manowar schreef op 02 March 2003 @ 15:55:
Nou die Firmware van Etech is dus bij mij niet goed gegaan. En heb ik een hard reset/ Flash moeten doen. Via DOS met de usb poort . heeft me dik 3,5 uur gekost voordat ik hem weer aan het lopen had

. Nu heb ik de firmware van Connexant erop is precies het zelfde

. En zodra ik de E-tech firmware erop wil knallen , kan ik weer gaan flashen in DOS

Hmm, hoe heb jij dat gedaan? (welke progs e.d.) Mijn e-tech 4port modem is ook dood, na het flashen van de nieuwe firmware. Het ready lampje blijft knipperen en ik kan het ding in geen mogelijkheid meer bereiken via utp.
Bij de e-tech helpdesk hebben ze het hierover helemaal niet gehad trouwens. (heb vanmiddag dat dure 0900 nr gebeld)
Ik heb ADSL via Metiadsl en ik heb inmiddels het modem opgestuurd en retour gekregen.
Op de doos stond leuk vermeld dat ik dus nu V.2 heb ontvangen. Oftewel versie 2. Ik heb nog steeds probs met dat ding. Het Rx lampje brand niet, terwijl ik toch echt connectie heb.... En ik krijg soms time-outs. Wat het meest irritante is is dat als je DHCP aanzet het IP adres iedere keer anders, dat lijkt me neit helemaal de bedoeling ? toch ?
Ik heb ook dsl via metia. Mijn rx lampje brand ook niet, maar knippert af en toe. Dit hoort denk ik?
Ik heb zelf ook last gehad van timeouts, (zeker to 15% loss 's avonds) maar ik denk eerder dat dit aan metia lag cq capaciteitsproblemen. Ik heb er zelf een maand uitgelegen, vanwege een line sync probleem, en ben sinds een dag weer online met ook een nieuwe modem. (die meteen dood is gegaan door die brakke firmware

) De timeouts zijn nu iig een stuk minder hiero.
Voorbeeld:
adsl-gateway-network.broadband.nl Sent = 200, Received = 200, Lost = 1 (0% loss), Wat eerst op deze router dus gewoon VEEL (zie boven) was.
Leuk detail is dat 213.132.213.1 (de hop voor adsl-gateway-network.broadband.nl, geen loss had.. dus het moest wel gewoon aan metia liggen)
Wat betreft ip verandering, dit ligt neem ik aan dan ook aan metia? ik heb iig gemerkt dat mijn ip ook is veranderd. Maar ik heb er wel een maand uitgelegen, daarvoor heb ik sinds de start een lange tijd hetzelfde ip gehad.
[
Voor 52% gewijzigd door
Paquito op 06-03-2003 22:39
]