Toon posts:

[E-tech modem/router] Problemen met verschillende firmware

Pagina: 1
Acties:

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op mijn router staat nu een firmware versie 3.27 ik zie alles en kan ook alles instellen.

De ADSL status is als voorheen gewoon aanwezig, ben met de gegevens van mijn vader aan het proberen of ik online kom, door zijn router uit te trekken en de mijne in de plaats te zetten.

De vensters van versie 3.27 zijn iets gewijzigd en er staat een E-tech in plaats van Conexant logo.

Het was overigens een heel gedoe, aangezien mijn vader de Amigo heeft en niet de E-tech, zijn rescue firmware werkte in het eerste opzicht gewoon maar liet me vanuit versie 2.28 niet eens meer upgraden naar wat anders, nadat ik de volledige E-Tech rescue file heb gedownload en daarna een USB flash was het al een stuk beter, de firmware liet zich updaten, in die zin dat alle vensters verder gingen dan voorheen.

Nu komt het vreemde ==> Updaten naar 3.46 werkt weer niet :(. USb flash gedaan met E-tech spullen naar 2.28 omgezet.

De 3.27 versie uit dit topic bevat een Bootrom.dlf en een Firmware.dlf
De 3.46 versie van support bevat een Temp.dlf en een Firmware.dlf

3.46: ==> 3.14 of eerder moet eerst Temp.DLF flashen en daarna de firmware.dlf volgens de instructies van 3.46.

3.27: ==> Eerst firmware.dlf flashen daarna Bootrom.dlf

Ik heb na versie 2.28 niet gelijk kunnen flashen naar 4.46 volgens de instructies, wel de Temp.dlf kunnen gebruiken en daarna de Firmware.dlf uit de 3.27 versie en dan werkt alles wonderwel gewoon.

Dat is de huidige situatie !

2.28 E-tech rescue via USB
Temp.dlf uit de 3.46 files van spport
Firmware.dlf uit de 3.27 versie uit dit topic ! ( 3.46 maakt de router weer dood :{ )

Nu krijg ik dus ADSL verbinding. ( status )
De encapsulation staat op PPoa-Vcmux en VPI en anderen op de juiste instellingen.
DNS staat ingesteld op juiste adressen.
Username en password zijn beide ook ingevuld en gecontroleerd.
IP's worden uitgedeelt aan de PC's en ook via static krijg ik het niet aan de praat.

Inloggen op de router werkt gewoon, het wachtwoord is nu ook EPICROUTER en niet meer password zoals voorheen

Echter geen Internet :(.

Iemand die me helpen kan?
Of terug naar 2.28 en geen BBNed en geen fatsoenlijke virtual server configuratiepagina?

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande is afgesplistst uit E-tech ADSL Modem/Router 4P/USB Probs! t.b.v. de overzichtelijkheid :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 20:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ok,even proberen of ik je kan helpen aangezien ik redelijk wat ervaring heb met etech routers.

wat ik iig wel weet is dat eigenlijk iedereen problemen heeft met de 3.46 versie,ikzelf draai 3.27,ik heb helaas nog geen goede verbinding naar huis atm omdat ik van het weekend bezig ben geweest met mijn server vervangen,dus ik kan vanaf hier helaas niet naar mijn instellingen kijken.
maar er is eerder in topics gezegt wat de instellingen moeten zijn en volgens mij kloppen die van jou niet.
volgens mij moet namelijk de encapsulation ergens anders op staan en kijk de vpi etc instellingen nog eens na.

mijn ervaring is ook dat eigelijk een firmware upgrade bijna nooit goed gaat,wat ik steeds gedaan heb is terug naar de originele firmware dmv usb-recovery en vanaf die weer naar de nieuwe :)

als je trouwens de test doet via de modem naar de lijn,tot hoever geeft het dan aan dat het goed gaat?
en die gebruikersnaam+ww.....is die voor de modem of voor deverbinding? aangezien ik geen user/ww nodig heb om te kunnen internetten (ik zit via telebyte)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Het is opgelost, lastig verhaal maar het verschil zit hem in de "rescue flash 2.28"

Er is een Amigo versie, laten wie die gelijk even Flash A noemen, en dan is er de E-tech rescue flash uit het topic wat hieraan vooraf ging. Flash B.

Mijn vader had flash A doordat ik mijn modem met deze flashte werkte alles gewoon, en kon ik inloggen alleen op de virtual server kon ik nog maar poorten openen per stuk en geen ranges meer. Lettertypes leken ook anders dan ze oorspronkelijk waren...

Na de modem met B geflashed te hebben is nu alles zoals het voorheen was, een Conexant loge en versie 2.28 helaas niet voor BBNed.

Uit de 3.46 zooi heb ik de Temp.DLF file gehaald en daarmee geflashed, dat ging voorbeeldig. De Firmware.DLF verziekte de boel weer :(. Hoppa, ding op USB en weer 2.28 Flash B.

Nu weer met de Temp.DLF uit de 3.46 geflashed maar niet de Firmware van de 3.46 geflashed maar de Firmware.DLF van versie 3.27 genomen.

Deze staat nu op het toestel, ik ben nu naar huis gegaan, Factory settings terug gezet en nu is alles weer in orde :).

Het probleem zat hem dus in het begin al bij Flash A en Flash B, door die Amigo zooi liep de router gelijk vast na het inloggen op de webserver. En vanuit die rotte firmware was niets mogelijk.

Rescue firmware downloaden: Hier

Dan hier deze thread met foto's en alles lezen en volgen .

Nadat deze op de Router staat en men wilt toch nog 3.27 hebben, dan kun je die hier downloaden.

Gebruik nu de Temp.dlf uit versie 3.40 of 3.46 en de firmware file uit 3.27.

Overigens kan men 3.40 Hier downloaden

En versie 3.46 kan men hier downloaden

Succes voor diegen die er ooit problemen mee krijgen, het is nogal een karwei :P.

Freelance tweaker

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Misschien heb je die router al het raam uitgeflikkerd, maar men kan nu eindelijk bij 3.46 komen voor als je nog interesse hebt ;)

E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash