Beetje jammer dus. Het is volgens mij namelijk gedaan met sony software!

Nu is mij verteld dat Sonic MyDVD studio deluxe v6.0 dit wel kan! Maar voor ik een programma koop, wil ik graag van jullie advies! Als ik een *.vob wil importeren en zelf een menu etc wil maken, welk programma is dan het beste? Of zeggen jullie ook dat “Sonic MyDVD studio deluxe v6.0” het beste is wat er te krijgen is op dit gebied!?
Ik wil namelijk eigenlijk ook niet omzetten naar een andere format! Ik heb via “Aurora Media Workshop” het al eens omgezet naar MPEG2 (DVD PAL) en naar MPEG4/Dvix/AVI, maar dan treet er zulk bizar kwaliteitsvermindering op…. Dat wil ik niet…

Bedankt voor jullie tijd!

greetz

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 23:12
Kijk op www.doom9.nl.
Daar word je vast wijzer.

Bovendien vind je op die site ook links daar shareware programma's

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

vob's importeren zal lastig worden. Met adobe encode kan je zelf DVD's ontwikkelen. Over het importeren van vobs kun je mijn topic lezen: [rml][ Adobe Encore] VOB's importeren[/rml]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• nvanthoff
Dank voor jullie reacties, ik ben nu nog eens een dagje bezig geweest met heel erg veel programma's die ik gevonden heb naar aanleiding van jullie posts. Maar helaas treed er bij iedere methode kwaliteitsverlies op! :-( Dat komt ook doordat het steeds gedecodeerd wordt naar MPEG2, tot max 90%, dus een kwaliteitsverlies van 10% in het gunstigste geval (hierbij verloor ik tevens mijn audio) Dit si allemaal reuze leuk, als je van een Huur DVD een DVD-R wilt maken, zodat het er op past, alleen ik heb dat probleem niet.

Mijn 'home video' is maar 2.75 GB, dus het past er met gemak op, ik heb dus een programma nodig dat;

- iedere *.vob kan importeren, of
- iets dat *.vob kan omzetten naar MPEG 2 of iets anders ZONDER kwaliteitsverlies, of
- iets wat mijn huidige *.vob in een *.vob kan omzetten dat Sonic MyDVD wilt importeren!

Thx nogmaals voor jullie tijd en hulp...

Verwijderd

met nero 6.0 kan je vobs zonder problemen branden :)

• nvanthoff
Dat is natuurlijk heel leuk, maar ik wil er een eigen menu en zo in hebben, dus het beste zou voor mij zijn om het om te zetten naar een MEPG2 file of een *.m2v file, zonder kwaliteitsverlies, er moet toch een programma bestaan die dat kan!? 8)7

Verwijderd

nvanthoff schreef op 26 oktober 2004 @ 19:31:
Dat is natuurlijk heel leuk, maar ik wil er een eigen menu en zo in hebben, dus het beste zou voor mij zijn om het om te zetten naar een MEPG2 file of een *.m2v file, zonder kwaliteitsverlies, er moet toch een programma bestaan die dat kan!? 8)7
Je kan natuurlijk met progamma's als TMPGEnC mpegje omzetten. Nero 6 kopen en *vob files branden. Menu kan met je met Nero maken :) Succes!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Nero Express is wat jij zoekt :)

• nvanthoff
Okey.... Krijg dus net een leuk berichtje op een ander forum
http://forum.faqman.nl/messages/4/63362.html?1095710552
Je kan dus via eigenschappen van de *.vob de extensie vob veranderen in MPEG door simpelweg het woord te veranderen!!!! 8)7 :? _/-\o_

Lekker vaag dus! Maar goed het werkt wel, mijn sonic programma snapt de MPEG (die 30 seconden geleden nog gewoon*.vob heette!) volledig! :P Snappen jullie dat nu!?

Maar goed, fijn dat het nu iig werkt, helaas ben ik alleen wel al mijn hoofdstukken kwijt geraakt, omdat het een MEPG werd, misschien kan ik ergens nog een leuk progje vinden dat die hoofdstukken er in wilt plakken...
Als ik het maar weer in sonic kan plakken, want het relaxe van dat progje is dat je geanimeerde menu's hebt! :)

Iig thx voor jullie hulp gasten!
Pagina: 1