E-tech ADSL Modem/Router 4P/USB Probs!

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 16:23
Ik heb dus zoals jullie zien gister de E-tech ADSL Modem/Router 4P/USB aangeschaft, maar ik krijg em niet aan de praat, zelfs niet op 1 PC
Ik heb 2 PC's en Zonnet ADSL die allebei op i-net moeten kunnen komen.

Maar zoals ik al zei ik configureer de Router niet goed denk ik...

Ik typ in IE een bepaald IP in en dan kom ik in de configuratiepagina van de Router, maar alles wat ik doe m.b.v. de handleiding, niks werkt...

BIj TCP/IP in Windows staat IP op automatisch en bij DNS, Gateway heb ik niks ingevuld...

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Alvast bedankt!

Verwijderd

welke instellingen heb je bij de router ingevult?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Rival24

I'll Be Back

Je hebt bij die router als het goed is een papiertje gekregen waarop staat wat je moet doen bij verschillende providers. Heb je dat er ook bij gebruikt? Als je dat niet hebt gehad staat dat op de website van E-tech.

P.s. In de meuktracker staat een firmware update voor die router
meuktracker: E-Tech Cable/Adsl router 1.26.5

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
rival24 schreef op 02 March 2003 @ 15:04:
Je hebt bij die router als het goed is een papiertje gekregen waarop staat wat je moet doen bij verschillende providers. Heb je dat er ook bij gebruikt? Als je dat niet hebt gehad staat dat op de website van E-tech.

P.s. In de meuktracker staat een firmware update voor die router
meuktracker: E-Tech Cable/Adsl router 1.26.5
Dat zou ik niet doen die firmware. Als je goed kijkt is dat de 4 poort Router van Etech ZONDER adsl modem. Op de Etech site kan je de nieuwe firmware vinden ;) onder adsl downloads 8)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 19:17
manowar schreef op 02 maart 2003 @ 15:46:
[...]

Dat zou ik niet doen die firmware. Als je goed kijkt is dat de 4 poort Router van Etech ZONDER adsl modem. Op de Etech site kan je de nieuwe firmware vinden ;) onder adsl downloads 8)
Dat klopt, die firmware is meen ik van 20-02.
Die heb ik er nu ook opgezet, en het werkt prima.
Paar nieuwe opties mbt poortmapping ed.
Geen problemen ondervonden na de flash.

De mijne werkt trouwens zo in 1 keer goed, zonder wijzigingen.
Ik heb Cistron.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 02-03-2003 15:49 ]

• manowar
Nou die Firmware van Etech is dus bij mij niet goed gegaan. En heb ik een hard reset/ Flash moeten doen. Via DOS met de usb poort . heeft me dik 3,5 uur gekost voordat ik hem weer aan het lopen had :/. Nu heb ik de firmware van Connexant erop is precies het zelfde :). En zodra ik de E-tech firmware erop wil knallen , kan ik weer gaan flashen in DOS :/

[ Voor 14% gewijzigd door manowar op 02-03-2003 15:57 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 19:17
manowar schreef op 02 March 2003 @ 15:55:
Nou die Firmware van Etech is dus bij mij niet goed gegaan. En heb ik een hard reset/ Flash moeten doen. Via DOS met de usb poort . heeft me dik 3,5 uur gekost voordat ik hem weer aan het lopen had :/. Nu heb ik de firmware van Connexant erop is precies het zelfde :). En zodra ik de E-tech firmware erop wil knallen , kan ik weer gaan flashen in DOS :/
Ik heb deze geflashed:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/adslrouterswitch.gif

met deze firmware:

E-Tech ADSL router (for analogue line, blue) v1
http://www.e-tech.nu/supp...loads/AnnexA_HL012303.zip

Mijn oude firmware was 0930, dus dat kwam overeen.

Dus als jij die ook hebt, moet het toch goed gaan lijkt me.

• manowar
Of niet :/ ,want er kwam totaal geen leven meer uit dat ding. En als ik hem flash kan ik 1 keer ff kijken dan is de Router niet mer toegankelijk om de bootriom te uploaden

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik heb ADSL via Metiadsl en ik heb inmiddels het modem opgestuurd en retour gekregen.
Op de doos stond leuk vermeld dat ik dus nu V.2 heb ontvangen. Oftewel versie 2. Ik heb nog steeds probs met dat ding. Het Rx lampje brand niet, terwijl ik toch echt connectie heb.... En ik krijg soms time-outs. Wat het meest irritante is is dat als je DHCP aanzet het IP adres iedere keer anders, dat lijkt me neit helemaal de bedoeling ? toch ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
manowar schreef op 02 March 2003 @ 15:55:
Hmm, hoe heb jij dat gedaan? (welke progs e.d.) Mijn e-tech 4port modem is ook dood, na het flashen van de nieuwe firmware. Het ready lampje blijft knipperen en ik kan het ding in geen mogelijkheid meer bereiken via utp.
Bij de e-tech helpdesk hebben ze het hierover helemaal niet gehad trouwens. (heb vanmiddag dat dure 0900 nr gebeld)
Ik heb ADSL via Metiadsl en ik heb inmiddels het modem opgestuurd en retour gekregen.
Op de doos stond leuk vermeld dat ik dus nu V.2 heb ontvangen. Oftewel versie 2. Ik heb nog steeds probs met dat ding. Het Rx lampje brand niet, terwijl ik toch echt connectie heb.... En ik krijg soms time-outs. Wat het meest irritante is is dat als je DHCP aanzet het IP adres iedere keer anders, dat lijkt me neit helemaal de bedoeling ? toch ?
Ik heb ook dsl via metia. Mijn rx lampje brand ook niet, maar knippert af en toe. Dit hoort denk ik?
Ik heb zelf ook last gehad van timeouts, (zeker to 15% loss 's avonds) maar ik denk eerder dat dit aan metia lag cq capaciteitsproblemen. Ik heb er zelf een maand uitgelegen, vanwege een line sync probleem, en ben sinds een dag weer online met ook een nieuwe modem. (die meteen dood is gegaan door die brakke firmware :() De timeouts zijn nu iig een stuk minder hiero.
Voorbeeld:
adsl-gateway-network.broadband.nl Sent = 200, Received = 200, Lost = 1 (0% loss), Wat eerst op deze router dus gewoon VEEL (zie boven) was.
Leuk detail is dat 213.132.213.1 (de hop voor adsl-gateway-network.broadband.nl, geen loss had.. dus het moest wel gewoon aan metia liggen)

Wat betreft ip verandering, dit ligt neem ik aan dan ook aan metia? ik heb iig gemerkt dat mijn ip ook is veranderd. Maar ik heb er wel een maand uitgelegen, daarvoor heb ik sinds de start een lange tijd hetzelfde ip gehad.

[ Voor 52% gewijzigd door Paquito op 06-03-2003 22:39 ]

Verwijderd

manowar schreef op 02 maart 2003 @ 15:46:
[...]

Het "oude" modem de "witte" vindt je bij "Network downloads"
De site van E-tech is erg verwarrend over downloads van firmware! Uitkijken!
Als je pech hebt en verkeerde firmware flashed doet je modem het niet meer.

Verwijderd

SandeR schreef op 02 March 2003 @ 16:42:
[...]

Ik heb deze geflashed:
[afbeelding]

met deze firmware:

E-Tech ADSL router (for analogue line, blue) v1
http://www.e-tech.nu/supp...loads/AnnexA_HL012303.zip

Mijn oude firmware was 0930, dus dat kwam overeen.

Dus als jij die ook hebt, moet het toch goed gaan lijkt me.
De link verwijst naar een router met ingebouwd modem voor een normale telefoon lijn!!
Zoals ik al eerder schreef kijk goed uit welke firmware je gebruikt!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 22:43 ]

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Raven- schreef op 06 March 2003 @ 22:19:
[...]

Ik heb ook dsl via metia. Mijn rx lampje brand ook niet, maar knippert af en toe. Dit hoort denk ik?
Ik heb zelf ook last gehad van timeouts, (zeker to 15% loss 's avonds) maar ik denk eerder dat dit aan metia lag cq capaciteitsproblemen. Ik heb er zelf een maand uitgelegen, vanwege een line sync probleem, en ben sinds een dag weer online met ook een nieuwe modem. (die meteen dood is gegaan door die brakke firmware :() De timeouts zijn nu iig een stuk minder hiero.
Voorbeeld:
adsl-gateway-network.broadband.nl Sent = 200, Received = 200, Lost = 1 (0% loss), Wat eerst op deze router dus gewoon VEEL (zie boven) was.
Leuk detail is dat 213.132.213.1 (de hop voor adsl-gateway-network.broadband.nl, geen loss had.. dus het moest wel gewoon aan metia liggen)

Wat betreft ip verandering, dit ligt neem ik aan dan ook aan metia? ik heb iig gemerkt dat mijn ip ook is veranderd. Maar ik heb er wel een maand uitgelegen, daarvoor heb ik sinds de start een lange tijd hetzelfde ip gehad.
Ik heb nu vast ip ingevult. Wat trouwens raar dat jij 213.132.213.1 kreeg toegewezen, ik had nl 213.132.213.25. Vind metia een vaag bedrijf. Krijg geen email response maar als ik bel krijg ik hem binnen 10 sec aan de lijn.
Overcapiciteit lijkt me idd het juiste antwoord. Ik merk niks van de Fair Use want ik download, voor zover mogelijk, ongeveer 750 mb per dag. Dit is als ik dus op tijd merk als ik eruit word geknikkerd.
Email komt altijd aan behalve bij bestanden van +8 mb, dan krijg ik time-outs van metia. Maar goed dat overleef ik ook wel.
Ik had het eerste half jaar niet betaald en niks gehoord. Toen wilde ik dat ie iets aan het modem ging doen, dus dacht ik dat ik hem ook maar ff ging melden dat ie nog iets te goed had. Hij wist van niks .... uiteraard later wel en nu ook Modem V2 en die doet het ietsjes beter.

Is het trouwens de bedoeling dat mijn E-tech zeker 40 graden word ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dethroned schreef op 09 maart 2003 @ 15:36:
[...]

Ik heb nu vast ip ingevult. Wat trouwens raar dat jij 213.132.213.1 kreeg toegewezen, ik had nl 213.132.213.25. Vind metia een vaag bedrijf. Krijg geen email response maar als ik bel krijg ik hem binnen 10 sec aan de lijn.
Overcapiciteit lijkt me idd het juiste antwoord. Ik merk niks van de Fair Use want ik download, voor zover mogelijk, ongeveer 750 mb per dag. Dit is als ik dus op tijd merk als ik eruit word geknikkerd.
Email komt altijd aan behalve bij bestanden van +8 mb, dan krijg ik time-outs van metia. Maar goed dat overleef ik ook wel.
Ik had het eerste half jaar niet betaald en niks gehoord. Toen wilde ik dat ie iets aan het modem ging doen, dus dacht ik dat ik hem ook maar ff ging melden dat ie nog iets te goed had. Hij wist van niks .... uiteraard later wel en nu ook Modem V2 en die doet het ietsjes beter.
Idd ik ben het met je eens over Metia; ze reageren niet via mail, maar wel via telefoon. Je moet teveel overal achteraan hollen, omdat metia bv niet terugbelt terwijl dat beloofd was. Ik heb er dus zelf 1 maand uitgelegen en stond op het punt Metia af te zeggen. Ik had al een fax gestuurd, hangt 1 uur later Metia aan de telefoon dat het werkt. Volgens Metia lag het aan de KPN die niet mee wilde werken, maar als het dan nu wel binnen een uur kan waarom dan niet eerder denk je dan.
Gelukkig heb ik compensatie op abokosten gekregen, een betere modem (die ik overigens meteen heb gemold door die foute bios, wacht nog op een nieuwe/gefixte modem van Metia) en de toezegging dat het vanaf nu beter zal gaan. Dus ik ben benieuwd. :)
Is het trouwens de bedoeling dat mijn E-tech zeker 40 graden word ?[/
Hmm dat zou ik eigenlijk niet weten.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36
misschien is dit niet het juiste topic hiervoor maar een vriend van me met dezelfde router heeft af en toe problemen met dhcp en dns... zou het aan de router liggen, omdat hier ook vage problemen genoemd worden?

Whoop!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Kijk es op www.e-tech.nu. Als ik me niet vergis staan daar wel wat gegevens wat in te stellen bij gebruik van adsl aanbieder X.

Wat ik toe kan voegen is dat ik dezelfde router (type AMX-CA64E, 1x wan 4x lan 1x USB) hier met Speedlinq als ADSL aanbieder heb draaien (gaat als een speer). Wat van belang is dat je onder 'Configuration' - 'Wan' de VPI en VCI instellingen goed hebt. Als die fout zijn krijg je geen verbinding met de adsl aanbieder.

Zie dat je weer t net op komt surf naar e-tech.nu ga naar support - adsl downloads en down de handleiding (pdf doc) daarin staan div instellingen

stukje uit handleiding:

2. MXStream en Versatel (‘Zon Breedband Family’) netwerk instellingen:
WAN Configuration:
Default gateway: 0
VC Settings (VC0): enabled=yes,
Mxstream: VPI=8, VCI=48
Versatel: VPI=0, VCI=32
static ip=0, subnet=255.255.255.0
Encapsulation: PPPoA VC-Mux (niet PPPoE selecteren!)
username en password correct invullen (heeft u gekregen van uw provider)
Service name is niet van belang
Bridge: disabled
DHCP client is niet van belang
Klik op ‘Submit’ en dan op ‘Save Configuration’
NAT Configuration
Instellen op ‘NAPT’
Daarna op ‘Submit’ klikken en daarna links op ‘Save settings’ aanklikken

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

ik heb het zelfde modem/router ding voor adsl en hij werkt perfect gewoon de hier boven genoemde instellingen invullen en niet te vergeten dat je ook ff de DHCP aanzet want anders gaat hij niet werken, en zet je netwerkkaarten op auto ip verkrijgen en zet je modem ook maar op auto verbinding maken.

Dit werkte bij mij heel goed en ben te vreden over het modem. Hij draait nu al iets van 50 uur zonder problemen of nieuwe verbindingen

Verwijderd

Ik heb ook deze modem
http://www.e-tech.nu/producten/images/adslrouterswitch.gif

en ik heb hem ook verneukt :)

Ik kwam er te laat achter dat ik ook de bootrom moest flashen

Ik las in deze topic iets over USB via dos en dan flashen. Het lukt mij niet om dat ding aan te sturen via USB(in windows dan).

Wie kan mij helpen om mijn dooie adsl router te fixen?

alvast bedankt.

• manowar
ik kan je wel ff helpen http://www.thecaretaker.org.uk/routers/amx/amx.htm#files
hier staat alles wat je nodig hebt :)

Verwijderd

Super bedankt voor je URL.
Maar kan ik deze link ook gebruiken als hij echt dood is want via ethernet kan ik hem niet meer bereiken(niet te pingen & ik heb verschillende netwerken geprobeerd dat hielp ook niet).

• manowar
geloof me in DOS via je usb poort flashen. kheb het ook moeten doen toen het flashen verkeerd ging. en ik zit nog steeds vrolijk op adsl :)

Verwijderd

Ik heb dus ook zon modem/router, werkt als een speer, gewoon precies de handleiding gevolgd. Maar ik ga hem dus niet flashen, want waarom zou je dat doen? If it aint broken, dont fix it (ofzo). :P Je krijgt misschien wat meer opties, maar dat weegt lang niet op tegen het gevaar van dat ding te vern@#$#$.

Verwijderd

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je overweegt om een andere router te kopen omdat hij het niet goed doet.... Dan probeer je hem te flashen altans ik dan/

Ja idd kut mijn router is goed dood en niet een beetje ook, ik kan hem niet meer pingen, als ik usb probeer te installeren zegt windows dat de device moet worden vervangen. Nouja ik heb een link gekregen, daar heb ik gezocht naar een oplossing maar tevergeefs.

Ik kan niet geloven dat hij niet meer te fixen is.

P.S. is er ook een linux usb driver te vinden?

Van dit type:

http://www.e-tech.nu/producten/images/adslrouterswitch.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 23:46 ]

• manowar
je moet dit niet onder windows doen , maar onder het ECHTE DOS!!!!! geen emulatie , als het goed is heb je ook je ready lampje niet meer branden?

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb deze router ook ...zelfde vage problemen mee gehad ..met een speld het reset knopje 15sec ingedrukt houden..dan meteen naar de comp rennen en inloggen op je router (http//10.0.0.2) terwijl de router zich instelt kwam ik erin en kon 2min dingen instellen voordat hij vast liep. zo heb ik hem min of meer weer aan de praat gekregen. suc6

Doe je ding.

Verwijderd

Bij hem brandt het powerlampje en het ready lampje knippert voor de rest
branden alleen de uplinks van de switch.
Showtime lampje brandt niet.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 20:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hier heb je ok nog een mooie pagina waarin staat hoe de modem te resetten :)

http://www.bbmuiden.com/bbforum/topic.asp?TOPIC_ID=158

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

thnx

Verwijderd

Ik heb mijn bakje aan de gang dankzij jullie..

Hartelijk dank.

• manowar
any time :)

Verwijderd

Ik heb nu de ADSL router v2 maar kom er niet echt helemaal uit. Ik ben zover dat ik automatisch het goede IP adres krijg maar ik krijg nog geen verbinding.
Weet iemand waar ik een duidelijkere handleiding/guide kan vinden?
Ik heb ADSL van Xs4all natuurlijk bij KPN en ik denk wel dat ik de goede instellingen heb(is er iemand die ook XS4all heeft?)
alvast bedankt

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Handige site,thanks. Ik heb de mijne vanmorgen verneukt, die jumper zit wel in de amigo van mijn vader maar in mijn e-tech niet,hij kan gewoon beginnen met flashen maar vraagt ergens opeens 2 MAC adressen in te kloppen, maar dat kan ik niet terugvinden. Mijn vader had dit probleem ook en had via Taiwan van een man de verlossende MAC adressen gekregen, hij had daarvoor de 2 originele uit de router nodig.

Dat probleem heb ik nu dus ook. Iemand een idee?

Floppy erin, dan booten en intypen P52_usb en hij begint,dan zegt ie op een moment :

Global lan start adress XX-XX-XX-XX-XX-XX :
Global lan End adress XX-XX-XX-XX-XX-XX :

En achter die dubbele punten kan ik een MAC adress invullen.
Bij mijn vader wijkte dit dus af van het originele MAC adres uit de router zelf.

Doe ik dit niet dan gaat hij wel verder en genereert een DLF file, maar daarna de melding "couldn't set SDRAM size"

Freelance tweaker

• D-Devil
Ben alweer thuis online, ik heb in een ander topic hier de oplossing gevonden, de andere Batch file op de floppy zorgt ervoor dat je bij de MAC adressen gewoon kan skippen :).

Zo, nu versie 3.46 toch maar weer proberen te flashen anders kan ik nog niet op BBned komen over een weekje of 2.

Freelance tweaker

• D-Devil
Zo, zijn we weer.

Kan iemand me misschien nog helpen?
Ik heb de 3.46 firmware dus ontvangen, maar ik heb hem gisteren hier bij mijn vader opnieuw moeten flashen met 2.28 omdat die 3.46 was vastgelopen tijdens het flashen :(.

Nu werkte gisteren alles met 2.28 maar daarmee kan ik niet op BBNed straks dus ik ben vol goede moed aan 3.46 begonnen vanmorgen maar ik zit alweer bij mijn vader nu :P. Dus het is alweer fout gegaan :(.

De "code image update" voltooid, maar volgens de dokumentatie zou er nadien het lampje van de ADSL moeten gaan knipperen.. Ik moest 1 of 2 minuten geduld hebben stond al in het begin aangegeven.

Indien dit niet het geval was kon het zijn dat het ready lampje knipperde in sommige gevallen nu ook geen oplossing meer, want hij herkent de router niet meer.

En in uitzonderlijke gevallen werkte volgens hen de refresh van de pagina niet, nou bij mij is dat dus nu al de 2e keer zo. :(. Gevolg? Router dood.

Ik krijg hem dus niet geflashed met versie 3.46

De webserver is niet bereikbaar ( 10.0.0.2 ) alleen maar time-outs.
HEt power lampje gaat aan, ready niet meer..
Aangesloten op de PC waar we hem gisteren via USB hebben geflashed krijg ik nb

Freelance tweaker

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.